men zegt dit wel eens over mensen die zelfmoord plegen dat die nog op aarde blijven rondhangen,quote:Op donderdag 27 april 2006 12:26 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik heb ook gehoord (van een kerel uit me klas die is heeft zich in deze zaken verdiept) dat als een mens geen natuurlijke dood sterft hij eerst nog een tijd op deze wereld is en niet gelijk vertrekt!
Ik heb 2 maanden zijn aanwezigheid nog gevoeld bij mij.......echt zo dat hij op me neerkeer...maar dat kan ook aanmezelf liggen!
Dat je je soms aangevallen voelt snap ik wel hoor.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:14 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik reageer vaak heel heftig, maar dat komt omdat ik me zo aangevallen voel.
En dat het nep is. Echt niet. Zoals ik al eerder beschreef hebben artsen in het ziekenhuis diverse foto's gemaakt voordat ik bezig ging, tijdens en erna.
Daar ben ik een keer hoteldebotel van geweest.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
men zegt dit wel eens over mensen die zelfmoord plegen dat die nog op aarde blijven rondhangen,
diegenen kunnen dan niet echt door naar het licht oid,
maar het zijn merendeel geen fijne geesten die blijven rondhangen, maar niet allemaal zijn ze slecht, het zijn ook zielen die niet beseffen dat ze dood zijn, dus door een plots ongeluk dood zijn terwijl ze altijd geloofden dat dood dood was, en het schijnt dat je je net zo voelt na je dood als ervoor, je voelt jezelf net zoals je nu bent oid.
Dus die snappen een tijdje niet dat ze geen lichaam meer hebben in onze wereld.
Is goedquote:Op donderdag 27 april 2006 13:13 schreef APK het volgende:
[..]
En Mirage, ik zal later nog op jouw post reageren, moet nu weer aan het werk....
yo wtf!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
Daar ben ik een keer hoteldebotel van geweest.
Niet zo zeer ikzelf geestelijk, maar lichamelijk.
Er stond een groepje mensen op de stoep, je kon zien dat er iemand op de grond lag. Je kon echter niet zien wie of wat.
Tussen de groep mensen stond iemand die "anders" was. (ik keek ernaar vanaf een afstandje).
Diegene voelde verward en chaotisch.
Ikzelf werd helemaal niet lekker, ben naar huis gelopen/rend en kwam net op tijd bij de wc waar ik mijn maaginhoud leegde.
Het waren echt emoties die vanaf die persoon afkwamen.
Even later kwamen de sirenes.
Tjah als kind al dingen weten die anderen niet weten of normaal vinden-in hun ogen dan- dus praten erover doe je al niet zo snel.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef Bange-Frans het volgende:
toch vraag ik me af...hoe kom je aan deze wetenschap?
Lang geleden, had ik een aantal nachten dat ik maar niet normaal kon slapen,quote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef Bange-Frans het volgende:
[..]
yo wtf!
en dis serieus?
zieke shit! was het niet gewoon 1 iemand van de groep die niet goed werd omdat die kerel daar lag?
wat bedoel je?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:39 schreef Bange-Frans het volgende:
lever maar in!
aangenaam kennis te maken.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Dat mensen rare dingen kunnen voelen is algemeen bekend en behoeft geen discussie. Als iemand pijn voelt die ik niet voel, ga ik ook niet zeggen dat de pijn niet bestaat. Wat mij wel tegenstaat is dat aan een gevoel een oorzaak wordt toegeschreven van het type dat door iedere willekeurige oorzaak vervangen zou kunnen worden. Geesten, spoken, heksen, tovenaars en noem alle sprookjesfiguren maar op.
Ook het drogargument van "je kan het tegendeel niet bewijzen DUS is het waar" imponeert mij niet. Ik kan 1001 dingen noemen die JIJ niet kan bewijzen, maar die overduidelijk niet waar zijn. Van roze olifanten tot kabouters en reuzen. "Bewijs het maar eens, anders is het waar." Ja dag, wie zo wilt redeneren vraagt erom om niet serieus genomen te worden.
Het valt mij op dat er voor het "paranormale" altijd een tigger nodig is. Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Ja mensen, het is bekend dat je je hersenen kan intoxineren en indoctrineren om zo dingen te zien en te voelen. Dat betekent niet dat het in werkelijkheid bestaat.
Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Jij komt hier binnenvallen en begint gelijk te bleren, te generaliseren en nou beweer je ook nog dat ìk (om even voor mijzelf te spreken) nergens op in ga ?quote:Op donderdag 27 april 2006 16:20 schreef Neuralnet het volgende:
Zo'n reactie was natuurlijk te verwachten. Jammer dat er nooit in wordt gegaan op de inhoudelijke bezwaren. In een discussie komt er altijd wel iemand die zegt "ja maar IK ben wel..." Tuurlijk ben jij DE uitzondering. Gelukkig kunnen er tegen 1 uitzondering talloze tegenvoorbeelden worden gegeven die de regel bevestigen. Waardoor het toch echt eens noodzakelijk wordt dat mensen er inhoudelijk op in gaan.
Ritueel is dus het sleutelwoord en het antwoord op hetgeen dat mensen zien. Dat argument is zelden ontkracht.
Aangenaam kennis te maken danquote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die (1) nuchter en (2) bij zijn volle verstand EN (3) zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Het argument dat ik of een ander een bewering niet kan bewijzen, en dat het DUS niet waar is, is ook niet erg sterk. Net als dat 'iets' door een bepaalde verklaarbare oorzaak voor kan komen, en dat het DUS dat geweest moet zijn. Er komen in alle culturen en in alle bevolkingsgroepen mensen voor die ervaringen hebben die 'geest-gerelateerd' zijn. Zo gauw dat ook het geval is met roze olifanten neemt ik die vergelijkingen serieus, eerder niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Ook het drogargument van "je kan het tegendeel niet bewijzen DUS is het waar" imponeert mij niet. Ik kan 1001 dingen noemen die JIJ niet kan bewijzen, maar die overduidelijk niet waar zijn. Van roze olifanten tot kabouters en reuzen. "Bewijs het maar eens, anders is het waar." Ja dag, wie zo wilt redeneren vraagt erom om niet serieus genomen te worden.
Wat je hier schrijft is gewoon niet waar, dat maak jij er van. Waarschijnlijk ter ondersteuning van jouw eigen aannames. En ja, dat zal best voorkomen maar het is niet per definitie bij iedereen het gevalquote:Het valt mij op dat er voor het "paranormale" altijd een tigger nodig is. Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Ja mensen, het is bekend dat je je hersenen kan intoxineren en indoctrineren om zo dingen te zien en te voelen. Dat betekent niet dat het in werkelijkheid bestaat.
Dat is zo vreemd niet bij een kwetsbaar onderwerp als dit, en los daarvan zijn er wel degelijk mensen die met veel kennis en gezond verstand dergelijke waarnemingen hebben gehad. Onlangs hoorde ik een interview van (ik meen) Dr. Dick Bierman die onderzoek deed naar bepaalde hersenfuncties en pre cognitie. Er kwamen enkele opvallende resultaten uit naar voren, oa dat de hersenen al reageerde op bepaalde foto's voordat die foto's aan het oog werden blootgesteld. Er waren mensen die bij deze onderzoeken aanwezig waren, maar die hun naam niet openbaar wilde maken omdat het bezig zijn met dergelijke zaken voor hen problemen op kon leveren met bv sollicitaties. Wat natuurlijk vooral komt omdat mensen hetgeen ze niet kennen graag in het belachelijke trekken, of er zelfs volstrekt vijandig tegenover staan. Ieder met daarvoor hun redenen.quote:Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Word.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:14 schreef Gorian het volgende:
Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.
Meldtquote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Neuralnet het volgende:
Iemand ziet roze olifanten en als je doorvraagt blijkt hij gezopen te hebben. Iemand ziet allerlei kleuren en verkeerd in trance en als je doorvraagt blijkt hij aan de pillen. Iemand ziet een geest en raad eens: er gaat altijd een ritueel aan vooraf. Vreemd genoeg kom ik NOOIT iemand tegen met veel kennis over het menselijk brein die nuchter en bij zijn volle verstand EN zonder rituelen een geest heeft gezien of waargenomen.
Maar het probleem dan is dat die verdwaalde zielen zo wanhopig zijn dat ze je leven echt moeilijk kunnen maken. In dat geval moet je weten wat je moet doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:50 schreef amarena het volgende:
De geesten die zich met vervelende praktijken bezighouden, zitten vaak in de grijze gebieden van het hiernamaals en beseffen vaak nog niet dat ze dood zijn. Ze blijven daarom verbonden met Aarde en willen nog niet weg. Ze dolen rond en zijn gefrustreerd. Glaasje draaien is bv een makkelijke manier om met deze 'gefrustreerde' geesten in contact te treden.
Het is goed dat je hulp vraagt van je persoonlijke gidsen trouwens!!!
Ik heb zelf in het verleden ook migraine aanvallen gehad. Ik weet maar al te goed wat het is.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:00 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Meldt
Oh, en als ik mezelf positief openstel voor de natuur, dan wil er nog weleens wat gebeuren, maar dat zie ik meer als iets moois, mooiheid van het toeval ofzo.
En of je moet die migraine-aanval ook als 'ritueel' zien
Ik ben er tevens van op de hoogte dat mensen, zo gauw ze niks meer weten te zeggen, hun toevlucht zoeken in het persoonlijk worden. Dan ligt het natuurlijk aan de manier van communicatie en de houding en zoeken ze overal iets om niet inhoudelijk te hoeven ingaan.quote:Als jij zo goed weet hoe het brein van de mens in elkaar zit, ben je waarschijnlijk ook aardig op de hoogte van het feit dat als de toon niet normaal is mensen helemaal niet meer ingaan op wat jij zegt, maar zich puur gaan ergeren aan je manier van communiceren.
Dat argument gebruik ik niet. Echter wel het argument dat degene die beweert ook dient te bewijzen en/of aannemelijk dient te maken. Anders is het wel erg makkelijk om van alles te beweren. En over die olifanten gesproken: in elke cultuur komen ook mensen voor die na een ritueel die roze olifanten zien. Een ander soort ritueel in dit geval (drank en drugs) maar toch een ritueel. Een handeling die men zelf in het leven roept. Geloof je er dan in? NEE. Waarom dan wel bij de geest? Die ook het gevolg is van een handeling?quote:Het argument dat ik of een ander een bewering niet kan bewijzen, en dat het DUS niet waar is, is ook niet erg sterk.
Tuurlijk niet. Gewoon blijven ontkennen. Een oproep tot een geest IS een ritueel. Hoezo niet waar?quote:Wat je hier schrijft is gewoon niet waar, dat maak jij er van.
Mensen die rare dingen voelen OMDAT ze iets doen om in die toestand te komen zouden moeten beseffen dat het niet bestaat zonder dat ze die handelingen verrichten. Waarom beginnen we daar niet mee?quote:Ervaringen zijn subjectief, en die vallen niet te bewijzen. Uiteraard is het dan opletten met de presentatie er van. Als mensen zelf maar weten wat ze waard zijn. Mensen die het niet kennen, meegemaakt of onderzocht hebben zouden er niet over moeten oordelen.
Nee, dat zie ik als een zeer vervelende kwaal die niet per se aan geesten toegeschreven moet worden. Migraine is echt. Dat zoiets door een geest komt valt te betwijfelen.quote:En of je moet die migraine-aanval ook als 'ritueel' zien
Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:34 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik heb zelf in het verleden ook migraine aanvallen gehad. Ik weet maar al te goed wat het is.
Wat migraine precies is kan ik je niet vertellen, maar het heeft volgens mij niets met spiritualiteit te maken.
Dat argument wat jij aanhaalt werd ook niet zo stellig gebruikt. Een confrontatie met iets dat als geest aangeduid wordt, gaat niet altijd gepaard met een ritueel. Dat is gewoon niet waar, dus dat ontken ik. Het merendeel van de mensen die er ooit mee geconfronteerd zijn geweest, werden dat door spontane gebeurtenissen. En niet iedereen noemt zich medium en gaat ermee de boer op. Ik zal jou nooit kunnen overtuigen van een ervaring van mij, die toetsbaar waardevol voor me was. Acurate informatie die noodzakelijk was. Dát maakt het voor mij aannemelijk dat het bestaan van geesten tot de mogelijkheden behoort.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:43 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Dat argument gebruik ik niet. Echter wel het argument dat degene die beweert ook dient te bewijzen en/of aannemelijk dient te maken. Anders is het wel erg makkelijk om van alles te beweren. En over die olifanten gesproken: in elke cultuur komen ook mensen voor die na een ritueel die roze olifanten zien. Een ander soort ritueel in dit geval (drank en drugs) maar toch een ritueel. Een handeling die men zelf in het leven roept. Geloof je er dan in? NEE. Waarom dan wel bij de geest? Die ook het gevolg is van een handeling?
[..]
Tuurlijkquote:Tuurlijk niet. Gewoon blijven ontkennen. Een oproep tot een geest IS een ritueel. Hoezo niet waar?
[..]
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:08 schreef sweetgirly het volgende:
En ik snap het argument rituelen -> geesten ook niet echt. Althans, het uitsluitsel ervan, alsof dat een feit opzich is. Zou bijna zeggen dat degene die met dat argument kwam dan niet zoveel mensen kent of onderzoek ernaar heeft gedaan (of wel? dan heb ik niks gezegd, individueel onderzoek zeker, ja dan zeg ik idd weer select groepje/kringetje dan, allemaal sceptici ofzo geïnterviewd?).
Want dan zou ik zeggen tegen die degene doe er eens onderzoek naar, desnoods wereldwijd, met de vraag 'heeft u weleens geesten of ander onverklaarbare verschijnselen gezien of meegemaakt, zonder dat u vooraf aan een ritueel heeft gedaan'. A. Ja B. Nee.
En dan kijken wat er het meeste uitkomt
Sterker, ik denk/vermoed dat het merendeel van de ondervraagden ergens zo nuchter als wat is/dacht te zijn.
wanneer haal jij je bul voor advocaat?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef Gorian het volgende:
[..]
Dat argument wat jij aanhaalt werd ook niet zo stellig gebruikt. Een confrontatie met iets dat als geest aangeduid wordt, gaat niet altijd gepaard met een ritueel. Dat is gewoon niet waar, dus dat ontken ik. Het merendeel van de mensen die er ooit mee geconfronteerd zijn geweest, werden dat door spontane gebeurtenissen. En niet iedereen noemt zich medium en gaat ermee de boer op. Ik zal jou nooit kunnen overtuigen van een ervaring van mij, die toetsbaar waardevol voor me was. Acurate informatie die noodzakelijk was. Dát maakt het voor mij aannemelijk dat het bestaan van geesten tot de mogelijkheden behoort.
En dit forum is voor dit soort zaken. Als je er niets van gelooft zou je je kunnen proberen in te leven in mensen die dat wel doen en enige vorm van respect te kunnen laten zien, al begrijp ik dat dat moeilijk voor je is gezien jouw felheid mbt dit onderwerp. Ga dan niet lopen roepen om bewijs, en als je roept dat onze hersenen ons voor de gek houden en dat dat aannemelijker is, dan is de discussie al dood voor hij begonnen is.
[..]
TuurlijkZie mijn vorige reactie!
De één zal zeggen de hemel.. de andere de andere kant... weer een ander naar het "Al" ..het éne....quote:Op donderdag 27 april 2006 21:35 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe doe je dat dan, zo'n geest naatr het licht begeleiden:?
Wat is het licht
Trance... ja en nee, geen idee eigenlijk. Is per persoon verschillend denk ik, waarschijnlijk is de definitie van trance redelijk verschillend.. van zwaar tot licht.quote:Begeleid je hem/haar/het met spreuken, spreek je via de mond tot die geest, of in gedachten? Speelt het allemaal zich af in trance ofzo
Precies, en dat wou ik er dus later ook nog eigenlijk bij zeggen.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Mirage het volgende:
Dat denk ik ook.
Sinds dat ik kind ben zie, hoor en voel ik ze al.
Ik zou nog even reageren.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Moeilijk te beoordelen... ja en nee.
Ik denk dat als je je bewùst bent van het feit dat de geest leuke en imo zelfs interessante grapjes uithaalt, je behoorlijk goed op weg bent met het kunnen onderscheiden van wat een trick of the mind is en wat "anders" is.
Of we het ons afvragen ?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vraag mij dat niet af...
ik ga er in eerste instantie van uit.
Dat is net zoiets als rare dingen die gebeuren.. lampen die kapot gaan etc..
of we de mogelijkheid wle open laten dat het iets technisch/normaals is.
Natuurlijk wel !
In eerste instantie denken wij/ik hetzelfde als ieder ander, die mening wordt soms echter bijgesteld door dingen waar ik op dat moment niet omheen kan.
Het werkt niet de andere kant op
Voorbeeldje:
Afgelopen weekend naar een ontzettend interessant iets geweest. (laat ik even in het midden.. komt nog een topicje over !)
Het schijnt er hunted te zijn en idd ikzelf meende ook het nodige te proeven, alhoewel de extremere zaken deze nacht uitbleven.
Toen ik 's nachts thuiskwam, op een krukje in de keuken samenmet mijn man een sigaretje zat te roken en heerlijjk spannende verhalen aan het vertellen was. (hij was niet mee)
Sprong spontaan de waterkoker aan (zware knop die je toch echt behoorlijk hard in moet drukken), nog geen 5 tellen erna sprong hij weer uit.... Grote vraagtekens natuurlijk boven ons hoofd..
mijn man meteen even aan en uit proberen te doen (electrische aparaten wel nakijken als ze raar doen natuurlijk.. ik hoef geen brand in huis).. het ding deed het niet meer. Hij leek nu helemaal kapot.
Een half uur later deed hij het opeens wel weer.
Natuurlijk zeiden wij tegen elkaar "oeh freaky hoor... goede timing ! " maar met een dikke knipoog. En de dag erna hebben wij het ding nog even nagekeken om ons ervan te vergewissen dat het ding nog wel veilig is. (technisch storinkje oid)
Zo ervaar ik dat ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:29 schreef Mirage het volgende:
Even vanuit mijn manier/zienswijze.
Er zullen ongetwijfeld verschillende wegen zijn die naar Rome leiden.
[..]
De één zal zeggen de hemel.. de andere de andere kant... weer een ander naar het "Al" ..het éne....
Naar dat wat jij denkt dat er is nadat je sterft.
Voor mij is dat naar het "zijn".
(sorry, ik heb er geen andere term voor die ik kan verzinnen.)
[..]
Trance... ja en nee, geen idee eigenlijk. Is per persoon verschillend denk ik, waarschijnlijk is de definitie van trance redelijk verschillend.. van zwaar tot licht.
Maar voor mij:
Als je heel rustig, geconcetreerd en afgesloten voor het geraas van de auto's op straat trance noemt ja.
De vormgeving verder is helemaal aan jezelf.
De vormgeving is hoofdzakelijk bedoeld om het gebeuren enigzins visueel te maken... enige houvast te geven.
Een kaarsje, rustige woorden, openheid en bij mij meestal een soort ontwapenendheid.
Je kan hardop spreken (misschien om je beter te kunnen concentreren, om kracht bij te kunnen zetten? noem maar op) , maar ook in gedachten.. of op een manier die ik niet weet te omschrijven.
Eigenljik is het hoofdgebeuren voor mij het visualiseren dat degene daadwerkelijk gaat.
Er is geen discussie.. het is geen vraag.. je twijfelt niet.
Je bent bezig met een houding alsof het omonstotelijk vaststaat dat het gebeurd of al gebeurd is.
Net zoiets als stoppen met roken.
Je moet niet denken "ik ga dit doen"
Nee, je moet jezelf al gestopt zien.
En hoe je het verder vormgeeft is aan iedereen persoonlijk.
Dit is zo'n beetje de basis vanuit mij.
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:59 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, dat zou ook weleens een vraagteken kunnen zijn eigenlijk.
Ik wou eerst zeggen 'nee, dat lijkt mij ook'. Maar in hoeverre staan lichaam en geest wel niet met elkaar in contact? Mensen die dus kennelijk echt ziek kunnen worden van negativiteit, bijv. Is een migraine-aanval dan werkelijk zo anders, ik weet het niet hoor?
Wat ik met ritueel bedoelde te zeggen, was natuurlijk overigens meer cynisch bedoeld.
Dat ik (+ kat) daarna wat zag(en), tja, wat dat precies was/betekende weet ik ook niet, wel dat ik dus, in mijn (+ kat's) ogen dus wat zag(en). Dus of het met spiritualiteit te maken heeft, misschien niet, neemt niet weg dat er wat gezien is. Wat en hoe dat dan ook kon. Een vraag dus, hoe dat kan, waarom op het moment dat ik het niet langer trok en waarom werd het geleidelijk daarna minder. Frappant vind/vond ik het iig wel wat, of het nou spiritueel was of niet.
en dat past wel weer in onverklaarbare zaken wellicht
Of iemand moet met een goed/beter argument/verklaring komen.
Misschien treedt je als het ware uit je lichaam om de pijn te ontlopen of af te sluiten, en ben je daardoor meer gevoeliger voor de andere wereld? Tis maar een theorie.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:01 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het zou wel zo kunnen zijn dat je door een migraine aanval minder weerstand hebt en je schilden laat zakken waardoor je meer open staat. Pijn kan rare dingen met een mens doen.
Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:02 schreef APK het volgende:
Mijn advies is om het rustig uit te zitten en dat je -sorry voor de aanwezige mediums- vooral niet in zee moet gaan mensen die er geesten bij gaan halen en het daardoor (in mijn optiek) alleen maar erger gaan maken door op knallende lampen en knappende fietsbanden te wijzen.
Daardoor raak je nog meer gefocussed op dingen die eigenlijk normaal zijn, maar door magisch denken een zwaardere lading krijgen .
iets wat ms ook wel gebeurd zou zijn zonder die ervaring, he, je weet het nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd ik moet het eens zijn met LW!
ik heb het een aantal keer met een aantal verschillende mensen gedaan.
shit gezien die niet echt "normaal" is.
en ken ook mensne die in hun eentje hele domme vragen hebben gesteld. 1 daarvan zit na 3 zelfmoordpogingen nu in een inrichting.
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.quote:Je moet eerst kijken wat er precies aan de hand is. Je kunt inderdaad steeds roepen dat het de geesten zijn en dat is wat je ook al zegt heel vaak onterecht.
Door een goede diagnose te stellen weet je wat er aan de hand is en kun je de juiste methode toepassen.
quote:Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.
Dat kan iedereen het met je eens zijn lijkt me, net als het advies van APK om op je hoede te zijn als je met iemand die zich medium/paragnost voelt in zee wil gaan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.
Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:39 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam iets achter een normale gebeurtenis in het leven gaan zoeken? Ik vind dat niet normaal. Ik hoor tienduizenden geluiden op een dag die een normaal onderdeel van het dagelijks leven vormen. Als ik ze allemaal moest gaan "onderzoeken", dan had ik geen leven meer.
Wat is erop tegen om gewoon te zeggen "shit happens, ik plak de band of ik draai er gewoon een nieuwe lamp in" zonder er meteen een dwangmatige interpretatie aan te koppelen? Het moedwillig dwangmatig uitvoeren van een extra interpretatie daar waar het totaal niet nodig is, is mijn inziens ook een ritueel. Ik vermoed dat je ook gewoon bang wordt als je het eens een keer NIET doet. Waarom doe je dat jezelf aan?
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.quote:Op zondag 30 april 2006 18:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Het antwoord op die vraag zul je nooit krijgen.
Oke! Op die manier tuurlijk wel.quote:Op zondag 30 april 2006 22:44 schreef mazaru het volgende:
Tuurlijk wel, hij moet gewoon zijn uiterste best doen met voetballen, en kijken wat er van komt.
Tijd zal het antwoord geven.
Dat weet je niet.quote:Op zondag 30 april 2006 22:59 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Oke! Op die manier tuurlijk wel.![]()
Maar op de manier waar we het hier op het forum hebben niet.![]()
En dat is maar goed ook.![]()
Als je hun niet met rust laat, laten ze jouw ook niet met rust.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....
Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....
Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:26 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik snap niet dat sommige hier zo luchtig kunnen doen over geesten oproepen enzo.....
Goh ik ben even een ochtendje vrij... laat ik demonen oproepen....en als dat niet lukt laat ik gaan rotzooien met krachten die mn pet te boven gaan....
Ik geloof in geesten.....en juist daarom denk ik dat je ze met rust moet laten...
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:20 schreef Fatality het volgende:
[..]
nouja ik heb het nog niet gedaan, maar gelukkig heb ik morgen niet een ochtendje, máár de hele dag vrij. Dus dat komt helemaal goed, het is trouwens niet de bedoeling demonen o pte roepen, lijkt me niet zo relaxt.
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef APK het volgende:
[..]
Dat beweert dat schizofrene familielid van mij dus ook.
Ze zegt verkracht en op andere manieren sexueel lastig gevallen te worden.
Het tragische is dat ze eigenlijk reguliere geneeskunst afwijst. ze is namelijk niet schizofreen, ze is een medium en heeft geneeskundige gaven. Denkt ze.....
Het gevolg was dat ze jarenlang langs een karavaan zogenaamde mediums, geestuitdrijvers en andere parapsychologen is getrokken die allemaal -even stellig als in dit topic gedaan wordt- beweerden dat ze bezeten was en dat zij de kwade geest konden verdrijven.
Uiteraard lukte dit niet.
Uiteindelijk is ze in een psychose geschoten en slikt ze nu pillen, zodat iig de de geesten die haar lastig vielen minder aanwezig zijn.
Ze denkt overigens nog steeds dat ze een medium is.
Dit is een discussieforum.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Vulkan het volgende:
Ik beloof dat ik het binnenkort plaats, maar dan op een nieuwe topic. Want dit is meer een discussietopic geworden.
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Misschien is ze wel een medium maar is ze dermate labiel dat ze er niet meer normaal door kan functioneren.
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:15 schreef APK het volgende:
[..]
Daar heb ik in 40 jaar -dus ook voor haar ziekte- dan verdomd weinig van gemerkt.
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
paranormaal ga er maar aan staan, je moet een sterk karakter hebben om daar tegen te kunnen
maar goed dat is mijn mening
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:21 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dus als je een zwak karakter hebt, dan kun je dus niet paranormaal begaafd zijn?
Of hoe moet ik het dan zien?
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat is wat ze zegt/bedoeld.
Volgens mij bedoeld ze dat "paranormaal" zijn heel wat met je kan doen en je stevig in je schoenen moet staan om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.
Ze zegt niet dat je niet paranormaal kan zíjn.
Ze zegt dat het moeilijk kan zijn als je niet sterk in je schoenen staat.
Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
ben jij paranormaal begaafd?quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:38 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Omdat ik zelf paranormaal begaafd ben kan ik dat beramen.
Je krijgt heel wat voor je kiezen. Daarbij moet je steeds goed weten wat er gaande is.
Vooral moet je nuchter blijven en met beide benen op de grond blijven. Anders kun je doordraaien en dan gaat het een eigen leven lijden. En dan raken de hersenen de realiteit kwijt.
Daarbij is het vaak heel goed uitkijken hoe je het brengt, omdat het best een moeilijke materie is en veel mensen dit niet begrijpen of kunnen begrijpen (dit is geen kritiek).
Wat heel vaak vergeten wordt is de verantwoordelijkheid die je hebt. Hoe sterker dat je bent, des te meer verantwoordelijkheid draag je.
Het komt ook voor dat sommige mensen het verkeerde pad opgaan en dan de krachten voor verkeerde dingen gebruiken.
Ik heb het al twee keer meegemaakt dat ik zulke mensen moest neutraliseren, omdat ze hun gave verkeerd gebruikte. En ik kan je verzekeren. Dat is niet leuk om te doen.
Ik dank dat ik hem beantwoord had. Bij teruglezen kwam ik erachter dat ik bijna de dezelfde vraag in een ander topic al beantwoord had.quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:56 schreef APK het volgende:
[..]
Jennifer, ik had nog een vraag aan jou.
Heb jij de vraag gemist of heb ik over het antwoord heen gelezen
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!quote:[b]Op vrijdag 28 april 2006 20:17 schreef StupidByNature het volgende:
Het is trouwens onzin dat paranormaliteiten niet te meten zijn. De meeste claims zijn prima te meten (op geesten zien en nog wat andere dingen na). En er valt nog een miljoen mee te verdienen ook (je doet er de paranormale wereld ook nog een groot plezier mee. Wat zeg ik? de hele wereld!). Tienduizend euro als je niet naar Amerika wilt (België).
quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?![]()
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ben jij paranormaal begaafd?
Mooi vertel mij dan eens aub! *pliesse pliessssssss*
Wanneer ga ik nu eens trouwen en trouw ik wel ooit wil ik dit nog wel eens?
En zo ja hoe ziet hij eruit en is hij rijk!
daarna zal ik vragen of ze mij iets door willen geven voor jou
nou goeie deal toch?![]()
Maar je weet het wel?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:04 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat soort informatie geef ik nooit aan mensen.
Dus helaas.
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.quote:
En volgens wie is dat niet goed?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
Het gaat er hier toch niet om of jij 'miljoenen' wilt verdienen over de ruggen van anderen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:57 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!
Ik bepaal dat zelf.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:40 schreef nokwanda het volgende:
En volgens wie is dat niet goed?
Wie bepaald dat?
Dat jij het niet geeft omdat jij het niet wil weten en het niet goed acht is natuurlijk jouw goed recht. Jij bepaald waar je je gave voor inzet.
Maar dat maaakt het misschien niet voor iedereen even slecht.
Ik doelde zelf ook meer ind e richting van welzijn en niet welvaart (een baan die ik als voorbeeld noemde hoeft niet perse met welvaart te maken te hebben maar kan, zoals in mijn geval met die baan, ook om welzijn draaien).quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:54 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik bepaal dat zelf.
Ik had die vragen in het verleden zelf ook. Echter is het niet goed om veel dingen uit de toekomst te weten.
De ervaring leert dat ik bijna nooit antwoorden door krijg over de toekomst van iemand. En dan heb ik het puur over de welvaart van iemand.
Met waarzeggen impliceer je in feite dat alles vaststaat en dat er niks meer aan het lot van deze wereld kan worden gedaan. Immers kan een waarzegger in de toekomst kijken en, indien dit vaststaat kan je het bovenstaande concluderen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:14 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nee, en dat wil ik zo houden. Ik krijg wat dat betreft niets door. Er zijn waarzeggers mensen precies vertellen wat ze willen horen.
Sorrie, maar ik zal nooit mensen dingen vertellen wat ze graag willen horen. Ik vertel gewoon zoals het is. Dus als ik slecht nieuws heb, dan vertel ik dat ook.
Met waarzeggen hou ik me totaal niet bezig, omdat het niet goed is om dingen uit de toekomst over jezelf te weten.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:09 schreef Chewbacca het volgende:
Verder vind ik het ''raar'' dat er met geesten en diens wereld altijd wordt verwezen naar een duivel.
Dat is niet antwoord op mijn vraag, lees het aub nog een keerquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:49 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat beweer ik helemaal niet. Ik werk ook met goede geesten en zielen.
Als je met glaasje draaien en whitchboard geesten oproept, dan komen de kwade geesten daar het meeste op af. De goede veel minder.
De rustige of goede geesten/zielen benader je anders dan de onrustige/kwade geesten/zielen.
Via glaasje draaien of whitchboard zul je minder in contact komen met de rustige of goede geesten/zielen.
En daar zit nu (zoals ik al eerder beschreef) het gevaar in. De onrustige of kwade geesten/zielen zijn onvoorspelbaar en kunnen heel gemeen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |