abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 mei 2006 @ 17:57:54 #51
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_37460487
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:03 schreef Bayswater het volgende:
Uit de volkskrant van afgelopen donderdag:

Pieter Verhoogt is directeur van sporteconomisch adviesbureau Sport2B:
Play-offs in de eredivisie zijn een prima idee. Ze vergroten de internationale weerbaarheid van het Nederlandse voetbal, betoogt Pieter Verhoogt.

...laptekst...

De play-offs dwingen de clubs zichzelf te verbeteren. Met uiteindelijk het publiek als de grote winnaar.
thats all folks!
pi_37460827
Play-offs gaan in sporten zoals basketball en bij football prima, want in dat soort sporten kan de nummer laatst het volgende seizoen voor de titel gaan !

Bij voetbal gaat dat gewoon niet.
En kan dit je punten op Europees vlak kosten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 mei 2006 @ 20:23:44 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37464977
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Play-offs gaan in sporten zoals basketball en bij football prima, want in dat soort sporten kan de nummer laatst het volgende seizoen voor de titel gaan !

Bij voetbal gaat dat gewoon niet.
Naast de salary cap en de draft is het feit dat nummer laatst een seizoen later voor de titel kan gaan juist ook door die play-offs. Zie ook de knock-out toernooien (bekers): die leveren nog spannende resultaten op. Ook in het voetbal.
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:12 schreef the_legend_killer het volgende:
En kan dit je punten op Europees vlak kosten.
Dat valt heel erg mee. CL punten zijn even veel waard als UEFA beker punten.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 00:26:27 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37475018
in dat soort sporten spelen ook degelijkere play offs, best of 5, best of 7. En alleen om de titel!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_37475211
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Naast de salary cap en de draft is het feit dat nummer laatst een seizoen later voor de titel kan gaan juist ook door die play-offs. Zie ook de knock-out toernooien (bekers): die leveren nog spannende resultaten op. Ook in het voetbal.
[..]

Dat valt heel erg mee. CL punten zijn even veel waard als UEFA beker punten.
Ik heb daarom liever dat Groningen in de UEFA CUP wat punten pakt dan in de CL geen

En stel Groningen komt als winnaar uit de play-off.. dan zullen ze volgend jaar echt niet voor de titel kunnen gaan zoals de nummer laatst bij basketbal en football dat kan doen.
Zo werkt het niet in het voetbal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 mei 2006 @ 10:56:07 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37480880
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:43 schreef Jurruh het volgende:
Ik ben zeker tegen de play-offs, vooral in deze opzet. Maar het is een feit dat het in vele hele grote competities al heel lang een groot succes is. Daarom denk ik dat dit ooit nog wel in de meeste voetbalcompetities gaat slagen.

Wat vinden jullie trouwens van deze opzet, die ik zelf net even heb bedacht. Er wordt gezegd dat het niet eerlijk is, omdat je eerst 34 wedstrijden speelt en alles daarna in vier á zes wedstrijden wordt beslist. Dit is de grootste kritiek op de play-offs en daarom heb ik vooral daarop gelet.

Competitieronde
De eerste competitieronde is 15 speelrondes lang. De competitie moet hierdoor twee ploegen extra missen, wellicht kan er ook wat bedacht worden op competitiegroottes van 18 of 20 ploegen, maar om het even simpel te houden eerst dit. Iedereen speelt 1x tegen elkaar. Aan de hand van die vijftien wedstrijden komt er een ranglijst 1 tm 16.

Vervolg
Nu zijn er twee opties:

Optie 1
De nummer één speelt tegen de nummer achttien, etc. Dus:
1-18
2-17
9-10
Wedstrijden in het best-of-three principe, dus er moeten twee wedstrijden gewonnen worden of eentje gelijk en eentje winnen. Bij twee gelijke spelen of winst voor verschillende partijen volgt een derde partij bij de hoogst geeindigde.
Vervolgens:
Winnaar 1-18 tegen 9-10
Winnaar 2-17 tegen 8-11
Weer best-of-three

En daarna spreken de wedstrijden wel voor zich, met bijvoorbeeld in de halve finale best-of-five en finale best-of-seven. Ook moeten er natuurlijk wedstrijden komen om degradatie etc.
Door het best-of-three principe (of vijf of zeven) heb je minder kans om uitgeschakeld te worden dan bij een 'best-of-two' en bovendien spelen alle ploegen mee, waardoor je niet meer het argument hebt dat je bijvoorbeeld eerst 15 wedstrijden strijdt om het kampioenschap, terwijl je daarna met lege handen komt te staan.

Wellicht zou er ook een optie moeten komen voor een herkansing voor bijvoorbeeld de nujmmers één tot en met vijf, dat als die uitgeschakeld worden in de eerste ronde, nog een kans krijgen o.i.d. maar dat is allemaal voor latere zorg..

Een ander voorstel is ook dat de 'voorcompetitie' geen 15 wedstrijden duurt, maar minder en de tegenstanders worden bepaald n.a.v. de competitie van het jaar ervoor (om het enigzins eerlijk te houden).

Optie 2
Een andere optie is om na de voorcompetitie van bijv. 15 wedstrijden de competitie op te delen in een kampioenscompetitie en een degradatiecompetitie, zoals bijvoorbeeld in het ijshockey gebeurt (dacht ik). De nummers één tot en met acht strijden om het kampioenschap, de nummers negen tot en met zestien om lijfsbehoud en eventueel nog een optie voor de winnaar om UEFA Cup o.i.d. te halen.

Er zou in een competitievorm gespeeld kunnen worden, dus bijvoorbeeld zeven of veertien wedstrijden tussen de nummers een tot en met acht, er kan ook in play-off-systeem gespeeld worden (bijv. bo-3, bo-5 of bo-7).

Alles moet natuurlijk veel verder worden uitgewerkt, maar ik was wel gewoon even benieuwd naar jullie meningen (los van het feit of ik er voorstander van ben).
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 mei 2006 @ 12:49:05 #57
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37484416
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik heb daarom liever dat Groningen in de UEFA CUP wat punten pakt dan in de CL geen
Dat hangt behoorlijk van de poule af waarin ze zitten. In de poule waarin Ajax dit jaar zat hadden ze ook punten gepakt. Krijg je de poule waar Anderlecht in zat hadden zowel Groningen als Ajax wsl zeer weinig punten gepakt. Merk ook op dat als de sterkere NLs ploegen in de UEFA cup zitten ze verder komen tegen de zwakkere teams uit andere landen. Qua punten voor NL zal het weinig uitmaken of Ajax in de CL speelt en Groningen in de UEFA, of omgekeerd.
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:
En stel Groningen komt als winnaar uit de play-off.. dan zullen ze volgend jaar echt niet voor de titel kunnen gaan zoals de nummer laatst bij basketbal en football dat kan doen.
Zo werkt het niet in het voetbal
En een van de redenen waarom dat niet werkt is omdat in NL je alleen kampioen wordt via een competitie systeem en dat daar geen play-off systeem aan vast zit. Stel dat de top 8 play-offs om het kampioensschap zou spelen zou Groningen volgend jaar best een kans hebben om kampioen te worden. Zie bijvoorbeeld de nummer 5 van Engeland is nu al twee jaar achtereenvolgens behoorlijk kansloos is voor de titel (LFC vorig jaar en AFC nu), maar staan wel twee jaar achtereenvolgens in de finale van de CL (met in ieder geval een kampioen van Europa, misschien wel twee).
pi_37496976
Maar daar is de top al jaren breder en hebben ze veel meer geld.
Maar gelukkig blijft het volk tijdens de play-offs weg uit de stadions
pi_37524490
Aanvankelijk tegen, maar het moet gewoon nog wat bijgesteld.

Zo moeten coaches (bijvoorbeeld Van Gaal) goed geinstrueerd worden door de KNVB. Je verliest geen CL-kwalificatieplek als je als nummer twee wordt uitgeschakeld in de play-offs. Het CL-kwalificatietoernooi is enkel twee binnenlandse wedstrijden langer geworden. Voor de sponsors en het publiek, daar speel je immers voor. En ja, als je van Nederlandse clubs al niet weet te winnen...

Verder gaat het argument dat de rijkste clubs niet langer in het voordeel zijn zoals in een normale competitie ook niet op. PSV en Ajax, begroting één en twee, pakken toch weer gewoontjes de plaatsen voor Nederland. Niet veel nieuws onder de zon, maar voor de sponsors -waar het in betaald voetbal om draait- wél ruim meer exposure.

Spelers worden er geloof ik ook niet zo veel meer moe van. Ze houden de laatste weken voor de play-offs de benen nog wat meer stil dan anders. Meer mag je ook niet verwachten van voetballers. In deze play-offs vielen er weinig mensen meer geblesseerd uit.

Alleen op het punt van arbitrage twijfel ik. Die waren zo mogelijk nog minder scherp als in het seizoen. Maar dat zo ook over de hele linie te abominabel kunnen zijn. Wat dat betreft zou dit het grootste aandachtspunt mogen zijn. Slecht, slecht, slecht.

Op het tv-front zou ik zorgen dat mensen veel meer gelegenheid krijgen om het doordeweekse voetbal te zien. Men gokt er nog steeds op dat Sport1 in het standaardpakket van de doorsneekijker komt. Dat zal natuurlijk nooit gebeuren. Herhalingen na middernacht?! En natuurlijk een fatsoenlijk landelijk televisieprogramma, met journalisten. Dat kan Nederland ook wel gebruiken.
pi_37524512
Een zege natuurlijk
pi_37525278
Nog steeds tegen, vette kul dat we nu ineens weerbaarder worden etc..
34 wedstrijden daarin hoort het in beslist te worden.
Argumenten heb ik al genoeg gegeven de afegelopen maanden..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_37525435
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:57 schreef vinnie06 het volgende:

[..]

thats all folks!
Publiek grote winnaar? Laat me niet lachen..
pi_37526095
Samen met een vriend ben ik een site begonnen om de huidige opzet van de play-offs om te gooien.
Kort samengevat komt het erop neer dat eerst de nummer 5 tegen de nummer 4 speelt, de winnaar hiervan tegen de nummer 3 en de winnaar hiervan tegen de nummer 2. Op deze manier hebben de nummers 2 en 3 van de ranglijst na 34 wedstrijden gegarandeerd Europees voetbal en bovendien een veel grotere kans op voorronde CL. De spanning en inkomsten die gepaard gaan met de huidige opzet blijven in tact maar het is gewoon een stuk eerlijker.
Kijk eens op www.nieuweplayoffs.nl als je meer wilt weten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 mei 2006 @ 22:16:34 #64
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37526187
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:55 schreef Staanplaats het volgende:
Nog steeds tegen, vette kul dat we nu ineens weerbaarder worden etc..
34 wedstrijden daarin hoort het in beslist te worden.
Argumenten heb ik al genoeg gegeven de afegelopen maanden..
Wat is dat voor argument: " het hoort nu eenmaal".

Zo gebeurt dat ook niet in het voetbalgekke Engeland met promotie naar de PL..
pi_37526244
Sportief gezien in mijn beleving de meeste eerlijke verdeling toch?
Vind het toch een sterk argument.

Je kan alles wel veranderien in het kader van verandering en zeggen dat een frisse wind de sport goed doet. 100 jaar gaat het al goed en opeens is het een probeem.
pi_37526328
En nu zie ik allemaal nieuwe ideeën met allemaal garanties, maakt het allemaal niks boeiender.
pi_37526849
Ik vind heel dat play-offs gedoe echt nergens over gaan.

Waarom kan er niet in een competitie van 34 duels beslist worden wie de plekken krijgen voor Europa? Iedereen speelt 2x tegen alle ploegen uit de competitie, als je alles wint word je kampioen, verlies je alles ben je gegarandeerd laatste. Mooi toch? Waarom moet er dan play-offs gespeeld worden? Aantrekkelijk voor het publiek? Dat mag wel wezen, maar ik vind dit echt een absurd argument. Weet je wat aantrekkelijk is, gewoon een week lang elke dag Ajax-Az, Ajax-PSV, PSV-AZ, Fijenoord erbij. Dat is vast ook heel aantrekkelijk? Maar daar gaat het toch niet om? De competitie is er om te bepalen wie er na 34 duels het beste heeft gepresteerd. Aan het einde van de 34 duels (in het geval van de Eredivisie natuurlijk) heeft degene met de meeste punten het ook het meest verdiend. Het argument 'aantrekkelijk voor het publiek en sponsors'' vind ik echt belachelijk. Nogmaals, daar gaat de competitie niet om. Het gaat erom dat beslist wordt wie het beste team is van het seizoen.., niet wie er op het eind 4 duels kan winnen. Degene die over 34 wedstrijden eerste of tweede staat verdient wat mij betreft nog altijd meer een CL plaats, dan degene die over 4 duels het beste is.

Dat de play-offs clubs dwingen zich te verbeteren vind ik al helemaal onzin, het dwingt clubs vooral de laatste competitiewedstrijden niet teveel te doen, omdat er op het eind nog wat gespeeld moet worden. Ik vind dat dat echt niets met verbetering te maken heeft...

Zoals duidelijk moge zijn, ik ben volledig tegen de play-offs, AZ had dit jaar de ticket moeten krijgen, en niet het 'voor het grootste deel van het jaar lachertje wat zich nog Ajaxdurfde te noemen...'' Het grootste gedeelte van het seizoen he..

(al is het beter dan Groningen, dan was het helemaal feest geweest, de nummer 5 van de competitie...)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 mei 2006 @ 22:58:06 #68
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37527787
De stand van de competitie veranderd niet.

Het systeem dat je je voor een beker-competitie waarin het met name om knock-out gaat moet plaatsen via een knock-out systeem vind ik niet zo raar hoor.

Zoals gezegd in de overgang van Championship naar PL is men dat ook gewend: hoor je ook iemand meer over zeuren.
pi_37528088
VInd het wel een rare gang van zaken.

Buiten dat de commerciële voordelen al amper nagekomen konden worden, is het sportief ook niet te verantwoorden, Te veel toevalligheden die nu een grote factor kunnen gaan spelen.

Dat ze in de Engeland er aan gewend zijn, moeten ze daar weten.
We devalueren de nationale competitie, voor een bekertoernooitje aan het einde..

Lijkt me niet wenselijk. Ongeacht de winnaar.
pi_37528145
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:58 schreef Doc het volgende:

Het systeem dat je je voor een beker-competitie waarin het met name om knock-out gaat moet plaatsen via een knock-out systeem vind ik niet zo raar hoor.

Zoals gezegd in de overgang van Championship naar PL is men dat ook gewend: hoor je ook iemand meer over zeuren.
Het land is machtiger en daar komt het volk er wel op af
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:07:07 #71
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37528162
Gedrocht. Slotje
pi_37528179
En je kan de nummer 1 niet zo vroeg klaar laten zijn.
pi_37528529
Best grappig dat eerst vrijwel iedereen tegen was en nu de massa vóór de play-off's is omdat de media (gestuurd door Cruijff en consorten) een lobby zijn gestart vóór de play-off's. Simpele zielen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_37529130
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:15 schreef cultheld het volgende:
Best grappig dat eerst vrijwel iedereen tegen was en nu de massa vóór de play-off's is omdat de media (gestuurd door Cruijff en consorten) een lobby zijn gestart vóór de play-off's. Simpele zielen .
Ik was eerst tegen, omdat ik voor het voetbal was. Maar nu de KNVB vanavond Ajax naar de kwalificatie CL floot, ben ik ook voor de commercie. Het is niet anders. En dan moet je het natuurlijk ook goed doen.

Alle bezoekers voor de wedstrijd verplicht een kwartier in een reclametunnel zetten. Kaarthouders verplicht accounts laten openen bij de huisbank/auto aanschaffen bij de autosponsor. Tv-kijkers door middel van de afstandsbediening actief laten meedoen opdat ze geen reclameblok overslaan. En natuurlijk nog meer wedstrijden, dus aantal clubs uitbreiden! Gewoon top acht om de CL plaatsen laten spelen. Het wordt groot feest
pi_37529330
quote:
Ik zie bijna niemand voor hoor
pi_37529973
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:35 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik zie bijna niemand voor hoor
Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm . Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_37530136
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
Heel subtiel PSV niet genoemd

Ajax wordt gewoon kampioen volgend seizoen
pi_37530184
PSV heeft tegen de play-off's gestemd en heeft in zo'n geval dus recht van spreken .
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:02:00 #80
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37530240
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:59 schreef cultheld het volgende:
PSV heeft tegen de play-off's gestemd en heeft in zo'n geval dus recht van spreken .
als enige...de rest stemde allemaal voor, dus moeten ze achteraf ook niet piepen !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_37530267
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:02 schreef Bjoro het volgende:

[..]

als enige...de rest stemde allemaal voor, dus moeten ze achteraf ook niet piepen !
Klopt, alleen vind ik dat de betreffende supporters dan min of meer worden genaaid door hun club.
pi_37530310
quote:
Ach, de stadions zitten overvol...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:04:40 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530317
Ik ben niet zozeer voor als tegen - alleen vind ik de meeste argumenten om tegen te zijn ("het is niet eerlijk", "zo hoort het niet" ) vrij zwak. Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL? Oneerlijk? Vind ik niet.
pi_37530357
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Doc het volgende:
Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
Dat maakt het toch niet minder oneerlijk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:07:33 #85
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530423
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:05 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat maakt het toch niet minder oneerlijk
Nee - je weet van te voren waar je aan toe bent. Daar worden ook keuzes op gemaakt.

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL. Oneerlijk? Vind ik niet.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:07:33 #86
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37530424
quote:
Ik ben niet zozeer voor als tegen - alleen vind ik de meeste argumenten om tegen te zijn ("het is niet eerlijk", "zo hoort het niet" ) vrij zwak. Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
precies, AZ heeft voor gestemd met de gedachte dat ze 3e of 4e zouden worden en zo misschien TOCH NOG voor CL in aanmerking konden komen.
Helaas verkeerd gegokt !
256 goals !
pi_37530507
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:07 schreef Doc het volgende:

[..]

Nee - je weet van te voren waar je aan toe bent. Daar worden ook keuzes op gemaakt.

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL. Oneerlijk? Vind ik niet.
Daar heeft iig de #2 nog iets. Maar dat vind ik ook een raar systeem ja. Zie ze het nog niet invoeren op t hoogste niveau.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 00:10:28 #88
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_37530528
Ene kant is het niets, omdat het oneerlijk is.
Andere kant leuk omdat er veel spannende wedstrijden zijn en iedereen nog ergens voor speelt
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_37530533
quote:

West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL? Oneerlijk? Vind ik niet.
Je kunt de situatie van het Premiership (waar iedere club een vermogen aan televisiegeld krijgt bij aanvang van het seizoen) natuurlijk niet vergelijken met de situatie van de Eredivisie.
pi_37530567
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef paultjuhhh het volgende:
Andere kant leuk omdat er veel spannende wedstrijden zijn en iedereen nog ergens voor speelt
Zoals Feyenoord en AZ na 29 wedstrijden?

27/28 zelfs
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:15:03 #91
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37530664
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:11 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Zoals Feyenoord en AZ na 29 wedstrijden?

27/28 zelfs
2e plaats (waardoor je tegen de nr 5 speelt ipv tegen de nr 4)
256 goals !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:16:05 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530699
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt de situatie van het Premiership (waar iedere club een vermogen aan televisiegeld krijgt bij aanvang van het seizoen) natuurlijk niet vergelijken met de situatie van de Eredivisie.
Maar in de Championship waar de play-offs voor gespeeld worden (en ook in de divisies er onder) is er dan juist wel financieel meer vergelijkbaar.

Het enige wat je post duidelijk maakt is dat de financiele belangen voor de clubs in die play-offs is veel groter dan de Play-offs in NL waarbij in wezen om peanuts (een voorronde plek CL - dus nog niet eens de real deal) gespeeld wordt in vergelijking met waar de 6e plek in de Championship mee vandoor kan gaan tov de nr 3.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 00:17:47 #93
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37530771
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:09 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Daar heeft iig de #2 nog iets. Maar dat vind ik ook een raar systeem ja. Zie ze het nog niet invoeren op t hoogste niveau.
Dan kan de nr 6 echter weer in de PL komen ten koste van de nr 3: even "oneerlijk".
pi_37530834
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:15 schreef Bjoro het volgende:

[..]

2e plaats (waardoor je tegen de nr 5 speelt ipv tegen de nr 4)
idd, wedstrijden op het scherpst van de snede.
pi_37530943
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:17 schreef Doc het volgende:

[..]

Dan kan de nr 6 echter weer in de PL komen ten koste van de nr 3: even "oneerlijk".
Tsja, daar zal het men t wel gewend zijn. Wij kunnen er nu iig ook fijn 3 jaar aan wennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 mei 2006 @ 00:45:59 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37531687
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:58 schreef Doc het volgende:

en dat doen wij ook voor promotie maar in de PL zijn ze zo verstandig om niet voor Europese plaatsen te verspelen, idd goed voorbeeld
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37532488
Ik vind het echt een prachtig systeem

6 wedstrijden voor de o zo begeerde Intertoto plek, heerlijk!
Houd van een lijntje.
pi_37532790
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind het echt een prachtig systeem

6 wedstrijden voor de o zo begeerde Intertoto plek, heerlijk!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:34:41 #99
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_37532951
Ik denk dat ze bij de KNVB wat onhandig zijn geweest met de communicatie naar buiten toe over de play-offs en dat daarom veel mensen tegen waren, want iedereen was tegen, maar omdat er nu wat argumenten komen van mensen ui het wereldje zelf denken dat het misschien toch wel iets kan worden.

Mijn voornaamste bezwaar blijft echter dat een scheidsrechterlijke dwaling, een off-day van een enkele speler, of gewoon domme pech nu te bepalend worden voor het behalen van de voorrondes van de CL. Fluit een scheids Sneijder's goal af omdat ie meent dat het buitenspel is en tikt Groningen in de verontwaardiging die volgt er eentje in, dan is Groningen door, nu Ajax (ongeacht of het hier een scheidsrechterlijke dwaling betrof). En het feit dat de nummer twee eventueel geen europees zou kunnen hebben en de nummer zes wel is natuurlijk van den zotte.

Ik moet wel zeggen dat de uitvoering dit jaar wel spektakel bood, en het feit dat zulke wedstrijden on hoogspanning goed zijn voor de ontwikkeling van de voetballers, daar ben ik het ook mee eens, maar de huidig opzet is in mijn ogen lang niet goed genoeg om er nog twee jaar van te genieten, hopen dat ze wel het een en ander gaan evalueren bij de KNVB.
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:36:50 #100
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_37532999
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm . Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')