abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:29:43 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37514754
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:46 schreef XL het volgende:

[..]

Whehehe, mijn Malolo was bij Duijvenstein 270 euro.... zonder personeelskorting en chicks diggen mijn sub-tropische base wel en begrijpen niet eens wat een T6 is.

Owned!
Dat gevoel ken ik

Alleen heb ik maar 175 euro betaalt voor me Malolo
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:53:25 #252
71115 Rnej
I walk the line
pi_37515415
al die malolos...

pssh een t6 poedert ook lekker
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:34:30 #253
72282 360sjors
King of the Hill
pi_37516378
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:53 schreef Rnej het volgende:
al die malolos...

pssh een t6 poedert ook lekker
Maar niet zo lekker als een Malolo (en een Malolo niet zo lekker als een Fish). Ik zag in Serre nog wat swallowtails staan. Gruwelijk duur zijn die dingen, maar wel ubervet.. daar zijn chicks pas van onder de indruk
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:35:26 #254
71115 Rnej
I walk the line
pi_37516405
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:34 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Maar niet zo lekker als een Malolo (en een Malolo niet zo lekker als een Fish). Ik zag in Serre nog wat swallowtails staan. Gruwelijk duur zijn die dingen, maar wel ubervet.. daar zijn chicks pas van onder de indruk
ach
een malolo springt en scheurt niet zo lekker als een T6 .... ieder z'n meug hey
pi_37516548
"'If freestyle is about what can be done on a snowboard, Freeriding is about what can be done on a mountain. The mountains are huge playgrounds and we are just little kids daring each other to new extremes. It is scary, it is dangerous, it is fun as hell, and if our parents found out what we get up to, they would probably stop our pocket money.'"

van wie komt die quote oorspronkelijk af?
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:21:35 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37517468
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

ach
een malolo springt en scheurt niet zo lekker als een T6 .... ieder z'n meug hey
Daar heb je gelijk in.
Daarom heb ik die Malolo ook voor erbij

Maar echt, als je eenmaal een malolo hebt gereden in de poeder dan wil je niets anders meer (behalve een fish dan ) ik ben daar 100% zeker van!
Nadeel van de Fish is, dat hij op de piste echt kut rijdt. Malolo is nog wel enigzins te doen. Hoewel het zeker niet zo lekker rijdt als een T6 of een Baron ES.
Maar een Malolo in de poeder is zooooo veel beter dan een normaal snowboard. Ook beter dan een swallowtail. Je kunt met die Malolo/Fish zo onwijs snel tussen de bomen door komen. Echt niet normaal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:05:19 #257
72282 360sjors
King of the Hill
pi_37518608
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Daarom heb ik die Malolo ook voor erbij

Maar echt, als je eenmaal een malolo hebt gereden in de poeder dan wil je niets anders meer (behalve een fish dan ) ik ben daar 100% zeker van!
Nadeel van de Fish is, dat hij op de piste echt kut rijdt. Malolo is nog wel enigzins te doen. Hoewel het zeker niet zo lekker rijdt als een T6 of een Baron ES.
Maar een Malolo in de poeder is zooooo veel beter dan een normaal snowboard. Ook beter dan een swallowtail. Je kunt met die Malolo/Fish zo onwijs snel tussen de bomen door komen. Echt niet normaal.
Heb je wel eens swallowtail gereden?? Ik ben daar erg benieuwd naar!
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:29:03 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37519311
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:05 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Heb je wel eens swallowtail gereden?? Ik ben daar erg benieuwd naar!
Nee nog nooit een Swallowtail gereden. Maar volgens mij moet je een swallowtail veel langer rijden dan een Malolo/Fish.

Het grote voordeel van een Malolo is dat je er supersnel bochten mee kunt draaien door de poeder. Omdat hij zo kort is en omdat je niet zo ver achterover hoeft te hangen. Treeruns worden ipv een hel echt lachen om te doen
Maar ook grote poedervelden zijn echt leuk om te doen. Gewoon vol gas gaan en je knallen met die handel
Daarnaast kun je er nog altijd wel prima op rijden als je over de piste gaat en dat schijnt met een swallowtail echt niet relaxt te zijn.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:32:48 #259
71115 Rnej
I walk the line
pi_37519385
ik zou t niet weten, maar gezien t aantal uur dat ik in t park doorbreng en indoor.... heb ik helemaal nix aan een poederplank
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:47:16 #260
72282 360sjors
King of the Hill
pi_37519826
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee nog nooit een Swallowtail gereden. Maar volgens mij moet je een swallowtail veel langer rijden dan een Malolo/Fish.

Het grote voordeel van een Malolo is dat je er supersnel bochten mee kunt draaien door de poeder. Omdat hij zo kort is en omdat je niet zo ver achterover hoeft te hangen. Treeruns worden ipv een hel echt lachen om te doen
Maar ook grote poedervelden zijn echt leuk om te doen. Gewoon vol gas gaan en je knallen met die handel
Daarnaast kun je er nog altijd wel prima op rijden als je over de piste gaat en dat schijnt met een swallowtail echt niet relaxt te zijn.
Ik heb nog geen enkele treerun als hel ervaren hoor In La Joue du Loup lag er in het dal zo weinig sneeuw dat een treerun naar het dal neerkwam op springen van de ene plak 'sneeuw' (sneeuw gemixt met dorre dennennalden) naar de volgende, terwijl je bomen, gras en stenen ontweek! Wonder boven wonder is dat zonder krassen in het belag gelukt.

Swallowtails zijn vrij lang ja. Maar puur op het weinige dat ik van natuurkunde af weet zou de lengte gecompenseerd moeten worden door het wegzinken van de achterkant, dus ik denk dat ze niet zo log aanvoelen als ze eruit zien. Net zoals de Fish en Malolo dus, maar dan nog extremer (en dus inderdaad nog slechter te berijden op piste). Grote poedervelden moeten in ieder geval hemels zijn op zo'n plank.
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:41:08 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37521981
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat gevoel ken ik

Alleen heb ik maar 175 euro betaalt voor me Malolo
Tweedehands

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:42:26 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37522030
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:42 schreef mad_dog123 het volgende:
"'If freestyle is about what can be done on a snowboard, Freeriding is about what can be done on a mountain. The mountains are huge playgrounds and we are just little kids daring each other to new extremes. It is scary, it is dangerous, it is fun as hell, and if our parents found out what we get up to, they would probably stop our pocket money.'"

van wie komt die quote oorspronkelijk af?
Kwam toch uit First Descent toch.... even opzetten dan....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:59:10 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37522957
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:47 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele treerun als hel ervaren hoor In La Joue du Loup lag er in het dal zo weinig sneeuw dat een treerun naar het dal neerkwam op springen van de ene plak 'sneeuw' (sneeuw gemixt met dorre dennennalden) naar de volgende, terwijl je bomen, gras en stenen ontweek! Wonder boven wonder is dat zonder krassen in het belag gelukt.

Swallowtails zijn vrij lang ja. Maar puur op het weinige dat ik van natuurkunde af weet zou de lengte gecompenseerd moeten worden door het wegzinken van de achterkant, dus ik denk dat ze niet zo log aanvoelen als ze eruit zien. Net zoals de Fish en Malolo dus, maar dan nog extremer (en dus inderdaad nog slechter te berijden op piste). Grote poedervelden moeten in ieder geval hemels zijn op zo'n plank.
pfff voor echte treeruns moet je in Oostenrijk zijn, niet in Frankrijk

Maar laat ik het erop houden dat het iig met mijn gewicht en lengte niet echt relaxt is. Voor mij is het ook niet echt een hel omdat ik best aardig kan boarden, maar voor mensen die nog niet zo veel gereden hebben, maar wel kunnen poeder rijden is het vaak wel een hel

Ik heb geen idee hoe Swallowtails aanvoelen maar het is wel zo dat ze langer zijn, dus moeten ze haast wel langzamer draaien. Ik vond het verschil tussen mijn 164cm Baron ES en mijn 162cm Malolo echt heel groot. Ik had dat niet verwacht (maar 2cm korter) maar ik vond het echt opzienbarend
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:41 schreef XL het volgende:

[..]

Tweedehands

pff misschien een weekje bijmekaar op gereden.
Ik ben de persoon die de eerste serieuze krasjes erop heeft gezet
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:47:14 #264
72282 360sjors
King of the Hill
pi_37527406
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:59 schreef Komakie het volgende:

Ik heb geen idee hoe Swallowtails aanvoelen maar het is wel zo dat ze langer zijn, dus moeten ze haast wel langzamer draaien.
Tenzij het verschil in rij-eigenschappen ten opzichte van bv de malolo net zo groot is als tussen malolo en een willekeurig ander freerideboard.. Maar goed, zolang niemand op zowel malolo/fish als een swallowtail heeft gepoederd zullen we daar niet achter komen vrees ik!
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:24:59 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37528912
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:47 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Tenzij het verschil in rij-eigenschappen ten opzichte van bv de malolo net zo groot is als tussen malolo en een willekeurig ander freerideboard.. Maar goed, zolang niemand op zowel malolo/fish als een swallowtail heeft gepoederd zullen we daar niet achter komen vrees ik!
Note 2 self: Volgend jaar een swallowtail rijden

Volgens mij hebben ze die niet eens in het dorp bij ons. Ff navragen bij de hot zone shop denk ik. Maar ik heb ze nog niet gezien...
pi_37551461
jeuh gister me eerste grab gelukt in bottrop !
en nog goed geland ook nog
helemaal trots daar rond te lopen hehe
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:19:49 #267
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37552825
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:21 schreef mixed-up het volgende:
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:01:42 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_37571844
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:21 schreef mixed-up het volgende:
whehe , join the club...

1e grab is altijd een leuke mijlpaal
pi_37591180
Aloha!

Even de situatie schetsen, ben 1,72m(+- weet niet precies) weeg 64 kg en heb schoenmaat 42,5.

Qua snowboarden dan: Goh ja, poeder doe ik niet echt, ben niet iemand die heel lang gaat stappen om te gaan hiken, maar als er stukje mooie diepsneeuw naast de piste ligt, zal ik het niet laten:). Maar nee, mijn gebied is vooral pistes, met wat 180's, 360's, noseturns, etc daartussen en ook wat funpark. Mijn ervaring is ongeveer 5 weken snowboarden, maar wil me nu toch eindelijk eens eigen materiaal aankopen, vooruitgang zal hierdoor wat sneller gaan, en 'k zal meer plezier beleven aan deze toch wel superübercoole sport die snowboarden is.

Daarbij kwam ik op de Burton UnInc 156 van seizoen 2005-2006, lijkt me wel lekkere plank, waar ik nog goed mee kan carven, maar ook nog funpark kan doen. Dus deze is ideaal meen ik. Of hebben jullie hier opmerkingen op? En wat raden jullie me aan qua bindingen? de Cartels, of de Customs misschien..?

Die UnInc gaat van 530 naar 400, zijn er veel plaatsen waar ik hem goedkoper gaat krijgen, maar waarschijnlijk zit er ook nog vermindering ivm boots en bindingen aan vast, is wel vette coalition shop.:)

Moest je nog vragen hebben of extra info, zeg gerust! Hopelijk kunnen jullie me wat verderhelpen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:36:40 #270
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37591584
Voor dat geld zijn er veel betere boards te koop. Ik zou zowieso als eerste eigen board geen plank van 500 euries kopen.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 01:17:55 #271
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37593826
Op zich is een UnInc niet een slechte keuze voor je denk ik.
Zeker als je veel in het park zit. Carven wordt er iets lastiger mee. Het kan wel. Je kunt met ongeveer ieder snowboard wel carven, maar bedenk wel dat hij er niet voor gemaakt is. Ik kan met een learn to ride snowboard nog carven, maar het is niet echt comfortabel.
Voor kleine tricks is hij perfect.
Je kunt hem zelfs nog wat korter rijden dan de 156. Aan de andere kant bevordert het wel weer het carven, maar jibben wordt dan iets lastiger. Als hij korter wordt, is het andersom.
Je moet alleen ff kijken hoe het zit met de breedte van het board. Ik denk dat het wel gaat passen maar maat 42.5 op een 24.6cm is misschien iets wat krapjes. Btje afhankelijk van je schoen. Als je een kleine schoen (dus klein omhulsel) hebt, kan het prima.

Waarom geen board van 500 euro kopen? Hij is goed afgeprijst, daarnaast heeft hij al redelijk wat ervaring en weet hij wat hij wil doen met het board. Dus ik zie niet in waarom hij zijn geld niet kan uitgeven aan een board dat wat duurder is.
Daarnaast kun je je afvragen wanneer een board "beter" is. Tuurlijk, er zijn meer opties dan alleen een UnInc, maar momenteel kan hij een topboard afgeprijst krijgen. De vraag is of je iets vergelijkbaars kunt krijgen op dit moment dat beter is en niet duurder. De vraag is dan nog steeds of het "beter" is. Er zijn alleen boards die beter bij je passen of juist minder goed. Een board is niet pertinent beter of slechter.

Persoonlijk zou ik voor een paar Cartels gaan qua bindingen. Dat zijn gewoon de beste bindingen op de markt naar mijn mening. En ik ben niet de enige die die mening heeft.
pi_37595507
Ik ben het wel met komakie eens. Een UnInc is prima voor je. Realiseer je wel dat het echt een stijf board is, zeker een 156 met jouw gewicht. Om knalhard de pistes mee af te gaan zal het prima gaan, maar om te pressen wordt het een lastig verhaal.

Ik zou zelf voor een wat lossere plank gaan, iets als een Burton Air. Dat is een superfun board, waar je denk ik sneller op vooruit gaat en waar je meer lol mee hebt.

Voor de bindingen zijn Missions of Cartels prima. Maar ik hoor je niet over schoenen en dat is belangrijker dan je board of je bindingen. Koop eerst goede boots, bezuinig daar niet op.

En straks lekker naar het strand, kan geen sneeuw meer zien
  zaterdag 6 mei 2006 @ 10:08:01 #273
71115 Rnej
I walk the line
pi_37596436
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 08:08 schreef Kentaro het volgende:
Ik ben het wel met komakie eens. Een UnInc is prima voor je. Realiseer je wel dat het echt een stijf board is, zeker een 156 met jouw gewicht. Om knalhard de pistes mee af te gaan zal het prima gaan, maar om te pressen wordt het een lastig verhaal.

Ik zou zelf voor een wat lossere plank gaan, iets als een Burton Air. Dat is een superfun board, waar je denk ik sneller op vooruit gaat en waar je meer lol mee hebt.

Voor de bindingen zijn Missions of Cartels prima. Maar ik hoor je niet over schoenen en dat is belangrijker dan je board of je bindingen. Koop eerst goede boots, bezuinig daar niet op.

En straks lekker naar het strand, kan geen sneeuw meer zien
uninc is een vette plank idd

custom zou op zich ook een goeie zijn, is net ietsje meer allrounder... ?

maar uninc schijnt in t park en met springen net ietsje fijner te zijn
pi_37597912
Maar waarom zou ik een goedkoper boardje kopen dan, denk echt wel dat die Uninc bij me past. Die Air, is die niet iets minder van niveau? allé ja, dat meende ik te weten, kan ook fout zitten.

Maar wat ik graag doe is bvb fakie piste afgaan, af en toe beetje carve, trukjes, funpark,... je kent dat wel, en die custom is ook iets allrounder zeker, is dat ook niet iets meer op diepsneeuw afgesteld, en dat heb ik niet echt nodig...

Ga straks nog is naar de shop, daar ook nog is gaan horen.

Kan ook een Custom X voor 470 kopen, maar is wel een 158 en das wel wat moeilijker om te gooien, niet? of zou dat ook nog lukken

Bij die UnInc kan ik ook voor 154 kopen, maar die 156 lijkt me toch meer de gulden middenweg

[ Bericht 3% gewijzigd door ssstef op 06-05-2006 11:42:30 ]
pi_37598319
Ik zal als ik jou was voor de 154 gaan, ik ben zelf ook klein (ong. 1,70) en rijd 1,56 (geen uninc maar toch) en het rijdt allemaal super. Maar om nosepresses enzo te doen vraagt dat veel van je lichaam. Maarja, ik rijd dan ook bijna alleen poeder als die er is...
Fingerspitzgefühl
pi_37598435
Maarja het boardje moet ook nog even meegaan hé, ik ben binnen 2 maanden 16 nog maar, dus zal nog wel wat groeien. Dus denk echt wel dat die 156 het beste is als middenweg:P
pi_37598533
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:43 schreef ssstef het volgende:
Maarja het boardje moet ook nog even meegaan hé, ik ben binnen 2 maanden 16 nog maar, dus zal nog wel wat groeien. Dus denk echt wel dat die 156 het beste is als middenweg:P
Toen ik 15 was moest ik het nog doen op Atomic huurboardjes, 470 euro voor een snowboard? Vergeet het maar.

Maar zoals Kentaro al zei, hoe zit het met je boots?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37598742
Idd moet ik ook nog kopen, maar was het er even vergeten bij te zetten. Al de Burton's zijn precies enkel met veters lijkt me, en bij K2 shop had ik er gezien met zo'n upper lower system, lijkt me ook wel relaxed, maar mss zijn deze dan weer niet goed gemaakt voor burton bindingen.

Mja ga vakantiewerken voor me board, dus doe het ook nog zelf hoor ;-)!

Mss die Rulers kopen dan
pi_37598803
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:53 schreef ssstef het volgende:
Idd moet ik ook nog kopen, maar was het er even vergeten bij te zetten. Al de Burton's zijn precies enkel met veters lijkt me, en bij K2 shop had ik er gezien met zo'n upper lower system, lijkt me ook wel relaxed, maar mss zijn deze dan weer niet goed gemaakt voor burton bindingen.

Mja ga vakantiewerken voor me board, dus doe het ook nog zelf hoor ;-)!

Mss die Rulers kopen dan
Laat je niet teveel leiden door fancy veter-systemen, als je goede schoenen hebt hoef je ze 's ochtends maar één keer vast te maken en 's avonds maar één keer los te doen, boeie wat het vetersysteem is.

Maat van me had met van dat quick lacing en dat was maar goed ook want iedere keer in de apres ski of als we een stukje moesten lopen zat hij ze schoenen losser te maken omdat het allemaal zo aan het knellen was.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:47:26 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37601532
Het soort systeem is echt totaal niet belangrijk.
Zoals-Mzraki- al zei: het is belangrijker dat je schoenen goed zitten dan wat voor vetersysteem erop zit.
Zo'n vetersysteem is handig, maar niet belangrijk.
Ik had zelf een paar Burton Ions van dit jaar. Die hadden dat speedlacing systeem, maar zaten niet lekker meer. Later een paar Burton Driver X'en gekregen van vorig jaar (omgeruild in de shop) met een gewoon vetersysteem, en die zaten heerlijk. Echt 100% belangrijker.
Ik moet wel zeggen dat ik een week of 8 op die Ions geboard heb dit jaar. Toen was de stijfheid eruit (daardoor zaten ze niet lekker meer) en toen kreeg ik die andere van de shop

Btw ik zou toch voor de 154 gaan. Ik weet niet wat de dokter zegt over je uiteindelijke lengte maar ik denk dat je wel een 154 aan kan. Het scheelt serieus met het jibben. Het scheelt meer met jibben dan uiteindelijk met carven denk ik.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:55:55 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37601730
Zoals ik trouwens al eerder zei: Er is geen "minder" niveau board. Je moet een board hebben dat bij je past. Bij mij passen de Air of de UnInc bijvoorbeeld niet (sowieso niet omdat ik te lang, te zwaar en te grote voeten heb ).
Iemand die net begint met snowboarden heeft bijvoorbeeld niets aan een Custom X (topboard van Burton) terwijl iemand die juist al 10 jaar rijdt niets heeft aan een Burton Cruzer (beginnersboard Burton)

Daarnaast ken ik een jongen die al meer dan 10 jaar board en die ook op een Air rijdt en die gast rijdt de meeste mensen echt naar huis. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Duurder is niet per definitie beter. Als ik jou zo hoor dan denk ik dat de UnInc prima bij je past. Beter dan een Custom, maar daar zou je waarschijnlijk ook nog wel op uit de voeten kunnen. Maar een UnInc is denk ik net iets lekkerder voor je.
Air kan trouwens ook heel goed. Enige "probleem" van de Air is, dat hij óf nog langer wordt dan 156cm (157cm en dan 2mm breder) óf hij wordt nog korter dan de 154cm (namelijk 152cm en iets smaller)

Btw, wat me ineens opvalt is dat op de Burton site staat dat de 154cm UnInc breder is (248mm) dan de 156cm (246mm).
Best apart
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:43:47 #282
71115 Rnej
I walk the line
pi_37602694
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:55 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast ken ik een jongen die al meer dan 10 jaar board en die ook op een Air rijdt en die gast rijdt de meeste mensen echt naar huis. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Duurder is niet
kijk, iemand die t snapt

ik kan op mijn crappy canyon net zo hard boeken als met mijn T6 .. maar of t lekker rijdt is een ander verhaal
pi_37602921
quote:
[b]Op zaterdag 6 mei 2006 13:55

Btw, wat me ineens opvalt is dat op de Burton site staat dat de 154cm UnInc breder is (248mm) dan de 156cm (246mm).
Best apart
Omdat de UnInc's pro-models zijn. De 156 is van Romain en die heeft kleinere voetjes dan JP Solberg. Moet toch heerlijk zijn als je zo je eigen boardje kan (laten) maken.

De Air is trouwens het meest onderschatte board wat er is. Ik ken maar weinig boards waar je zoveel lol op hebt.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:18:04 #284
71115 Rnej
I walk the line
pi_37603368
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Omdat de UnInc's pro-models zijn. De 156 is van Romain en die heeft kleinere voetjes dan JP Solberg. Moet toch heerlijk zijn als je zo je eigen boardje kan (laten) maken.

De Air is trouwens het meest onderschatte board wat er is. Ik ken maar weinig boards waar je zoveel lol op hebt.
de air is freakin legendarisch.. eerste echte twintip boardje.. schijnt
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:31:48 #285
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37603563
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Is idd wel sjeik

Alleen je Custom X rijdt beter zeker dan de Air
Anyway, een Air is mij niet stijf genoeg en iets aan de smalle kant, hoewel ik op de 165cm nog wel uit de voeten moet kunnen
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:33:29 #286
71115 Rnej
I walk the line
pi_37603592
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is idd wel sjeik

Anyway, een Air is mij niet stijf genoeg en iets aan de smalle kant, hoewel ik op de 165cm nog wel uit de voeten moet kunnen
royale...

anyhoo.. ik ben anti-slappe planken geworden... t kan mij niet stijf genoeg zijn
pi_37604122
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is idd wel sjeik

De CX rijdt anders. Wij boarden al lang en hebben daardoor een bepaalde voorkeur qua boards ontwikkeld. Maar ik zou iedereen die een paar jaar board en 1 of 2 keer per jaar op wintersport gaat zonder twijfel een Air of Royale adviseren. Ik weet zeker dat ze met een smile terugkomen.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:45:57 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37605255
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:33 schreef Rnej het volgende:

[..]

royale...

anyhoo.. ik ben anti-slappe planken geworden... t kan mij niet stijf genoeg zijn
Slappe planken hou ik ook niet van. Maar het is niet per definitie minder. Het is echt lachen om op die dingen te jibben
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:59 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De CX rijdt anders. Wij boarden al lang en hebben daardoor een bepaalde voorkeur qua boards ontwikkeld. Maar ik zou iedereen die een paar jaar board en 1 of 2 keer per jaar op wintersport gaat zonder twijfel een Air of Royale adviseren. Ik weet zeker dat ze met een smile terugkomen.
Ohw op zich wel.
Hoewel de Royale iets meer richting freeriden gaat. Ik vind hem trouwens in de poeder ook nog best ok rijden. Het is geen Malolo of Fish ofzo, maar ik vond hem beter rijden dan bijvoorbeeld een langere Custom.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:53:15 #289
71115 Rnej
I walk the line
pi_37605433
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Slappe planken hou ik ook niet van. Maar het is niet per definitie minder. Het is echt lachen om op die dingen te jibben
speelplankjes zijn idd fun.. zit er ook over te denken om iets te kopen dat eigenlijk veel te kort voor me is
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:30:15 #290
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37606335
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:53 schreef Rnej het volgende:

[..]

speelplankjes zijn idd fun.. zit er ook over te denken om iets te kopen dat eigenlijk veel te kort voor me is
Ik heb er ook ff over nagedacht. Maar toen ging ik ff een situatie schetsen.
Kijk als ik ga rijden dan wil ik het overgrote gedeelte van het seizoen toch op een stijver board rijden. Waar ik gewoon allround me ding op kan doen
Dus dan moet ik echt een board kopen alleen voor het park en voor dagen dat er helemaal geen poeder is en ook geen lekker carvbare pistes zijn. Dus ja, dan blijft er wel weinig tijd over denk ik zo
Aan de andere kant is het wel vet.
ff de situatie voor me zien. Je wordt s'ochtends wakker, loopt naar het ski/boardhok en daar zie je ze alledrie staan. Je Burton T6, je Burton Malolo en je Burton Dominant (om ff bij Burton te blijven)
ff naar buiten kijken en dan ff kiezen
Je hebt in ieder geval wel een keuze uit zo mogelijk elk sigment dat je maar kunt voor stellen
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:48:59 #291
71115 Rnej
I walk the line
pi_37606903
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb er ook ff over nagedacht. Maar toen ging ik ff een situatie schetsen.
Kijk als ik ga rijden dan wil ik het overgrote gedeelte van het seizoen toch op een stijver board rijden. Waar ik gewoon allround me ding op kan doen
Dus dan moet ik echt een board kopen alleen voor het park en voor dagen dat er helemaal geen poeder is en ook geen lekker carvbare pistes zijn. Dus ja, dan blijft er wel weinig tijd over denk ik zo
Aan de andere kant is het wel vet.
ff de situatie voor me zien. Je wordt s'ochtends wakker, loopt naar het ski/boardhok en daar zie je ze alledrie staan. Je Burton T6, je Burton Malolo en je Burton Dominant (om ff bij Burton te blijven)
ff naar buiten kijken en dan ff kiezen
Je hebt in ieder geval wel een keuze uit zo mogelijk elk sigment dat je maar kunt voor stellen
te kinkeh

maar heb t nu al een beetje.. mijn canyon poedert ook heerlijk .. lekker slap en veel drijfvermogen, hoef bijna niet naar achteren te leunen

en sowieso de keus tussen een T6 en een railplank is al best grappig
pi_37607080
Foutje jongens, ben 1m76, had me wat vergist

dus die 156 zal toch wel goed zijn:P
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:55:13 #293
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37607092
slape planken
pi_37607230
het is weer weekend iedreen dagdromen enzo
3 planken zeggen ze .
ben al blij dak er 1 heb kunne betalen !!!
pi_37607250
Of toch die Custom X, tis een Shag, nice design ook wel

en die 158 moet me nog net passen, lekker in de groei gekocht:D
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:36:54 #296
71115 Rnej
I walk the line
pi_37608346
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:59 schreef mixed-up het volgende:
3 planken zeggen ze .
mijn maten worden ook nogal moe van me, heb ik een T6 staan... " oh een apart railplankje zou ook wel handig zijn"

zaterdag 6 mei 2006 @ 19:07:40 #297
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37609100
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:59 schreef mixed-up het volgende:
3 planken zeggen ze .
heb dr 2, eentje 2e hands bij sw kunnen halen en de andere ook goedkoop..
maar 2 beetje verschillinde boardjes
pi_37609274
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:00 schreef ssstef het volgende:
Of toch die Custom X, tis een Shag, nice design ook wel

en die 158 moet me nog net passen, lekker in de groei gekocht:D
Je maakt je maar druk om boards, maar je zou je drukker moeten maken om je boots. Je hebt helemaal geen fvck aan een Custom X Shag. Dit wordt je eerste board, je bent 15 jaar en je weegt net 60 kg. De enige plek waar je wat aan dat board hebt is als je in nog de lift zit, want dan denken mensen nog dat je kan boarden.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:32:00 #299
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37609783
op dat moment heb je er dus NIETS aan, want dan denken ze oh.. ik hoef niet op te passen die kan boarden, en zijn ze alleen maar gevaarlijker
pi_37610398
'T is gewoon omdat ik niet echt wat van schoenen ken, heb enkel voorlopig boards en bindingen uitgepluisd, je moet me daarom nog niet scheef bekijken, zal ook nog wel komen:)

Ga dinsdag naar coalition shop van Burton, ga daar dan beslissen wat ik ga kopen.

Voorlopig ga ik dan voor die Uninc 156, Cartel bindingen(die OLS lijken me het beste, anders die LTD of de gewone) en misschien die Driver X boots, leken me ook wel goed, na overleg ook met wat andere mensen.

iemand nog opmerkingen?:)

of de sabbaths, passen ook wel bij die Uninc

[ Bericht 5% gewijzigd door ssstef op 06-05-2006 19:59:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')