abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 02:49:47 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37533936
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind het echt een prachtig systeem

6 wedstrijden voor de o zo begeerde Intertoto plek, heerlijk!
alleen bij NEC - Vitesse was "spanning" en dan meer vanwege de derby dan om dat ticket
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 4 mei 2006 @ 08:02:03 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_37534698
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:57 schreef vinnie06 het volgende:

[..]

thats all folks!
Mooi zwetspraatje.
PO zijn oneerlijk, zoals gisteren aangetoont.
Kutsysteem.
  donderdag 4 mei 2006 @ 08:50:26 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37535111
Zowel een gedrocht als een zegen inmiddels.
Maar dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weg.
In Italie speelt nu het idee om ook een play off in te voeren. Alleen dan ook voor het uiteindelijke kampioenschap .
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 13:31:24 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37543114
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zowel een gedrocht als een zegen inmiddels.
Maar dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weg.
In Italie speelt nu het idee om ook een play off in te voeren. Alleen dan ook voor het uiteindelijke kampioenschap .
dat zijn dan tenminste nog echt play offs, niet zo'n naar halfslachtig poldercompromis als waar hier voor gekozen is.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_37553058
Ik vind play-offs in elke vorm verwerpelijk.

Dat ze het bij andere sporten doen moeten ze daar weten, dat betekend niet dat het voetballen er ook mee moeten doen.
Steek is tijd en energie in het bekertoernooi, als we zo graag knock-out spektakel willen..

Spektakel...iedereen met pionnetje op z'n hoofd de hink-stap-sprong laten uitvoeren..ook één en al spektakel.

Na 34 wedstrijden staat iedereen waar hij hoort en een heel seizoen voor gestreden heeft. Waarom kunnen ze dat niet accepteren bij de KNVB en de clubs?
Doc heeft wel een punt dat clubs niet mogen zeuren, die stemden alle (op 1 na, met wel een heel zwak argument) voor. Maar supporters hebben wél alle recht om dit hele fopsysteem naar beneden te halen.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_37553148
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm . Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
Volgens mij hebben zelfs de voornaamste voetbaljournalisten mogen meedenken met dit idee.
Politiek gezien heel slim, iedereen was voor en nauwelijks een kritisch geluid te horen. De argumentatie van Cruijff vind ik gewoon lachwekkend te noemen.
pi_37553177
Cruijff had gelijk, maar de rest niet. ,
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 20:36:18 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37555258
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:31 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Volgens mij hebben zelfs de voornaamste voetbaljournalisten mogen meedenken met dit idee.
Politiek gezien heel slim, iedereen was voor en nauwelijks een kritisch geluid te horen. De argumentatie van Cruijff vind ik gewoon lachwekkend te noemen.
ze hebben niet mee mogen denken, ze werden eerder ingelicht en hebben hun kritiek mogen uiten. Meer niet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37555414
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:28 schreef Staanplaats het volgende:
...

Na 34 wedstrijden staat iedereen waar hij hoort en een heel seizoen voor gestreden heeft. Waarom kunnen ze dat niet accepteren bij de KNVB en de clubs?
Doc heeft wel een punt dat clubs niet mogen zeuren, die stemden alle (op 1 na, met wel een heel zwak argument) voor. Maar supporters hebben wél alle recht om dit hele fopsysteem naar beneden te halen.
Supporters hebben alleen een financiële stem. Komt men niet, kijkt men niet, dan verandert het vanzelf. Maar wedden dat maar weinigen van die financiële stem afzien! De supporters vinden het prachtig. Zie ook hoe ze de combi-regeling hebben omarmd
pi_37555505
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze hebben niet mee mogen denken, ze werden eerder ingelicht en hebben hun kritiek mogen uiten. Meer niet.
Dat wel, maar voor zover ik begreep kon hun feedback niet (meer) meegenomen in de plannen. Ze waren er puur voor hun naam en de communicatie-invloed naar buiten bij betrokken. Hoop lucht, vandaar dat Hugo ook zo fel was in Studio Voetbal van de week. Kan me voorstellen dat je je als (kritisch) journalist genomen voelt.
pi_37556162
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Supporters hebben alleen een financiële stem. Komt men niet, kijkt men niet, dan verandert het vanzelf. Maar wedden dat maar weinigen van die financiële stem afzien! De supporters vinden het prachtig. Zie ook hoe ze de combi-regeling hebben omarmd
Toeschouwers aantallen waren toch duidelijk lager dan in de competitie, wat dat betreft een goed signaal!
Zelf heb ik de wedstrijden ook laten schieten..
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 21:01:53 #112
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37556184
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 02:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

alleen bij NEC - Vitesse was "spanning" en dan meer vanwege de derby dan om dat ticket
overal was spanning
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_37556201
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat wel, maar voor zover ik begreep kon hun feedback niet (meer) meegenomen in de plannen. Ze waren er puur voor hun naam en de communicatie-invloed naar buiten bij betrokken. Hoop lucht, vandaar dat Hugo ook zo fel was in Studio Voetbal van de week. Kan me voorstellen dat je je als (kritisch) journalist genomen voelt.
Hmmm, dan zal ik het verkeerd hebben, maar ik dacht dat ze mee konden denken.

Eerlijk gezegd vind ik de meeste reacties ook een beetje laat, ook van uit de pers. 5/6 maanden geleden toen had de kritiek moeten komen. Maar de meeste media hielden zich toen op de vlakte..
pi_37557216
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:02 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Hmmm, dan zal ik het verkeerd hebben, maar ik dacht dat ze mee konden denken.

Eerlijk gezegd vind ik de meeste reacties ook een beetje laat, ook van uit de pers. 5/6 maanden geleden toen had de kritiek moeten komen. Maar de meeste media hielden zich toen op de vlakte..
Niemand hield zich er ook mee bezig. Ik had bv geen idee dat er ook nog PO's waren voor intertoto..
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:36:55 #115
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_37557439
Wordt er nou nog een wedstrijd gespeeld om een geldprijs?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_37557473
Dat vind ik dan toch een verwijt naar de Nederlandse pers. Er wordt iets gepresenteerd en niemand probeert z'n vinger er achter te krijgen.
na 6 maanden later komen de reacties. Waarom zijn bepaalde journalisten/media er niet meteen op gedoken.

De infomatievoorziening was gewoon bagger, iedereen heb de KNVB laten aanrommelen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:40:50 #117
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37557570
Dan hebben ze minder geld gekregen dan Johan Derksen.
Houd van een lijntje.
pi_37557615
Nou ja het is ook bijna mogelijk om dit schema in het sportkatern uit te leggen. Scheelt het nog dat ajax bij de top 5 is geeindigd anders was het helemaal onoverzichtelijk.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:45:57 #119
100496 H.Flick
Turn-based
pi_37557785
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
Wordt er nou nog een wedstrijd gespeeld om een geldprijs?
Dat zou alleen gebeuren als de nummers 10 (?) tot en met 13 niet om de een intertoto ticket mochten spelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 22:57:06 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37560484
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dat doen wij ook voor promotie maar in de PL zijn ze zo verstandig om niet voor Europese plaatsen te verspelen, idd goed voorbeeld
Het enige zwakke aan het voorbeeld is dat de overgang naar de PL met 38 wedstrijden sportief en financieel veel belangrijker is voor een club dan een aantal Europese wedstrijden ...

In de play-offs in de Championship in Engeland staat sportief, fincieel en qua prestige veel meer op het spel dan wat we in NL doen - te meer daar het voor meer jaren ook concequenties heeft.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:47:28 #121
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37567343
Wat nou als Ajax de halve finale CL had gespeeld dit jaar? Hoe had de KNVB dat organistatorisch geregeld?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_37570640
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:47 schreef zjroentje het volgende:
Wat nou als Ajax de halve finale CL had gespeeld dit jaar? Hoe had de KNVB dat organistatorisch geregeld?
Ajax gaat voor. Dat was met Ado Den Haag zo, met FC Groningen (play-off) zo en zo verder. De KNVB had wel wat geregeld voor de Amsterdamse vrienden
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 mei 2006 @ 12:14:53 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37572196
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:22 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ajax gaat voor. Dat was met Ado Den Haag zo, met FC Groningen (play-off) zo en zo verder. De KNVB had wel wat geregeld voor de Amsterdamse vrienden
Net zoals ze dat gedaan zouden hebben voor iedere andere NLse club die halve finales CL zou spelen ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_37736954
Maatjes,

Uiteraard zijn de beste play-offs geen play-offs, om me maar eens cruijffiaans uit te drukken, maar dat valt die baantjeszieke ijdeltuiten uit Zeist toch niet aan te praten. Daarom ben ik met een maat een initiatief begonnen de huidige opzet van de play-offs te veranderen. Gezien het feit dat er dra een evalutieperiode volgt (hoewel het natuurlijk maar de vraag is in hoeverre dit niet slechts is om de schijn van Zeister transparantie hoog te houden), hopen we voor die tijd voldoende, al dan niet invloedrijke, personen achter ons idee te hebben om ze door te drukken. Kortweg komt het erop neer dat de nummers 5 en 4 van de competitie na 34 wedstrijden tegen elkaar spelen, de winnaar hiervan tegen de nummer 3 en de winnaar hiervan tegen de nummer 2 na 34 wedstrijden. Op deze manier blijft de spanning en de inkomsten die gepaard gaan met het invoeren van play-offs in stand, maar speelt toeval een minder grote rol bij de uiteindelijk toebedeling van europese tickets! Bovendien zijn de nummers 2 en 3 van de competitie na 34 wedstrijden verzekerd van minstens UEFA cup deelname, wel zo eerlijk, dunkt mij. Ik hoop niet dat dit als reclame of spam oid gekenmerkt zal worden door de moderators, maar hier de URL voor geinteresseerden:

www.nieuweplayoffs.nl

groet,

Leo
pi_37738947
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Net zoals ze dat gedaan zouden hebben voor iedere andere NLse club die halve finales CL zou spelen ...
Niet dus.
quote:
09/03/05 PSV is het niet eens met de nieuwe datum die de KNVB heeft vastgesteld voor de afgelaste competitiewedstrijd uit bij FC Groningen van afgelopen zondag. De bond wil dat PSV op donderdag 17 maart in het Oosterpark aantreedt, maar trainer Guus Hiddink vindt dat die datum te kort ligt op de uitwedstrijd tegen Ajax van 20 maart.

"Het lijkt me logisch dat we op 16 maart in het Oosterpark spelen", aldus Hiddink op telegraaf.nl. "Ik geloof dat we met PSV in Europa heel wat punten voor het Nederlandse voetbal winnen. Volgens mij is de KNVB daar ook bij gebaat. Een beetje medewerking is daarom wel op zijn plaats."
Een dag eerder spelen mocht niet, de datum bleef staan. In tegenstelling tot Ajax, dat drie keer mocht kiezen dit seizoen. Al had het er tegen Groningen -via de kleine lettertjes- wel gewoon recht op.

verder geen calimero-blaat, er kunnen twee maten zijn in Zeist, bijvoorbeeld omdat de lijnen naar Amsterdam via Marco en Van Praag nu eenmaal korter zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')