abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37341611
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:26 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik heb ook gehoord (van een kerel uit me klas die is heeft zich in deze zaken verdiept) dat als een mens geen natuurlijke dood sterft hij eerst nog een tijd op deze wereld is en niet gelijk vertrekt!
Ik heb 2 maanden zijn aanwezigheid nog gevoeld bij mij.......echt zo dat hij op me neerkeer...maar dat kan ook aanmezelf liggen!
men zegt dit wel eens over mensen die zelfmoord plegen dat die nog op aarde blijven rondhangen,
diegenen kunnen dan niet echt door naar het licht oid,
maar het zijn merendeel geen fijne geesten die blijven rondhangen, maar niet allemaal zijn ze slecht, het zijn ook zielen die niet beseffen dat ze dood zijn, dus door een plots ongeluk dood zijn terwijl ze altijd geloofden dat dood dood was, en het schijnt dat je je net zo voelt na je dood als ervoor, je voelt jezelf net zoals je nu bent oid.
Dus die snappen een tijdje niet dat ze geen lichaam meer hebben in onze wereld.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37342168
toch vraag ik me af...hoe kom je aan deze wetenschap?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
  donderdag 27 april 2006 @ 13:13:00 #203
6941 APK
Factual, I think.
pi_37342241
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:14 schreef beautyjennifer het volgende:

Ik reageer vaak heel heftig, maar dat komt omdat ik me zo aangevallen voel.
En dat het nep is. Echt niet. Zoals ik al eerder beschreef hebben artsen in het ziekenhuis diverse foto's gemaakt voordat ik bezig ging, tijdens en erna.
Dat je je soms aangevallen voelt snap ik wel hoor.

Maar als het aan te tonen is door artsen met foto's enzo: Waarom ga je dan niet een miljoen dollar ophalen bij Randi? http://www.randi.org/research/index.html

Met een miljoen dollar plus een gave kun je nog veel meer goede dingen doen.

En Mirage, ik zal later nog op jouw post reageren, moet nu weer aan het werk....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_37342369
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

men zegt dit wel eens over mensen die zelfmoord plegen dat die nog op aarde blijven rondhangen,
diegenen kunnen dan niet echt door naar het licht oid,
maar het zijn merendeel geen fijne geesten die blijven rondhangen, maar niet allemaal zijn ze slecht, het zijn ook zielen die niet beseffen dat ze dood zijn, dus door een plots ongeluk dood zijn terwijl ze altijd geloofden dat dood dood was, en het schijnt dat je je net zo voelt na je dood als ervoor, je voelt jezelf net zoals je nu bent oid.
Dus die snappen een tijdje niet dat ze geen lichaam meer hebben in onze wereld.
Daar ben ik een keer hoteldebotel van geweest.
Niet zo zeer ikzelf geestelijk, maar lichamelijk.
Er stond een groepje mensen op de stoep, je kon zien dat er iemand op de grond lag. Je kon echter niet zien wie of wat.
Tussen de groep mensen stond iemand die "anders" was. (ik keek ernaar vanaf een afstandje).
Diegene voelde verward en chaotisch.
Ikzelf werd helemaal niet lekker, ben naar huis gelopen/rend en kwam net op tijd bij de wc waar ik mijn maaginhoud leegde.
Het waren echt emoties die vanaf die persoon afkwamen.
Even later kwamen de sirenes.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37342410
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:13 schreef APK het volgende:

[..]

En Mirage, ik zal later nog op jouw post reageren, moet nu weer aan het werk....
Is goed
ik moet ook even weer verder. ik zie je reactie tegemoet.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37342632
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

Daar ben ik een keer hoteldebotel van geweest.
Niet zo zeer ikzelf geestelijk, maar lichamelijk.
Er stond een groepje mensen op de stoep, je kon zien dat er iemand op de grond lag. Je kon echter niet zien wie of wat.
Tussen de groep mensen stond iemand die "anders" was. (ik keek ernaar vanaf een afstandje).
Diegene voelde verward en chaotisch.
Ikzelf werd helemaal niet lekker, ben naar huis gelopen/rend en kwam net op tijd bij de wc waar ik mijn maaginhoud leegde.
Het waren echt emoties die vanaf die persoon afkwamen.
Even later kwamen de sirenes.
yo wtf!

en dis serieus?
zieke shit! was het niet gewoon 1 iemand van de groep die niet goed werd omdat die kerel daar lag?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
pi_37343132
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef Bange-Frans het volgende:
toch vraag ik me af...hoe kom je aan deze wetenschap?
Tjah als kind al dingen weten die anderen niet weten of normaal vinden-in hun ogen dan- dus praten erover doe je al niet zo snel.
Je weet dingen innerlijk al zo zeker,..ook al heb je er nog nooit over gelezen oid.
Het naderhand lezen van boeken over deze dingen was een aha ervaring...zo van ja precies!
Alsof je al die kennis nog eens omhoog tilt door erover te lezen.
Daarna aansluiting vinden bij forums over deze dingen en mensen spreken die hetzelfde ervaren.
Daardoor ook weer van elkaar leren etc..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37343452
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef Bange-Frans het volgende:

[..]

yo wtf!

en dis serieus?
zieke shit! was het niet gewoon 1 iemand van de groep die niet goed werd omdat die kerel daar lag?
Lang geleden, had ik een aantal nachten dat ik maar niet normaal kon slapen,
ik zag rare beelden voor me, van iets met bloed en een ongeluk, het waren af en toe flitsen, ik voelde me lichamelijk ook niet lekker en kon het niet plaatsen.
Het slapen leek op slapen maar toch wakker zijn heel raar!
Ik sprak toen iemand aan in dat paranormale forum die ik kende en die zei, ik ga even op je afstemmen, het scheen dat ik een entiteit bij me had gekregen, wat vaker gebeurd omdat je paranormaal gevoelig toch sneller open staat voor dit soort dingen, daarom is met beide benen op de grond blijven heel belangrijk!
We hebben toen via een soort sessie die entiteit weggestuurd met behulp van gidsen en het licht, en ik ging ook dingen zien, een nog vrij jonge vrouw was verongelukt, en ze voelde die pijn van haar lichaam dat zo kapot was gegaan dat het niet langer bruikbaar was.
Ik zag diezelfde beelden weer voor me zoals ik zag tijdens het slapen gaan, ik heb dit ook alles verteld aan die ander die me hierbij op weg hielp en die zag dezelfde dingen.
Diegene heeft toen ook gezegd kijk er niet langer naar want dit doet in feite niet terzake en het doet jou alleen maar pijn, tis best schokkend nml om die emoties te voelen van een persoon die pas is overgegaan!
De vrouw is doorgestuurd naar de lichtwereld en werkelijk!
Ik heb die nacht zo zalig geslapen als in jaren!
En ik werd echt zo fit wakker en kijk als je dan zegt ok... verbeelding!
Kan, zeker dat kan, maar verklaar me de rest dan eens?
Je kunt voelen dat het weg is bij je!
Tjah en dan kan het zijn dat je langs een snelweg komt en zoiets oppikt, ik vermoed dat zij die heengegaan zijn ook zien of weten aan jou dat ze ergens hulp kunnen verwachten van jou of via jou!
Dus vandaar dat ik ook zei, ik stuur ze liever niet door...een voor de deur en er staat er weer een...
Dus als ik weer eens zoiets ervaar vraag ik gewoon aan mijn beschermengelen, doen jullie dit ff als het zo is wat ik ervaar?
Vaak let ik er dan niet meer op, maar achteraf blijkt wel weer dat mijn gevoel juist was want dat vreemde slapen is dan voorbij!
call me nuts i don;t care heb zoveel verhalen en ervaringen gelezen van mensen die dit meemaakten nml
  donderdag 27 april 2006 @ 13:50:12 #209
105435 amarena
Just curious
pi_37343489
De geesten die zich met vervelende praktijken bezighouden, zitten vaak in de grijze gebieden van het hiernamaals en beseffen vaak nog niet dat ze dood zijn. Ze blijven daarom verbonden met Aarde en willen nog niet weg. Ze dolen rond en zijn gefrustreerd. Glaasje draaien is bv een makkelijke manier om met deze 'gefrustreerde' geesten in contact te treden.

Het is goed dat je hulp vraagt van je persoonlijke gidsen trouwens!!!

[ Bericht 20% gewijzigd door amarena op 27-04-2006 13:56:47 ]
Veni vidi vici
pi_37343910
Maar ik snap nooit wat kan een gefrustreerde geest nou doen dan??

Ja ik sta open hiervoor kvind het fantastisch...maar kzie mijzelf ook nog wel een x glaasje draaien dus kwil liever weten wat er kan gebeuren! en meer info natuurlijk!
pi_37344216
Het schijnt dat iedereen toch een persoonlijke gid heeft?
Children of the night. What music they make.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:25:05 #212
105435 amarena
Just curious
pi_37344513
Ik denk dat er genoeg te vinden is op internet, ook genoeg indianenverhalen trouwens.
Voor een gefrustreerde geest is het het allermooist als ie aandacht heeft van een persoon.
Wat wil je horen..... tafels die bewegen, glazen die kapotspringen, iemand die ineens een gat in zijn hand heeft... vraag het maar eens in je omgeving. Iedereen kent wel een aangedikt spookstory. De meeste mensen schijten op zo'n moment in hun broek terwijl ze daarvoor nog zo stoer waren. Sommige zelfs met dodelijke afloop. Tja achteraf is het altijd lastig aangeven wat de oorzaak was.
De waarschuwingen zijn er niet voor niets. Probeer er eerst veel over te lezen zou ik zeggen dan weet je wat je kan verwachten en realiseer je je wat je op je hals haalt.

En ja, iedereen heeft een persoonlijke gids!
Veni vidi vici
pi_37344686
sorry ben niet bekend?

was een persoonlijke gids?
pi_37344745
Een of andere entiteit waarmee je vroeger/in een ander leven een vriend/vrouw/kind van je was, iig iemand die een close relatie met je heeft gehad, toch? Die wil je helpen en begeleiden ofzo, er was zo'n gast op Fok! die daarmee in contact kon komen.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:35:09 #215
126859 plopje
als ik plop,dan flof jij.
pi_37344821
hoe denken jullie eigenlijk over de "geesten jagers".
net zoals b.v. op deze site http://www.theghosthunter.nl/

ik moet zeggen ik vind persoonlijk de beeldopname,geluidsopname en foto`s toch wel iets om over naatedenken.
en ik zeg er echt bij,omdat ik zelf toen de tijd die ervaring heb gehad met dat glaasje draaien zeg ik dit nu.
had je dit voor die tijd laten zien had ik hard zitten lachen en gezegt ... ach allemaal flauwe kul.

en ik wil ook wel eens zo`n spookkasteel bezichtigen voor een nacht.
kijken wat er dan gebeurd als leek zijnde,dus zonder medium of wat dan ook.
ploperdeplop
  donderdag 27 april 2006 @ 14:36:32 #216
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_37344854
Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb nog een paar amerikaanse originele ouija borden liggen van 1950 en 1970. In zeer goede conditie met planchettes en dozen. Gebruiken op je eigen risico!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_37344938
lever maar in!
  donderdag 27 april 2006 @ 14:46:07 #218
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_37345159
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:39 schreef Bange-Frans het volgende:
lever maar in!
wat bedoel je?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_37345324
Ja lever maar in haha...dan gebruik ik hem op me eigen risico
  donderdag 27 april 2006 @ 14:56:01 #220
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_37345469
Doe maar een bod als je 'echt' interesse hebt
pi_37345566
hehe nee je weet het... Ik wil eerst meer informatie opzoeken voordat ik me op dit gebied begeef
pi_37346534
Dat mensen rare dingen kunnen voelen is algemeen bekend en behoeft geen discussie. Als iemand pijn voelt die ik niet voel, ga ik ook niet zeggen dat de pijn niet bestaat. Wat mij wel tegenstaat is dat aan een gevoel een oorzaak wordt toegeschreven van het type dat door iedere willekeurige oorzaak vervangen zou kunnen worden. Geesten, spoken, heksen, tovenaars en noem alle sprookjesfiguren maar op.

Ook het drogargument van "je kan het tegendeel niet bewijzen DUS is het waar" imponeert mij niet. Ik kan 1001 dingen noemen die JIJ niet kan bewijzen, maar die overduidelijk niet waar zijn. Van roze olifanten tot kabouters en reuzen. "Bewijs het maar eens, anders is het waar." Ja dag, wie zo wilt redeneren vraagt erom om niet serieus genomen te worden.

Het valt mij op dat er voor het "paranormale" altijd een tigger nodig is. Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Ja mensen, het is bekend dat je je hersenen kan intoxineren en indoctrineren om zo dingen te zien en te voelen. Dat betekent niet dat het in werkelijkheid bestaat.

Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_37346766
amen...
pi_37347459
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Dat mensen rare dingen kunnen voelen is algemeen bekend en behoeft geen discussie. Als iemand pijn voelt die ik niet voel, ga ik ook niet zeggen dat de pijn niet bestaat. Wat mij wel tegenstaat is dat aan een gevoel een oorzaak wordt toegeschreven van het type dat door iedere willekeurige oorzaak vervangen zou kunnen worden. Geesten, spoken, heksen, tovenaars en noem alle sprookjesfiguren maar op.

Ook het drogargument van "je kan het tegendeel niet bewijzen DUS is het waar" imponeert mij niet. Ik kan 1001 dingen noemen die JIJ niet kan bewijzen, maar die overduidelijk niet waar zijn. Van roze olifanten tot kabouters en reuzen. "Bewijs het maar eens, anders is het waar." Ja dag, wie zo wilt redeneren vraagt erom om niet serieus genomen te worden.

Het valt mij op dat er voor het "paranormale" altijd een tigger nodig is. Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Ja mensen, het is bekend dat je je hersenen kan intoxineren en indoctrineren om zo dingen te zien en te voelen. Dat betekent niet dat het in werkelijkheid bestaat.

Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
aangenaam kennis te maken.

Zow nu ken je wel zo iemand.
en ik heb weer een generaliserende helderziende erbij.

Knap hoor.
Ga snel je miljoen halen zou ik zeggen
Sir Winston Churchill
pi_37348222
Zo'n reactie was natuurlijk te verwachten. Jammer dat er nooit in wordt gegaan op de inhoudelijke bezwaren. In een discussie komt er altijd wel iemand die zegt "ja maar IK ben wel..." Tuurlijk ben jij DE uitzondering. Gelukkig kunnen er tegen 1 uitzondering talloze tegenvoorbeelden worden gegeven die de regel bevestigen. Waardoor het toch echt eens noodzakelijk wordt dat mensen er inhoudelijk op in gaan.

Ritueel is dus het sleutelwoord en het antwoord op hetgeen dat mensen zien. Dat argument is zelden ontkracht.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_37348558
Ik vind mensen moeten niet zo zeuren kijk je staat er open voor ofniet!

Alhoewel ik nog nooit echt iets ervaren heb geloof ik heilig in geesten....net zo als buitenaardse wezens!

Als je er niet open voor staat what the fuck doe je dan hier!

verder heeft iemand misschien een website met films/foto?

Greetz
pi_37348623
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:20 schreef Neuralnet het volgende:
Zo'n reactie was natuurlijk te verwachten. Jammer dat er nooit in wordt gegaan op de inhoudelijke bezwaren. In een discussie komt er altijd wel iemand die zegt "ja maar IK ben wel..." Tuurlijk ben jij DE uitzondering. Gelukkig kunnen er tegen 1 uitzondering talloze tegenvoorbeelden worden gegeven die de regel bevestigen. Waardoor het toch echt eens noodzakelijk wordt dat mensen er inhoudelijk op in gaan.

Ritueel is dus het sleutelwoord en het antwoord op hetgeen dat mensen zien. Dat argument is zelden ontkracht.
Jij komt hier binnenvallen en begint gelijk te bleren, te generaliseren en nou beweer je ook nog dat ìk (om even voor mijzelf te spreken) nergens op in ga ?
Had je dan even ingelezen beste Neuralnet.

Je komt niet erg willend over.
Een discussievoeren moet je wíllen, daar moet je dus moeite voor doen.
Kijk even wie je tegenover je hebt, waar de ander voor staat.. kom niet gelijk met stellingen of generaliserende onwaarheden aankakken.
Dàt is namelijk niet uitnodigend om wat voor post van jou hand dan ook serieus te nemen en daar (nota bene als zoveelste herhaling) eens inhoudelijk op in te gaan.

Als jij zo goed weet hoe het brein van de mens in elkaar zit, ben je waarschijnlijk ook aardig op de hoogte van het feit dat als de toon niet normaal is mensen helemaal niet meer ingaan op wat jij zegt, maar zich puur gaan ergeren aan je manier van communiceren.
Sir Winston Churchill
  donderdag 27 april 2006 @ 16:39:56 #228
105435 amarena
Just curious
pi_37348939
@t Neuralnet,
Weet je wat het probleem is, ik krijg altijd de kriebels bij degenen die het harst van de daken schreeuwen dat ze paranormale gaven hebben. Juist als iemand zich zo wil bewijzen dan steekt er vaak iets achter of klopt het verhaal niet helemaal..... Achteraf blijkit dat gevoel vaak te kloppen. Het feit dat de 'gewone' man of vrouw die bescheiden blijft bij het feit dat hij of zij meer voelt dan de gemiddelde mens niet de publiciteit zoekt, wil niet zeggen dat die dan ook maar onzin verkoopt. Verhalen over pillen heb ik eigenlijk nooit gehoord...
Je hoort alleen vaak de rare of eigennaardige dingen omdat die natuurlijk het leukst zijn om te vertellen. Vooral als iemand een keer bij het verkeerde eind heeft, dan is dat natuurlijk geweldig nieuws om alles maar even te ontkrachten. Iedereen maakt wel eens fouten...
De schreeuwerds verpesten het een beetje voor degene die zich gewoon op bescheiden wijze bezighouden met deze materie. Dat laatste, daar pleit ik voor.
Veni vidi vici
pi_37349604
quote:

Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die (1) nuchter en (2) bij zijn volle verstand EN (3) zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Aangenaam kennis te maken dan

1. Ben meestal geheel nuchter en was dat bij die gelegenheden dan ook
2. Dat zou ik zo niet durven stellen want wat is daar de graadmeter van? Immers... mensen die beweren een geest te hebben gezien worden al beschouwd als niet goed bij het hoofd. Dus dan kan ik al niet meer goed bij mijn hoofd zijn.
3. Er kwam geen ritueel aan te pas bij een aantal van de gelegenheden. Slechts eenmaal was dat wel het geval.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_37349667
@Mirage... ik had jouw reactie nog niet gelezen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 27 april 2006 @ 17:01:38 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37349724
Ik ga de moeite niet nemen om het hele topic door te nemen, het gewoonlijke zal wel aan de orde zijn geweest.

Maar wil wel de TS op het hart drukken om uit te kijken hoe ver hij gaat in het geesten oproepen, en helemaal als je het, zoals je in je post zet doet voor "macht, geld, sex, waarheid ".
Dat zijn de verkeerde instellingen om geesten mee op te roepen, en inderdaad zal je dan snel aan antwoorden gaan komen door de geesten die het dichtst bij aarde staan en het aardse bestaan zo fantastisch vinden dat ze niet willen accepteren dat ze dood zijn... echter de bedoeling van die geesten zal vaak gaan overkomen als misleidend, en spelen met jou en je leven.. een lol dat ze dan hebben zeg.. maar jij hebt geen rust meer daarna.

Experimenteren is ok.. maar ga er niet te ver in.

Bedenk maar zo, als de informatie van bovenaf zo belangrijk zou zijn voor jou om te weten, dan geven ze je dat wel door!
The truth was in here.
pi_37350112
quote:

Het argument dat ik of een ander een bewering niet kan bewijzen, en dat het DUS niet waar is, is ook niet erg sterk. Net als dat 'iets' door een bepaalde verklaarbare oorzaak voor kan komen, en dat het DUS dat geweest moet zijn. Er komen in alle culturen en in alle bevolkingsgroepen mensen voor die ervaringen hebben die 'geest-gerelateerd' zijn. Zo gauw dat ook het geval is met roze olifanten neemt ik die vergelijkingen serieus, eerder niet.
quote:
Wat je hier schrijft is gewoon niet waar, dat maak jij er van. Waarschijnlijk ter ondersteuning van jouw eigen aannames. En ja, dat zal best voorkomen maar het is niet per definitie bij iedereen het geval
quote:
Dat is zo vreemd niet bij een kwetsbaar onderwerp als dit, en los daarvan zijn er wel degelijk mensen die met veel kennis en gezond verstand dergelijke waarnemingen hebben gehad. Onlangs hoorde ik een interview van (ik meen) Dr. Dick Bierman die onderzoek deed naar bepaalde hersenfuncties en pre cognitie. Er kwamen enkele opvallende resultaten uit naar voren, oa dat de hersenen al reageerde op bepaalde foto's voordat die foto's aan het oog werden blootgesteld. Er waren mensen die bij deze onderzoeken aanwezig waren, maar die hun naam niet openbaar wilde maken omdat het bezig zijn met dergelijke zaken voor hen problemen op kon leveren met bv sollicitaties. Wat natuurlijk vooral komt omdat mensen hetgeen ze niet kennen graag in het belachelijke trekken, of er zelfs volstrekt vijandig tegenover staan. Ieder met daarvoor hun redenen.

Het argument dat mensen die (spontane) waarnemingen (gehad) hebben of erin geloven niet goed bij hun hoofd zijn, dom, psychisch niet in orde of naief zijn, is net zo een onzin bewering als zeggen: Mensen die het niet geloven zijn er bang voor.

Veel van wat ik hier lees vind ik ook lachwekkend. Dan kan je denken aan mensen die zeker weten hoe het zit en welke wetten er zouden zijn, of met andere vage onzin strooien. Dat valt makkelijk te negeren als het je niet aan staat. Maar klakkeloos alles verwerpen en daarbij zo generaliseren met toetsbare onwaarheden, vind ik net zo verwerpelijk.

Ervaringen zijn subjectief, en die vallen niet te bewijzen. Uiteraard is het dan opletten met de presentatie er van. Als mensen zelf maar weten wat ze waard zijn.
Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.

Edit: het interview waarnaar ik verwijs is hier te horen, en begint bij 1 minuut.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gorian op 27-04-2006 19:07:28 ]
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_37350310
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:14 schreef Gorian het volgende:
Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.
Word.
pi_37355618
quote:

Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Meldt

Oh, en als ik mezelf positief openstel voor de natuur, dan wil er nog weleens wat gebeuren, maar dat zie ik meer als iets moois, mooiheid van het toeval ofzo.

En of je moet die migraine-aanval ook als 'ritueel' zien
pi_37358695
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:50 schreef amarena het volgende:
De geesten die zich met vervelende praktijken bezighouden, zitten vaak in de grijze gebieden van het hiernamaals en beseffen vaak nog niet dat ze dood zijn. Ze blijven daarom verbonden met Aarde en willen nog niet weg. Ze dolen rond en zijn gefrustreerd. Glaasje draaien is bv een makkelijke manier om met deze 'gefrustreerde' geesten in contact te treden.

Het is goed dat je hulp vraagt van je persoonlijke gidsen trouwens!!!
Maar het probleem dan is dat die verdwaalde zielen zo wanhopig zijn dat ze je leven echt moeilijk kunnen maken. In dat geval moet je weten wat je moet doen.
De onrustige ziel rustig maken en daarna naar het licht brengen. Je moet ze dan ook helemaal begeleiden.
Vergeet niet dat die verdwaalde zielen niet zelf de weg naar het licht kunnen vinden. En als je ze dan niet op de goede manier helpt dan raken ze echt in paniek.
Een tijdje terug was zo'n ziel bij mij gekomen die al 8 jaar zo ronddwaalde. En die was behoorlijk in paniek.
Als je niet weet hoe je zo'n verdwaalde ziel rustig kan krijgen en hoe je de ziel naar boven moet begeleiden, begin er dan niet aan.
The power of beauty
pi_37358744
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:00 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Meldt

Oh, en als ik mezelf positief openstel voor de natuur, dan wil er nog weleens wat gebeuren, maar dat zie ik meer als iets moois, mooiheid van het toeval ofzo.

Ik heb zelf in het verleden ook migraine aanvallen gehad. Ik weet maar al te goed wat het is.
Wat migraine precies is kan ik je niet vertellen, maar het heeft volgens mij niets met spiritualiteit te maken.
The power of beauty
pi_37358782
Hoe doe je dat dan, zo'n geest naatr het licht begeleiden:?
Wat is het licht

Begeleid je hem/haar/het met spreuken, spreek je via de mond tot die geest, of in gedachten? Speelt het allemaal zich af in trance ofzo
pi_37359037
quote:
Als jij zo goed weet hoe het brein van de mens in elkaar zit, ben je waarschijnlijk ook aardig op de hoogte van het feit dat als de toon niet normaal is mensen helemaal niet meer ingaan op wat jij zegt, maar zich puur gaan ergeren aan je manier van communiceren.
Ik ben er tevens van op de hoogte dat mensen, zo gauw ze niks meer weten te zeggen, hun toevlucht zoeken in het persoonlijk worden. Dan ligt het natuurlijk aan de manier van communicatie en de houding en zoeken ze overal iets om niet inhoudelijk te hoeven ingaan.

Ook prima, dat hoeft verder niet. Die rechtvaardigingen interesseren mij echter niet. Voor mij is het simpel: wie niet inhoudelijk ingaat valt buiten de discussie en wordt voor de rest genegeerd. En ja, je bent een moderator die mensen op hun gedrag kan aanspreken. Doch acht ik dat in dit geval niet nodig aangezien ik me nou niet bepaald schuldig maak aan onacceptabel gedrag.

Als ik nou had gezegd hoe geweldig het allemaal was, dan was ik zeker hartelijk ontvangen? Dat soort meeloperij ken ik niet. Ik geef mijn mening; dat kan toch op een discussieforum? En iedereen mag het daar mee oneens zijn. Ook hun goed recht. Zo moeilijk ben ik niet.
quote:
Het argument dat ik of een ander een bewering niet kan bewijzen, en dat het DUS niet waar is, is ook niet erg sterk.
Dat argument gebruik ik niet. Echter wel het argument dat degene die beweert ook dient te bewijzen en/of aannemelijk dient te maken. Anders is het wel erg makkelijk om van alles te beweren. En over die olifanten gesproken: in elke cultuur komen ook mensen voor die na een ritueel die roze olifanten zien. Een ander soort ritueel in dit geval (drank en drugs) maar toch een ritueel. Een handeling die men zelf in het leven roept. Geloof je er dan in? NEE. Waarom dan wel bij de geest? Die ook het gevolg is van een handeling?
quote:
Wat je hier schrijft is gewoon niet waar, dat maak jij er van.
Tuurlijk niet. Gewoon blijven ontkennen. Een oproep tot een geest IS een ritueel. Hoezo niet waar?
quote:
Ervaringen zijn subjectief, en die vallen niet te bewijzen. Uiteraard is het dan opletten met de presentatie er van. Als mensen zelf maar weten wat ze waard zijn. Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.
Mensen die rare dingen voelen OMDAT ze iets doen om in die toestand te komen zouden moeten beseffen dat het niet bestaat zonder dat ze die handelingen verrichten. Waarom beginnen we daar niet mee?
quote:
Nee, dat zie ik als een zeer vervelende kwaal die niet per se aan geesten toegeschreven moet worden. Migraine is echt. Dat zoiets door een geest komt valt te betwijfelen.

Sowieso vallen veel aannames te betwijfelen die hier zondermeer voor waar worden aangenomen. Het bestaan van de ziel, het bestaan van het hiernamaals, het bestaan van een speciale ruimte tussen de aarde en het hiernamaals en het idee dat een ziel achterblijft omdat het zogenaamd niet weet hoe het naar boven kan. Alsof de ziel alleen gaat en later nooit meer een voorbeeld ziet...

En dan nog het idee dat een geest bijna menselijk reageert en ook menselijke trekjes vertoont. Dat willen mensen graag. De wens is de vader van de gedachte.
pi_37359523
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:34 schreef beautyjennifer het volgende:

Ik heb zelf in het verleden ook migraine aanvallen gehad. Ik weet maar al te goed wat het is.
Wat migraine precies is kan ik je niet vertellen, maar het heeft volgens mij niets met spiritualiteit te maken.
Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.
Ik wou eerst zeggen 'nee, dat lijkt mij ook'. Maar in hoeverre staan lichaam en geest wel niet met elkaar in contact? Mensen die dus kennelijk echt ziek kunnen worden van negativiteit, bijv. Is een migraine-aanval dan werkelijk zo anders, ik weet het niet hoor?

Wat ik met ritueel bedoelde te zeggen, was natuurlijk overigens meer cynisch bedoeld.
Dat ik (+ kat ) daarna wat zag(en), tja, wat dat precies was/betekende weet ik ook niet, wel dat ik dus, in mijn (+ kat's) ogen dus wat zag(en). Dus of het met spiritualiteit te maken heeft, misschien niet, neemt niet weg dat er wat gezien is. Wat en hoe dat dan ook kon. Een vraag dus, hoe dat kan, waarom op het moment dat ik het niet langer trok en waarom werd het geleidelijk daarna minder. Frappant vind/vond ik het iig wel wat, of het nou spiritueel was of niet.

en dat past wel weer in onverklaarbare zaken wellicht
Of iemand moet met een goed/beter argument/verklaring komen.
pi_37359546
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:43 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Dat argument gebruik ik niet. Echter wel het argument dat degene die beweert ook dient te bewijzen en/of aannemelijk dient te maken. Anders is het wel erg makkelijk om van alles te beweren. En over die olifanten gesproken: in elke cultuur komen ook mensen voor die na een ritueel die roze olifanten zien. Een ander soort ritueel in dit geval (drank en drugs) maar toch een ritueel. Een handeling die men zelf in het leven roept. Geloof je er dan in? NEE. Waarom dan wel bij de geest? Die ook het gevolg is van een handeling?
[..]
Dat argument wat jij aanhaalt werd ook niet zo stellig gebruikt. Een confrontatie met iets dat als geest aangeduid wordt, gaat niet altijd gepaard met een ritueel. Dat is gewoon niet waar, dus dat ontken ik. Het merendeel van de mensen die er ooit mee geconfronteerd zijn geweest, werden dat door spontane gebeurtenissen. En niet iedereen noemt zich medium en gaat ermee de boer op. Ik zal jou nooit kunnen overtuigen van een ervaring van mij, die toetsbaar waardevol voor me was. Acurate informatie die noodzakelijk was. Dát maakt het voor mij aannemelijk dat het bestaan van geesten tot de mogelijkheden behoort.

En dit forum is voor dit soort zaken. Als je er niets van gelooft zou je je kunnen proberen in te leven in mensen die dat wel doen en enige vorm van respect te kunnen laten zien, al begrijp ik dat dat moeilijk voor je is gezien jouw felheid mbt dit onderwerp. Ga dan niet lopen roepen om bewijs, en als je roept dat onze hersenen ons voor de gek houden en dat dat aannemelijker is, dan is de discussie al dood voor hij begonnen is.
quote:
Tuurlijk niet. Gewoon blijven ontkennen. Een oproep tot een geest IS een ritueel. Hoezo niet waar?
[..]
Tuurlijk Zie mijn vorige reactie!
pi_37359875
En ik snap het argument rituelen -> geesten ook niet echt. Althans, het uitsluitsel ervan, alsof dat een feit opzich is. Zou bijna zeggen dat degene die met dat argument kwam dan niet zoveel mensen kent of onderzoek ernaar heeft gedaan (of wel? dan heb ik niks gezegd, individueel onderzoek zeker, ja dan zeg ik idd weer select groepje/kringetje dan, allemaal sceptici ofzo geïnterviewd?).

Want dan zou ik zeggen tegen die degene doe er eens onderzoek naar, desnoods wereldwijd, met de vraag 'heeft u weleens geesten of andere onverklaarbare verschijnselen gezien of meegemaakt, zonder dat u vooraf aan een ritueel heeft gedaan'. A. Ja B. Nee.

En dan kijken wat er het meeste uitkomt
Sterker, ik denk/vermoed dat het merendeel van de ondervraagden ergens zo nuchter als wat is/dacht te zijn.
pi_37360174
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:08 schreef sweetgirly het volgende:
En ik snap het argument rituelen -> geesten ook niet echt. Althans, het uitsluitsel ervan, alsof dat een feit opzich is. Zou bijna zeggen dat degene die met dat argument kwam dan niet zoveel mensen kent of onderzoek ernaar heeft gedaan (of wel? dan heb ik niks gezegd, individueel onderzoek zeker, ja dan zeg ik idd weer select groepje/kringetje dan, allemaal sceptici ofzo geïnterviewd?).

Want dan zou ik zeggen tegen die degene doe er eens onderzoek naar, desnoods wereldwijd, met de vraag 'heeft u weleens geesten of ander onverklaarbare verschijnselen gezien of meegemaakt, zonder dat u vooraf aan een ritueel heeft gedaan'. A. Ja B. Nee.

En dan kijken wat er het meeste uitkomt
Sterker, ik denk/vermoed dat het merendeel van de ondervraagden ergens zo nuchter als wat is/dacht te zijn.
Dat denk ik ook.
Sinds dat ik kind ben zie, hoor en voel ik ze al.
Het waren heel normale rustige ervaringen. Ik was mij van in eerste in stantie geen "kwaad" bewust.
dat ik als kindzijnde (meisje dat amper op de kleuterschool zit!) gedronken zou hebben, een ritueel uitgevoerd zou hebben, of andere zaken uit het rijtje... is natuurlijk niet aan de orde.
Ook werd er bij ons thuis niet over gesproken. Mijn ouders waren er niet mee bezig.. niets.
Ik wist zelfs niet eens dat ik een zus gehad heb.

Toch wist ik waarheden en vreemde dingen te vertellen en voor familieleden was het overduidelijk dat ik wel degelijk contact had met mijn zus.
Helaas hebben ze mij vroeger altijd het gevoel gegeven dat ik er niet over mocht praten, pas sinds ikzelf volwassen ben hebben mijn ouders erover gesproken.
(en zelfs nu nog niet veel)

Hoe je dit zogenaamd rationeel uit wilt leggen en mijn eigen gevoelens en ervaringen en conclusies aan de kant wilt kunnen schuiven is mij een raadsel.

En dit was nog maar het begin van een serie spontane ervaringen.
Sir Winston Churchill
pi_37360448
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef Gorian het volgende:

[..]

Dat argument wat jij aanhaalt werd ook niet zo stellig gebruikt. Een confrontatie met iets dat als geest aangeduid wordt, gaat niet altijd gepaard met een ritueel. Dat is gewoon niet waar, dus dat ontken ik. Het merendeel van de mensen die er ooit mee geconfronteerd zijn geweest, werden dat door spontane gebeurtenissen. En niet iedereen noemt zich medium en gaat ermee de boer op. Ik zal jou nooit kunnen overtuigen van een ervaring van mij, die toetsbaar waardevol voor me was. Acurate informatie die noodzakelijk was. Dát maakt het voor mij aannemelijk dat het bestaan van geesten tot de mogelijkheden behoort.

En dit forum is voor dit soort zaken. Als je er niets van gelooft zou je je kunnen proberen in te leven in mensen die dat wel doen en enige vorm van respect te kunnen laten zien, al begrijp ik dat dat moeilijk voor je is gezien jouw felheid mbt dit onderwerp. Ga dan niet lopen roepen om bewijs, en als je roept dat onze hersenen ons voor de gek houden en dat dat aannemelijker is, dan is de discussie al dood voor hij begonnen is.
[..]

Tuurlijk Zie mijn vorige reactie!
wanneer haal jij je bul voor advocaat?
*hint*
pi_37360546
Het respect is er vanuit mijn kant zeker. Ik verwerp de persoonlijke ervaringen en gevoelens van mensen niet. De generalisatie van dat gevoel naar de werkelijke wereld is wel iets waar ik mijn twijfels over heb. Maar ik ben zondermeer bereid te geloven dat mensen dingen kunnen voelen, opvangen, weten of ervaren die anderen niet opvangen.

Wie ben ik om jouw gevoel te ontkennen? Ik geloof je op je woord. Als jij dat zo gevoeld hebt, dan is dat zo. Mijn probleem zit hem meer in de verhalen er omheen en het idee dat een ander die er niks mee heeft daar, door bepaalde dingen te doen, ook mee te maken krijgt.
pi_37360691
Even vanuit mijn manier/zienswijze.
Er zullen ongetwijfeld verschillende wegen zijn die naar Rome leiden.
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:35 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe doe je dat dan, zo'n geest naatr het licht begeleiden:?
Wat is het licht
De één zal zeggen de hemel.. de andere de andere kant... weer een ander naar het "Al" ..het éne....
Naar dat wat jij denkt dat er is nadat je sterft.
Voor mij is dat naar het "zijn".
(sorry, ik heb er geen andere term voor die ik kan verzinnen.)
quote:
Begeleid je hem/haar/het met spreuken, spreek je via de mond tot die geest, of in gedachten? Speelt het allemaal zich af in trance ofzo
Trance... ja en nee, geen idee eigenlijk. Is per persoon verschillend denk ik, waarschijnlijk is de definitie van trance redelijk verschillend.. van zwaar tot licht.
Maar voor mij:
Als je heel rustig, geconcetreerd en afgesloten voor het geraas van de auto's op straat trance noemt ja.

De vormgeving verder is helemaal aan jezelf.
De vormgeving is hoofdzakelijk bedoeld om het gebeuren enigzins visueel te maken... enige houvast te geven.
Een kaarsje, rustige woorden, openheid en bij mij meestal een soort ontwapenendheid.
Je kan hardop spreken (misschien om je beter te kunnen concentreren, om kracht bij te kunnen zetten? noem maar op) , maar ook in gedachten.. of op een manier die ik niet weet te omschrijven.

Eigenljik is het hoofdgebeuren voor mij het visualiseren dat degene daadwerkelijk gaat.
Er is geen discussie.. het is geen vraag.. je twijfelt niet.
Je bent bezig met een houding alsof het omonstotelijk vaststaat dat het gebeurd of al gebeurd is.

Net zoiets als stoppen met roken.
Je moet niet denken "ik ga dit doen"
Nee, je moet jezelf al gestopt zien.
En hoe je het verder vormgeeft is aan iedereen persoonlijk.

Dit is zo'n beetje de basis vanuit mij.
Sir Winston Churchill
pi_37361270
Naar het licht sturen hoe doe je dit,..hm

Je gaat je aarden, schijnt heel belangrijk te zijn, je vraagt aan je beschermengelen of ze je willen beschermen tegen het kwade,
Je vraag aan de Lichtwereld, hemel, gene zijde,... of ze licht naar je willen zenden, en ook naar je omgeving!
Je gaat dan in jezelf de concentratie opbrengen om in te tunen op de situatie, en daarbij krijg ik beelden te zien, ik zie dan een persoon die wazig eruit ziet, ik voel ook waar die persoon staat, links of rechts, achter mij, bv
soms zijn ze grijs van kleur, soms nog kleurrijk dan zijn ze denk ik zelf nog niet zolang over.
Een kaars aansteken kan ook prettig zijn ook voor jezelf als kontakt punt met het nu en daar!
Dan ga je in gesprek in gedachten met de entiteit, en je probeert diegene duidelijk te maken dat ze door moeten naar het licht, dat ze dus niet levend zijn op aarde, dat wij hen niet langer kunnen waarnemen als zijnde een menselijk lichaam!
Hierna visualiseer je een soort hemelpoort, waardoor de entiteit heen kan gaan als ze willen, heel vaak verschijnt er iemand uit hun levens op aarde, iemand die hen komt ophalen!
Diegene is dan natuurlijk al een tijd overgegaan en ze komen die persoon dan ophalen naar het licht
Soms kost het veel moeite om de entiteit te wijzen op een andere -licht-wereld, mn bij overledenen die niet in een leven na de dood geloofden!
Daarom is het wel prettig als je dit doet met behulp van andere paragevoelige mensen die hier ook kennis van hebben!
Zodat je elkaar kunt corrigeren als er iets misgaat of als het jou niet lukt!
Dit kan best veel energie kosten is mijn ervaring althans!

Maar als diegene meegaat met de anderen die op hen wachten zie je ze ook verdwijnen door de poort, en een soort van dankbaarheid van diegene die tot begrip is gekomen!

Nadat alles goed is verlopen, sta je op en ga je je goed aarden en afslaan, bijkomen want het lijkt veel op een soort trance!
Vaak stak ik dan wierook aan achteraf om de ruimte te zuiveren en spreek ik in gedachten mijn dank uit voor diegene die ons geholpen hebben, beschermengelen en de Gene zijde!

Ik heb het al lange tijd niet gedaan maar zo ging het ongeveer altijd!
Misschien wel handig voor mensen om te weten hoe dit in zijn werking gaat!
pi_37361357
Idd, is interessant
pi_37363104
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Mirage het volgende:

Dat denk ik ook.
Sinds dat ik kind ben zie, hoor en voel ik ze al.
Precies, en dat wou ik er dus later ook nog eigenlijk bij zeggen.
'en interview dan gelijk even vooral veel kinderen'

Geen pillen, alcohol, rituelen, whatsoever.
Maargoed, dan wordt het argument weer aangehaald van 'maar het zijn kinderen'
Ja dus?

mijn tel ging toen overigens
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:02:43 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_37366041
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:43 schreef Mirage het volgende:

[..]

Moeilijk te beoordelen... ja en nee.
Ik denk dat als je je bewùst bent van het feit dat de geest leuke en imo zelfs interessante grapjes uithaalt, je behoorlijk goed op weg bent met het kunnen onderscheiden van wat een trick of the mind is en wat "anders" is.

Of we het ons afvragen ?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vraag mij dat niet af...
ik ga er in eerste instantie van uit.
Dat is net zoiets als rare dingen die gebeuren.. lampen die kapot gaan etc..
of we de mogelijkheid wle open laten dat het iets technisch/normaals is.
Natuurlijk wel !
In eerste instantie denken wij/ik hetzelfde als ieder ander, die mening wordt soms echter bijgesteld door dingen waar ik op dat moment niet omheen kan.
Het werkt niet de andere kant op

Voorbeeldje:
Afgelopen weekend naar een ontzettend interessant iets geweest. (laat ik even in het midden.. komt nog een topicje over !)
Het schijnt er hunted te zijn en idd ikzelf meende ook het nodige te proeven, alhoewel de extremere zaken deze nacht uitbleven.
Toen ik 's nachts thuiskwam, op een krukje in de keuken samenmet mijn man een sigaretje zat te roken en heerlijjk spannende verhalen aan het vertellen was. (hij was niet mee)
Sprong spontaan de waterkoker aan (zware knop die je toch echt behoorlijk hard in moet drukken), nog geen 5 tellen erna sprong hij weer uit.... Grote vraagtekens natuurlijk boven ons hoofd..
mijn man meteen even aan en uit proberen te doen (electrische aparaten wel nakijken als ze raar doen natuurlijk.. ik hoef geen brand in huis).. het ding deed het niet meer. Hij leek nu helemaal kapot.
Een half uur later deed hij het opeens wel weer.

Natuurlijk zeiden wij tegen elkaar "oeh freaky hoor... goede timing ! " maar met een dikke knipoog. En de dag erna hebben wij het ding nog even nagekeken om ons ervan te vergewissen dat het ding nog wel veilig is. (technisch storinkje oid)
Ik zou nog even reageren.
(Sorry dat ik de hele reply quote, maar als ik ga knippen klopt de context misschien niet meer. )

Persoonlijk ben ik over het algemeen een zeer druk en gestressed persoon. Soms loopt die stress uit de hand ga ik wel eens met iemand babbelen.
Een oom van mij is psycholoog, met een 'alternatieve' kijk op dingen.
Met hem heb ik in het verleden gesprekken gevoerd en hij geloofde dat stress bepaalde dingen kon veroorzaken: 'Als het geestelijk mis is -en het er niet lichamelijk uit komt- dan moet het er op een andere manier uit', daar kwam het op neer.

En ja hoor, volgende dag een lekke band.
Een uur later doe ik een lamp aan: Flits-Boem!
Alle zenders op TV tonen verstoord beeld.
Allemaal de schuld van die verdomde stress die niet naar buiten kan.
(Ik wilde hier ooit een topic over openen: 'Klappende banden en knallende lampen', maar het is er niet van gekomen)

In de loop der jaren heb ik diverse keren dit soort gevallen van magisch denken meegemaakt.
Soms stond ik stijf van de stress en knalden er wel eens twee lampen per dag. Dan dacht ik: 'Verdomme, die klote stress! Het kost mij nog lampen en fietsbanden ook en ik heb het al zo zwaar!' )

In de loop der jaren heb ik echter ontdekt dat dit soort gevallen zich ook gewoon voordeden als ik geestelijk of lichamelijk lekker in mijn vel zat. Dan dacht ik er verder niet bij na en ging ik gewoon lekker door met waar ik mee bezig was. (Hoewel ik wel een keer schrok toen ik in de trein een boek over alien-abductions las waarin stellig werd beweerd dat mensen die ooit ontvoerd zijn geweest 'bij will power only' een lamp kunnen laten knallen door er naar te kijken.
Dat moest ik effe testen natuurlijk: Ik kijk naar een TL in de trein en hopla: Kapot. Daarna knalde thuis wederom een lamp. )

Mijn punt hier is: Ik denk dat het gewoon toeval is en dat je -als je je geestelijk iets minder sterk voelt- radeloos kunt worden.
Sommige mensen kunnen bij dit soort voorvallen gaan denken: 'Help, er is een kwade geest in mij / mijn omgeving'.

Mijn advies is om het rustig uit te zitten en dat je -sorry voor de aanwezige mediums- vooral niet in zee moet gaan mensen die er geesten bij gaan halen en het daardoor (in mijn optiek) alleen maar erger gaan maken door op knallende lampen en knappende fietsbanden te wijzen.
Daardoor raak je nog meer gefocussed op dingen die eigenlijk normaal zijn, maar door magisch denken een zwaardere lading krijgen .
pi_37367557
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:29 schreef Mirage het volgende:
Even vanuit mijn manier/zienswijze.
Er zullen ongetwijfeld verschillende wegen zijn die naar Rome leiden.

[..]

De één zal zeggen de hemel.. de andere de andere kant... weer een ander naar het "Al" ..het éne....
Naar dat wat jij denkt dat er is nadat je sterft.
Voor mij is dat naar het "zijn".
(sorry, ik heb er geen andere term voor die ik kan verzinnen.)
[..]

Trance... ja en nee, geen idee eigenlijk. Is per persoon verschillend denk ik, waarschijnlijk is de definitie van trance redelijk verschillend.. van zwaar tot licht.
Maar voor mij:
Als je heel rustig, geconcetreerd en afgesloten voor het geraas van de auto's op straat trance noemt ja.

De vormgeving verder is helemaal aan jezelf.
De vormgeving is hoofdzakelijk bedoeld om het gebeuren enigzins visueel te maken... enige houvast te geven.
Een kaarsje, rustige woorden, openheid en bij mij meestal een soort ontwapenendheid.
Je kan hardop spreken (misschien om je beter te kunnen concentreren, om kracht bij te kunnen zetten? noem maar op) , maar ook in gedachten.. of op een manier die ik niet weet te omschrijven.

Eigenljik is het hoofdgebeuren voor mij het visualiseren dat degene daadwerkelijk gaat.
Er is geen discussie.. het is geen vraag.. je twijfelt niet.
Je bent bezig met een houding alsof het omonstotelijk vaststaat dat het gebeurd of al gebeurd is.

Net zoiets als stoppen met roken.
Je moet niet denken "ik ga dit doen"
Nee, je moet jezelf al gestopt zien.
En hoe je het verder vormgeeft is aan iedereen persoonlijk.

Dit is zo'n beetje de basis vanuit mij.
Zo ervaar ik dat ook.
Maar ik heb alleen ervaring met geestan van mensen die ik ken die afscheid nemen of vragen hebben voor ze echt overgaan als ze nog in het tussengebied hangen.

Laatst deed zich een ding voor waarbij mij rechtstreeks om hulp werd gevraagd door een geest van een overleden persoon die ik ken.
Tot voor kort dacht ik niet dat ik daarbij zou kunnen helpen. Maar dat bleek anders te liggen. Dat bleek in mij te liggen. Daarom was ik uitgerekend de persoon die dat in dat geval moest doen.
Ik wist niet hoe het aan te pakken en vroeg een oudere vriendin om raad.
Ze zei me juist vooral op mezelf te vertrouwen en gaf me de raad om voor wat houvast en om te focussen idd een kaars aan te steken en wat wierrook te branden.

Dat werkte best wel. Ik heb iig sindsdien niets meer gemerkt van een wanhopig zoekende geest.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37367580
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.
Ik wou eerst zeggen 'nee, dat lijkt mij ook'. Maar in hoeverre staan lichaam en geest wel niet met elkaar in contact? Mensen die dus kennelijk echt ziek kunnen worden van negativiteit, bijv. Is een migraine-aanval dan werkelijk zo anders, ik weet het niet hoor?

Wat ik met ritueel bedoelde te zeggen, was natuurlijk overigens meer cynisch bedoeld.
Dat ik (+ kat ) daarna wat zag(en), tja, wat dat precies was/betekende weet ik ook niet, wel dat ik dus, in mijn (+ kat's) ogen dus wat zag(en). Dus of het met spiritualiteit te maken heeft, misschien niet, neemt niet weg dat er wat gezien is. Wat en hoe dat dan ook kon. Een vraag dus, hoe dat kan, waarom op het moment dat ik het niet langer trok en waarom werd het geleidelijk daarna minder. Frappant vind/vond ik het iig wel wat, of het nou spiritueel was of niet.

en dat past wel weer in onverklaarbare zaken wellicht
Of iemand moet met een goed/beter argument/verklaring komen.
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 28 april 2006 @ 08:20:00 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37367692
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:01 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Misschien treedt je als het ware uit je lichaam om de pijn te ontlopen of af te sluiten, en ben je daardoor meer gevoeliger voor de andere wereld? Tis maar een theorie.
The truth was in here.
pi_37367845
super interresant topic....

Maar heb je speciale gaven nodig om iets te kunnen?
of iets mee te maken?
pi_37368154
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 02:02 schreef APK het volgende:
Mijn advies is om het rustig uit te zitten en dat je -sorry voor de aanwezige mediums- vooral niet in zee moet gaan mensen die er geesten bij gaan halen en het daardoor (in mijn optiek) alleen maar erger gaan maken door op knallende lampen en knappende fietsbanden te wijzen.
Daardoor raak je nog meer gefocussed op dingen die eigenlijk normaal zijn, maar door magisch denken een zwaardere lading krijgen .
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
The power of beauty
pi_37368324
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

idd ik moet het eens zijn met LW!
ik heb het een aantal keer met een aantal verschillende mensen gedaan.

shit gezien die niet echt "normaal" is.
en ken ook mensne die in hun eentje hele domme vragen hebben gesteld. 1 daarvan zit na 3 zelfmoordpogingen nu in een inrichting.
iets wat ms ook wel gebeurd zou zijn zonder die ervaring, he, je weet het niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37375831
Sorry beautyjennifer maar dat klinkt net zo geloofwaardig als de foto in je fotoboek. Ik geloof dan wel dat het zo gevaarlijk is, maar heb er zelf nog niet mee te maken gehad.
Lambo of Rekt
pi_37376976
quote:
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.

Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
pi_37378600
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:

[..]
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.

Ik ben eigenlijk benieuwd of je nog van plan bent om zo'n ritueel te gaan plaatsen. Lijkt mij wel interessant eerlijk gezegd. Ik zou me in ieder geval niet laten weerhouden door die opgeheven vingers, mocht dat het geval zijn. Moralistisch geneuzel>>CDA-forum
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_37378663
Inderdaad. Het moet uitgeprobeerd worden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:02:38 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37379567
Nou ik stel voor dat het ritueel word geplaatst (voor mij echter alleen als theoretische kennis opdoen) en dat dan degene die er een praticum van maken hun ervaringen hier gaan posten. (Mits ze daar dan daarna nog in staat voor zijn) .
The truth was in here.
pi_37382041
Hoe zit het met die gidsen? Hoe kan je daarmee in contact komen?
pi_37384200
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.

Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Dat kan iedereen het met je eens zijn lijkt me, net als het advies van APK om op je hoede te zijn als je met iemand die zich medium/paragnost voelt in zee wil gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorian op 28-04-2006 18:43:49 ]
pi_37384592
ik ben zelf para begaafd, heb al eens vaker glaasje gedraaid, maar nu ik vakantie heb ga ik zeker nog dingen onderzoeken die op mijn site te vinden zijn : www.ghostlibrary.nl (er moet nog veel veranderd worden, er komt nog veel op dus nog even niet zeuren erover:P)
en als jullie het ritueel plaatsen wil ik het wel gaan uitvoeren en daar een groot verslag van maken, hehe als dat nog kan;) maarja...
ik ben wel op de hoogte van veel dingen.
succes en ik hoor nog of ik het nog moet gaan proberen..... mensen hier nog interesse in ghosthunting?
pi_37389165
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook niet.
Ik bedoelde als iemand iets mankeerd, dan moet je eerst weten wat er aan de hand is.
Als de band van mijn fiets lek is ga ik er ook niets achter zoeken.
The power of beauty
pi_37429036
Voor zover ik weet handelt de Goetia (Het boek waar de TS het over had) niet in Demonen wat voor zover ik weet kwade menselijke Geesten zijn, maar in Duivels die nooit menselijk zijn geweest. En ik denk dat je beter niet met duivels kunt fokken want die doen je geen pleziertjes. Die hebben overal een prijs voor. Mischien gaat de topic starter nu 6.8 jaar eerder dood omdat hij dat cijfer aan die duivel vroeg. Kweet niet of iemand die film The Wishmaster heeft gezien maar dat is zo'n beetje het idee.

hier kan je een hoop Grimoires vinden die over demonen en duivels gaan in PDF formaat.
een klein lijstje

Grimoires:
Solomonic Grimoires

The Greater Key of Solomon Part 1 (PDF -521 KB)

The Greater Key of Solomon Part 2 (PDF -492 KB)

The Greater Key of Solomon Part 3 (PDF-557 KB)

The Lesser Key of Solomon (Legemeton I) (Goetia) (PDF - 1002 KB) other verison (PDF - 616 KB)

The Lesser Key of Solomon (Legemeton II) (Teurgia- Goetia) (PDF -920 KB)

Ars Paulina (Legemeton III) (PDF -350 KB)

Ars Almadel (Legemeton IV) (PDF-96 KB)

Ars Nova (Legemeton V) (PDF-103 KB)

Ars Notoria (PDF -985 KB)

Grimoire of Armadel (PDF 1,355 Bytes)
Grimoirum Verum (PDF -184 KB)

The Abramelin Books
The Sacred Magic of Abramelin the Mage Book 1 (PDF -529 KB)

The Sacred Magic of Abramelin the Mage Book 2 (PDF -486 KB)

The Sacred Magic of Abramelin the Mage Book 3(PDF -599 KB)

Various Grimoires
Arbatel of Magic (PDF-254 KB)

Heptameron by Peter de Abano (PDF-251 KB)

The Grand Grimoire (PDF-779 KB) Other version (PDF-860 KB)

The Black Raven - Johannes Faust (PDF-185 KB)

Grimoire of Honorius (PDF - 471 KB)
Sword of Moses (PDF- 99 KB)

The Black Pullett (PDF- 315 KB)
Secret Grimoire of Turiel (PDF- 352 KB)
Libellus Magicus (PDF- 221 KB)
.

Trithemius
The Arte Of Drawing Spirits Into Crystals (PDF - 111 KB)

http://www.hermetics.org/ebooks.html
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_37429142
Wow, gaaf ik heb ook een paar a4tjes gevonden op internet, ga zo even geesten oproepen. Ff vragen of er een voetbalcarriere inzit voor mij.
pi_37431853
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
The power of beauty
pi_37436410
Er is vast wel een slechte geest die in ruil voor het lichaam de informatie prijsgeeft.
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 21:17:43 #269
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37436690
Ha ha ha, ligt aan het lichaam denk ik
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 30 april 2006 @ 22:44:47 #270
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37439856
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37440448
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:44 schreef mazaru het volgende:

Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Oke! Op die manier tuurlijk wel.

Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.
En dat is maar goed ook.
The power of beauty
  maandag 1 mei 2006 @ 00:18:51 #272
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37442884
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:59 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Oke! Op die manier tuurlijk wel.

Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.
En dat is maar goed ook.
Dat weet je niet.
Misschien hoort hij net zo als de TS ook wel een stem "Ja" zeggen.

Maar dan moet hij nog steeds goed zijn best doen met voetballen, want wie zegt dat die "Ja" ook klopt.
Of misschien klopt het alleen als hij zijn uiterste best blijft doen, en door dat antwoord te veel vertrouwen krijgt, en achterover gaat leunen, waardoor het dan juist weer aan zijn neus voorbij gaat.

Dus het is hoe dan ook verspilde tijd als het alleen om een 'waar' antwoord gaat.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37467227
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....

Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....

Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
pi_37469047
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....

Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....

Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
Als je hun niet met rust laat, laten ze jouw ook niet met rust.
The power of beauty
pi_37469325
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:

nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
pi_37483753
verdiep je er eerst maar eens in, voordat je er zomaar aan begint...
een gewaarschuwd mens telt voor 2..
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:20 schreef Fatality het volgende:

[..]

nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:31:16 #277
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_37487026
Ik ben nu een ritueel aan het uittypen. Wat een klote werk is dat trouwens, het duurde veel langer dan ik had verwacht. Het duurt lang omdat ik geen fouten wil maken en precies wil zijn.

Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_37489850
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef APK het volgende:

[..]

Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.
Ze zegt verkracht en op andere manieren sexueel lastig gevallen te worden.

Het tragische is dat ze eigenlijk reguliere geneeskunst afwijst. ze is namelijk niet schizofreen, ze is een medium en heeft geneeskundige gaven. Denkt ze.....

Het gevolg was dat ze jarenlang langs een karavaan zogenaamde mediums, geestuitdrijvers en andere parapsychologen is getrokken die allemaal -even stellig als in dit topic gedaan wordt- beweerden dat ze bezeten was en dat zij de kwade geest konden verdrijven.
Uiteraard lukte dit niet.
Uiteindelijk is ze in een psychose geschoten en slikt ze nu pillen, zodat iig de de geesten die haar lastig vielen minder aanwezig zijn.

Ze denkt overigens nog steeds dat ze een medium is.
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:13:51 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_37492033
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Vulkan het volgende:

Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Dit is een discussieforum.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:15:16 #280
6941 APK
Factual, I think.
pi_37492066
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:

Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:33:36 #281
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_37498619
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:15 schreef APK het volgende:

[..]

Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
pi_37499772
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
The power of beauty
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:24:05 #283
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37499829
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:21 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.

Sir Winston Churchill
pi_37500099
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:24 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.

Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
The power of beauty
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:56:43 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_37500915
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:

Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
pi_37500958
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:53:43 #287
140479 FrancisC
Alias Van Swieten
pi_37501275
Ik voor mijzelf vindt het moeilijk om te bepalen wat "geesten", "verschijningen", "demonen" en zo nu werkelijk zijn - mensen kunnen ook dromen - de dingen die we dan zien, horen, voelen en beleven verlopen in dat geval niet zozeer via onze directe zintuigen maar volgens een "beleving" in de hersenen. Zou het niet zo kunnen zijn dat we toch op een bepaalde manier "verminderd waakzaam zijn" als we bijvoorbeeld dingen zien of horen als we "wakker" zijn? Ik weet het niet, vraag me dat heel vaak af. Waarom zouden rituelen nodig zijn als buiten ons levende "aanwezigheid" aan de ene kant oppermachtig genoeg is om "eeuwig" te leven, maar aan de andere kant niet in staat zou zijn om zonder "onze rituelen" naar binnen te komen? Ik vraag me dat heel vaak af.
pi_37502470
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:56 schreef APK het volgende:

[..]

Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
Ik dank dat ik hem beantwoord had. Bij teruglezen kwam ik erachter dat ik bijna de dezelfde vraag in een ander topic al beantwoord had.

Hier dan de vraag en het antwoord:
quote:
[b]Op vrijdag 28 april 2006 20:17 schreef StupidByNature het volgende:
Het is trouwens onzin dat paranormaliteiten niet te meten zijn. De meeste claims zijn prima te meten (op geesten zien en nog wat andere dingen na). En er valt nog een miljoen mee te verdienen ook (je doet er de paranormale wereld ook nog een groot plezier mee. Wat zeg ik? de hele wereld!). Tienduizend euro als je niet naar Amerika wilt (België).
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!

Ik hoef er ook geen advertenties mee te zetten.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb.
The power of beauty
pi_37502534
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou goeie deal toch?
Weet je..... soms ben je aandoenlijk schattig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37503656
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou goeie deal toch?
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
The power of beauty
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:10:25 #291
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37503767
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:04 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
Maar je weet het wel?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37503845
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:10 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Maar je weet het wel?
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
The power of beauty
pi_37504451
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?

Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.

En ja.... er zijn veel mensen die simpelweg oppikken wat mensen graag willen horen en dat vertellen. Klopt geen hout van.

Ik zou zelf ook niet willen weten wanneer ik bijvoorbeeld dood zou gaan. Maar bijvoorbeeld weer wel of ik van een bepaalde situatie iets positiefs te verwachten heb. Stel bijvoorbeeld dat ik me erg verheug op iets waar ik op wacht... een baan bijvoorbeeld. Is ook al es gebeurd... en ik vraag of ik me terecht verheug of dat ik het wachten maar moet opgeven en me voor moet bereiden op teleurstelling..... nou.... van zo'n vraag kan ik me wel weer voorstellen dat ik het antwoord zou willen weten. Of dat ik de zaken misschien tijdig kan ombuigen.
Zo zijn er vast nog wel andere omstandigheden te bedenken waarom je wel een glimp van je toekomst zou willen weten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:53:49 #294
6941 APK
Factual, I think.
pi_37504829
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:57 schreef beautyjennifer het volgende:

Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!
Het gaat er hier toch niet om of jij 'miljoenen' wilt verdienen over de ruggen van anderen?
Je zou het miljoen kunnen schenken aan een goed doel naar keuze en gewoon verder kunnen gaan met waar je nu mee bezig bent.

Een bijkomend voordeel zou zijn dat je de witch-hunters, die niet in paranormale zaken geloven, tot zwijgen zou kunnen brengen.....
pi_37504837
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:40 schreef nokwanda het volgende:

En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?

Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.
Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
The power of beauty
pi_37523745
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:54 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
Ik doelde zelf ook meer ind e richting van welzijn en niet welvaart (een baan die ik als voorbeeld noemde hoeft niet perse met welvaart te maken te hebben maar kan, zoals in mijn geval met die baan, ook om welzijn draaien).

Maar dan moet je ook nog voor aneren gaan bepalen wat dan welzijn is en dan is er eigenlijk ook geen ander referentiekader dan jezelf. Lijkt me heel lastig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37525467
Beautyjennifer.....
Je hebt geen email adres in je profiel staan.
Zou jij alsjeblieft contact met me willen opnemen. Er is een persoonlijke kwestie die ik met je wil overleggen die ik niet hier kwijt wil.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_37536658
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Met waarzeggen impliceer je in feite dat alles vaststaat en dat er niks meer aan het lot van deze wereld kan worden gedaan. Immers kan een waarzegger in de toekomst kijken en, indien dit vaststaat kan je het bovenstaande concluderen.

Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel. Als er een duivel bestaat, dan is het bestaan van god tevens een logische veronderstelling. Indien je de duivel oproept betekent dat in feite dat dit al vaststaat. Jij gaat morgen glaasje draaien en wordt lastig gevallen door een geest. Waarom zou god de mens geschapen hebben om de duivel meer kracht te geven en geesten die de weg naar het licht niet kunnen vinden oproepen.

Wat een paradox.

Waar ik weleens benieuwd naar ben is het volgende.
Hoe staat de geestenwereld in verband met GOD.
Denken jullie uberhaupt dat er een goddelijke wezen bestaat zoals beschreven in de bijbel.
Waarom rept de bijbel, dat toeval niet bestaat, maar dat elk individu in staat is zijn keuzes te maken, deze keuzes bepalen dat hij uiteindelijk in de hemel komt. Als alles toch al vaststaat? dan hebben we toch geen keuzes meer?
pi_37545387
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:09 schreef Chewbacca het volgende:
Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
The power of beauty
pi_37579715
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:49 schreef beautyjennifer het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
Dat is niet antwoord op mijn vraag, lees het aub nog een keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')