Dat kan idd, maar als dat zo is, is het de verdienste van die ploeg die ver voor staat. Of de onkunde van de achtervolgers, maar die voorsprong heeft iig nut.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:05 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Bij de normale eindklassering kan er ook al veel beslist zijn. De competitie veranderd niet zo heel erg. Je krijgt er gewoon een aantal finales bij op het eind.
Europees voetbal is inderdaad heel anders dan de Nederlandse competitie. Maar UEFA-Cup ronde 1 is niets anders dan de play-off wedstrijden in Nederland.
wedstrijden voor de top 5 clubs zijn nu in de competite een stuk minder antrekkelijk omdat er niks beslist wordt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:04 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Jawel hoor.
- Aantrekkelijke wedstrijden.
en we hebben dit seizoen kunnen zien hoeveel de clubs ervan geleerd hebbenquote:- Ervaring voor clubs met het knock-out systeem over 2 wedstrijden.
half lege stadiosnquote:- Inkomsten.
oftewel er is 3 jaar niet nagedacht in het Noorden terwijl er velen andere met nieuwe ideeen kwamenquote:
Als er een seizoen zoals vorig jaar is waarbij de teams op de 1e, 2e, 3e plaats zo dicht bij elkaar staan, dan is de competitie niet minder spannend hoor. En nu met de strijd om de vijfde plaats is het ook nog wel spannend. Goed, voor Ajax staat er niet zo heel veel meer op het spel, tenzij PSV punten gaat verspelen, maar voor de rest van de tems nog weldegelijk hoor.quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wedstrijden voor de top 5 clubs zijn nu in de competite een stuk minder antrekkelijk omdat er niks beslist wordt.
[..]
Op langere termijn zie ik dat voordeel ook nog wel in...quote:en we hebben dit seizoen kunnen zien hoeveel de clubs ervan geleerd hebben
[..]
Dat is iets waar duidelijk niet op gerekend hadden. Mochten ze doorgaan met dit principe, dan is dat rebellerige bij de fans er na een jaar of wat ook wel af.quote:half lege stadiosn
waarna de nummer 2 op één doelpunt na geen kampioen wordt en vervolgens kan eindigen in de intertotoquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:34 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Als er een seizoen zoals vorig jaar is waarbij de teams op de 1e, 2e, 3e plaats zo dicht bij elkaar staan, dan is de competitie niet minder spannend hoor. En nu met de strijd om de vijfde plaats is het ook nog wel spannend. Goed, voor Ajax staat er niet zo heel veel meer op het spel, tenzij PSV punten gaat verspelen, maar voor de rest van de tems nog weldegelijk hoor.
[..]
waarom? Dankzij de snelle omloop van spelers in de selecties gaat die ervaring vooral weg.quote:Op langere termijn zie ik dat voordeel ook nog wel in...
[..]
rebbelig? De fans hebben er voor een groot deel geen interesse in.quote:Dat is iets waar duidelijk niet op gerekend hadden. Mochten ze doorgaan met dit principe, dan is dat rebellerige bij de fans er na een jaar of wat ook wel af.
Maar dat kan toch ook wanneer een top 5 klassering wel een UEFA-Cup ticket oplevert?quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:28 schreef rubbereend het volgende:
wedstrijden voor de top 5 clubs zijn nu in de competite een stuk minder antrekkelijk omdat er niks beslist wordt.
Beetje flauw. De ervaring is wel degelijk een voordeel.quote:en we hebben dit seizoen kunnen zien hoeveel de clubs ervan geleerd hebben
Uitverkochte Euroborg...quote:half lege stadiosn
Stel: Anderlecht heeft na 30 wedstrijden 59 punten?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Heero87 het volgende:
Om het spannend, maar ook enigzins sportief te houden behoudt elk team 50% van de vergaarde punten.
Kan Nederland iets van lerenquote:Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Heero87 het volgende:
In België heeft het volgende voorstel het dus vandaag gehaald:
- Competitie met zestien teams en dus dertig wedstrijden.
- Nummers 1 tot en met 6 spelen een nacompetitie met tien extra wedstrijden. Om het spannend, maar ook enigzins sportief te houden behoudt elk team 50% van de vergaarde punten.
Nummer 1 is kampioen en gaat naar de Champions League.
Nummer 2 naar de Champions League.
Nummer 3 naar de UEFA-beker.
Nummer 4 speelt een (dubbele?) finalewedstrijd tegen de winnaar van de "kleine" nacompetitie.
- Nummers 7 tot en met 14 spelen een "kleine" nacompetitie, met zeven of acht wedstrijden. Naar het voorbeeld van de UEFA-beker spelen de teams dus afwisselend uit en thuis. De winnaar van die nacompetitie spelen tegen de vierde van de "grote" nacompetitie om een UEFA-bekerticket.
- Nummers 15 en 16 degraderen (of spelen degradatie-nacompetitie).
inderdaad, maar hier ben ik ook al tevreden meequote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:57 schreef borisz het volgende:
Schap die hele playoffs dan.
Ze verdwijnen niet helemaal he. van plek 6 t/m 9 blijft het bestaan.quote:
Intertoto wordt vanaf volgend seizoen afgeschaft.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:11 schreef Fetai het volgende:
Hoe zit 't op dit moment met playoffs om de intertoto cup, zijn die ook al afgeschaft?
Ofwel UEFA cup-plaats (bij een hoog genoteerde bekerwinnaar) ofwel intertoto-plaats...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:13 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vroeg het me al af hierboven.
Ik kan me nog wel voorstellen dat als de bekerwinnaar bij de eerste vijf eindigt, dan ze dan gaan spelen om dat andere ticket. Maar is dat niet het geval, dan kan je hoogstens om wat knikkers spelen.
lijkt me ook fijn jaquote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook de oude nacompetitie weer terug voor de degradatieclubs aub.
Ah gat nee dat was juist niksquote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook de oude nacompetitie weer terug voor de degradatieclubs aub.
Intertoto is vanaf volgend jaar verleden tijd...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ofwel UEFA cup-plaats (bij een hoog genoteerde bekerwinnaar) ofwel intertoto-plaats...
minimaal 2 jaquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:01 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ah gat nee dat was juist niks
Gewoon de laatste 3 direct degraderen.
kan, maar krijg je wel bagger clubs uit de toto divisie er bijquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:01 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ah gat nee dat was juist niks
Gewoon de laatste 3 direct degraderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |