abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 april 2006 @ 14:15:45 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37278964
De play-offs

[ Bericht 37% gewijzigd door venomsnake op 28-03-2008 19:39:23 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:18:46 #2
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37279065
Even op de topic vraag antwoorden. De play-offs zijn toch wel een gedrocht vind ik. Heel het hele concept van 2e worden onderuit. Sterker nog haalt een groot deel van de eredivisie onderuit. Jammer hoor AZ heeft recht op die CL plek.
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37279068
gedrocht.
pi_37279633
Zeker gedrocht! Ben het volledig eens met muhammed_ali
Boycot de eredivisie playoffs: www.boycotplayoffs.nl en teken petitie!
pi_37279738
Dat je hier nog een topic(titel) aan spendeerd? is toch wel duidelijk dat het niks is?

Als Ajax zijnde hebben we er nu wel voordeel van maar het klopt gewoon niet en mag van mij ook per volgend seizoen direct afgeschaft worden

Straks speelt Groningen CL en wordt onze achterstand op portugal ( die juist zo mooi geslonken was de laatste 3 jaar ) weer vergroot! of nog erger.... hebben we straks helemaal geen 2e CL plaats meer om voor te spelen!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_37280182
Gedrocht.

Gewoon weer plek 1 t/m 5 (6) Europees voetbal.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_37280234
Ik vind het op zich wel geinig, maar ik moet er niet aan denken dat ze dat in Spanje gaan doen
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_37280480
is gewoon bestelen van de nummer 2..
pi_37280956
Gedrocht.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:52:19 #10
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37282002
Om het kampioenschap spelen volgend seizoen. Spannund!!!
pi_37282039
Gedrocht, al levert het wel leuke wedstrijden op. Meer spanning op het einde van het seizoen.
pi_37282172
Gedrocht. Afschaffen die hap.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_37282239
Gedrocht, afschaffen die zooi.
pi_37282262
Ik sluit me aan bij "gedrocht".

Als de bedoeling was om het gat met andere Europese clubs te verkleinen, waarom dan een play-off-systeem gebruiken waaraan uitgerekend de kampioen en mogelijk ook de bekerwinnaar niet meedoen? Kunnen die clubs soms géén financiele oppepper gebruiken in de vorm van volle stadions? Worden die clubs er soms níét sterker van als ze een paar keer extra tegen een sterke tegenstander moeten spelen? Hebben zij die ervaring níét nodig?

Als de bedoeling was om meer spanning te creëren: Geen succes. Play-offs verleggen alleen de spanning wat meer van de competitie naar de play-offs. Natuurlijk zitten de play-offs vol met wedstrijden die ertoe doen, maar daar staat weer tegenover dat er ook veel competitiewedstrijden bijkomen die practisch nergens meer om gaan. Bijvoorbeeld de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord een paar weken geleden. Bovendien zijn de play-off-wedstrijden ook niet per definitie spannend: Feyenoord-Ajax ging feitelijk ook nergens meer om na de 3-0 in Amsterdam. In een gewone competitie was de tweede wedstrijd weer een wedstrijd op zichzelf geweest.

Hier komt nog bij dat ik persoonlijk van mening ben dat een competitie een eerlijker beeld van onderlinge krachtsverhoudingen geeft dan dat één of twee onderlinge wedstrijden doen.

Als ze het gat met "Europa" willen verkeinen kunnen ze beter de Eredivisie inkrimpen tot een club of 10 en daarmee een dubbele competitie spelen.
pi_37282805
Laten we dan samen zien dat we sterk staan, en teken de petitie op www.boycotplayoffs.nl
pi_37282821
Ik vind de wedstrijden van de nummers 6 tm 9 wel degelijk leuk. Maar geef de nummer 2 dan gewoon voorronde CL en 3 en 4 bijvoorbeeld UEFA-Cup en laat nummer 5 maar meestrijden met de nummer 6 t/m 9.
Koning.
pi_37283733
Ja daar heb je gelijk in, die wedstrijden zijn wel leuk, ook omdat die clubs vaker bij elkaar liggen. Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds om het geld gaat!
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:37:21 #18
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37285299
Overigens ook niet echt slim om PO-wedstrijden te programmeren op een CL-avond.
pi_37289838
http://frontpage.fok.nl/column/2195/1

Vond ik in 2004 en nu nog.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37367089
Ik snap het niet, AZ is heel knap 2e geworden maar door een belachelijke "nieuwe regel" mogen ze nu ineens geen voorrondes in de Champions League spelen
Ik snap echt helemaal niks van die play-offs, maar het zal wel weer om geld draaien...
  vrijdag 28 april 2006 @ 04:19:07 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_37367116
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 04:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap het niet, AZ is heel knap 2e geworden maar door een belachelijke "nieuwe regel" mogen ze nu ineens geen voorrondes in de Champions League spelen
Da's inderdaad SCHANDALIG!

Ik kan er nog steeds niet over uit, dat wanneer je 2e of 3e wordt, je maar moet gaan voetballen voor een plek.

Oprotten met die PO
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 28 april 2006 @ 04:37:59 #22
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_37367142
quote:
Ik snap echt helemaal niks van die play-offs, maar het zal wel weer om geld draaien...
het draait altijd om geld, AZ heeft gewoon beter gespeeld dan de rest (op PSV na) en op basis daarvan verdienen zij het om die voorrondes te gaan spelen, en die anderhalve leuke wedstrijd die er dan niet is aan het einde, so be it, daar kan ik prima mee leven

volgens mij is het idee achter een competitie nog altijd om de beste te vinden en niet om die beste te vinden en hem dan alsnog niet te geven waar hij recht op heeft
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:40:28 #23
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37368785
quote:
Nu is AZ zielig en vinden ze zichzelf vreselijk tekort gedaan, terwijl ze voorafgaand aan het seizoen ook accoord hebben gegeven voor de PO
Waarschijnlijk met in het achterhoofd dat ze wel eens 3e of 4e konden worden en zo via de achterdeur nog stiekum een CL-plaats kunnen bemachtigen.
Nu loopt het even anders en nu piepen ze er vreselijk op los.
Terwijl ze tegen Groningen ook best nog wel hadden kunnen winnen !
Ze hebben die 2 wedstrijden gewoon slecht(er dan FCG) gepresteerd.

Kortom voor dit seizoen:
de nr 2 --> nadelig
de nr 3 --> geen verschil (extra resette hooguit)
de nr 4 --> voordeel
de nr 5 --> voordeel
de balans neigt dus toch naar het positieve !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_37368951
Gedrocht. Voor Ajax pakt het nu toevallig goed uit, maar het blijft een achterlijk plan.

Tuurlijk neigt het naar het positieve Bjoro, want alleen de nummer 2 zal er nadeel aan vinden, omdat de nummer 3 t/m 5 het alleen maar beter kunnen doen. Maar een competitie hoort na 34 wedstrijden gewoon klaar te zijn. Dan staat iedereen op de plaats waar ze horen te staan.
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:52:52 #25
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_37369052
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:48 schreef the_hunter het volgende:
Tuurlijk neigt het naar het positieve Bjoro, want alleen de nummer 2 zal er nadeel aan vinden, omdat de nummer 3 t/m 5 het alleen maar beter kunnen doen. Maar een competitie hoort na 34 wedstrijden gewoon klaar te zijn. Dan staat iedereen op de plaats waar ze horen te staan.
Dat hoort zo omdat .........

kijk eens naar andere sporten (honkbal/basketbal/volleybal/handbal), daar heb je ook play-offs en daar hoor je verder ook niemand over. Het is gewoon een kwestie van wennen.
Het betekent gewoon datr je na de reguliere competitie nog een keertje extra je best moet doen, het voordeel dat je als nr 2 heb is dat je het thuisvoordeel in beide wedstrijden hebt !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')