abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 april 2006 @ 14:15:45 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37278964
De play-offs

[ Bericht 37% gewijzigd door venomsnake op 28-03-2008 19:39:23 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:18:46 #2
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37279065
Even op de topic vraag antwoorden. De play-offs zijn toch wel een gedrocht vind ik. Heel het hele concept van 2e worden onderuit. Sterker nog haalt een groot deel van de eredivisie onderuit. Jammer hoor AZ heeft recht op die CL plek.
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37279068
gedrocht.
pi_37279633
Zeker gedrocht! Ben het volledig eens met muhammed_ali
Boycot de eredivisie playoffs: www.boycotplayoffs.nl en teken petitie!
pi_37279738
Dat je hier nog een topic(titel) aan spendeerd? is toch wel duidelijk dat het niks is?

Als Ajax zijnde hebben we er nu wel voordeel van maar het klopt gewoon niet en mag van mij ook per volgend seizoen direct afgeschaft worden

Straks speelt Groningen CL en wordt onze achterstand op portugal ( die juist zo mooi geslonken was de laatste 3 jaar ) weer vergroot! of nog erger.... hebben we straks helemaal geen 2e CL plaats meer om voor te spelen!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_37280182
Gedrocht.

Gewoon weer plek 1 t/m 5 (6) Europees voetbal.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_37280234
Ik vind het op zich wel geinig, maar ik moet er niet aan denken dat ze dat in Spanje gaan doen
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_37280480
is gewoon bestelen van de nummer 2..
pi_37280956
Gedrocht.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:52:19 #10
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37282002
Om het kampioenschap spelen volgend seizoen. Spannund!!!
pi_37282039
Gedrocht, al levert het wel leuke wedstrijden op. Meer spanning op het einde van het seizoen.
pi_37282172
Gedrocht. Afschaffen die hap.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_37282239
Gedrocht, afschaffen die zooi.
pi_37282262
Ik sluit me aan bij "gedrocht".

Als de bedoeling was om het gat met andere Europese clubs te verkleinen, waarom dan een play-off-systeem gebruiken waaraan uitgerekend de kampioen en mogelijk ook de bekerwinnaar niet meedoen? Kunnen die clubs soms géén financiele oppepper gebruiken in de vorm van volle stadions? Worden die clubs er soms níét sterker van als ze een paar keer extra tegen een sterke tegenstander moeten spelen? Hebben zij die ervaring níét nodig?

Als de bedoeling was om meer spanning te creëren: Geen succes. Play-offs verleggen alleen de spanning wat meer van de competitie naar de play-offs. Natuurlijk zitten de play-offs vol met wedstrijden die ertoe doen, maar daar staat weer tegenover dat er ook veel competitiewedstrijden bijkomen die practisch nergens meer om gaan. Bijvoorbeeld de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord een paar weken geleden. Bovendien zijn de play-off-wedstrijden ook niet per definitie spannend: Feyenoord-Ajax ging feitelijk ook nergens meer om na de 3-0 in Amsterdam. In een gewone competitie was de tweede wedstrijd weer een wedstrijd op zichzelf geweest.

Hier komt nog bij dat ik persoonlijk van mening ben dat een competitie een eerlijker beeld van onderlinge krachtsverhoudingen geeft dan dat één of twee onderlinge wedstrijden doen.

Als ze het gat met "Europa" willen verkeinen kunnen ze beter de Eredivisie inkrimpen tot een club of 10 en daarmee een dubbele competitie spelen.
pi_37282805
Laten we dan samen zien dat we sterk staan, en teken de petitie op www.boycotplayoffs.nl
pi_37282821
Ik vind de wedstrijden van de nummers 6 tm 9 wel degelijk leuk. Maar geef de nummer 2 dan gewoon voorronde CL en 3 en 4 bijvoorbeeld UEFA-Cup en laat nummer 5 maar meestrijden met de nummer 6 t/m 9.
Koning.
pi_37283733
Ja daar heb je gelijk in, die wedstrijden zijn wel leuk, ook omdat die clubs vaker bij elkaar liggen. Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds om het geld gaat!
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:37:21 #18
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37285299
Overigens ook niet echt slim om PO-wedstrijden te programmeren op een CL-avond.
pi_37289838
http://frontpage.fok.nl/column/2195/1

Vond ik in 2004 en nu nog.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37367089
Ik snap het niet, AZ is heel knap 2e geworden maar door een belachelijke "nieuwe regel" mogen ze nu ineens geen voorrondes in de Champions League spelen
Ik snap echt helemaal niks van die play-offs, maar het zal wel weer om geld draaien...
  vrijdag 28 april 2006 @ 04:19:07 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_37367116
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 04:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap het niet, AZ is heel knap 2e geworden maar door een belachelijke "nieuwe regel" mogen ze nu ineens geen voorrondes in de Champions League spelen
Da's inderdaad SCHANDALIG!

Ik kan er nog steeds niet over uit, dat wanneer je 2e of 3e wordt, je maar moet gaan voetballen voor een plek.

Oprotten met die PO
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 28 april 2006 @ 04:37:59 #22
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_37367142
quote:
Ik snap echt helemaal niks van die play-offs, maar het zal wel weer om geld draaien...
het draait altijd om geld, AZ heeft gewoon beter gespeeld dan de rest (op PSV na) en op basis daarvan verdienen zij het om die voorrondes te gaan spelen, en die anderhalve leuke wedstrijd die er dan niet is aan het einde, so be it, daar kan ik prima mee leven

volgens mij is het idee achter een competitie nog altijd om de beste te vinden en niet om die beste te vinden en hem dan alsnog niet te geven waar hij recht op heeft
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:40:28 #23
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37368785
quote:
Nu is AZ zielig en vinden ze zichzelf vreselijk tekort gedaan, terwijl ze voorafgaand aan het seizoen ook accoord hebben gegeven voor de PO
Waarschijnlijk met in het achterhoofd dat ze wel eens 3e of 4e konden worden en zo via de achterdeur nog stiekum een CL-plaats kunnen bemachtigen.
Nu loopt het even anders en nu piepen ze er vreselijk op los.
Terwijl ze tegen Groningen ook best nog wel hadden kunnen winnen !
Ze hebben die 2 wedstrijden gewoon slecht(er dan FCG) gepresteerd.

Kortom voor dit seizoen:
de nr 2 --> nadelig
de nr 3 --> geen verschil (extra resette hooguit)
de nr 4 --> voordeel
de nr 5 --> voordeel
de balans neigt dus toch naar het positieve !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_37368951
Gedrocht. Voor Ajax pakt het nu toevallig goed uit, maar het blijft een achterlijk plan.

Tuurlijk neigt het naar het positieve Bjoro, want alleen de nummer 2 zal er nadeel aan vinden, omdat de nummer 3 t/m 5 het alleen maar beter kunnen doen. Maar een competitie hoort na 34 wedstrijden gewoon klaar te zijn. Dan staat iedereen op de plaats waar ze horen te staan.
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:52:52 #25
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37369052
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:48 schreef the_hunter het volgende:
Tuurlijk neigt het naar het positieve Bjoro, want alleen de nummer 2 zal er nadeel aan vinden, omdat de nummer 3 t/m 5 het alleen maar beter kunnen doen. Maar een competitie hoort na 34 wedstrijden gewoon klaar te zijn. Dan staat iedereen op de plaats waar ze horen te staan.
Dat hoort zo omdat .........

kijk eens naar andere sporten (honkbal/basketbal/volleybal/handbal), daar heb je ook play-offs en daar hoor je verder ook niemand over. Het is gewoon een kwestie van wennen.
Het betekent gewoon datr je na de reguliere competitie nog een keertje extra je best moet doen, het voordeel dat je als nr 2 heb is dat je het thuisvoordeel in beide wedstrijden hebt !
256 goals !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 april 2006 @ 11:11:34 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37370867
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:52 schreef Bjoro het volgende:

[..]

kijk eens naar andere sporten (honkbal/basketbal/volleybal/handbal), daar heb je ook play-offs en daar hoor je verder ook niemand over. Het is gewoon een kwestie van wennen.
Het betekent gewoon datr je na de reguliere competitie nog een keertje extra je best moet doen, het voordeel dat je als nr 2 heb is dat je het thuisvoordeel in beide wedstrijden hebt !
in al die andere sporten spelen ze om het kampioenschap, bovendien staan er in andere sporten niet zulke Europese belangen op het spel als in het voetbal! Daarbij komt dat ze meestal dan een best of 3,5 of 7 hebben en in een hoop play off sporten heb je sowieso een winnaar van een wedstrijd.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:16:20 #27
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37371011
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in al die andere sporten spelen ze om het kampioenschap, bovendien staan er in andere sporten niet zulke Europese belangen op het spel als in het voetbal! Daarbij komt dat ze meestal dan een best of 3,5 of 7 hebben en in een hoop play off sporten heb je sowieso een winnaar van een wedstrijd.
Europeese belangen oke, maar wat dacht je van MLB/NBA/NHL/NFL daar gaat meer geld in om dan in die mickey mouse competitie van ons !
En daarbij spelen ze daar nog eens om de titel, stel dat PSV (met hun 24 punten voorsprong op Ajax) de titel had verspeelt in de play-offs....in andere sporten is dit heel normaal, alleen in voetbal niet en nu gaat iedereen het voetbal als "normaal" zien, terwijl dat juist de sport is die afwijkt
256 goals !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 april 2006 @ 11:26:40 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37371301
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:16 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Europeese belangen oke, maar wat dacht je van MLB/NBA/NHL/NFL daar gaat meer geld in om dan in die mickey mouse competitie van ons !
En daarbij spelen ze daar nog eens om de titel, stel dat PSV (met hun 24 punten voorsprong op Ajax) de titel had verspeelt in de play-offs....in andere sporten is dit heel normaal, alleen in voetbal niet en nu gaat iedereen het voetbal als "normaal" zien, terwijl dat juist de sport is die afwijkt
Ten eerste kennen die Amerikaanse sporten alleen geen bekertoernooi, want dat zijn play offs natuurlijk een beetje.

En in de VS wordt dus gespeeld om het kampioenschap, de nummer 2 verliest geen ticket voor "europacup". Daarbij komt dat er allemaal regionale divisies zijn waardoor er ook niemand eerste is!
En ze spelen daar meer wedstrijden in de play offs, dan komt de beste ploeg sneller boven dan in 2 wedstrijdjes waarin je het in 1 wedstrijd kan vergooien!

tis nu een halfbakken gedrocht die play offs. Of je doet het goed of je doet het niet!
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:31:57 #29
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37371439
Ondanks dat mijn FC Groningen het goed doet vind ook ik het een gedrocht
Ik kan me voorstellen dat het voor de clubs 7 t/m 12 ideeal is omdat je zo toch nog iets kunt winnen maar voor iedere andere ploeg is het kut.
Kijk maar naar AZ, Utrecht, die hadden resp. Voorronde CL en UEFA en nu niks meer.

Komt nog bij dat de publieke belangstelling 3x niks is.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:56:29 #30
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37372063
Als ze in NL de nrs 1-4 in de PO laten spelen
de winnaar van de finale is kampioen en de verliezend finalist plaatst zich voor de voorrondes CL, zoals ze dat in andere sporten zouden doen
256 goals !
pi_37372487
gedrocht.

Enige voordeel is dat er een paar leuke extra wedstrijden bijkomen (en een hoop niet leuke/spannende).

Maar de nadelen zijn legio:

De competitie wordt gedevalueerd, de laatste competitiewedstrijden zijn juist minder spannend want plek 2, 3, 4 of 5, wat doet het er toe? Een ploeg met een goeie 2 weken kan de CL in, om vervolgens daar op de bek te gaan en NL zonder UEFA cup punten te laten zitten, de scheidsrechter heeft een enorme invloed op de uitkomst, kan dus echt kapitale fouten maken die de uitkomst voor een club kunnen maken of breken, daar waar 34 wedstrijden dat risico aardig vereffend etc.

Ook nog een nadeel: Stel je nu eens voor dat PSV volgend jaar geen kampioen wordt maar 3e eindigt of zo, maar wel heel ver in de CL komt (halve finale). Wanneer gaat zo'n club dan in godsnaam play-offs spelen en waarom?????
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_37372933
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:56 schreef Bjoro het volgende:
Als ze in NL de nrs 1-4 in de PO laten spelen
de winnaar van de finale is kampioen en de verliezend finalist plaatst zich voor de voorrondes CL, zoals ze dat in andere sporten zouden doen
Als is gebakken lucht. Nu is de nummer 1 kampioen en verliest de nummer 2 iets dat klopt dus niet. En play offs op een goede manier ben ik voorstander van. Maar niet de opzet die ze nu aan het uitvoeren zijn.
pi_37373701
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:52 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Na 34 wedstrijden staat elke club op de plek waar het hoort te staan. Als er in twee wedstrijden na de competitie nog beslist moet worden wie in welke Europese competitie mag spelen, is de geluksfactor heel groot. Kijk bijvoorbeeld naar fijnoord. Die spelen het hele jaar beter voetbal dan Ajax (eerlijk is eerlijk), maar nu zaten ze in een slechte fase en verliezen twee keer kansloos van Ajax. Niet dat ik daar mee zit, maar erg eerlijk is dat natuurlijk niet. Zelfde geld voor Az en Groningen en Utrecht en Twente. Nu hebben fijnoord en az nog geluk dat Ajax in de bekerfinale speelt (en daardoor al Europees voetbal heeft), maar anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat fijnoord of Az overal naast grijpt. Te gek voor woorden toch?
pi_37374231
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:58 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Nu hebben fijnoord en az nog geluk dat Ajax in de bekerfinale speelt (en daardoor al Europees voetbal heeft), maar anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat fijnoord of Az overal naast grijpt. Te gek voor woorden toch?
Dat is inderdaad belachelijk en ik ga er eigenlijk van uit dat ze dat nog wel aanpassen voor volgend seizoen, zodat 2 t/m 5 minimaal verzekerd zijn van UEFA Cup.

Als er wordt besloten die playoffs door te zetten, dan lijkt me dat er ook gespeeld moet worden om die voorronde CL plaats, als je dat namelijk ook al vastzet gaan die playoffs helemaal nergens meer over en kun je ze inderdaad maar beter helemaal schrappen.

Het argument dat er nu meer nietszeggende wedstrijden bij zijn gekomen lijkt me in ieder geval onzin, voor AZ en Feyenoord was dit inderdaad het geval maar voor Groningen, Ajax, Utrecht, Heerenveen, Roda, Twente, NEC, Vitesse, RKC was dit zeker niet het geval, voor de meeste van deze clubs zijn er zelfs veel meer belangrijke wedstrijden bijgekomen. Dus wat dit betreft lijkt het me wel een (het enige) succes.
pi_37374771
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:58 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Na 34 wedstrijden staat elke club op de plek waar het hoort te staan. Als er in twee wedstrijden na de competitie nog beslist moet worden wie in welke Europese competitie mag spelen, is de geluksfactor heel groot. Kijk bijvoorbeeld naar fijnoord. Die spelen het hele jaar beter voetbal dan Ajax (eerlijk is eerlijk), maar nu zaten ze in een slechte fase en verliezen twee keer kansloos van Ajax. Niet dat ik daar mee zit, maar erg eerlijk is dat natuurlijk niet. Zelfde geld voor Az en Groningen en Utrecht en Twente. Nu hebben fijnoord en az nog geluk dat Ajax in de bekerfinale speelt (en daardoor al Europees voetbal heeft), maar anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat fijnoord of Az overal naast grijpt. Te gek voor woorden toch?
Werkelijk waar, het siert je dat jij alax Ajacied het zo verwoord Ik ben het in elk opzicht eens. Voor Feijenoord maakt het niks uit, met of zonder playoffs spelen we dus UEFA maar AZ is gewoon dik genaaid dat hun arse gehecht moet worden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 14:34:38 #36
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37454368
In het alom bejubelde Engeland zijn play-offs voor de PL (en de andere divisies( standaard - waarbij de financieele belangen minstens zo groot zijn, zo niet groter (zeker Championship - PL). Daar spelen 3 t/m 6 om de laatste PL plek, en ook daar gebeurt het regelmatig dat 6 er mee wegloopt - en daarna ook nog een top seizoen in de PL draait (volgens mij was WestHam zesde - kan ook 5e geweest zijn). Daar hoor je ook niemand meer klagen dat het niet eerlijk is tov nr3.

Op zich vind ik die play-offs ook niet zo'n enorm gedrocht. Het gaat te ver om het een zegen te noemn - maar de laatste competitie rondes gingen tenminste nog ergens over.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 mei 2006 @ 14:39:08 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37454514
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:34 schreef Doc het volgende:
In het alom bejubelde Engeland zijn play-offs voor de PL (en de andere divisies( standaard - waarbij de financieele belangen minstens zo groot zijn, zo niet groter (zeker Championship - PL). Daar spelen 3 t/m 6 om de laatste PL plek, en ook daar gebeurt het regelmatig dat 6 er mee wegloopt - en daarna ook nog een top seizoen in de PL draait (volgens mij was WestHam zesde - kan ook 5e geweest zijn). Daar hoor je ook niemand meer klagen dat het niet eerlijk is tov nr3.
ter vergelijking; niemand die in Nederland klaagt over de na competitie.
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 mei 2006 @ 14:41:19 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37454589
maar als het dan toch allemaal om spanning in de laatste weken gaat kunnen we de nummer 15 en 14 ook wel mee laten spelen in de na competitieplay offs, dan is er voor iedereen nog wat te ballen en heb je rond plaats 14 en 13 nog de spanning voor of intertoto of mogelijke degradatie!

zie hier weer meer spanning gemaakt! en zo kun je altijd wel wat verzinnen
DeLuna vindt me dik ;(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 14:43:06 #39
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37454653
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ter vergelijking; niemand die in Nederland klaagt over de na competitie.
Waarom dan wel over de play-offs?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 14:44:10 #40
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37454692
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:41 schreef rubbereend het volgende:
maar als het dan toch allemaal om spanning in de laatste weken gaat kunnen we de nummer 15 en 14 ook wel mee laten spelen in de na competitieplay offs, dan is er voor iedereen nog wat te ballen en heb je rond plaats 14 en 13 nog de spanning voor of intertoto of mogelijke degradatie!

zie hier weer meer spanning gemaakt! en zo kun je altijd wel wat verzinnen
Ja. Waarom niet?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 mei 2006 @ 14:44:15 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37454695
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Waarom dan wel over de play-offs?
Omdat er bij Europeesvoetbal meer op het spel staat, voor de bond, spelers en clubs.
DeLuna vindt me dik ;(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 14:46:39 #42
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37454769
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Omdat er bij Europeesvoetbal meer op het spel staat, voor de bond, spelers en clubs.
Maar absoluut niet meer dan voor een overgang naar de PL: dat is financieel een grotere stap dan Europees of niet Europees voetbal. Ook voor het aantrekken van spelers!

Daarnaast maakt het voor de Europese punten helemaal niets uit wie van de top 5 in de CL speelt en wie in de UEFA beker. Sterker nog: als de sterkere teams UEFA spelen is de kans op meer punten voor NL wellicht nog groter!
  maandag 1 mei 2006 @ 14:51:41 #43
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_37454943
Zegen, en daarmee ben ik één van de weinige.
Voetbal moet eens van dat conservatisme af. In elke andere teamsport in Nederland, maar ook wereldwijd, worden aan het eind van het seizoen play-offs gespeeld. Tot aller tevredenheid (ook hier waren in het begin sceptici, maar die waren snel overtuigd van het nut).
Ook de #1 zou mee moeten strijden in de play-offs.
Spanning tot aan het eind van de reguliere competitie en daarna nog meer spanning in het knock-out susteem. Ik ben overigens wel voorstander van het best of 5 principe i.p.v. het EC systeem met uitdoelpunten.

Wie weet krijgen we dan eens een andere kampioen in Nederland dan één uit de traditionele top-3.
In de laatste ruim 40 jaar is dat maar één keer voorgekomen. En of dat nou zo goed is voor ons voetbal???
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_37455373
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:34 schreef Doc het volgende:
Op zich vind ik die play-offs ook niet zo'n enorm gedrocht. Het gaat te ver om het een zegen te noemn - maar de laatste competitie rondes gingen tenminste nog ergens over.
Dat is niet geheel waar: PSV-Feyenoord was nu compleet niet interessant meer, terwijl zonder de play-offs Feyenoord alles op alles had moeten geven om nog 2e te kunnen worden. En een wedstrijd als Twente-Groningen was sowieso spannend geweest, in ieder geval vanuit Gronings oogpunt. Wat mij betreft speelt de nummer 2 voorronde CL, nummer 3 UEFA Cup en verzin dan nog maar iets leuks voor de nummers 4 t/m 8 ofzo.

Spanning is overigens geen argument. Een regeling waarbij een doelpunt gescoord tussen de 70e en 73e minuut 3 dubbel telt is misschien ook heel spannend, maar slaat nergens op.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 mei 2006 @ 15:30:41 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37456141
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:46 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar absoluut niet meer dan voor een overgang naar de PL: dat is financieel een grotere stap dan Europees of niet Europees voetbal. Ook voor het aantrekken van spelers!
dat zijn gevolgen op clubniveau en regio niveau, ik praat over een landelijk belang.
quote:
Daarnaast maakt het voor de Europese punten helemaal niets uit wie van de top 5 in de CL speelt en wie in de UEFA beker. Sterker nog: als de sterkere teams UEFA spelen is de kans op meer punten voor NL wellicht nog groter!
het is natuurlijk nooit goed als:
-de nr 2 zonder Europeesvoetbal komt te zitten
-de nummer 5 CL haalt
-de nr 9 UC
-de nr 13 intertoto

dan zitten er clubs met meer kwaliteiten lekker thuis.....
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37457112
Flop !

Het volk blijft weg.

Duidelijk toch.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:33:15 #47
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_37458175
Dikke zegen

Er zijn veel meer spannende wedstrijden bijgekomen dan er zijn verloren. Er was van te voren bekend dat de playoffs de voorronde zouden bepalen en de tweede plek bepaalde wel dat je tegen de zwakste tegenstander uitkomt op papier. Hebben ze dus aan zichzelf te danken.
Er MOET altijd om het belangrijskte worden gestreden dus als je nr 2 niet meer laat mee spelen kan je het beter helemaal afschaffen en dat zou zonde zijn.
Commercieel is het beter en dat heeft deze competitie hard nodig als wij nog ergens mee willen doen.

Een competitie over 34 wedstrijden zegt niks over een strijd in een grote europese competitie met knockout rondes. Dat moet een ploeg ook kunnen en dus is de playoffs een ultieme proef voor teams.

Er kan misschien nog wel wat worden verbeterd n.l. dat nr 1 ook meedoet en dat de bovenste 5 een onderlinge competitie spelen met meer westrijden, want over 2 is inderdaad erg weinig. of alleen de bovenste 4 met een best of 5 ofzo.
De twee westrijden zijn alleen wel weer te vergelijken knockout rondes en als je niet met 3-0 in de eerste wedstrijd achter wil komen zul je beter je best meoten doen de eerste wedstrijd waardoor allebei de wedsatrijden er toe doen.
  maandag 1 mei 2006 @ 17:03:41 #48
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_37459018
Uit de volkskrant van afgelopen donderdag:

Pieter Verhoogt is directeur van sporteconomisch adviesbureau Sport2B:
Play-offs in de eredivisie zijn een prima idee. Ze vergroten de internationale weerbaarheid van het Nederlandse voetbal, betoogt Pieter Verhoogt.

Nederland moet zich aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid
De play-offs houden de gemoederen in de voetbalwereld danig bezig. Vooral de tegenstanders van de nieuwe seizoensafsluiting laten zich nadrukkelijk horen. Met de vroegtijdige uitschakeling van AZ en Feyenoord voelen zij zich gesterkt in hun opvatting dat er sprake is van oneerlijkheid.
Feyenoord-trainer Erwin Koeman zei zelfs dat het systeem indruist tegen zijn definitie van topsport. Is het werkelijk zo erg of zijn het stuiptrekkingen die horen bij het loslaten van traditionele structuren?

Play-offs bestaan al langer dan vandaag. Wereldwijd worden veel grote en aansprekende competities afgesloten met een knock out-systeem. En ook in Nederland kennen veel sporten een jaarlijkse apotheose in de vorm van play-offs. Veel sporters en sportfans zijn vertrouwd met het gegeven dat een competitie bestaat uit twee delen: eerst de reguliere uit- en thuiswedstrijden om te komen tot een ranglijst, en dan de strijd om het kampioenschap tussen de sterkste teams uit de competitie.

De deelnemende clubs zijn zich ervan bewust dat de uiteindelijke kampioen twee kunstjes moet beheersen: eerst hoog eindigen in de reguliere competitie én dan presteren in de play-offs.
Beide competitie-onderdelen vragen om verschillende kwaliteiten en benaderingen. In de reguliere competitie is het zaak een relatief hoog gemiddelde te halen. Stabiliteit staat voorop. Zie het afgelopen seizoen van PSV.
In de play-offs wordt vervolgens een andere kwaliteit gevraagd: het vermogen om fysiek én mentaal te pieken op het juiste moment, in combinatie met een over-mijn-lijk mentaliteit. Deze specifieke kwaliteit treffen we met name aan bij erkende cupfighters. Clubs als Utrecht en Roda JC bewijzen al jaren dat zij in staat zijn zich in knock out-wedstrijden vast te bijten en boven zichzelf uit te stijgen. Ook het recente succes van Groningen past in dit beeld. Als het niet mooi en goedschiks kan, dan maar lelijk en kwaadschiks. Ook dat is een kwaliteit, vraag maar aan onze oosterburen.
Met de introductie van play-offs worden clubs gedwongen beide kwaliteiten te ontwikkelen. Een ware kampioen staat na ruim dertig wedstrijden hoog in het linkerrijtje én is in staat te presteren wanneer het er echt om gaat. Je hoeft geen groot voetbalkenner te zijn om te onderkennen dat met name die tweede kwaliteit in Nederland enige aanscherping verdient. Hoe vaak waren Nederlanders in internationale wedstrijden niet de besten, maar stonden we afloop met lege handen?

Op termijn gaan we internationaal ons voordeel doen met de nadrukkelijke aandacht voor presteren onder druk, wat in de play-offs gevraagd is. Want ook in Europese wedstrijden staat er veel op het spel en is het vaak 'de dood of de gladiolen'.
De play-offs zullen zich ook in de voetbalwereld bewijzen als een succes. De vraag is daarbij hoe snel deze over het algemeen conservatieve wereld het oude denkmodel kan loslaten. Het bereiken van de play-offs dient te worden gezien als een belangrijke tussenstap op weg naar Europees voetbal, en niet een mogelijkheid om een Europese plek - zoals die in het oude model bestond - te verspelen. In andere sporten heeft men die gedachtesprong allang gemaakt en ook de voetbalwereld zal uiteindelijk erkennen dat een systeem met play-offs wellicht zelfs nog beter dan het huidige model de kwaliteit en compleetheid van ploegen centraal stelt.

Bovendien leidt een spannende seizoensafsluiting tot structureel meer publieke belangstelling. Dat dit seizoen al voor het begin van de play-offs een bezoekersrecord kende, spreekt in dit verband boekdelen. Tot aan het laatste weekend waren vrijwel alle clubs nog in de race voor enige play-off-plaats.

Wat niet wegneemt dat er wellicht nog het een en ander te verbeteren valt. De factor geluk speelt in de play-offs zwaarder mee dan in de reguliere competitie. Enerzijds is die onzekerheid juist de aantrekkingskracht van een knock out-systeem. Anderzijds dient sportieve kwaliteit - technisch, fysiek én mentaal - wel de boventoon te voeren. Vandaar dat in veel play-offs wordt gekozen voor series van meer dan twee wedstrijden. Ook in Nederland zouden we wellicht gebaat zijn bij uitbreiding van het aantal onderlinge play-off-duels. Probleem is dat de speelkalender dit nu niet toelaat.

Een mogelijke oplossing, die bovendien de kwaliteit van de competitie nog verder verbetert, is het inkrimpen van de reguliere competitie door het aantal clubs in de eredivisie terug te brengen. Door de reguliere competitie in te krimpen, ontstaat ruimte voor een uitgebreidere en daarmee nog eerlijker seizoensafsluiting.
Dat het betaald voetbal in Europa pas nu de voorzichtige eerste stappen richting play-offs zet, is opvallend. Dat daarbij in de beginfase koudwatervrees optreedt, is begrijpelijk. Op termijn zullen ook andere Europese voetbalcompetities meegaan in de vaart der sporten. Het Nederlandse voetbal is er sterk bij gebaat zich zo snel mogelijk aan te passen aan de nieuwe werkelijkheid.

De play-offs dwingen de clubs zichzelf te verbeteren. Met uiteindelijk het publiek als de grote winnaar.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 17:38:53 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37460009
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zijn gevolgen op clubniveau en regio niveau, ik praat over een landelijk belang.
[..]

het is natuurlijk nooit goed als:
-de nr 2 zonder Europeesvoetbal komt te zitten
-de nummer 5 CL haalt
-de nr 9 UC
-de nr 13 intertoto

dan zitten er clubs met meer kwaliteiten lekker thuis.....
Als de nummer 2 in twee rondes de boot in gaat in een knock-out competitie en daardoor Europees voetbal misloopt is het maar goed dat zo'n club geen Europees voetbal speelt dat ook volgens het knock-out systeem werkt, want die spanning heeft die club blijkbaar niet onder de knie

Het maakt overigens voor de punten ook weinig uit of de nummer 5 CL speelt of UEFA cup. Het feit dat een club een play-off wint kan ook weer versterkingen en een "boost" betekenen (zie West-Ham dat vorig seizoen 5 e of 6e in Championship was en nu zeer goed draait in de PL).

Het systeem dat de verliezende finalist van de locale cup Europees speelt als de winnaar CL speelt is eigenlijk dramatischer.

Als een club echt meer kwaliteit heeft kan-ie ook een knock-out fase aan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 17:40:29 #50
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37460046
Ik zou een "italiaanse" toevoeging dat de hoger geklasseerde ploeg in het geval van een "gelijkspel" bevoordeeld wordt wel eerlijker en die zou wmb wel toegevoegd worden.
  maandag 1 mei 2006 @ 17:57:54 #51
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_37460487
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:03 schreef Bayswater het volgende:
Uit de volkskrant van afgelopen donderdag:

Pieter Verhoogt is directeur van sporteconomisch adviesbureau Sport2B:
Play-offs in de eredivisie zijn een prima idee. Ze vergroten de internationale weerbaarheid van het Nederlandse voetbal, betoogt Pieter Verhoogt.

...laptekst...

De play-offs dwingen de clubs zichzelf te verbeteren. Met uiteindelijk het publiek als de grote winnaar.
thats all folks!
pi_37460827
Play-offs gaan in sporten zoals basketball en bij football prima, want in dat soort sporten kan de nummer laatst het volgende seizoen voor de titel gaan !

Bij voetbal gaat dat gewoon niet.
En kan dit je punten op Europees vlak kosten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 20:23:44 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37464977
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Play-offs gaan in sporten zoals basketball en bij football prima, want in dat soort sporten kan de nummer laatst het volgende seizoen voor de titel gaan !

Bij voetbal gaat dat gewoon niet.
Naast de salary cap en de draft is het feit dat nummer laatst een seizoen later voor de titel kan gaan juist ook door die play-offs. Zie ook de knock-out toernooien (bekers): die leveren nog spannende resultaten op. Ook in het voetbal.
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:12 schreef the_legend_killer het volgende:
En kan dit je punten op Europees vlak kosten.
Dat valt heel erg mee. CL punten zijn even veel waard als UEFA beker punten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 00:26:27 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37475018
in dat soort sporten spelen ook degelijkere play offs, best of 5, best of 7. En alleen om de titel!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37475211
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Naast de salary cap en de draft is het feit dat nummer laatst een seizoen later voor de titel kan gaan juist ook door die play-offs. Zie ook de knock-out toernooien (bekers): die leveren nog spannende resultaten op. Ook in het voetbal.
[..]

Dat valt heel erg mee. CL punten zijn even veel waard als UEFA beker punten.
Ik heb daarom liever dat Groningen in de UEFA CUP wat punten pakt dan in de CL geen

En stel Groningen komt als winnaar uit de play-off.. dan zullen ze volgend jaar echt niet voor de titel kunnen gaan zoals de nummer laatst bij basketbal en football dat kan doen.
Zo werkt het niet in het voetbal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 10:56:07 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37480880
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:43 schreef Jurruh het volgende:
Ik ben zeker tegen de play-offs, vooral in deze opzet. Maar het is een feit dat het in vele hele grote competities al heel lang een groot succes is. Daarom denk ik dat dit ooit nog wel in de meeste voetbalcompetities gaat slagen.

Wat vinden jullie trouwens van deze opzet, die ik zelf net even heb bedacht. Er wordt gezegd dat het niet eerlijk is, omdat je eerst 34 wedstrijden speelt en alles daarna in vier á zes wedstrijden wordt beslist. Dit is de grootste kritiek op de play-offs en daarom heb ik vooral daarop gelet.

Competitieronde
De eerste competitieronde is 15 speelrondes lang. De competitie moet hierdoor twee ploegen extra missen, wellicht kan er ook wat bedacht worden op competitiegroottes van 18 of 20 ploegen, maar om het even simpel te houden eerst dit. Iedereen speelt 1x tegen elkaar. Aan de hand van die vijftien wedstrijden komt er een ranglijst 1 tm 16.

Vervolg
Nu zijn er twee opties:

Optie 1
De nummer één speelt tegen de nummer achttien, etc. Dus:
1-18
2-17
9-10
Wedstrijden in het best-of-three principe, dus er moeten twee wedstrijden gewonnen worden of eentje gelijk en eentje winnen. Bij twee gelijke spelen of winst voor verschillende partijen volgt een derde partij bij de hoogst geeindigde.
Vervolgens:
Winnaar 1-18 tegen 9-10
Winnaar 2-17 tegen 8-11
Weer best-of-three

En daarna spreken de wedstrijden wel voor zich, met bijvoorbeeld in de halve finale best-of-five en finale best-of-seven. Ook moeten er natuurlijk wedstrijden komen om degradatie etc.
Door het best-of-three principe (of vijf of zeven) heb je minder kans om uitgeschakeld te worden dan bij een 'best-of-two' en bovendien spelen alle ploegen mee, waardoor je niet meer het argument hebt dat je bijvoorbeeld eerst 15 wedstrijden strijdt om het kampioenschap, terwijl je daarna met lege handen komt te staan.

Wellicht zou er ook een optie moeten komen voor een herkansing voor bijvoorbeeld de nujmmers één tot en met vijf, dat als die uitgeschakeld worden in de eerste ronde, nog een kans krijgen o.i.d. maar dat is allemaal voor latere zorg..

Een ander voorstel is ook dat de 'voorcompetitie' geen 15 wedstrijden duurt, maar minder en de tegenstanders worden bepaald n.a.v. de competitie van het jaar ervoor (om het enigzins eerlijk te houden).

Optie 2
Een andere optie is om na de voorcompetitie van bijv. 15 wedstrijden de competitie op te delen in een kampioenscompetitie en een degradatiecompetitie, zoals bijvoorbeeld in het ijshockey gebeurt (dacht ik). De nummers één tot en met acht strijden om het kampioenschap, de nummers negen tot en met zestien om lijfsbehoud en eventueel nog een optie voor de winnaar om UEFA Cup o.i.d. te halen.

Er zou in een competitievorm gespeeld kunnen worden, dus bijvoorbeeld zeven of veertien wedstrijden tussen de nummers een tot en met acht, er kan ook in play-off-systeem gespeeld worden (bijv. bo-3, bo-5 of bo-7).

Alles moet natuurlijk veel verder worden uitgewerkt, maar ik was wel gewoon even benieuwd naar jullie meningen (los van het feit of ik er voorstander van ben).
DeLuna vindt me dik ;(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 mei 2006 @ 12:49:05 #57
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37484416
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik heb daarom liever dat Groningen in de UEFA CUP wat punten pakt dan in de CL geen
Dat hangt behoorlijk van de poule af waarin ze zitten. In de poule waarin Ajax dit jaar zat hadden ze ook punten gepakt. Krijg je de poule waar Anderlecht in zat hadden zowel Groningen als Ajax wsl zeer weinig punten gepakt. Merk ook op dat als de sterkere NLs ploegen in de UEFA cup zitten ze verder komen tegen de zwakkere teams uit andere landen. Qua punten voor NL zal het weinig uitmaken of Ajax in de CL speelt en Groningen in de UEFA, of omgekeerd.
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:
En stel Groningen komt als winnaar uit de play-off.. dan zullen ze volgend jaar echt niet voor de titel kunnen gaan zoals de nummer laatst bij basketbal en football dat kan doen.
Zo werkt het niet in het voetbal
En een van de redenen waarom dat niet werkt is omdat in NL je alleen kampioen wordt via een competitie systeem en dat daar geen play-off systeem aan vast zit. Stel dat de top 8 play-offs om het kampioensschap zou spelen zou Groningen volgend jaar best een kans hebben om kampioen te worden. Zie bijvoorbeeld de nummer 5 van Engeland is nu al twee jaar achtereenvolgens behoorlijk kansloos is voor de titel (LFC vorig jaar en AFC nu), maar staan wel twee jaar achtereenvolgens in de finale van de CL (met in ieder geval een kampioen van Europa, misschien wel twee).
pi_37496976
Maar daar is de top al jaren breder en hebben ze veel meer geld.
Maar gelukkig blijft het volk tijdens de play-offs weg uit de stadions
pi_37524490
Aanvankelijk tegen, maar het moet gewoon nog wat bijgesteld.

Zo moeten coaches (bijvoorbeeld Van Gaal) goed geinstrueerd worden door de KNVB. Je verliest geen CL-kwalificatieplek als je als nummer twee wordt uitgeschakeld in de play-offs. Het CL-kwalificatietoernooi is enkel twee binnenlandse wedstrijden langer geworden. Voor de sponsors en het publiek, daar speel je immers voor. En ja, als je van Nederlandse clubs al niet weet te winnen...

Verder gaat het argument dat de rijkste clubs niet langer in het voordeel zijn zoals in een normale competitie ook niet op. PSV en Ajax, begroting één en twee, pakken toch weer gewoontjes de plaatsen voor Nederland. Niet veel nieuws onder de zon, maar voor de sponsors -waar het in betaald voetbal om draait- wél ruim meer exposure.

Spelers worden er geloof ik ook niet zo veel meer moe van. Ze houden de laatste weken voor de play-offs de benen nog wat meer stil dan anders. Meer mag je ook niet verwachten van voetballers. In deze play-offs vielen er weinig mensen meer geblesseerd uit.

Alleen op het punt van arbitrage twijfel ik. Die waren zo mogelijk nog minder scherp als in het seizoen. Maar dat zo ook over de hele linie te abominabel kunnen zijn. Wat dat betreft zou dit het grootste aandachtspunt mogen zijn. Slecht, slecht, slecht.

Op het tv-front zou ik zorgen dat mensen veel meer gelegenheid krijgen om het doordeweekse voetbal te zien. Men gokt er nog steeds op dat Sport1 in het standaardpakket van de doorsneekijker komt. Dat zal natuurlijk nooit gebeuren. Herhalingen na middernacht?! En natuurlijk een fatsoenlijk landelijk televisieprogramma, met journalisten. Dat kan Nederland ook wel gebruiken.
pi_37524512
Een zege natuurlijk
pi_37525278
Nog steeds tegen, vette kul dat we nu ineens weerbaarder worden etc..
34 wedstrijden daarin hoort het in beslist te worden.
Argumenten heb ik al genoeg gegeven de afegelopen maanden..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_37525435
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:57 schreef vinnie06 het volgende:

[..]

thats all folks!
Publiek grote winnaar? Laat me niet lachen..
pi_37526095
Samen met een vriend ben ik een site begonnen om de huidige opzet van de play-offs om te gooien.
Kort samengevat komt het erop neer dat eerst de nummer 5 tegen de nummer 4 speelt, de winnaar hiervan tegen de nummer 3 en de winnaar hiervan tegen de nummer 2. Op deze manier hebben de nummers 2 en 3 van de ranglijst na 34 wedstrijden gegarandeerd Europees voetbal en bovendien een veel grotere kans op voorronde CL. De spanning en inkomsten die gepaard gaan met de huidige opzet blijven in tact maar het is gewoon een stuk eerlijker.
Kijk eens op www.nieuweplayoffs.nl als je meer wilt weten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 mei 2006 @ 22:16:34 #64
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37526187
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:55 schreef Staanplaats het volgende:
Nog steeds tegen, vette kul dat we nu ineens weerbaarder worden etc..
34 wedstrijden daarin hoort het in beslist te worden.
Argumenten heb ik al genoeg gegeven de afegelopen maanden..
Wat is dat voor argument: " het hoort nu eenmaal".

Zo gebeurt dat ook niet in het voetbalgekke Engeland met promotie naar de PL..
pi_37526244
Sportief gezien in mijn beleving de meeste eerlijke verdeling toch?
Vind het toch een sterk argument.

Je kan alles wel veranderien in het kader van verandering en zeggen dat een frisse wind de sport goed doet. 100 jaar gaat het al goed en opeens is het een probeem.
pi_37526328
En nu zie ik allemaal nieuwe ideeën met allemaal garanties, maakt het allemaal niks boeiender.
pi_37526849
Ik vind heel dat play-offs gedoe echt nergens over gaan.

Waarom kan er niet in een competitie van 34 duels beslist worden wie de plekken krijgen voor Europa? Iedereen speelt 2x tegen alle ploegen uit de competitie, als je alles wint word je kampioen, verlies je alles ben je gegarandeerd laatste. Mooi toch? Waarom moet er dan play-offs gespeeld worden? Aantrekkelijk voor het publiek? Dat mag wel wezen, maar ik vind dit echt een absurd argument. Weet je wat aantrekkelijk is, gewoon een week lang elke dag Ajax-Az, Ajax-PSV, PSV-AZ, Fijenoord erbij. Dat is vast ook heel aantrekkelijk? Maar daar gaat het toch niet om? De competitie is er om te bepalen wie er na 34 duels het beste heeft gepresteerd. Aan het einde van de 34 duels (in het geval van de Eredivisie natuurlijk) heeft degene met de meeste punten het ook het meest verdiend. Het argument 'aantrekkelijk voor het publiek en sponsors'' vind ik echt belachelijk. Nogmaals, daar gaat de competitie niet om. Het gaat erom dat beslist wordt wie het beste team is van het seizoen.., niet wie er op het eind 4 duels kan winnen. Degene die over 34 wedstrijden eerste of tweede staat verdient wat mij betreft nog altijd meer een CL plaats, dan degene die over 4 duels het beste is.

Dat de play-offs clubs dwingen zich te verbeteren vind ik al helemaal onzin, het dwingt clubs vooral de laatste competitiewedstrijden niet teveel te doen, omdat er op het eind nog wat gespeeld moet worden. Ik vind dat dat echt niets met verbetering te maken heeft...

Zoals duidelijk moge zijn, ik ben volledig tegen de play-offs, AZ had dit jaar de ticket moeten krijgen, en niet het 'voor het grootste deel van het jaar lachertje wat zich nog Ajaxdurfde te noemen...'' Het grootste gedeelte van het seizoen he..

(al is het beter dan Groningen, dan was het helemaal feest geweest, de nummer 5 van de competitie...)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 mei 2006 @ 22:58:06 #68
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37527787
De stand van de competitie veranderd niet.

Het systeem dat je je voor een beker-competitie waarin het met name om knock-out gaat moet plaatsen via een knock-out systeem vind ik niet zo raar hoor.

Zoals gezegd in de overgang van Championship naar PL is men dat ook gewend: hoor je ook iemand meer over zeuren.
pi_37528088
VInd het wel een rare gang van zaken.

Buiten dat de commerciële voordelen al amper nagekomen konden worden, is het sportief ook niet te verantwoorden, Te veel toevalligheden die nu een grote factor kunnen gaan spelen.

Dat ze in de Engeland er aan gewend zijn, moeten ze daar weten.
We devalueren de nationale competitie, voor een bekertoernooitje aan het einde..

Lijkt me niet wenselijk. Ongeacht de winnaar.
pi_37528145
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:58 schreef Doc het volgende:

Het systeem dat je je voor een beker-competitie waarin het met name om knock-out gaat moet plaatsen via een knock-out systeem vind ik niet zo raar hoor.

Zoals gezegd in de overgang van Championship naar PL is men dat ook gewend: hoor je ook iemand meer over zeuren.
Het land is machtiger en daar komt het volk er wel op af
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:07:07 #71
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37528162
Gedrocht. Slotje
pi_37528179
En je kan de nummer 1 niet zo vroeg klaar laten zijn.
pi_37528529
Best grappig dat eerst vrijwel iedereen tegen was en nu de massa vóór de play-off's is omdat de media (gestuurd door Cruijff en consorten) een lobby zijn gestart vóór de play-off's. Simpele zielen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_37529130
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:15 schreef cultheld het volgende:
Best grappig dat eerst vrijwel iedereen tegen was en nu de massa vóór de play-off's is omdat de media (gestuurd door Cruijff en consorten) een lobby zijn gestart vóór de play-off's. Simpele zielen .
Ik was eerst tegen, omdat ik voor het voetbal was. Maar nu de KNVB vanavond Ajax naar de kwalificatie CL floot, ben ik ook voor de commercie. Het is niet anders. En dan moet je het natuurlijk ook goed doen.

Alle bezoekers voor de wedstrijd verplicht een kwartier in een reclametunnel zetten. Kaarthouders verplicht accounts laten openen bij de huisbank/auto aanschaffen bij de autosponsor. Tv-kijkers door middel van de afstandsbediening actief laten meedoen opdat ze geen reclameblok overslaan. En natuurlijk nog meer wedstrijden, dus aantal clubs uitbreiden! Gewoon top acht om de CL plaatsen laten spelen. Het wordt groot feest
pi_37529330
quote:
Ik zie bijna niemand voor hoor
pi_37529973
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:35 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik zie bijna niemand voor hoor
Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm . Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_37530136
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
Heel subtiel PSV niet genoemd

Ajax wordt gewoon kampioen volgend seizoen
pi_37530184
PSV heeft tegen de play-off's gestemd en heeft in zo'n geval dus recht van spreken .
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:02:00 #80
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37530240
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:59 schreef cultheld het volgende:
PSV heeft tegen de play-off's gestemd en heeft in zo'n geval dus recht van spreken .
als enige...de rest stemde allemaal voor, dus moeten ze achteraf ook niet piepen !
256 goals !
pi_37530267
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:02 schreef Bjoro het volgende:

[..]

als enige...de rest stemde allemaal voor, dus moeten ze achteraf ook niet piepen !
Klopt, alleen vind ik dat de betreffende supporters dan min of meer worden genaaid door hun club.
pi_37530310
quote:
Ach, de stadions zitten overvol...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:04:40 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530317
Ik ben niet zozeer voor als tegen - alleen vind ik de meeste argumenten om tegen te zijn ("het is niet eerlijk", "zo hoort het niet" ) vrij zwak. Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL? Oneerlijk? Vind ik niet.
pi_37530357
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Doc het volgende:
Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
Dat maakt het toch niet minder oneerlijk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:07:33 #85
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530423
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:05 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat maakt het toch niet minder oneerlijk
Nee - je weet van te voren waar je aan toe bent. Daar worden ook keuzes op gemaakt.

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL. Oneerlijk? Vind ik niet.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:07:33 #86
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37530424
quote:
Ik ben niet zozeer voor als tegen - alleen vind ik de meeste argumenten om tegen te zijn ("het is niet eerlijk", "zo hoort het niet" ) vrij zwak. Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
precies, AZ heeft voor gestemd met de gedachte dat ze 3e of 4e zouden worden en zo misschien TOCH NOG voor CL in aanmerking konden komen.
Helaas verkeerd gegokt !
256 goals !
pi_37530507
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:07 schreef Doc het volgende:

[..]

Nee - je weet van te voren waar je aan toe bent. Daar worden ook keuzes op gemaakt.

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL. Oneerlijk? Vind ik niet.
Daar heeft iig de #2 nog iets. Maar dat vind ik ook een raar systeem ja. Zie ze het nog niet invoeren op t hoogste niveau.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 00:10:28 #88
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37530528
Ene kant is het niets, omdat het oneerlijk is.
Andere kant leuk omdat er veel spannende wedstrijden zijn en iedereen nog ergens voor speelt
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_37530533
quote:

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL? Oneerlijk? Vind ik niet.
Je kunt de situatie van het Premiership (waar iedere club een vermogen aan televisiegeld krijgt bij aanvang van het seizoen) natuurlijk niet vergelijken met de situatie van de Eredivisie.
pi_37530567
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef paultjuhhh het volgende:
Andere kant leuk omdat er veel spannende wedstrijden zijn en iedereen nog ergens voor speelt
Zoals Feyenoord en AZ na 29 wedstrijden?

27/28 zelfs
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:15:03 #91
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37530664
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:11 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Zoals Feyenoord en AZ na 29 wedstrijden?

27/28 zelfs
2e plaats (waardoor je tegen de nr 5 speelt ipv tegen de nr 4)
256 goals !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:16:05 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530699
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt de situatie van het Premiership (waar iedere club een vermogen aan televisiegeld krijgt bij aanvang van het seizoen) natuurlijk niet vergelijken met de situatie van de Eredivisie.
Maar in de Championship waar de play-offs voor gespeeld worden (en ook in de divisies er onder) is er dan juist wel financieel meer vergelijkbaar.

Het enige wat je post duidelijk maakt is dat de financiele belangen voor de clubs in die play-offs is veel groter dan de Play-offs in NL waarbij in wezen om peanuts (een voorronde plek CL - dus nog niet eens de real deal) gespeeld wordt in vergelijking met waar de 6e plek in de Championship mee vandoor kan gaan tov de nr 3.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:17:47 #93
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530771
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:09 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Daar heeft iig de #2 nog iets. Maar dat vind ik ook een raar systeem ja. Zie ze het nog niet invoeren op t hoogste niveau.
Dan kan de nr 6 echter weer in de PL komen ten koste van de nr 3: even "oneerlijk".
pi_37530834
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:15 schreef Bjoro het volgende:

[..]

2e plaats (waardoor je tegen de nr 5 speelt ipv tegen de nr 4)
idd, wedstrijden op het scherpst van de snede.
pi_37530943
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:17 schreef Doc het volgende:

[..]

Dan kan de nr 6 echter weer in de PL komen ten koste van de nr 3: even "oneerlijk".
Tsja, daar zal het men t wel gewend zijn. Wij kunnen er nu iig ook fijn 3 jaar aan wennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 00:45:59 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37531687
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:58 schreef Doc het volgende:

en dat doen wij ook voor promotie maar in de PL zijn ze zo verstandig om niet voor Europese plaatsen te verspelen, idd goed voorbeeld
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37532488
Ik vind het echt een prachtig systeem

6 wedstrijden voor de o zo begeerde Intertoto plek, heerlijk!
Houd van een lijntje.
pi_37532790
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Erwtensoep het volgende:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:34:41 #99
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_37532951
Ik denk dat ze bij de KNVB wat onhandig zijn geweest met de communicatie naar buiten toe over de play-offs en dat daarom veel mensen tegen waren, want iedereen was tegen, maar omdat er nu wat argumenten komen van mensen ui het wereldje zelf denken dat het misschien toch wel iets kan worden.

Mijn voornaamste bezwaar blijft echter dat een scheidsrechterlijke dwaling, een off-day van een enkele speler, of gewoon domme pech nu te bepalend worden voor het behalen van de voorrondes van de CL. Fluit een scheids Sneijder's goal af omdat ie meent dat het buitenspel is en tikt Groningen in de verontwaardiging die volgt er eentje in, dan is Groningen door, nu Ajax (ongeacht of het hier een scheidsrechterlijke dwaling betrof). En het feit dat de nummer twee eventueel geen europees zou kunnen hebben en de nummer zes wel is natuurlijk van den zotte.

Ik moet wel zeggen dat de uitvoering dit jaar wel spektakel bood, en het feit dat zulke wedstrijden on hoogspanning goed zijn voor de ontwikkeling van de voetballers, daar ben ik het ook mee eens, maar de huidig opzet is in mijn ogen lang niet goed genoeg om er nog twee jaar van te genieten, hopen dat ze wel het een en ander gaan evalueren bij de KNVB.
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:36:50 #100
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_37532999
quote:

[..]

Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm . Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 02:49:47 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37533936
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Erwtensoep het volgende:

alleen bij NEC - Vitesse was "spanning" en dan meer vanwege de derby dan om dat ticket
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 4 mei 2006 @ 08:02:03 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_37534698
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:57 schreef vinnie06 het volgende:

[..]

thats all folks!
Mooi zwetspraatje.
PO zijn oneerlijk, zoals gisteren aangetoont.
Kutsysteem.
  donderdag 4 mei 2006 @ 08:50:26 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37535111
Zowel een gedrocht als een zegen inmiddels.
Maar dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weg.
In Italie speelt nu het idee om ook een play off in te voeren. Alleen dan ook voor het uiteindelijke kampioenschap .
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 13:31:24 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37543114
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zowel een gedrocht als een zegen inmiddels.
Maar dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weg.
In Italie speelt nu het idee om ook een play off in te voeren. Alleen dan ook voor het uiteindelijke kampioenschap .
dat zijn dan tenminste nog echt play offs, niet zo'n naar halfslachtig poldercompromis als waar hier voor gekozen is.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37553058
Ik vind play-offs in elke vorm verwerpelijk.

Dat ze het bij andere sporten doen moeten ze daar weten, dat betekend niet dat het voetballen er ook mee moeten doen.
Steek is tijd en energie in het bekertoernooi, als we zo graag knock-out spektakel willen..

Spektakel...iedereen met pionnetje op z'n hoofd de hink-stap-sprong laten uitvoeren..ook één en al spektakel.

Na 34 wedstrijden staat iedereen waar hij hoort en een heel seizoen voor gestreden heeft. Waarom kunnen ze dat niet accepteren bij de KNVB en de clubs?
Doc heeft wel een punt dat clubs niet mogen zeuren, die stemden alle (op 1 na, met wel een heel zwak argument) voor. Maar supporters hebben wél alle recht om dit hele fopsysteem naar beneden te halen.
pi_37553148
quote:

[..]

Volgens mij hebben zelfs de voornaamste voetbaljournalisten mogen meedenken met dit idee.
Politiek gezien heel slim, iedereen was voor en nauwelijks een kritisch geluid te horen. De argumentatie van Cruijff vind ik gewoon lachwekkend te noemen.
pi_37553177
Cruijff had gelijk, maar de rest niet. ,
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 20:36:18 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37555258
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:31 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Volgens mij hebben zelfs de voornaamste voetbaljournalisten mogen meedenken met dit idee.
Politiek gezien heel slim, iedereen was voor en nauwelijks een kritisch geluid te horen. De argumentatie van Cruijff vind ik gewoon lachwekkend te noemen.
ze hebben niet mee mogen denken, ze werden eerder ingelicht en hebben hun kritiek mogen uiten. Meer niet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37555414
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:28 schreef Staanplaats het volgende:
...

Na 34 wedstrijden staat iedereen waar hij hoort en een heel seizoen voor gestreden heeft. Waarom kunnen ze dat niet accepteren bij de KNVB en de clubs?
Doc heeft wel een punt dat clubs niet mogen zeuren, die stemden alle (op 1 na, met wel een heel zwak argument) voor. Maar supporters hebben wél alle recht om dit hele fopsysteem naar beneden te halen.
Supporters hebben alleen een financiële stem. Komt men niet, kijkt men niet, dan verandert het vanzelf. Maar wedden dat maar weinigen van die financiële stem afzien! De supporters vinden het prachtig. Zie ook hoe ze de combi-regeling hebben omarmd
pi_37555505
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze hebben niet mee mogen denken, ze werden eerder ingelicht en hebben hun kritiek mogen uiten. Meer niet.
Dat wel, maar voor zover ik begreep kon hun feedback niet (meer) meegenomen in de plannen. Ze waren er puur voor hun naam en de communicatie-invloed naar buiten bij betrokken. Hoop lucht, vandaar dat Hugo ook zo fel was in Studio Voetbal van de week. Kan me voorstellen dat je je als (kritisch) journalist genomen voelt.
pi_37556162
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Supporters hebben alleen een financiële stem. Komt men niet, kijkt men niet, dan verandert het vanzelf. Maar wedden dat maar weinigen van die financiële stem afzien! De supporters vinden het prachtig. Zie ook hoe ze de combi-regeling hebben omarmd
Toeschouwers aantallen waren toch duidelijk lager dan in de competitie, wat dat betreft een goed signaal!
Zelf heb ik de wedstrijden ook laten schieten..
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 21:01:53 #112
80791 crew  Paul
pi_37556184
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 02:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

alleen bij NEC - Vitesse was "spanning" en dan meer vanwege de derby dan om dat ticket
overal was spanning
pi_37556201
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat wel, maar voor zover ik begreep kon hun feedback niet (meer) meegenomen in de plannen. Ze waren er puur voor hun naam en de communicatie-invloed naar buiten bij betrokken. Hoop lucht, vandaar dat Hugo ook zo fel was in Studio Voetbal van de week. Kan me voorstellen dat je je als (kritisch) journalist genomen voelt.
Hmmm, dan zal ik het verkeerd hebben, maar ik dacht dat ze mee konden denken.

Eerlijk gezegd vind ik de meeste reacties ook een beetje laat, ook van uit de pers. 5/6 maanden geleden toen had de kritiek moeten komen. Maar de meeste media hielden zich toen op de vlakte..
pi_37557216
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:02 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Hmmm, dan zal ik het verkeerd hebben, maar ik dacht dat ze mee konden denken.

Eerlijk gezegd vind ik de meeste reacties ook een beetje laat, ook van uit de pers. 5/6 maanden geleden toen had de kritiek moeten komen. Maar de meeste media hielden zich toen op de vlakte..
Niemand hield zich er ook mee bezig. Ik had bv geen idee dat er ook nog PO's waren voor intertoto..
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:36:55 #115
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_37557439
Wordt er nou nog een wedstrijd gespeeld om een geldprijs?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_37557473
Dat vind ik dan toch een verwijt naar de Nederlandse pers. Er wordt iets gepresenteerd en niemand probeert z'n vinger er achter te krijgen.
na 6 maanden later komen de reacties. Waarom zijn bepaalde journalisten/media er niet meteen op gedoken.

De infomatievoorziening was gewoon bagger, iedereen heb de KNVB laten aanrommelen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:40:50 #117
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37557570
Dan hebben ze minder geld gekregen dan Johan Derksen.
Houd van een lijntje.
pi_37557615
Nou ja het is ook bijna mogelijk om dit schema in het sportkatern uit te leggen. Scheelt het nog dat ajax bij de top 5 is geeindigd anders was het helemaal onoverzichtelijk.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:45:57 #119
100496 H.Flick
Turn-based
pi_37557785
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
Wordt er nou nog een wedstrijd gespeeld om een geldprijs?
Dat zou alleen gebeuren als de nummers 10 (?) tot en met 13 niet om de een intertoto ticket mochten spelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 22:57:06 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37560484
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dat doen wij ook voor promotie maar in de PL zijn ze zo verstandig om niet voor Europese plaatsen te verspelen, idd goed voorbeeld
Het enige zwakke aan het voorbeeld is dat de overgang naar de PL met 38 wedstrijden sportief en financieel veel belangrijker is voor een club dan een aantal Europese wedstrijden ...

In de play-offs in de Championship in Engeland staat sportief, fincieel en qua prestige veel meer op het spel dan wat we in NL doen - te meer daar het voor meer jaren ook concequenties heeft.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:47:28 #121
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37567343
Wat nou als Ajax de halve finale CL had gespeeld dit jaar? Hoe had de KNVB dat organistatorisch geregeld?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_37570640
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:47 schreef zjroentje het volgende:
Wat nou als Ajax de halve finale CL had gespeeld dit jaar? Hoe had de KNVB dat organistatorisch geregeld?
Ajax gaat voor. Dat was met Ado Den Haag zo, met FC Groningen (play-off) zo en zo verder. De KNVB had wel wat geregeld voor de Amsterdamse vrienden
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 mei 2006 @ 12:14:53 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37572196
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:22 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ajax gaat voor. Dat was met Ado Den Haag zo, met FC Groningen (play-off) zo en zo verder. De KNVB had wel wat geregeld voor de Amsterdamse vrienden
Net zoals ze dat gedaan zouden hebben voor iedere andere NLse club die halve finales CL zou spelen ...
pi_37736954
Maatjes,

Uiteraard zijn de beste play-offs geen play-offs, om me maar eens cruijffiaans uit te drukken, maar dat valt die baantjeszieke ijdeltuiten uit Zeist toch niet aan te praten. Daarom ben ik met een maat een initiatief begonnen de huidige opzet van de play-offs te veranderen. Gezien het feit dat er dra een evalutieperiode volgt (hoewel het natuurlijk maar de vraag is in hoeverre dit niet slechts is om de schijn van Zeister transparantie hoog te houden), hopen we voor die tijd voldoende, al dan niet invloedrijke, personen achter ons idee te hebben om ze door te drukken. Kortweg komt het erop neer dat de nummers 5 en 4 van de competitie na 34 wedstrijden tegen elkaar spelen, de winnaar hiervan tegen de nummer 3 en de winnaar hiervan tegen de nummer 2 na 34 wedstrijden. Op deze manier blijft de spanning en de inkomsten die gepaard gaan met het invoeren van play-offs in stand, maar speelt toeval een minder grote rol bij de uiteindelijk toebedeling van europese tickets! Bovendien zijn de nummers 2 en 3 van de competitie na 34 wedstrijden verzekerd van minstens UEFA cup deelname, wel zo eerlijk, dunkt mij. Ik hoop niet dat dit als reclame of spam oid gekenmerkt zal worden door de moderators, maar hier de URL voor geinteresseerden:

www.nieuweplayoffs.nl

groet,

Leo
pi_37738947
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Net zoals ze dat gedaan zouden hebben voor iedere andere NLse club die halve finales CL zou spelen ...
Niet dus.
quote:
09/03/05 PSV is het niet eens met de nieuwe datum die de KNVB heeft vastgesteld voor de afgelaste competitiewedstrijd uit bij FC Groningen van afgelopen zondag. De bond wil dat PSV op donderdag 17 maart in het Oosterpark aantreedt, maar trainer Guus Hiddink vindt dat die datum te kort ligt op de uitwedstrijd tegen Ajax van 20 maart.

"Het lijkt me logisch dat we op 16 maart in het Oosterpark spelen", aldus Hiddink op telegraaf.nl. "Ik geloof dat we met PSV in Europa heel wat punten voor het Nederlandse voetbal winnen. Volgens mij is de KNVB daar ook bij gebaat. Een beetje medewerking is daarom wel op zijn plaats."
Een dag eerder spelen mocht niet, de datum bleef staan. In tegenstelling tot Ajax, dat drie keer mocht kiezen dit seizoen. Al had het er tegen Groningen -via de kleine lettertjes- wel gewoon recht op.

verder geen calimero-blaat, er kunnen twee maten zijn in Zeist, bijvoorbeeld omdat de lijnen naar Amsterdam via Marco en Van Praag nu eenmaal korter zijn
pi_37740020
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:53 schreef rolstoelleo het volgende:
Maatjes,

Uiteraard zijn de beste play-offs geen play-offs, om me maar eens cruijffiaans uit te drukken, maar dat valt die baantjeszieke ijdeltuiten uit Zeist toch niet aan te praten. Daarom ben ik met een maat een initiatief begonnen de huidige opzet van de play-offs te veranderen. Gezien het feit dat er dra een evalutieperiode volgt (hoewel het natuurlijk maar de vraag is in hoeverre dit niet slechts is om de schijn van Zeister transparantie hoog te houden), hopen we voor die tijd voldoende, al dan niet invloedrijke, personen achter ons idee te hebben om ze door te drukken. Kortweg komt het erop neer dat de nummers 5 en 4 van de competitie na 34 wedstrijden tegen elkaar spelen, de winnaar hiervan tegen de nummer 3 en de winnaar hiervan tegen de nummer 2 na 34 wedstrijden. Op deze manier blijft de spanning en de inkomsten die gepaard gaan met het invoeren van play-offs in stand, maar speelt toeval een minder grote rol bij de uiteindelijk toebedeling van europese tickets! Bovendien zijn de nummers 2 en 3 van de competitie na 34 wedstrijden verzekerd van minstens UEFA cup deelname, wel zo eerlijk, dunkt mij. Ik hoop niet dat dit als reclame of spam oid gekenmerkt zal worden door de moderators, maar hier de URL voor geinteresseerden:

www.nieuweplayoffs.nl

groet,

Leo
Aangezien bij deze wijze van play offs nog steeds de nummer 1 minder wedstrijden speeld dan de nummer 2 is het een oneerlijke wijze van competitie.
  donderdag 11 mei 2006 @ 22:05:49 #127
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_37748761
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:04 schreef okee6 het volgende:

[..]

Niet dus.
[..]

Een dag eerder spelen mocht niet, de datum bleef staan. In tegenstelling tot Ajax, dat drie keer mocht kiezen dit seizoen. Al had het er tegen Groningen -via de kleine lettertjes- wel gewoon recht op.

verder geen calimero-blaat, er kunnen twee maten zijn in Zeist, bijvoorbeeld omdat de lijnen naar Amsterdam via Marco en Van Praag nu eenmaal korter zijn
doe niet zo zielig, Amsterdam is gewoon een grote stad en zeer belangrijk op veel meer fronten dan voetbal, dat heeft niks met ajax te maken. En tuurlijk is de top drie iets in het voordeel, dat is ook niet meer dan logisch, als je elke keer om kansloze clubs heen moet bevorderd dat ons mickey mouse gehalte alleen maar. maar dat iets is te verwaarlozen.
pi_48351942
We zijn er weer bijna aan toe. Spannende slotrace.

Voor wie zijn dit seizoen de play-offs het meest gunstig, het meest verneukeratief en het spannendst? Twente is een gelukkig deelnemer lijkt me, AZ en/of Ajax zullen waarschijnlijk teleurgesteld zijn.

Roda, Groningen en Utrecht zouden het seizoen ermee kunnen redden door alsnog Europees voetbal te halen. Excelsior en RKC zullen waarschijnlijk voor lijfsbehoud gaan voetballen.
  zondag 22 april 2007 @ 20:43:54 #129
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_48611839
Is dat dit jaar ook savonds?

vorig jaar was dat wel vreemd Ajax-Feyenoord savonds
pi_48612208
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:43 schreef jorienvdherik het volgende:
Is dat dit jaar ook savonds?

vorig jaar was dat wel vreemd Ajax-Feyenoord savonds
Feyenoord speelt ze toch niet
Althans niet voor de CL
pi_48612570
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

Feyenoord speelt ze toch niet
Althans niet voor de CL
Ik support gevallen topclubs!
  zondag 22 april 2007 @ 21:05:05 #132
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_48612597
.
Secrets never die. Only people.
  zondag 22 april 2007 @ 21:20:24 #133
139407 jorienvdherik
pi_48613233
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:05 schreef PizzaSalami het volgende:
.
playoffs ?
  zondag 22 april 2007 @ 21:21:56 #134
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_48613293
Ja.
  zondag 22 april 2007 @ 23:43:32 #135
139407 jorienvdherik
pi_48618381
ben er wel blij mee
pi_48618787
Ik blijf tegen die play offs.

Iedereen staat na 34 wedstrijden gewoon waar het hoort, en het is gewoon hartstikke oneerlijk als bijvoorbeeld Psv, of Az na een goed seizoen naast Champions league (of de voorronde hiervan) zouden grijpen.

Ook het argument dat de strijd om de 5de plek dankzij de playoffs spannend is, is onzin, want zonder de playoffs had plek 5 ook recht gegeven op Uefacup voetbal, en was het dus ook een spannende strijd geworden.

Bovendien zit ik niet te wachten op die extra wedstrijden waar bovendien lekker commecieel van wordt geprofiteerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 april 2007 @ 01:19:39 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48620380
play offs.

als NAC de beker had gewonnen hadden we in Eindhoven in het slechtste geval lekker intertoto mogen spelen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_48620466

Doe dan liever 38 wedstrijden...
pi_48620641
Playoffs

Nou moet ik er ook daadwerkelijk naar gaan kijken ook
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 23 april 2007 @ 01:39:52 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48620661
quote:
Op maandag 23 april 2007 01:19 schreef rubbereend het volgende:
play offs.

als NAC de beker had gewonnen hadden we in Eindhoven in het slechtste geval lekker intertoto mogen spelen
Ja, jammer dat dat niet gebeurd is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_48621522
Weer Intertoto Play-offs , weer tegen onze buren

Volgend seizoen dan maar bij de eerste 9
pi_48626787
Ik heb er zin in.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 23 april 2007 @ 11:44:44 #143
67174 Dos37
Come on Twente
pi_48626950
ik ook, ondanks dat ik het competitie vervalsing.

we gaan stunten
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_48627099
ga ze denk ik maar boycotten

playoffs
pi_48627167
Playoffs
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  maandag 23 april 2007 @ 11:57:01 #146
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_48627367
twente moet tegen psv
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_49302503
Nog maar weer een kickje, aangezien de playoffs zijn begonnen. In de zomer zijn de evaluaties dacht ik - we kunnen hier wellicht al een start maken.

Twente - AZ was uitverkocht, Heerenveen - Ajax was behoorlijk vol (90%). AZ - Twente; geen idee. Ajax - Heerenveen zal behoorlijk leeg zijn.

Groningen - Feyenoord was uitverkocht. Feyenoord - Groningen gaat de tweede ring compleet dicht.
Bij Utrecht - Roda zat het voor de helft vol, de return waarschijnlijk ook zoiets. Sparta - NEC was ook voor driekwart gevuld. Vitesse - NAC was voor een derde ongeveer vol. De uitverkochte stadions waar de ENV op hoopte is totaal mislukt - alleen bij de subtoppers die voor CL spelen.

Maar heeft het de competitie leuker en spannender gemaakt? Los van het feit of het eerlijk of oneerlijk is dat de #2 en de #5 kans maken op voorronde CL. Objectief gekeken, is het slot van de competitie leuker en spannender dan 5 jaar geleden bijv?

Ik zelf vind het aan de ene kant leuker en boeiender, omdat er voor meer clubs het nog interessant blijft. De nacompetitie is op deze manier ook leuker, naar mijn mening.

Alleen blijf ik erbij, dat je de reguliere competitie moet spelen voor de Europese plekken en daarna playoffs moet spelen met de eerste 8 bijv voor het kampioenschap ipv playoff plekken verbinden aan Europese tickets.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 13 mei 2007 @ 14:06:17 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49329446
bij NAc zat er bijna niemand en bij de start werd er hoog opgegeven over dat de supporters massaal naar het stadion zouden komen...... volgens mij zijn er nog minder mensen dan vorig jaar, dus lijkt me het definitief mislukt!
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 13 mei 2007 @ 16:41:34 #149
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_49335202
Ik zou gaan voor een systeem zoals in Scotland, zodat je 4 keer tegen de beste ploegen speelt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49353521
quote:
Voetbalfans mijden play-offs
Door PAUL VAN DEN BOSCH

De play-offs in het betaald voetbal beantwoorden niet aan de verwachting. Deze epiloog van de competitie is in het leven geroepen om meer spanning én inkomsten voor de clubs te genereren. Maar de toeschouwers lieten het tijdens de tweede editie van deze toegift massaal afweten.

Zo trok Ajax in de reguliere competitie gemiddeld 48.551 toeschouwers. Bij het duel tegen Heerenveen zaten er gistermiddag 29.241. Ook in Rotterdam liepen de toeschouwers niet warm.

Normaal gesproken zaten gemiddeld 40.382 toeschouwers in de Kuip, tegen FC Groningen stopte de teller bij 18.000. ,,Zonde dat zo’n wedstrijd in zo’n ambiance gespeeld moest worden,’’ zei Heerenveen-coach Gertjan Verbeek gisteren in de Arena. ,,Ik kan de fans wel begrijpen,’’ aldus zijn Ajax-collega Henk ten Cate. ,,Er zijn veel wedstrijden en het kost veel geld. De supporters moeten kiezen.’’

Ajax en AZ gaan uitmaken wie naar de voorronde van de Champions League gaat. Voor Feyenoord is het rampseizoen voorbij na de 1-1 tegen FC Groningen.
pi_49353682
het was weer mooi kut dit jaar
pi_49354070
quote:
Op zondag 13 mei 2007 14:06 schreef rubbereend het volgende:
bij NAc zat er bijna niemand en bij de start werd er hoog opgegeven over dat de supporters massaal naar het stadion zouden komen...... volgens mij zijn er nog minder mensen dan vorig jaar, dus lijkt me het definitief mislukt!
het ligt ook aan de tegenstander natuurlijk
kijk maar naar Feyenoord-ajax (en andersom) vorig jaar, is veel beter bezocht
quote:
Op zondag 13 mei 2007 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou gaan voor een systeem zoals in Scotland, zodat je 4 keer tegen de beste ploegen speelt
of gewoon na 34 wedstrijden stoppen
  maandag 14 mei 2007 @ 10:02:33 #153
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_49354656
Gewoon voor zorgen dat mensen met een seizoenskaart bij de play-offs niet meer hoven te betalen.

Maak de seizoenskaart gemiddeld 20 euro duurder. Bij het niet spelen van play-offs krijgen seizoenskaarthouders het volgende jaar 20 euro korting.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_49354809
quote:
Op maandag 14 mei 2007 10:02 schreef Lionheaad het volgende:
Gewoon voor zorgen dat mensen met een seizoenskaart bij de play-offs niet meer hoven te betalen.

Maak de seizoenskaart gemiddeld 20 euro duurder. Bij het niet spelen van play-offs krijgen seizoenskaarthouders het volgende jaar 20 euro korting.
ik heb het idee dat het bij de meeste wegblijvers niet om geld gaat
pi_49362463
http://www.nu.nl/news/107(...)f_van_play-offs.html
quote:
Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen

Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax

Zo als het nu gaat, kan het niet langer doorgaan.
En gelijk hebben ze.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 14 mei 2007 @ 13:57:03 #156
80791 crew  Paul
pi_49362593
Het valt me op dat alle tegenstanders van de playoffs hier er net uitgekickt zijn
  maandag 14 mei 2007 @ 14:00:25 #157
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_49362738
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:57 schreef paultjuhhh het volgende:
Het valt me op dat alle tegenstanders van de playoffs hier er net uitgekickt zijn
Onzin.
Ik ben voor Ajax en was zelfs vorig jaar tegen..
-
pi_49362948
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:57 schreef paultjuhhh het volgende:
En blij dat ik was toen we er uitgekickt waren. En vorig jaar was ik ook tegen, en toen deed Sparta niet eens mee.
pi_49369251
quote:
Supporters willen af van play-offs
Uitgegeven: 14 mei 2007 12:56
Laatst gewijzigd: 14 mei 2007 14:57

NIJMEGEN - De play-offs in het betaalde voetbal verkeren in een negatieve spiraal en moeten direct worden afgeschaft. Dat is de stellige overtuiging van de SOVS, de Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters waarbij veel officiële supportersverenigingen van de profclubs in Nederland zijn aangesloten.

"Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen", benadrukte Jurien Korzelius maandag. Zij is interim-voorzitter van de SOVS.

Weerstand
"Over dit onderwerp bestaat bij alle aangesloten supportersverenigingen geen enkele verdeeldheid. De weerstand tegen de play-offs neemt onder het Nederlandse voetbalpubliek alleen maar toe. Wij blijven alle recente boycot-acties onder de supporters ook van harte steunen."

Voor de SOVS kwamen de teleurstellende bezoekersaantallen bij de play-offwedstrijden in het afgelopen weekeinde allerminst als een verrassing. "Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat er na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten nog zo'n gekunsteld toetje achteraan komt", stelde Korzelius.

"Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax, zeker na de spannende titelrace tussen PSV, Ajax en AZ. Er staat gewoon te weinig op het spel. Met de kwalificatie voor de voorronde van de Champions League bijvoorbeeld heb je feitelijk nog niets in handen."

Publieke belangstelling
De play-offs in de eredivisie leiden dit seizoen allerminst tot uitverkochte stadions. Vooral zondag viel de publieke belangstelling bij de beslissende duels Ajax - SC Heerenveen (29.000) en Feyenoord - FC Groningen (18.000) flink tegen. Bij die laatste wedstrijd konden de fans voor de helft van de normale toegangsprijs naar binnen. Toch bleef de tweede ring van De Kuip pijnlijk leeg.

"Vorig jaar bij de invoering van de play-offs waren de toeschouwersaantallen ook al niet denderend", legde Korzelius uit. "Maar toen was alles nog nieuw. Er bestond bij het voetbalpubliek nog enige gezonde nieuwsgierigheid. Vitesse moest de kaartjes echter toen ook al voor 3 euro aanbieden om het stadion een beetje vol te krijgen. Dat is natuurlijk ver onder de kostprijs en dat komt het imago van de play-offs niet ten goede. Zo als het nu gaat, kan het niet langer doorgaan."

Vrees
Volgens Korzelius is het de hoogste tijd voor een grondige evaluatie door alle betrokken partijen. "Ik neem aan dat de KNVB en de Eredivisie CV evenmin blij zijn met de huidige ontwikkelingen. Onze vrees dat de play-offs vooral zijn ingevoerd om tv-zender Tien te behagen, wordt steeds meer bewaarheid. Want van de andere uitgangspunten - meer spanning en meer inkomsten - komt nog maar weinig terecht."

Aan de eerste evaluatie na de eerste editie van de play-offs deed de SOVS niet mee. "De conclusies en aanbevelingen uit dat beraad hebben ons nooit bereikt. We zouden nu graag wel meepraten hoe het nu verder moet. Want voor ons is het duidelijk dat deze play-offs geen toekomst hebben. Er is veel aanleiding om met alle betrokken partijen opnieuw in discussie te gaan."

'Te vroeg'
Manager competitiezaken Bert van Oostveen van de KNVB noemt het in een reactie "nog te vroeg om zwaarwegende conclusies te trekken". "Ik vind het nog niet verontrustend. Pas als de stadions bij de komende duels tussen AZ en Ajax opnieuw half leeg zijn, weten we dat we met een serieus probleem hebben te maken. Dat zullen we dan structureel moeten aanpakken."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 mei 2007 @ 17:01:30 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49370288
quote:
'Te vroeg'
Manager competitiezaken Bert van Oostveen van de KNVB noemt het in een reactie "nog te vroeg om zwaarwegende conclusies te trekken". "Ik vind het nog niet verontrustend. Pas als de stadions bij de komende duels tussen AZ en Ajax opnieuw half leeg zijn, weten we dat we met een serieus probleem hebben te maken. Dat zullen we dan structureel moeten aanpakken."
gaan ze het nu van incidentele lotingen af laten hangen, voor het zelfde hadje Ajax - Twente gehad
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 14 mei 2007 @ 17:09:40 #161
80791 crew  Paul
pi_49370554
De playoffs hebben de competitie gewoon spannender gemaakt dat is gewoon een feit
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 mei 2007 @ 17:16:48 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49370767
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:09 schreef paultjuhhh het volgende:
De playoffs hebben de competitie gewoon spannender gemaakt dat is gewoon een feit
valt ook nog wel mee, alleen om plek 5 was het nog spannend........ en voor de intertoto plekken? Niemand wilde vroeger dat toernooi spelen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49371130
de strijd om plek 5 was zonder playoffs net zo spannend geweest.
pi_49371342
We hebben de afgelopen 2 jaar geluk gehad met de bekerfinale, voor hetzelfde geld grijp je als je bij de eerste 5 eindigd alsnog overal naast
Цой жив
pi_49371756
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

gaan ze het nu van incidentele lotingen af laten hangen, voor het zelfde hadje Ajax - Twente gehad
AZ-Ajax en Ajax-AZ zullen gerust een hoop toeschouwers trekken, daar ben ik van overtuigd. Maar dat is niet omdat die toeschouwers die play-offs zo tof vinden. Het is meer het affiche. Zo zal Ajax-Feyenoord en Feyenoord-Ajax ook altijd erg veel bekijks trekken, ook al ging het maar om een onderlinge weddenschap tussen de coaches.

Ten Cate: 'Dus Leo, als wij winnen krijg ik van jou z'n doosje sigaren?'

Leo: 'Zo is het. Maar als wij winnen dan kom je bij mij thuis het gras maaien en wil ik je niet meer horen over slechte grasmatten'.

Voor de toeschouwer geen enkele prijs te behalen in principe, maar toch zal zo'n wedstrijd het altijd goed doen.

Beetje onzin dus dat ze denken dat de play-offs toch wel geslaagd zijn als er bij de wedstrijden tussen Ajax en AZ veel mensen zitten.
  maandag 14 mei 2007 @ 20:37:08 #166
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49377661
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:09 schreef paultjuhhh het volgende:
Oh ja, de titelstrijd was zo spannend omdat er play-offs waren .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 14 mei 2007 @ 20:51:24 #167
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_49378238
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:34 schreef Zwoerd het volgende:
We hebben de afgelopen 2 jaar geluk gehad met de bekerfinale, voor hetzelfde geld grijp je als je bij de eerste 5 eindigd alsnog overal naast
Vandaar die 'verdachte' beker-lotingen de afgelopen seizoenen.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_49378308
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh ja, de titelstrijd was zo spannend omdat er play-offs waren .
ja, de 3 clubs deden nog beter hun best om kampioen te worden omdat ze daarmee play-offs ontlopen
  maandag 14 mei 2007 @ 21:03:28 #169
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49378679
Ik roep hierbij alle Ajax en AZ fans op om massaal de finale te boycotten. Misschien dat zo'n statement wel doordringt bij de KNVB.

Ik schaam me echt voor onze nationale voetbalbond de laatste jaren, dat is toch erg?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 mei 2007 @ 22:15:39 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49382174
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:46 schreef xFriendx het volgende:

[..]

AZ-Ajax en Ajax-AZ zullen gerust een hoop toeschouwers trekken, daar ben ik van overtuigd. Maar dat is niet omdat die toeschouwers die play-offs zo tof vinden. Het is meer het affiche. Zo zal Ajax-Feyenoord en Feyenoord-Ajax ook altijd erg veel bekijks trekken, ook al ging het maar om een onderlinge weddenschap tussen de coaches.

Ten Cate: 'Dus Leo, als wij winnen krijg ik van jou z'n doosje sigaren?'

Leo: 'Zo is het. Maar als wij winnen dan kom je bij mij thuis het gras maaien en wil ik je niet meer horen over slechte grasmatten'.

Voor de toeschouwer geen enkele prijs te behalen in principe, maar toch zal zo'n wedstrijd het altijd goed doen.

Beetje onzin dus dat ze denken dat de play-offs toch wel geslaagd zijn als er bij de wedstrijden tussen Ajax en AZ veel mensen zitten.
beide wedstrijden waren vorig jaar in de PO's ook niet uitverkocht
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 14 mei 2007 @ 22:20:43 #171
142400 RedFever007
pi_49382421
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:28 schreef MaxPower het volgende:
de strijd om plek 5 was zonder playoffs net zo spannend geweest.
Dat dus En ook de strijd om het kampioenschap werd er geen seconde spannender door. Iedereen leeft er drie weken naartoe, PSV wordt kampioen na een fucking spannende eindfase en dan gaan ze daarna nog weer wedstrijden spelen, wat een anti-climax Afschaffen dus

Overigens zit ik er zeer sterk over te denken om voor FC Groningen - FC Utrecht geen kaartje te kopen.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:36:25 #172
97934 ASroma
Flamboyant
pi_49383249
als je kijkt naar groningen en twente.... qua uitsupporters wel, 15 bussen van groningen naar utrecht straks weer. Het is voor de (kleinere) teams juist aantrekkelijker geworden omdat ze nu eindelijk kans hebben om Europa in te gaan of zelfs CL te gaan spelen.......

over een paar seizoenen weet je niet beter, ze mogen het beker toernooi ook wel eens aanpakken en meer allure geven.

en btw gewoon weer massaal staanplaatsen invoeren en die prijzen 30-50 procent naar beneden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 mei 2007 @ 22:50:35 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49383979
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:36 schreef ASroma het volgende:
als je kijkt naar groningen en twente.... qua uitsupporters wel, 15 bussen van groningen naar utrecht straks weer. Het is voor de (kleinere) teams juist aantrekkelijker geworden omdat ze nu eindelijk kans hebben om Europa in te gaan of zelfs CL te gaan spelen.......
maar dat is toch een raar principe, daar wil je toch de beste ploegen ipv de gelukkigste of toevallig in vorm zijnde....?

Bovendien zat er bij NAC bijvoorbeeld bijna geen hond dus zo leeft het niet.
quote:
over een paar seizoenen weet je niet beter, ze mogen het beker toernooi ook wel eens aanpakken en meer allure geven.

en btw gewoon weer massaal staanplaatsen invoeren en die prijzen 30-50 procent naar beneden

[ Bericht 5% gewijzigd door rubbereend op 15-05-2007 00:27:22 ]
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 14 mei 2007 @ 23:54:04 #174
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_49386688
Ben tegen de playoffs, mogen wat mij betreft komend seizoen weer weg zijn.

Maar als mijn club in diezelfde playoffs moet spelen, dan ga ik zeker wel, voor de club dus en niet voor het feit dat ik de playoffs zo leuk vind.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:36:48 #175
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49403941
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:36 schreef ASroma het volgende:
En ze hebben nu ook eindelijk de kans om terecht te komen in een competitie die veel te zwaar voor ze is.

Ik zat ook echt te hopen dat Heerenveen met veel mazzel de play-offs zou winnen, en dan zich nipt plaatsen voor de CL en vrolijk 6 keer ongenadig op de broek krijgen .
pi_49404738
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar dat is toch een raar principe, daar wil je toch de beste ploegen ipv de gelukkigste of toevallig in vorm zijnde....?

[..]
Tja, zo kan je alles wel doodredeneren. Wie zegt dat de kampioen volgend seizoen per definitie de sterkste in Europa zal zijn? Wie weet wordt een team wel compleet weggekocht.

Maar dat de play-offs compleet niet aanslaan en niet werken, dat is nu wel duidelijk lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 mei 2007 @ 16:53:18 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49407418
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Tja, zo kan je alles wel doodredeneren. Wie zegt dat de kampioen volgend seizoen per definitie de sterkste in Europa zal zijn? Wie weet wordt een team wel compleet weggekocht.
dat weet je inderdaad nooit; toen PSV bijvoorbeeld 3 jaar terug in de halve finale kwam waren ze het jaar ervoor 2e geworden...............
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:56:06 #178
66130 Erasmusch
easy easy
pi_49407515
Ze blijven kut. En ik heb ze dit jaar wel geboycot
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:03:47 #179
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49407757
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:56 schreef Erasmusch het volgende:
pi_49482178
pi_49482198
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:33 schreef TomComCo het volgende:
[afbeelding]
Feyenoord is uiteindelijk 9e geworden!!
pi_49482231
Sparta 13e

Oh, wacht
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:24:58 #183
142400 RedFever007
pi_49485526
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ik ga niet naar FC Groningen - Utrecht aanstaande zondag. Al zal dat niet veel uitmaken, stadion zit wel vol door de verkochte kaarten in de vrije verkoop.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 18:31:49 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49485696
toch een schande dat clubs er geld voor vragen, je hebt met je seizoenskaart eigenlijk alleen maar toegang tot de voorbereiding op wanneer het er toe doet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49525340
Aan de ene kant is het nu natuurlijk wel lekker weer, dus ze hebben alle reden om nog even wat wedstrijdjes er doorheen te jassen. Ik ben wel benieuwd wat het de betrokken clubs aan extra inkomsten oplevert. Dat zal vermoedelijk het vervolg bepalen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 mei 2007 @ 22:31:52 #186
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49526246
ik hoop dat er gewoon naar de fans geluisterd word.
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:04:14 #187
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49541413
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
SOVS
Die site van ze is gehacked

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_49541588
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:07 schreef okee6 het volgende:
Aan de ene kant is het nu natuurlijk wel lekker weer, dus ze hebben alle reden om nog even wat wedstrijdjes er doorheen te jassen. Ik ben wel benieuwd wat het de betrokken clubs aan extra inkomsten oplevert. Dat zal vermoedelijk het vervolg bepalen.
Zonder play offs was dit wellicht een normaal competitie-weekend geweest

(Wel één van de laatste weekenden uiteraard).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 21 mei 2007 @ 09:54:52 #189
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49596933
quote:
De play-offs #2 - Zegen of gedrocht?
Een zegen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:36:38 #190
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49732270
De eindstand van dit seizoen komt er als volgt uit te zien:

1 PSV (CL)
2 Ajax/AZ (vCL)
3 Ajax/AZ (vCL)
4 Twente (UC)
5 Heerenveen (UC)

6 Groningen (UC)
7 Utrecht (IT)
8 Roda JC
9 Feyenoord

Nu moeten Vitesse en Utrecht nog tegen elkaar voor een intertoto ticket, stel dat Vitesse wint en dus dat Intertoto ticket krijgt, eindigen ze dan als 7e en schuift de rest dan op?
Maw, kan Feyenoord zelfs nog op een 10e plek eindigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 24-05-2007 17:43:13 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 mei 2007 @ 22:30:53 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49742975
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:36 schreef venomsnake het volgende:
De eindstand van dit seizoen komt er als volgt uit te zien:

1 PSV (CL)
2 Ajax/AZ (vCL)
3 Ajax/AZ (vCL)
4 Twente (UC)
5 Heerenveen (UC)

6 Groningen (UC)
7 Utrecht (IT)
8 Roda JC
9 Feyenoord

Nu moeten Vitesse en Utrecht nog tegen elkaar voor een intertoto ticket, stel dat Vitesse wint en dus dat Intertoto ticket krijgt, eindigen ze dan als 7e en schuift de rest dan op?
Maw, kan Feyenoord zelfs nog op een 10e plek eindigen?
10e volgens mij, voor Intertoto hoef je niet persé de eerste na de Uefacup tickets te zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49858610
quote:
Ten Cate spreekt zich duidelijk uit tégen play-offs
Datum: 28 mei 2007 Laatst gewijzigd: 28 mei 2007 0:39 Categorie: Ajax Nieuws

Op de persconferentie na de gewonnen wedstrijd tegen AZ werd aan beide coaches gevraagd wat zij van het play-off systeem vinden. Het antwoord van Henk ten Cate kon niet duidelijker; hij vindt het een waardeloos systeem. Hij is van mening dat de ranglijst na de laatste wedstrijd van de reguliere competitie bepalend moet zijn wie zich kampioen mag noemen en wie er voorronde Champions League en UEFA-cup speelt. Hiermee zit hij op één lijn met de mening van de AFCA Supportersclub en de Supportersvereniging Ajax.

Het is voor de directie van Ajax nu bijna onmogelijk om nog een andere mening uit te spreken naar de KNVB en ECV. Zeker nu de hoofdcoach van het eerste elftal zich hier ook zo duidelijk over uitspreekt. Ingaan tégen de mening van Ten Cate en de supporters zal enorm afbreuk doen aan het vertrouwen in de Ajax-directie. Zij zorgt hiermee voor verdeeldheid binnen de club. Dit is volgens ons niet het uitgangspunt van het door de directie opgestelde beleidsplan 2006-2011.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 mei 2007 @ 18:24:19 #193
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49859248
mooi, PSV is nog steeds tegen, hoe zit dat bij andere clubs?
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 mei 2007 @ 23:30:00 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49871493
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

10e volgens mij, voor Intertoto hoef je niet persé de eerste na de Uefacup tickets te zijn.
Utrecht dus toch 7e
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50012936
quote:
Ajax spreekt zich op ledenvergadering uit tégen play-offs !
Datum: 1 juni 2007 Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 15:16 Categorie: Ajax Nieuws

Het ziet er naar uit dat de Ajax-directie in de evaluatie met KNVB en ECV zich zal uitspreken tégen voortzetting van de play-offs.

Op de algemene ledenvergadering van Ajax afgelopen dinsdagavond, is dit onderwerp door aanwezige leden ter sprake gebracht. Maarten Fontein heeft op deze avond duidelijk uitgesproken, dat Ajax tégen voortzetting van het play-off systeem is.

Dit betekent concreet, dat de KNVB en ECV géén steun meer heeft van Ajax betreffende dit onderwerp. Uiteraard hopen wij dat de overige betaald voetbal organisaties (BVO) spoedig zullen volgen.

Wij vinden het positief dat Maarten Fontein hoogstpersoonlijk duidelijkheid heeft gebracht. Het is wel jammer dat wij als supportersvereniging bij dezelfde vraag geen direct antwoord hebben gekregen (lees ons artikel van 16 mei jl.). Kennelijk genieten de leden van Ajax meer vertrouwen dan de eigen supportersverenigingen. We nemen dit maar voor lief, want het gaat ons uiteindelijk om het gewenste resultaat. Nu hopen dat de directie tijdens de evaluatie met KNVB en ECV de club niet in de steek laat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 juni 2007 @ 01:54:18 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50024286
nou na 2 jaar beginnen ze in Amsterdam ook verstandig te worden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50086631
Het zal pas worden afgeschaft als duidelijk is dat het geen extra centen oplevert.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:44:50 #198
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_50088239
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:54 schreef rubbereend het volgende:
nou na 2 jaar beginnen ze in Amsterdam ook verstandig te worden
Toch leuk voor de knvb dat de winnaar van de afgelopen 2 jaar dit uitspreekt .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 13:30:51 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50089650
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:44 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Toch leuk voor de knvb dat de winnaar van de afgelopen 2 jaar dit uitspreekt .
tja als de andere clubs dat ook maar oppakken want de clubs hebben het gezamelijk besloten
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 4 juni 2007 @ 13:36:14 #200
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_50089806
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

tja als de andere clubs dat ook maar oppakken want de clubs hebben het gezamelijk besloten
Het zal iig helpen wanneer een club als Ajax dit naar voren brent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 13:38:19 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50089877
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:36 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Het zal iig helpen wanneer een club als Ajax dit naar voren brent.
en het is sowieso goed als een flink blok komt van clubs die tegen zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 4 juni 2007 @ 13:38:40 #202
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_50089887
Als de twee sterkste clubs van Nederland zich uitspreken tegen de Play-offs mag ik toch hopen dat ernaar geluisterd wordt. Helaas is de Play-offs voor clubs als AZ, FC Twente, Heerenveen en Feyenoord een manier om ook eens mee te doen om CL-voetbal, dus die zullen wel voor voortzetting zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 13:43:28 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50090027
AZ was vorig jaar na afloop vn het seizoen toch ook al tegen?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50090177
Van Gaal is voor, in een andere vorm.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 13:49:37 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50090220
van Gaal was toch ook voor kunstgras in het DSB stadion?
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 4 juni 2007 @ 13:49:50 #206
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_50090230
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:38 schreef thewishmaster het volgende:
Als de twee sterkste clubs van Nederland zich uitspreken tegen de Play-offs mag ik toch hopen dat ernaar geluisterd wordt. Helaas is de Play-offs voor clubs als AZ, FC Twente, Heerenveen en Feyenoord een manier om ook eens mee te doen om CL-voetbal, dus die zullen wel voor voortzetting zijn.
Als de PO's er niet waren had AZ vorig jaar gewoon (voorronde) CL gespeeld, dus ik vraag me af of die zo blij zijn. Als ze zonodig extra geld in het laatje willen voeg dan 1 of 2 clubs toe aan de competitie.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:50:59 #207
144262 thewishmaster
pi_50090258
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:49 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Als de PO's er niet waren had AZ vorig jaar gewoon (voorronde) CL gespeeld, dus ik vraag me af of die zo blij zijn. Als ze zonodig extra geld in het laatje willen voeg dan 1 of 2 clubs toe aan de competitie.
Ik denk dat AZ er wel voor zal zijn, aangezien de kans groot is dat er twee clubs boven hun eindigen en als Feyenoord weer opkrabbelt misschien zelfs drie.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 13:59:50 #208
80791 crew  Paul
pi_50090505
Ik ben voor !

- extra spanning in de competitie op het einde iedereen strijd nog ergens voor
- voordelig voor mijn fc utrecht

Maarja snap wel dat het nadelig kan zijn voor clubs als ajax als je 2e word en dan nog met uefa naar huis gaat bijv.
Kunnen ze niet playoffs doen vanaf plek 6 ofzo
  maandag 4 juni 2007 @ 14:02:34 #209
144262 thewishmaster
pi_50090562
Als ze play offs doen vanaf plaats 6 wordt het commercieel minder interessant voor de KNVB, maar met zo'n oplossing kunnen meer mensen leven denk ik zo.
  maandag 4 juni 2007 @ 14:06:41 #210
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_50090696
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:59 schreef paultjuhhh het volgende:
- extra spanning in de competitie op het einde iedereen strijd nog ergens voor
En na een heel goed seizoen kan ook utrecht nog naast plaatsen voor Europees voetbal grijpen. Aan het einde van het seizoen staat iedereen op een terechte eindplek.
pi_50096672
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:59 schreef paultjuhhh het volgende:

Ja dat hebben we gezien tegen FC Suarez dit seizoen.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:38:07 #212
66130 Erasmusch
easy easy
pi_50097405
Extra spanning is ook gelul.Zie dit jaar voor de titel en vorig jaar AZ en Feyenoord die in maart al uitgespeeld waren.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 17:39:54 #213
80791 crew  Paul
pi_50097469
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ja dat hebben we gezien tegen FC Suarez dit seizoen.
Ja das pech hebben maar ik denk als je het over meerdere jaren ziet dat meer voordeel dan nadeel heeft voor fcu
pi_50097557
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:38 schreef Erasmusch het volgende:
Extra spanning is ook gelul.Zie dit jaar voor de titel en vorig jaar AZ en Feyenoord die in maart al uitgespeeld waren.
De spanning om plek 9 en 13 is ook kunstmatig. Jeej, we mogen meedoen aan de playoffs voor intertoto
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juni 2007 @ 17:45:13 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50097660
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:42 schreef MaxPower het volgende:

[..]

De spanning om plek 9 en 13 is ook kunstmatig. Jeej, we mogen meedoen aan de playoffs voor intertoto
de nummer 2 van Nederland kan in het slechtste geval daar ook mee eindigen bizar
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50097683
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:39 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ja das pech hebben maar ik denk als je het over meerdere jaren ziet dat meer voordeel dan nadeel heeft voor fcu
In 2005/2006 werd Utrecht ook al hard genaaid door de play-offs, terwijl zij het eigenlijk hadden verdiend om Europees te spelen op basis van de competitie. Dus het voordeel voor Utrecht is tot nog toe niet echt te zien.
pi_50097746
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:42 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Inderdaad wat een onzin zeg. Vorig seizoen waren er zelfs wedstrijden om een zielig geldbedrag, echt te belachelijk voor woorden.
pi_50123006
quote:
Play-offs in toekomst mogelijk anders

Directeur betaald voetbal Henk Kesler is nog altijd tevreden over de opzet van de play-offs, al denkt de KNVB wel na over een kleine schoonheidsbehandeling van het huidige format. Bovendien bestaat er een kans dat er na volgend jaar - als de eerste termijn afloopt - andere wijzigingen moeten komen. Maar dat heeft volgens Kesler vooral te maken met de herverdeling van de tickets in de Europa Cups, die de UEFA voorstaat.

Als het aan de KNVB ligt wordt er in de play-offs voor volgend seizoen één wijziging doorgevoerd. Nu is het zo dat de verliezend finalist van het bekertoernooi een toegangsbewijs krijgt voor de UEFA-beker als de winnaar van de beker Champions League haalt, of de voorronde daarvan. "Dat willen we eigenlijk niet", aldus Kesler. "We zien liever dat dat ticket direct terugvalt naar de competitie. Dat is ook spannender. We proberen het wat simpeler te maken.'' Overigens moet een wijziging in het format altijd eerst goedgekeurd worden door de UEFA.

Tevreden
Volgens Kesler zijn de clubs nog altijd tevreden over de play-offs. "Er heeft de KNVB geen enkel verzoek bereikt van de direct betrokkenen, de clubs dus, om een wijziging aan te brengen.''

Als besloten wordt na de eerste periode van drie jaar door te gaan met de play-offs ontstaat mogelijk wel een nieuwe situatie. In het huidige systeem bepaalt de plaats op de Europese ranglijst hoe veel plaatsen een land krijgt in de Champions League en de UEFA-beker. Kesler: "Of we ermee doorgaan hangt een beetje af van de verdeling van de startbewijzen in het seizoen 2009/2010, moet ik eerlijk zeggen.''

Aan de orde
"Het zou kunnen dat wij dan minder UEFA-cup-plaatsen krijgen. Daar heeft de nieuwe UEFA-voorzitter Michel Platini het al over gehad. Het zou best kunnen zijn dat de nummer zeven en de nummer acht, waar wij dus staan, een plaats moeten inleveren ten faveure van de kleine landen. Dat is serieus aan de orde.''
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 juni 2007 @ 12:15:58 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50123156
Kesler lult weer lekker vanuit zn eigen straatje
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56474541
quote:
Trainers: Stop play-offs
Door PETER VAN DUYL

ROTTERDAM - Als het aan de trainers in het betaalde voetbal ligt, worden de play-offs meteen uit het pakket voor de verkoop van tv-rechten geschrapt. De oefenmeesters zaten deze week in Hoenderloo om de tafel en kwamen daar tot een unaniem standpunt: het competitietoetje moet met ingang van volgend seizoen van de wedstrijdkalender worden gehaald.

Op initiatief van de CBV (stichting Coaches Betaald Voetbal) overlegden de trainers van de betaald voetbal-clubs na een eerste sessie in december voor de tweede maal over de opzet van de competitie. Behalve over de play-offs werd onder meer gesproken over de doorstroming vanuit de amateurs naar de eerste divisie. Bondscoach Marco van Basten was bij het onderhoud aanwezig.

De trainers formeerden hun standpunt louter en alleen op grond van voetbaltechnische en sportieve overwegingen. ,,Wij vinden dat we een standpunt moeten innemen,’’ zegt PSV-trainer Sef Vergoossen, ,,los van of het haalbaar is.’’

Naar de mening van de trainers zijn de play-offs niet alleen oneerlijk (‘de nummer twee van de competitie verdient Champions League’), de extra wedstrijden na de reguliere competitie hebben ook een negatieve invloed op de kwaliteit van het Nederlandse voetbal. Dat heeft te maken met de extra fysieke belasting die de spelers na 34 duels voor de kiezen krijgen. ,,Er zijn geen harde cijfers,’’ weet Vergoossen, ,,maar we zijn ervan overtuigd dat het tot meer blessures leidt. Het gaat altijd om de verhouding arbeid-rust.’’

Voor het argument dat de play-offs al deel uitmaken van het aanbod van tv-rechten zijn de oefenmeesters in Hoenderloo niet onder de indruk. Vergoossen: ,,Je kunt zeggen: het zit al in het pakket. Maar als de kwaliteit achteruit blijft hollen, dan blijft er straks helemaal geen pakket meer over.’’

Het is geen nieuws dat de trainers zich tegen de play-offs uitspreken. Wél dat ze dat formeel gaan vastleggen en aankaarten. De uitgangspunten van Hoenderloo zijn op een kladpapiertje gezet. Het moet leiden tot eerst een concept- en vervolgens een definitieve nota.

Die moet op 19 maart, tijdens de algemene ledenvergadering van de CBV, officieel worden gepresenteerd. Wat er vervolgens met de nota gebeurt, is niet te zeggen. De CBV heeft in dit opzicht geen enkele beslissingsbevoegdheid.

Toch hebben de coaches goede hoop dat er geluisterd wordt naar hun standpunt. ,,Ik wil er niet veel over kwijt, want alles is nog in de conceptfase,’’ zegt CBV-directeur Gerard Marsman. ,,Maar in zijn algemeenheid is het zo dat wij er zelf voor moeten zorgen dat we serieus genomen worden.’’

Behalve over de play-offs spraken de trainers ook over een topklasse voor de amateurs en een promotie-degradatie-regeling met de eerste divisie. Vanuit sportief oogpunt achten de trainers die wenselijk, maar ze onderkennen dat er een hoop haken en ogen aan zitten.

,,Je moet je afvragen of je daar nou de kwaliteit mee verhoogt,’’ zegt Vergoossen. ,,Als het al zover komt, zou je er heel strenge normen aan moeten koppelen. En dan heb je het over accommodatie, financiën en ook de veiligheid.’’

De trainer van PSV heeft zijn collega’s gewezen op de voordelen van een zomercompetitie, te spelen tussen maart en december. Die zou dan wel in heel Europa ingevoerd moeten worden. ,,Het is dan beter weer en het levert ook ruimte op de speelkalender op. Het wordt niet meteen van tafel geschoven.’’
pi_56475259
De play-offs zijn helemaal zo gek nog niet in de huidige staat van de eredivisie.

Nu alle clubs stijf op elkaar staan en het verschil op de ranglijst tussen plek 1 en plek 9 zo klein is zijn play -offs juist een spannend einde.
Dan hadden de zogenaamde topclubs maar gewoon beter hun best moeten doen. Want laten we eerlijk zijn: er is momenteel geen echte ranglijst meer en daardoor is het moeilijker om te zeggen wie er Europees en op welk niveau mogen spelen.

Echter als topclubs lieten zien in de normale competitie dat ze goed zijn en de top 3 bijv. meer dan 10 punten uit loopt op de subtop, dan vind ik de play-offs geen goed systeem. Dan benadeel je de topclubs misschien en zet je jezelf Europees voor lul.

Met andere woorden: alleen als de topclubs weer echt zich als topclubs presenteren en het afdwingen, dan zijn de play-offs een verkeerd systeem.
Echter in de huidige toestand dwing je clubs om zich tot aan het einde scherp te houden en moeten tot het laatste vechten.Dat aan het einde van de race er een kleine club met de prijzen vandoor gaat is dan toch ook echt te wijten aan de tobclubs.
pi_56643580
De strijd om de 2e plek cq. voorronde CL had zó mooi kunnen worden

zondag 10 februari 2008 @ 14:42:26 #223
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56643966
Met het oude systeem was het nu nog een schitterende competitie geworden inderdaad. Nu is het voor de bovenste 5 zorgen dat je het uitfietst tot de play-offs...
pi_56644084
Die bovenste 5 staan nog lang niet vast, dus dat kan weer spannend worden.
That's all folks!
pi_56879136
quote:
Reker voorziet spoedig einde van play-offs
door Frans van den Nieuwenhof

21 feb 2008, 02:51 - HELSINGBORG - Jan Reker kent nauwelijks nog twijfels.

Voor de directeur van PSV is het 'negentig procent' zeker dat de play-offs in de eredivisie komend seizoen verdwijnen. Op korte termijn vergaderen de clubs daarover. "Iedere voetbalkenner weet dat de play-offs oneerlijk zijn", aldus Reker. "Bovendien is de voetbalkalender veel te vol en die belasting gaat ten koste van de prestaties van onze clubs in Europa én van het Nederlands elftal."

Het onderwerp komt in de eerstvolgende vergadering van de ECV aan de orde. Reker: "Omdat de beslissing over de competitieopzet bij de clubs zelf ligt en de onderhandelingen over de tv-rechten in volle gang zijn, moeten we snel bij elkaar komen. De topclubs zijn sowieso tegen de play-offs, net als Heerenveen. Ik verwacht dat uiteindelijk een grote meerderheid zal inzien dat ons voetbal met play-offs niet gebaat is."

De topclubs weten zich gesteund door de Nederlandse trainers, die zich onlangs unaniem tegen de play-offs uitspraken. Ook bondscoach Marco van Basten stelt zich op dat standpunt. Bij afschaffing van de play-offs hoeft de eredivisie volgens Reker niet te worden teruggebracht naar zestien clubs. "Mijn plan om de eredivisie in te krimpen, was bedoeld om meer ruimte te creëren op de voetbalkalender. Als de play-offs verdwijnen, heb je die ruimte niet meer nodig. Dan kun je lekker voetballen van augustus tot en met mei. Nu is de kampioen op 20 april klaar."

Overigens komt tijdens de ECV- vergadering ook een herstructurering van de jeugdopleidingen aan de orde. PSV zal er voor pleiten om in het land twaalf opleidingscentra te vestigen bij de meest gerenommeerde clubs. Reker: "Daarmee borduren we voort op de samenwerking zoals die nu al bestaat bij Twente/Heracles, Vitesse/ AGOVV en straks ook NEC/TOP Oss. Het is waanzin om in zo'n klein land 38 opleidingen voor betaald voetballers te hebben. Die kwaliteiten moet je juist concentreren."

PSV zou graag de opleidingen van Helmond Sport en FC Eindhoven zien integreren. "Zo leidt je met drieën de beste spelers op", vindt Reker. "De toppers komen uiteindelijk terecht bij ons, maar daaronder zitten nog heel veel goede spelers voor Helmond Sport en Eindhoven."

Reker sprak daarover met delegaties van beide clubs, maar die toonden volgens hem nog weinig enthousiasme.
pi_56879849
quote:
PSV zou graag de opleidingen van Helmond Sport en FC Eindhoven zien integreren. "Zo leidt je met drieën de beste spelers op", vindt Reker. "De toppers komen uiteindelijk terecht bij ons, maar daaronder zitten nog heel veel goede spelers voor Helmond Sport en Eindhoven."
En dat is dus precies de reden dat kleinere clubs het niet graag willen denk ik.
  donderdag 21 februari 2008 @ 10:45:57 #227
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56879900
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:07 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Hoe werkt dat eigenlijk met die stemming? Wordt een plan aangenomen als er meer dan 9 clubs voor zijn?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:30:43 #228
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57150934
quote:
“Ondergetekende was gisteren (maandag – red.) in Zeist waar de commissie ‘Internationale ontwikkelingen’ bijeenkwam. Hierin hebben naast de FC ook Ajax, AZ, Feyenoord, sc Heerenveen, FC Twente en PSV zitting. Bij deze gelegenheid zijn tal van voetbalontwikkelingen besproken, waaronder de structuur van de diverse competities, de mogelijke invoering van een Topklasse en de toekomst van de play-offs. Hoewel er nog geen officieel besluit over is genomen, schatten wij in dat het dit seizoen wel eens voor het laatst kan zijn geweest dat de play-offs in hun huidige vorm worden gespeeld.”

Nieuwe opzet
“Dit heeft alles te maken met de nieuwe opzet voor de Europese voetbaltoernooien. Zo zullen vanaf het seizoen 2009/2010 bijvoorbeeld de UEFA Cup-deelnemers uit Nederland veel meer voorrondewedstrijden moeten gaan spelen. Het instromen van de eerste clubs begint al in juli. Om er voor te zorgen dat een gedegen voorbereidingsperiode mogelijk is, moeten deze clubs al in juni aan de voorbereidingen op het nieuwe seizoen beginnen. Om spelers tussen de seizoenen door voldoende rust te geven, moet de competitie daarom vroeger eindigen en biedt de speelkalender derhalve geen ruimte meer voor play-offwedstrijden.”

Nieuwsbrief FC Groningen
pi_57151272
FUCK THE PLAY OFFS!!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 16:34:21 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57152285
Steeds meer geluiden dat de Play offs er dit jaar voor het laatst zijn dus mooi daar zijn we dus straks vanaf!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57152388
Play-offs in huidige vorm. Betekent dat er ook een mogelijkheid is dat er play-offs in een iets andere invulling komen?
pi_57152653
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:43 schreef DivineJester het volgende:

[..]

En dat is dus precies de reden dat kleinere clubs het niet graag willen denk ik.
Zo hebben ze kans dat goede spelers langer blijven. In de huidige situatie haalt PSV ze op hun 14e op en krijgen de kleine clubs een kleiner deel van de opleidingsvergoeding
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57153484
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
. In de huidige situatie haalt PSV ze op hun 14e op en krijgen de kleine clubs een kleiner deel van de opleidingsvergoeding
Dat is eigelijk wel triestig van PSV, want als een grotere club een talent bij hun weghaalt (van Aanholt) dan moeten ze huilen.
pi_57153579
PSV huide daar niet over.

En je kan zien hoe het Maaroufi is afgelopen en hoe het met Afellay, Marcellis en Bakkal is afgelopen, dus je kan het beste gewoon blijven
pi_57154469
Bakkal is niet echt gebleven en die wil ook weg zodra hij kan. Met lage afkoopsom in zn contract.
pi_57155937
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
Play-offs in huidige vorm. Betekent dat er ook een mogelijkheid is dat er play-offs in een iets andere invulling komen?
Ik vrees van wel.
Maar goed, wat ze ook verzinnen, mij zullen ze niet in het stadion zien tijdens die achterlijke play-offs. Met zijn allen in de kroeg kijken is ook erg gezellig
pi_57301261
quote:
Verdeeldheid over handhaving van de play-offs
11/03/2008 09:29

Vertegenwoordigers van de Eredivisie-clubs praten dinsdag over het al dan niet verdwijnen van de play-offs. Een kleine meerderheid zou vóór stoppen met het competitieslot zijn.

Vooral de topclubs, maar ook de coaches betaald voetbal, hebben de afgelopen maanden stelling genomen tegen de play-offs. 'Ik verwacht niet dat we bij het al dan niet afschaffen van de play-offs op één lijn zitten', zegt FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop in het Algemeen Dagblad.

'Ik ben vóór handhaving van de play-offs', vervolgt de woordvoerder van de kleinere clubs. 'Het is een interessant middel de competitie spannend te houden in de strijd om Europees voetbal. Ik weet dat veel clubs daar hetzelfde over denken.'
Het blijft kansloos, dat kleinere clubs net zoveel te zeggen hebben als de 'grote' clubs
pi_57301301
Afschaffen die hap. Het brengt het Nederlands voetbal Europees gezien aan de rand van de afgrond.
pi_57301319
Ja zo denk ik er dus ook over. Als 020 dadelijk in slechte doen is gaat een NAC met CL aan de haal
pi_57302630
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
In België ligt er zo'n andere vorm als voorstel op tafel: een competitie met zestien teams, dus dertig wedstrijden. Daarna spelen de eerste zes om de titel en de Europese plekjes. Niet in bekervorm, maar echt in competitievorm. Dus tien wedstrijden extra. Het aantal punten van de eerste dertig wedstrijden wordt dan gedeeld door drie.

Voordeel is dat het waarschijnlijk net iets eerlijker verloopt dan het KO-systeem in Nederland. Nadeel is dat je wel meteen zes wedstrijden extra hebt per seizoen...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 maart 2008 @ 11:56:51 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57303376
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:21 schreef Heero87 het volgende:

[..]

In België ligt er zo'n andere vorm als voorstel op tafel: een competitie met zestien teams, dus dertig wedstrijden. Daarna spelen de eerste zes om de titel en de Europese plekjes. Niet in bekervorm, maar echt in competitievorm. Dus tien wedstrijden extra. Het aantal punten van de eerste dertig wedstrijden wordt dan gedeeld door drie.

Voordeel is dat het waarschijnlijk net iets eerlijker verloopt dan het KO-systeem in Nederland. Nadeel is dat je wel meteen zes wedstrijden extra hebt per seizoen...
een dergelijk voorstel heet Jan Reker hier ook gedaan als compromis. De basis is dan tenminste nog een comptetie. In het voorstel van Reker zou alleen wel alle punten meenemen naar de "play offs" de onderste 8 gaan dan voor degradatie spelen en de bovenste 8 voor de titel en de Europese plaatsen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57303439
2 extra wedstrijden. (dat is: 4 eraf, 6 erbij)

Zo'n vorm zie ik trouwens wel zitten.
pi_57303611
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:59 schreef knnth het volgende:
2 extra wedstrijden. (dat is: 4 eraf, 6 erbij)

Zo'n vorm zie ik trouwens wel zitten.
Ik bedoelde tegenover de huidige Belgische competitie, daar gaan er vier af, maar komen er anderzijds wel tien bij. Tegenover de huidige Nederlandse situatie zijn het er inderdaad maar twee. .
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:17:14 #244
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57303745
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:21 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Nog steeds belachelijk, als de nummer 1 na 20 wedstrijden stijf bovenaan staat hoeft die dus helemaal niets meer te doen.
Zelfde verhaal als er een gat is met de top3 - rest v/d competitie.

Gewoon terug naar het oude systeem!
kankelul.
pi_57303798
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:17 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Nog steeds belachelijk, als de nummer 1 na 20 wedstrijden stijf bovenaan staat hoeft die dus helemaal niets meer te doen.
Zelfde verhaal als er een gat is met de top3 - rest v/d competitie.

Gewoon terug naar het oude systeem!
Toch wel, want de punten worden door drie verdeeld. Als de nummer 1 na 20 wedstrijden bovenaan staat, zal die toch een zo ruim mogelijke voorsprong willen hebben tegen de nacompetitie, zodat zijn voorsprong bij de start van die nacompetitie maximaal is.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:23:04 #246
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57303848
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:20 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Toch wel, want de punten worden door drie verdeeld. Als de nummer 1 na 20 wedstrijden bovenaan staat, zal die toch een zo ruim mogelijke voorsprong willen hebben tegen de nacompetitie, zodat zijn voorsprong bij de start van die nacompetitie maximaal is.
Had daar overheen gelezen, mijn excuses.

Misschien wel wat eerlijker, en als er toch met alle geweld zo'n vorm van play-offs moet blijven ( ), dan lijkt mij dit de beste optie.
kankelul.
pi_57314575
quote:
Eredivisie: over twee weken duidelijkheid over play-offs
Datum: 11-mrt-2008 20:19

De achttien clubs uit de Eredivisie zijn het dinsdag tijdens een vergadering in Oosterbeek niet eens geworden over de eventuele afschaffing van de play-offs. "De meningen zijn verdeeld", zei directeur Alex Tielbeke (foto, rechts) van de Eredivisie CV tegen het ANP. De clubs komen over twee weken opnieuw bij elkaar en nemen dan een beslissing.

"Er zijn drie opties inzake de play-offs", vertelde voorzitter Jan Willem van Dop van FC Utrecht aan het ANP. "Doorgaan in de huidige vorm, doorgaan op een andere manier of afschaffen. Over twee weken moet daarover duidelijkheid bestaan."
pi_57314935
Voor mij is er maar één optie: afschaffen.

Is er eigenlijk een voordeel aan de playoffs?
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:04:53 #249
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57316094
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:21 schreef DemonCleaner het volgende:
Voor mij is er maar één optie: afschaffen.

Is er eigenlijk een voordeel aan de playoffs?
Jawel hoor.

- Aantrekkelijke wedstrijden.
- Ervaring voor clubs met het knock-out systeem over 2 wedstrijden.
- Inkomsten.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_57317215
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:04 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Jawel hoor.

- Inkomsten.
Die aantrekkelijke wedstrijden lever je in de reguliere competitie driedubbel in. Ervaring met het knock out systeem over twee wedstrijden snap ik niet zo goed, je bedoelt voor Europa? Das heel anders omdat het Europese voetbal heel anders is dan het Nederlandse. Het levert op wedstrijddagen inderdaad wel extra inkomsten op, maar ik zou er niet gek van opkijken als de afnemende belangstelling voor voetbal op TV deels komt door de playoffs. De laatste speelronden zijn voor veel mensen niet interessant omdat de precieze klassering niet meer boeit, je moet alleen in een bepaald groepje eindigen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:48:50 #251
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57317401
quote:
FC Groningen breekt lans voor play-offs

GRONINGEN - Directeur Hans Nijland heeft een lans gebroken voor het voortbestaan van de play-offs in de Eredivisie. Hij acht de kans groot dat deze ook volgend seizoen gespeeld kunnen worden.

FC Groningen bleek de afgelopen dagen een vurig pleitbezorger van de play-offs. De topclubs zouden deze willen afschaffen, omdat die voor hen te grote financiële risico's meebrengen.

Nijland vindt dat de play-offs sowieso volgend jaar moeten blijven bestaan. Met de invoering van het betaalkanaal van de Eredivisie CV vindt hij het niet verstandig om nu met de play-offs te stoppen. Bovendien biedt het voortbestaan van de play-offs alle clubs de kans nog eens goed na te denken over een nieuw concept. Inmiddels hebben meerdere clubs zich achter deze visie geschaard.

Over twee weken wordt er over de kwestie vergaderd.

Interview met Hans Nijland

RTVNOORD
pi_57317472
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:55:07 #253
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57317558
Voor clubs als Groningen is zo'n playoff natuurlijk ook helemaal niet verkeerd. Ze hebben opzich geen noodzaak op de begroting om Europees te spelen en weten dat ze in de UEFA cup toch niet veel zullen verdienen. Maar op deze manier hebben ze toch nog een redelijke kans om de CL in te glippen en een lekkere som geld op te strijken.
pi_57317567
Wat een onzin. Kunnen de clubs er alleen over nadenken als het bestaat ofzo? Maar ik snap het wel, Groningen denkt aan zichzelf. Die hebben op deze manier een kans op CL voetbal.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:05:32 #255
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57317845
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:41 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Die aantrekkelijke wedstrijden lever je in de reguliere competitie driedubbel in. Ervaring met het knock out systeem over twee wedstrijden snap ik niet zo goed, je bedoelt voor Europa? Das heel anders omdat het Europese voetbal heel anders is dan het Nederlandse. Het levert op wedstrijddagen inderdaad wel extra inkomsten op, maar ik zou er niet gek van opkijken als de afnemende belangstelling voor voetbal op TV deels komt door de playoffs. De laatste speelronden zijn voor veel mensen niet interessant omdat de precieze klassering niet meer boeit, je moet alleen in een bepaald groepje eindigen.
Ben ik niet met je eens. Bij de normale eindklassering kan er ook al veel beslist zijn. De competitie veranderd niet zo heel erg. Je krijgt er gewoon een aantal finales bij op het eind.

Europees voetbal is inderdaad heel anders dan de Nederlandse competitie. Maar UEFA-Cup ronde 1 is niets anders dan de play-off wedstrijden in Nederland.
pi_57318020
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:05 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Bij de normale eindklassering kan er ook al veel beslist zijn. De competitie veranderd niet zo heel erg. Je krijgt er gewoon een aantal finales bij op het eind.

Europees voetbal is inderdaad heel anders dan de Nederlandse competitie. Maar UEFA-Cup ronde 1 is niets anders dan de play-off wedstrijden in Nederland.
Dat kan idd, maar als dat zo is, is het de verdienste van die ploeg die ver voor staat. Of de onkunde van de achtervolgers, maar die voorsprong heeft iig nut.

Met dat tweede heb je wel een punt, voor clubs die weinig Europees spelen is het iig handig om te wennen aan het systeem. Weegt voor mij niet op tegen het idee dat je voor niks 2e wordt, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 maart 2008 @ 02:28:25 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57320845
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:04 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Jawel hoor.

wedstrijden voor de top 5 clubs zijn nu in de competite een stuk minder antrekkelijk omdat er niks beslist wordt.
quote:
en we hebben dit seizoen kunnen zien hoeveel de clubs ervan geleerd hebben
quote:
- Inkomsten.
half lege stadiosn
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 maart 2008 @ 02:30:15 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57320852
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]
oftewel er is 3 jaar niet nagedacht in het Noorden terwijl er velen andere met nieuwe ideeen kwamen netjes hoor
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57323117
Het zal dus wel weer kwakkelen worden en in aangepaste vorm doorgaan.....
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:34:51 #260
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57326603
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 02:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wedstrijden voor de top 5 clubs zijn nu in de competite een stuk minder antrekkelijk omdat er niks beslist wordt.
[..]
Als er een seizoen zoals vorig jaar is waarbij de teams op de 1e, 2e, 3e plaats zo dicht bij elkaar staan, dan is de competitie niet minder spannend hoor. En nu met de strijd om de vijfde plaats is het ook nog wel spannend. Goed, voor Ajax staat er niet zo heel veel meer op het spel, tenzij PSV punten gaat verspelen, maar voor de rest van de tems nog weldegelijk hoor.
quote:
[..]
Op langere termijn zie ik dat voordeel ook nog wel in...
quote:
half lege stadiosn
Dat is iets waar duidelijk niet op gerekend hadden. Mochten ze doorgaan met dit principe, dan is dat rebellerige bij de fans er na een jaar of wat ook wel af.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 maart 2008 @ 13:46:01 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57326797
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:34 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Als er een seizoen zoals vorig jaar is waarbij de teams op de 1e, 2e, 3e plaats zo dicht bij elkaar staan, dan is de competitie niet minder spannend hoor. En nu met de strijd om de vijfde plaats is het ook nog wel spannend. Goed, voor Ajax staat er niet zo heel veel meer op het spel, tenzij PSV punten gaat verspelen, maar voor de rest van de tems nog weldegelijk hoor.
[..]
waarna de nummer 2 op één doelpunt na geen kampioen wordt en vervolgens kan eindigen in de intertoto
quote:
Op langere termijn zie ik dat voordeel ook nog wel in...
[..]
waarom? Dankzij de snelle omloop van spelers in de selecties gaat die ervaring vooral weg.
quote:
Dat is iets waar duidelijk niet op gerekend hadden. Mochten ze doorgaan met dit principe, dan is dat rebellerige bij de fans er na een jaar of wat ook wel af.
rebbelig? De fans hebben er voor een groot deel geen interesse in.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:52:42 #262
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57333986
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 02:28 schreef rubbereend het volgende:
Maar dat kan toch ook wanneer een top 5 klassering wel een UEFA-Cup ticket oplevert?
quote:
Beetje flauw. De ervaring is wel degelijk een voordeel.
quote:
half lege stadiosn
Uitverkochte Euroborg...
pi_57334223
Play-offs?

Moet PSV daar ook aan meedoen?
pi_57335103
Fuck die play offs helemaal afschaffen dat zooitje..
pi_57436122
In België heeft het volgende voorstel het dus vandaag gehaald:

- Competitie met zestien teams en dus dertig wedstrijden.

- Nummers 1 tot en met 6 spelen een nacompetitie met tien extra wedstrijden. Om het spannend, maar ook enigzins sportief te houden behoudt elk team 50% van de vergaarde punten.
Nummer 1 is kampioen en gaat naar de Champions League.
Nummer 2 naar de Champions League.
Nummer 3 naar de UEFA-beker.
Nummer 4 speelt een (dubbele?) finalewedstrijd tegen de winnaar van de "kleine" nacompetitie.

- Nummers 7 tot en met 14 spelen een "kleine" nacompetitie, met zeven of acht wedstrijden. Naar het voorbeeld van de UEFA-beker spelen de teams dus afwisselend uit en thuis. De winnaar van die nacompetitie spelen tegen de vierde van de "grote" nacompetitie om een UEFA-bekerticket.

- Nummers 15 en 16 degraderen (of spelen degradatie-nacompetitie).
pi_57436445
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Heero87 het volgende:

Om het spannend, maar ook enigzins sportief te houden behoudt elk team 50% van de vergaarde punten.
Stel: Anderlecht heeft na 30 wedstrijden 59 punten?

Ronden ze halve punten naar boven af?
  maandag 17 maart 2008 @ 18:43:46 #267
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_57436483
Opflikkeren met deze rotzooi. Kunnen we ook weer de bekerfinale eind mei houden wanneer het ten minste lekker weer is.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_57436495
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Heero87 het volgende:
In België heeft het volgende voorstel het dus vandaag gehaald:

- Competitie met zestien teams en dus dertig wedstrijden.

- Nummers 1 tot en met 6 spelen een nacompetitie met tien extra wedstrijden. Om het spannend, maar ook enigzins sportief te houden behoudt elk team 50% van de vergaarde punten.
Nummer 1 is kampioen en gaat naar de Champions League.
Nummer 2 naar de Champions League.
Nummer 3 naar de UEFA-beker.
Nummer 4 speelt een (dubbele?) finalewedstrijd tegen de winnaar van de "kleine" nacompetitie.

- Nummers 7 tot en met 14 spelen een "kleine" nacompetitie, met zeven of acht wedstrijden. Naar het voorbeeld van de UEFA-beker spelen de teams dus afwisselend uit en thuis. De winnaar van die nacompetitie spelen tegen de vierde van de "grote" nacompetitie om een UEFA-bekerticket.

- Nummers 15 en 16 degraderen (of spelen degradatie-nacompetitie).
Kan Nederland iets van leren
pi_57436610
Daar kan Nederland niets van leren. Die Play-offs zijn gewoon onzin. Na 34 wedstrijden staat iedereen waar het hoort te staan.

Na 34 wedstrijden = einde competitie!

FUCK THE PLAY OFFS!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:36:19 #270
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57679572

en TT aangepast
pi_57679960
Goed nieuws
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57679978
En de bekerwinnaar?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 maart 2008 @ 19:57:21 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57680047
Schap die hele playoffs dan.

goeie playoffs (best of 5) of geen playoffs dat is mijn stelling.

Maar het is al een verbetering
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57680158
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:57 schreef borisz het volgende:
Schap die hele playoffs dan.
inderdaad, maar hier ben ik ook al tevreden mee
pi_57680345
Hoe zit 't op dit moment met playoffs om de intertoto cup, zijn die ook al afgeschaft?
Ik support gevallen topclubs!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:12:30 #276
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57680365
Dus zijn straks alle club's al in april klaar, behalve de 6 tot 9 club's
pi_57680512
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Play-offs
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:20:48 #278
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57680546
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:18 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Play-offs
Ze verdwijnen niet helemaal he. van plek 6 t/m 9 blijft het bestaan.
En daar ging het Nijland om.
Dat is namelijk gunstig voor FC Groningen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:23:14 #279
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_57680598
Dus uitgerekend de club die tegen de play-offs was, heeft nooit in de play-offs hoeven spelen (ervan uitgaande dat PSV niet op een absurde manier naast de landstitel grijpt).
pi_57681381
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:11 schreef Fetai het volgende:
Hoe zit 't op dit moment met playoffs om de intertoto cup, zijn die ook al afgeschaft?
Intertoto wordt vanaf volgend seizoen afgeschaft. .
pi_57681383
Het is jammer dat PSV zo ver voor ligt op die clubs. Misschien dat ze eens op cursus moeten komen in Eindhoven. Betaald Voetbal wat & hoe
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:09:58 #282
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_57681963
Mooi zo. Opgerot met die play offs
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_57682785
psv is de afgelopen alleen maar kampioen geworden als boycot actie tegen de playoffs
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:41:37 #284
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_57682960
Ajuus .
2000 light years from home
pi_57683165
Mooi zo
pi_57684864
Hoor het net op RTL. Geweldig nieuws, het liefst zie ik de andere playoffs ook verdwijnen, maar dat de CL-playoff verdwijnt is al een begin.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57684868
De meest trieste oplossing hoor. Doe het dan echt helemaal niet.

Die 4 clubs hebben er echt qua inkomsten en spanning en exposure helemaal nul komma nul aan die play-off wedstrijden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:06:43 #288
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57685336
Ach, het is een goede ontwikkeling, maar had het dan gelijk helemaal afgeschaft. Aan het eind van het seizoen nog om 1 UEFA cup-plaats spelen slaat natuurlijk nergens op.
pi_57685418
Maar Nederland krijgt toch maar vier UEFA Cup plaatsen? De nummers drie, vier en vijf en de bekerwinnaar. Als de bekerwinnaar in de competitie al Europees voetbal heeft afgedwongen, dan krijgt de nummer zes UEFA Cup. Dus waar komt dat ticket via de playoffs vandaan?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57685516
De KNVB zegt op de eigen website verbaasd te zijn over deze onjuiste informatie.

Lijikt mij overigens dat ze de play-offs voor 6tm9 op hetzelfde moment laten spelen als de na-competitie voor promotie/degratie!
pi_57685527
Ik vroeg het me al af hierboven.

Ik kan me nog wel voorstellen dat als de bekerwinnaar bij de eerste vijf eindigt, dan ze dan gaan spelen om dat andere ticket. Maar is dat niet het geval, dan kan je hoogstens om wat knikkers spelen.
pi_57687999
Voor deze oplossing hebben we toch echt te weinig uefa-cup plaatsen.

Of gaat de beker winnaar europa niet meer in?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:43:38 #293
139407 jorienvdherik
pi_57688011
gewoon helemaal afschaffen , echt waardelos zoals nu is
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:28:45 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_57691399
Ook de oude nacompetitie weer terug voor de degradatieclubs aub.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:35:12 #295
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57691437
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:13 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vroeg het me al af hierboven.

Ik kan me nog wel voorstellen dat als de bekerwinnaar bij de eerste vijf eindigt, dan ze dan gaan spelen om dat andere ticket. Maar is dat niet het geval, dan kan je hoogstens om wat knikkers spelen.
Ofwel UEFA cup-plaats (bij een hoog genoteerde bekerwinnaar) ofwel intertoto-plaats...
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:52:38 #296
139407 jorienvdherik
pi_57692229
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
lijkt me ook fijn ja
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:01:17 #297
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57692367
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah gat nee dat was juist niks

Gewoon de laatste 3 direct degraderen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:14:06 #298
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_57696307
Goed begin van de dag!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_57696658
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ofwel UEFA cup-plaats (bij een hoog genoteerde bekerwinnaar) ofwel intertoto-plaats...
Intertoto is vanaf volgend jaar verleden tijd...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 15:36:44 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57696708
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:01 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ah gat nee dat was juist niks

Gewoon de laatste 3 direct degraderen.
minimaal 2 ja , 1 direct is veel te weinig ja
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM