quote:Laatste bericht vorig topic van Neuk:
...en nu even door met wat vrolijkerderderder nieuws. De kans op een kind met Down is bij ons 1:10.173
Klein hoeraatje waard niet? Ik heb net 1 minuut de uitslag binnen!
welk pak ook weer?quote:Op donderdag 27 april 2006 12:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha, dan valt dat van dat pak ook meteen in het niet
Ik mag niet teveel zeuren, het lijkt me nog veel erger voor de aanstaande moeder(s). Volgens mij is mijn partner erg blij als ze is bevallen, ze heeft er al meer als genoeg vanquote:Op donderdag 27 april 2006 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
troma, dat wachten lijkt me het allerlastigst idd zo op het einde. Je wil zo graag maar je hebt geen idee wanneer je het kan verwachten.
quote:Op donderdag 27 april 2006 17:57 schreef Mibos het volgende:
Dank jullie wel en we zijn helemaal in de babywolken![]()
Jeuj!quote:Op donderdag 27 april 2006 17:32 schreef Mibos het volgende:
Ik ben allang een meelezer maar na tien maanden oefenen en nu zekerheid kan ik (eindelijk) ook meedelen dat wij 9 november 2006 uitgerekend zijn... Vandaag precies 12 weken!
Helemaal happy...
huh? waar gaat dit over dan?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:05 schreef Lois het volgende:
Tosca, nu het "officieel" bekend is heb je maar even met sterretjes gemerkt, zoals Digger al terecht opgemerkt had.
Ja, nu ben je nog steeds vaag.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:17 schreef Lois het volgende:
Hmm ik ben wel heel vaag. Tosca was/is een schuilnaam van een bekende Fokuser. Haar "eigen" username is deze week bekend geworden op het speeltuinbankje.
Owquote:Op donderdag 27 april 2006 20:17 schreef Lois het volgende:
Hmm ik ben wel heel vaag. Tosca was/is een schuilnaam van een bekende Fokuser. Haar "eigen" username is deze week bekend geworden op het speeltuinbankje.
Ja, ik was al even aan het nalezen. Tnx.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:49 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk eens 2 reacties boven je. Ik ben iets minder discreet.
quote:Op donderdag 27 april 2006 20:50 schreef Moonah het volgende:
Ja, ik was al even aan het nalezen. Tnx.
Weten we meteen wat we aan je hebben....![]()
![]()
Meid, ga je niet verdedigen! ik pest je maar!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Nee... in deze wist ik (sinds van de week dus) dat het geen kwaad kon. Ik had nl. Ymme post in eerste instantie ge-edit maar dat hoefde dus niet. Nou, dan mag een linkje ook wel toch?
quote:Op donderdag 27 april 2006 20:50 schreef Moonah het volgende:
Weten we meteen wat we aan je hebben....![]()
![]()
En ik hap, want ik heb echt wel moeite om mijn kop te houden over dingen die ik echt heel-heel leuk vind. Maar dit wist ik lekker al een paar weken en ik heb heel braaf mijn mond gehouden.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:53 schreef Moonah het volgende:
Meid, ga je niet verdedigen! ik pest je maar!
Welkom dan !quote:Op donderdag 27 april 2006 17:32 schreef Mibos het volgende:
Ik ben allang een meelezer maar na tien maanden oefenen en nu zekerheid kan ik (eindelijk) ook meedelen dat wij 9 november 2006 uitgerekend zijn... Vandaag precies 12 weken!
Helemaal happy...
quote:Op donderdag 27 april 2006 10:07 schreef CrazyMoon het volgende:
nanalune, even een vraagje via hier, ik heb namelijk de telefoonnummer van onze cursusleidster niet..
hoe laat begint vanavond de partneravond? om 19uur?
Hehe, ik zou ook steeds alles willen vergelijken met mensen die even ver zijn.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:12 schreef Neuk het volgende:
Mibos! Gefeliciteerd!!!! We zijn dezelfde datum uitgerekend! Wat leuk! Heb je al een buikje? Hoe was je 1e afspraak bij de Verloskundige?![]()
hihihi!!! gaaf
jaquote:Op donderdag 27 april 2006 23:59 schreef nanalune het volgende:
hihi nou je weet hoe het afliep.. en ook waarom die vorige lerares het niet wat aan vond om pratneravond te geven
..
quote:
Ik geloof vanaf 1 januari wel, maar niet alle praktijken hebben dat nog voor elkaar. Ik mag in het ziekenhuis, maar dat heeft een reden. Anders is het volgens mij bij de vk? Of vergis ik me dan?quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:44 schreef Neuk het volgende:
BE is geniaal! en ik ken Yppy ook nie! Ben ik nou stom?
Is een 20 wk echo standaard eigenlijk?
Hehe, dáár kende ik die naam vanquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:45 schreef bixister het volgende:
ze kwam toch al regelmatig in OUD, vooral in autisme topics en die met liedjes-en spelletjes-tips! maar ik ken haar nog van vroehoeger.
29 weken!!!![]()
What did I do?quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:44 schreef Neuk het volgende:
BE is geniaal!
Nee hoor, het betekent alleen dat je nooit gelijnd hebt op Fok!, niet veel in TRV geweest bent en idd dat je niet meelurkte in het autisme topic hier in OUD.quote:en ik ken Yppy ook nie! Ben ik nou stom?
Het is inprincipe standaard idd. Hier hebben we maar 1 raktijk met echo apparatuur, maar mijn schoonzusje mocht naar het ziekenhuis. Zo zullen ze het wel vaker oplossen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:45 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik geloof vanaf 1 januari wel, maar niet alle praktijken hebben dat nog voor elkaar. Ik mag in het ziekenhuis, maar dat heeft een reden. Anders is het volgens mij bij de vk? Of vergis ik me dan?
Dat wilde ze niet. Ze staat ook niet voor niets nog als Tosca in het lijstje.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:56 schreef Belana het volgende:
Ja, het autisme topic, nu weet ik het weer jaHaai Yppy
Kan je niet gewoon onder je eigen naam posten dan? maakt het wat minder verwarrend
Daar ken ik haar dus ook van. Kan me nog een dieetclubmeeting herinneren waar ik met een dikke buik rondliep (en dat kwam dus niet door het eten)quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
What did I do?
[..]
Nee hoor, het betekend alleen dat je nooit gelijnd hebt op Fok!
I'll live with it... het zal niet de laatste keer zijn.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:29 schreef m@x het volgende:![]()
als het je heel erg dwars zit wil ik de quote nog wel even wijzigen
Ja, dat klopt idd wel geloof ik. Dus dat is welk extra fijn!quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:54 schreef Stiekemurd het volgende:
Hehe ja is idd wat kleiner.
En het is echt een garnaal nog. En dat je dan al het hartje kan horen ongelooflijk.
De VK zei dat er nu nog maar een kans van 1 a 2% is dat het misgaat wanneer het hartje al klopt.
Wauw, ik zie het best goed! Leuk dat je nog even laat zien johquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:49 schreef Stiekemurd het volgende:
Echooooooo
Als je heeeel goed kijkt, zie je rechts 2 vruchtzakjes en de linker is dus gevuld en rechter niet.
[afbeelding]
Das een echo om in te lijstenquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:00 schreef Neuk het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op echo's! tnx Stiekemurd!
even snel heel kort de mijnes:
[afbeelding]
hahaha echt niet! 'n Theelepeltje-formaat incl. beentjes is het!quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:02 schreef Stiekemurd het volgende:
Wow das gewoon een al een beer hahaHeel gaaf Neuk.
Gut wat offtopic hihi, maar ik dacht toch ook écht om 20:00, maar eerst een week niet he:vakantie..quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:04 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
ja
maar nu weet ik ook niet meer hoe laat het over 2 weken is :S
ik hou het maar op 20uur
gefeliciteerd Mibos!!
Nou, wij hebben geen yoga, maar 'door -de=verzekering-gefinancierde-gymnastiek'.. nou ja en ik moet zeggen dat het me tegenviel. Eerst bijna 2 uur in een kring om de lerares heen zitten terwijl ze zichzelf in de meest ..euh.. ondamesachtige standjes knupte om voor te doen hoe je moest persen e.d. Ze kwam met oude posters aan om te fases van een bevalling te laten zien, maar dat verhaal kenden wij al, en dan is 2 uur lang..quote:Op vrijdag 28 april 2006 07:57 schreef Tosca het volgende:
Hoe was de partneravond? Wij hebben dat over een paar weken. Mijn vriend kan zich niets voorstellen bij yoga en de juf is behoorlijk zweverig. Kortom: ik verheug me er al op.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:11 schreef nanalune het volgende:
Wauwie Neuk! het is al een écht frummeltje met frummeltjes! hele mooie eerste foto!
[..]
sowwie, die heb ik over het 'hoofd' gezienquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:14 schreef Neuk het volgende:
[..]
was al de tweede keer voor een echo
De eerste keer was ook al mooi maar het wordt steeds mooierderder!
hihi Wist je niet want die durfde ik ook al niet te plaatsen!quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:15 schreef nanalune het volgende:
[..]
sowwie, die heb ik over het 'hoofd' gezien![]()
Tnx! Het wordt ook een mooie beepie!quote:En mooie echo zeg Neuk!!!
Ik ken dit. Korstjes die maar blijven hangen en tevens de oude bekende Chronische Plek in de Neus die ook nog eens con-ti-nu Verstopt zit.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:54 schreef dutchie het volgende:
O ja, nog even iets.
Hebben jullie dat ook dat wondjes e.d. er langer over doen om te genezen? Ik had eerst al een ontstoken nagelriem, waardoor mijn nagel nu half los zit.En ineens ook een ontstoken traanbuisje. En nu heb ik een gewone simpele blaar op mijn hak, omdat ik vanwege het weer maar eens blote voeten in de schoenen probeerde. Ondanks dat ik het keurig schoonhou, is het gebied rond de blaar nu toch ook weer zwaar geirriteerd. Helemaal dik!
Dat heb ik normaal gesproken nooit. Het lijkt me dat dit door de zwangerschap komt?
Leuk he! Ik heb hem nu 2 dagen niet gevoeld, maar dat komt wel weer denk ik.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:45 schreef Moonah het volgende:
Whhooeeii!
Ik weet bijna zeker dat ik gisteravond in bed voor het eerst ons kindje heb voelen bewegen...
En dat komt omdat jullie hier zo heel precies omschreven hoe dat voelt. Anders had ik het niet herkend. Dus dankjewel ET voor het 'windjes-in-badpak-verhaal' en PM met je omschrijving van een 'logge luchtbel in je buik'.
Mijn lief was aan het werk, ik heb hem meteen gebeld en we hebben samen echt zitten huilen van ontroering.![]()
Pfffieuw.... zó onvoorstelbaar fantastisch...
* weer op roze wolk zit...
Ik heb je nét gemaild!quote:
Heel erg off-topic: Klinkt erg leuk, maar ook erg gevaarlijk (chocolaquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:16 schreef Tosca het volgende:
Kom je nog eens naar een meeting m@x, nu ben jij niet degene met een dikke buik. We gaan een chocoladeworkshop doen.
Thanks! We zijn er ook heel blij mee en tuulk is de papa blij!quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:31 schreef Troel het volgende:
He Neuk, zie nu pas dat je Nuek was
Gefeliciteerd! Leuk hoor! Wat vind je vriend ervan, is die ook helemaal verliefd op de echo's?
Foei toch.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:50 schreef nanalune het volgende:
owjaMoonah was ik vergeten jou nog te 'feliciteren'met de eerste gevoelde schopjes!!
Bijzonder en wonderlijk
![]()
*check, check, dubbelcheck* dat is ook nog eens lastig ja, dat je helemaal weet dat je je als een irrationele hormonale doos gedraagt, maar er tegelijkertijd niets aan lijkt te kunnen doen. Gelukkig weet manlief dat die bui over een paar uur zo weer over kan zijn en dat ik dan heus wel weer lief ben. Maar nu even niet dus.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:08 schreef pinquit het volgende:
dat klinkt erg bekend tamea, ik denk dat bijna iedereen dat gevoel op t laatst heeft.
inderdaad ik ook met een week of 37 dat ik elke keer dacht: oh jezus laat die bevalling please beginnen! en dan inderdaad ook; mja nee nu moet t nog niet komen want ikmoet dit nog en dit en dat en zus en zo.echt erg vond ik mezelf
ik voelde me er ook nog eens schuldig over dat ik de zwangerschap zat was![]()
quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:45 schreef cattie het volgende:
Ik vind koninginnedag juist voor het eerst in eeuwen weer eens leuk!![]()
![]()
Lekker naar de vrijmarkt geweest, een boxkleed, een heel mooi groot box/speelkleed en wat leuke kleertjes gekocht!Ik was helemaal blij met mijn aanwinsten. En ondertussen waren mijn man, zwager en schoonzus in de babykamer aan het klussen, die dit weekend af gaat komen.
Eindelijk, alle puzzelstukjes vallen op hun plaats en we zijn al (bijna) klaar voor de komst van beepje!
En nu ga ik het weer braaf rustig aan doen. Want hoewel het bloedverlies gelukkig gisterochtend is opgehouden, vond ik dat wel eng...
Mwoah, bij mij juist andersom.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:45 schreef cattie het volgende:
Ik vind koninginnedag juist voor het eerst in eeuwen weer eens leuk!![]()
![]()
Heel verstandig van je.quote:En nu ga ik het weer braaf rustig aan doen. Want hoewel het bloedverlies gelukkig gisterochtend is opgehouden, vond ik dat wel eng...
Kunnen de mensen het al zien aan jou dan?quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:57 schreef Moonah het volgende:
Ik ben zó vaak aangesproken of ik niet dit of dat of zus of zo alvast voor de baby wilde hebben. Hallo mensen, ik ben 16 weken onderweg.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:29 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Kunnen de mensen het al zien aan jou dan?![]()
Raar genoeg, niet echt, het begint misschien een beetje te komen, maar alleen als je het weet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:37 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Ik mag dan ook graag pronken met mijn, al zeg ik het zelf, mooie buik.
Maar vandaag was de aandacht een beetje overdone...
Maar bij jou met je megababymoet toch ook wat te zien zijn?
Ooooh! Nú snap ik waarom ik die aandacht kreeg.quote:
Aha, ik ben nogal breed dus het zal dat zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ooooh! Nú snap ik waarom ik die aandacht kreeg.![]()
Anyway, ik heb gehoord dat ik naar voren draag en ik ben smal gebouwd, dus dan tekent het blijkbaar nogal snel.
Wellicht.quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:42 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Aha, ik ben nogal breed dus het zal dat zijn.
Bij mijn eerste had de buurt niet eens gemerkt dat ik zwanger was totdat manlief ballonnen met "it"s a boy!" in de ramen had gehangen! (We woonden er net hoor, hadden nog niet echt contact met de buurt).quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ooooh! Nú snap ik waarom ik die aandacht kreeg.![]()
Anyway, ik heb gehoord dat ik naar voren draag en ik ben smal gebouwd, dus dan tekent het blijkbaar nogal snel.
Ik ben zo blij dat ik daar vanaf benquote:Op zaterdag 29 april 2006 16:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mwoah, bij mij juist andersom.
Ik vind koninginnedag (vooral de vrijmarkten hier in de omgeving) altijd fantastisch, maar dit jaar...![]()
Aandacht voor mijn buikje is leuk hoor, maar men kan het ook overdrijven. Ik ben zó vaak aangesproken of ik niet dit of dat of zus of zo alvast voor de baby wilde hebben. Hallo mensen, ik ben 16 weken onderweg. Ik ga mijn huis niet volstouwen met zaken waar mijn kind pas over 3 jaar aan toe is.Het is vast allemaal aardig en belangstellend bedoeld, maar ik werd er op een gegeven moment echt chagrijnig van (maar ik had het dan ook erg koud en was intussen flink moe). Dus uiteindelijk zijn lief en ik maar naar huis gegaan en nu na een beker warme chocomel ben ik aan het bijtrekken.
Zo. Ik kan ook klagen hoor.
heej gefeli Dutchie! Lekker helemaal niets doen! wat lief dat je werk een presentje voor je had!quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:09 schreef dutchie het volgende:
Maarrrrrrr...... mijn verlof is dan eindelijk echt ingegaan.![]()
Lekker dat je nu ook kan gaan genieten van je verlof. Gek idee hè, dat je er normaal zowat elke dag bent en nu ineens maanden niet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:09 schreef dutchie het volgende:
Maarrrrrrr...... mijn verlof is dan eindelijk echt ingegaan.Was wel raar donderdagavond. Mijn werkgeefster kreeg ook ineens in de gaten dat ik er die avond echt voor het laatst was en overspoelde met allerlei last minute vragen. Waardoor mijn afspraak met een collega ook uitliep en de avond vloog zo voorbij.
Mijn collega's hadden een beertje voor de baby gekocht en daar een heel lief kaartje aan gedaan. Heerlijk.
Ik kon ook niet zo goed weg komen, bleef maar een beetje hangen.Vrijdag bekaf, maar vond ik niet erg. Maar nu is het dus echt, gewoon even lekker niks. En het weer wordt ook beter, dusseuh...
quote:Op zondag 30 april 2006 14:00 schreef MeNicole het volgende:
Een jaar geleden was ik helemaal happy want hadden we een positieve test. Wie had gedacht dat ik een jaar later "nog" zwanger zou zijn![]()
Skippyquote:Op donderdag 27 april 2006 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Over tikkers en tellers en babybanners
Alle tikkers/tellers die te vinden waren in het vorige topic staan nu in de OP. Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de OP dan moet je hem hier even neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
Klinkt me bekend in de oren. Mijn vrouw is het ook (soms) helemaal zat. Vooral als ze weer in bed ligt en erachter komt dat de rechterkant zeer doet, de linkerkant liggen ook en op haar rug wordt ze daarna misselijk...quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Tamea het volgende:
Gaaf dat je je beebje nu ook kan voelen Moonah!
Dit wordt een zeurstukje, dus wie daar niet tegen kan, niet lezen
Ik ben het inmiddels een beetje zat. Voel me de laatste dagen vaak net niet lekker, half misselijk enzo en last van m'n rug. Verder hang ik constant tussen de angst dat de bevalling ineens gaat beginnen (ik heb het idee dat ik nog zoveel moet) en de hoop dat die bevalling eens gaat beginnen (want het zwanger zijn ben ik wel zat). Kortom, ik voldoe weer prima aan alle hormonster omschrijvingen, hopelijk komt dat ooit weer goed.
Heb je het wel leuk gehad?quote:Op zondag 30 april 2006 18:15 schreef PM-girl het volgende:
Back!
Vermoeiend weekend achter de rug. Veel zwanger/babypraat gehad, op een boot gevaren in de regen en veel gegeten!!
Nah, ik geloof het niet.quote:Voel heel soms plopjes, maar ben er nu niet meerzeker van dat het Ieniemienie is.
Moonah, wordt het bij jou meer?
Kék, ge kunt mee merken deh gij ginne blonde bent.quote:Misschien stomme vraag maar zijn de oranje kleurtjes van de crew voor koninginnedag?
quote:Op zondag 30 april 2006 18:15 schreef PM-girl het volgende:
Misschien stomme vraag maar zijn de oranje kleurtjes van de crew voor koninginnedag?
misschien worden ze op 1 mei (dag van de arbeid) wel roodquote:Op zondag 30 april 2006 18:15 schreef PM-girl het volgende:
Misschien stomme vraag maar zijn de oranje kleurtjes van de crew voor koninginnedag?
dan ben ik toch wel heel benieuwd waar dat blauwe steeds voor staatquote:Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef just me het volgende:
[..]
misschien worden ze op 1 mei (dag van de arbeid) wel rood![]()
yupquote:Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef Neuk het volgende:
Steken in de lies-zone zijn normaal he?
BEST pijn?quote:
dat bedoel ik...quote:Op zondag 30 april 2006 23:23 schreef vamperotica het volgende:
[..]
BEST pijn?
dubbelklappend naar ademsnakkend pijn!
soms
Ja hoor, niet echt anders dan andere jaren, maar wel gezellig! Ik was niet de enige zwangere en er was een kleintje bij, dus dan gaat het over niets anders. (en dan wel in dialect het hele weekend, weer veel geleerd!quote:
Men zegt dat je na een week het goed herkent, maar ik voel momenteel helemaal niets meer en als ik het voel, lijken het toch mijn darmen ofzo?quote:Nah, ik geloof het niet.
Maar ik ben ook druk geweest deze dagen, dus ik heb niet echt de rust gehad om me er op te concentreren.
Spannend,zou leuk zijn! Ik mag over een weekje weer!quote:Morgen weer naar de gynaecoloog... Spannend! Hopelijk weer beebje kijken...
Neu, maor da rooie komt ok maor uit n potje!quote:Kék, ge kunt mee merken deh gij ginne blonde bent.
Waar?quote:Op maandag 1 mei 2006 08:45 schreef Tamea het volgende:
[...]
Tosca, ik voelde me gisteren alweer een stuk beter, niet meer misselijk enzo. Gisteren lekker een hele tijd op het honkbalveld geweest en allerlei wedstrijden gezien (meteen ook weer gestrikt voor de bar en uiteindelijk waren we de laatsten die om half negen weggingen). Vandaag ga ik denk ik maar eens toegeven aan de schoonmaakwoede (ik stond om 7 uur al af te wassen) en de allerallerallerlaatste spulletjes kopen.
Voorschoten, waar speel jij dan (of trek ik nu een verkeerde conclusie)?quote:Op maandag 1 mei 2006 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar?
Even nieuwsgierig zijn, maar de kans iemand tegen te komen is altijd leuk.
De Braves in Gouda. Dus niet in dezelfde regio.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:57 schreef Tamea het volgende:
Voorschoten, waar speel jij dan (of trek ik nu een verkeerde conclusie)?
Daar spelen wel eens wat teams van ons tegen, maar dat is maar net hoe ze de poules indelen. Vaak zitten wij bij Den Haag en jullie ws. bij Rotterdam.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De Braves in Gouda. Dus niet in dezelfde regio.Oh well. Mss ooit nog eens bij een toernooi of zo.
Klopt. In eerste instantie hadden ze ons dit jaar bij Den Haag gezet maar dat is toch weer teruggedraaid naar R'dam. Is makkelijker aanrijden. Nou ja goed, some other time maybe.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:13 schreef Tamea het volgende:
Daar spelen wel eens wat teams van ons tegen, maar dat is maar net hoe ze de poules indelen. Vaak zitten wij bij Den Haag en jullie ws. bij Rotterdam.
quote:Op maandag 1 mei 2006 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De Braves in Gouda. Dus niet in dezelfde regio.Oh well. Mss ooit nog eens bij een toernooi of zo.
Echt?quote:
donequote:Op maandag 1 mei 2006 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Meeeeeen, ik ga echt vreselijk off-topic... Zullen we doorschuiven naar het speeltuinbankje?
Nee dat telt dus niet meequote:Op maandag 1 mei 2006 09:58 schreef ik80 het volgende:
voor de juffen onder ons:
Hoe ging het bij jullie met zwangershapsverlof, de vakanties, tellen die mee in je verlof als zijnde werkweken, of krijg je vakanties er nog eens bovenop na je verlof (dus als er twee weken kerstvakantiein zitten heb je twee weken langer verlof)?
Dat heeft geholpen. Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Niet wakker geweest van een verstopte neus , pijn in mijn heup of omdat ik plassen moest.quote:Op zondag 30 april 2006 21:38 schreef Moonah het volgende:
Beterschap Xanthe!!!
Als je hiermee bedoelt dat het prikkelend pijn doet (alsof er naaldjes in gestoken worden vind ik het dan voelen) herken ik dat zeker. Het enige wat bij mij dan helpt is bh uit en zorgen dat ik in een warme omgeving zit. Is de omgeving te koud dan doet het binnen no time ontzettend zeer.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:22 schreef Mibos het volgende:
Even een vraagje van een newbie zwangere...
Heeft iemand van jullie wel eens last van een dode tepel? Het lijkt wel of er af en toe geen bloed naar toe stroomt en hij wordt wit net als een dode vinger en het is erg pijnlijk...
Iemand een idee want om hem nou onder mijn werk te gaan zitten masseren is niet zo gepast denk ik!!!
Ja, ik heb dat wel gehad in het begin. Ook dat ze heel erg jeukten, vervelden en dat de kloven er in schoten.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:22 schreef Mibos het volgende:
Even een vraagje van een newbie zwangere...
Heeft iemand van jullie wel eens last van een dode tepel? Het lijkt wel of er af en toe geen bloed naar toe stroomt en hij wordt wit net als een dode vinger en het is erg pijnlijk...
Iemand een idee want om hem nou onder mijn werk te gaan zitten masseren is niet zo gepast denk ik!!!
bronquote:Beste deskundige,
Drie maanden geleden kreeg ik iedere keer als ik buiten kwam (in de kou) last van mijn tepels (was toen ongeveer dertien weken zwanger). Een stekende pijn en het gevoel dat ik ze moest masseren om warm te maken, zodat de pijn over ging. Enkele weken later werd dit in een weekend veel erger en had ik het gevoel alsof er een mes in mijn borsten werd gestoken. Van een telefoontje met de verloskundige, naar de dokter gegaan, hij dacht dat het er gewoon bij hoorde: gevoelig voor de kou, de ىىn heeft er meer last van dan de ander tijdens de zwangerschap. Toch voelde ik me hier niet happy bij en had het idee dat ik een candida infectie had. Ben toen naar een lactatiedeskundige gegaan. Zij bekeek mijn borsten en mijn candidaverleden en dacht dat het een combinatie was tussen een candida en hetzelfde als bijvoorbeeld wintertenen (alleen dan aan mijn tepels). Ondertussen heb ik citroensap met water moeten gebruiken tegen de candida. Deze vreselijk stekende pijn heb ik ook niet meer gehad. De kou vermijd ik zo veel mogelijk, maar dat is niet altijd mogelijk. Ik gebruik borstcompressen voor extra warmte. De pijn blijft echter (hoewel redelijk te hebben, maar toch erg vervelend) bij kou aan mijn tepels als ik buiten kom. Komt het meer voor dat vrouwen tijdens de zwangerschap last hebben van ╗wintertepels╝? Het is ook zo'n raar woord, maar ik denk dat de pijnsoort en het wit worden van de tepels wel te vergelijken zijn met wintertenen/vingers. Is er nog iets anders aan te doen en gaat dit wel weer over na de zwangerschap?
Anoniem
verloskunde Irma Stegeman:
Deze "wintertepels" zijn een gevolg van het Reynaud-syndroom. Het is een heel normaal verschijnsel. Hoewel het even wat ongemakkelijk kan zijn, hoef je je er helemaal geen zorgen over te maken. Na je bevalling of na de borstvoedingsperiode gaat het vanzelf weg.
Nou geen echo...quote:Op zondag 30 april 2006 21:37 schreef Moonah het volgende:
Morgen weer naar de gynaecoloog... Spannend! Hopelijk weer beebje kijken...
Oh, goede tip. Kan ik ook wel vast doen.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:37 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat wel gehad in het begin. Ook dat ze heel erg jeukten, vervelden en dat de kloven er in schoten.
Mijn huid is heel gevoelig en dun dus ik ben meteen begonnen met "harden" door te masseren, met een ruwe handdoek te drogen en door ze geregeld bloot te laten.
quote:Al tijdens de zwangerschap beginnen de kliertjes van Montgomery rond de tepel een natuurlijke olie af te scheiden die de huid soepel houdt en de groei van bacteriën tegengaat. Het is uitstekend als deze natuurlijke substantie haar werk kan doen. Als u borstvoeding wilt gaan geven is het niet nodig uw tepels te 'harden'. Om borstvoeding te geven heeft u juist een soepele huid en tepel nodig. Geen koud water en ruwe handdoeken dus.
Het 'harden' klinkt mij ook erg logisch in de oren.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:26 schreef owlet het volgende:
Bij mij heeft het echter wel goed geholpen om de losse velletjes weg te scrubben. Ik ken mijn huid, als daar ineens op volle kracht een baby aan hangt dan kan ik mijn tepels er af pulken.
Een dikke eeltlaag creëren hoeft nou ook weer niet en ik wil het ook zeker niet als standaard methode promoten, maar het insmeren met "melk", het aan de lucht drogen en ze wat laten wennen aan een wat hardere aanpak dan alleen in een zachte BH zitten maakt dat ze bij mij een stuk prettiger en minder pijnlijk gevoelig zijn nu dan eerst.
Alweer, het hoeft zeker geen standaard advies te zijn maar per persoon kan het verschillen. De lactatiekundige die ik ken vond juist dat het bij mijn tepels een goed idee was. Dus, nee niet elke borstvoedingsdeskundige raadt het af en nee, het is niet per definitie af te raden als je borstvoeding wil geven.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:38 schreef nebelung het volgende:
Harden van tepels is beslist af te raden als je borstvoeding wil geven en ook erg ouderwets. Tegenwoordig raad elke borstvoedingsdeskundige dat af. Maar jullie mogen het zelf weten hoor.
Aan de lucht drogen en met melk smeren is wel heel goed.
Pfff, al die tegenstrijdig berichten ook...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:38 schreef nebelung het volgende:
Harden van tepels is beslist af te raden als je borstvoeding wil geven en ook erg ouderwets. Tegenwoordig raad elke borstvoedingsdeskundige dat af. Maar jullie mogen het zelf weten hoor.
Echt een aanrader B: http://www.vbn.borstvoeding.nl/purmerend.htmlquote:Op maandag 1 mei 2006 12:15 schreef Belana het volgende:
Ik kan hier in de buurt trouwens helemaal geen cursus vinden...
Welk boek was dat?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:19 schreef Martineke het volgende:
ik heb toen ik zwanger was van Maxim een borstvoedingsboek gekocht, heb ik onwijs veel aan gehad.
echt aan te raden om zoiets te kopen.
Melk raakt idd niet op , maar je kan toch echt te weinig voedingstoffen in je melk hebben waardoor de kleine niet goed groeit en honger blijft houden. Ook daarover zeggen ze dat het een fabel is , dus ik raakte super gefrustreerd toen Isis maar bleef huilen na de borstvoeding. Dus kolfen om te kijken of er wel genoeg uit kwam en dan via de fles geven , ze dronk goed... Daarna weer aan de borst en voor het voeden en na het voeden wegen , ook toen dronk ze net zo goed.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:09 schreef nebelung het volgende:
Hardnekkige fabels passeren de revue (zoals 'mijn melk is op').
Ik heb het vooral als ik in de keuken sta (we hebben de verwarming niet voor het hele huis aan staan) of als ik boven de vriezer hang. Ook in de supermarkt is het verstandig om mijn jas aan te houden zeker in de buurt van de koelingquote:Op maandag 1 mei 2006 12:18 schreef Mibos het volgende:
Xanthe dat is precies wat ik bedoel en warm masseren dat werkt wel en de kou vermijden dat werkt ook goed!!!
Dat hoeft toch ookniet? Alleen het hoognodige en laat de boel de boel.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:05 schreef Belana het volgende:
ik kan me nergens toe zetten...
Whhooooeeeei! ET!!!!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:30 schreef E.T. het volgende:
als 't goed blijft gaan ben ik wel de eerste met een 2007 baby!![]()
Maar ik durf mezelf nog niet in 't lijstje te zetten hoor
Is het niet een idee om hier eens een apart topic over te openen?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:53 schreef Neuk het volgende:
Oja, ik zou heel graag ervaringen en tips wat betreffende zwangerschapsgym, zwangerschapsfysio, yoga, cesar en mensendieck hebben. Wie o wie!?
Misschien kunnen we dat beter even in een nieuw topic doen. Dit zijn toch dingen die best vaak terugkomen en dan kunnen we de ervaringen "bundelen".quote:Op maandag 1 mei 2006 13:53 schreef Neuk het volgende:
Oja, ik zou heel graag ervaringen en tips wat betreffende zwangerschapsgym, zwangerschapsfysio, yoga, cesar en mensendieck hebben. Wie o wie!?
Ow....JIPPIE!!!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:30 schreef E.T. het volgende:
als 't goed blijft gaan ben ik wel de eerste met een 2007 baby!![]()
Maar ik durf mezelf nog niet in 't lijstje te zetten hoor
het boek "borstvoeding geven, zo wordt het een succes" van " het maandblad voor ouders, kinderen informatief" uitgever Tirion isbn 90-4390-065-6quote:
Ja, wat een luxe probleem he? Heb ik ook hoor.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef ik80 het volgende:
vakanties zijn saai, tenminste met dit weer,
weet niet meer wat ik moet doen bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |