Zoals ik eerder zei focus ik me op de Goetia. Ik heb verschillende boeken gelezen van Aleister Crowley. Het zijn 72 geesten en ze hebben allemaal een eigen functie. Ik zal een paar namen die ik nog ken oproepen:quote:Kan je een lijstje met wat verschillende functies en de daarbij behorende demonen samenstellen ?
Een demoon is een bijbelse term: gevallen engel. Dus eigenlijk is het een 'foute' term. Ik denk namelijk niet dat het verstandig is om ze als demonen op te roepen. Dit doe je overigens ook niet tijdens je oproep, je roept ze op zoals dat geschreven staat. Hun kenmerken verschillen, net als bij mensen.quote:Wat is jouw definitie van een Demon ?
Kenmerken ?
Ik visualiseer een cirkel om me heen. Ik heb lang aan meditatie gedaan dus ik vertrouw hier op. Er zijn mensen die het graag tekenen of bouwen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik vertrouw meer op mijn spirituele krachten. Ik riep Barbatos op. Dit omdat hij past bij mijn horoscoop dus ook de kenmerken heeft van mijn spirituele krachten. Vaak wordt het aangeraden om demonen op te roepen die onder jouw astrologische kenmerken vallen. Meeste beginners roepen vaak Vassago op omdat hij vriendelijk qua karakter schijnt te zijn.quote:Kan jij een korte samenvatting van het gebeuren zoals jij het doet geven ?
Is er een specifiek iemand die jij aanroept ?
Gebruik je voorwerpen ?
Dan kom je vanzelf uit bij dat eeuwige vraagstuk; Wie is er nou gek ?quote:Op woensdag 26 april 2006 00:34 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:02 schreef Vulkan het volgende:
Ja dat zeg ik toch, demonen. Daar is niks mis mee, die demonen vinden het soms prachtig dat ze even op aarde mogen komen.
Zou kunnen....quote:Op woensdag 26 april 2006 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en wat als het wel entiteiten zijn!
Bedoel jij gelooft er niets van zoals plenty mensen dat niet doen,
stel dat het wel zo is?
Ze kan wel een poreus aura hebben oid, of heel paranormaal begaafd, nou dat is niet prettig hoor, zeker niet als je niet weet wat je kunt doen daartegen
Je hebt je oordeel al snel klaar, omdat jij er niet in gelooft is zij gek!
Misschien ben jij wel heel kortzichtig
Als waarschuwing sluit ik me hier volledig bij aan alleen moet je wel eerst in geesten geloven.quote:Oordeel zelf.... (duurt ongeveer 12 minuten.)
Meteen een goede waarschuwing voor mensen die -om wat voor reden dan ook- geestelijk niet al te stabiel zijn en met geesten in de weer willen gaan....
En daar gaat het in dit topic óók over.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:28 schreef playsur het volgende:
Als waarschuwing sluit ik me hier volledig bij aan alleen moet je wel eerst in geesten geloven.![]()
quote:Zo werkt het denk ik met alles, niks staat los van elkaar ook niet na je lichamelijke dood. Je lichaam is dood maar jouw geest zit nog steeds in die bron zoals ie altijd al heeft gedaan, dat verandert naar mijn mening niet
Ik denk dat de ziel zich ontwikkeld in het lichaam door allerlei factoren (omgeving, genen etc.) en dat de geest meer als universele bron gezien kan worden. Waar zeg maar alles uit ontstaan is, wil men daar het woord God aan verbinden dan zou je het God kunnen noemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:31 schreef playsur het volgende:
[..]
Geest of ziel?
Indien ziel, is dat dan ook gelijk het goddelijke?
Probeer eens aan hem te denken, respectvol en stel hem een vraag in gedachten. Misschien krijg je wel antwoordquote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
Aan de andere kant lijkt het mij geweldig om bv eens een praatje te maken met mijn vader (helaas overleden) kan dat dan ook?
quote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
en beautyjennifer ik heb er wellicht overheen gelezen maar jij spreekt uit (eigen) ervaring?
Lijkt me wel, hè?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:43 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik hoop ook dat je nu begrijpt waarom de mediums massaal voor deze praktijken waarschuwen.
En luister dan ook naar die waarschuwingen. We geven ze niet voor niets!
Ik heb al vaak gedacht: "Pa, wat vindt jij er nou van"...quote:Op woensdag 26 april 2006 01:40 schreef Morwen het volgende:
[..]
Probeer eens aan hem te denken, respectvol en stel hem een vraag in gedachten. Misschien krijg je wel antwoordDaar heb je geen bord of wat dan ook voor nodig hoor
![]()
Zou hij bij leven wel een pasklaar antwoord hebben danquote:Op woensdag 26 april 2006 01:43 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb al vaak gedacht: "Pa, wat vindt jij er nou van"...
Maar vervolgens krijg ik alleen antwoord van... tja, mijn eigen nuchterheid. Zelfde trouwens met geloof.
Ik ben wel gelovig , maar als ik echt heel rationeel ga nadenken dan brengt mij dat aan het twijfelen.
toch heb ik wel het gevoel dat er meer is tussen "Hemel en aarde".
Prijzenswaardig dat je in bijna elke post 'denk ik' gebruikt.quote:
Ik reageer wel op APK.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:34 schreef Jeweet het volgende:
wtf lul je :S. Dat verhaal dat APK verteld komt namelijk heel vaak voor. Schizofrene mensen zijn in de war en denken vaak dat ze bijvoorbeeld Jezus zijn, of iemand die in contact kan komen met geesten, maar ze hebben niet in de gaten dat schizofreen zijn. Het lastige hieraan is dat zelfs wanneer een psychiater de diagnose schizofrenie stelt, dat de patiënt nog steeds overtuigd is van z'n gaven, en niet geloofd dat hij/zij schizofreen is...
Dat je het diep tragisch vindt, geloof ik best.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef APK het volgende:
Denk je dat ik dit grappig vind ofzo
Ik vind het diep tragisch.
Waar heb jij het over
Ik zeg toch helemaal niks over jou? Ik reageer slechts op jouw opmerking dat die 'sex-geesten' bestaan en verbind dat aan stellige opmerkingen van een aantal personen in dit topic.
Ik heb een bron die zeer dichtbij mij staat en ik heb de gevolgen gezien van haar zoektocht naar genezing van haar 'kwade geest' door mensen die zeiden -vaak voor een fiks bedrag- haar te kunnen genezen.
Geen enkel medium heeft tegen haar gezegd: 'Volgens mij zijn dat geen geesten, je kunt beter een reguliere arts bezoeken.'
Allemaal zeiden ze haar te kunnen helpen. Lekkere mediums zijn dat.
Dank jequote:Op woensdag 26 april 2006 02:01 schreef APK het volgende:
[..]
Prijzenswaardig dat je in bijna elke post 'denk ik' gebruikt.
Tja, waarschijnlijk had ik anders gereageerd als jij niet die 'quote:Op woensdag 26 april 2006 02:03 schreef sweetgirly het volgende:
Ik reageer wel op APK.
Dat je het diep tragisch vindt, geloof ik best.
En ik kan nu wel een heel verhaal afsteken, maar als je je eerste zin niet had gezegd, had ik waarschijnlijk al anders gereageerd.
Het zijn voor mij vooralsnog 'oordelen', geen 'vooroordelen' omdat ik tot in den treure heb geluisterd naar verhalen over al die mediums die haar wel even zouden genezen.quote:Al begrijp ik dat het je boos maakt. En je er wrs je vooroordeel/delen over hebt. Kan, en logisch als het een familielid van jou betreft.
Frusterend, aan de andere kant zelfde verhaal als met Sylvia Millecam beetje.
Ik spreek inderdaad uit pure ervaring.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:35 schreef kree het volgende:
hmmm intressant,
Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Sommigen raden aan er niks mee te doen en dat is in eerste instantie ook mijn eerste gevoel.
Aan de andere kant lijkt het mij geweldig om bv eens een praatje te maken met mijn vader (helaas overleden) kan dat dan ook?
en beautyjennifer ik heb er wellicht overheen gelezen maar jij spreekt uit (eigen) ervaring?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |