Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.
Ik wou eerst zeggen 'nee, dat lijkt mij ook'. Maar in hoeverre staan lichaam en geest wel niet met elkaar in contact? Mensen die dus kennelijk echt ziek kunnen worden van negativiteit, bijv. Is een migraine-aanval dan werkelijk zo anders, ik weet het niet hoor?
Wat ik met ritueel bedoelde te zeggen, was natuurlijk overigens meer cynisch bedoeld.
Dat ik (+ kat) daarna wat zag(en), tja, wat dat precies was/betekende weet ik ook niet, wel dat ik dus, in mijn (+ kat's) ogen dus wat zag(en). Dus of het met spiritualiteit te maken heeft, misschien niet, neemt niet weg dat er wat gezien is. Wat en hoe dat dan ook kon. Een vraag dus, hoe dat kan, waarom op het moment dat ik het niet langer trok en waarom werd het geleidelijk daarna minder. Frappant vind/vond ik het iig wel wat, of het nou spiritueel was of niet.
en dat past wel weer in onverklaarbare zaken wellicht
Of iemand moet met een goed/beter argument/verklaring komen.
Misschien treedt je als het ware uit je lichaam om de pijn te ontlopen of af te sluiten, en ben je daardoor meer gevoeliger voor de andere wereld? Tis maar een theorie.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:01 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:02 schreef APK het volgende:
Mijn advies is om het rustig uit te zitten en dat je -sorry voor de aanwezige mediums- vooral niet in zee moet gaan mensen die er geesten bij gaan halen en het daardoor (in mijn optiek) alleen maar erger gaan maken door op knallende lampen en knappende fietsbanden te wijzen.
Daardoor raak je nog meer gefocussed op dingen die eigenlijk normaal zijn, maar door magisch denken een zwaardere lading krijgen .
iets wat ms ook wel gebeurd zou zijn zonder die ervaring, he, je weet het nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd ik moet het eens zijn met LW!
ik heb het een aantal keer met een aantal verschillende mensen gedaan.
shit gezien die niet echt "normaal" is.
en ken ook mensne die in hun eentje hele domme vragen hebben gesteld. 1 daarvan zit na 3 zelfmoordpogingen nu in een inrichting.
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.quote:Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
quote:Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.
Dat kan iedereen het met je eens zijn lijkt me, net als het advies van APK om op je hoede te zijn als je met iemand die zich medium/paragnost voelt in zee wil gaan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.
Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.
Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.quote:Op zondag 30 april 2006 18:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
Oke! Op die manier tuurlijk wel.quote:Op zondag 30 april 2006 22:44 schreef mazaru het volgende:
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Dat weet je niet.quote:Op zondag 30 april 2006 22:59 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Oke! Op die manier tuurlijk wel.![]()
Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.![]()
En dat is maar goed ook.![]()
Als je hun niet met rust laat, laten ze jouw ook niet met rust.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....
Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....
Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....
Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....
Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:20 schreef Fatality het volgende:
[..]
nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef APK het volgende:
[..]
Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.
Ze zegt verkracht en op andere manieren sexueel lastig gevallen te worden.
Het tragische is dat ze eigenlijk reguliere geneeskunst afwijst. ze is namelijk niet schizofreen, ze is een medium en heeft geneeskundige gaven. Denkt ze.....
Het gevolg was dat ze jarenlang langs een karavaan zogenaamde mediums, geestuitdrijvers en andere parapsychologen is getrokken die allemaal -even stellig als in dit topic gedaan wordt- beweerden dat ze bezeten was en dat zij de kwade geest konden verdrijven.
Uiteraard lukte dit niet.
Uiteindelijk is ze in een psychose geschoten en slikt ze nu pillen, zodat iig de de geesten die haar lastig vielen minder aanwezig zijn.
Ze denkt overigens nog steeds dat ze een medium is.
Dit is een discussieforum.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Vulkan het volgende:
Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:15 schreef APK het volgende:
[..]
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:21 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.
Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.
Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
ben jij paranormaal begaafd?quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
Ik dank dat ik hem beantwoord had. Bij teruglezen kwam ik erachter dat ik bijna de dezelfde vraag in een ander topic al beantwoord had.quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:56 schreef APK het volgende:
[..]
Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!quote:[b]Op vrijdag 28 april 2006 20:17 schreef StupidByNature het volgende:
Het is trouwens onzin dat paranormaliteiten niet te meten zijn. De meeste claims zijn prima te meten (op geesten zien en nog wat andere dingen na). En er valt nog een miljoen mee te verdienen ook (je doet er de paranormale wereld ook nog een groot plezier mee. Wat zeg ik? de hele wereld!). Tienduizend euro als je niet naar Amerika wilt (België).
quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?![]()
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?![]()
Maar je weet het wel?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:04 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.quote:
En volgens wie is dat niet goed?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
Het gaat er hier toch niet om of jij 'miljoenen' wilt verdienen over de ruggen van anderen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:57 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!
Ik bepaal dat zelf.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:40 schreef nokwanda het volgende:
En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?
Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.
Ik doelde zelf ook meer ind e richting van welzijn en niet welvaart (een baan die ik als voorbeeld noemde hoeft niet perse met welvaart te maken te hebben maar kan, zoals in mijn geval met die baan, ook om welzijn draaien).quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:54 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
Met waarzeggen impliceer je in feite dat alles vaststaat en dat er niks meer aan het lot van deze wereld kan worden gedaan. Immers kan een waarzegger in de toekomst kijken en, indien dit vaststaat kan je het bovenstaande concluderen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:09 schreef Chewbacca het volgende:
Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel.
Dat is niet antwoord op mijn vraag, lees het aub nog een keerquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:49 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |