Nou... ik trok in gedachten jouw voorbeeld nog verder door inde zin van: weten hoe stroom werkt en alle natuurkundige aspecten ervan.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik begrijp deze zin denk ik niet zo goed.
Wat ik met de lamp bedoelde te zeggen is dat als je eenlamp in elkaar wilt zetten het belangrijk is te weten waarom er een stroomdraad aan moet, er een schakelaar inzit, wat het omzetten van de schakelaar zou moeten triggeren (het moet de stroomtoevoer aan of afsluiten), omdat je anders niet weet wat waar moet. En mocht de lamp kapot gaan, dan zijn je handen gebonden want je hebt geen idee wat er inzit dus wat kapot kan gaan.
Het kennen van alle namen en eigenschappen is natuurlijk heel iets anders.
(of bedoelde je dat niet ?Ik niet iig
)
[..]
Agreequote:en precies daarom trek ik mij niet zo hele veel aan van de term "demoon", zoals ik een paar posts terug al liet doorschemeren.
Zoals ik al aangaf in mijn planten voorbeeld is alles zowel goed als slecht te gebruiken. het is voor het grootste deel aan degene die het oproept en hoe goed die persoon een kracht onder controle kan houden. En daar schuilt weldegelijk een gevaar imo.quote:Mag ik vragen hoe jij demonen ziet ?
Zie jij het wel zoals zhe-devill bijvoorbeeld als standaard slechte krachten waar je mee werkt ?
[..]
quote:Heel simpel gezegd zou je de krachten die je aan wilt roepen ook de naam vanje vriendje kunnen geven
[..]
Knikken we samenquote:ik kan niet anders dan knikken
Ik ben er heus niet op uit om andere mensen de oren te wassen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef amarena het volgende:
@t Beautyjennifer,
Ik kan daarom ook wel begrijpen dat deze 'ik zal het deze jong-en-lui wel eventjes vertellen hoe het werkt-houding' sommige mensen tegen het hoofd kan stoten. Overigens twijfel ik niet per sé aan je kunnen maar ik denk dat andere houding je geloofwaardiger en overtuigender maakt.
Als je wordt geplaagd door kwade geesten, probeer rustig te blijven.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:24 schreef amarena het volgende:
Maar goed dat terzijde, ik wel oprecht benieuwd hoe jij je wapend tegen kwade krachten? Dus als je nog goede tips hebt.....
Idem je weet nooit wat je oproeptquote:Op woensdag 26 april 2006 18:43 schreef nowchangeher het volgende:
Persoonlijk zou ik niet de zelf niet proef op de som willen nemen..om het maar "even te proberen.."
Mocht het ooit zo zijn dat ik een geest " uitnodig" in mijn huis dan doe ik dit zowiezo prive en zorg ik ervoor dat deze geest me ook daadwerkelijk gaat helpen. Ik hoef echt geen roulette te spelen door glaasje te draaien en zomaar ff wat op me af te krijgen..FOK that! Daar begin ik dus absoluut niet aan. Wat ik liever zou doen is een oude god uitkiezen waar ik me vertrouwd bij voel..en dat hoeft helemaal geen jezus te zijn, maar het kan ook een andere god zijn waarbij ik me goed kan voelen en die me eventueel een klein zetje in de goede richting kan geven..als deze me vervolgens kan en wil helpen, bedank ik deze voor het gesprek wat ik met hem had..(ja, ik ben netjes opgevoed) en neem ik ook afscheid van hem..of het hele glaasje draaien waarheid is of fictie laat ik in het midden en ik schenk er ook absoluut geen aandacht aan..het zou maar eens blijken dat je met pandora's box speelt..! Dan ben je toch mooi de sigaar!
Ik ben blij met wat je zegt.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:41 schreef BONG4002 het volgende:
Ik volg dit topic al eventjes op de voet en moet zeggen dat het me altijd wel heeft geboeid over geesten e.d. al ben ik wel sceptisch ingesteld en vraag ik me af (duh) of het wél bestaat
Ik denk dat je er zelf ook voor een deel voor open moet kunnen staan wil je zoiets kunnen ervaren, maar zelf ben ik daar mss wat te nuchter voor, al zou ik het zeker NIET SNEL proberen, alleen als een paar bijzonder dierbare mensen voor mij bijvoorbeeld zijn overleden en ik nog met een paar belangrijke vragen zit die ik dan weleens beantwoord zou willen zien, maar dan nog zou ik dat UITSLUITEND doen bij anderen die er kennis van hebben en eventueel een kwade kracht kunnen blokkeren voordat het mijn "ziel" zou bereiken.
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Idem je weet nooit wat je oproept
Zag ook eens in een wiccablad allemaal van die vreemde dingen staan,
ik lees die bladen nooit maar toevallig lag het in de winkel, nou ff doorbladeren
Sjeeh ze lieten zien hoe je wezens op kon roepen etc, alsof het niks was, en heel normaal!?
Ik vind dat soort dingen echt niet gezond meer
Je weet nooit wat je oproept nml en die oude energieen van eeuwen terug moet je met rust laten, dat zijn zeker geen dingen waarmee je kunt spotten! Die zijn eeuwen terug gebruikt in rituelen waar die van menigeen in tegenwoordige tijd alles nog verbleekt!
Ik begin er niet aan, ik weet wat het kan aanrichten, ik weet wat terugkaatst, ik weet dat dit alles heel gevaarlijk kan zijn! Dus waarom een kijkje nemen? Liever zekere voor het onzekere nemen dan hele nare dingen meemaken!
quote:Op woensdag 26 april 2006 20:00 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.
Het is wel zo dat dit een macht is.
En op 1 deel macht staan 10 delen verantwoordelijkheid.
Dus hoe meer macht je hebt, des te groter is de verantwoordelijkheid.
Je ziet ook mensen die hun krachten verkeerd gebruiken ook zwakker worden.
Ik vind dat je nooit moet spelen met energieen!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:00 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik heb het vermogen om zelfs die oude energieen op te roepen.
Het is wel zo dat dit een macht is.
En op 1 deel macht staan 10 delen verantwoordelijkheid.
Dus hoe meer macht je hebt, des te groter is de verantwoordelijkheid.
Je ziet ook mensen die hun krachten verkeerd gebruiken ook zwakker worden.
Tja, ik kan je alleen beschrijven wat ik uit eigen ervaring meegemaakt heb.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:44 schreef andy1980 het volgende:
wel beautyjennifer nu vind ik dat je goed en veel uitleg geeft, dank daarvoor en wat moet ik mij voorstellen bij sexgeesten???? wat doen die dan???
Nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:10 schreef nokwanda het volgende:
Waarom dringt de sfeer van Anne Rice's Witches hour zich nu weer op. Iemand hier dat boek gelezen?
Over Deva's en natuurgeesten misschien ook leuk om te lezenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:44 schreef andy1980 het volgende:
wel beautyjennifer nu vind ik dat je goed en veel uitleg geeft, dank daarvoor en wat moet ik mij voorstellen bij sexgeesten???? wat doen die dan???
Houdt je dan zo van pijn?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:55 schreef Dimelo het volgende:
en emt watvoor iemand zou je "een kijke moeten nemen" een medium o.i.d.? ik heb wel een kennis die spiritueel is enzo en zo was mijn oom ook. ik ben ook wel geïntreseerd in dit soort dingen. en zo een sexgeest, hoe roep je die op?:P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |