abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:22:01 #76
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37717171
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:21 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?
Owned!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:26:14 #77
71115 Rnej
I walk the line
pi_37717291
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:21 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?
3x in 1 jaar dankuwel (niet veel dagen dan, maar ok)

enne, ik heb meer uren op die molshoop staan dan de gemiddelde leraar daarzo
pi_37719307
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:00 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben ongeveer 1,70 en weeg 62 kg. Een board van ongeveer 90/100 cm zal wel voldoen voor mij denk ik ! Het is alleen erg lastig een (online) shop te vinden voor boards van een beetje kwaliteit. Want bij de Intertoys ofzo heb je echt bagger kleine planken waarbij je direct zinkt, en totaal geen controle hebt.

Dus wanneer je een shop weet (of misschien dat ze bij jou in de buurt bij de shop wat leuks hebben liggen wat evt. opgestuurd kan worden) dan hoor ik dat graag !

Skimmen rocks !

Snowboarden ook hoor !
Die winkel waar wij onze boards vandaan halen is eens soort van vliegerwinkel, met dus ook nog skimboards en allerlei andere strand shizzle, kitekarretjes enzo dat verhaal.

Maar ik zal even aan die ene knakker vragen waar hij z'n skimboards vandaan had, ik kan me wel herinneren dat er een (nederlandse) site was waar je die shit kon bestellen, maar waar dat was weet ik ook niet meer .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37722730
He, nog meer skimmers hierzo Gezellig. Laat ik nou net mijn eigen woodie aan het bouwen zijn nadat ik mijn oude (18 eur bij een surfshopie) aan gort heb geholpen. Meer info+pics over het bouwen kun je hier vinden: http://83.149.68.198/~skimwebn/forum/viewtopic.php?t=1369

@ Kentaro. Je moet een boardje hebben wat tot je navel komt en net zo breed als van je oksel tot het midden van je hand. Dan heb je voornamelijk de goede maat board. Wil je veel de golven in skimmen dan is een foam-board erg goed. Deze hebben een grotere rocker (bolling) maar zijn wel fok!ing duur. (min. ¤ 180,- ). Ga je veel flatskimmen, dus over een klein laagje water, dan is een houten (woodie) skimboard beter. 1tje met een een normal rocker aan de voorkant en een kleine achter kun je hier perfect voor gebruiken.

Die goedkope boardjes van 20-30 eur zijn leuk om te proberen, maar helaas gaat het er niet echt goed mee. Wil je een beter, dan moet je er of 60-70 eur voor neerleggen of zelf maken. Kost wat meer tijd, maar voor een blanco board ben je max 20 eur kwijt. ¤ 10 eur voor een 9/12mm Meranti-multiplex plank en een potje jacht-lak voor ¤ 7.50. Beetje schuurpapier en je bent klaar. Deze kun je bij elke fatsoenlijke bouwmarkt kopen (Karwei bijv.)
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_37722877
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Die winkel waar wij onze boards vandaan halen is eens soort van vliegerwinkel, met dus ook nog skimboards en allerlei andere strand shizzle, kitekarretjes enzo dat verhaal.

Maar ik zal even aan die ene knakker vragen waar hij z'n skimboards vandaan had, ik kan me wel herinneren dat er een (nederlandse) site was waar je die shit kon bestellen, maar waar dat was weet ik ook niet meer .
http://www.windsurfingrenesse.nl, http://www.mavericks-tfc.nl of http://www.beachshop.be ?
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:08:05 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37723033
Skimmen is keimoeilijk
of ik had een baggerplank
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_37723522
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:08 schreef XL het volgende:
Skimmen is keimoeilijk
of ik had een baggerplank
Ik ga voor optie 2 Leen een keer een dure plank en dan lukt het je in 30 min.
pi_37723556
quote:
Hmm, nee volgens mij zijn ze dat niet.

Maar je ontwerp ziet er in ieder geval erg goed uit, blijft dat jacht lak een beetje zitten? Maat van me heeft epoxy shizzle gebruikt, z'n vader heeft een meubelmakerij dus die heeft er het materiaal wel voor.

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37723612
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:22 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Als je een beetje kunt skateboarden moet dit ook wel lukken lijkt me, het probleem dat de meeste mensen hebben is dat ze er gewoon niet goed op springen, met skateboarden heb je dat gevoel al heel snel te pakken.

Of ze hebben het gooien nog niet helemaal onder de knie, dat vergt wel wat oefening, zeker met tegenwind .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:32:38 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37723808
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:22 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Hmmm... neem je planken mee als we gaan vliegeren met je skelter dan.
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:37:52 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37725594
Dat skimboarden lijkt me niets. Ik heb het een keer geprobeerd maar dat was nog voordat ik uberhaupt ooit op een plank had gestaan. Evenwicht stond toen nog niet in mijn woordenboek
Daarnaast vind ik dat je je wel erg moet inspannen voor maar heel ff op een plank staan. Aanloop nemen, erop springen, 1 bocht maken op een golf en weer uit het water kruipen. Dan weer overnieuw.
Kweenie, maar het trekt mij niet zo....

Anyway, @ Kentaro:
Ik vind die langere Cartel hi-back juist heerlijk maar dat is een beetje eigen smaak natuurlijk. Ook omdat ik wat langer ben waarschijnlijk.
Ik ben toch nog niet helemaal overtuigt van die CO2.
De hi-back van de P1 Carbon is ook nog vrij lang. Ik heb de Carbon hi-back van de Ride MIG ook nog en die is veel kleiner. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo heel lekker rijden. Ik heb toch liever iets dat wat groter is en daardoor meer steun geeft
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_37725622
[offtopic]
keb maar een centraal topicje geopend [Centraal] Skimboard topic deel 1
[/offtopic]
pi_37725725
Is dit wat ? (Middelste, is neem ik aan Medium)

Ik moet ff bellen voor de lengte, ik ben niet zo groot dus voor mij zal 90cm wel voldoen. Ik ga er trouwens mee skimmen op laag water, geen golfen dus !

Deze kost trouwens ¤69 bij Windsurfingrenesse

Of zou jij (GenesiZ) eentje voor mij willen maken als die van jou goed gelukt is? Mag je er best wat op verdienen aangezien er ook veel werk aan zit !
Fingerspitzgefühl
pi_37728956
Zo, dan kan het snowboardtopic nu met een gerust hart sterven tot er weer ergens sneeuw ligt op het noordelijk halfrond .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37729181
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:43 schreef ForumGek het volgende:
Is dit wat ? (Middelste, is neem ik aan Medium)

Ik moet ff bellen voor de lengte, ik ben niet zo groot dus voor mij zal 90cm wel voldoen. Ik ga er trouwens mee skimmen op laag water, geen golfen dus !

[afbeelding]

Deze kost trouwens ¤69 bij Windsurfingrenesse

Of zou jij (GenesiZ) eentje voor mij willen maken als die van jou goed gelukt is? Mag je er best wat op verdienen aangezien er ook veel werk aan zit !
Ik heb het antwoord in het skimboardtopic gezet
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:07:53 #91
71115 Rnej
I walk the line
pi_37735701
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:33 schreef -Mzraki- het volgende:
Zo, dan kan het snowboardtopic nu met een gerust hart sterven tot er weer ergens sneeuw ligt op het noordelijk halfrond .
no way... zomerseizoen.. parkhangen in de snowworld
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:31:41 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37741546
Op die zeikkickers daaro? ik vind ze echt niet lekker. Ze lopen veel te stijl omhoog.
Ik heb liever een kicker die wat minder stijl afzet zodat je eerder je trick kan inzetten. In oostenrijk zie je dat overal. Nu ben je eerst bezig om je gewicht weer normaal te krijgen, daarna snel een shifty en dan gewicht naar voren om te landen.

Ik vind het helemaal niets
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:34:51 #93
71115 Rnej
I walk the line
pi_37741636
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:31 schreef Komakie het volgende:
Op die zeikkickers daaro? ik vind ze echt niet lekker. Ze lopen veel te stijl omhoog.
Ik heb liever een kicker die wat minder stijl afzet zodat je eerder je trick kan inzetten. In oostenrijk zie je dat overal. Nu ben je eerst bezig om je gewicht weer normaal te krijgen, daarna snel een shifty en dan gewicht naar voren om te landen.

Ik vind het helemaal niets
railen... das ghetto
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:13:13 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37747141
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:34 schreef Rnej het volgende:

[..]

railen... das ghetto
Je weet dat de T6 niet bepaald gemaakt is om te railen he
Daarnaast hou ik me kanten graag goed scherp en dat is niet bepaald bevordelijk op een rail. Lang niet onmogelijk, maar de kans dat ie hapt is wel redelijk aanwezig. Hoe vaak dat al niet gebeurd is
Anyway, laatste keer in snowworld heb ik een paar keer die kinkedbox genomen. Die hele brede. Gewoon omdat er toch niets anders was en ik de rest van die rails niets vindt.
* Komakie is niet zo van het railen

Btw ik weet nog wel dat het eerste jaar dat je de T6 had, ze er bij gezet hadden "But don't come back crying if you break it on a rail" of iets in die richting
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:33:04 #95
71115 Rnej
I walk the line
pi_37747782
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je weet dat de T6 niet bepaald gemaakt is om te railen he
Daarnaast hou ik me kanten graag goed scherp en dat is niet bepaald bevordelijk op een rail. Lang niet onmogelijk, maar de kans dat ie hapt is wel redelijk aanwezig. Hoe vaak dat al niet gebeurd is
Anyway, laatste keer in snowworld heb ik een paar keer die kinkedbox genomen. Die hele brede. Gewoon omdat er toch niets anders was en ik de rest van die rails niets vindt.
* Komakie is niet zo van het railen

Btw ik weet nog wel dat het eerste jaar dat je de T6 had, ze er bij gezet hadden "But don't come back crying if you break it on a rail" of iets in die richting
keb ook een ragplankje he... dies ook een stuk slapper..railt lekkah

en railen was k ook niet van maar zodra je t niveau een beetje opschroeft is best kicke om te doen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:36:34 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37750899
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:33 schreef Rnej het volgende:

[..]

keb ook een ragplankje he... dies ook een stuk slapper..railt lekkah

en railen was k ook niet van maar zodra je t niveau een beetje opschroeft is best kicke om te doen
Ach alles is op een hoger niveau wel leuker vind ik zelf.
Tuurlijk is het vet als je een rail redelijk dik kunt sticken. Maar ik heb er de pijn niet meer voor over. Een paar jaar geleden heb ik er redelijk op willen oefenen, maar ik ben een paar keer zo hard gevallen dat ik daar vanaf ben gezien. Ik heb voor mezelf ff bekeken of ik dat het nou waard vond en kwam tot de conclusie dat als dat het enige is op snowboard gebied wat ik niet goed kan, dan neem ik dat maar voor lief
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:41:16 #97
71115 Rnej
I walk the line
pi_37752384
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach alles is op een hoger niveau wel leuker vind ik zelf.
Tuurlijk is het vet als je een rail redelijk dik kunt sticken. Maar ik heb er de pijn niet meer voor over. Een paar jaar geleden heb ik er redelijk op willen oefenen, maar ik ben een paar keer zo hard gevallen dat ik daar vanaf ben gezien. Ik heb voor mezelf ff bekeken of ik dat het nou waard vond en kwam tot de conclusie dat als dat het enige is op snowboard gebied wat ik niet goed kan, dan neem ik dat maar voor lief
begrijpelijk... ik heb t een hele tijd veel te eng gevonden (vooral vanwege de pijn die eraan vastzit als je op je flikker gaat )

maar k ben er op een gegeven moment door mijn chef ( !) overheen geschopt (kinked rail) .... en dat gaf zo'n kicke gevoel..... toen moest ik gewoon meer leren
pi_37754794
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

3x in 1 jaar dankuwel (niet veel dagen dan, maar ok)

enne, ik heb meer uren op die molshoop staan dan de gemiddelde leraar daarzo
Dat is net zoiets als zeggen dat je al heel lang kan fietsen Met zijwieltjes
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_37754991
Ik ga over 2 weken waarschijnlijk mijn eerste bochtjes van het seizoen wagen

Lekker optijd maargoed... mijn fysio zegt dat ik het wel weer mag gaan proberen.

Mijn dokter zegt van niet... Maar ik ga met mijn Fysio boarde @ juli, niet met mijn dokter

* Thermo wel nog steeds fucking last van zijn rug.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:40:58 #100
71115 Rnej
I walk the line
pi_37763078
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:38 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als zeggen dat je al heel lang kan fietsen Met zijwieltjes
hmmmmm ik heb daadwerkelijk les op de berg gehad.. daarna techniek getweaked op de molshoop.. toen ik na een jaar weer terug op de berg was scheurde ik de meeste mensen er wel uit hoor (op techniek dus.)

ik board zeker weten wel beter dan iemand die alleen op een berg te vinden is en dezelfde uren heeft geklokt... alsof je indoor niets zou leren...

(jullie denken echt dat die T6 niet aan me besteed is he? )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')