En dat is dus precies de reden dat kleinere clubs het niet graag willen denk ik.quote:PSV zou graag de opleidingen van Helmond Sport en FC Eindhoven zien integreren. "Zo leidt je met drieën de beste spelers op", vindt Reker. "De toppers komen uiteindelijk terecht bij ons, maar daaronder zitten nog heel veel goede spelers voor Helmond Sport en Eindhoven."
Hoe werkt dat eigenlijk met die stemming? Wordt een plan aangenomen als er meer dan 9 clubs voor zijn?quote:
quote:“Ondergetekende was gisteren (maandag – red.) in Zeist waar de commissie ‘Internationale ontwikkelingen’ bijeenkwam. Hierin hebben naast de FC ook Ajax, AZ, Feyenoord, sc Heerenveen, FC Twente en PSV zitting. Bij deze gelegenheid zijn tal van voetbalontwikkelingen besproken, waaronder de structuur van de diverse competities, de mogelijke invoering van een Topklasse en de toekomst van de play-offs. Hoewel er nog geen officieel besluit over is genomen, schatten wij in dat het dit seizoen wel eens voor het laatst kan zijn geweest dat de play-offs in hun huidige vorm worden gespeeld.”
Nieuwe opzet
“Dit heeft alles te maken met de nieuwe opzet voor de Europese voetbaltoernooien. Zo zullen vanaf het seizoen 2009/2010 bijvoorbeeld de UEFA Cup-deelnemers uit Nederland veel meer voorrondewedstrijden moeten gaan spelen. Het instromen van de eerste clubs begint al in juli. Om er voor te zorgen dat een gedegen voorbereidingsperiode mogelijk is, moeten deze clubs al in juni aan de voorbereidingen op het nieuwe seizoen beginnen. Om spelers tussen de seizoenen door voldoende rust te geven, moet de competitie daarom vroeger eindigen en biedt de speelkalender derhalve geen ruimte meer voor play-offwedstrijden.”
Nieuwsbrief FC Groningen
Zo hebben ze kans dat goede spelers langer blijven. In de huidige situatie haalt PSV ze op hun 14e op en krijgen de kleine clubs een kleiner deel van de opleidingsvergoedingquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:43 schreef DivineJester het volgende:
[..]
En dat is dus precies de reden dat kleinere clubs het niet graag willen denk ik.
Dat is eigelijk wel triestig van PSV, want als een grotere club een talent bij hun weghaalt (van Aanholt) dan moeten ze huilen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
. In de huidige situatie haalt PSV ze op hun 14e op en krijgen de kleine clubs een kleiner deel van de opleidingsvergoeding
Ik vrees van wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
Play-offs in huidige vorm. Betekent dat er ook een mogelijkheid is dat er play-offs in een iets andere invulling komen?
Het blijft kansloos, dat kleinere clubs net zoveel te zeggen hebben als de 'grote' clubsquote:Verdeeldheid over handhaving van de play-offs
11/03/2008 09:29
Vertegenwoordigers van de Eredivisie-clubs praten dinsdag over het al dan niet verdwijnen van de play-offs. Een kleine meerderheid zou vóór stoppen met het competitieslot zijn.
Vooral de topclubs, maar ook de coaches betaald voetbal, hebben de afgelopen maanden stelling genomen tegen de play-offs. 'Ik verwacht niet dat we bij het al dan niet afschaffen van de play-offs op één lijn zitten', zegt FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop in het Algemeen Dagblad.
'Ik ben vóór handhaving van de play-offs', vervolgt de woordvoerder van de kleinere clubs. 'Het is een interessant middel de competitie spannend te houden in de strijd om Europees voetbal. Ik weet dat veel clubs daar hetzelfde over denken.'
In België ligt er zo'n andere vorm als voorstel op tafel: een competitie met zestien teams, dus dertig wedstrijden. Daarna spelen de eerste zes om de titel en de Europese plekjes. Niet in bekervorm, maar echt in competitievorm. Dus tien wedstrijden extra. Het aantal punten van de eerste dertig wedstrijden wordt dan gedeeld door drie.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
Play-offs in huidige vorm. Betekent dat er ook een mogelijkheid is dat er play-offs in een iets andere invulling komen?
een dergelijk voorstel heet Jan Reker hier ook gedaan als compromis. De basis is dan tenminste nog een comptetie. In het voorstel van Reker zou alleen wel alle punten meenemen naar de "play offs" de onderste 8 gaan dan voor degradatie spelen en de bovenste 8 voor de titel en de Europese plaatsenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:21 schreef Heero87 het volgende:
[..]
In België ligt er zo'n andere vorm als voorstel op tafel: een competitie met zestien teams, dus dertig wedstrijden. Daarna spelen de eerste zes om de titel en de Europese plekjes. Niet in bekervorm, maar echt in competitievorm. Dus tien wedstrijden extra. Het aantal punten van de eerste dertig wedstrijden wordt dan gedeeld door drie.
Voordeel is dat het waarschijnlijk net iets eerlijker verloopt dan het KO-systeem in Nederland. Nadeel is dat je wel meteen zes wedstrijden extra hebt per seizoen...
Ik bedoelde tegenover de huidige Belgische competitie, daar gaan er vier af, maar komen er anderzijds wel tien bij. Tegenover de huidige Nederlandse situatie zijn het er inderdaad maar twee.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:59 schreef knnth het volgende:
2 extra wedstrijden. (dat is: 4 eraf, 6 erbij)
Zo'n vorm zie ik trouwens wel zitten.
Nog steeds belachelijk, als de nummer 1 na 20 wedstrijden stijf bovenaan staat hoeft die dus helemaal niets meer te doen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:21 schreef Heero87 het volgende:
[..]
In België ligt er zo'n andere vorm als voorstel op tafel: een competitie met zestien teams, dus dertig wedstrijden. Daarna spelen de eerste zes om de titel en de Europese plekjes. Niet in bekervorm, maar echt in competitievorm. Dus tien wedstrijden extra. Het aantal punten van de eerste dertig wedstrijden wordt dan gedeeld door drie.
Voordeel is dat het waarschijnlijk net iets eerlijker verloopt dan het KO-systeem in Nederland. Nadeel is dat je wel meteen zes wedstrijden extra hebt per seizoen...
Toch wel, want de punten worden door drie verdeeld. Als de nummer 1 na 20 wedstrijden bovenaan staat, zal die toch een zo ruim mogelijke voorsprong willen hebben tegen de nacompetitie, zodat zijn voorsprong bij de start van die nacompetitie maximaal is.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:17 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nog steeds belachelijk, als de nummer 1 na 20 wedstrijden stijf bovenaan staat hoeft die dus helemaal niets meer te doen.
Zelfde verhaal als er een gat is met de top3 - rest v/d competitie.
Gewoon terug naar het oude systeem!
Had daar overheen gelezen, mijn excuses.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:20 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Toch wel, want de punten worden door drie verdeeld. Als de nummer 1 na 20 wedstrijden bovenaan staat, zal die toch een zo ruim mogelijke voorsprong willen hebben tegen de nacompetitie, zodat zijn voorsprong bij de start van die nacompetitie maximaal is.
quote:Eredivisie: over twee weken duidelijkheid over play-offs
Datum: 11-mrt-2008 20:19
De achttien clubs uit de Eredivisie zijn het dinsdag tijdens een vergadering in Oosterbeek niet eens geworden over de eventuele afschaffing van de play-offs. "De meningen zijn verdeeld", zei directeur Alex Tielbeke (foto, rechts) van de Eredivisie CV tegen het ANP. De clubs komen over twee weken opnieuw bij elkaar en nemen dan een beslissing.
"Er zijn drie opties inzake de play-offs", vertelde voorzitter Jan Willem van Dop van FC Utrecht aan het ANP. "Doorgaan in de huidige vorm, doorgaan op een andere manier of afschaffen. Over twee weken moet daarover duidelijkheid bestaan."
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:21 schreef DemonCleaner het volgende:
Voor mij is er maar één optie: afschaffen.
Is er eigenlijk een voordeel aan de playoffs?
Die aantrekkelijke wedstrijden lever je in de reguliere competitie driedubbel in. Ervaring met het knock out systeem over twee wedstrijden snap ik niet zo goed, je bedoelt voor Europa? Das heel anders omdat het Europese voetbal heel anders is dan het Nederlandse. Het levert op wedstrijddagen inderdaad wel extra inkomsten op, maar ik zou er niet gek van opkijken als de afnemende belangstelling voor voetbal op TV deels komt door de playoffs. De laatste speelronden zijn voor veel mensen niet interessant omdat de precieze klassering niet meer boeit, je moet alleen in een bepaald groepje eindigen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:04 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Jawel hoor.
- Aantrekkelijke wedstrijden.
- Ervaring voor clubs met het knock-out systeem over 2 wedstrijden.
- Inkomsten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |