Zoals ik eerder zei focus ik me op de Goetia. Ik heb verschillende boeken gelezen van Aleister Crowley. Het zijn 72 geesten en ze hebben allemaal een eigen functie. Ik zal een paar namen die ik nog ken oproepen:quote:Kan je een lijstje met wat verschillende functies en de daarbij behorende demonen samenstellen ?
Een demoon is een bijbelse term: gevallen engel. Dus eigenlijk is het een 'foute' term. Ik denk namelijk niet dat het verstandig is om ze als demonen op te roepen. Dit doe je overigens ook niet tijdens je oproep, je roept ze op zoals dat geschreven staat. Hun kenmerken verschillen, net als bij mensen.quote:Wat is jouw definitie van een Demon ?
Kenmerken ?
Ik visualiseer een cirkel om me heen. Ik heb lang aan meditatie gedaan dus ik vertrouw hier op. Er zijn mensen die het graag tekenen of bouwen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik vertrouw meer op mijn spirituele krachten. Ik riep Barbatos op. Dit omdat hij past bij mijn horoscoop dus ook de kenmerken heeft van mijn spirituele krachten. Vaak wordt het aangeraden om demonen op te roepen die onder jouw astrologische kenmerken vallen. Meeste beginners roepen vaak Vassago op omdat hij vriendelijk qua karakter schijnt te zijn.quote:Kan jij een korte samenvatting van het gebeuren zoals jij het doet geven ?
Is er een specifiek iemand die jij aanroept ?
Gebruik je voorwerpen ?
Dan kom je vanzelf uit bij dat eeuwige vraagstuk; Wie is er nou gek ?quote:Op woensdag 26 april 2006 00:34 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:02 schreef Vulkan het volgende:
Ja dat zeg ik toch, demonen. Daar is niks mis mee, die demonen vinden het soms prachtig dat ze even op aarde mogen komen.
Zou kunnen....quote:Op woensdag 26 april 2006 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en wat als het wel entiteiten zijn!
Bedoel jij gelooft er niets van zoals plenty mensen dat niet doen,
stel dat het wel zo is?
Ze kan wel een poreus aura hebben oid, of heel paranormaal begaafd, nou dat is niet prettig hoor, zeker niet als je niet weet wat je kunt doen daartegen
Je hebt je oordeel al snel klaar, omdat jij er niet in gelooft is zij gek!
Misschien ben jij wel heel kortzichtig
Als waarschuwing sluit ik me hier volledig bij aan alleen moet je wel eerst in geesten geloven.quote:Oordeel zelf.... (duurt ongeveer 12 minuten.)
Meteen een goede waarschuwing voor mensen die -om wat voor reden dan ook- geestelijk niet al te stabiel zijn en met geesten in de weer willen gaan....
En daar gaat het in dit topic óók over.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:28 schreef playsur het volgende:
Als waarschuwing sluit ik me hier volledig bij aan alleen moet je wel eerst in geesten geloven.![]()
quote:Zo werkt het denk ik met alles, niks staat los van elkaar ook niet na je lichamelijke dood. Je lichaam is dood maar jouw geest zit nog steeds in die bron zoals ie altijd al heeft gedaan, dat verandert naar mijn mening niet
Ik denk dat de ziel zich ontwikkeld in het lichaam door allerlei factoren (omgeving, genen etc.) en dat de geest meer als universele bron gezien kan worden. Waar zeg maar alles uit ontstaan is, wil men daar het woord God aan verbinden dan zou je het God kunnen noemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:31 schreef playsur het volgende:
[..]
Geest of ziel?
Indien ziel, is dat dan ook gelijk het goddelijke?
Probeer eens aan hem te denken, respectvol en stel hem een vraag in gedachten. Misschien krijg je wel antwoordquote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
Aan de andere kant lijkt het mij geweldig om bv eens een praatje te maken met mijn vader (helaas overleden) kan dat dan ook?
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
en beautyjennifer ik heb er wellicht overheen gelezen maar jij spreekt uit (eigen) ervaring?
Lijkt me wel, hè?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:43 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik hoop ook dat je nu begrijpt waarom de mediums massaal voor deze praktijken waarschuwen.
En luister dan ook naar die waarschuwingen. We geven ze niet voor niets!
Ik heb al vaak gedacht: "Pa, wat vindt jij er nou van"...quote:Op woensdag 26 april 2006 01:40 schreef Morwen het volgende:
[..]
Probeer eens aan hem te denken, respectvol en stel hem een vraag in gedachten. Misschien krijg je wel antwoordDaar heb je geen bord of wat dan ook voor nodig hoor
![]()
Zou hij bij leven wel een pasklaar antwoord hebben danquote:Op woensdag 26 april 2006 01:43 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb al vaak gedacht: "Pa, wat vindt jij er nou van"...
Maar vervolgens krijg ik alleen antwoord van... tja, mijn eigen nuchterheid. Zelfde trouwens met geloof.
Ik ben wel gelovig , maar als ik echt heel rationeel ga nadenken dan brengt mij dat aan het twijfelen.
toch heb ik wel het gevoel dat er meer is tussen "Hemel en aarde".
Prijzenswaardig dat je in bijna elke post 'denk ik' gebruikt.quote:
Ik reageer wel op APK.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:34 schreef Jeweet het volgende:
wtf lul je :S. Dat verhaal dat APK verteld komt namelijk heel vaak voor. Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...
Dat je het diep tragisch vindt, geloof ik best.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Denk je dat ik dit grappig vind ofzo
Ik vind het diep tragisch.
Waar heb jij het over
Ik zeg toch helemaal niks over jou? Ik reageer slechts op jouw opmerking dat die 'sex-geesten' bestaan en verbind dat aan stellige opmerkingen van een aantal personen in dit topic.
Ik heb een bron die zeer dichtbij mij staat en ik heb de gevolgen gezien van haar zoektocht naar genezing van haar 'kwade geest' door mensen die zeiden -vaak voor een fiks bedrag- haar te kunnen genezen.
Geen enkel medium heeft tegen haar gezegd: 'Volgens mij zijn dat geen geesten, je kunt beter een reguliere arts bezoeken.'
Allemaal zeiden ze haar te kunnen helpen. Lekkere mediums zijn dat.
Dank jequote:Op woensdag 26 april 2006 02:01 schreef APK het volgende:
[..]
Prijzenswaardig dat je in bijna elke post 'denk ik' gebruikt.
Tja, waarschijnlijk had ik anders gereageerd als jij niet die 'quote:Op woensdag 26 april 2006 02:03 schreef sweetgirly het volgende:
Ik reageer wel op APK.
Dat je het diep tragisch vindt, geloof ik best.
En ik kan nu wel een heel verhaal afsteken, maar als je je eerste zin niet had gezegd, had ik waarschijnlijk al anders gereageerd.
Het zijn voor mij vooralsnog 'oordelen', geen 'vooroordelen' omdat ik tot in den treure heb geluisterd naar verhalen over al die mediums die haar wel even zouden genezen.quote:Al begrijp ik dat het je boos maakt. En je er wrs je vooroordeel/delen over hebt. Kan, en logisch als het een familielid van jou betreft.
Frusterend, aan de andere kant zelfde verhaal als met Sylvia Millecam beetje.
Ik spreek inderdaad uit pure ervaring.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
hmmm intressant,
Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Sommigen raden aan er niks mee te doen en dat is in eerste instantie ook mijn eerste gevoel.
Aan de andere kant lijkt het mij geweldig om bv eens een praatje te maken met mijn vader (helaas overleden) kan dat dan ook?
en beautyjennifer ik heb er wellicht overheen gelezen maar jij spreekt uit (eigen) ervaring?
Het is gewoon heel erg moeiljik om een goede beeld van de werkelijkheid te geven.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:46 schreef senesta het volgende:
Beste beautyjennifer, het was zeker niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen.![]()
Je hoeft mij zeker niet te overtuigen om het niet te doen, dat zou ik zowiezo niet doen, ik vind het onrespectvol om gewoon maar te gaan zitten en een geest te proberen op te roepen.
Ik vind het anders als mensen via een medium contact proberen te krijgen met overleden mensen die hen na staan.
Ik denk alleen dat de heftige manier waarop je het neerzet een hoop mensen eerder uitdaagt om het wel te proberen of om je hele verhaal helemaal niet meer serieus te nemen.![]()
Maar dat is mijn kijk op de discussie hoor.
Er zijn inderdaad ook geesten die op "sex" uit zijn. En als je dat toelaat, heb je dan wel een fijn gevoel. Als ze voldaan zijn gaan ze je pijnigen. Knevelen. En dat doet echt pijn.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Ik zeg toch helemaal niks over jou? Ik reageer slechts op jouw opmerking dat die 'sex-geesten' bestaan en verbind dat aan stellige opmerkingen van een aantal personen in dit topic.
Ik vraag nooit geld.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Ik heb een bron die zeer dichtbij mij staat en ik heb de gevolgen gezien van haar zoektocht naar genezing van haar 'kwade geest' door mensen die zeiden -vaak voor een fiks bedrag- haar te kunnen genezen.
Geen enkel medium heeft tegen haar gezegd: 'Volgens mij zijn dat geen geesten, je kunt beter een reguliere arts bezoeken.'
Allemaal zeiden ze haar te kunnen helpen. Lekkere mediums zijn dat.
Ik kan mij erg goed in deze tekst vinden.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:17 schreef Morwen het volgende:
Begin je aan geesten oproepen met een angstig gevoel, is de kans groot dat deze angst zich manifesteerd in misschien idd wel rondvliegende of neerstortende voorwerpen (immers hoe groot is de kracht van het denken, niemand weet het echt). Begin je eraan met respect en liefde dan zal ook deze kracht ontketenen vanuit die bron. Dat is mijn ervaring wel in ieder geval. Waarom kan je iemand bijv. beter geen advies geven als jezelf slecht in je vel zit.......Ik denk omdat het advies dan slecht zal zijn........
Zo werkt het denk ik met alles, niks staat los van elkaar ook niet na je lichamelijke dood. Je lichaam is dood maar jouw geest zit nog steeds in die bron zoals ie altijd al heeft gedaan, dat verandert naar mijn mening niet![]()
Denk ik ook niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
daar is niks mis mee
...............................
Ik denk dat ik begrijp hoe jij het bedoelt, en dat is ook een deel van de reden waarom ik vind dat het besproken mag worden.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:46 schreef senesta het volgende:
Beste beautyjennifer, het was zeker niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen.![]()
Je hoeft mij zeker niet te overtuigen om het niet te doen, dat zou ik zowiezo niet doen, ik vind het onrespectvol om gewoon maar te gaan zitten en een geest te proberen op te roepen.
Ik vind het anders als mensen via een medium contact proberen te krijgen met overleden mensen die hen na staan.
Ik denk alleen dat de heftige manier waarop je het neerzet een hoop mensen eerder uitdaagt om het wel te proberen of om je hele verhaal helemaal niet meer serieus te nemen.![]()
Maar dat is mijn kijk op de discussie hoor.
Heb je wel gelijk in maar er is toch één duidelijk verschil vind ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
Veel 17 jarige kunnen niet wachten tot de dag dat ze 8 worden.. autorijden !!!!
Helemaal hoteldebotel zijn ze als de eerste autorijles inzicht komt.
(tenminste in de tijd dat we nog niet massaal voor die tijd al achter het stuur kropen voor een joyride)
Zodra men eenmaal weet wat het is, de theorie doorlopen heeft, misschien 1 à 2 lessen gehad heeft, is men rustig en gaat men met beleid en doelgericht te werk. Niet meer zoekende naar de spanning.
Klopt.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:15 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in maar er is toch één duidelijk verschil vind ik.
In jouw voorbeeld zit er altijd iemand bij die ervaren is, zowel in de theorie als in de praktijk.
Gaat er dan iets mis, kan er altijd ingegrepen worden.
Als ik er zeker van zou zijn dat mensen eerst die informatie kregen die nodig is zou ik er ook geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
Klopt.
In mijn voorbeeld worden ze rustiger omdat ze informatie krijgen... ze worden er wat bekender meegemaakt.. de theorie lessen.. de 1e rijles met het eindeloze geklets van de instructeur....
Het niet meer "in het duister tasten" maakt imo dat het verstand en de rust gaat overheersen.
Je hebt begeleiding aan het begin van het proces, nadat je aan hebt gegeven dat je geïnteresseerd bent.
In het geval van onderwerpen op het paranormale/ spirituele vlak.. in dit geval geesten oproepen.
Ook zeker niet iets dat je "zomaar" even moet gaan doen. De risico's zijn niet uit te vlakken, maar juist ook daarom... informatie verstrekken, discussieren etc.... dit is ook een begeleiding om ervoor te zorgen dat men niet vanuit "spanning of op zoek naar het onbekende" te werk gaat.
Vandaar ook mijn mening zoals ik die hierboven ergens neerzette:
Eigenlijk moet je je pas bezig houden met opzettelijk/bewust krachten oproepen als je de vragen niet meer hoeft te stellen en je al "eigen" bent gemaakt door spontane ervaringen.
De vragen zijn erg belangrijk.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:41 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Als ik er zeker van zou zijn dat mensen eerst die informatie kregen die nodig is zou ik er ook geen probleem mee hebben.
Maar "een circel maken met wat kaarsen en eventueel steentjes die de geesten goed gezind maken" vind ik heel sumier.
Vragen als, wat bedoel je met een circel, waar haal ik de info over die steentjes, welke geesten kunnen er nog meer binnen komen, hoe weet ik zeker dat mijn circel veilig is, hoe sluit ik mijn circel enz. enz., ben ik hier nog niet tegen gekomen.
Ik denk dat er best veel mensen zullen zijn, die na het lezen van dit topic, gewoon uit nieuwsgierigheid (net als Kiteless bijv.) toch een poging gaan wagen zonder verdere voorbereidingen.
Waarom staat dit in bijna elke ervaringen-post altijd, net als het interressant wordt?quote:want er zijn veel meer dingen gebeurd in dat huis toen wat ik nu niet ga typen zo laat nog.
God heeft inderdaad dit soort dingen verboden gemaakt. Ik denk dat dit juist er voor heeft gezorgd dat ik er interesse in kreeg. Daarnaast focussen we ons in Nederland voornamelijk meer op Wicca. Ik heb haast geen een boek kunnen vinden die ons meer vertelt over 'demonen' magie. Ik ben een persoon die vind dat alles een beetje in evenwicht moet, dus daarom focuste ik me meer op de 'zwarte' magie.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:42 schreef Mirage het volgende:
@TS, het betreft hier wel Hogere Magie...
Ik meen dat God iets heeft gezegd in de trant van "roep geen andere krachten op dan mij. En dan een stuk tekst waaruit je kan opmaken dat hij zich gepasseerd voelt. Het volk behoort zich tot hèm te wenden en tot niets anders. Verwerp alles wat met astrologie, warzeggerij, het oproepen van geesten om vragen te stellen etc etc etc. Laat je hier niet mee in"
Saul (?) is daar toch zelfs voor gedood ?
Ben jij niet "bang" dat dit gevolgen voor jou gaat hebben ?
Je bent ermee bezig (geweest?) en bent blijkbaar nog steeds geïnteresseerd.
Voelt dit wel goed ?
En waarom dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 02:24 schreef APK het volgende:
Tja, waarschijnlijk had ik anders gereageerd als jij niet die '' smiley had geplaatst....
Kan ook en gelukkig btw.quote:Het zijn voor mij vooralsnog 'oordelen', geen 'vooroordelen' omdat ik tot in den treure heb geluisterd naar verhalen over al die mediums die haar wel even zouden genezen.
Verder heb ik de betreffende 'Martin' (ook een paranormaal genezer waar zij bij in de leer was) uit dat filmpje ook een keer ontmoet en alles in mij zei: 'NEEN!'
Ik noem het intuitie, een ander denkt misschien dat een geest of entiteit dit influistert.
Verder leeft zij gelukkig nog itt Sylvia Millecam.
hmmz dat was cynisch bedoeld, iemand die duivelse krachten oproept dat lijkt me geen zuivere koffie en dan nog zeggen dat die demonen het wel fijn vinden om even naar de aarde terug te kerenquote:Op woensdag 26 april 2006 10:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
Denk ik ook niet.
Maar ook daar zullen de meningen over verschillen.
Ik geloof niet in een macht (noem het Duivel) die probeert ons naar het slechte te trekken.
Wij "zijn" gewoon. Net zoals goed en kwaad (om de vraag wie bepaald wat wat is nog maar in het midden te laten).. die "zijn" ook gewoon.
Het zijn niet twee afzonderlijke kampen naar mijn idee.
Het is één geheel. En het moet in balans zijn voor een ideale situatie. Geen van beide kanzonder het andere bestaan. De krachten zelf die je aanroept (of de demonen) zou ik niet "slecht" willen noemen. Ze zijn gewoon en jij kan ze wat mij betreft aanroepen op de gepaste manier op het gepaste moment.. het enige dat ikzelf van belang vind is wat wil jíj met de aanroeping ?
Naast de demonen zijn er ook genoeg engelen die je aan kan roepen.
En dat houdt ook niet standaard in dat je goed bezig bent. Het is afhankelijk van je doel imo.
Zo heb je ook de geesten die bij de sterren en planeten behoren.
Waar zou je die in willen delen.
Het zijn allemaal krachten die je kan aanwenden voor datgene dat jíj bepaald.
(alhoewel de verschillende planeten, engelen en demonen ieder wel hun eigen eigenschappen hebben betreffende het doel dat ze het best voor aangeroepen kunnen worden, welke dag van de week etc etc... )
uhm laat die magie maar zitten aub!quote:Op woensdag 26 april 2006 11:38 schreef Vulkan het volgende:
[..]
God heeft inderdaad dit soort dingen verboden gemaakt. Ik denk dat dit juist er voor heeft gezorgd dat ik er interesse in kreeg. Daarnaast focussen we ons in Nederland voornamelijk meer op Wicca. Ik heb haast geen een boek kunnen vinden die ons meer vertelt over 'demonen' magie. Ik ben een persoon die vind dat alles een beetje in evenwicht moet, dus daarom focuste ik me meer op de 'zwarte' magie.
Saul ken ik niet, maar er zijn in het verleden veel mensen vermoord die zich met dit soort dingen bezig hielden. Eerlijk gezegd weet ik niet of dit gevolgen voor mij gaat hebben. Ik heb het gewoon bestudeerd en 2x uitgeoefend. Het klopt wel dat ik er nog interesse in heb, maar niet veel meer als vroeger. Want je kunt wel bepaalde dingen oplossen met magie, maar het kan ook anders.
Mijn gevoel hierover is volkomen neutraal. Ieder mens is uniek en we kunnen niet op al onze zwakheden wijzen.
Ik wil morgen een ritueel plaatsen hier op TRU. Ik ben wel een beetje van mening veranderd. Ik zal mensen niet aansturen tot hogere magie. Dit is inderdaad niet verstandig voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Ik dacht meer aan de Necronomicon. De geesten hier zijn minder gevaarlijk dan bij de Goetia. Mensen die het altijd al wilden uitproberen kunnen gerust met de Necronomicon aan de slag.
Men beweert dat de Necronomicon een verzinsel is, geschreven door een horror auteur. Dit is wel waar, alleen de auteur heeft zijn boek gebasseerd op echte rituelen die gebruikt werden. Dus de Necronomicon moet wel serieus genomen worden.
Nee, zeker niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef RickySway het volgende:
3 pagina's verder en nog steeds niet echt een 'handleiding' voor het oproepen van geesten. De Goetian interpretatie is erg interessant om te lezen, maar geesten oproepen is niet beperkt tot alleen de Goetian, of wel soms?
Ik denk dat niemand, geen gelovige, geen ongelovige en niemand die er tussenin zit, zal ontkennen dat er risico's aan zitten.quote:Al die mensen die keihard 'niet doen' roepen: het is ondertussen wel duidelijk dat geesten oproepen blijkbaar gepaard gaat (of kan gaan) met gebeurtenissen die je niet in eigen handen hebt... om maar niet te spreken van het schijnbare risico.
Goed zoquote:Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf kan ervaren zodat ik mijn eigen beeld erdoor kan laten vormen. Ik kan natuurlijk klakkeloos de Goetian omschrijvingen als waarheid aannemen en het advies opvolgen dit niet te doen...
maar zo ben ik niet.
Hier staat hoe glaasje draaien in zijn werk gaat: http://groups.msn.com/geestenoproepen/geestenoproepen1.msnwquote:Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef RickySway het volgende:
3 pagina's verder en nog steeds niet echt een 'handleiding' voor het oproepen van geesten. De Goetian interpretatie is erg interessant om te lezen, maar geesten oproepen is niet beperkt tot alleen de Goetian, of wel soms?
Al die mensen die keihard 'niet doen' roepen: het is ondertussen wel duidelijk dat geesten oproepen blijkbaar gepaard gaat (of kan gaan) met gebeurtenissen die je niet in eigen handen hebt... om maar niet te spreken van het schijnbare risico.
Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf kan ervaren zodat ik mijn eigen beeld erdoor kan laten vormen. Ik kan natuurlijk klakkeloos de Goetian omschrijvingen als waarheid aannemen en het advies opvolgen dit niet te doen...
maar zo ben ik niet.
wie post de juiste methode en overige info zodat ik dit eens kan gaan doen?
(ik post mijn ervaringen erna wel... geen probleem.)
Ik begrijp deze zin denk ik niet zo goed.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:37 schreef nokwanda het volgende:
Dat van die lampomzettend in dit onderwerp......Weet je hoeveel je daarvoor moet weten????? Hell....... Dat is veel.
en precies daarom trek ik mij niet zo hele veel aan van de term "demoon", zoals ik een paar posts terug al liet doorschemeren.quote:En het is bijna onmogelijk om dat klaar te spelen.
Het gaat er dan niet om om alle Goethiaanse en Enochiaanse en andere geesten en demonen bij naam te kennen.
Door verschillende culturele achtergronden worden deze krachten anders genoemd en beschreven. In west europa toch voornamelijk op Romeins-Christelijke basis omdat dat nu eenmaal de basis is van ons systeem, of je je daar nou aan wilt onttrekken of niet. Daar ontkomt niemand aan. Zelfs de meest doorgewinterde Wicca niet. Niemand schudt 4000 jaar aan geloof af (ja... ik denk terug aan de basis van de geloven zoals wij die kennen in de Sumerische tijd)
Al deze godsdiensten, of dat nou een monotheisme betreft of niet, maken gebruik van personificaties van krachten.
Heel simpel gezegd zou je de krachten die je aan wilt roepen ook de naam vanje vriendje kunnen gevenquote:Personificatie helpt alleen als instrument om de krachten te leren kennen en ze helder en eenvoudig aan te kunnen roepen.
ik kan niet anders dan knikkenquote:Zoals een plant zowel een medicijna als een gif kan zijn, zijn deze krachten dat allemaal ook. En daar zit maar een fractie van een haartje tussen. Daar ligt het gevaar.
Het grappige is dat ik hier in deze topic (en andere) mensen zie ontkennen dat er ook maar iets gebeurt met bv glaasjedraaien, terwijl ze in eerdere topics zelf een beroep deden op het ideomotor-effect. Los van of er nou spirititische zaken gebeuren of niet, is dat merkwaardig te noemen. Iemand die zegt dat er met glaasje draaien om maar een voorbeeld te noemen niets kan gebeuren, is gewoon niet goed op de hoogte. Het gebeuren op zich wordt in de psychologie nauwelijks serieus genomen, maar de gevolgen zeker wel.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand, geen gelovige, geen ongelovige en niemand die er tussenin zit, zal ontkennen dat er risico's aan zitten.
Nou... ik trok in gedachten jouw voorbeeld nog verder door inde zin van: weten hoe stroom werkt en alle natuurkundige aspecten ervan.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik begrijp deze zin denk ik niet zo goed.
Wat ik met de lamp bedoelde te zeggen is dat als je eenlamp in elkaar wilt zetten het belangrijk is te weten waarom er een stroomdraad aan moet, er een schakelaar inzit, wat het omzetten van de schakelaar zou moeten triggeren (het moet de stroomtoevoer aan of afsluiten), omdat je anders niet weet wat waar moet. En mocht de lamp kapot gaan, dan zijn je handen gebonden want je hebt geen idee wat er inzit dus wat kapot kan gaan.
Het kennen van alle namen en eigenschappen is natuurlijk heel iets anders.
(of bedoelde je dat niet ?Ik niet iig
)
[..]
Agreequote:en precies daarom trek ik mij niet zo hele veel aan van de term "demoon", zoals ik een paar posts terug al liet doorschemeren.
Zoals ik al aangaf in mijn planten voorbeeld is alles zowel goed als slecht te gebruiken. het is voor het grootste deel aan degene die het oproept en hoe goed die persoon een kracht onder controle kan houden. En daar schuilt weldegelijk een gevaar imo.quote:Mag ik vragen hoe jij demonen ziet ?
Zie jij het wel zoals zhe-devill bijvoorbeeld als standaard slechte krachten waar je mee werkt ?
[..]
quote:Heel simpel gezegd zou je de krachten die je aan wilt roepen ook de naam vanje vriendje kunnen geven
[..]
Knikken we samenquote:ik kan niet anders dan knikken
Ik ben er heus niet op uit om andere mensen de oren te wassen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef amarena het volgende:
@t Beautyjennifer,
Ik kan daarom ook wel begrijpen dat deze 'ik zal het deze jong-en-lui wel eventjes vertellen hoe het werkt-houding' sommige mensen tegen het hoofd kan stoten. Overigens twijfel ik niet per sé aan je kunnen maar ik denk dat andere houding je geloofwaardiger en overtuigender maakt.
Als je wordt geplaagd door kwade geesten, probeer rustig te blijven.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef amarena het volgende:
Maar goed dat terzijde, ik wel oprecht benieuwd hoe jij je wapend tegen kwade krachten? Dus als je nog goede tips hebt.....
Idem je weet nooit wat je oproeptquote:Op woensdag 26 april 2006 18:43 schreef nowchangeher het volgende:
Persoonlijk zou ik niet de zelf niet proef op de som willen nemen..om het maar "even te proberen.."
Mocht het ooit zo zijn dat ik een geest " uitnodig" in mijn huis dan doe ik dit zowiezo prive en zorg ik ervoor dat deze geest me ook daadwerkelijk gaat helpen. Ik hoef echt geen roulette te spelen door glaasje te draaien en zomaar ff wat op me af te krijgen..FOK that! Daar begin ik dus absoluut niet aan. Wat ik liever zou doen is een oude god uitkiezen waar ik me vertrouwd bij voel..en dat hoeft helemaal geen jezus te zijn, maar het kan ook een andere god zijn waarbij ik me goed kan voelen en die me eventueel een klein zetje in de goede richting kan geven..als deze me vervolgens kan en wil helpen, bedank ik deze voor het gesprek wat ik met hem had..(ja, ik ben netjes opgevoed) en neem ik ook afscheid van hem..of het hele glaasje draaien waarheid is of fictie laat ik in het midden en ik schenk er ook absoluut geen aandacht aan..het zou maar eens blijken dat je met pandora's box speelt..! Dan ben je toch mooi de sigaar!
Ik ben blij met wat je zegt.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:41 schreef BONG4002 het volgende:
Ik volg dit topic al eventjes op de voet en moet zeggen dat het me altijd wel heeft geboeid over geesten e.d. al ben ik wel sceptisch ingesteld en vraag ik me af (duh) of het wél bestaat
Ik denk dat je er zelf ook voor een deel voor open moet kunnen staan wil je zoiets kunnen ervaren, maar zelf ben ik daar mss wat te nuchter voor, al zou ik het zeker NIET SNEL proberen, alleen als een paar bijzonder dierbare mensen voor mij bijvoorbeeld zijn overleden en ik nog met een paar belangrijke vragen zit die ik dan weleens beantwoord zou willen zien, maar dan nog zou ik dat UITSLUITEND doen bij anderen die er kennis van hebben en eventueel een kwade kracht kunnen blokkeren voordat het mijn "ziel" zou bereiken.
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Idem je weet nooit wat je oproept
Zag ook eens in een wiccablad allemaal van die vreemde dingen staan,
ik lees die bladen nooit maar toevallig lag het in de winkel, nou ff doorbladeren
Sjeeh ze lieten zien hoe je wezens op kon roepen etc, alsof het niks was, en heel normaal!?
Ik vind dat soort dingen echt niet gezond meer
Je weet nooit wat je oproept nml en die oude energieen van eeuwen terug moet je met rust laten, dat zijn zeker geen dingen waarmee je kunt spotten! Die zijn eeuwen terug gebruikt in rituelen waar die van menigeen in tegenwoordige tijd alles nog verbleekt!
Ik begin er niet aan, ik weet wat het kan aanrichten, ik weet wat terugkaatst, ik weet dat dit alles heel gevaarlijk kan zijn! Dus waarom een kijkje nemen? Liever zekere voor het onzekere nemen dan hele nare dingen meemaken!
quote:Op woensdag 26 april 2006 20:00 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.
Het is wel zo dat dit een macht is.
En op 1 deel macht staan 10 delen verantwoordelijkheid.
Dus hoe meer macht je hebt, des te groter is de verantwoordelijkheid.
Je ziet ook mensen die hun krachten verkeerd gebruiken ook zwakker worden.
Ik vind dat je nooit moet spelen met energieen!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:00 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.
Het is wel zo dat dit een macht is.
En op 1 deel macht staan 10 delen verantwoordelijkheid.
Dus hoe meer macht je hebt, des te groter is de verantwoordelijkheid.
Je ziet ook mensen die hun krachten verkeerd gebruiken ook zwakker worden.
Tja, ik kan je alleen beschrijven wat ik uit eigen ervaring meegemaakt heb.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:44 schreef andy1980 het volgende:
wel beautyjennifer nu vind ik dat je goed en veel uitleg geeft, dank daarvoor en wat moet ik mij voorstellen bij sexgeesten???? wat doen die dan???
Nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:10 schreef nokwanda het volgende:
Waarom dringt de sfeer van Anne Rice's Witches hour zich nu weer op. Iemand hier dat boek gelezen?
Over Deva's en natuurgeesten misschien ook leuk om te lezenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:44 schreef andy1980 het volgende:
wel beautyjennifer nu vind ik dat je goed en veel uitleg geeft, dank daarvoor en wat moet ik mij voorstellen bij sexgeesten???? wat doen die dan???
Houdt je dan zo van pijn?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:55 schreef Dimelo het volgende:
en emt watvoor iemand zou je "een kijke moeten nemen" een medium o.i.d.? ik heb wel een kennis die spiritueel is enzo en zo was mijn oom ook. ik ben ook wel geïntreseerd in dit soort dingen. en zo een sexgeest, hoe roep je die op?:P
Dat kun jij raar vinden maar ik zou ze de kost niet willen geven die daar nou net gigantisch op kickenquote:
Dat gebeurd ook, kijk maar naar haunting op discovery, spookhuizen etcquote:Op woensdag 26 april 2006 23:08 schreef Neuralnet het volgende:
Waarom komt een geest alleen vervelen als je hem roept en niet gewoon zomaar?
Jaquote:Op woensdag 26 april 2006 20:56 schreef beautyjennifer het volgende:
Tja, ik kan je alleen beschrijven wat ik uit eigen ervaring meegemaakt heb.
Je wordt eerst sexueel verwent. Het voelt ook niet onaangenaam. Je voelt kalmte en je hebt het gevoel dat ze het voor jouw doen.
Dat heb ik dus niet gehad.quote:Dan beginnen ze te knevelen. Je voelt twee handen in je oksels en die beginnen dan hard te knijpen. Je krijst het dan lettelijk uit van de pijn.
Klopt.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:46 schreef APK het volgende:
De believers lijken -soms- erg zeker van hun zaak.
Zoals hier al meer gezegd is proberen sommige mensen hier iedere keer de beweren dat dit niet zou bestaan en iedere keer de schuld geven aan de gebreken van de hersenen.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:46 schreef APK het volgende:
Vragen jullie je wel eens af of het misschien een 'truc' van de hersenen kan zijn?
Uiteraard is dit erg moeilijk te beoordelen......
Mijn ervaring is dat je dan het kwade moet oproepen. En het probleem daarvan is dat ze nogal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar zijn.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:55 schreef Dimelo het volgende:
En zo een sexgeest, hoe roep je die op?:P
Waarom zou ik het je vertellen als ik van te voren weet dat het gigantisch mis kan gaan?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
En op pagina 2 werd al gevraagd naar methoden om geesten op te roepen, ik zou het toch wel op prijs stellen als iemand me hier kon vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat.
Ik ben nuchter genoeg en ik heb zo veel ervaring om te kunne zeggen dat het helemaal niet nep is.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
beautyjennifer, net zoals ik kan toegeven dat ik er naast kan zitten omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met hetgeen wat dit subform bezighoudt, kan jij blijkbaar niet toegeven dat er toch wel degelijk een kans bestaat dat het hele paranormale gebeuren nep kan zijn.
Ik onderschat mijn hersenen niet hoor.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
Het menselijke lichaam is zo complex, het brein is zoveel meer complex. Jullie "believers" zeggen dat de sceptici een bord voor de kop hebben, maar is het niet andersom? Onderschat je niet gewoon je eigen hersenen?
Ik ben blij dat je de juiste beslissing genomen hebt.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:07 schreef senesta het volgende:
Dat weet ik niet.
Sorry, ik ben geen kenner op dat gebied maar het lijkt mij van wel.
Als je echt wil zijn er hele goede mediums die je vragen goed kunnen beantwoorden en die je hierin kunnen begeleiden.
Ik wil zelf binnenkort een afspraak gaan maken bij Loes van Loon, heb ik hele goede verhalen over gehoord.
De vraag is ook wilt hij datzelf ook. Is hij daar wel klaar voor.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:53 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik zou graag mijn neefje/goede kameraad willen oproepen!
Hij is 2 jaar geleden veronglukt bij een scooter ongeluk....
Is dat mogelijk?
En kun je me vertellen waar ik event. info kan vinden?
Ik was zowiezo niet van plan dit anders te doen hoor maar volgens mij had ik dat in een eerdere post ook al gezegd.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:16 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je de juiste beslissing genomen hebt.![]()
Goede begeleiding is zo belangrijk.
Toen ik ondekte dat ik een gave had, heb ik ook begeleiding gehad. Dat is zo belangrijk.
Vraag in gedachten aan hem om een teken, of een droom!quote:Op donderdag 27 april 2006 11:53 schreef Bange-Frans het volgende:
Ik zou graag mijn neefje/goede kameraad willen oproepen!
Hij is 2 jaar geleden veronglukt bij een scooter ongeluk....
Is dat mogelijk?
En kun je me vertellen waar ik event. info kan vinden?
quote:Op donderdag 27 april 2006 12:26 schreef senesta het volgende:
[..]
het zijn in mijn ogen mensen zoals jij en ik die zijn overleden, ik ga ook niet bij een willekeurig huis aanbellen om te zien wie er opendoet.
Moeilijk te beoordelen... ja en nee.quote:Op donderdag 27 april 2006 01:46 schreef APK het volgende:
De believers lijken -soms- erg zeker van hun zaak.
Vragen jullie je wel eens af of het misschien een 'truc' van de hersenen kan zijn?
Uiteraard is dit erg moeilijk te beoordelen......
En dieren dan?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:54 schreef Blue-eagle het volgende:
beautyjennifer, net zoals ik kan toegeven dat ik er naast kan zitten omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met hetgeen wat dit subform bezighoudt, kan jij blijkbaar niet toegeven dat er toch wel degelijk een kans bestaat dat het hele paranormale gebeuren nep kan zijn. Jarenlange indoctrinatie, aangeleerde intepretaties van de realiteit vanuit je direct omgeving.. al die dingen kunnen meespelen. Jij ziet dat iemand geneest nadat je diegene hebt aangeraakt, een dokter ziet iemand genezen door fysieke stimulatie van het lichaam - de hersenen geven eindelijk signalen af om extra witte bloed lichamen aan te maken o.i.d.
Het menselijke lichaam is zo complex, het brein is zoveel meer complex. Jullie "believers" zeggen dat de sceptici een bord voor de kop hebben, maar is het niet andersom? Onderschat je niet gewoon je eigen hersenen?
Je hebt dingen ervaren die prima te verklaren zijn met theorieën die meer down-to-earth zijn, alleen niet altijd te bewijzen simpelweg omdat de huidige medische wereld niet ver genoeg is ontwikkeld om de hersenen in hun totaliteit te begrijpen. Dat wil zeggen: over x-aantal honderd jaar weten we waarschijnlijk het fijne wel van de grijze massa in onze koppen. Maar voorlopig is het onverklaarbare niet zomaar te wijten aan het paranormale.
En op pagina 2 werd al gevraagd naar methoden om geesten op te roepen, ik zou het toch wel op prijs stellen als iemand me hier kon vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat.
Let op: niemand gaat hier op reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |