Da's inderdaad SCHANDALIG!quote:Op vrijdag 28 april 2006 04:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap het niet, AZ is heel knap 2e geworden maar door een belachelijke "nieuwe regel" mogen ze nu ineens geen voorrondes in de Champions League spelen![]()
![]()
het draait altijd om geld, AZ heeft gewoon beter gespeeld dan de rest (op PSV na) en op basis daarvan verdienen zij het om die voorrondes te gaan spelen, en die anderhalve leuke wedstrijd die er dan niet is aan het einde, so be it, daar kan ik prima mee levenquote:Op vrijdag 28 april 2006 04:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap het niet, AZ is heel knap 2e geworden maar door een belachelijke "nieuwe regel" mogen ze nu ineens geen voorrondes in de Champions League spelen![]()
![]()
Ik snap echt helemaal niks van die play-offs, maar het zal wel weer om geld draaien...
![]()
Nu is AZ zielig en vinden ze zichzelf vreselijk tekort gedaan, terwijl ze voorafgaand aan het seizoen ook accoord hebben gegeven voor de POquote:Op vrijdag 28 april 2006 04:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
![]()
Ik snap echt helemaal niks van die play-offs, maar het zal wel weer om geld draaien...
![]()
Dat hoort zo omdat .........quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:48 schreef the_hunter het volgende:
Tuurlijk neigt het naar het positieve Bjoro, want alleen de nummer 2 zal er nadeel aan vinden, omdat de nummer 3 t/m 5 het alleen maar beter kunnen doen. Maar een competitie hoort na 34 wedstrijden gewoon klaar te zijn. Dan staat iedereen op de plaats waar ze horen te staan.
in al die andere sporten spelen ze om het kampioenschap, bovendien staan er in andere sporten niet zulke Europese belangen op het spel als in het voetbal! Daarbij komt dat ze meestal dan een best of 3,5 of 7 hebben en in een hoop play off sporten heb je sowieso een winnaar van een wedstrijd.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:52 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Dat hoort zo omdat .........
kijk eens naar andere sporten (honkbal/basketbal/volleybal/handbal), daar heb je ook play-offs en daar hoor je verder ook niemand over. Het is gewoon een kwestie van wennen.
Het betekent gewoon datr je na de reguliere competitie nog een keertje extra je best moet doen, het voordeel dat je als nr 2 heb is dat je het thuisvoordeel in beide wedstrijden hebt !
Europeese belangen oke, maar wat dacht je van MLB/NBA/NHL/NFL daar gaat meer geld in om dan in die mickey mouse competitie van ons !quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in al die andere sporten spelen ze om het kampioenschap, bovendien staan er in andere sporten niet zulke Europese belangen op het spel als in het voetbal! Daarbij komt dat ze meestal dan een best of 3,5 of 7 hebben en in een hoop play off sporten heb je sowieso een winnaar van een wedstrijd.
Ten eerste kennen die Amerikaanse sporten alleen geen bekertoernooi, want dat zijn play offs natuurlijk een beetje.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:16 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Europeese belangen oke, maar wat dacht je van MLB/NBA/NHL/NFL daar gaat meer geld in om dan in die mickey mouse competitie van ons !
En daarbij spelen ze daar nog eens om de titel, stel dat PSV (met hun 24 punten voorsprong op Ajax) de titel had verspeelt in de play-offs....in andere sporten is dit heel normaal, alleen in voetbal niet en nu gaat iedereen het voetbal als "normaal" zien, terwijl dat juist de sport is die afwijkt
Als is gebakken lucht. Nu is de nummer 1 kampioen en verliest de nummer 2 iets dat klopt dus niet. En play offs op een goede manier ben ik voorstander van. Maar niet de opzet die ze nu aan het uitvoeren zijn.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:56 schreef Bjoro het volgende:
Als ze in NL de nrs 1-4 in de PO laten spelen
de winnaar van de finale is kampioen en de verliezend finalist plaatst zich voor de voorrondes CL, zoals ze dat in andere sporten zouden doen
Na 34 wedstrijden staat elke club op de plek waar het hoort te staan. Als er in twee wedstrijden na de competitie nog beslist moet worden wie in welke Europese competitie mag spelen, is de geluksfactor heel groot. Kijk bijvoorbeeld naar fijnoord. Die spelen het hele jaar beter voetbal dan Ajax (eerlijk is eerlijk), maar nu zaten ze in een slechte fase en verliezen twee keer kansloos van Ajax. Niet dat ik daar mee zit, maar erg eerlijk is dat natuurlijk niet. Zelfde geld voor Az en Groningen en Utrecht en Twente. Nu hebben fijnoord en az nog geluk dat Ajax in de bekerfinale speelt (en daardoor al Europees voetbal heeft), maar anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat fijnoord of Az overal naast grijpt. Te gek voor woorden toch?quote:
Dat is inderdaad belachelijk en ik ga er eigenlijk van uit dat ze dat nog wel aanpassen voor volgend seizoen, zodat 2 t/m 5 minimaal verzekerd zijn van UEFA Cup.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:58 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Nu hebben fijnoord en az nog geluk dat Ajax in de bekerfinale speelt (en daardoor al Europees voetbal heeft), maar anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat fijnoord of Az overal naast grijpt. Te gek voor woorden toch?
Werkelijk waar, het siert je dat jij alax Ajacied het zo verwoordquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:58 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Na 34 wedstrijden staat elke club op de plek waar het hoort te staan. Als er in twee wedstrijden na de competitie nog beslist moet worden wie in welke Europese competitie mag spelen, is de geluksfactor heel groot. Kijk bijvoorbeeld naar fijnoord. Die spelen het hele jaar beter voetbal dan Ajax (eerlijk is eerlijk), maar nu zaten ze in een slechte fase en verliezen twee keer kansloos van Ajax. Niet dat ik daar mee zit, maar erg eerlijk is dat natuurlijk niet. Zelfde geld voor Az en Groningen en Utrecht en Twente. Nu hebben fijnoord en az nog geluk dat Ajax in de bekerfinale speelt (en daardoor al Europees voetbal heeft), maar anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat fijnoord of Az overal naast grijpt. Te gek voor woorden toch?
ter vergelijking; niemand die in Nederland klaagt over de na competitie.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:34 schreef Doc het volgende:
In het alom bejubelde Engeland zijn play-offs voor de PL (en de andere divisies( standaard - waarbij de financieele belangen minstens zo groot zijn, zo niet groter (zeker Championship - PL). Daar spelen 3 t/m 6 om de laatste PL plek, en ook daar gebeurt het regelmatig dat 6 er mee wegloopt - en daarna ook nog een top seizoen in de PL draait (volgens mij was WestHam zesde - kan ook 5e geweest zijn). Daar hoor je ook niemand meer klagen dat het niet eerlijk is tov nr3.
Waarom dan wel over de play-offs?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ter vergelijking; niemand die in Nederland klaagt over de na competitie.
Ja. Waarom niet?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:41 schreef rubbereend het volgende:
maar als het dan toch allemaal om spanning in de laatste weken gaat kunnen we de nummer 15 en 14 ook wel mee laten spelen in de na competitieplay offs, dan is er voor iedereen nog wat te ballen en heb je rond plaats 14 en 13 nog de spanning voor of intertoto of mogelijke degradatie!
zie hier weer meer spanning gemaakt! en zo kun je altijd wel wat verzinnen
Omdat er bij Europeesvoetbal meer op het spel staat, voor de bond, spelers en clubs.quote:
Maar absoluut niet meer dan voor een overgang naar de PL: dat is financieel een grotere stap dan Europees of niet Europees voetbal. Ook voor het aantrekken van spelers!quote:Op maandag 1 mei 2006 14:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Omdat er bij Europeesvoetbal meer op het spel staat, voor de bond, spelers en clubs.
Dat is niet geheel waar: PSV-Feyenoord was nu compleet niet interessant meer, terwijl zonder de play-offs Feyenoord alles op alles had moeten geven om nog 2e te kunnen worden. En een wedstrijd als Twente-Groningen was sowieso spannend geweest, in ieder geval vanuit Gronings oogpunt. Wat mij betreft speelt de nummer 2 voorronde CL, nummer 3 UEFA Cup en verzin dan nog maar iets leuks voor de nummers 4 t/m 8 ofzo.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:34 schreef Doc het volgende:
Op zich vind ik die play-offs ook niet zo'n enorm gedrocht. Het gaat te ver om het een zegen te noemn - maar de laatste competitie rondes gingen tenminste nog ergens over.
dat zijn gevolgen op clubniveau en regio niveau, ik praat over een landelijk belang.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar absoluut niet meer dan voor een overgang naar de PL: dat is financieel een grotere stap dan Europees of niet Europees voetbal. Ook voor het aantrekken van spelers!
het is natuurlijk nooit goed als:quote:Daarnaast maakt het voor de Europese punten helemaal niets uit wie van de top 5 in de CL speelt en wie in de UEFA beker. Sterker nog: als de sterkere teams UEFA spelen is de kans op meer punten voor NL wellicht nog groter!
Als de nummer 2 in twee rondes de boot in gaat in een knock-out competitie en daardoor Europees voetbal misloopt is het maar goed dat zo'n club geen Europees voetbal speelt dat ook volgens het knock-out systeem werkt, want die spanning heeft die club blijkbaar niet onder de kniequote:Op maandag 1 mei 2006 15:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zijn gevolgen op clubniveau en regio niveau, ik praat over een landelijk belang.
[..]
het is natuurlijk nooit goed als:
-de nr 2 zonder Europeesvoetbal komt te zitten
-de nummer 5 CL haalt
-de nr 9 UC
-de nr 13 intertoto
dan zitten er clubs met meer kwaliteiten lekker thuis.....
quote:Op maandag 1 mei 2006 17:03 schreef Bayswater het volgende:
Uit de volkskrant van afgelopen donderdag:
Pieter Verhoogt is directeur van sporteconomisch adviesbureau Sport2B:
Play-offs in de eredivisie zijn een prima idee. Ze vergroten de internationale weerbaarheid van het Nederlandse voetbal, betoogt Pieter Verhoogt.
...laptekst...
De play-offs dwingen de clubs zichzelf te verbeteren. Met uiteindelijk het publiek als de grote winnaar.
Naast de salary cap en de draft is het feit dat nummer laatst een seizoen later voor de titel kan gaan juist ook door die play-offs. Zie ook de knock-out toernooien (bekers): die leveren nog spannende resultaten op. Ook in het voetbal.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Play-offs gaan in sporten zoals basketball en bij football prima, want in dat soort sporten kan de nummer laatst het volgende seizoen voor de titel gaan !
Bij voetbal gaat dat gewoon niet.
Dat valt heel erg mee. CL punten zijn even veel waard als UEFA beker punten.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:12 schreef the_legend_killer het volgende:
En kan dit je punten op Europees vlak kosten.
Ik heb daarom liever dat Groningen in de UEFA CUP wat punten pakt dan in de CL geenquote:Op maandag 1 mei 2006 20:23 schreef Doc het volgende:
[..]
Naast de salary cap en de draft is het feit dat nummer laatst een seizoen later voor de titel kan gaan juist ook door die play-offs. Zie ook de knock-out toernooien (bekers): die leveren nog spannende resultaten op. Ook in het voetbal.
[..]
Dat valt heel erg mee. CL punten zijn even veel waard als UEFA beker punten.
quote:Op zondag 30 april 2006 22:43 schreef Jurruh het volgende:
Ik ben zeker tegen de play-offs, vooral in deze opzet. Maar het is een feit dat het in vele hele grote competities al heel lang een groot succes is. Daarom denk ik dat dit ooit nog wel in de meeste voetbalcompetities gaat slagen.
Wat vinden jullie trouwens van deze opzet, die ik zelf net even heb bedacht. Er wordt gezegd dat het niet eerlijk is, omdat je eerst 34 wedstrijden speelt en alles daarna in vier á zes wedstrijden wordt beslist. Dit is de grootste kritiek op de play-offs en daarom heb ik vooral daarop gelet.
Competitieronde
De eerste competitieronde is 15 speelrondes lang. De competitie moet hierdoor twee ploegen extra missen, wellicht kan er ook wat bedacht worden op competitiegroottes van 18 of 20 ploegen, maar om het even simpel te houden eerst dit. Iedereen speelt 1x tegen elkaar. Aan de hand van die vijftien wedstrijden komt er een ranglijst 1 tm 16.
Vervolg
Nu zijn er twee opties:
Optie 1
De nummer één speelt tegen de nummer achttien, etc. Dus:
1-18
2-17
9-10
Wedstrijden in het best-of-three principe, dus er moeten twee wedstrijden gewonnen worden of eentje gelijk en eentje winnen. Bij twee gelijke spelen of winst voor verschillende partijen volgt een derde partij bij de hoogst geeindigde.
Vervolgens:
Winnaar 1-18 tegen 9-10
Winnaar 2-17 tegen 8-11
Weer best-of-three
En daarna spreken de wedstrijden wel voor zich, met bijvoorbeeld in de halve finale best-of-five en finale best-of-seven. Ook moeten er natuurlijk wedstrijden komen om degradatie etc.
Door het best-of-three principe (of vijf of zeven) heb je minder kans om uitgeschakeld te worden dan bij een 'best-of-two' en bovendien spelen alle ploegen mee, waardoor je niet meer het argument hebt dat je bijvoorbeeld eerst 15 wedstrijden strijdt om het kampioenschap, terwijl je daarna met lege handen komt te staan.
Wellicht zou er ook een optie moeten komen voor een herkansing voor bijvoorbeeld de nujmmers één tot en met vijf, dat als die uitgeschakeld worden in de eerste ronde, nog een kans krijgen o.i.d. maar dat is allemaal voor latere zorg..
Een ander voorstel is ook dat de 'voorcompetitie' geen 15 wedstrijden duurt, maar minder en de tegenstanders worden bepaald n.a.v. de competitie van het jaar ervoor (om het enigzins eerlijk te houden).
Optie 2
Een andere optie is om na de voorcompetitie van bijv. 15 wedstrijden de competitie op te delen in een kampioenscompetitie en een degradatiecompetitie, zoals bijvoorbeeld in het ijshockey gebeurt (dacht ik). De nummers één tot en met acht strijden om het kampioenschap, de nummers negen tot en met zestien om lijfsbehoud en eventueel nog een optie voor de winnaar om UEFA Cup o.i.d. te halen.
Er zou in een competitievorm gespeeld kunnen worden, dus bijvoorbeeld zeven of veertien wedstrijden tussen de nummers een tot en met acht, er kan ook in play-off-systeem gespeeld worden (bijv. bo-3, bo-5 of bo-7).
Alles moet natuurlijk veel verder worden uitgewerkt, maar ik was wel gewoon even benieuwd naar jullie meningen (los van het feit of ik er voorstander van ben).
Dat hangt behoorlijk van de poule af waarin ze zitten. In de poule waarin Ajax dit jaar zat hadden ze ook punten gepakt. Krijg je de poule waar Anderlecht in zat hadden zowel Groningen als Ajax wsl zeer weinig punten gepakt. Merk ook op dat als de sterkere NLs ploegen in de UEFA cup zitten ze verder komen tegen de zwakkere teams uit andere landen. Qua punten voor NL zal het weinig uitmaken of Ajax in de CL speelt en Groningen in de UEFA, of omgekeerd.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik heb daarom liever dat Groningen in de UEFA CUP wat punten pakt dan in de CL geen
En een van de redenen waarom dat niet werkt is omdat in NL je alleen kampioen wordt via een competitie systeem en dat daar geen play-off systeem aan vast zit. Stel dat de top 8 play-offs om het kampioensschap zou spelen zou Groningen volgend jaar best een kans hebben om kampioen te worden. Zie bijvoorbeeld de nummer 5 van Engeland is nu al twee jaar achtereenvolgens behoorlijk kansloos is voor de titel (LFC vorig jaar en AFC nu), maar staan wel twee jaar achtereenvolgens in de finale van de CL (met in ieder geval een kampioen van Europa, misschien wel twee).quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:
En stel Groningen komt als winnaar uit de play-off.. dan zullen ze volgend jaar echt niet voor de titel kunnen gaan zoals de nummer laatst bij basketbal en football dat kan doen.
Zo werkt het niet in het voetbal
Wat is dat voor argument: " het hoort nu eenmaal".quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:55 schreef Staanplaats het volgende:
Nog steeds tegen, vette kul dat we nu ineens weerbaarder worden etc..
34 wedstrijden daarin hoort het in beslist te worden.
Argumenten heb ik al genoeg gegeven de afegelopen maanden..
Het land is machtiger en daar komt het volk er wel op afquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:58 schreef Doc het volgende:
De stand van de competitie veranderd niet.
Het systeem dat je je voor een beker-competitie waarin het met name om knock-out gaat moet plaatsen via een knock-out systeem vind ik niet zo raar hoor.
Zoals gezegd in de overgang van Championship naar PL is men dat ook gewend: hoor je ook iemand meer over zeuren.
Ik was eerst tegen, omdat ik voor het voetbal was. Maar nu de KNVB vanavond Ajax naar de kwalificatie CL floot, ben ik ook voor de commercie. Het is niet anders. En dan moet je het natuurlijk ook goed doen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:15 schreef cultheld het volgende:
Best grappig dat eerst vrijwel iedereen tegen was en nu de massa vóór de play-off's is omdat de media (gestuurd door Cruijff en consorten) een lobby zijn gestart vóór de play-off's. Simpele zielen.
Ik zie bijna niemand voor hoorquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:15 schreef cultheld het volgende:
Best grappig dat eerst vrijwel iedereen tegen was en nu de massa vóór de play-off's is omdat de media (gestuurd door Cruijff en consorten) een lobby zijn gestart vóór de play-off's. Simpele zielen.
Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivormquote:
Heel subtiel PSV niet genoemdquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
als enige...de rest stemde allemaal voor, dus moeten ze achteraf ook niet piepen !quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:59 schreef cultheld het volgende:
PSV heeft tegen de play-off's gestemd en heeft in zo'n geval dus recht van spreken.
Klopt, alleen vind ik dat de betreffende supporters dan min of meer worden genaaid door hun club.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:02 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als enige...de rest stemde allemaal voor, dus moeten ze achteraf ook niet piepen !![]()
Ach, de stadions zitten overvol...quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:15 schreef cultheld het volgende:
Dat maakt het toch niet minder oneerlijkquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Doc het volgende:
Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
Nee - je weet van te voren waar je aan toe bent. Daar worden ook keuzes op gemaakt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:05 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet minder oneerlijk
precies, AZ heeft voor gestemd met de gedachte dat ze 3e of 4e zouden worden en zo misschien TOCH NOG voor CL in aanmerking konden komen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Doc het volgende:
Ik ben niet zozeer voor als tegen - alleen vind ik de meeste argumenten om tegen te zijn ("het is niet eerlijk", "zo hoort het niet" ) vrij zwak. Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
Daar heeft iig de #2 nog iets. Maar dat vind ik ook een raar systeem ja. Zie ze het nog niet invoeren op t hoogste niveau.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:07 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee - je weet van te voren waar je aan toe bent. Daar worden ook keuzes op gemaakt.
West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL. Oneerlijk? Vind ik niet.
Je kunt de situatie van het Premiership (waar iedere club een vermogen aan televisiegeld krijgt bij aanvang van het seizoen) natuurlijk niet vergelijken met de situatie van de Eredivisie.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Doc het volgende:
Ik ben niet zozeer voor als tegen - alleen vind ik de meeste argumenten om tegen te zijn ("het is niet eerlijk", "zo hoort het niet" ) vrij zwak. Alle teams wisten vanaf het begin van het seizoen hoe d zaken er voor stonden - dan kan je niet achteraf gaan klagen dat het oneerlijk is.
West-Ham was vorig seizoen volgens mij ook 6e in de Championship - en draait nu een topi seizoen in de PL? Oneerlijk? Vind ik niet.
Zoals Feyenoord en AZ na 29 wedstrijden?quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef paultjuhhh het volgende:
Andere kant leuk omdat er veel spannende wedstrijden zijn en iedereen nog ergens voor speelt
2e plaats (waardoor je tegen de nr 5 speelt ipv tegen de nr 4)quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:11 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Zoals Feyenoord en AZ na 29 wedstrijden?
27/28 zelfs
Maar in de Championship waar de play-offs voor gespeeld worden (en ook in de divisies er onder) is er dan juist wel financieel meer vergelijkbaar.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt de situatie van het Premiership (waar iedere club een vermogen aan televisiegeld krijgt bij aanvang van het seizoen) natuurlijk niet vergelijken met de situatie van de Eredivisie.
Dan kan de nr 6 echter weer in de PL komen ten koste van de nr 3: even "oneerlijk".quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:09 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Daar heeft iig de #2 nog iets. Maar dat vind ik ook een raar systeem ja. Zie ze het nog niet invoeren op t hoogste niveau.
idd, wedstrijden op het scherpst van de snede.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:15 schreef Bjoro het volgende:
[..]
2e plaats (waardoor je tegen de nr 5 speelt ipv tegen de nr 4)
Tsja, daar zal het men t wel gewend zijn. Wij kunnen er nu iig ook fijn 3 jaar aan wennen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Dan kan de nr 6 echter weer in de PL komen ten koste van de nr 3: even "oneerlijk".
en dat doen wij ook voor promotiequote:Op woensdag 3 mei 2006 22:58 schreef Doc het volgende:
De stand van de competitie veranderd niet.
Het systeem dat je je voor een beker-competitie waarin het met name om knock-out gaat moet plaatsen via een knock-out systeem vind ik niet zo raar hoor.
Zoals gezegd in de overgang van Championship naar PL is men dat ook gewend: hoor je ook iemand meer over zeuren.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind het echt een prachtig systeem
6 wedstrijden voor de o zo begeerde Intertoto plek, heerlijk!
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm. Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |