Als je echt voldoende ervaring en kennis zou hebben zou je ons die gelegenheid niet bieden.quote:Aangezien ik voldoende ervaring en kennis heb hier in(denk ik,hoop ik) wil ik jullie de gelegenheid geven om het zelf te proberen.
Klopt, eigenlijk hoor ik het ook niet te vertellen. Maar ik weet gewoon dat er veel mensen zijn die veel over hebben om dit te leren. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen zullen ervaren...maar aan de ene kant heb je ook gelijk.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:00 schreef Jayvon het volgende:
[..]
Als je echt voldoende ervaring en kennis zou hebben zou je ons die gelegenheid niet bieden.
Mensen aan sporen zich in te laten met zulke materie is dan wel het laatste wat je zou doen.
Je mag dan nieuwsgierig zijn maar zulk soort ongein moet je als leek links laten liggen.
Doe je dat niet zijn de mogelijkheden idd enorm.
Niet aan de ene kant aan de hele kantquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk hoor ik het ook niet te vertellen. Maar ik weet gewoon dat er veel mensen zijn die veel over hebben om dit te leren. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen zullen ervaren...maar aan de ene kant heb je ook gelijk.
Mensen die willen leren zullen vanzelf op hun eigen manier achter bepaalde zaken komen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk hoor ik het ook niet te vertellen. Maar ik weet gewoon dat er veel mensen zijn die veel over hebben om dit te leren. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen zullen ervaren...maar aan de ene kant heb je ook gelijk.
Hierin heb je helemaal gelijkquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:33 schreef Neuralnet het volgende:
Voor de rest valt het me op dat mensen aan de opgeroepen geest altijd iets vragen dat ze zelf niet denken te weten. Terwijl er geen reden is om aan te nemen dat een geest het wel weet. Het punt is juist dat jezelf de enige bent die het kan weten en ook zelf de interpretatieslagen maakt tussen alle vormen van communicatie.
Hoe kom je aan die wijsheid ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:39 schreef Integrity het volgende:
De hele oproep is al fout. Je krijgt te maken met demonen, niet met geesten. Zodra je geesten oproept, nodig je demonen uit in je leven. Dat kan je hele leven verpesten.
Staat in de bijbel, is al heel lang bekend. Vandaar dat er al heel lang voor gewaarschuwd wordt. Ze verpesten je leven, omdat je ze uitnodigd in je leven. Ik zie het zo: stel jezelf de vraag: weet jij wie er nu tegen je spreekt?quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die wijsheid ?
en wat zijn demonen volgens jou ? (definitie kan verschillen)
En op wat voor manieren verpesten ze je leven ?
Disclaimer: dit is geen kruisverhoor
![]()
Demonen nog welquote:Op dinsdag 25 april 2006 08:39 schreef Integrity het volgende:
De hele oproep is al fout. Je krijgt te maken met demonen, niet met geesten. Zodra je geesten oproept, nodig je demonen uit in je leven. Dat kan je hele leven verpesten.
Heeft niks met de bijbel de maken miquote:Op dinsdag 25 april 2006 08:45 schreef Integrity het volgende:
[..]
Staat in de bijbel, is al heel lang bekend. Vandaar dat er al heel lang voor gewaarschuwd wordt. Ze verpesten je leven, omdat je ze uitnodigd in je leven. Ik zie het zo: stel jezelf de vraag: weet jij wie er nu tegen je spreekt?
Ik heb het zojuist gezegd, daarmee heb ik mijn verantwoordelijkheid genomen. Jouw invulling is je eigen verantwoordelijkheid. Tenzij jij voor mij kunt hardmaken dat de overleden persoon die jij spreekt, ook daadwerkelijk de persoon is die jij denkt dat die persoon is. Dit in de wetenschap dat een demoon ook dat weet, wat jij zou kunnen opvatten als waarheid.quote:
Omdat ze het leuk vinden om je pijn te doen. Letterlijk!quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:43 schreef Mirage het volgende:
En op wat voor manieren verpesten ze je leven ?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:56 schreef beautyjennifer het volgende:
Wat jij gedaan hebt raad ik je ten strengste af!
Mensen, doe dit nooit! Je weet niet wat je doet!
Het is namelijk levensgevaarlijk wat je doet, je speelt lettelijk met vuur. Dit is geen spelletje.
Als je kwade geesten tegenkomt dan kunnen die lettelijk je leven gaan bepalen. Nu zijn ze nog aardig, maar dat wordt wel anders. En dan kun je behoorlijk in paniek raken.
Dan moet je toch de hulp inroepen van een medium. Die kunnen de band met die kwade geest met je verbreken en die kwade geest je huis uitdrijven.
Ik ben zelf vaak in contact geweest met kwade geesten, en ik weet waar ik het over heb.
Je bent dus gewaarschuwd!
Ik heb ook contact met geesten en zielen. Er zitten gelukkig ook goede tussen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:03 schreef Morwen het volgende:
OK dan, maar je bent toch gewoon jezelfIk ben nog nooit in paniek geraakt, ik zie de geesten om me heen als helpers net als ik wat soms ben, als ik geluk heb
![]()
Nogmaals: Niet doen!quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:10 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik ben mijn sleutels kwijtHoe moet ik die geesten precies oproepen?
Ik zou het bij de "plaag"pixies proberen ipv bij de geestenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:10 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik ben mijn sleutels kwijtHoe moet ik die geesten precies oproepen?
Ja, maar ik mag dan vaak nadat mensen zijn gaan experimenteren, de verbintenis gaan verbreken en ik mag dan puin gaan ruimen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:10 schreef Mirage het volgende:
Natuurlijk is de kritische noot zeer belangrijk.
En vanzelfsprekend is het geen spelletje.
Toch vind ik vaak dat er vaak over gereageerd wordt op dit soort topics.
Zinnen als "Nóóóit doen !! Lèvensgevaarlijk !!!"
inclusief de uitroeptekens etc. maken mij (met alle respect) altijd een beetje aan het lachen.
Als je gewoon in je ervaringen gegroeid bent, je niet de motivatie van een 14 jarige scholiere hebt die een spanend feestje met haar vriendjes en vriendinnetjes, je je gewoon bewust maakt van de gevaren (inclusief het kunnen inbeelden van dingen en daarme jezèlf gek maken) vind ikzelf dat het allemaal best meevalt.
De dingen die hier beschreven worden zijn vaak extreem, vaak gaat het gepaard met een hoop poespas..... kreten die of het een uiterste aangeven of het andere.....
Ik vraag me altijd af hoe het komt dat ik niet in een dergelijke film zit, omdat mijn ervaringen meestal toch best rustig zijn. Natuurlijk, soms kunnen dingen je echt angst aanjagen, maar zelfs dan is het hier op een "rustige" manier.
Goed voorbereid, zonder paniek en gewoon als het moment daar is (als in je bent niet op zoek naar spanning maar naar ontwikkeling) kan je naar mijn idee een heleboel doen.
Er wordt al duizenden jaren voor gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:10 schreef Mirage het volgende:
Natuurlijk is de kritische noot zeer belangrijk.
En vanzelfsprekend is het geen spelletje.
Toch vind ik vaak dat er vaak over gereageerd wordt op dit soort topics.
Zinnen als "Nóóóit doen !! Lèvensgevaarlijk !!!"
inclusief de uitroeptekens etc. maken mij (met alle respect) altijd een beetje aan het lachen.
Als je gewoon in je ervaringen gegroeid bent, je niet de motivatie van een 14 jarige scholiere hebt die een spanend feestje met haar vriendjes en vriendinnetjes wilt, je je gewoon bewust maakt van de gevaren (inclusief het kunnen inbeelden van dingen en daarmee jezèlf gek maken) vind ikzelf dat het allemaal best meevalt.
De dingen die hier beschreven worden zijn vaak extreem, vaak gaat het gepaard met een hoop poespas..... kreten die of het een uiterste aangeven of het andere.....
Ik vraag me altijd af hoe het komt dat ik niet in een dergelijke film zit, omdat mijn ervaringen meestal toch best rustig zijn. Natuurlijk, soms kunnen dingen je echt angst aanjagen, maar zelfs dan is het hier op een "rustige" manier.
Goed voorbereid, zonder paniek en gewoon als het moment daar is (als in je bent niet op zoek naar spanning maar naar ontwikkeling) kan je naar mijn idee een heleboel doen.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:17 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Echt niet! Dit is helemaal geen geintje!
Nu reageer je wel een beetje "over" vind je zelf ook niet?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:15 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag dan vaak nadat mensen zijn gaan experimenteren, de verbintenis gaan verbreken en ik mag dan puin gaan ruimen.
Ik waarschuw niet voor niets! En er zijn veel meer mediums die hier voor waarschuwen.
Je mag mij dan wel uitlachen, maar ik vind het diep triest dat je onze waarschuwingen niet serieus neemt.
Als je je ervaringen niet uit de doeken wilt doen.. waarom dan op een forum ?quote:Ik kan hier wel uit de doeken doen wat mijn ervaringen hierin zijn, maar ik ben bang dat dat niet serieus genomen wordt.
Ik ben zelf van mening dat alles waar ik mij mee inlaat, ik voldoende kennis van heb (of spontane ervaring) om er op een zo verstandig mogelijke manier mee om te gaan.quote:Mensen vinden het spannend. Maar weten niet waar ze exact mee bezig zijn! Daarom is het ook zo gevaarlijk.
En dat respecteer ik.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:22 schreef Integrity het volgende:
[..]
Er wordt al duizenden jaren voor gewaarschuwd.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:14 schreef muhammad_ali het volgende:
Even helemaal offtopic maar hail to the oppermoeder![]()
Net ff fotoboek gekeken namelijk![]()
Da's waar, maar daarom zie ik het nog wel als mijn taak om jou op de hoogte te stellen. Die informatie geef ik en de verantwoordelijkheid met die informatie, dat is ook echt jouw verantwoordelijkheid. Informatie is zo belangrijk..quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
En dat respecteer ik.
Net als dat ik jouw achtergrond, levensovertuiging respecteer.
Ik begrijp ook waar je "vandaan" komt.
Maar dat betekend niet dat ik dan maar mijn eigen ervaringen en inzichten overboord gooi.
Ieder zijn eigen leven
Kijk, dat bedoel ik nu.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:28 schreef zhe-devilll het volgende:
Pfff zoals ts erover praat lijkt het alles niks bijzonders, nu mag ik hopen dat het zijn gids is waarmee hij in kontakt staat, hoewel gidsen zich meestal niet melden met cijfers van school.
Anyway, het is geen aanrader, velen worden steeds nieuwsgieriger en blijven doorgaan, gevaarlijke materie, je weet nooit welke energie je bij je krijgt.
Ts wil zich ergens bewijzen, en nu zijn er anderen op school die het ook wel erg interessant gaan vinden, niet zo'n goed idee ergens![]()
Als je een verkeerde energie bij je krijgt van bv ronddwalende entiteiten dan kom je daar vaak niet zomaar vanaf! En die kunnen erg lastig worden in de zin van stemmen in je hoofd e.d
Ik wil Ts niet bang maken hoor, vermoed wel meer maar ik vind dat ts er te jong voor is.
Dus lekker leren, je best doen enne...take care.
Don;t play with ghosts![]()
hélemaal waar !quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Da's waar, maar daarom zie ik het nog wel als mijn taak om jou op de hoogte te stellen. Die informatie geef ik en de verantwoordelijkheid met die informatie, dat is ook echt jouw verantwoordelijkheid. Informatie is zo belangrijk..
11 jaar is een lange tijd.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:20 schreef Vulkan het volgende:
( Let op: lange tekst!)
Ok, iedereen heeft vragen. Bestaan geesten, is er leven na de dood, hoe kom ik in contact met een alien of iemand die niet meer leeft etc.
Nu heb ik me zo'n jaartje of 11 in dit soort dingen verdiept. Nee, dat betekent niet dat ik verhaaltjes heb gelezen en gediscusseerd. Gewoon keihard leren hoe je in contact kunt komen met die wezens.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:46 schreef muhammad_ali het volgende:
Join the club Adoreer hier de meest sexy mod van fok Ik hoop dat mirage dit goed vind btw. Anders kan ie gelijk dicht natuurlijk.
idd ik moet het eens zijn met LW!quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ook ik vind hier een waarschuwing zeker op zijn plaats.
Ik kan me best voorstellen dat heel veel mensen nieuwsgierig zijn naar dit fenomeen maar zorg dat je goed geinformeerd bent naar de eventuele gevolgen.
Nog beter vind ik dat je dit samen doet met iemand die er ervaren in is, die een blok kan zetten op het moment dat er energieen binnen komen die niet veel goeds van plan zijn.
Er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die, na dit soort praktijken, volledig ontspoort zijn, de realiteit kwijt zijn of er een trauma aan overhouden, met alle gevolgen van dien.
Ben er voorzichtig mee, je weet inderdaad niet welke energie je binnen haalt.
Dat is nu de redenen waarom ik zo waarschuw.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd ik moet het eens zijn met LW!
ik heb het een aantal keer met een aantal verschillende mensen gedaan.
shit gezien die niet echt "normaal" is.
en ken ook mensne die in hun eentje hele domme vragen hebben gesteld. 1 daarvan zit na 3 zelfmoordpogingen nu in een inrichting.
Wat dit betreft heb ik veel ervaring in.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:11 schreef freecell het volgende:
Hmmmm,
Niet doen zeg ik! Ik ben dan weer een christendus daar kan je zo'n reactie van verwachten. Maar het zou je wat moeten zeggen dat niet alleen de christenen tegen zijn, maar ook de mensen die ervaring hebben in dit topic.
Ik ben geen fan van mediums, ik ben zelfs tegen (Ik wil best uitleggen waarom, niet in dit topic) het zou een aanwijzing voor je moeten zijn dat mediums en christenen het op dit gebied volledig met elkaar eens zijn!
Je weet niet wat je uitnodigt, maar veel goeds is het meestal niet.
Dus ,wees wijs, bedwing je nieuwsgierigheid en begin hier niet mee!
Me 2quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:25 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Wat dit betreft heb ik veel ervaring in.
Dus ik ben het helemaal met je eens.
Dus jij hebt het al meerdere malen gedaan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:02 schreef Kiteless het volgende:
Een gezonde dosis scepsis beschermt je tegen demonen, geesten en meer van dien
Mits in het bezit hiervan kunt u gerust experimenteren !
Uit eigen ervaring durf ik te stellen dat het niet geesten of demonen zijn die u gek maken,
doch uw eigen hersentjes !
Zoals een wijs man ooit sprak : "lajeniegekmakuuuh !"
Jazeker. Het is heel makkelijk om je vanalles in je hoofd te halen, of om verbanden te zien die er niet zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:05 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dus jij hebt het al meerdere malen gedaan?
NIET DOEN!!!!!!!!!!! is ook een beetje overdreven imo maar wat heb je liever, dat iedereen maar aangeraden wordt om glaasje te draaien oid?quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:48 schreef Marietje_34 het volgende:
ja, dat 'deskundige' geroep van NIET DOEN!!!!!!! enzo vind ik ook een beetje, eh..stom![]()
Tsja, dat moeten mensen zelf weten vind ik. Ik heb dat ook gedaan als kind en ben nooit achtervolgd door demonen ofzoquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
NIET DOEN!!!!!!!!!!! is ook een beetje overdreven imo maar wat heb je liever, dat iedereen maar aangeraden wordt om glaasje te draaien oid?
Tuurlijk moet iedereen voorzichzelf weten wat hij of zij doetquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Tsja, dat moeten mensen zelf weten vind ik. Ik heb dat ook gedaan als kind en ben nooit achtervolgd door demonen ofzo![]()
ja, je hebt ook wel gelijk hoorquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Tuurlijk moet iedereen voorzichzelf weten wat hij of zij doet. Maar een kleine waarschuwing is wel op zijn plaats vind ik.
Achtervolgd worden door demonen is natuurlijk ook weer een ander uiterste. Wat imo het gevaar is van glaasje draaien ed. is dat je niet weet wat je binnen haalt en veel mensen er niet meer mee kunnen stoppen, sommige mensen raken er zowat een verslaafd :[ .
Mensen die zichzelf zo deskundig voelen en zo hard van de toren blazen dat je het niet moet doen want het is eng en het zijn demomen etc. kun je toch niet als deskundige zienquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:14 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ja, je hebt ook wel gelijk hoorMaar ik kan me af en toe een beetje ergeren aan de 'deskundigheid' van sommigen, ik word daar een beetje recalcitrant van
![]()
Daarbij, de diehard sceptics die hier regelmatig mensen 'tot rede' proberen te brengen zou ik zoiets juist wel willen aanraden.
daarom juistquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:16 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf zo deskundig voelen en zo hard van de toren blazen dat je het niet moet doen want het is eng en het zijn demomen etc. kun je toch niet als deskundige zien.
Mee eensquote:Er is gewoon helemaal niets engs aan allemaal maar een beetje voorzichtigheid is op zijn plaats.
wat hij zegtquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:39 schreef Baleog het volgende:
allemaal leuk en aardig die waarschuwingen en mensen die contact met geesten hebben, maar hoe doe je dat dan?
je zou beter je ervaringen uit de doeken doen zodat mensen weten wat je kan meemaken is veel beter dan te roepen DOE DA NOOIT etc..... want dat maakt toch geen indruk op de mensen maakt ze alleen nieuwsgieriger om het wel te doen, dus mijn mening deel je ervaringenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:15 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag dan vaak nadat mensen zijn gaan experimenteren, de verbintenis gaan verbreken en ik mag dan puin gaan ruimen.
Ik waarschuw niet voor niets! En er zijn veel meer mediums die hier voor waarschuwen.
Je mag mij dan wel uitlachen, maar ik vind het diep triest dat je onze waarschuwingen niet serieus neemt. Ik kan hier wel uit de doeken doen wat mijn ervaringen hierin zijn, maar ik ben bang dat dat niet serieus genomen wordt.
Mensen vinden het spannend. Maar weten niet waar ze exact mee bezig zijn! Daarom is het ook zo gevaarlijk.
Als Christen kan ik me vinden in jouw gedachtengang.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:11 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Jazeker. Het is heel makkelijk om je vanalles in je hoofd te halen, of om verbanden te zien die er niet zijn.
Je moet alleen ook durven testen hoe het nou zit.
Zoals bv. de test die veel mensen vaak doen : "als er nu een geest is, geef me een teken !"
En dan 40 seconden later : Tadaa ! Een tik uit de verwarmingsbuis !
Maar als je nou gewoon eens niks vraagt, en je wacht een minuut, hoor je opeens een krakende vloer ofzo. Want tja, geluiden zijn er altijd wel he...
Er zijn er hier (in [tru]) genoeg die beweren dat ze beschikken over telekinetische krachten.
Maar objectief er naar laten kijken willen ze niet, "want dan werkt het niet".
Kijk, dan ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden.
Als niet Christen kan ik me ook goed vinden in die gedachtengang.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Als Christen kan ik me vinden in jouw gedachtengang.
Je hebt beloofd om het niet meer te doen vanwege je religie. Maar omdat je het toch weer wilt gaan doen vraag ik me af of je van je geloof gevallen bent?quote:De reden waarom ik beloofde om dit nooit meer te doen was vanwege mijn religie. Magie en dergelijke is namelijk verboden in monotheïstische religies.
Waarom plaats ik dit hier op fok? Ik lees regelmatig de TRU topic. Het valt me op dat mensen zich afvragen of geesten/demonen etc. bestaan, of er een god is, hoe ze in contact kunnen komen met deze wezens, kunnen ze wat voor ons betekenen, zijn ze gevaarlijk als ze bestaan etc.
Aangezien ik voldoende ervaring en kennis heb hier in(denk ik,hoop ik) wil ik jullie de gelegenheid geven om het zelf te proberen. Daarom wil ik, in de komende tijd via fok of een weblog, posts plaatsen die jullie kunnen lezen(en leren) hoe je deze wezens kunt oproepen en wat je met ze kunt. De mogelijkheden zijn enorm: macht, geld, sex, waarheid etc.
Ik wil weten of er voldoende vraag naar is. Ik heb me vooral verdiept in de Goetia. Ik heb het eerder gedaan, het is me 2x gelukt, maar dat wil niet zeggen dat het voor jou ook meteen(!) gaat lukken. Nog steeds twijfel ik soms aan mezelf.
Vulkan gaat zijn oude aantekeningen en boeken er bij pakken en is benieuwd naar jullie mening...
Precies.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:27 schreef Jayvon het volgende:
[..]
Als niet Christen kan ik me ook goed vinden in die gedachtengang.
Mensen kunnen zichzelf veel wijs maken en gelukkig maar.
Ga je serieus verdiepen in deze wereld dan open je een doos van pandorra.
En dan heb ik het echt niet over tikkende verwarmingsbuizen.
Dat moeten mensen gewoon beseffen voor ze er serieus mee beginnen.
En gelukkig zien de meeste mensen het als een geintje voor op de vrijdagavond met vrienden
en veel alcohol en tikkende buizen omdat dat juist ver van het echte werk af staat.
Lees zijn post nog een keer. Moet jij eens opletten in hoeverre zijn tekst lijkt op wat de duivel je te bieden heeftquote:Op dinsdag 25 april 2006 16:36 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Je hebt beloofd om het niet meer te doen vanwege je religie. Maar omdat je het toch weer wilt gaan doen vraag ik me af of je van je geloof gevallen bent?
Ik heb zelf niet de behoefte om het te gaan proberen. Daarentegen lijkt het me wel interessant als je je idee hier verder uitwerkt. Tenminste een beetje leven in de brouwerij hier![]()
Precies wat de duivel wilquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:42 schreef Vulkan het volgende:
Oh, ik ben niet van geloof gevallen trouwens. Ik ben wat onafhankelijker geworden...
Kan je een lijstje met wat verschillende functies en de daarbij behorende demonen samenstellen ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:40 schreef Vulkan het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik ben 23 jaar en ben geen student meer. Toen ik dit voor het laatst deed was ik 18. Toen hoorde ik dus mijn cijfer voor Nederlands. En ja, geesten of demonen kunnen cijfers voorspellen want ze hebben allemaal speciale 'functies'.
Wat is jouw definitie van een Demon ?quote:Ik praat hier eigenlijk over demonen. Volgens mij waren het er 72. Onderschat deze niet want ze zijn, volgens de boeken, zeer machtig en sterk.
Kan jij een korte samenvatting van het gebeuren zoals jij het doet geven ?quote:Nu lees ik dingen hier zoals: ''Ze kunnen je leven overnemen''. In principe klopt dit wel. De methode die ik heb toegepast, en misschien jullie ook zullen toepassen, berust op de theorie van Solomon de koning.
Dat is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggenquote:Hij was meester in het oproepen van geesten, demonen etc. Tijdens de oproeping, vindt de oproeper zich in een cirkel. Als je eenmaal vertrouwen hebt in je cirkel, en deze ook goed hebt getekend, kan er niks mis gaan.
quote:Wat ik wil vertellen is hoe je dit eenmaal doet, zoals ik het heb geleerd. Uit ervaring weet ik dat 90% er toch niks mee doet. Daarnaast is het helemaal niet raar of vreemd om informatie uit te wisselen. Het is niet mijn verantwoordelijkheid voor de rest, dat moet je wel accepteren.
Tsja, de duivel. Die zegt mij niks. Wat de een duivels noemt is voor de ander een leven met alles erop en eraan.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:19 schreef Integrity het volgende:
[..]
Lees zijn post nog een keer. Moet jij eens opletten in hoeverre zijn tekst lijkt op wat de duivel je te bieden heeft.
Als je mijn stukje hierboven gelezen heb en dit toch blijft adviseren, dan heb je wel een hele grote plaat voor de kop.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:14 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ja, je hebt ook wel gelijk hoorMaar ik kan me af en toe een beetje ergeren aan de 'deskundigheid' van sommigen, ik word daar een beetje recalcitrant van
![]()
Daarbij, de diehard sceptics die hier regelmatig mensen 'tot rede' proberen te brengen zou ik zoiets juist wel willen aanraden.
In het algemeen gebeurd dat ook niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:12 schreef senesta het volgende:
Maar dat ze na hun overlijden veranderen van zorgzame oma (bijvoorbeeld) in etterende demon wil er bij mij niet in.
Ten eerst zijn het geen verhalen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:12 schreef senesta het volgende:
Ik vind de verhalen van beautyjennifer een beetje "te".
De duivel waar ik het over heb, is er 1 uit de bijbel. Dat is de enige duivel die je kunt noemen, daar is de bron van die duivel.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:46 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Tsja, de duivel. Die zegt mij niks. Wat de een duivels noemt is voor de ander een leven met alles erop en eraan.![]()
Dan lijkt me dat knap lastig om te bewijzenquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:19 schreef DeHovenier het volgende:
En als de bijbel onwaarheden bevat?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:43 schreef beautyjennifer het volgende:
Mijn ervaring met het kwade is dat ze op je gaan liggen. Als je in bed ligt dan voel je heel duidelijk dat er iemand met een zwaar gewicht op je gaat liggen. En ik kan je verzekeren dat dat heel beangstigend is. Je raakt dan ook in paniek, met alle gevolgen vandien.
Het feit dat je zei dat je er al vele jaren mee bezig bent zegt al genoeg. Je bent dus in je hoofd bewust bezig met geesten. Het feit dat je dan op den duur gaat geloven in geesten of demonen komt doordat je dingen gaat horen die je eigenlijk wilt horen, of dingen die je later herinnert die je je eigenlijk graag onbewust zou willen herinneren. Je zegt al zelf dat geesten oproepen lukt als je in een staat van trans bent, dat zegt al genoeg; je bent je minder bewust van wat je ziet en hoort.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:40 schreef Vulkan het volgende:
Hallo allemaal. Ik vond het zeer interessant om jullie meningen te lezen. Mijn conclusie: ik geef jullie allemaal gelijk.
Even voor de duidelijkheid. Ik ben 23 jaar en ben geen student meer. Toen ik dit voor het laatst deed was ik 18. Toen hoorde ik dus mijn cijfer voor Nederlands. En ja, geesten of demonen kunnen cijfers voorspellen want ze hebben allemaal speciale 'functies'.
Ik praat hier eigenlijk over demonen. Volgens mij waren het er 72. Onderschat deze niet want ze zijn, volgens de boeken, zeer machtig en sterk.
Nu lees ik dingen hier zoals: ''Ze kunnen je leven overnemen''. In principe klopt dit wel. De methode die ik heb toegepast, en misschien jullie ook zullen toepassen, berust op de theorie van Solomon de koning. Hij was meester in het oproepen van geesten, demonen etc. Tijdens de oproeping, vindt de oproeper zich in een cirkel. Als je eenmaal vertrouwen hebt in je cirkel, en deze ook goed hebt getekend, kan er niks mis gaan.
Wat ik wil vertellen is hoe je dit eenmaal doet, zoals ik het heb geleerd. Uit ervaring weet ik dat 90% er toch niks mee doet. Daarnaast is het helemaal niet raar of vreemd om informatie uit te wisselen. Het is niet mijn verantwoordelijkheid voor de rest, dat moet je wel accepteren.
Weet je, ik ben bijv.. fragiel en gevoelig, maar ik blijf vaak het nuchterst met dit soort dingen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:57 schreef Jeweet het volgende:
Geesten oproepen is totaal niet gevaarlijk, tenzij je een fragiel en gevoelig persoon bent die ook daadwerkelijk wel in geesten geloofd.
Hm, dan zijn mijn hersens wel damn goodquote:Geesten enzo bestaan niet, maar kijk toch uit. Je hersenen houden je heel vaak voor de gek!
Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.quote:
Hahaquote:Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef APK het volgende:
Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.
Ze zegt verkracht en op andere manieren sexueel lastig gevallen te worden.
Het tragische is dat ze eigenlijk reguliere geneeskunst afwijst. ze is namelijk niet schizofreen, ze is een medium en heeft geneeskundige gaven. Denkt ze.....
Het gevolg was dat ze jarenlang langs een karavaan zogenaamde mediums, geestuitdrijvers en andere parapsychologen is getrokken die allemaal -even stellig als in dit topic gedaan wordt- beweerden dat ze bezeten was en dat zij de kwade geest konden verdrijven.
Uiteraard lukte dit niet.
Uiteindelijk is ze in een psychose geschoten en slikt ze nu pillen, zodat iig de de geesten die haar lastig vielen minder aanwezig zijn.
Ze denkt overigens nog steeds dat ze een medium is.
wtf lul je :S. Dat verhaal dat APK verteld komt namelijk heel vaak voor. Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...quote:Op woensdag 26 april 2006 00:21 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hahaen lastig voor haar, zie er ook totaal de humor niet van in ofzo eigenlijk.
En ik heb het maar één keer gehad, net als die slaapverlamming (die juist bij mensen dan meer schijnt voor te komen) en net als met die migraine-aanval, mijn kat keek er ook naar dus. Niet dat het wat zegt, maar dat doet het met sommige dingen toch nooit, als ik het maar weet.
Oh ja, heeft je chizofrene familielid ook wel eens kotsend op straat voorover gebogen gehangen, omdat er bijv. ruzie uitbrak. En vervolgens doodziek zijn.
Weet waar je mee vergelijkt en ken je bronnen, meneer.
En overigens zegt dit nog steeds niks, over mij, wel over jou, vermoed ik zo
Denk je dat ik dit grappig vind ofzoquote:Op woensdag 26 april 2006 00:21 schreef sweetgirly het volgende:
Hahaen lastig voor haar, zie er ook totaal de humor niet van in ofzo eigenlijk.
Waar heb jij het overquote:Weet waar je mee vergelijkt en ken je bronnen, meneer.
En overigens zegt dit nog steeds niks, over mij, wel over jou, vermoed ik zo
en wat als het wel entiteiten zijn!quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
[..]
Denk je dat ik dit grappig vind ofzo
Ik vind het diep tragisch.
[..]
Waar heb jij het over
Ik zeg toch helemaal niks over jou? Ik reageer slechts op jouw opmerking dat die 'sex-geesten' bestaan en verbind dat aan stellige opmerkingen van een aantal personen in dit topic.
Ik heb een bron die zeer dichtbij mij staat en ik heb de gevolgen gezien van haar zoektocht naar genezing van haar 'kwade geest' door mensen die zeiden -vaak voor een fiks bedrag- haar te kunnen genezen.
Geen enkel medium heeft tegen haar gezegd: 'Volgens mij zijn dat geen geesten, je kunt beter een reguliere arts bezoeken.'
Allemaal zeiden ze haar te kunnen helpen. Lekkere mediums zijn dat.
Zoals ik eerder zei focus ik me op de Goetia. Ik heb verschillende boeken gelezen van Aleister Crowley. Het zijn 72 geesten en ze hebben allemaal een eigen functie. Ik zal een paar namen die ik nog ken oproepen:quote:Kan je een lijstje met wat verschillende functies en de daarbij behorende demonen samenstellen ?
Een demoon is een bijbelse term: gevallen engel. Dus eigenlijk is het een 'foute' term. Ik denk namelijk niet dat het verstandig is om ze als demonen op te roepen. Dit doe je overigens ook niet tijdens je oproep, je roept ze op zoals dat geschreven staat. Hun kenmerken verschillen, net als bij mensen.quote:Wat is jouw definitie van een Demon ?
Kenmerken ?
Ik visualiseer een cirkel om me heen. Ik heb lang aan meditatie gedaan dus ik vertrouw hier op. Er zijn mensen die het graag tekenen of bouwen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik vertrouw meer op mijn spirituele krachten. Ik riep Barbatos op. Dit omdat hij past bij mijn horoscoop dus ook de kenmerken heeft van mijn spirituele krachten. Vaak wordt het aangeraden om demonen op te roepen die onder jouw astrologische kenmerken vallen. Meeste beginners roepen vaak Vassago op omdat hij vriendelijk qua karakter schijnt te zijn.quote:Kan jij een korte samenvatting van het gebeuren zoals jij het doet geven ?
Is er een specifiek iemand die jij aanroept ?
Gebruik je voorwerpen ?
Dan kom je vanzelf uit bij dat eeuwige vraagstuk; Wie is er nou gek ?quote:Op woensdag 26 april 2006 00:34 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:02 schreef Vulkan het volgende:
Ja dat zeg ik toch, demonen. Daar is niks mis mee, die demonen vinden het soms prachtig dat ze even op aarde mogen komen.
Zou kunnen....quote:Op woensdag 26 april 2006 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en wat als het wel entiteiten zijn!
Bedoel jij gelooft er niets van zoals plenty mensen dat niet doen,
stel dat het wel zo is?
Ze kan wel een poreus aura hebben oid, of heel paranormaal begaafd, nou dat is niet prettig hoor, zeker niet als je niet weet wat je kunt doen daartegen
Je hebt je oordeel al snel klaar, omdat jij er niet in gelooft is zij gek!
Misschien ben jij wel heel kortzichtig
Als waarschuwing sluit ik me hier volledig bij aan alleen moet je wel eerst in geesten geloven.quote:Oordeel zelf.... (duurt ongeveer 12 minuten.)
Meteen een goede waarschuwing voor mensen die -om wat voor reden dan ook- geestelijk niet al te stabiel zijn en met geesten in de weer willen gaan....
En daar gaat het in dit topic óók over.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:28 schreef playsur het volgende:
Als waarschuwing sluit ik me hier volledig bij aan alleen moet je wel eerst in geesten geloven.![]()
quote:Zo werkt het denk ik met alles, niks staat los van elkaar ook niet na je lichamelijke dood. Je lichaam is dood maar jouw geest zit nog steeds in die bron zoals ie altijd al heeft gedaan, dat verandert naar mijn mening niet
Ik denk dat de ziel zich ontwikkeld in het lichaam door allerlei factoren (omgeving, genen etc.) en dat de geest meer als universele bron gezien kan worden. Waar zeg maar alles uit ontstaan is, wil men daar het woord God aan verbinden dan zou je het God kunnen noemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:31 schreef playsur het volgende:
[..]
Geest of ziel?
Indien ziel, is dat dan ook gelijk het goddelijke?
Probeer eens aan hem te denken, respectvol en stel hem een vraag in gedachten. Misschien krijg je wel antwoordquote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
Aan de andere kant lijkt het mij geweldig om bv eens een praatje te maken met mijn vader (helaas overleden) kan dat dan ook?
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
en beautyjennifer ik heb er wellicht overheen gelezen maar jij spreekt uit (eigen) ervaring?
Lijkt me wel, hè?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:43 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik hoop ook dat je nu begrijpt waarom de mediums massaal voor deze praktijken waarschuwen.
En luister dan ook naar die waarschuwingen. We geven ze niet voor niets!
Ik heb al vaak gedacht: "Pa, wat vindt jij er nou van"...quote:Op woensdag 26 april 2006 01:40 schreef Morwen het volgende:
[..]
Probeer eens aan hem te denken, respectvol en stel hem een vraag in gedachten. Misschien krijg je wel antwoordDaar heb je geen bord of wat dan ook voor nodig hoor
![]()
Zou hij bij leven wel een pasklaar antwoord hebben danquote:Op woensdag 26 april 2006 01:43 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb al vaak gedacht: "Pa, wat vindt jij er nou van"...
Maar vervolgens krijg ik alleen antwoord van... tja, mijn eigen nuchterheid. Zelfde trouwens met geloof.
Ik ben wel gelovig , maar als ik echt heel rationeel ga nadenken dan brengt mij dat aan het twijfelen.
toch heb ik wel het gevoel dat er meer is tussen "Hemel en aarde".
Prijzenswaardig dat je in bijna elke post 'denk ik' gebruikt.quote:
Ik reageer wel op APK.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:34 schreef Jeweet het volgende:
wtf lul je :S. Dat verhaal dat APK verteld komt namelijk heel vaak voor. Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...
Dat je het diep tragisch vindt, geloof ik best.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Denk je dat ik dit grappig vind ofzo
Ik vind het diep tragisch.
Waar heb jij het over
Ik zeg toch helemaal niks over jou? Ik reageer slechts op jouw opmerking dat die 'sex-geesten' bestaan en verbind dat aan stellige opmerkingen van een aantal personen in dit topic.
Ik heb een bron die zeer dichtbij mij staat en ik heb de gevolgen gezien van haar zoektocht naar genezing van haar 'kwade geest' door mensen die zeiden -vaak voor een fiks bedrag- haar te kunnen genezen.
Geen enkel medium heeft tegen haar gezegd: 'Volgens mij zijn dat geen geesten, je kunt beter een reguliere arts bezoeken.'
Dank jequote:Op woensdag 26 april 2006 02:01 schreef APK het volgende:
[..]
Prijzenswaardig dat je in bijna elke post 'denk ik' gebruikt.
Tja, waarschijnlijk had ik anders gereageerd als jij niet die 'quote:Op woensdag 26 april 2006 02:03 schreef sweetgirly het volgende:
Ik reageer wel op APK.
Dat je het diep tragisch vindt, geloof ik best.
En ik kan nu wel een heel verhaal afsteken, maar als je je eerste zin niet had gezegd, had ik waarschijnlijk al anders gereageerd.
Het zijn voor mij vooralsnog 'oordelen', geen 'vooroordelen' omdat ik tot in den treure heb geluisterd naar verhalen over al die mediums die haar wel even zouden genezen.quote:Al begrijp ik dat het je boos maakt. En je er wrs je vooroordeel/delen over hebt. Kan, en logisch als het een familielid van jou betreft.
Frusterend, aan de andere kant zelfde verhaal als met Sylvia Millecam beetje.
Ik spreek inderdaad uit pure ervaring.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
hmmm intressant,
Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Sommigen raden aan er niks mee te doen en dat is in eerste instantie ook mijn eerste gevoel.
Aan de andere kant lijkt het mij geweldig om bv eens een praatje te maken met mijn vader (helaas overleden) kan dat dan ook?
en beautyjennifer ik heb er wellicht overheen gelezen maar jij spreekt uit (eigen) ervaring?
Het is gewoon heel erg moeiljik om een goede beeld van de werkelijkheid te geven.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:46 schreef senesta het volgende:
Beste beautyjennifer, het was zeker niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen.![]()
Je hoeft mij zeker niet te overtuigen om het niet te doen, dat zou ik zowiezo niet doen, ik vind het onrespectvol om gewoon maar te gaan zitten en een geest te proberen op te roepen.
Ik vind het anders als mensen via een medium contact proberen te krijgen met overleden mensen die hen na staan.
Ik denk alleen dat de heftige manier waarop je het neerzet een hoop mensen eerder uitdaagt om het wel te proberen of om je hele verhaal helemaal niet meer serieus te nemen.![]()
Maar dat is mijn kijk op de discussie hoor.
Er zijn inderdaad ook geesten die op "sex" uit zijn. En als je dat toelaat, heb je dan wel een fijn gevoel. Als ze voldaan zijn gaan ze je pijnigen. Knevelen. En dat doet echt pijn.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Ik vraag nooit geld.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Ik kan mij erg goed in deze tekst vinden.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:17 schreef Morwen het volgende:
Begin je aan geesten oproepen met een angstig gevoel, is de kans groot dat deze angst zich manifesteerd in misschien idd wel rondvliegende of neerstortende voorwerpen (immers hoe groot is de kracht van het denken, niemand weet het echt). Begin je eraan met respect en liefde dan zal ook deze kracht ontketenen vanuit die bron. Dat is mijn ervaring wel in ieder geval. Waarom kan je iemand bijv. beter geen advies geven als jezelf slecht in je vel zit.......Ik denk omdat het advies dan slecht zal zijn........
Zo werkt het denk ik met alles, niks staat los van elkaar ook niet na je lichamelijke dood. Je lichaam is dood maar jouw geest zit nog steeds in die bron zoals ie altijd al heeft gedaan, dat verandert naar mijn mening niet![]()
Denk ik ook niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
daar is niks mis mee
...............................
Ik denk dat ik begrijp hoe jij het bedoelt, en dat is ook een deel van de reden waarom ik vind dat het besproken mag worden.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:46 schreef senesta het volgende:
Beste beautyjennifer, het was zeker niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen.![]()
Je hoeft mij zeker niet te overtuigen om het niet te doen, dat zou ik zowiezo niet doen, ik vind het onrespectvol om gewoon maar te gaan zitten en een geest te proberen op te roepen.
Ik vind het anders als mensen via een medium contact proberen te krijgen met overleden mensen die hen na staan.
Ik denk alleen dat de heftige manier waarop je het neerzet een hoop mensen eerder uitdaagt om het wel te proberen of om je hele verhaal helemaal niet meer serieus te nemen.![]()
Maar dat is mijn kijk op de discussie hoor.
Heb je wel gelijk in maar er is toch één duidelijk verschil vind ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
Veel 17 jarige kunnen niet wachten tot de dag dat ze 8 worden.. autorijden !!!!
Helemaal hoteldebotel zijn ze als de eerste autorijles inzicht komt.
(tenminste in de tijd dat we nog niet massaal voor die tijd al achter het stuur kropen voor een joyride)
Zodra men eenmaal weet wat het is, de theorie doorlopen heeft, misschien 1 à 2 lessen gehad heeft, is men rustig en gaat men met beleid en doelgericht te werk. Niet meer zoekende naar de spanning.
Klopt.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:15 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in maar er is toch één duidelijk verschil vind ik.
In jouw voorbeeld zit er altijd iemand bij die ervaren is, zowel in de theorie als in de praktijk.
Gaat er dan iets mis, kan er altijd ingegrepen worden.
Als ik er zeker van zou zijn dat mensen eerst die informatie kregen die nodig is zou ik er ook geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
Klopt.
In mijn voorbeeld worden ze rustiger omdat ze informatie krijgen... ze worden er wat bekender meegemaakt.. de theorie lessen.. de 1e rijles met het eindeloze geklets van de instructeur....
Het niet meer "in het duister tasten" maakt imo dat het verstand en de rust gaat overheersen.
Je hebt begeleiding aan het begin van het proces, nadat je aan hebt gegeven dat je geïnteresseerd bent.
In het geval van onderwerpen op het paranormale/ spirituele vlak.. in dit geval geesten oproepen.
Ook zeker niet iets dat je "zomaar" even moet gaan doen. De risico's zijn niet uit te vlakken, maar juist ook daarom... informatie verstrekken, discussieren etc.... dit is ook een begeleiding om ervoor te zorgen dat men niet vanuit "spanning of op zoek naar het onbekende" te werk gaat.
Vandaar ook mijn mening zoals ik die hierboven ergens neerzette:
Eigenlijk moet je je pas bezig houden met opzettelijk/bewust krachten oproepen als je de vragen niet meer hoeft te stellen en je al "eigen" bent gemaakt door spontane ervaringen.
De vragen zijn erg belangrijk.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:41 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Als ik er zeker van zou zijn dat mensen eerst die informatie kregen die nodig is zou ik er ook geen probleem mee hebben.
Maar "een circel maken met wat kaarsen en eventueel steentjes die de geesten goed gezind maken" vind ik heel sumier.
Vragen als, wat bedoel je met een circel, waar haal ik de info over die steentjes, welke geesten kunnen er nog meer binnen komen, hoe weet ik zeker dat mijn circel veilig is, hoe sluit ik mijn circel enz. enz., ben ik hier nog niet tegen gekomen.
Ik denk dat er best veel mensen zullen zijn, die na het lezen van dit topic, gewoon uit nieuwsgierigheid (net als Kiteless bijv.) toch een poging gaan wagen zonder verdere voorbereidingen.
Waarom staat dit in bijna elke ervaringen-post altijd, net als het interressant wordt?quote:want er zijn veel meer dingen gebeurd in dat huis toen wat ik nu niet ga typen zo laat nog.
God heeft inderdaad dit soort dingen verboden gemaakt. Ik denk dat dit juist er voor heeft gezorgd dat ik er interesse in kreeg. Daarnaast focussen we ons in Nederland voornamelijk meer op Wicca. Ik heb haast geen een boek kunnen vinden die ons meer vertelt over 'demonen' magie. Ik ben een persoon die vind dat alles een beetje in evenwicht moet, dus daarom focuste ik me meer op de 'zwarte' magie.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:42 schreef Mirage het volgende:
@TS, het betreft hier wel Hogere Magie...
Ik meen dat God iets heeft gezegd in de trant van "roep geen andere krachten op dan mij. En dan een stuk tekst waaruit je kan opmaken dat hij zich gepasseerd voelt. Het volk behoort zich tot hèm te wenden en tot niets anders. Verwerp alles wat met astrologie, warzeggerij, het oproepen van geesten om vragen te stellen etc etc etc. Laat je hier niet mee in"
Saul (?) is daar toch zelfs voor gedood ?
Ben jij niet "bang" dat dit gevolgen voor jou gaat hebben ?
Je bent ermee bezig (geweest?) en bent blijkbaar nog steeds geïnteresseerd.
Voelt dit wel goed ?
En waarom dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 02:24 schreef APK het volgende:
Tja, waarschijnlijk had ik anders gereageerd als jij niet die '' smiley had geplaatst....
Kan ook en gelukkig btw.quote:Het zijn voor mij vooralsnog 'oordelen', geen 'vooroordelen' omdat ik tot in den treure heb geluisterd naar verhalen over al die mediums die haar wel even zouden genezen.
Verder heb ik de betreffende 'Martin' (ook een paranormaal genezer waar zij bij in de leer was) uit dat filmpje ook een keer ontmoet en alles in mij zei: 'NEEN!'
Ik noem het intuitie, een ander denkt misschien dat een geest of entiteit dit influistert.
Verder leeft zij gelukkig nog itt Sylvia Millecam.
hmmz dat was cynisch bedoeld, iemand die duivelse krachten oproept dat lijkt me geen zuivere koffie en dan nog zeggen dat die demonen het wel fijn vinden om even naar de aarde terug te kerenquote:Op woensdag 26 april 2006 10:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
Denk ik ook niet.
Maar ook daar zullen de meningen over verschillen.
Ik geloof niet in een macht (noem het Duivel) die probeert ons naar het slechte te trekken.
Wij "zijn" gewoon. Net zoals goed en kwaad (om de vraag wie bepaald wat wat is nog maar in het midden te laten).. die "zijn" ook gewoon.
Het zijn niet twee afzonderlijke kampen naar mijn idee.
Het is één geheel. En het moet in balans zijn voor een ideale situatie. Geen van beide kanzonder het andere bestaan. De krachten zelf die je aanroept (of de demonen) zou ik niet "slecht" willen noemen. Ze zijn gewoon en jij kan ze wat mij betreft aanroepen op de gepaste manier op het gepaste moment.. het enige dat ikzelf van belang vind is wat wil jíj met de aanroeping ?
Naast de demonen zijn er ook genoeg engelen die je aan kan roepen.
En dat houdt ook niet standaard in dat je goed bezig bent. Het is afhankelijk van je doel imo.
Zo heb je ook de geesten die bij de sterren en planeten behoren.
Waar zou je die in willen delen.
Het zijn allemaal krachten die je kan aanwenden voor datgene dat jíj bepaald.
(alhoewel de verschillende planeten, engelen en demonen ieder wel hun eigen eigenschappen hebben betreffende het doel dat ze het best voor aangeroepen kunnen worden, welke dag van de week etc etc... )
uhm laat die magie maar zitten aub!quote:Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:
[..]
God heeft inderdaad dit soort dingen verboden gemaakt. Ik denk dat dit juist er voor heeft gezorgd dat ik er interesse in kreeg. Daarnaast focussen we ons in Nederland voornamelijk meer op Wicca. Ik heb haast geen een boek kunnen vinden die ons meer vertelt over 'demonen' magie. Ik ben een persoon die vind dat alles een beetje in evenwicht moet, dus daarom focuste ik me meer op de 'zwarte' magie.
Saul ken ik niet, maar er zijn in het verleden veel mensen vermoord die zich met dit soort dingen bezig hielden. Eerlijk gezegd weet ik niet of dit gevolgen voor mij gaat hebben. Ik heb het gewoon bestudeerd en 2x uitgeoefend. Het klopt wel dat ik er nog interesse in heb, maar niet veel meer als vroeger. Want je kunt wel bepaalde dingen oplossen met magie, maar het kan ook anders.
Mijn gevoel hierover is volkomen neutraal. Ieder mens is uniek en we kunnen niet op al onze zwakheden wijzen.
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.
Men beweert dat de Necronomicon een verzinsel is, geschreven door een horror auteur. Dit is wel waar, alleen de auteur heeft zijn boek gebasseerd op echte rituelen die gebruikt werden. Dus de Necronomicon moet wel serieus genomen worden.
Nee, zeker niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef RickySway het volgende:
3 pagina's verder en nog steeds niet echt een 'handleiding' voor het oproepen van geesten. De Goetian interpretatie is erg interessant om te lezen, maar geesten oproepen is niet beperkt tot alleen de Goetian, of wel soms?
Ik denk dat niemand, geen gelovige, geen ongelovige en niemand die er tussenin zit, zal ontkennen dat er risico's aan zitten.quote:Al die mensen die keihard 'niet doen' roepen: het is ondertussen wel duidelijk dat geesten oproepen blijkbaar gepaard gaat (of kan gaan) met gebeurtenissen die je niet in eigen handen hebt... om maar niet te spreken van het schijnbare risico.
Goed zoquote:Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf kan ervaren zodat ik mijn eigen beeld erdoor kan laten vormen. Ik kan natuurlijk klakkeloos de Goetian omschrijvingen als waarheid aannemen en het advies opvolgen dit niet te doen...
maar zo ben ik niet.
Hier staat hoe glaasje draaien in zijn werk gaat: http://groups.msn.com/geestenoproepen/geestenoproepen1.msnwquote:Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef RickySway het volgende:
3 pagina's verder en nog steeds niet echt een 'handleiding' voor het oproepen van geesten. De Goetian interpretatie is erg interessant om te lezen, maar geesten oproepen is niet beperkt tot alleen de Goetian, of wel soms?
Al die mensen die keihard 'niet doen' roepen: het is ondertussen wel duidelijk dat geesten oproepen blijkbaar gepaard gaat (of kan gaan) met gebeurtenissen die je niet in eigen handen hebt... om maar niet te spreken van het schijnbare risico.
Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf kan ervaren zodat ik mijn eigen beeld erdoor kan laten vormen. Ik kan natuurlijk klakkeloos de Goetian omschrijvingen als waarheid aannemen en het advies opvolgen dit niet te doen...
maar zo ben ik niet.
wie post de juiste methode en overige info zodat ik dit eens kan gaan doen?
(ik post mijn ervaringen erna wel... geen probleem.)
Ik begrijp deze zin denk ik niet zo goed.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:37 schreef nokwanda het volgende:
Dat van die lampomzettend in dit onderwerp......Weet je hoeveel je daarvoor moet weten????? Hell....... Dat is veel.
en precies daarom trek ik mij niet zo hele veel aan van de term "demoon", zoals ik een paar posts terug al liet doorschemeren.quote:En het is bijna onmogelijk om dat klaar te spelen.
Het gaat er dan niet om om alle Goethiaanse en Enochiaanse en andere geesten en demonen bij naam te kennen.
Door verschillende culturele achtergronden worden deze krachten anders genoemd en beschreven. In west europa toch voornamelijk op Romeins-Christelijke basis omdat dat nu eenmaal de basis is van ons systeem, of je je daar nou aan wilt onttrekken of niet. Daar ontkomt niemand aan. Zelfs de meest doorgewinterde Wicca niet. Niemand schudt 4000 jaar aan geloof af (ja... ik denk terug aan de basis van de geloven zoals wij die kennen in de Sumerische tijd)
Al deze godsdiensten, of dat nou een monotheisme betreft of niet, maken gebruik van personificaties van krachten.
Heel simpel gezegd zou je de krachten die je aan wilt roepen ook de naam vanje vriendje kunnen gevenquote:Personificatie helpt alleen als instrument om de krachten te leren kennen en ze helder en eenvoudig aan te kunnen roepen.
ik kan niet anders dan knikkenquote:Zoals een plant zowel een medicijna als een gif kan zijn, zijn deze krachten dat allemaal ook. En daar zit maar een fractie van een haartje tussen. Daar ligt het gevaar.
Het grappige is dat ik hier in deze topic (en andere) mensen zie ontkennen dat er ook maar iets gebeurt met bv glaasjedraaien, terwijl ze in eerdere topics zelf een beroep deden op het ideomotor-effect. Los van of er nou spirititische zaken gebeuren of niet, is dat merkwaardig te noemen. Iemand die zegt dat er met glaasje draaien om maar een voorbeeld te noemen niets kan gebeuren, is gewoon niet goed op de hoogte. Het gebeuren op zich wordt in de psychologie nauwelijks serieus genomen, maar de gevolgen zeker wel.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand, geen gelovige, geen ongelovige en niemand die er tussenin zit, zal ontkennen dat er risico's aan zitten.
Nou... ik trok in gedachten jouw voorbeeld nog verder door inde zin van: weten hoe stroom werkt en alle natuurkundige aspecten ervan.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik begrijp deze zin denk ik niet zo goed.
Wat ik met de lamp bedoelde te zeggen is dat als je eenlamp in elkaar wilt zetten het belangrijk is te weten waarom er een stroomdraad aan moet, er een schakelaar inzit, wat het omzetten van de schakelaar zou moeten triggeren (het moet de stroomtoevoer aan of afsluiten), omdat je anders niet weet wat waar moet. En mocht de lamp kapot gaan, dan zijn je handen gebonden want je hebt geen idee wat er inzit dus wat kapot kan gaan.
Het kennen van alle namen en eigenschappen is natuurlijk heel iets anders.
(of bedoelde je dat niet ?Ik niet iig
)
[..]
Agreequote:en precies daarom trek ik mij niet zo hele veel aan van de term "demoon", zoals ik een paar posts terug al liet doorschemeren.
Zoals ik al aangaf in mijn planten voorbeeld is alles zowel goed als slecht te gebruiken. het is voor het grootste deel aan degene die het oproept en hoe goed die persoon een kracht onder controle kan houden. En daar schuilt weldegelijk een gevaar imo.quote:Mag ik vragen hoe jij demonen ziet ?
Zie jij het wel zoals zhe-devill bijvoorbeeld als standaard slechte krachten waar je mee werkt ?
[..]
quote:Heel simpel gezegd zou je de krachten die je aan wilt roepen ook de naam vanje vriendje kunnen geven
[..]
Knikken we samenquote:ik kan niet anders dan knikken
Ik ben er heus niet op uit om andere mensen de oren te wassen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef amarena het volgende:
@t Beautyjennifer,
Ik kan daarom ook wel begrijpen dat deze 'ik zal het deze jong-en-lui wel eventjes vertellen hoe het werkt-houding' sommige mensen tegen het hoofd kan stoten. Overigens twijfel ik niet per sé aan je kunnen maar ik denk dat andere houding je geloofwaardiger en overtuigender maakt.
Als je wordt geplaagd door kwade geesten, probeer rustig te blijven.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef amarena het volgende:
Maar goed dat terzijde, ik wel oprecht benieuwd hoe jij je wapend tegen kwade krachten? Dus als je nog goede tips hebt.....
Idem je weet nooit wat je oproeptquote:Op woensdag 26 april 2006 18:43 schreef nowchangeher het volgende:
Persoonlijk zou ik niet de zelf niet proef op de som willen nemen..om het maar "even te proberen.."
Mocht het ooit zo zijn dat ik een geest " uitnodig" in mijn huis dan doe ik dit zowiezo prive en zorg ik ervoor dat deze geest me ook daadwerkelijk gaat helpen. Ik hoef echt geen roulette te spelen door glaasje te draaien en zomaar ff wat op me af te krijgen..FOK that! Daar begin ik dus absoluut niet aan. Wat ik liever zou doen is een oude god uitkiezen waar ik me vertrouwd bij voel..en dat hoeft helemaal geen jezus te zijn, maar het kan ook een andere god zijn waarbij ik me goed kan voelen en die me eventueel een klein zetje in de goede richting kan geven..als deze me vervolgens kan en wil helpen, bedank ik deze voor het gesprek wat ik met hem had..(ja, ik ben netjes opgevoed) en neem ik ook afscheid van hem..of het hele glaasje draaien waarheid is of fictie laat ik in het midden en ik schenk er ook absoluut geen aandacht aan..het zou maar eens blijken dat je met pandora's box speelt..! Dan ben je toch mooi de sigaar!
Ik ben blij met wat je zegt.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:41 schreef BONG4002 het volgende:
Ik volg dit topic al eventjes op de voet en moet zeggen dat het me altijd wel heeft geboeid over geesten e.d. al ben ik wel sceptisch ingesteld en vraag ik me af (duh) of het wél bestaat
Ik denk dat je er zelf ook voor een deel voor open moet kunnen staan wil je zoiets kunnen ervaren, maar zelf ben ik daar mss wat te nuchter voor, al zou ik het zeker NIET SNEL proberen, alleen als een paar bijzonder dierbare mensen voor mij bijvoorbeeld zijn overleden en ik nog met een paar belangrijke vragen zit die ik dan weleens beantwoord zou willen zien, maar dan nog zou ik dat UITSLUITEND doen bij anderen die er kennis van hebben en eventueel een kwade kracht kunnen blokkeren voordat het mijn "ziel" zou bereiken.
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Idem je weet nooit wat je oproept
Zag ook eens in een wiccablad allemaal van die vreemde dingen staan,
ik lees die bladen nooit maar toevallig lag het in de winkel, nou ff doorbladeren
Sjeeh ze lieten zien hoe je wezens op kon roepen etc, alsof het niks was, en heel normaal!?
Ik vind dat soort dingen echt niet gezond meer
Je weet nooit wat je oproept nml en die oude energieen van eeuwen terug moet je met rust laten, dat zijn zeker geen dingen waarmee je kunt spotten! Die zijn eeuwen terug gebruikt in rituelen waar die van menigeen in tegenwoordige tijd alles nog verbleekt!
Ik begin er niet aan, ik weet wat het kan aanrichten, ik weet wat terugkaatst, ik weet dat dit alles heel gevaarlijk kan zijn! Dus waarom een kijkje nemen? Liever zekere voor het onzekere nemen dan hele nare dingen meemaken!
quote:Op woensdag 26 april 2006 20:00 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.
Het is wel zo dat dit een macht is.
En op 1 deel macht staan 10 delen verantwoordelijkheid.
Dus hoe meer macht je hebt, des te groter is de verantwoordelijkheid.
Je ziet ook mensen die hun krachten verkeerd gebruiken ook zwakker worden.
Ik vind dat je nooit moet spelen met energieen!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:00 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.
Het is wel zo dat dit een macht is.
En op 1 deel macht staan 10 delen verantwoordelijkheid.
Dus hoe meer macht je hebt, des te groter is de verantwoordelijkheid.
Je ziet ook mensen die hun krachten verkeerd gebruiken ook zwakker worden.
Tja, ik kan je alleen beschrijven wat ik uit eigen ervaring meegemaakt heb.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:44 schreef andy1980 het volgende:
wel beautyjennifer nu vind ik dat je goed en veel uitleg geeft, dank daarvoor en wat moet ik mij voorstellen bij sexgeesten???? wat doen die dan???
Nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:10 schreef nokwanda het volgende:
Waarom dringt de sfeer van Anne Rice's Witches hour zich nu weer op. Iemand hier dat boek gelezen?
Over Deva's en natuurgeesten misschien ook leuk om te lezenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:44 schreef andy1980 het volgende:
wel beautyjennifer nu vind ik dat je goed en veel uitleg geeft, dank daarvoor en wat moet ik mij voorstellen bij sexgeesten???? wat doen die dan???
Houdt je dan zo van pijn?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:55 schreef Dimelo het volgende:
en emt watvoor iemand zou je "een kijke moeten nemen" een medium o.i.d.? ik heb wel een kennis die spiritueel is enzo en zo was mijn oom ook. ik ben ook wel geïntreseerd in dit soort dingen. en zo een sexgeest, hoe roep je die op?:P
Dat kun jij raar vinden maar ik zou ze de kost niet willen geven die daar nou net gigantisch op kickenquote:
Dat gebeurd ook, kijk maar naar haunting op discovery, spookhuizen etcquote:Op woensdag 26 april 2006 23:08 schreef Neuralnet het volgende:
Waarom komt een geest alleen vervelen als je hem roept en niet gewoon zomaar?
Jaquote:Op woensdag 26 april 2006 20:56 schreef beautyjennifer het volgende:
Tja, ik kan je alleen beschrijven wat ik uit eigen ervaring meegemaakt heb.
Je wordt eerst sexueel verwent. Het voelt ook niet onaangenaam. Je voelt kalmte en je hebt het gevoel dat ze het voor jouw doen.
Dat heb ik dus niet gehad.quote:Dan beginnen ze te knevelen. Je voelt twee handen in je oksels en die beginnen dan hard te knijpen. Je krijst het dan lettelijk uit van de pijn.
Klopt.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:46 schreef APK het volgende:
De believers lijken -soms- erg zeker van hun zaak.
Zoals hier al meer gezegd is proberen sommige mensen hier iedere keer de beweren dat dit niet zou bestaan en iedere keer de schuld geven aan de gebreken van de hersenen.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:46 schreef APK het volgende:
Vragen jullie je wel eens af of het misschien een 'truc' van de hersenen kan zijn?
Uiteraard is dit erg moeilijk te beoordelen......
Mijn ervaring is dat je dan het kwade moet oproepen. En het probleem daarvan is dat ze nogal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar zijn.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:55 schreef Dimelo het volgende:
En zo een sexgeest, hoe roep je die op?:P
Waarom zou ik het je vertellen als ik van te voren weet dat het gigantisch mis kan gaan?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
En op pagina 2 werd al gevraagd naar methoden om geesten op te roepen, ik zou het toch wel op prijs stellen als iemand me hier kon vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat.
Ik ben nuchter genoeg en ik heb zo veel ervaring om te kunne zeggen dat het helemaal niet nep is.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
beautyjennifer, net zoals ik kan toegeven dat ik er naast kan zitten omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met hetgeen wat dit subform bezighoudt, kan jij blijkbaar niet toegeven dat er toch wel degelijk een kans bestaat dat het hele paranormale gebeuren nep kan zijn.
Ik onderschat mijn hersenen niet hoor.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
Het menselijke lichaam is zo complex, het brein is zoveel meer complex. Jullie "believers" zeggen dat de sceptici een bord voor de kop hebben, maar is het niet andersom? Onderschat je niet gewoon je eigen hersenen?
Ik ben blij dat je de juiste beslissing genomen hebt.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:07 schreef senesta het volgende:
Dat weet ik niet.
Sorry, ik ben geen kenner op dat gebied maar het lijkt mij van wel.
Als je echt wil zijn er hele goede mediums die je vragen goed kunnen beantwoorden en die je hierin kunnen begeleiden.
Ik wil zelf binnenkort een afspraak gaan maken bij Loes van Loon, heb ik hele goede verhalen over gehoord.
De vraag is ook wilt hij datzelf ook. Is hij daar wel klaar voor.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:53 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik zou graag mijn neefje/goede kameraad willen oproepen!
Hij is 2 jaar geleden veronglukt bij een scooter ongeluk....
Is dat mogelijk?
En kun je me vertellen waar ik event. info kan vinden?
Ik was zowiezo niet van plan dit anders te doen hoor maar volgens mij had ik dat in een eerdere post ook al gezegd.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:16 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je de juiste beslissing genomen hebt.![]()
Goede begeleiding is zo belangrijk.
Toen ik ondekte dat ik een gave had, heb ik ook begeleiding gehad. Dat is zo belangrijk.
Vraag in gedachten aan hem om een teken, of een droom!quote:Op donderdag 27 april 2006 11:53 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik zou graag mijn neefje/goede kameraad willen oproepen!
Hij is 2 jaar geleden veronglukt bij een scooter ongeluk....
Is dat mogelijk?
En kun je me vertellen waar ik event. info kan vinden?
quote:Op donderdag 27 april 2006 12:26 schreef senesta het volgende:
[..]
het zijn in mijn ogen mensen zoals jij en ik die zijn overleden, ik ga ook niet bij een willekeurig huis aanbellen om te zien wie er opendoet.
Moeilijk te beoordelen... ja en nee.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:46 schreef APK het volgende:
De believers lijken -soms- erg zeker van hun zaak.
Vragen jullie je wel eens af of het misschien een 'truc' van de hersenen kan zijn?
Uiteraard is dit erg moeilijk te beoordelen......
En dieren dan?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
beautyjennifer, net zoals ik kan toegeven dat ik er naast kan zitten omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met hetgeen wat dit subform bezighoudt, kan jij blijkbaar niet toegeven dat er toch wel degelijk een kans bestaat dat het hele paranormale gebeuren nep kan zijn. Jarenlange indoctrinatie, aangeleerde intepretaties van de realiteit vanuit je direct omgeving.. al die dingen kunnen meespelen. Jij ziet dat iemand geneest nadat je diegene hebt aangeraakt, een dokter ziet iemand genezen door fysieke stimulatie van het lichaam - de hersenen geven eindelijk signalen af om extra witte bloed lichamen aan te maken o.i.d.
Het menselijke lichaam is zo complex, het brein is zoveel meer complex. Jullie "believers" zeggen dat de sceptici een bord voor de kop hebben, maar is het niet andersom? Onderschat je niet gewoon je eigen hersenen?
Je hebt dingen ervaren die prima te verklaren zijn met theorieën die meer down-to-earth zijn, alleen niet altijd te bewijzen simpelweg omdat de huidige medische wereld niet ver genoeg is ontwikkeld om de hersenen in hun totaliteit te begrijpen. Dat wil zeggen: over x-aantal honderd jaar weten we waarschijnlijk het fijne wel van de grijze massa in onze koppen. Maar voorlopig is het onverklaarbare niet zomaar te wijten aan het paranormale.
En op pagina 2 werd al gevraagd naar methoden om geesten op te roepen, ik zou het toch wel op prijs stellen als iemand me hier kon vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat.
Let op: niemand gaat hier op reageren.
men zegt dit wel eens over mensen die zelfmoord plegen dat die nog op aarde blijven rondhangen,quote:Op donderdag 27 april 2006 12:26 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik heb ook gehoord (van een kerel uit me klas die is heeft zich in deze zaken verdiept) dat als een mens geen natuurlijke dood sterft hij eerst nog een tijd op deze wereld is en niet gelijk vertrekt!
Ik heb 2 maanden zijn aanwezigheid nog gevoeld bij mij.......echt zo dat hij op me neerkeer...maar dat kan ook aanmezelf liggen!
Dat je je soms aangevallen voelt snap ik wel hoor.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:14 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik reageer vaak heel heftig, maar dat komt omdat ik me zo aangevallen voel.
En dat het nep is. Echt niet. Zoals ik al eerder beschreef hebben artsen in het ziekenhuis diverse foto's gemaakt voordat ik bezig ging, tijdens en erna.
Daar ben ik een keer hoteldebotel van geweest.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
men zegt dit wel eens over mensen die zelfmoord plegen dat die nog op aarde blijven rondhangen,
diegenen kunnen dan niet echt door naar het licht oid,
maar het zijn merendeel geen fijne geesten die blijven rondhangen, maar niet allemaal zijn ze slecht, het zijn ook zielen die niet beseffen dat ze dood zijn, dus door een plots ongeluk dood zijn terwijl ze altijd geloofden dat dood dood was, en het schijnt dat je je net zo voelt na je dood als ervoor, je voelt jezelf net zoals je nu bent oid.
Dus die snappen een tijdje niet dat ze geen lichaam meer hebben in onze wereld.
Is goedquote:Op donderdag 27 april 2006 13:13 schreef APK het volgende:
[..]
En Mirage, ik zal later nog op jouw post reageren, moet nu weer aan het werk....
yo wtf!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
Daar ben ik een keer hoteldebotel van geweest.
Niet zo zeer ikzelf geestelijk, maar lichamelijk.
Er stond een groepje mensen op de stoep, je kon zien dat er iemand op de grond lag. Je kon echter niet zien wie of wat.
Tussen de groep mensen stond iemand die "anders" was. (ik keek ernaar vanaf een afstandje).
Diegene voelde verward en chaotisch.
Ikzelf werd helemaal niet lekker, ben naar huis gelopen/rend en kwam net op tijd bij de wc waar ik mijn maaginhoud leegde.
Het waren echt emoties die vanaf die persoon afkwamen.
Even later kwamen de sirenes.
Tjah als kind al dingen weten die anderen niet weten of normaal vinden-in hun ogen dan- dus praten erover doe je al niet zo snel.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef Bange-Frans het volgende:
toch vraag ik me af...hoe kom je aan deze wetenschap?
Lang geleden, had ik een aantal nachten dat ik maar niet normaal kon slapen,quote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef Bange-Frans het volgende:
[..]
yo wtf!
en dis serieus?
zieke shit! was het niet gewoon 1 iemand van de groep die niet goed werd omdat die kerel daar lag?
wat bedoel je?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:39 schreef Bange-Frans het volgende:
lever maar in!
aangenaam kennis te maken.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Dat mensen rare dingen kunnen voelen is algemeen bekend en behoeft geen discussie. Als iemand pijn voelt die ik niet voel, ga ik ook niet zeggen dat de pijn niet bestaat. Wat mij wel tegenstaat is dat aan een gevoel een oorzaak wordt toegeschreven van het type dat door iedere willekeurige oorzaak vervangen zou kunnen worden. Geesten, spoken, heksen, tovenaars en noem alle sprookjesfiguren maar op.
Ook het drogargument van "je kan het tegendeel niet bewijzen DUS is het waar" imponeert mij niet. Ik kan 1001 dingen noemen die JIJ niet kan bewijzen, maar die overduidelijk niet waar zijn. Van roze olifanten tot kabouters en reuzen. "Bewijs het maar eens, anders is het waar." Ja dag, wie zo wilt redeneren vraagt erom om niet serieus genomen te worden.
Het valt mij op dat er voor het "paranormale" altijd een tigger nodig is. Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Ja mensen, het is bekend dat je je hersenen kan intoxineren en indoctrineren om zo dingen te zien en te voelen. Dat betekent niet dat het in werkelijkheid bestaat.
Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Jij komt hier binnenvallen en begint gelijk te bleren, te generaliseren en nou beweer je ook nog dat ìk (om even voor mijzelf te spreken) nergens op in ga ?quote:Op donderdag 27 april 2006 16:20 schreef Neuralnet het volgende:
Zo'n reactie was natuurlijk te verwachten. Jammer dat er nooit in wordt gegaan op de inhoudelijke bezwaren. In een discussie komt er altijd wel iemand die zegt "ja maar IK ben wel..." Tuurlijk ben jij DE uitzondering. Gelukkig kunnen er tegen 1 uitzondering talloze tegenvoorbeelden worden gegeven die de regel bevestigen. Waardoor het toch echt eens noodzakelijk wordt dat mensen er inhoudelijk op in gaan.
Ritueel is dus het sleutelwoord en het antwoord op hetgeen dat mensen zien. Dat argument is zelden ontkracht.
Aangenaam kennis te maken danquote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die (1) nuchter en (2) bij zijn volle verstand EN (3) zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Het argument dat ik of een ander een bewering niet kan bewijzen, en dat het DUS niet waar is, is ook niet erg sterk. Net als dat 'iets' door een bepaalde verklaarbare oorzaak voor kan komen, en dat het DUS dat geweest moet zijn. Er komen in alle culturen en in alle bevolkingsgroepen mensen voor die ervaringen hebben die 'geest-gerelateerd' zijn. Zo gauw dat ook het geval is met roze olifanten neemt ik die vergelijkingen serieus, eerder niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Ook het drogargument van "je kan het tegendeel niet bewijzen DUS is het waar" imponeert mij niet. Ik kan 1001 dingen noemen die JIJ niet kan bewijzen, maar die overduidelijk niet waar zijn. Van roze olifanten tot kabouters en reuzen. "Bewijs het maar eens, anders is het waar." Ja dag, wie zo wilt redeneren vraagt erom om niet serieus genomen te worden.
Wat je hier schrijft is gewoon niet waar, dat maak jij er van. Waarschijnlijk ter ondersteuning van jouw eigen aannames. En ja, dat zal best voorkomen maar het is niet per definitie bij iedereen het gevalquote:Het valt mij op dat er voor het "paranormale" altijd een tigger nodig is. Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Ja mensen, het is bekend dat je je hersenen kan intoxineren en indoctrineren om zo dingen te zien en te voelen. Dat betekent niet dat het in werkelijkheid bestaat.
Dat is zo vreemd niet bij een kwetsbaar onderwerp als dit, en los daarvan zijn er wel degelijk mensen die met veel kennis en gezond verstand dergelijke waarnemingen hebben gehad. Onlangs hoorde ik een interview van (ik meen) Dr. Dick Bierman die onderzoek deed naar bepaalde hersenfuncties en pre cognitie. Er kwamen enkele opvallende resultaten uit naar voren, oa dat de hersenen al reageerde op bepaalde foto's voordat die foto's aan het oog werden blootgesteld. Er waren mensen die bij deze onderzoeken aanwezig waren, maar die hun naam niet openbaar wilde maken omdat het bezig zijn met dergelijke zaken voor hen problemen op kon leveren met bv sollicitaties. Wat natuurlijk vooral komt omdat mensen hetgeen ze niet kennen graag in het belachelijke trekken, of er zelfs volstrekt vijandig tegenover staan. Ieder met daarvoor hun redenen.quote:Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Word.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:14 schreef Gorian het volgende:
Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.
Meldtquote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Maar het probleem dan is dat die verdwaalde zielen zo wanhopig zijn dat ze je leven echt moeilijk kunnen maken. In dat geval moet je weten wat je moet doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:50 schreef amarena het volgende:
De geesten die zich met vervelende praktijken bezighouden, zitten vaak in de grijze gebieden van het hiernamaals en beseffen vaak nog niet dat ze dood zijn. Ze blijven daarom verbonden met Aarde en willen nog niet weg. Ze dolen rond en zijn gefrustreerd. Glaasje draaien is bv een makkelijke manier om met deze 'gefrustreerde' geesten in contact te treden.
Het is goed dat je hulp vraagt van je persoonlijke gidsen trouwens!!!
Ik heb zelf in het verleden ook migraine aanvallen gehad. Ik weet maar al te goed wat het is.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:00 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Meldt
Oh, en als ik mezelf positief openstel voor de natuur, dan wil er nog weleens wat gebeuren, maar dat zie ik meer als iets moois, mooiheid van het toeval ofzo.
En of je moet die migraine-aanval ook als 'ritueel' zien
Ik ben er tevens van op de hoogte dat mensen, zo gauw ze niks meer weten te zeggen, hun toevlucht zoeken in het persoonlijk worden. Dan ligt het natuurlijk aan de manier van communicatie en de houding en zoeken ze overal iets om niet inhoudelijk te hoeven ingaan.quote:Als jij zo goed weet hoe het brein van de mens in elkaar zit, ben je waarschijnlijk ook aardig op de hoogte van het feit dat als de toon niet normaal is mensen helemaal niet meer ingaan op wat jij zegt, maar zich puur gaan ergeren aan je manier van communiceren.
Dat argument gebruik ik niet. Echter wel het argument dat degene die beweert ook dient te bewijzen en/of aannemelijk dient te maken. Anders is het wel erg makkelijk om van alles te beweren. En over die olifanten gesproken: in elke cultuur komen ook mensen voor die na een ritueel die roze olifanten zien. Een ander soort ritueel in dit geval (drank en drugs) maar toch een ritueel. Een handeling die men zelf in het leven roept. Geloof je er dan in? NEE. Waarom dan wel bij de geest? Die ook het gevolg is van een handeling?quote:Het argument dat ik of een ander een bewering niet kan bewijzen, en dat het DUS niet waar is, is ook niet erg sterk.
Tuurlijk niet. Gewoon blijven ontkennen. Een oproep tot een geest IS een ritueel. Hoezo niet waar?quote:Wat je hier schrijft is gewoon niet waar, dat maak jij er van.
Mensen die rare dingen voelen OMDAT ze iets doen om in die toestand te komen zouden moeten beseffen dat het niet bestaat zonder dat ze die handelingen verrichten. Waarom beginnen we daar niet mee?quote:Ervaringen zijn subjectief, en die vallen niet te bewijzen. Uiteraard is het dan opletten met de presentatie er van. Als mensen zelf maar weten wat ze waard zijn. Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.
Nee, dat zie ik als een zeer vervelende kwaal die niet per se aan geesten toegeschreven moet worden. Migraine is echt. Dat zoiets door een geest komt valt te betwijfelen.quote:En of je moet die migraine-aanval ook als 'ritueel' zien
Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:34 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik heb zelf in het verleden ook migraine aanvallen gehad. Ik weet maar al te goed wat het is.
Wat migraine precies is kan ik je niet vertellen, maar het heeft volgens mij niets met spiritualiteit te maken.
Dat argument wat jij aanhaalt werd ook niet zo stellig gebruikt. Een confrontatie met iets dat als geest aangeduid wordt, gaat niet altijd gepaard met een ritueel. Dat is gewoon niet waar, dus dat ontken ik. Het merendeel van de mensen die er ooit mee geconfronteerd zijn geweest, werden dat door spontane gebeurtenissen. En niet iedereen noemt zich medium en gaat ermee de boer op. Ik zal jou nooit kunnen overtuigen van een ervaring van mij, die toetsbaar waardevol voor me was. Acurate informatie die noodzakelijk was. Dát maakt het voor mij aannemelijk dat het bestaan van geesten tot de mogelijkheden behoort.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:43 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Dat argument gebruik ik niet. Echter wel het argument dat degene die beweert ook dient te bewijzen en/of aannemelijk dient te maken. Anders is het wel erg makkelijk om van alles te beweren. En over die olifanten gesproken: in elke cultuur komen ook mensen voor die na een ritueel die roze olifanten zien. Een ander soort ritueel in dit geval (drank en drugs) maar toch een ritueel. Een handeling die men zelf in het leven roept. Geloof je er dan in? NEE. Waarom dan wel bij de geest? Die ook het gevolg is van een handeling?
[..]
Tuurlijkquote:Tuurlijk niet. Gewoon blijven ontkennen. Een oproep tot een geest IS een ritueel. Hoezo niet waar?
[..]
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:08 schreef sweetgirly het volgende:
En ik snap het argument rituelen -> geesten ook niet echt. Althans, het uitsluitsel ervan, alsof dat een feit opzich is. Zou bijna zeggen dat degene die met dat argument kwam dan niet zoveel mensen kent of onderzoek ernaar heeft gedaan (of wel? dan heb ik niks gezegd, individueel onderzoek zeker, ja dan zeg ik idd weer select groepje/kringetje dan, allemaal sceptici ofzo geïnterviewd?).
Want dan zou ik zeggen tegen die degene doe er eens onderzoek naar, desnoods wereldwijd, met de vraag 'heeft u weleens geesten of ander onverklaarbare verschijnselen gezien of meegemaakt, zonder dat u vooraf aan een ritueel heeft gedaan'. A. Ja B. Nee.
En dan kijken wat er het meeste uitkomt
Sterker, ik denk/vermoed dat het merendeel van de ondervraagden ergens zo nuchter als wat is/dacht te zijn.
wanneer haal jij je bul voor advocaat?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef Gorian het volgende:
[..]
Dat argument wat jij aanhaalt werd ook niet zo stellig gebruikt. Een confrontatie met iets dat als geest aangeduid wordt, gaat niet altijd gepaard met een ritueel. Dat is gewoon niet waar, dus dat ontken ik. Het merendeel van de mensen die er ooit mee geconfronteerd zijn geweest, werden dat door spontane gebeurtenissen. En niet iedereen noemt zich medium en gaat ermee de boer op. Ik zal jou nooit kunnen overtuigen van een ervaring van mij, die toetsbaar waardevol voor me was. Acurate informatie die noodzakelijk was. Dát maakt het voor mij aannemelijk dat het bestaan van geesten tot de mogelijkheden behoort.
En dit forum is voor dit soort zaken. Als je er niets van gelooft zou je je kunnen proberen in te leven in mensen die dat wel doen en enige vorm van respect te kunnen laten zien, al begrijp ik dat dat moeilijk voor je is gezien jouw felheid mbt dit onderwerp. Ga dan niet lopen roepen om bewijs, en als je roept dat onze hersenen ons voor de gek houden en dat dat aannemelijker is, dan is de discussie al dood voor hij begonnen is.
[..]
TuurlijkZie mijn vorige reactie!
De één zal zeggen de hemel.. de andere de andere kant... weer een ander naar het "Al" ..het éne....quote:Op donderdag 27 april 2006 21:35 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe doe je dat dan, zo'n geest naatr het licht begeleiden:?
Wat is het licht
Trance... ja en nee, geen idee eigenlijk. Is per persoon verschillend denk ik, waarschijnlijk is de definitie van trance redelijk verschillend.. van zwaar tot licht.quote:Begeleid je hem/haar/het met spreuken, spreek je via de mond tot die geest, of in gedachten? Speelt het allemaal zich af in trance ofzo
Precies, en dat wou ik er dus later ook nog eigenlijk bij zeggen.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Mirage het volgende:
Dat denk ik ook.
Sinds dat ik kind ben zie, hoor en voel ik ze al.
Ik zou nog even reageren.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Moeilijk te beoordelen... ja en nee.
Ik denk dat als je je bewùst bent van het feit dat de geest leuke en imo zelfs interessante grapjes uithaalt, je behoorlijk goed op weg bent met het kunnen onderscheiden van wat een trick of the mind is en wat "anders" is.
Of we het ons afvragen ?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vraag mij dat niet af...
ik ga er in eerste instantie van uit.
Dat is net zoiets als rare dingen die gebeuren.. lampen die kapot gaan etc..
of we de mogelijkheid wle open laten dat het iets technisch/normaals is.
Natuurlijk wel !
In eerste instantie denken wij/ik hetzelfde als ieder ander, die mening wordt soms echter bijgesteld door dingen waar ik op dat moment niet omheen kan.
Het werkt niet de andere kant op
Voorbeeldje:
Afgelopen weekend naar een ontzettend interessant iets geweest. (laat ik even in het midden.. komt nog een topicje over !)
Het schijnt er hunted te zijn en idd ikzelf meende ook het nodige te proeven, alhoewel de extremere zaken deze nacht uitbleven.
Toen ik 's nachts thuiskwam, op een krukje in de keuken samenmet mijn man een sigaretje zat te roken en heerlijjk spannende verhalen aan het vertellen was. (hij was niet mee)
Sprong spontaan de waterkoker aan (zware knop die je toch echt behoorlijk hard in moet drukken), nog geen 5 tellen erna sprong hij weer uit.... Grote vraagtekens natuurlijk boven ons hoofd..
mijn man meteen even aan en uit proberen te doen (electrische aparaten wel nakijken als ze raar doen natuurlijk.. ik hoef geen brand in huis).. het ding deed het niet meer. Hij leek nu helemaal kapot.
Een half uur later deed hij het opeens wel weer.
Natuurlijk zeiden wij tegen elkaar "oeh freaky hoor... goede timing ! " maar met een dikke knipoog. En de dag erna hebben wij het ding nog even nagekeken om ons ervan te vergewissen dat het ding nog wel veilig is. (technisch storinkje oid)
Zo ervaar ik dat ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:29 schreef Mirage het volgende:
Even vanuit mijn manier/zienswijze.
Er zullen ongetwijfeld verschillende wegen zijn die naar Rome leiden.
[..]
De één zal zeggen de hemel.. de andere de andere kant... weer een ander naar het "Al" ..het éne....
Naar dat wat jij denkt dat er is nadat je sterft.
Voor mij is dat naar het "zijn".
(sorry, ik heb er geen andere term voor die ik kan verzinnen.)
[..]
Trance... ja en nee, geen idee eigenlijk. Is per persoon verschillend denk ik, waarschijnlijk is de definitie van trance redelijk verschillend.. van zwaar tot licht.
Maar voor mij:
Als je heel rustig, geconcetreerd en afgesloten voor het geraas van de auto's op straat trance noemt ja.
De vormgeving verder is helemaal aan jezelf.
De vormgeving is hoofdzakelijk bedoeld om het gebeuren enigzins visueel te maken... enige houvast te geven.
Een kaarsje, rustige woorden, openheid en bij mij meestal een soort ontwapenendheid.
Je kan hardop spreken (misschien om je beter te kunnen concentreren, om kracht bij te kunnen zetten? noem maar op) , maar ook in gedachten.. of op een manier die ik niet weet te omschrijven.
Eigenljik is het hoofdgebeuren voor mij het visualiseren dat degene daadwerkelijk gaat.
Er is geen discussie.. het is geen vraag.. je twijfelt niet.
Je bent bezig met een houding alsof het omonstotelijk vaststaat dat het gebeurd of al gebeurd is.
Net zoiets als stoppen met roken.
Je moet niet denken "ik ga dit doen"
Nee, je moet jezelf al gestopt zien.
En hoe je het verder vormgeeft is aan iedereen persoonlijk.
Dit is zo'n beetje de basis vanuit mij.
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.
Ik wou eerst zeggen 'nee, dat lijkt mij ook'. Maar in hoeverre staan lichaam en geest wel niet met elkaar in contact? Mensen die dus kennelijk echt ziek kunnen worden van negativiteit, bijv. Is een migraine-aanval dan werkelijk zo anders, ik weet het niet hoor?
Wat ik met ritueel bedoelde te zeggen, was natuurlijk overigens meer cynisch bedoeld.
Dat ik (+ kat) daarna wat zag(en), tja, wat dat precies was/betekende weet ik ook niet, wel dat ik dus, in mijn (+ kat's) ogen dus wat zag(en). Dus of het met spiritualiteit te maken heeft, misschien niet, neemt niet weg dat er wat gezien is. Wat en hoe dat dan ook kon. Een vraag dus, hoe dat kan, waarom op het moment dat ik het niet langer trok en waarom werd het geleidelijk daarna minder. Frappant vind/vond ik het iig wel wat, of het nou spiritueel was of niet.
en dat past wel weer in onverklaarbare zaken wellicht
Of iemand moet met een goed/beter argument/verklaring komen.
Misschien treedt je als het ware uit je lichaam om de pijn te ontlopen of af te sluiten, en ben je daardoor meer gevoeliger voor de andere wereld? Tis maar een theorie.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:01 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:02 schreef APK het volgende:
Mijn advies is om het rustig uit te zitten en dat je -sorry voor de aanwezige mediums- vooral niet in zee moet gaan mensen die er geesten bij gaan halen en het daardoor (in mijn optiek) alleen maar erger gaan maken door op knallende lampen en knappende fietsbanden te wijzen.
Daardoor raak je nog meer gefocussed op dingen die eigenlijk normaal zijn, maar door magisch denken een zwaardere lading krijgen .
iets wat ms ook wel gebeurd zou zijn zonder die ervaring, he, je weet het nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd ik moet het eens zijn met LW!
ik heb het een aantal keer met een aantal verschillende mensen gedaan.
shit gezien die niet echt "normaal" is.
en ken ook mensne die in hun eentje hele domme vragen hebben gesteld. 1 daarvan zit na 3 zelfmoordpogingen nu in een inrichting.
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.quote:Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
quote:Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.
Dat kan iedereen het met je eens zijn lijkt me, net als het advies van APK om op je hoede te zijn als je met iemand die zich medium/paragnost voelt in zee wil gaan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.
Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.
Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.quote:Op zondag 30 april 2006 18:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
Oke! Op die manier tuurlijk wel.quote:Op zondag 30 april 2006 22:44 schreef mazaru het volgende:
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Dat weet je niet.quote:Op zondag 30 april 2006 22:59 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Oke! Op die manier tuurlijk wel.![]()
Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.![]()
En dat is maar goed ook.![]()
Als je hun niet met rust laat, laten ze jouw ook niet met rust.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....
Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....
Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....
Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....
Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:20 schreef Fatality het volgende:
[..]
nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef APK het volgende:
[..]
Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.
Ze zegt verkracht en op andere manieren sexueel lastig gevallen te worden.
Het tragische is dat ze eigenlijk reguliere geneeskunst afwijst. ze is namelijk niet schizofreen, ze is een medium en heeft geneeskundige gaven. Denkt ze.....
Het gevolg was dat ze jarenlang langs een karavaan zogenaamde mediums, geestuitdrijvers en andere parapsychologen is getrokken die allemaal -even stellig als in dit topic gedaan wordt- beweerden dat ze bezeten was en dat zij de kwade geest konden verdrijven.
Uiteraard lukte dit niet.
Uiteindelijk is ze in een psychose geschoten en slikt ze nu pillen, zodat iig de de geesten die haar lastig vielen minder aanwezig zijn.
Ze denkt overigens nog steeds dat ze een medium is.
Dit is een discussieforum.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Vulkan het volgende:
Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:15 schreef APK het volgende:
[..]
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:21 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.
Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.
Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
ben jij paranormaal begaafd?quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
Ik dank dat ik hem beantwoord had. Bij teruglezen kwam ik erachter dat ik bijna de dezelfde vraag in een ander topic al beantwoord had.quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:56 schreef APK het volgende:
[..]
Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!quote:[b]Op vrijdag 28 april 2006 20:17 schreef StupidByNature het volgende:
Het is trouwens onzin dat paranormaliteiten niet te meten zijn. De meeste claims zijn prima te meten (op geesten zien en nog wat andere dingen na). En er valt nog een miljoen mee te verdienen ook (je doet er de paranormale wereld ook nog een groot plezier mee. Wat zeg ik? de hele wereld!). Tienduizend euro als je niet naar Amerika wilt (België).
quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?![]()
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?![]()
Maar je weet het wel?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:04 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.quote:
En volgens wie is dat niet goed?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
Het gaat er hier toch niet om of jij 'miljoenen' wilt verdienen over de ruggen van anderen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:57 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!
Ik bepaal dat zelf.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:40 schreef nokwanda het volgende:
En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?
Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.
Ik doelde zelf ook meer ind e richting van welzijn en niet welvaart (een baan die ik als voorbeeld noemde hoeft niet perse met welvaart te maken te hebben maar kan, zoals in mijn geval met die baan, ook om welzijn draaien).quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:54 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
Met waarzeggen impliceer je in feite dat alles vaststaat en dat er niks meer aan het lot van deze wereld kan worden gedaan. Immers kan een waarzegger in de toekomst kijken en, indien dit vaststaat kan je het bovenstaande concluderen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:09 schreef Chewbacca het volgende:
Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel.
Dat is niet antwoord op mijn vraag, lees het aub nog een keerquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:49 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |