alleen bij NEC - Vitesse was "spanning" en dan meer vanwege de derby dan om dat ticketquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind het echt een prachtig systeem
6 wedstrijden voor de o zo begeerde Intertoto plek, heerlijk!
dat zijn dan tenminste nog echt play offs, niet zo'n naar halfslachtig poldercompromis als waar hier voor gekozen is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zowel een gedrocht als een zegen inmiddels.
Maar dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weg.
In Italie speelt nu het idee om ook een play off in te voeren. Alleen dan ook voor het uiteindelijke kampioenschap.
Volgens mij hebben zelfs de voornaamste voetbaljournalisten mogen meedenken met dit idee.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hier valt het nog wel mee idd. Maar toch krijg ik de indruk dat veel mensen van mening lijken te veranderen door de ingestarte media-lobby vóór de play-off's. De argumenten die door mensen als Gullit en Derksen worden gebruikt zijn ronduit lachwekkend. Straks gaan ze nog roepen dat een club pas echt het kampioenschap verdient wanneer deze ploeg in de laatste weken van het seizoen iedere wedstrijd wint in een soort toernooivorm. Spannend? Ja. Eerlijk? Nee. Nu is een clubje als AZ nog de dupe. Ik vraag me af hoe een Ajax of Feyenoord zou reageren op zo'n uitschakeling (na een 2e plaats op de ranglijst).
ze hebben niet mee mogen denken, ze werden eerder ingelicht en hebben hun kritiek mogen uiten. Meer niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:31 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zelfs de voornaamste voetbaljournalisten mogen meedenken met dit idee.
Politiek gezien heel slim, iedereen was voor en nauwelijks een kritisch geluid te horen. De argumentatie van Cruijff vind ik gewoon lachwekkend te noemen.
Supporters hebben alleen een financiële stem. Komt men niet, kijkt men niet, dan verandert het vanzelf. Maar wedden dat maar weinigen van die financiële stem afzien! De supporters vinden het prachtig. Zie ook hoe ze de combi-regeling hebben omarmdquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:28 schreef Staanplaats het volgende:
...
Na 34 wedstrijden staat iedereen waar hij hoort en een heel seizoen voor gestreden heeft. Waarom kunnen ze dat niet accepteren bij de KNVB en de clubs?
Doc heeft wel een punt dat clubs niet mogen zeuren, die stemden alle (op 1 na, met wel een heel zwak argument) voor. Maar supporters hebben wél alle recht om dit hele fopsysteem naar beneden te halen.
Dat wel, maar voor zover ik begreep kon hun feedback niet (meer) meegenomen in de plannen. Ze waren er puur voor hun naam en de communicatie-invloed naar buiten bij betrokken. Hoop lucht, vandaar dat Hugo ook zo fel was in Studio Voetbal van de week. Kan me voorstellen dat je je als (kritisch) journalist genomen voelt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hebben niet mee mogen denken, ze werden eerder ingelicht en hebben hun kritiek mogen uiten. Meer niet.
Toeschouwers aantallen waren toch duidelijk lager dan in de competitie, wat dat betreft een goed signaal!quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Supporters hebben alleen een financiële stem. Komt men niet, kijkt men niet, dan verandert het vanzelf. Maar wedden dat maar weinigen van die financiële stem afzien! De supporters vinden het prachtig. Zie ook hoe ze de combi-regeling hebben omarmd![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alleen bij NEC - Vitesse was "spanning" en dan meer vanwege de derby dan om dat ticket
Hmmm, dan zal ik het verkeerd hebben, maar ik dacht dat ze mee konden denken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:43 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat wel, maar voor zover ik begreep kon hun feedback niet (meer) meegenomen in de plannen. Ze waren er puur voor hun naam en de communicatie-invloed naar buiten bij betrokken. Hoop lucht, vandaar dat Hugo ook zo fel was in Studio Voetbal van de week. Kan me voorstellen dat je je als (kritisch) journalist genomen voelt.
Niemand hield zich er ook mee bezig. Ik had bv geen idee dat er ook nog PO's waren voor intertoto..quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:02 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Hmmm, dan zal ik het verkeerd hebben, maar ik dacht dat ze mee konden denken.
Eerlijk gezegd vind ik de meeste reacties ook een beetje laat, ook van uit de pers. 5/6 maanden geleden toen had de kritiek moeten komen. Maar de meeste media hielden zich toen op de vlakte..
Dat zou alleen gebeuren als de nummers 10 (?) tot en met 13 niet om de een intertoto ticket mochten spelen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
Wordt er nou nog een wedstrijd gespeeld om een geldprijs?
Het enige zwakke aan het voorbeeld is dat de overgang naar de PL met 38 wedstrijden sportief en financieel veel belangrijker is voor een club dan een aantal Europese wedstrijden ...quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dat doen wij ook voor promotiemaar in de PL zijn ze zo verstandig om niet voor Europese plaatsen te verspelen, idd goed voorbeeld
Ajax gaat voor. Dat was met Ado Den Haag zo, met FC Groningen (play-off) zo en zo verder. De KNVB had wel wat geregeld voor de Amsterdamse vriendenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:47 schreef zjroentje het volgende:
Wat nou als Ajax de halve finale CL had gespeeld dit jaar? Hoe had de KNVB dat organistatorisch geregeld?
Net zoals ze dat gedaan zouden hebben voor iedere andere NLse club die halve finales CL zou spelen ...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:22 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ajax gaat voor. Dat was met Ado Den Haag zo, met FC Groningen (play-off) zo en zo verder. De KNVB had wel wat geregeld voor de Amsterdamse vrienden
Niet dus.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Net zoals ze dat gedaan zouden hebben voor iedere andere NLse club die halve finales CL zou spelen ...
Een dag eerder spelen mocht niet, de datum bleef staan. In tegenstelling tot Ajax, dat drie keer mocht kiezen dit seizoen. Al had het er tegen Groningen -via de kleine lettertjes- wel gewoon recht op.quote:09/03/05 PSV is het niet eens met de nieuwe datum die de KNVB heeft vastgesteld voor de afgelaste competitiewedstrijd uit bij FC Groningen van afgelopen zondag. De bond wil dat PSV op donderdag 17 maart in het Oosterpark aantreedt, maar trainer Guus Hiddink vindt dat die datum te kort ligt op de uitwedstrijd tegen Ajax van 20 maart.
"Het lijkt me logisch dat we op 16 maart in het Oosterpark spelen", aldus Hiddink op telegraaf.nl. "Ik geloof dat we met PSV in Europa heel wat punten voor het Nederlandse voetbal winnen. Volgens mij is de KNVB daar ook bij gebaat. Een beetje medewerking is daarom wel op zijn plaats."
Aangezien bij deze wijze van play offs nog steeds de nummer 1 minder wedstrijden speeld dan de nummer 2 is het een oneerlijke wijze van competitie.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:53 schreef rolstoelleo het volgende:
Maatjes,
Uiteraard zijn de beste play-offs geen play-offs, om me maar eens cruijffiaans uit te drukken, maar dat valt die baantjeszieke ijdeltuiten uit Zeist toch niet aan te praten. Daarom ben ik met een maat een initiatief begonnen de huidige opzet van de play-offs te veranderen. Gezien het feit dat er dra een evalutieperiode volgt (hoewel het natuurlijk maar de vraag is in hoeverre dit niet slechts is om de schijn van Zeister transparantie hoog te houden), hopen we voor die tijd voldoende, al dan niet invloedrijke, personen achter ons idee te hebben om ze door te drukken. Kortweg komt het erop neer dat de nummers 5 en 4 van de competitie na 34 wedstrijden tegen elkaar spelen, de winnaar hiervan tegen de nummer 3 en de winnaar hiervan tegen de nummer 2 na 34 wedstrijden. Op deze manier blijft de spanning en de inkomsten die gepaard gaan met het invoeren van play-offs in stand, maar speelt toeval een minder grote rol bij de uiteindelijk toebedeling van europese tickets! Bovendien zijn de nummers 2 en 3 van de competitie na 34 wedstrijden verzekerd van minstens UEFA cup deelname, wel zo eerlijk, dunkt mij. Ik hoop niet dat dit als reclame of spam oid gekenmerkt zal worden door de moderators, maar hier de URL voor geinteresseerden:
www.nieuweplayoffs.nl
groet,
Leo
doe niet zo zielig, Amsterdam is gewoon een grote stad en zeer belangrijk op veel meer fronten dan voetbal, dat heeft niks met ajax te maken. En tuurlijk is de top drie iets in het voordeel, dat is ook niet meer dan logisch, als je elke keer om kansloze clubs heen moet bevorderd dat ons mickey mouse gehalte alleen maar. maar dat iets is te verwaarlozen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Niet dus.
[..]
Een dag eerder spelen mocht niet, de datum bleef staan. In tegenstelling tot Ajax, dat drie keer mocht kiezen dit seizoen. Al had het er tegen Groningen -via de kleine lettertjes- wel gewoon recht op.
verder geen calimero-blaat, er kunnen twee maten zijn in Zeist, bijvoorbeeld omdat de lijnen naar Amsterdam via Marco en Van Praag nu eenmaal korter zijn
Feyenoord speelt ze toch nietquote:Op zondag 22 april 2007 20:43 schreef jorienvdherik het volgende:
Is dat dit jaar ook savonds?
vorig jaar was dat wel vreemd Ajax-Feyenoord savonds
quote:Op zondag 22 april 2007 20:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Feyenoord speelt ze toch niet
Althans niet voor de CL![]()
Ja, jammer dat dat niet gebeurd is.quote:Op maandag 23 april 2007 01:19 schreef rubbereend het volgende:play offs.
als NAC de beker had gewonnen hadden we in Eindhoven in het slechtste geval lekker intertoto mogen spelen![]()
quote:Voetbalfans mijden play-offs
Door PAUL VAN DEN BOSCH
De play-offs in het betaald voetbal beantwoorden niet aan de verwachting. Deze epiloog van de competitie is in het leven geroepen om meer spanning én inkomsten voor de clubs te genereren. Maar de toeschouwers lieten het tijdens de tweede editie van deze toegift massaal afweten.
Zo trok Ajax in de reguliere competitie gemiddeld 48.551 toeschouwers. Bij het duel tegen Heerenveen zaten er gistermiddag 29.241. Ook in Rotterdam liepen de toeschouwers niet warm.
Normaal gesproken zaten gemiddeld 40.382 toeschouwers in de Kuip, tegen FC Groningen stopte de teller bij 18.000. ,,Zonde dat zo’n wedstrijd in zo’n ambiance gespeeld moest worden,’’ zei Heerenveen-coach Gertjan Verbeek gisteren in de Arena. ,,Ik kan de fans wel begrijpen,’’ aldus zijn Ajax-collega Henk ten Cate. ,,Er zijn veel wedstrijden en het kost veel geld. De supporters moeten kiezen.’’
Ajax en AZ gaan uitmaken wie naar de voorronde van de Champions League gaat. Voor Feyenoord is het rampseizoen voorbij na de 1-1 tegen FC Groningen.
het ligt ook aan de tegenstander natuurlijkquote:Op zondag 13 mei 2007 14:06 schreef rubbereend het volgende:
bij NAc zat er bijna niemand en bij de start werd er hoog opgegeven over dat de supporters massaal naar het stadion zouden komen...... volgens mij zijn er nog minder mensen dan vorig jaar, dus lijkt me het definitief mislukt!
of gewoon na 34 wedstrijden stoppenquote:Op zondag 13 mei 2007 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou gaan voor een systeem zoals in Scotland, zodat je 4 keer tegen de beste ploegen speelt
ik heb het idee dat het bij de meeste wegblijvers niet om geld gaatquote:Op maandag 14 mei 2007 10:02 schreef Lionheaad het volgende:
Gewoon voor zorgen dat mensen met een seizoenskaart bij de play-offs niet meer hoven te betalen.
Maak de seizoenskaart gemiddeld 20 euro duurder. Bij het niet spelen van play-offs krijgen seizoenskaarthouders het volgende jaar 20 euro korting.
En gelijk hebben ze.quote:Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen
Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax
Zo als het nu gaat, kan het niet langer doorgaan.
Onzin.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:57 schreef paultjuhhh het volgende:
Het valt me op dat alle tegenstanders van de playoffs hier er net uitgekickt zijn
En blij dat ik was toen we er uitgekickt waren. En vorig jaar was ik ook tegen, en toen deed Sparta niet eens mee.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:57 schreef paultjuhhh het volgende:
Het valt me op dat alle tegenstanders van de playoffs hier er net uitgekickt zijn
quote:Supporters willen af van play-offs
Uitgegeven: 14 mei 2007 12:56
Laatst gewijzigd: 14 mei 2007 14:57
NIJMEGEN - De play-offs in het betaalde voetbal verkeren in een negatieve spiraal en moeten direct worden afgeschaft. Dat is de stellige overtuiging van de SOVS, de Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters waarbij veel officiële supportersverenigingen van de profclubs in Nederland zijn aangesloten.
"Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen", benadrukte Jurien Korzelius maandag. Zij is interim-voorzitter van de SOVS.
Weerstand
"Over dit onderwerp bestaat bij alle aangesloten supportersverenigingen geen enkele verdeeldheid. De weerstand tegen de play-offs neemt onder het Nederlandse voetbalpubliek alleen maar toe. Wij blijven alle recente boycot-acties onder de supporters ook van harte steunen."
Voor de SOVS kwamen de teleurstellende bezoekersaantallen bij de play-offwedstrijden in het afgelopen weekeinde allerminst als een verrassing. "Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat er na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten nog zo'n gekunsteld toetje achteraan komt", stelde Korzelius.
"Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax, zeker na de spannende titelrace tussen PSV, Ajax en AZ. Er staat gewoon te weinig op het spel. Met de kwalificatie voor de voorronde van de Champions League bijvoorbeeld heb je feitelijk nog niets in handen."
Publieke belangstelling
De play-offs in de eredivisie leiden dit seizoen allerminst tot uitverkochte stadions. Vooral zondag viel de publieke belangstelling bij de beslissende duels Ajax - SC Heerenveen (29.000) en Feyenoord - FC Groningen (18.000) flink tegen. Bij die laatste wedstrijd konden de fans voor de helft van de normale toegangsprijs naar binnen. Toch bleef de tweede ring van De Kuip pijnlijk leeg.
"Vorig jaar bij de invoering van de play-offs waren de toeschouwersaantallen ook al niet denderend", legde Korzelius uit. "Maar toen was alles nog nieuw. Er bestond bij het voetbalpubliek nog enige gezonde nieuwsgierigheid. Vitesse moest de kaartjes echter toen ook al voor 3 euro aanbieden om het stadion een beetje vol te krijgen. Dat is natuurlijk ver onder de kostprijs en dat komt het imago van de play-offs niet ten goede. Zo als het nu gaat, kan het niet langer doorgaan."
Vrees
Volgens Korzelius is het de hoogste tijd voor een grondige evaluatie door alle betrokken partijen. "Ik neem aan dat de KNVB en de Eredivisie CV evenmin blij zijn met de huidige ontwikkelingen. Onze vrees dat de play-offs vooral zijn ingevoerd om tv-zender Tien te behagen, wordt steeds meer bewaarheid. Want van de andere uitgangspunten - meer spanning en meer inkomsten - komt nog maar weinig terecht."
Aan de eerste evaluatie na de eerste editie van de play-offs deed de SOVS niet mee. "De conclusies en aanbevelingen uit dat beraad hebben ons nooit bereikt. We zouden nu graag wel meepraten hoe het nu verder moet. Want voor ons is het duidelijk dat deze play-offs geen toekomst hebben. Er is veel aanleiding om met alle betrokken partijen opnieuw in discussie te gaan."
'Te vroeg'
Manager competitiezaken Bert van Oostveen van de KNVB noemt het in een reactie "nog te vroeg om zwaarwegende conclusies te trekken". "Ik vind het nog niet verontrustend. Pas als de stadions bij de komende duels tussen AZ en Ajax opnieuw half leeg zijn, weten we dat we met een serieus probleem hebben te maken. Dat zullen we dan structureel moeten aanpakken."
gaan ze het nu van incidentele lotingen af laten hangen, voor het zelfde hadje Ajax - Twente gehadquote:'Te vroeg'
Manager competitiezaken Bert van Oostveen van de KNVB noemt het in een reactie "nog te vroeg om zwaarwegende conclusies te trekken". "Ik vind het nog niet verontrustend. Pas als de stadions bij de komende duels tussen AZ en Ajax opnieuw half leeg zijn, weten we dat we met een serieus probleem hebben te maken. Dat zullen we dan structureel moeten aanpakken."
valt ook nog wel mee, alleen om plek 5 was het nog spannend........ en voor de intertoto plekken? Niemand wilde vroeger dat toernooi spelenquote:Op maandag 14 mei 2007 17:09 schreef paultjuhhh het volgende:
De playoffs hebben de competitie gewoon spannender gemaakt dat is gewoon een feit
AZ-Ajax en Ajax-AZ zullen gerust een hoop toeschouwers trekken, daar ben ik van overtuigd. Maar dat is niet omdat die toeschouwers die play-offs zo tof vinden. Het is meer het affiche. Zo zal Ajax-Feyenoord en Feyenoord-Ajax ook altijd erg veel bekijks trekken, ook al ging het maar om een onderlinge weddenschap tussen de coaches.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gaan ze het nu van incidentele lotingen af laten hangen, voor het zelfde hadje Ajax - Twente gehad
Oh ja, de titelstrijd was zo spannend omdat er play-offs warenquote:Op maandag 14 mei 2007 17:09 schreef paultjuhhh het volgende:
De playoffs hebben de competitie gewoon spannender gemaakt dat is gewoon een feit
Vandaar die 'verdachte' beker-lotingen de afgelopen seizoenen.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:34 schreef Zwoerd het volgende:
We hebben de afgelopen 2 jaar geluk gehad met de bekerfinale, voor hetzelfde geld grijp je als je bij de eerste 5 eindigd alsnog overal naast
ja, de 3 clubs deden nog beter hun best om kampioen te worden omdat ze daarmee play-offs ontlopenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, de titelstrijd was zo spannend omdat er play-offs waren.
beide wedstrijden waren vorig jaar in de PO's ook niet uitverkochtquote:Op maandag 14 mei 2007 17:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
AZ-Ajax en Ajax-AZ zullen gerust een hoop toeschouwers trekken, daar ben ik van overtuigd. Maar dat is niet omdat die toeschouwers die play-offs zo tof vinden. Het is meer het affiche. Zo zal Ajax-Feyenoord en Feyenoord-Ajax ook altijd erg veel bekijks trekken, ook al ging het maar om een onderlinge weddenschap tussen de coaches.
Ten Cate: 'Dus Leo, als wij winnen krijg ik van jou z'n doosje sigaren?'
Leo: 'Zo is het. Maar als wij winnen dan kom je bij mij thuis het gras maaien en wil ik je niet meer horen over slechte grasmatten'.
Voor de toeschouwer geen enkele prijs te behalen in principe, maar toch zal zo'n wedstrijd het altijd goed doen.
Beetje onzin dus dat ze denken dat de play-offs toch wel geslaagd zijn als er bij de wedstrijden tussen Ajax en AZ veel mensen zitten.
Dat dusquote:Op maandag 14 mei 2007 17:28 schreef MaxPower het volgende:
de strijd om plek 5 was zonder playoffs net zo spannend geweest.
maar dat is toch een raar principe, daar wil je toch de beste ploegen ipv de gelukkigste of toevallig in vorm zijnde....?quote:Op maandag 14 mei 2007 22:36 schreef ASroma het volgende:
als je kijkt naar groningen en twente.... qua uitsupporters wel, 15 bussen van groningen naar utrecht straks weer. Het is voor de (kleinere) teams juist aantrekkelijker geworden omdat ze nu eindelijk kans hebben om Europa in te gaan of zelfs CL te gaan spelen.......
quote:over een paar seizoenen weet je niet beter, ze mogen het beker toernooi ook wel eens aanpakken en meer allure geven.
en btw gewoon weer massaal staanplaatsen invoeren en die prijzen 30-50 procent naar beneden![]()
En ze hebben nu ook eindelijk de kans om terecht te komen in een competitie die veel te zwaar voor ze is.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:36 schreef ASroma het volgende:
als je kijkt naar groningen en twente.... qua uitsupporters wel, 15 bussen van groningen naar utrecht straks weer. Het is voor de (kleinere) teams juist aantrekkelijker geworden omdat ze nu eindelijk kans hebben om Europa in te gaan of zelfs CL te gaan spelen.......
Tja, zo kan je alles wel doodredeneren. Wie zegt dat de kampioen volgend seizoen per definitie de sterkste in Europa zal zijn? Wie weet wordt een team wel compleet weggekocht.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar dat is toch een raar principe, daar wil je toch de beste ploegen ipv de gelukkigste of toevallig in vorm zijnde....?
[..]
dat weet je inderdaad nooit; toen PSV bijvoorbeeld 3 jaar terug in de halve finale kwam waren ze het jaar ervoor 2e geworden...............quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tja, zo kan je alles wel doodredeneren. Wie zegt dat de kampioen volgend seizoen per definitie de sterkste in Europa zal zijn? Wie weet wordt een team wel compleet weggekocht.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ze blijven kut. En ik heb ze dit jaar wel geboycot![]()
Ik ga niet naar FC Groningen - Utrecht aanstaande zondag. Al zal dat niet veel uitmaken, stadion zit wel vol door de verkochte kaarten in de vrije verkoop.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ze blijven kut. En ik heb ze dit jaar wel geboycot![]()
Zonder play offs was dit wellicht een normaal competitie-weekend geweestquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:07 schreef okee6 het volgende:
Aan de ene kant is het nu natuurlijk wel lekker weer, dus ze hebben alle reden om nog even wat wedstrijdjes er doorheen te jassen. Ik ben wel benieuwd wat het de betrokken clubs aan extra inkomsten oplevert. Dat zal vermoedelijk het vervolg bepalen.
Een zegen.quote:De play-offs #2 - Zegen of gedrocht?
10e volgens mij, voor Intertoto hoef je niet persé de eerste na de Uefacup tickets te zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:36 schreef venomsnake het volgende:
De eindstand van dit seizoen komt er als volgt uit te zien:
1 PSV (CL)
2 Ajax/AZ (vCL)
3 Ajax/AZ (vCL)
4 Twente (UC)
5 Heerenveen (UC)
6 Groningen (UC)
7 Utrecht (IT)
8 Roda JC
9 Feyenoord
Nu moeten Vitesse en Utrecht nog tegen elkaar voor een intertoto ticket, stel dat Vitesse wint en dus dat Intertoto ticket krijgt, eindigen ze dan als 7e en schuift de rest dan op?
Maw, kan Feyenoord zelfs nog op een 10e plek eindigen?
quote:Ten Cate spreekt zich duidelijk uit tégen play-offs
Datum: 28 mei 2007 Laatst gewijzigd: 28 mei 2007 0:39 Categorie: Ajax Nieuws
Op de persconferentie na de gewonnen wedstrijd tegen AZ werd aan beide coaches gevraagd wat zij van het play-off systeem vinden. Het antwoord van Henk ten Cate kon niet duidelijker; hij vindt het een waardeloos systeem. Hij is van mening dat de ranglijst na de laatste wedstrijd van de reguliere competitie bepalend moet zijn wie zich kampioen mag noemen en wie er voorronde Champions League en UEFA-cup speelt. Hiermee zit hij op één lijn met de mening van de AFCA Supportersclub en de Supportersvereniging Ajax.
Het is voor de directie van Ajax nu bijna onmogelijk om nog een andere mening uit te spreken naar de KNVB en ECV. Zeker nu de hoofdcoach van het eerste elftal zich hier ook zo duidelijk over uitspreekt. Ingaan tégen de mening van Ten Cate en de supporters zal enorm afbreuk doen aan het vertrouwen in de Ajax-directie. Zij zorgt hiermee voor verdeeldheid binnen de club. Dit is volgens ons niet het uitgangspunt van het door de directie opgestelde beleidsplan 2006-2011.
Utrecht dus toch 7equote:Op donderdag 24 mei 2007 22:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
10e volgens mij, voor Intertoto hoef je niet persé de eerste na de Uefacup tickets te zijn.
quote:Ajax spreekt zich op ledenvergadering uit tégen play-offs !
Datum: 1 juni 2007 Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 15:16 Categorie: Ajax Nieuws
Het ziet er naar uit dat de Ajax-directie in de evaluatie met KNVB en ECV zich zal uitspreken tégen voortzetting van de play-offs.
Op de algemene ledenvergadering van Ajax afgelopen dinsdagavond, is dit onderwerp door aanwezige leden ter sprake gebracht. Maarten Fontein heeft op deze avond duidelijk uitgesproken, dat Ajax tégen voortzetting van het play-off systeem is.
Dit betekent concreet, dat de KNVB en ECV géén steun meer heeft van Ajax betreffende dit onderwerp. Uiteraard hopen wij dat de overige betaald voetbal organisaties (BVO) spoedig zullen volgen.
Wij vinden het positief dat Maarten Fontein hoogstpersoonlijk duidelijkheid heeft gebracht. Het is wel jammer dat wij als supportersvereniging bij dezelfde vraag geen direct antwoord hebben gekregen (lees ons artikel van 16 mei jl.). Kennelijk genieten de leden van Ajax meer vertrouwen dan de eigen supportersverenigingen. We nemen dit maar voor lief, want het gaat ons uiteindelijk om het gewenste resultaat. Nu hopen dat de directie tijdens de evaluatie met KNVB en ECV de club niet in de steek laat.
Toch leuk voor de knvb dat de winnaar van de afgelopen 2 jaar dit uitspreektquote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:54 schreef rubbereend het volgende:
nou na 2 jaar beginnen ze in Amsterdam ook verstandig te worden
tja als de andere clubs dat ook maar oppakken want de clubs hebben het gezamelijk beslotenquote:Op maandag 4 juni 2007 12:44 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Toch leuk voor de knvb dat de winnaar van de afgelopen 2 jaar dit uitspreekt.
Het zal iig helpen wanneer een club als Ajax dit naar voren brent.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja als de andere clubs dat ook maar oppakken want de clubs hebben het gezamelijk besloten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |