Dat gevoel ken ikquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:46 schreef XL het volgende:
[..]
Whehehe, mijn Malolo was bij Duijvenstein 270 euro.... zonder personeelskorting en chicks diggen mijn sub-tropische base wel en begrijpen niet eens wat een T6 is.
Owned!
Maar niet zo lekker als een Malolo (en een Malolo niet zo lekker als een Fish). Ik zag in Serre nog wat swallowtails staan. Gruwelijk duur zijn die dingen, maar wel ubervet.. daar zijn chicks pas van onder de indrukquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:53 schreef Rnej het volgende:
al die malolos...
pssh een t6 poedert ook lekker
achquote:Op woensdag 3 mei 2006 17:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maar niet zo lekker als een Malolo (en een Malolo niet zo lekker als een Fish). Ik zag in Serre nog wat swallowtails staan. Gruwelijk duur zijn die dingen, maar wel ubervet.. daar zijn chicks pas van onder de indruk
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ach
een malolo springt en scheurt niet zo lekker als een T6 .... ieder z'n meug hey
Heb je wel eens swallowtail gereden?? Ik ben daar erg benieuwd naar!quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Daarom heb ik die Malolo ook voor erbij
Maar echt, als je eenmaal een malolo hebt gereden in de poeder dan wil je niets anders meer (behalve een fish dan) ik ben daar 100% zeker van!
Nadeel van de Fish is, dat hij op de piste echt kut rijdt. Malolo is nog wel enigzins te doen. Hoewel het zeker niet zo lekker rijdt als een T6 of een Baron ES.
Maar een Malolo in de poeder is zooooo veel beter dan een normaal snowboard. Ook beter dan een swallowtail. Je kunt met die Malolo/Fish zo onwijs snel tussen de bomen door komen. Echt niet normaal.
Nee nog nooit een Swallowtail gereden. Maar volgens mij moet je een swallowtail veel langer rijden dan een Malolo/Fish.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:05 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Heb je wel eens swallowtail gereden?? Ik ben daar erg benieuwd naar!
Ik heb nog geen enkele treerun als hel ervaren hoorquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee nog nooit een Swallowtail gereden. Maar volgens mij moet je een swallowtail veel langer rijden dan een Malolo/Fish.
Het grote voordeel van een Malolo is dat je er supersnel bochten mee kunt draaien door de poeder. Omdat hij zo kort is en omdat je niet zo ver achterover hoeft te hangen. Treeruns worden ipv een hel echt lachen om te doen
Maar ook grote poedervelden zijn echt leuk om te doen. Gewoon vol gas gaan en je knallen met die handel
Daarnaast kun je er nog altijd wel prima op rijden als je over de piste gaat en dat schijnt met een swallowtail echt niet relaxt te zijn.
Tweedehandsquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik
Alleen heb ik maar 175 euro betaalt voor me Malolo
Kwam toch uit First Descent toch.... even opzetten dan....quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:42 schreef mad_dog123 het volgende:
"'If freestyle is about what can be done on a snowboard, Freeriding is about what can be done on a mountain. The mountains are huge playgrounds and we are just little kids daring each other to new extremes. It is scary, it is dangerous, it is fun as hell, and if our parents found out what we get up to, they would probably stop our pocket money.'"
van wie komt die quote oorspronkelijk af?
pfff voor echte treeruns moet je in Oostenrijk zijn, niet in Frankrijkquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:47 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkele treerun als hel ervaren hoorIn La Joue du Loup lag er in het dal zo weinig sneeuw dat een treerun naar het dal neerkwam op springen van de ene plak 'sneeuw' (sneeuw gemixt met dorre dennennalden) naar de volgende, terwijl je bomen, gras en stenen ontweek! Wonder boven wonder is dat zonder krassen in het belag gelukt.
Swallowtails zijn vrij lang ja. Maar puur op het weinige dat ik van natuurkunde af weet zou de lengte gecompenseerd moeten worden door het wegzinken van de achterkant, dus ik denk dat ze niet zo log aanvoelen als ze eruit zien. Net zoals de Fish en Malolo dus, maar dan nog extremer (en dus inderdaad nog slechter te berijden op piste). Grote poedervelden moeten in ieder geval hemels zijn op zo'n plank.
pff misschien een weekje bijmekaar op gereden.quote:
Tenzij het verschil in rij-eigenschappen ten opzichte van bv de malolo net zo groot is als tussen malolo en een willekeurig ander freerideboard.. Maar goed, zolang niemand op zowel malolo/fish als een swallowtail heeft gepoederd zullen we daar niet achter komen vrees ik!quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:59 schreef Komakie het volgende:
Ik heb geen idee hoe Swallowtails aanvoelen maar het is wel zo dat ze langer zijn, dus moeten ze haast wel langzamer draaien.
Note 2 self: Volgend jaar een swallowtail rijdenquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:47 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Tenzij het verschil in rij-eigenschappen ten opzichte van bv de malolo net zo groot is als tussen malolo en een willekeurig ander freerideboard.. Maar goed, zolang niemand op zowel malolo/fish als een swallowtail heeft gepoederd zullen we daar niet achter komen vrees ik!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:21 schreef mixed-up het volgende:
jeuh gister me eerste grab gelukt in bottrop !
en nog goed geland ook nog![]()
helemaal trots daar rond te lopen hehe
whehe , join the club...quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:21 schreef mixed-up het volgende:
jeuh gister me eerste grab gelukt in bottrop !
en nog goed geland ook nog![]()
helemaal trots daar rond te lopen hehe
uninc is een vette plank iddquote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:08 schreef Kentaro het volgende:
Ik ben het wel met komakie eens. Een UnInc is prima voor je. Realiseer je wel dat het echt een stijf board is, zeker een 156 met jouw gewicht. Om knalhard de pistes mee af te gaan zal het prima gaan, maar om te pressen wordt het een lastig verhaal.
Ik zou zelf voor een wat lossere plank gaan, iets als een Burton Air. Dat is een superfun board, waar je denk ik sneller op vooruit gaat en waar je meer lol mee hebt.
Voor de bindingen zijn Missions of Cartels prima. Maar ik hoor je niet over schoenen en dat is belangrijker dan je board of je bindingen. Koop eerst goede boots, bezuinig daar niet op.
En straks lekker naar het strand, kan geen sneeuw meer zien
Toen ik 15 was moest ik het nog doen op Atomic huurboardjes, 470 euro voor een snowboard? Vergeet het maar.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:43 schreef ssstef het volgende:
Maarja het boardje moet ook nog even meegaan hé, ik ben binnen 2 maanden 16 nog maar, dus zal nog wel wat groeien. Dus denk echt wel dat die 156 het beste is als middenweg:P
Laat je niet teveel leiden door fancy veter-systemen, als je goede schoenen hebt hoef je ze 's ochtends maar één keer vast te maken en 's avonds maar één keer los te doen, boeie wat het vetersysteem is.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:53 schreef ssstef het volgende:
Idd moet ik ook nog kopen, maar was het er even vergeten bij te zetten. Al de Burton's zijn precies enkel met veters lijkt me, en bij K2 shop had ik er gezien met zo'n upper lower system, lijkt me ook wel relaxed, maar mss zijn deze dan weer niet goed gemaakt voor burton bindingen.
Mja ga vakantiewerken voor me board, dus doe het ook nog zelf hoor ;-)!
Mss die Rulers kopen dan
kijk, iemand die t snaptquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:55 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast ken ik een jongen die al meer dan 10 jaar board en die ook op een Air rijdt en die gast rijdt de meeste mensen echt naar huis. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Duurder is niet
Omdat de UnInc's pro-models zijn. De 156 is van Romain en die heeft kleinere voetjes dan JP Solberg. Moet toch heerlijk zijn als je zo je eigen boardje kan (laten) maken.quote:[b]Op zaterdag 6 mei 2006 13:55
Btw, wat me ineens opvalt is dat op de Burton site staat dat de 154cm UnInc breder is (248mm) dan de 156cm (246mm).
Best apart
de air is freakin legendarisch.. eerste echte twintip boardje.. schijntquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Omdat de UnInc's pro-models zijn. De 156 is van Romain en die heeft kleinere voetjes dan JP Solberg. Moet toch heerlijk zijn als je zo je eigen boardje kan (laten) maken.
De Air is trouwens het meest onderschatte board wat er is. Ik ken maar weinig boards waar je zoveel lol op hebt.
Is idd wel sjeikquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Omdat de UnInc's pro-models zijn. De 156 is van Romain en die heeft kleinere voetjes dan JP Solberg. Moet toch heerlijk zijn als je zo je eigen boardje kan (laten) maken.
De Air is trouwens het meest onderschatte board wat er is. Ik ken maar weinig boards waar je zoveel lol op hebt.
royale...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is idd wel sjeik
Alleen je Custom X rijdt beter zeker dan de Air
Anyway, een Air is mij niet stijf genoeg en iets aan de smalle kant, hoewel ik op de 165cm nog wel uit de voeten moet kunnen
De CX rijdt anders. Wij boarden al lang en hebben daardoor een bepaalde voorkeur qua boards ontwikkeld. Maar ik zou iedereen die een paar jaar board en 1 of 2 keer per jaar op wintersport gaat zonder twijfel een Air of Royale adviseren. Ik weet zeker dat ze met een smile terugkomen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is idd wel sjeik
Alleen je Custom X rijdt beter zeker dan de Air
Anyway, een Air is mij niet stijf genoeg en iets aan de smalle kant, hoewel ik op de 165cm nog wel uit de voeten moet kunnen
Slappe planken hou ik ook niet van. Maar het is niet per definitie minder. Het is echt lachen om op die dingen te jibbenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
royale...
anyhoo.. ik ben anti-slappe planken geworden...t kan mij niet stijf genoeg zijn
![]()
Ohw op zich wel.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:59 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De CX rijdt anders. Wij boarden al lang en hebben daardoor een bepaalde voorkeur qua boards ontwikkeld. Maar ik zou iedereen die een paar jaar board en 1 of 2 keer per jaar op wintersport gaat zonder twijfel een Air of Royale adviseren. Ik weet zeker dat ze met een smile terugkomen.
speelplankjes zijn idd fun.. zit er ook over te denken om iets te kopen dat eigenlijk veel te kort voor me isquote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Slappe planken hou ik ook niet van. Maar het is niet per definitie minder. Het is echt lachen om op die dingen te jibben
Ik heb er ook ff over nagedacht. Maar toen ging ik ff een situatie schetsen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:53 schreef Rnej het volgende:
[..]
speelplankjes zijn idd fun.. zit er ook over te denken om iets te kopen dat eigenlijk veel te kort voor me is![]()
te kinkehquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb er ook ff over nagedacht. Maar toen ging ik ff een situatie schetsen.
Kijk als ik ga rijden dan wil ik het overgrote gedeelte van het seizoen toch op een stijver board rijden. Waar ik gewoon allround me ding op kan doen
Dus dan moet ik echt een board kopen alleen voor het park en voor dagen dat er helemaal geen poeder is en ook geen lekker carvbare pistes zijn. Dus ja, dan blijft er wel weinig tijd over denk ik zo
Aan de andere kant is het wel vet.
ff de situatie voor me zien. Je wordt s'ochtends wakker, loopt naar het ski/boardhok en daar zie je ze alledrie staan. Je Burton T6, je Burton Malolo en je Burton Dominant(om ff bij Burton te blijven)
ff naar buiten kijken en dan ff kiezen
Je hebt in ieder geval wel een keuze uit zo mogelijk elk sigment dat je maar kunt voor stellen
mijn maten worden ook nogal moe van me, heb ik een T6 staan... " oh een apart railplankje zou ook wel handig zijn"quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:59 schreef mixed-up het volgende:
het is weer weekend iedreen dagdromen enzo![]()
3 planken zeggen ze .
ben al blij dak er 1 heb kunne betalen !!!
heb dr 2, eentje 2e hands bij sw kunnen halen en de andere ook goedkoop..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:59 schreef mixed-up het volgende:
het is weer weekend iedreen dagdromen enzo![]()
3 planken zeggen ze .
ben al blij dak er 1 heb kunne betalen !!!
Je maakt je maar druk om boards, maar je zou je drukker moeten maken om je boots. Je hebt helemaal geen fvck aan een Custom X Shag. Dit wordt je eerste board, je bent 15 jaar en je weegt net 60 kg. De enige plek waar je wat aan dat board hebt is als je in nog de lift zit, want dan denken mensen nog dat je kan boarden.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:00 schreef ssstef het volgende:
Of toch die Custom X, tis een Shag, nice design ook wel
en die 158 moet me nog net passen, lekker in de groei gekocht:D
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |