dan ben ik toch wel heel benieuwd waar dat blauwe steeds voor staatquote:Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef just me het volgende:
[..]
misschien worden ze op 1 mei (dag van de arbeid) wel rood![]()
yupquote:Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef Neuk het volgende:
Steken in de lies-zone zijn normaal he?
BEST pijn?quote:
dat bedoel ik...quote:Op zondag 30 april 2006 23:23 schreef vamperotica het volgende:
[..]
BEST pijn?
dubbelklappend naar ademsnakkend pijn!
soms
Ja hoor, niet echt anders dan andere jaren, maar wel gezellig! Ik was niet de enige zwangere en er was een kleintje bij, dus dan gaat het over niets anders. (en dan wel in dialect het hele weekend, weer veel geleerd!quote:
Men zegt dat je na een week het goed herkent, maar ik voel momenteel helemaal niets meer en als ik het voel, lijken het toch mijn darmen ofzo?quote:Nah, ik geloof het niet.
Maar ik ben ook druk geweest deze dagen, dus ik heb niet echt de rust gehad om me er op te concentreren.
Spannend,zou leuk zijn! Ik mag over een weekje weer!quote:Morgen weer naar de gynaecoloog... Spannend! Hopelijk weer beebje kijken...
Neu, maor da rooie komt ok maor uit n potje!quote:Kék, ge kunt mee merken deh gij ginne blonde bent.
Waar?quote:Op maandag 1 mei 2006 08:45 schreef Tamea het volgende:
[...]
Tosca, ik voelde me gisteren alweer een stuk beter, niet meer misselijk enzo. Gisteren lekker een hele tijd op het honkbalveld geweest en allerlei wedstrijden gezien (meteen ook weer gestrikt voor de bar en uiteindelijk waren we de laatsten die om half negen weggingen). Vandaag ga ik denk ik maar eens toegeven aan de schoonmaakwoede (ik stond om 7 uur al af te wassen) en de allerallerallerlaatste spulletjes kopen.
Voorschoten, waar speel jij dan (of trek ik nu een verkeerde conclusie)?quote:Op maandag 1 mei 2006 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar?
Even nieuwsgierig zijn, maar de kans iemand tegen te komen is altijd leuk.
De Braves in Gouda. Dus niet in dezelfde regio.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:57 schreef Tamea het volgende:
Voorschoten, waar speel jij dan (of trek ik nu een verkeerde conclusie)?
Daar spelen wel eens wat teams van ons tegen, maar dat is maar net hoe ze de poules indelen. Vaak zitten wij bij Den Haag en jullie ws. bij Rotterdam.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De Braves in Gouda. Dus niet in dezelfde regio.Oh well. Mss ooit nog eens bij een toernooi of zo.
Klopt. In eerste instantie hadden ze ons dit jaar bij Den Haag gezet maar dat is toch weer teruggedraaid naar R'dam. Is makkelijker aanrijden. Nou ja goed, some other time maybe.quote:Op maandag 1 mei 2006 09:13 schreef Tamea het volgende:
Daar spelen wel eens wat teams van ons tegen, maar dat is maar net hoe ze de poules indelen. Vaak zitten wij bij Den Haag en jullie ws. bij Rotterdam.
quote:Op maandag 1 mei 2006 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De Braves in Gouda. Dus niet in dezelfde regio.Oh well. Mss ooit nog eens bij een toernooi of zo.
Echt?quote:
donequote:Op maandag 1 mei 2006 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Meeeeeen, ik ga echt vreselijk off-topic... Zullen we doorschuiven naar het speeltuinbankje?
Nee dat telt dus niet meequote:Op maandag 1 mei 2006 09:58 schreef ik80 het volgende:
voor de juffen onder ons:
Hoe ging het bij jullie met zwangershapsverlof, de vakanties, tellen die mee in je verlof als zijnde werkweken, of krijg je vakanties er nog eens bovenop na je verlof (dus als er twee weken kerstvakantiein zitten heb je twee weken langer verlof)?
Dat heeft geholpen. Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Niet wakker geweest van een verstopte neus , pijn in mijn heup of omdat ik plassen moest.quote:Op zondag 30 april 2006 21:38 schreef Moonah het volgende:
Beterschap Xanthe!!!
Als je hiermee bedoelt dat het prikkelend pijn doet (alsof er naaldjes in gestoken worden vind ik het dan voelen) herken ik dat zeker. Het enige wat bij mij dan helpt is bh uit en zorgen dat ik in een warme omgeving zit. Is de omgeving te koud dan doet het binnen no time ontzettend zeer.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:22 schreef Mibos het volgende:
Even een vraagje van een newbie zwangere...
Heeft iemand van jullie wel eens last van een dode tepel? Het lijkt wel of er af en toe geen bloed naar toe stroomt en hij wordt wit net als een dode vinger en het is erg pijnlijk...
Iemand een idee want om hem nou onder mijn werk te gaan zitten masseren is niet zo gepast denk ik!!!
Ja, ik heb dat wel gehad in het begin. Ook dat ze heel erg jeukten, vervelden en dat de kloven er in schoten.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:22 schreef Mibos het volgende:
Even een vraagje van een newbie zwangere...
Heeft iemand van jullie wel eens last van een dode tepel? Het lijkt wel of er af en toe geen bloed naar toe stroomt en hij wordt wit net als een dode vinger en het is erg pijnlijk...
Iemand een idee want om hem nou onder mijn werk te gaan zitten masseren is niet zo gepast denk ik!!!
bronquote:Beste deskundige,
Drie maanden geleden kreeg ik iedere keer als ik buiten kwam (in de kou) last van mijn tepels (was toen ongeveer dertien weken zwanger). Een stekende pijn en het gevoel dat ik ze moest masseren om warm te maken, zodat de pijn over ging. Enkele weken later werd dit in een weekend veel erger en had ik het gevoel alsof er een mes in mijn borsten werd gestoken. Van een telefoontje met de verloskundige, naar de dokter gegaan, hij dacht dat het er gewoon bij hoorde: gevoelig voor de kou, de ىىn heeft er meer last van dan de ander tijdens de zwangerschap. Toch voelde ik me hier niet happy bij en had het idee dat ik een candida infectie had. Ben toen naar een lactatiedeskundige gegaan. Zij bekeek mijn borsten en mijn candidaverleden en dacht dat het een combinatie was tussen een candida en hetzelfde als bijvoorbeeld wintertenen (alleen dan aan mijn tepels). Ondertussen heb ik citroensap met water moeten gebruiken tegen de candida. Deze vreselijk stekende pijn heb ik ook niet meer gehad. De kou vermijd ik zo veel mogelijk, maar dat is niet altijd mogelijk. Ik gebruik borstcompressen voor extra warmte. De pijn blijft echter (hoewel redelijk te hebben, maar toch erg vervelend) bij kou aan mijn tepels als ik buiten kom. Komt het meer voor dat vrouwen tijdens de zwangerschap last hebben van ╗wintertepels╝? Het is ook zo'n raar woord, maar ik denk dat de pijnsoort en het wit worden van de tepels wel te vergelijken zijn met wintertenen/vingers. Is er nog iets anders aan te doen en gaat dit wel weer over na de zwangerschap?
Anoniem
verloskunde Irma Stegeman:
Deze "wintertepels" zijn een gevolg van het Reynaud-syndroom. Het is een heel normaal verschijnsel. Hoewel het even wat ongemakkelijk kan zijn, hoef je je er helemaal geen zorgen over te maken. Na je bevalling of na de borstvoedingsperiode gaat het vanzelf weg.
Nou geen echo...quote:Op zondag 30 april 2006 21:37 schreef Moonah het volgende:
Morgen weer naar de gynaecoloog... Spannend! Hopelijk weer beebje kijken...
Oh, goede tip. Kan ik ook wel vast doen.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:37 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat wel gehad in het begin. Ook dat ze heel erg jeukten, vervelden en dat de kloven er in schoten.
Mijn huid is heel gevoelig en dun dus ik ben meteen begonnen met "harden" door te masseren, met een ruwe handdoek te drogen en door ze geregeld bloot te laten.
quote:Al tijdens de zwangerschap beginnen de kliertjes van Montgomery rond de tepel een natuurlijke olie af te scheiden die de huid soepel houdt en de groei van bacteriën tegengaat. Het is uitstekend als deze natuurlijke substantie haar werk kan doen. Als u borstvoeding wilt gaan geven is het niet nodig uw tepels te 'harden'. Om borstvoeding te geven heeft u juist een soepele huid en tepel nodig. Geen koud water en ruwe handdoeken dus.
Het 'harden' klinkt mij ook erg logisch in de oren.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:26 schreef owlet het volgende:
Bij mij heeft het echter wel goed geholpen om de losse velletjes weg te scrubben. Ik ken mijn huid, als daar ineens op volle kracht een baby aan hangt dan kan ik mijn tepels er af pulken.
Een dikke eeltlaag creëren hoeft nou ook weer niet en ik wil het ook zeker niet als standaard methode promoten, maar het insmeren met "melk", het aan de lucht drogen en ze wat laten wennen aan een wat hardere aanpak dan alleen in een zachte BH zitten maakt dat ze bij mij een stuk prettiger en minder pijnlijk gevoelig zijn nu dan eerst.
Alweer, het hoeft zeker geen standaard advies te zijn maar per persoon kan het verschillen. De lactatiekundige die ik ken vond juist dat het bij mijn tepels een goed idee was. Dus, nee niet elke borstvoedingsdeskundige raadt het af en nee, het is niet per definitie af te raden als je borstvoeding wil geven.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:38 schreef nebelung het volgende:
Harden van tepels is beslist af te raden als je borstvoeding wil geven en ook erg ouderwets. Tegenwoordig raad elke borstvoedingsdeskundige dat af. Maar jullie mogen het zelf weten hoor.
Aan de lucht drogen en met melk smeren is wel heel goed.
Pfff, al die tegenstrijdig berichten ook...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:38 schreef nebelung het volgende:
Harden van tepels is beslist af te raden als je borstvoeding wil geven en ook erg ouderwets. Tegenwoordig raad elke borstvoedingsdeskundige dat af. Maar jullie mogen het zelf weten hoor.
Echt een aanrader B: http://www.vbn.borstvoeding.nl/purmerend.htmlquote:Op maandag 1 mei 2006 12:15 schreef Belana het volgende:
Ik kan hier in de buurt trouwens helemaal geen cursus vinden...
Welk boek was dat?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:19 schreef Martineke het volgende:
ik heb toen ik zwanger was van Maxim een borstvoedingsboek gekocht, heb ik onwijs veel aan gehad.
echt aan te raden om zoiets te kopen.
Melk raakt idd niet op , maar je kan toch echt te weinig voedingstoffen in je melk hebben waardoor de kleine niet goed groeit en honger blijft houden. Ook daarover zeggen ze dat het een fabel is , dus ik raakte super gefrustreerd toen Isis maar bleef huilen na de borstvoeding. Dus kolfen om te kijken of er wel genoeg uit kwam en dan via de fles geven , ze dronk goed... Daarna weer aan de borst en voor het voeden en na het voeden wegen , ook toen dronk ze net zo goed.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:09 schreef nebelung het volgende:
Hardnekkige fabels passeren de revue (zoals 'mijn melk is op').
Ik heb het vooral als ik in de keuken sta (we hebben de verwarming niet voor het hele huis aan staan) of als ik boven de vriezer hang. Ook in de supermarkt is het verstandig om mijn jas aan te houden zeker in de buurt van de koelingquote:Op maandag 1 mei 2006 12:18 schreef Mibos het volgende:
Xanthe dat is precies wat ik bedoel en warm masseren dat werkt wel en de kou vermijden dat werkt ook goed!!!
Dat hoeft toch ookniet? Alleen het hoognodige en laat de boel de boel.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:05 schreef Belana het volgende:
ik kan me nergens toe zetten...
Whhooooeeeei! ET!!!!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:30 schreef E.T. het volgende:
als 't goed blijft gaan ben ik wel de eerste met een 2007 baby!![]()
Maar ik durf mezelf nog niet in 't lijstje te zetten hoor
Is het niet een idee om hier eens een apart topic over te openen?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:53 schreef Neuk het volgende:
Oja, ik zou heel graag ervaringen en tips wat betreffende zwangerschapsgym, zwangerschapsfysio, yoga, cesar en mensendieck hebben. Wie o wie!?
Misschien kunnen we dat beter even in een nieuw topic doen. Dit zijn toch dingen die best vaak terugkomen en dan kunnen we de ervaringen "bundelen".quote:Op maandag 1 mei 2006 13:53 schreef Neuk het volgende:
Oja, ik zou heel graag ervaringen en tips wat betreffende zwangerschapsgym, zwangerschapsfysio, yoga, cesar en mensendieck hebben. Wie o wie!?
Ow....JIPPIE!!!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:30 schreef E.T. het volgende:
als 't goed blijft gaan ben ik wel de eerste met een 2007 baby!![]()
Maar ik durf mezelf nog niet in 't lijstje te zetten hoor
het boek "borstvoeding geven, zo wordt het een succes" van " het maandblad voor ouders, kinderen informatief" uitgever Tirion isbn 90-4390-065-6quote:
Ja, wat een luxe probleem he? Heb ik ook hoor.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef ik80 het volgende:
vakanties zijn saai, tenminste met dit weer,
weet niet meer wat ik moet doen bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |