abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37367580
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.
Ik wou eerst zeggen 'nee, dat lijkt mij ook'. Maar in hoeverre staan lichaam en geest wel niet met elkaar in contact? Mensen die dus kennelijk echt ziek kunnen worden van negativiteit, bijv. Is een migraine-aanval dan werkelijk zo anders, ik weet het niet hoor?

Wat ik met ritueel bedoelde te zeggen, was natuurlijk overigens meer cynisch bedoeld.
Dat ik (+ kat ) daarna wat zag(en), tja, wat dat precies was/betekende weet ik ook niet, wel dat ik dus, in mijn (+ kat's) ogen dus wat zag(en). Dus of het met spiritualiteit te maken heeft, misschien niet, neemt niet weg dat er wat gezien is. Wat en hoe dat dan ook kon. Een vraag dus, hoe dat kan, waarom op het moment dat ik het niet langer trok en waarom werd het geleidelijk daarna minder. Frappant vind/vond ik het iig wel wat, of het nou spiritueel was of niet.

en dat past wel weer in onverklaarbare zaken wellicht
Of iemand moet met een goed/beter argument/verklaring komen.
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 28 april 2006 @ 08:20:00 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37367692
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:01 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Misschien treedt je als het ware uit je lichaam om de pijn te ontlopen of af te sluiten, en ben je daardoor meer gevoeliger voor de andere wereld? Tis maar een theorie.
The truth was in here.
pi_37367845
super interresant topic....

Maar heb je speciale gaven nodig om iets te kunnen?
of iets mee te maken?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
pi_37368154
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 02:02 schreef APK het volgende:
Mijn advies is om het rustig uit te zitten en dat je -sorry voor de aanwezige mediums- vooral niet in zee moet gaan mensen die er geesten bij gaan halen en het daardoor (in mijn optiek) alleen maar erger gaan maken door op knallende lampen en knappende fietsbanden te wijzen.
Daardoor raak je nog meer gefocussed op dingen die eigenlijk normaal zijn, maar door magisch denken een zwaardere lading krijgen .
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
The power of beauty
pi_37368324
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

idd ik moet het eens zijn met LW!
ik heb het een aantal keer met een aantal verschillende mensen gedaan.

shit gezien die niet echt "normaal" is.
en ken ook mensne die in hun eentje hele domme vragen hebben gesteld. 1 daarvan zit na 3 zelfmoordpogingen nu in een inrichting.
iets wat ms ook wel gebeurd zou zijn zonder die ervaring, he, je weet het niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37375831
Sorry beautyjennifer maar dat klinkt net zo geloofwaardig als de foto in je fotoboek. Ik geloof dan wel dat het zo gevaarlijk is, maar heb er zelf nog niet mee te maken gehad.
Lambo of Rekt
pi_37376976
quote:
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.

Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_37378600
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:

[..]
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.

Ik ben eigenlijk benieuwd of je nog van plan bent om zo'n ritueel te gaan plaatsen. Lijkt mij wel interessant eerlijk gezegd. Ik zou me in ieder geval niet laten weerhouden door die opgeheven vingers, mocht dat het geval zijn. Moralistisch geneuzel>>CDA-forum
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_37378663
Inderdaad. Het moet uitgeprobeerd worden.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:02:38 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37379567
Nou ik stel voor dat het ritueel word geplaatst (voor mij echter alleen als theoretische kennis opdoen) en dat dan degene die er een praticum van maken hun ervaringen hier gaan posten. (Mits ze daar dan daarna nog in staat voor zijn) .
The truth was in here.
pi_37382041
Hoe zit het met die gidsen? Hoe kan je daarmee in contact komen?
Children of the night. What music they make.
pi_37384200
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.

Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Dat kan iedereen het met je eens zijn lijkt me, net als het advies van APK om op je hoede te zijn als je met iemand die zich medium/paragnost voelt in zee wil gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorian op 28-04-2006 18:43:49 ]
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_37384592
ik ben zelf para begaafd, heb al eens vaker glaasje gedraaid, maar nu ik vakantie heb ga ik zeker nog dingen onderzoeken die op mijn site te vinden zijn : www.ghostlibrary.nl (er moet nog veel veranderd worden, er komt nog veel op dus nog even niet zeuren erover:P)
en als jullie het ritueel plaatsen wil ik het wel gaan uitvoeren en daar een groot verslag van maken, hehe als dat nog kan;) maarja...
ik ben wel op de hoogte van veel dingen.
succes en ik hoor nog of ik het nog moet gaan proberen..... mensen hier nog interesse in ghosthunting?
pi_37389165
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook niet.
Ik bedoelde als iemand iets mankeerd, dan moet je eerst weten wat er aan de hand is.
Als de band van mijn fiets lek is ga ik er ook niets achter zoeken.
The power of beauty
pi_37429036
Voor zover ik weet handelt de Goetia (Het boek waar de TS het over had) niet in Demonen wat voor zover ik weet kwade menselijke Geesten zijn, maar in Duivels die nooit menselijk zijn geweest. En ik denk dat je beter niet met duivels kunt fokken want die doen je geen pleziertjes. Die hebben overal een prijs voor. Mischien gaat de topic starter nu 6.8 jaar eerder dood omdat hij dat cijfer aan die duivel vroeg. Kweet niet of iemand die film The Wishmaster heeft gezien maar dat is zo'n beetje het idee.

hier kan je een hoop Grimoires vinden die over demonen en duivels gaan in PDF formaat.
een klein lijstje

Grimoires:
Solomonic Grimoires

The Greater Key of Solomon Part 1 (PDF -521 KB)

The Greater Key of Solomon Part 2 (PDF -492 KB)

The Greater Key of Solomon Part 3 (PDF-557 KB)

The Lesser Key of Solomon (Legemeton I) (Goetia) (PDF - 1002 KB) other verison (PDF - 616 KB)

The Lesser Key of Solomon (Legemeton II) (Teurgia- Goetia) (PDF -920 KB)

Ars Paulina (Legemeton III) (PDF -350 KB)

Ars Almadel (Legemeton IV) (PDF-96 KB)

Ars Nova (Legemeton V) (PDF-103 KB)

Ars Notoria (PDF -985 KB)

Grimoire of Armadel (PDF 1,355 Bytes)
Grimoirum Verum (PDF -184 KB)

The Abramelin Books
The Sacred Magic of Abramelin the Mage Book 1 (PDF -529 KB)

The Sacred Magic of Abramelin the Mage Book 2 (PDF -486 KB)

The Sacred Magic of Abramelin the Mage Book 3(PDF -599 KB)

Various Grimoires
Arbatel of Magic (PDF-254 KB)

Heptameron by Peter de Abano (PDF-251 KB)

The Grand Grimoire (PDF-779 KB) Other version (PDF-860 KB)

The Black Raven - Johannes Faust (PDF-185 KB)

Grimoire of Honorius (PDF - 471 KB)
Sword of Moses (PDF- 99 KB)

The Black Pullett (PDF- 315 KB)
Secret Grimoire of Turiel (PDF- 352 KB)
Libellus Magicus (PDF- 221 KB)
.

Trithemius
The Arte Of Drawing Spirits Into Crystals (PDF - 111 KB)

http://www.hermetics.org/ebooks.html
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_37429142
Wow, gaaf ik heb ook een paar a4tjes gevonden op internet, ga zo even geesten oproepen. Ff vragen of er een voetbalcarriere inzit voor mij.
pi_37431853
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
The power of beauty
pi_37436410
Er is vast wel een slechte geest die in ruil voor het lichaam de informatie prijsgeeft.
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 21:17:43 #269
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37436690
Ha ha ha, ligt aan het lichaam denk ik
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 30 april 2006 @ 22:44:47 #270
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37439856
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37440448
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:44 schreef mazaru het volgende:

Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Oke! Op die manier tuurlijk wel.

Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.
En dat is maar goed ook.
The power of beauty
  maandag 1 mei 2006 @ 00:18:51 #272
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37442884
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:59 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Oke! Op die manier tuurlijk wel.

Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.
En dat is maar goed ook.
Dat weet je niet.
Misschien hoort hij net zo als de TS ook wel een stem "Ja" zeggen.

Maar dan moet hij nog steeds goed zijn best doen met voetballen, want wie zegt dat die "Ja" ook klopt.
Of misschien klopt het alleen als hij zijn uiterste best blijft doen, en door dat antwoord te veel vertrouwen krijgt, en achterover gaat leunen, waardoor het dan juist weer aan zijn neus voorbij gaat.

Dus het is hoe dan ook verspilde tijd als het alleen om een 'waar' antwoord gaat.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37467227
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....

Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....

Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
pi_37469047
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....

Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....

Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
Als je hun niet met rust laat, laten ze jouw ook niet met rust.
The power of beauty
pi_37469325
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:

nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
pi_37483753
verdiep je er eerst maar eens in, voordat je er zomaar aan begint...
een gewaarschuwd mens telt voor 2..
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:20 schreef Fatality het volgende:

[..]

nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:31:16 #277
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_37487026
Ik ben nu een ritueel aan het uittypen. Wat een klote werk is dat trouwens, het duurde veel langer dan ik had verwacht. Het duurt lang omdat ik geen fouten wil maken en precies wil zijn.

Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_37489850
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef APK het volgende:

[..]

Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.
Ze zegt verkracht en op andere manieren sexueel lastig gevallen te worden.

Het tragische is dat ze eigenlijk reguliere geneeskunst afwijst. ze is namelijk niet schizofreen, ze is een medium en heeft geneeskundige gaven. Denkt ze.....

Het gevolg was dat ze jarenlang langs een karavaan zogenaamde mediums, geestuitdrijvers en andere parapsychologen is getrokken die allemaal -even stellig als in dit topic gedaan wordt- beweerden dat ze bezeten was en dat zij de kwade geest konden verdrijven.
Uiteraard lukte dit niet.
Uiteindelijk is ze in een psychose geschoten en slikt ze nu pillen, zodat iig de de geesten die haar lastig vielen minder aanwezig zijn.

Ze denkt overigens nog steeds dat ze een medium is.
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:13:51 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_37492033
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Vulkan het volgende:

Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Dit is een discussieforum.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:15:16 #280
6941 APK
Factual, I think.
pi_37492066
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:

Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:33:36 #281
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37498619
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:15 schreef APK het volgende:

[..]

Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37499772
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
The power of beauty
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:24:05 #283
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37499829
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:21 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37500099
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:24 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.

Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
The power of beauty
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:56:43 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_37500915
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:

Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
pi_37500958
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:53:43 #287
140479 FrancisC
Alias Van Swieten
pi_37501275
Ik voor mijzelf vindt het moeilijk om te bepalen wat "geesten", "verschijningen", "demonen" en zo nu werkelijk zijn - mensen kunnen ook dromen - de dingen die we dan zien, horen, voelen en beleven verlopen in dat geval niet zozeer via onze directe zintuigen maar volgens een "beleving" in de hersenen. Zou het niet zo kunnen zijn dat we toch op een bepaalde manier "verminderd waakzaam zijn" als we bijvoorbeeld dingen zien of horen als we "wakker" zijn? Ik weet het niet, vraag me dat heel vaak af. Waarom zouden rituelen nodig zijn als buiten ons levende "aanwezigheid" aan de ene kant oppermachtig genoeg is om "eeuwig" te leven, maar aan de andere kant niet in staat zou zijn om zonder "onze rituelen" naar binnen te komen? Ik vraag me dat heel vaak af.
pi_37502470
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:56 schreef APK het volgende:

[..]

Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
Ik dank dat ik hem beantwoord had. Bij teruglezen kwam ik erachter dat ik bijna de dezelfde vraag in een ander topic al beantwoord had.

Hier dan de vraag en het antwoord:
quote:
[b]Op vrijdag 28 april 2006 20:17 schreef StupidByNature het volgende:
Het is trouwens onzin dat paranormaliteiten niet te meten zijn. De meeste claims zijn prima te meten (op geesten zien en nog wat andere dingen na). En er valt nog een miljoen mee te verdienen ook (je doet er de paranormale wereld ook nog een groot plezier mee. Wat zeg ik? de hele wereld!). Tienduizend euro als je niet naar Amerika wilt (België).
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!

Ik hoef er ook geen advertenties mee te zetten.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb.
The power of beauty
pi_37502534
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou goeie deal toch?
Weet je..... soms ben je aandoenlijk schattig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37503656
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou goeie deal toch?
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
The power of beauty
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:10:25 #291
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37503767
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:04 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
Maar je weet het wel?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37503845
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:10 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Maar je weet het wel?
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
The power of beauty
pi_37504451
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?

Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.

En ja.... er zijn veel mensen die simpelweg oppikken wat mensen graag willen horen en dat vertellen. Klopt geen hout van.

Ik zou zelf ook niet willen weten wanneer ik bijvoorbeeld dood zou gaan. Maar bijvoorbeeld weer wel of ik van een bepaalde situatie iets positiefs te verwachten heb. Stel bijvoorbeeld dat ik me erg verheug op iets waar ik op wacht... een baan bijvoorbeeld. Is ook al es gebeurd... en ik vraag of ik me terecht verheug of dat ik het wachten maar moet opgeven en me voor moet bereiden op teleurstelling..... nou.... van zo'n vraag kan ik me wel weer voorstellen dat ik het antwoord zou willen weten. Of dat ik de zaken misschien tijdig kan ombuigen.
Zo zijn er vast nog wel andere omstandigheden te bedenken waarom je wel een glimp van je toekomst zou willen weten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:53:49 #294
6941 APK
Factual, I think.
pi_37504829
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:57 schreef beautyjennifer het volgende:

Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!
Het gaat er hier toch niet om of jij 'miljoenen' wilt verdienen over de ruggen van anderen?
Je zou het miljoen kunnen schenken aan een goed doel naar keuze en gewoon verder kunnen gaan met waar je nu mee bezig bent.

Een bijkomend voordeel zou zijn dat je de witch-hunters, die niet in paranormale zaken geloven, tot zwijgen zou kunnen brengen.....
pi_37504837
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:40 schreef nokwanda het volgende:

En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?

Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.
Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
The power of beauty
pi_37523745
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:54 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
Ik doelde zelf ook meer ind e richting van welzijn en niet welvaart (een baan die ik als voorbeeld noemde hoeft niet perse met welvaart te maken te hebben maar kan, zoals in mijn geval met die baan, ook om welzijn draaien).

Maar dan moet je ook nog voor aneren gaan bepalen wat dan welzijn is en dan is er eigenlijk ook geen ander referentiekader dan jezelf. Lijkt me heel lastig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37525467
Beautyjennifer.....
Je hebt geen email adres in je profiel staan.
Zou jij alsjeblieft contact met me willen opnemen. Er is een persoonlijke kwestie die ik met je wil overleggen die ik niet hier kwijt wil.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37536658
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Met waarzeggen impliceer je in feite dat alles vaststaat en dat er niks meer aan het lot van deze wereld kan worden gedaan. Immers kan een waarzegger in de toekomst kijken en, indien dit vaststaat kan je het bovenstaande concluderen.

Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel. Als er een duivel bestaat, dan is het bestaan van god tevens een logische veronderstelling. Indien je de duivel oproept betekent dat in feite dat dit al vaststaat. Jij gaat morgen glaasje draaien en wordt lastig gevallen door een geest. Waarom zou god de mens geschapen hebben om de duivel meer kracht te geven en geesten die de weg naar het licht niet kunnen vinden oproepen.

Wat een paradox.

Waar ik weleens benieuwd naar ben is het volgende.
Hoe staat de geestenwereld in verband met GOD.
Denken jullie uberhaupt dat er een goddelijke wezen bestaat zoals beschreven in de bijbel.
Waarom rept de bijbel, dat toeval niet bestaat, maar dat elk individu in staat is zijn keuzes te maken, deze keuzes bepalen dat hij uiteindelijk in de hemel komt. Als alles toch al vaststaat? dan hebben we toch geen keuzes meer?
pi_37545387
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:09 schreef Chewbacca het volgende:
Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
The power of beauty
pi_37579715
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:49 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
Dat is niet antwoord op mijn vraag, lees het aub nog een keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')