abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37089330
Lekker ouwehoeren
pi_37089354
fipo:
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:56 schreef RM-rf het volgende:
Arme Merkel, ze staat met een zeer onflatteuze foto in the Sun, halfnaakt bij het omkleden op een strand, met haar bikinibroek naar onderen...
de Sun titelde daarbij "Big in the Bumdestag" en een lollig stukje dat de kanzlerin de economie net omhoog getrokken heeft, en nu ook haar eigen broek omhoog haalt ...., en ze wordt als 'Iron lady' betiteld.

En nu moeten de engelsen de duitser uitleggen dat dat stukje eigenlijk als compliment gezien moet worden, en juist tekenend is voor de bewondering die het economische herstel van Duitsland de laatste paar maanden in engeland oplevert

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-2140688,00.html
en het Sun artikel, alswel de kont-foto:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006170580,00.html
Tja, Engelsen en hun eindeloze seksuele frustraties. Duitsland is wat dat betreft zoveel vrijer. En überhaupt is Engeland een doordesemd van frustratie, en laat je niets wijsmaken over de werkgelegenheid in Engeland, die is slechter dan in Duitsland. Kwestie van creatief met statistieken om een ander beeld naar buiten te brengen.
quote:
Tja, cultuurverschillen blijven een heel issue, maar als het lukt Duitsers engelse humor duidelijk te maken, moet het ook mogelijk zijn om moslims deense cartoons ooit uitgelegd te krijgen
Ach, de Engelsen vinden dat Duitsers geen humor hebben, de Duitsers vinden dat Polen geen humor hebben, en de Polen vinden dat Russen geen humor hebben. En ik weet uit ervaring dat Russen over een uitstekend gevoel voor humor beschikken, is ook een noodzaak om te overleven in Rusland. Mischien dat Engelsen en Russen dat gemeenschappelijk hebben
pi_37089406
kut, wil een mod effe + 1 doen in de topictitel
pi_37089427
done en tvp
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37089432
sure.

Goed bezig DoG
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37089465
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:51:22 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37089478
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:48 schreef Godslasteraar het volgende:
kut, wil een mod effe + 1 doen in de topictitel
Done.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37089497
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Done.
hihi
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37089510
niet allemaal tegelijk
pi_37089542
Zo dalijk maar weer afzaken naar Port Zélande. Hopelijk is het rustig en hoef ik me niet uit de naad te werken.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:57:28 #11
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37089625
quote:
Grote belangstelling Europa-site verrast Nicolaï

Uitgegeven: 18 april 2006 07:10
Laatst gewijzigd: 18 april 2006 09:35
RIJSWIJK - Bijna honderduizend belangstellenden hebben via een enquête op www.nederlandineuropa.nl hun mening gegeven over de Europese Unie. Staatssecretaris Nicolaï van Europese Zaken noemt de deelname dinsdag in de Volkskrant "overweldigend". "Dit overtreft onze stoutste verwachtingen", aldus Nicolaï.

In de periode dat de site in de lucht was, vanaf de opening vijf weken geleden tot maandagavond, bezochten 124.000 mensen de pagina's. Ruim 94.000 personen vulden de vragenlijsten in.

Nicolaï had naar eigen zeggen op enkele tienduizenden reacties gerekend. "Vooraf bestond behoorlijk wat scepsis, de burger zou na het referendum over de Europese Grondwet even genoeg hebben van Europa. Het tegendeel blijkt het geval", aldus de staatssecretaris.

Miljoen

Tweede Kamerlid Harry van Bommel (SP) reageert minder enthousiast. "Als je doel is om de burger werkelijk bij Europa te betrekken, had minstens een miljoen mensen moeten reageren."

De speciale website is voortgekomen uit de afwijzing van de Europese grondwet. Zestig procent van de Nederlanders stemde in juni tegen die grondwet. De Nederlandse regering besloot de uitkomst van het raadgevend referendum over te nemen en trok het wetsvoorstel voor de grondwet terug.

Binnenkort presenteert het kabinet de resultaten van de enquête.
Ben benieuwd hoe hij dit dan wel kan uitleggen...
pi_37089664
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:57 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe hij dit dan wel kan uitleggen...
100.000 voor een internetenquete is lang niet slecht .
  woensdag 19 april 2006 @ 11:04:33 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37089788
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

100.000 voor een internetenquete is lang niet slecht .
Zijn dat niet zo'n beetje alle Nederlandse voor stemmers van vorig jaar?
pi_37089839
My bum is on the mod, bum is on the mod.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37089883
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zijn dat niet zo'n beetje alle Nederlandse voor stemmers van vorig jaar?
heb hem ingevuld inderdaad.
pi_37090029
Zie je wel dat we gestoord zijn
quote:
Cateringmedewerker richt bloedbad aan in VS

Uitgegeven: 19 april 2006 09:47
Laatst gewijzigd: 19 april 2006 10:16
WASHINGTON/ST.LOUIS - Een schietpartij in de Amerikaanse stad St. Louis heeft dinsdag vier mensen het leven gekost. Een medewerker van een cateringbedrijf schoot eerst zijn ex-vriendin dood in haar appartement, ging naar zijn werk, schoot de baas en zijn dochter dood en sloeg vervolgens de hand aan zichzelf, meldden Amerikaanse media.

De politie tast volgens de St. Louis Post-Dispatch nog in het duister over de motieven van Herbert Chalmers. Een medewerker van het cateringbedrijf raakte gewond.
pi_37090107
quote:
CDA wil af van gemeentelijke 'kabelheffing'

Gemeenten laten nutsbedrijven ten onrechte belasting betalen over de kabels die ze in de grond hebben liggen. CDA-Tweede-Kamerlid Knops wil dat gemeenten ophouden met deze kabelheffing. De nutsbedrijven berekenen de belasting op hun kabels en leidingen door aan hun klanten. De christendemocraat zegt dat tientallen gemeenten bijelkaar zo'n 40 miljoen euro incasseren door de kabelheffing, terwijl daar niets tegenover staat.
De Tweede Kamer heeft minister Remkes al gevraagd een einde te maken aan deze regeling, die overigens niet illegaal is, maar Remkes heeft er nog niets aan gedaan.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4820246

natuurlijk staat daar wat tegenover, een vergoeding voor de overlast door het openbreken van straten om bij de kabels te kunnen bijvoorbeeld
pi_37090789
quote:
Hyundai doet openbaar boete

Autofabrikant Hyundai is in een openbare verklaring aan de Zuid-Koreaanse bevolking diep door het stof gegaan. Het grootste automobielconcern van Zuid-Korea biedt zijn excuses aan voor het omvangrijke corruptieschandaal dat eind vorige maand aan het licht kwam.
Toen werden twee leidinggevenden van een Hyundai-vestiging aangehouden wegens het betalen van smeergeld. Justitie in Korea is daarnaast begonnen met een strafrechtelijk onderzoek naar concernpresident Mong-Koo en diens zoon.
In de verklaring zegt de onderneming zijn voorbeeldfunctie te hebben beschaamd en de onrust te betreuren die het schandaal teweeg heeft gebracht. Bovendien zal Hyundai ongeveer een miljard dollar overmaken naar goede doelen.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4820176

kijk zo doe je dat, Nederland, al hebben we onze frauduleuze bouwbedrijven wel wat kluiven afgenomen met het afblazen vd Zuiderzeelijn, een 2e Schiphol, etc.
pi_37091291
Zo, op het uur van de noen gaat dit account door de versniperaar.

Het was erg leuk om te posten hier, maar ik krijg het steeds drukker en ik maak me er te vaak van af met korte antwoordjes, zeker bij vraagstukken die eigenlijk meer aandacht behoeven en dat steekt me toch wel. Ik had verwacht dat ik na mijn tentamenperiode wel wat ruimer in mijn tijd zou zitten, maar ik heb het alleen maar drukker gekregen (allemaal erg leuk, daar niet van, maar ook erg veel) en ik zit ook niet op Heintje Davids roll on-roll off taferelen te wachten, dus dit account MOET STERVEN!!!

Ik heb erg van u genoten, en als mijn tijdsschema het ooit toelaat dan keer ik zeker weder, maar dan onder een andere naam.

Afsluitend nog wat wijze woorden uit de Statenvertaling:
quote:
1 Corinthiërs 3-18 Niemand bedriege zichzelven. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden.
Ik wens jullie alle goeds!
pi_37091327
Succes en tot ziens!
pi_37091397
. Jammer. Succes met je drukke bezigheden dan maar...

[ Bericht 5% gewijzigd door RichardQuest op 19-04-2006 12:15:19 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 april 2006 @ 12:36:27 #22
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37092255

We zien je wel weer. Succes.
pi_37092397
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Ik wens jou ook al het succes in het streven naar wereldheerschappij
  woensdag 19 april 2006 @ 12:53:45 #24
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37092653
Tot ziens LN
  woensdag 19 april 2006 @ 13:02:58 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37092822
Tot kijk LN.
  woensdag 19 april 2006 @ 13:03:12 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37092829
quote:
Vriendjespolitiek springlevend

DEN HAAG - Politieke benoemingen van topambtenaren, komen die nog voor? Meer dan ooit, stelt de Maastrichtse onderzoeker dr. N. Baakman in de Staatscourant van woensdag.

De Kamer kon het, najaar 2005, in het debat over de Zorgautoriteit in oprichting (ZAio) natuurlijk niet bewijzen. Maar de oppositie was er vast van overtuigd dat de benoeming van oud-minister De Grave door minister Hoogervorst tot voorzitter van de ZAio een zaak van vriendjespolitiek was. Het was al te toevallig dat beiden al jaren lid zijn van dezelfde partij, te weten de VVD, vonden de linkse fracties.

Wie er ook vast van overtuigd is dat het hier om een politieke benoeming ging, is de partijloze sollicitante M. Kamsma. Waar De Grave nooit blijkt heeft gegeven van grote kennis van de zorgsector, had Kamsma de gevraagde ervaring wel. Toch werd zij gepasseerd.

Kamsma nam hier geen genoegen mee en diende een klacht in bij de Nationale Ombudsman. Die gaf haar gelijk en stelde dat de minister de schijn van partijdigheid had gewekt. Waarop Hoogervorst de ombudsman „wereldvreemd” noemde en volhield dat ervaring in de zorg of de besturing ervan een belangrijke rol had gespeeld.

Kwestie afgedaan? Niet voor dr. N. Baakman, die woensdag in de Staatscourant naar buiten treedt met de resultaten van een onderzoek naar politieke benoemingen. Wie dacht dat dit verschijnsel langzaam uitsterft, heeft het mis, stelt de onderzoeker. De bemoeienis van regerende politieke partijen met benoemingen van topambtenaren is sinds de jaren zestig van de vorige eeuw alleen maar toegenomen.

In de jaren negentig tijdens het derde kabinet Lubbers bleken maar liefst negen van de dertien secretarissen-generaal op de ministeries lid van het CDA. Daarna kwamen er twee paarse kabinetten, waarbij aan het eind van de rit zo ongeveer alle CDA’ers waren vervangen door PvdA’ers. „En het eerste wat Balkenende gedaan schijnt te hebben toen hij aantrad, was een lijst opvragen van de politieke kleur van centrale bestuursambtenaren.”

Volgens Baakman zijn politieke benoemingen diep in de samenleving doorgedrongen. Behalve burgemeesters en commissarissen van de Koningin zijn ook de meeste leden van de Sociaal- Economische Raad, de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, de Algemene Rekenkamer, de Raad van State en allerlei andere adviesorganen en zelfstandige bestuursorganen lid van een politieke partij.

Erg? Ja, zegt de wetenschapper, want dat is in strijd met artikel 3 van de Grondwet. Daarin staat dat alle Nederlanders op gelijke voet in de openbare dienst benoembaar zijn, zij het dat de Algemene wet gelijke behandeling voor bepaalde bestuurlijke functies een uitzondering maakt. Wat Baakman betreft, is het simpel: politieke benoemingen zijn prima, maar laten we voor dergelijke functies dan wel meteen openbare verkiezingen organiseren.

De Raad voor het openbaar bestuur (Rob) deelt zijn kritiek. Deze werkt momenteel aan een advies om de transparantie van benoemingen te vergroten.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:24:26 #27
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37094850
quote:

Doe wat je niet laten kunt. Dag.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:29:59 #28
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095028
Ik heb wel erg veel deeltjes gemist sinds gisteravond
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:31:49 #29
93744 Finder_elf_towns
pi_37095105
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:29 schreef George-Butters het volgende:
We waren snel man .
pi_37095126
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Voorvader Palestijnen ondekt
Is het idee hier achter een grap?
  woensdag 19 april 2006 @ 14:32:48 #32
93744 Finder_elf_towns
pi_37095133
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:29 schreef George-Butters het volgende:
Nee, je bent 4 jaar in coma geweest. Het is nu 2010.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:34:21 #33
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095178
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1127644

Mochten mensen hier nog tips hebben. Ik hoor ze graag!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:34:54 #34
93744 Finder_elf_towns
pi_37095194
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het idee hier achter een grap?
quote:
[Gorilla] smeet een steen
  woensdag 19 april 2006 @ 14:35:50 #35
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095217
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, je bent 4 jaar in coma geweest. Het is nu 2010.
Was het maar zo, dan zou ik tenminste goed uitgerust zijn.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37095241
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

[..]
Oh leuk.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:38:17 #37
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095281
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Voorvader Palestijnen ondekt
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:45:16 #38
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37095484
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef George-Butters het volgende:

De C toets ingedrukt houden om de Mac op te starten van een cd .
pi_37095653
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef George-Butters het volgende:

Ze doen daar zowaar niet eens boos .
pi_37096419
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze doen daar zowaar niet eens boos .
Misschien nu bij licht offtopic wel. =X
pi_37096941
quote:
Dutch Scientific Council Praises Islam

The Scientific Council for Government Policy (WRR) in the Netherlands, advising the government with the reports it prepares, acknowledges that Islam is "in perfect dynamism" with democracy and human rights.

The council, covering relations between Islam and democracy in its latest report titled "Dynamism in Islamic activism," stresses the frequently used statement that in principle Islam conflicts with democracy along with the cliché "clash of civilizations" leads to blocked dialogue among cultures.

A new opening is needed, the Council diagnosed, giving the following advice to EU countries: "Instead of exporting democracy to Muslim countries, democratic attempts harmonious with their own traditions and cultures must be supported."

The council’s report mainly focuses on Islamic thought, political movements and laws.

Islamic movements in Europe were also analyzed, "Contrary to the common belief, Islam has no problem accepting democracy and human rights."

WRR emphasizes the existence of perfect diversity and dynamism among Islam, democracy, and human rights.

The WWR notes that the Muslim world includes bodies attempting to reconcile concepts such as democracy, secularism and constitutions with Islamic principles.

The Political Islamist movements observed in Muslim countries in recent years show diversity and bear dynamism. These movements are not homogeneous, and they do not all defend radicalism and violence.

The study reveals a lack of direct communication with Muslim nations, and describing Islam together with the words "clash of civilizations" and terrorism are the biggest obstacles facing dialogue. The report stresses new policies on a global scale must be put into practice in order to decrease the tension between Islam and the West.

The WRR report, which advises the idea of exporting democracy must be given up, underlines European countries should support democracy attempts in Muslim countries in harmony with their own customs and cultures.
Even doorgaan op het oude nieuws van de "incompetente" WRR
pi_37096945
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh leuk.
K'mop joh .
pi_37097732
quote:
Vrijdag 24-uurs-staking bij Nedcar

Uitgegeven: 19 april 2006 14:46
Laatst gewijzigd: 19 april 2006 15:04

BORN - Werknemers van NedCar gaan staken. Tijdens een bijeenkomst van de vakbonden FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond woensdagmiddag stemde een grote meerderheid van het aanwezige personeel voor acties. De bedoeling is dat vrijdag het werk in de Limburgse autofabriek 24 uur wordt stilgelegd.

Tijdens de stemming onder de 3000 medewerkers kwam het bijna tot een vechtpartij met iemand die tegen staken pleitte. Daarbij werd er geduwd en getrokken en vielen er hevige scheldwoorden. Kaderleden van de FNV vormden een cordon rondom de bedreigde man en hielden enkele vechtjassen vast om erger te voorkomen.

De man was boos omdat bestuurder Chris van Bokkum van FNV-Bondgenoten de aanwezigen op de parkeerplaats voor NedCar wel had gevraagd wie voor staken was, maar niet wie tegen. Om erger te voorkomen stelde Van Bokkum die vraag alsnog. Slechts enkele tientallen werknemers stemden daarop tegen.

Nieuw werk

De werknemers eisen handhaving van de volledige werkgelegenheid tot eind dit jaar. In de tussentijd moet een taskforce gaan proberen nieuw werk binnen te halen ter vervanging van de Smart die uit de productie gaat.

NedCar en Mitsubishi weigeren op deze eis in te gaan. NedCar wil in september al beginnen met de aanvraag voor collectief ontslag van duizend medewerkers, zei Van Bokkum. "Onacceptabel" noemde hij dit.

Stakingsacties

Als de 24-uurs-staking vrijdag de directie niet op andere gedachten brengt, volgen er meer stakingsacties. Daarover wordt volgende week beslist.

Woensdagochtend probeerde directeur Goovaerts van NedCar in toespraken het personeel acties te ontraden. Bestuurder A. Bot van CNV-Bedrijvenbond noemde dit "chantage".

Vakbond de Unie doet niet aan de acties mee. De Unie was dan ook niet aanwezig op de manifestatie woensdagmiddag voor NedCar.
pi_37097880
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

K'mop joh .
Sorry vond hem niet echt grappig helaas .
pi_37097933
De WRR is in ieder geval naïef.
quote:
"Contrary to the common belief, Islam has no problem accepting democracy and human rights."
quote:
"Contrary to the common belief, Stalin had no problem accepting democracy and human rights."
Dat klinkt net zo ongeloofwaardig .
quote:
Hamas acht bomaanslag gewettigd

JERUZALEM - De Palestijnse Hamas-regering heeft de zelfmoordaanslag in Tel Aviv, waarbij maandag negen Israëli’s zijn omgekomen, een daad van zelfverdediging genoemd. Het was de eerste terreuraanslag op Israëlisch grondgebied, gepleegd door de Islamitische Jihad, sinds de formatie van het Hamas-kabinet.

Israël heeft de islamistische Hamas voor de terreurdaad verantwoordelijk gesteld en interim-premier Ehud Olmert beraadde zich gisteravond nog op vergeldingsacties. De defensietop heeft gisteravond besloten hardere maatregelen te treffen. Ze wil onder meer strengere maatregelen opleggen om de bewegingsvrijheid van Palestijnen op de Westoever te beperken. Ook zouden er plannen voor meer gerichte liquidaties zijn. Olmert moet een aantal maatregelen nog goedkeuren. Maandagavond bestookten de strijdkrachten al een doel in Gaza waar raketten gemaakt zouden worden.

De zwaarste Palestijnse zelfmoordaanslag sinds augustus 2004 is ‘een vanzelfsprekend gevolg van de voortdurende Israëlische misdaden tegen ons volk’, zei vooraanstaand Hamas-woordvoerder Sami Abu Zuhri. ‘Onze burgers hebben het recht zich met alle middelen te verdedigen.’ Noch premier Ismail Haniye, noch een van zijn ministers heeft persoonlijk gereageerd. President Mahmoud Abbas heeft, zoals hij gewoon is, de aanslag wel veroordeeld.

Vlak voor de beëdiging van het onlangs gekozen Israëlische parlement, maandagmiddag, zei Olmert: ‘We weten hoe we op de juiste manier kunnen reageren en we gaan door met alle middelen die ons ter beschikking staan om volgende incidenten te voorkomen.’

Aanslagpleger Samer Hammad, een student uit een dorp nabij Jenin op de Westelijke Jordaanoever, droeg de aanslag in zijn afscheidsvideo op ‘aan de duizenden Palestijnen in Israëlische gevangenissen’ – het was in de Palestijnse gebieden maandag nationale gevangenendag.

Met zo’n 4,5 kilo explosieven benaderde Hammad een falafelzaak in Tel Aviv. De bewaker aan de deur die Hammad vroeg zijn tas te openen overleefde de explosie niet; er vielen zestig gewonden. De Islamitische Jihad heeft de aanslag kunnen uitvoeren ondanks de alom verscherpte veiligheidsmaatregelen vanwege het joodse pesachfeest.

De terreurdaad komt op een precair moment voor Hamas, dat uit alle macht probeert fondsen bijeen te schrapen om de achterstallige ambtenarensalarissen van maart te kunnen uitbetalen. Door het uitspreken van begrip voor de aanslag brengt de Palestijnse regering zich zo mogelijk in een nog groter internationaal isolement.

De Iraanse regering heeft zondag 50 miljoen dollar toegezegd. Het is voor het eerst dat Teheran een concreet hulpbedrag voor de Palestijnen heeft genoemd. De Golfstaat Qatar heeft maandag bekendgemaakt ook 50 miljoen dollar beschikbaar te stellen.

De kleine Islamitische Jihad heeft, sinds begin 2005 een staakt-het-vuren is ingegaan, zes zelfmoordaanslagen gepleegd. De terreurgroep onderhoudt nauwe banden met Iran.
http://www.volkskrant.nl/(...)bomaanslag_gewettigd

De democratische hervormingen van een Hamas zijn duidelijk zichtbaar.
Ja de islamitische broeders komen erg goed op voor de Palestijnen .
pi_37098416
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:

Sorry vond hem niet echt grappig helaas .
Ach...als je graag een bepaalde groep wilt vernederen en verachten dan doe je dat in de vorm van een grap. Wie dan iets opmerkt zit in de rol van humorloos en té serieus.
Zo werkt stiekeme discriminatie toch ?
pi_37098427
quote:

Het was erg leuk om te posten hier, maar ik krijg het steeds drukker en ik maak me er te vaak van af met korte antwoordjes, zeker bij vraagstukken die eigenlijk meer aandacht behoeven en dat steekt me toch wel. Ik had verwacht dat ik na mijn tentamenperiode wel wat ruimer in mijn tijd zou zitten, maar ik heb het alleen maar drukker gekregen (allemaal erg leuk, daar niet van, maar ook erg veel) en ik zit ook niet op Heintje Davids roll on-roll off taferelen te wachten, dus dit account MOET STERVEN!!!

[afbeelding]

Ik heb erg van u genoten, en als mijn tijdsschema het ooit toelaat dan keer ik zeker weder, maar dan onder een andere naam.

Afsluitend nog wat wijze woorden uit de Statenvertaling:
[..]

Jammer maar verstandig maar hou deze account gewoon aan joh, en als je dan eens zin/tijd hebt zien we je wel verschijnen (of als je zo razend bent om iets dat je je niet kunt inhouden.
Mazzeeeel!
pi_37098453
Als de Palestijnen vinden dat zelfmoordaanslagen geoorloofd zijn, dan is dat democratie. Punt.

De echte vraag is; kunnen wij de WRR wegstemmen? Zo niet, is Nederland dan een democratie?
pi_37098490
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach...als je graag een bepaalde groep wilt vernederen en verachten dan doe je dat in de vorm van een grap. Wie dan iets opmerkt zit in de rol van humorloos en té serieus.
Wolfke is over het algemeen niet stiekem .
pi_37098507
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kijk her_tog, je hebt de best denkbare medestanders.
pi_37098535
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:16 schreef Johan_de_With het volgende:
\De echte vraag is; kunnen wij de WRR wegstemmen? Zo niet, is Nederland dan een democratie?
Vraag voor de activisten.
pi_37098574
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:17 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kijk her_tog, je hebt de best denkbare medestanders.
Fijn he?

Maar toch waardeer ik wel dat wolfke pogingen doet om grappig te zijn.
pi_37098641
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Als de Palestijnen vinden dat zelfmoordaanslagen geoorloofd zijn, dan is dat democratie. Punt.

De echte vraag is; kunnen wij de WRR wegstemmen? Zo niet, is Nederland dan een democratie?
Als jij die niet weg kan stemmen is er inderdaad sprake van een functionerende democratie.
pi_37098651
Nederland is geen democratie. We hebben een koningin.
pi_37098659
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Fijn he?

Ik vond het grappig. Zelfs George-Bas vond het grappig. Waarom jij dan niet?
pi_37098669
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je lacht, is het net ontwikkelingssamenwerking.
pi_37098713
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
Nederland is geen democratie. We hebben een koningin.
Een parlementaire, constitutionele monarchie MrX.

Nou ja, dat parlement kan af en toe wel genegeerd worden, de grondwet ook wel, en de koningin heeft toch niks te zeggen....
pi_37098771
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:21 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zullen we het woord palestijnen in de grap veranderen in 'joden' ? Of in het woord Johan ?
Misschien dat er dan wel iets doordringt ?
pi_37098797
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:23 schreef RichardQuest het volgende:
Een parlementaire, constitutionele monarchie MrX.

Nou ja, dat parlement kan af en toe wel genegeerd worden, de grondwet ook wel, en de koningin heeft toch niks te zeggen....
Het parlement is toch ook een schetsvertoning.
pi_37098800
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zullen we het woord palestijnen in de grap veranderen in 'joden' ? Of in het woord Johan ?
Ik vind hem dan eigenlijk net zo grappig, misschien Wolfmans niet, maar ik wel.

En negers, en Nederlanders, en Chinezen, en moslims, en bluesdude.
pi_37098827
quote:
Moeten we ondersteunen maakt deel uit van een democratisch hervormingsproces.
pi_37098851
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het parlement is toch ook een schetsvertoning.
"Één groot ritueel" riep de profeet, alvorens hij erin plaatsnam.
pi_37098891
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:27 schreef RichardQuest het volgende:
"Één groot ritueel" riep de profeet, alvorens hij erin plaatsnam.
If you can't beat them, join them.

Wijze profeet.
pi_37098893
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zullen we het woord palestijnen in de grap veranderen in 'joden' ?
Als jij een filmpje hebt van een beest dat zijn hoofd op dezelfde manier beweegt als orthodoxe Joden het bij de klaagmuur doen en het onder die titel publiceert, dan vind ik dat alleen maar grappig. Of een groep dieren die zich net zo aanstelt als bepaalde katholieke gelovigen bij bloedende beelden van Maria, idem. Waarom het woord Joden erbij gehaald?
quote:
Of in het woord Johan ?
Mijn voorvader mag niet afgebeeld worden. .
quote:
Wat, dat jij met een Pravda de humorvliegen probeert dood te slaan?
pi_37098895
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:25 schreef RichardQuest het volgende:

Ik vind hem dan eigenlijk net zo grappig, misschien Wolfmans niet, maar ik wel.

En negers, en Nederlanders, en Chinezen, en moslims, en bluesdude.
Vinden de Palestijnen het wel zo grappig?
Je vindt het niet erg dat bepaalde bevolkingsgroepen voortdurend zo 'gegrapt 'worden?
Je ziet niet de ethnische haat en de déhumanisering hierachter?
pi_37098951
Zonder humor is elke beschaving gedoemd ten onder te gaan.
pi_37098960
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik weet niet. Misschien moet je de aap een tulband omdoen, dan staat het Midden-Oosten zo in brand.
quote:
Je vindt het niet erg dat bepaalde bevolkingsgroepen voortdurend zo 'gegrapt 'worden?
Er zijn meer Belgenmoppen dan Palestijnengrappen, hoor.
pi_37098973
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
Zie het Romeinse Rijk.
pi_37099164
quote:
Mijn god, ik hoor sporadisch verhalen dat het gehele onderwijs systeem verwoest wordt door de fundamentalisten. Zo schijnen professoren en hoogleraren een geliefd doelwit te zijn. Ik heb zelfs gehoord dat er nauwelijks nog universitair personeel is in Irak, die zijn of vermoord, of massaal gevlucht.
De weg wordt vrijgemaakt voor de madrassas.
pi_37099182
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:28 schreef Johan_de_With het volgende:

Als jij een filmpje hebt van een beest dat zijn hoofd op dezelfde manier beweegt als orthodoxe Joden het bij de klaagmuur doen en het onder die titel publiceert, dan vind ik dat alleen maar grappig. Of een groep dieren die zich net zo aanstelt als bepaalde katholieke gelovigen bij bloedende beelden van Maria, idem.
Het ging hier niet om een filmpje.. Je schetst een heel andere situatie.
quote:
Waarom het woord Joden erbij gehaald?
Omdat- wat ik in je zeer waardeer- ferm stelling neem tegen antisemitisme.
In de hoop dat je snapt dat minachting en discriminatie tav bevolkingsgroepen niet alleen Joden overkwam en overkomt maar ook vele anderen groepen.
Blijkbaar is dat niet de les die je leert uit de joodse geschiedenis en dat is spijtig.
pi_37099257
quote:

[..]

Kan mij het schelen.
quote:
Als het leuk blijft. Ik werd laatst nog aangehouden door de politie met een lasergun omdat ik te snel reed, komt die agent naar me toe: "Vanwaar zo snel?". Ik zeg "Ik moest snel naar m'n werk". Politieagent vraag: "Wat doet u voor werk dan?". Ik zeg "Ik vergroot penissen, en nu moet ik met spoed er een van 1m80 maken". Die agent "Een lul van één meter tachtig? Wat moet je daar dan mee?"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie je de haat? Zie je de stigma's?
quote:
Ook om etnische haat lach ik, bluesdude, nog net iets harder.
pi_37099279
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:37 schreef pberends het volgende:
Waarom is een eerste levensbehoefte crimineel?

is het al deel 1936 joh?
sommige mods hebben wat moeite met optellen
pi_37099282
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Zie het Romeinse Rijk.
Menig beschaving met humor moet het eerst nog vol zien te houden zolang aan de top te staan.
pi_37099284
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ging hier niet om een filmpje.. Je schetst een heel andere situatie.
Nou ja, het ging om een aap die een steen gooit. Misschien ligt het aan de retoriek waar Wolffje zich bij tijd en wijle aan overgeeft dat je het niet kunt waarderen, maar ik vind het - op heel banaal niveau - gewoon grappig.

[..]
quote:
Omdat- wat ik in je zeer waardeer- ferm stelling neem tegen antisemitisme.
In de hoop dat je snapt dat minachting en discriminatie tav bevolkingsgroepen niet alleen Joden overkwam en overkomt maar ook vele anderen groepen.
Blijkbaar is dat niet de les die je leert uit de joodse geschiedenis en dat is spijtig.
Nou ja, ik vind dit gewoon grappig. Misschien ligt het aan de persoon die de grap maakt?
pi_37099296
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:30 schreef Johan_de_With het volgende:

Er zijn meer Belgenmoppen dan Palestijnengrappen, hoor.
Maar goed, wel typisch dat het van Wolfje komt hè.
pi_37099300
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
Humor van ethnische haat is geen teken van beschaving.
Bovendien zat er een racistisch tintje aan de grap..
pi_37099328
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Menig beschaving met humor moet het eerst nog vol zien te houden zolang aan de top te staan.
Zie Amerika. Land zonder humor.
pi_37099371
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Maar goed, wel typisch dat het van Wolfje komt hè.
Dat zeg ik.
pi_37099621
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee man, er zit een tintje aan rassen.
pi_37099637
18 maanden cel voor afranselen Antilliaan

Beetje merkwaardige kop. Maar goed; een jaar zitten wegens poging tot doodslag, is dat nu bevredigend voor de maatschappij?
pi_37099770
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:40 schreef Bluesdude het volgende:
Je maakt echt van een mug een olifant op deze manier.
pi_37099786
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Zie Amerika. Land zonder humor.
En South Park dan .
pi_37099819
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je maakt echt van een mug een olifant op deze manier.
Dehumanisering!
pi_37100255
Ze zijn hier om de hoek nu een wietplantage aan het ruimen .
pi_37100285
quote:

[..]

Ik vind South Park dan weer geregeld grappig.
pi_37100332
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef du_ke het volgende:
Ze zijn hier om de hoek nu een wietplantage aan het ruimen .
Verzet! Leg wat spijkermatten op de weg.
pi_37100457
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:07 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Verzet! Leg wat spijkermatten op de weg.
Daarvoor lopen er teveel agenten en junks in de weg .
pi_37100533
betaal hun energierekening maar
pi_37100946
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:13 schreef zakjapannertje het volgende:
betaal hun energierekening maar
Zal wel op 0 staan.
pi_37101024
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zal wel op 0 staan.
We hadden laatst een keer krachtstroom nodig en toen was het best handig dat een vriend van me dat nog voor de meter even af kon tappen .
pi_37101039
Oh en op een opengemaakte lantaarnpaal kan je prima dvd'tjes kijken .
  woensdag 19 april 2006 @ 17:30:45 #97
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37101071
quote:

[..]

Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37101279
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

We hadden laatst een keer krachtstroom nodig en toen was het best handig dat een vriend van me dat nog voor de meter even af kon tappen .
Jij bent erger dan de Meki-shop.
pi_37101595
6 maanden cel voor afschieten vuurpijl Feyenoord-Ajax

Nu ben ik geen jurist, maar dit lijkt me een bezopen lage straf.
pi_37101937
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:49 schreef Johan_de_With het volgende:

Wat doe jij op de FP?
pi_37101950
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat doe jij op de FP?
Allochtonenhaters knuffelen.
pi_37102127
quote:
1
Londense beurs doet aandeelhouders 745 miljoen euro cadeau

De Londense beurs LSE wordt een alsmaar gegeerder overnameprooi.

Daarom besliste een buitengewone algemene vergadering woensdag om de aandeelhouders 510 miljoen pond of 745 miljoen euro kapitaal uit te keren.

Kandidaat-overnemers moeten nu die transactie, die overeenkomt met 200 pence per aandeel, in hun bod verwerken.

Onder meer de NYSE Group, beheerder van de belangrijkste beurzen op Wall Street, de technologiebeurs Nasdaq en Euronext azen al een tijdje op de Londense beurs. Tijdens het paasweekeinde zouden er gesprekken geweest zijn tussen NYSE en LSE.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-A379-C7FB6C410603}

de tijd van megaovernames breekt weer aan
  woensdag 19 april 2006 @ 18:13:27 #103
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37102260
*** NedCar-werknemers gaan staken ***

Werknemers van NedCar gaan staken. Een meerderheid van het personeel stemde woensdagmiddag tijdens een bijeenkomst van de vakbonden voor acties. Het werk wordt vrijdag in de autofabriek 24 uur stilgelegd...
http://www.volkskrant.nl/(...)rknemers_gaan_staken
pi_37102480
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
pi_37102506
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Allochtonenhaters knuffelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 19 april 2006 @ 18:23:34 #106
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37102539
Is waar, maar Balkenende heeft beloofd z'n uiterste best te doen om te redden wat er te redden valt
pi_37102571
Lodewijk!

Wij zien elkaar! Je weet me te vinden. Dank voor al je posts hier, en ik hoop je ook hier terug te zien .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37102592
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:23 schreef Tafkahs het volgende:
Is waar, maar Balkenende heeft beloofd z'n uiterste best te doen om te redden wat er te redden valt
Als premier is hij niet in de positie zich met commercie te bemoeien. Hij kan iets proberen te rekken, maar dan zullen snel andere bedrijven ook voordeeltjes willen zien. Misschien kan hij het belastingklimaat gunstig maken?
pi_37102622
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat doe jij op de FP?
Wat doe jij in PSV-groepjes?
pi_37102640
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat doe jij in PSV-groepjes?
Ik kom ook in FC Groningen groepjes, dan mag het .
  woensdag 19 april 2006 @ 18:28:51 #111
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37102659
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:25 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Als premier is hij niet in de positie zich met commercie te bemoeien. Hij kan iets proberen te rekken, maar dan zullen snel andere bedrijven ook voordeeltjes willen zien. Misschien kan hij het belastingklimaat gunstig maken?
diplomatieke betrekkingen onderhouden is ook een van z'n taken
pi_37102694
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:28 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

diplomatieke betrekkingen onderhouden is ook een van z'n taken
Oh zeker, maar hij kan verder niets. Net als een diplomaat.
pi_37102712
http://geenwouter.hyves.nl/

Dit is debiel. Maar hij begon!
pi_37102798
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds .
  woensdag 19 april 2006 @ 18:42:48 #115
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37103017
autoriteit
  woensdag 19 april 2006 @ 18:44:22 #116
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103056
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:21 schreef Ponskaart het volgende:
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
Grote tegenargument is dat de loonkosten nog geen 10% van het totaal uitmaken. De stijgende staalprijs heeft een veel grotere invloed. Bovendien zijn de fabrieken in Europa veel moderner en flexibeler.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 18:45:46 #117
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103107
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds .
distantieer je maar weer, vrouw!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 18:46:53 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103143
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:21 schreef Ponskaart het volgende:
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig
Ja, in een krantenartikeltje misschien.
quote:
, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37103148
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:42 schreef Tafkahs het volgende:
autoriteit
Komt te voet en gaat te paard. Misschien moet jij jockey worden, je hebt talent .
  woensdag 19 april 2006 @ 18:47:31 #120
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37103161
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Komt te voet en gaat te paard. Misschien moet jij jockey worden, je hebt talent .
vind je?
pi_37103165
Waar komt die enge bruine Ippon opeens vandaan?
pi_37103188
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:49 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja, harderrrrrrrrrr straffen

lost geen hol op
  woensdag 19 april 2006 @ 18:49:09 #123
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37103216
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
Het wekkertje liep af he.. En z'n postgeschiedenis staat zo ongeveer gelijk met nog wat van die dubieuze figuren.

Dr. Katz, right?
pi_37103219
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef sigme het volgende:

Er zijn nog wel wat andere users hier die ik ook wel aardig vind in inhoudelijkheid. Jij valt gewoon op dat je de lijn van de discussie goed in de gaten houdt. Ik hou van mensen die stevig in de schoenen blijven staan zonder verlaging naar kinderlijkheid.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:49:57 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103243
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
Hij is de messias, hij komt ons, naar zijn eigen zeggen, de rechtse politiek brengen, en zo, terwijl hij goed bezint, ons land zal redden van het rode gevaar.

Wees hem dankbaar.
pi_37103268
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het wekkertje liep af he.. En z'n postgeschiedenis staat zo ongeveer gelijk met nog wat van die dubieuze figuren.

Dr. Katz, right?
Ja.
pi_37103272
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:44 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Grote tegenargument is dat de loonkosten nog geen 10% van het totaal uitmaken. De stijgende staalprijs heeft een veel grotere invloed. Bovendien zijn de fabrieken in Europa veel moderner en flexibeler.
Nou, loonkosten liggen wel hoger hoor. Je argument over moderne fabrieken snijdt wel hout, maar die zetten ze net zo goed midden in een woestijn neer.
pi_37103293
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, in een krantenartikeltje misschien.
[..]
Wat wil je zeggen?
  woensdag 19 april 2006 @ 18:54:26 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103394
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:51 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen?
Dat je misschien ook eens moet kijken naar hoe snel, op wat voor Just in Time planning, en welke mate van automatisering er in NedCar is, die je in geen enkele Europese fabriek terug vindt.

Om mee te beginnen.
pi_37103401
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:45 schreef George-Butters het volgende:

[..]

distantieer je maar weer, vrouw!
tssk tssk tssk.

Ik kan toch niet mijn aard verloochenen?
pi_37103516
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat je misschien ook eens moet kijken naar hoe snel, op wat voor Just in Time planning, en welke mate van automatisering er in NedCar is, die je in geen enkele Europese fabriek terug vindt.

Om mee te beginnen.
Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Just in time planning win je niet veel mee, zeker niet in een niet al te florerende automarkt. Je zit nl. wel met vast personeel.
pi_37103532
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:50 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Nou, loonkosten liggen wel hoger hoor. Je argument over moderne fabrieken snijdt wel hout, maar die zetten ze net zo goed midden in een woestijn neer.
Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:59:44 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103568
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Zomaar op de wilde gok, gok ik dat die in Azie niet veel beter zijn dan die bij Nedcar hoor. Het is namelijk wereldwijd redelijk dezelfde technologie. Het hangt dan vooral aan de bedrijfscultuur, de planning, en ik dacht dat dat wel goed zat bij Nedcar... Ik ken ze verder niet persoonlijk hoor, maar toch.
pi_37103576
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Jij denkt dat men in China achterlijk is?
pi_37103584
quote:

[..]

Dan zouden ze de toko niet sluiten.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:00:28 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103599
quote:

[..]

Ik denk dat Japan ondertussen beter (niet heel erg veel, maar toch) technisch opgeleid personeel heeft dan Nederland, en dan met name richting automotive.

edit: Zuid Korea is een slecht voorbeeld.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:00:33 #137
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103601
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef sigme het volgende:

[..]

tssk tssk tssk.

Ik kan toch niet mijn aard verloochenen?
Ik voel me ook niet aangesproken.

Het is gewoon mooi werk om afentoe net te doen alsof je lange tenen hebt.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 19:03:05 #138
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103690
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:59 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

In China wordt nog veel werk verricht met de hand. Ook veel electronische consumente producten.
Met daadwerkelijke automatisering is men nog niet zo ver. Maar wat wil je ook met een loontje van 30cent per uur
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37103852
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:59 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Nee maar op het moment dat de transportkosten van daar naar hier boven de loonkosten hier uitkomenkan het uit toch?
  woensdag 19 april 2006 @ 19:08:40 #140
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37103891
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef Ponskaart het volgende:
Just in time planning win je niet veel mee, zeker niet in een niet al te florerende automarkt. Je zit nl. wel met vast personeel.
Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
pi_37103913
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:03 schreef George-Butters het volgende:

[..]

In China wordt nog veel werk verricht met de hand. Ook veel electronische consumente producten.
Met daadwerkelijke automatisering is men nog niet zo ver. Maar wat wil je ook met een loontje van 30cent per uur
Een fabriek wordt letterlijk opgebouwd zoals hier, dat is geografisch onafhankelijk. Het bouwplan komt echt niet van de lokale chinese bouwvakker. Wel moeten mensen opgeleid worden om te assembleren, maar dat is met zoveel mensen en dus keuze niet zo moeilijk. Het gaat vooral om aansturing.
Nee, ik geef Nedcar weinig hoop. Staken vind ik dan ook kansloos, maar wel begrijpelijk. Het is echter trekken aan een dood paard. Hier toont Balkenende wel kracht, hij laat zich niet snel verleiden tot kansloze subsidies.
pi_37103976
Ik ga maar eens een man van vlees & bloed plezieren .

pi_37103982
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar op het moment dat de transportkosten van daar naar hier boven de loonkosten hier uitkomenkan het uit toch?
Ja, als de smarts alleen voor europa zijn misschien wel, maar verschepen is relatief goedkoop.
pi_37104043
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
Over dat Just in Time zo werken ze bij Scania in Zwolle ook maar dat loopt nu al een paar weken vast omdat ze ergens in Zweden aan het staken zijn .
pi_37104053
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je moet dan ook het hart van de produktie zijn, ik vrees echter dat er dan binnen europa nog te veel concurrentie is. Dan werkt het dus niet. Je hebt een groot afzetgebied nodig bij JIT, omdat je toch zo weinig mogelijk vestigingen wilt hebben om kosten te drukken. Bij een constante vraag kan dat gunstig zijn, maar die vraag is dus niet constant.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:14:49 #146
89730 Drugshond
pi_37104102
NedCar heeft kans, maar alleen met een meer partijen constructie.
Slechts en alleen Mitsubishi is niet voldoende. Dat is gokken op 1 paard.

Er is echter ook een ander probleem. Auto's gaan langer mee, en zijn minder storingsgevoelig.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:16:56 #147
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37104158
't is een epidemie...
quote:
Peugeot unions consider striking
Peugeot workers
Workers said they feel utterly betrayed
Unions have said they are considering industrial action over the news that 2,300 workers will lose their jobs when a Warwickshire car plant closes.

It follows the announcement that the Peugeot plant at Ryton, near Coventry, will close by mid-2007.

A union spokesman said industrial action may not be taken straight away, but they will fight the decision.

Peugeot has blamed high production and logistical costs for the decision. Work has halted while staff attend meetings.

The message to the board in France is that it's not going to be a walkover and to think again
Des Quinn, Transport and General Workers' Union

In pictures: Ryton's history

Following a mass meeting of the workforce, union leaders said workers felt totally betrayed and said if the company had hoped for a trouble-free closure then they could think again.

Unions are set to meet with management on Thursday.

Questioned about how they might fight the company, Des Quinn, of the T&G, said it did not have to be through strikes.

"We are looking initially at a social and political campaign, which might involve disruption to car sales or Peugeot's operations," he said.

"The message to the board in France is that it's not going to be a walkover and to think again."

He added that they had received support from workers in France.

I don't know what I am going to do now... I sat down and cried last night... I don't know what hope there is at the moment
Peugeot employee of 17 years

Communications director John Goodman said he realised it was a difficult time for staff and that employees had brought about tremendous productivity improvements.

"Unfortunately that just doesn't change the economics of the situation because the situation is that Ryton is the most expensive manufacturing plant in Europe," he said.

Mr Goodman added that every car produced there cost 415 euros (£286) more than anywhere else in Europe.

In the House of Commons the prime minister expressed sadness and sympathy for the workers set to lose their jobs.

Ryton plant
Production at Ryton will halt in July 2007
Tony Blair said such job losses were "inevitable" from time to time and were the result of global pressures, not the British position, which remained healthy.

Tory leader David Cameron said the closure was a "desperate blow" that was a symptom of a loss of economic competitiveness under Labour.

One Peugeot employee of 17 years, who attended Wednesday's meeting, said he did not think workers would support a strike.

He said union members laughed when leaders said they were proposing industrial action.

"It was a very boisterous meeting and fairly defeatist too.

"Why cut our own throats? The company has made the decision and it is going to close," he said.

He added he would like to see the unions fight for the best deal for the workers.

"I don't know what I am going to do now. I sat down and cried last night.

HAVE YOUR SAY
Manufacturing is a backbone of society
Gordon Kerman, Edinburgh

Send us your comments

"I don't know what hope there is at the moment. I think we are feeling sorry for ourselves."

He said he expected to be back at work on Thursday.

Production at Ryton will move to a single shift in July and halt completely in mid-2007.

In 2004, up to 1,000 jobs were lost in Coventry when Jaguar moved production to Birmingham.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:18:05 #148
89730 Drugshond
pi_37104201
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Over dat Just in Time zo werken ze bij Scania in Zwolle ook maar dat loopt nu al een paar weken vast omdat ze ergens in Zweden aan het staken zijn .
Ghe dat is een schending van de leveringscondities (SLA-principe) en dat kan ze een fikse boete kosten. Daar is vast een raamwerk contract van.
pi_37104229
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:14 schreef Drugshond het volgende:
NedCar heeft kans, maar alleen met een meer partijen constructie.
Slechts en alleen Mitsubishi is niet voldoende. Dat is gokken op 1 paard.

Er is echter ook een ander probleem. Auto's gaan langer mee, en zijn minder storingsgevoelig.
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.
pi_37104243
  woensdag 19 april 2006 @ 19:27:07 #151
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37104497
quote:
Dwazen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 19:29:25 #152
89730 Drugshond
pi_37104572
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Ponskaart het volgende:
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.
reviseren met vele oude modellen ?
Dat is niet met high-tech te doen. Net alsof je een blue-print hebt van elke auto-model-type-aanpassing.
Juist de high-tech moet je ten volle benutten. De keuze is heel simpel. Of je bent concurentie-waardig in Europa en trekt nieuwe geschikte partijen aan. Of je bent redudant en je hebt geen bestaansrecht.
Het gaat alleen om de centen (en een goed commercieel/technisch verhaal).
En over dat laatste heb ik mijn vraagtekens.... Renault, Volvo , Mitsubishi zijn er allemaal ingestapt maar ze zijn er ook (straks) allemaal weer vertrokken. En dat zijn toch geen misselijke players.
pi_37104712
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

reviseren met vele oude modellen ?
Dat is niet met high-tech te doen. Net alsof je een blue-print hebt van elke auto-model-type-aanpassing.
Juist de high-tech moet je ten volle benutten. De keuze is heel simpel. Of je bent concurentie-waardig in Europa en trekt nieuwe geschikte partijen aan. Of je bent redudant en je hebt geen bestaansrecht.
Het gaat alleen om de centen (en een goed commercieel/technisch verhaal).
En over dat laatste heb ik mijn vraagtekens.... Renault, Volvo , Mitsubishi zijn er allemaal ingestapt maar ze zijn er ook (straks) allemaal weer vertrokken. En dat zijn toch geen misselijke players.
Veel onderdelen worden al voor diverse merken gemaakt. Reviseren bedoel ik motortechnisch. Op elektronica valt niet zoveel te doen. Ik blijf erbij dat iets arbeidsintensiefs met een globaal produkt weinig bodem kan hebben op ons grondgebied. Jouw opmerking over technische hoogwaardigheid snijdt hout. Nu al hebben garages teruglopende klandizie, terwijl ze toch het meeste verdienen aan onderhoud en reparatie. Wellicht kan de fabriek meer richting de garage-werkzaamheden. Al is dat nog steeds arbeidsintensief, echter wel zeer lokaal nodig.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:34:07 #154
89730 Drugshond
pi_37104863
Ontroerend. Bush als oorlogsmisdadiger tegen het arme Irak.
pi_37105641
Ik meen me te herinneren dat de arbeidskosten ongeveer 5% van de kostprijs van een auto veroorzaken. De autoindustrie is een kapitaalintensieve sector, niet arbeidsintensief.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:04:21 #157
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37105741
5% peanuts!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37105759
Nou ja, Bush is natuurlijk gewoon een oorlogsmisdadiger. En het filmpje heb ik niet gezien.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:05:05 #159
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37105773
De lak kost waarschijnlijk duurder..
  woensdag 19 april 2006 @ 20:06:56 #160
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37105832
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:38 schreef Ponskaart het volgende:
Ontroerend. Bush als oorlogsmisdadiger tegen het arme Irak.
Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.
pi_37105851
Kost veel.

Is duur.
pi_37105889
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
Inderdaad .
pi_37105897
quote:
...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...

Iedereen (bijna iedereen) voelt instinctief aan dat dit ellende gaat geven, het oude testament is een boosaardig en bijzonder immoreel boek. Maar dat mag niet publiekelijk geconcludeerd worden.
pi_37105939
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:36 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Mijn god, ik hoor sporadisch verhalen dat het gehele onderwijs systeem verwoest wordt door de fundamentalisten. Zo schijnen professoren en hoogleraren een geliefd doelwit te zijn. Ik heb zelfs gehoord dat er nauwelijks nog universitair personeel is in Irak, die zijn of vermoord, of massaal gevlucht.
De weg wordt vrijgemaakt voor de madrassas.
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.
pi_37105973
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.

Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:11:31 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37105985
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:08 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...

Iedereen (bijna iedereen) voelt instinctief aan dat dit ellende gaat geven, het oude testament is een boosaardig en bijzonder immoreel boek. Maar dat mag niet publiekelijk geconcludeerd worden.
Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:11:55 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37106000
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.

Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
Ja, dat doen ze met robots ook.
pi_37106029
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.
Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.
pi_37106071
Het is lullig dat die mensen hun baan verliezen maar ja je kunt iets niet in stand houden alleen omdat het anders zielig is voor al die mensen.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:15:15 #170
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37106125
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.
Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.
pi_37106169
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:

Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
pi_37106223
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.
En een van de redenen dat er zoveel in dingen wordt gestopt als raketschilden is idd door de lobby. Dat geld kunnen ze beter in peacekeeping enzo poten omdat ze het daar op verkloten atm. =X
pi_37106269
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:10 schreef Monidique het volgende:
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.
Logisch dat intellectuelen de eerste zijn die uit de weg worden geruimd. Aan kritische burgers heb je immers niets als totalitair regime of groepering.

Gelukkig moeten wij de radicalen (toekomstige) democraten ook in Irak steunen omdat ze democratische hervormingen doorvoeren. Misschien niet nu maar wellicht morgen.
Dat er hier en daar een paar worden omgelegd is slechts een klein detail. Het gaat om de lange termijn en het grotere totaal plaatje.
pi_37106333
Helaas is het grotere plaatje geen mooi, democratisch plaatje, vooralsnog.
pi_37106359
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
Ik meen dat ik dat gelezen heb in een Duits vakblad waarop m'n vader geabonneerd is: ATZ

Verder was het tot voor kort zo dat de Duitse werkgelegenheid in de auto-industrie jaarlijks nog steeds met enkele tienduizenden banen per jaar toenam, en ook de metaalsector als geheel. Er waren ook 2/3 jaar geleden zo'n 300.000 banen vacant in de metaalsector.

Wat denk ik het probleem van Duitsland is dat het een wat eenzijdige economie heeft, en vooral dat ze het teveel moeten hebben van de export. Het lijkt erop dat alle hervormingen van de afgelopen jaren mensen onzeker hebben gemaakt, en daardoor spaarzaam/zuinig. De situatie in bijvoorbeeld het restaurantwezen is dramatisch. Dat is zo achteruit gegaan de afgelopen jaren, ik ken zo een paar resraurants die vroeger uitpuilden, en nu of failliet zijn of vegeteren.

Pas een beetje op met die Angelsaksische pers, en met name de Engelse, die zijn zwaar gefrustreerd, en hebben ook een echt ideologische missie, het bekende Angelsaksisch korte-termijn denken. Wat dat voor gevolgen heeft kun je nu zien bij Ford en GM, die zijn praktisch failliet.
Als Bush ook in Iran op avontuur gaat en de olieprijzen nog verder omhoog schieten kunnen we afscheid nemen van deze twee reuzen op lemen voeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 19-04-2006 20:31:45 ]
pi_37106392
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Oh daarvan is mij niets bekend.

Nedcar is toch al langer een zorgenkindje. Het wordt tijd dat ze het gezond maken of gewoon sluiten. Eerst werden er Volvo's gemaakt dat gebeurt nu in Gent en nu heb je straks alleen nog de Mitsubishi Colt een auto die ook niet bijster goed verkoopt.

Balkenende kan er verder ook niets aan doen omdat je als overheid geen geld mag steken in dat soort projecten omdat Brussel dan weer dwars gaat liggen. Jaja lang leve Europa maar dat geheel terzijde.
pi_37106426
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
pi_37106587
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!

.
pi_37106629
De Engelse autoindustrie is het meest tragische verhaal van een land wat toch al veel heeft verloren van haar glans en eigenlijk is weg gezakt in de middelmatigheid.
pi_37106669
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.
Vat het niet op als de bekenden links-rechts-opinieherders theorieën. Er wordt vaak gezegt dat het de ''gematigde'' christenen zijn die verantwoordelijk zijn voor het instandhouden van dit soort extremisme, en ik ben het daarmee eens. Maar vervolgens krijg je allerlei termen als fundamentalistische atheïsten of seculiere-extremisten naar je hoofd geslingerd, meestal door zogenaamde "liberalen".

Ik vraag me ook af wie er nu de werkelijke godslasteraars zijn. Stel dat God bestaat en hij/zij voldoet aan de beschrijvingen, ultiem rechtvaardig, goed etc. En vervolgens worden hem/haar zulke uitspraken en daden aangewreven zoals we in de bijbel/koran/torah kunnen lezen, is er iets lasterlijker dan dat?
Daarom denk ik dat het tijd wordt om een streep te zetten door die zogenaamde heiligheid van die boeken. Maar goed, wishfull thinking.
pi_37106744
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
dat Angelsaksisch korte-termijn denken is dan ook alleen bedoeld als export
pi_37106757
O mijn godje, Anita is terug.
pi_37106785
quote:
George W. Bush's presidency appears headed for colossal historical disgrace. Barring a cataclysmic event on the order of the terrorist attacks of September 11th, after which the public might rally around the White House once again, there seems to be little the administration can do to avoid being ranked on the lowest tier of U.S. presidents. And that may be the best-case scenario. Many historians are now wondering whether Bush, in fact, will be remembered as the very worst president in all of American history.
[ bron ]
pi_37106786
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
Jack wil der meteen palen.
pi_37106845
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
in de eerste selectie van Ajax?
pi_37107066
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.

Het grote verschil tussen Scania en bedrijven als Daimler Chrysler en Mitsubishi, is dat deze laatsten de afgelopen jaren vreselijkl hebben lopen blunderen, waardeloos management. De topman van Daimler, Jürgen Schremp, heeft het gepresteerd om de beurswaarde van Daimler Chrysler te halveren gedurende zijn veels te lange termijn. En naarmate de koers wegzakte ging zijn loon omhoog, waanzinnig! Dat is wat mij betreft de symbolisering van het Angelsaksisch economisch denken, korte termijn, zakkenvullen, zakkenvullen en nog meer korte termijn. Het tegenovergestelde van Daimler Chrysler, en ook GM en Ford, zijn bedrijven als Toyota, Scania, BMW en Porsche.

Het is zelfs zo dat de vrachtwagens van Daimler jaren en jaren zwaar verlies leden, maar die verliezen werden opgevangen door de autoverkoop. Als Scania te goed verkocht in Duitsland ging Daimler flink onder de kostprijs verkopen (dumpen).
pi_37107238
Voetbal, .
pi_37107289
Groot probleem bij DaimlerChrysler en dat met name Mercedes is het gebrek aan kwaliteit van de E-klasse.

De E-klasse was toch altijd hét visitekaartje van Mercedes naar de buitenwereld. Als je bij zo'n model gaat blunderen dan zijn de rapen gaar en moet je het geschonden vertrouwen weer herstellen.

Nu weten ze bij 'Das Haus' wel wat auto's bouwen is. De bakermat van de auto bevindt zich immers bij Mercedes maar dat je af gestraft kan worden blijkt. Zelfs Mercedes is niet heilig.

Om maar te zwijgen over Smart. Dat ze die divisie niet afstoten is me een raadsel.
pi_37107420
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Dat is natuurlijk niet altijd zo geweest, en het is ook niet meer dan een smoes om op de korte termijn de bonussen en optieregelingen te kunnen opstuwen. Die mentaliteit loopt uiteindelijk uit op een geweldige valpartij, en waar ik me zorgen om maak is dat wij, en ook Duitsland/Europa, ons van alles wijs laten maken.

Van de industrie in Engeland is in ieder geval bijna helemaal niets meer over. Als wij thuis lol willen hebben gaat m'n vader verhalen vertellen over wat hij zoal meegemaakt en gezien heeft tijdens zakenreizen in Engeland. Vooral z'n verhalen over Engelse hotels zijn hilarisch, hij is zo iemand die als er ergens een zwakke plek zit, dan weet hij het te vinden en te slopen.
pi_37107706
Een eekhoorn op het speelveld, .
pi_37107849
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
Groot probleem bij DaimlerChrysler en dat met name Mercedes is het gebrek aan kwaliteit van de E-klasse.

De E-klasse was toch altijd hét visitekaartje van Mercedes naar de buitenwereld. Als je bij zo'n model gaat blunderen dan zijn de rapen gaar en moet je het geschonden vertrouwen weer herstellen.

Nu weten ze bij 'Das Haus' wel wat auto's bouwen is. De bakermat van de auto bevindt zich immers bij Mercedes maar dat je af gestraft kan worden blijkt. Zelfs Mercedes is niet heilig.

Om maar te zwijgen over Smart. Dat ze die divisie niet afstoten is me een raadsel.
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).
Scania heeft één keer een avontuur gehad met Saab, en dat snel gedumpt. Ze hebben natuurlijk nog een defensietak, maar verder houden ze zich bij hun leest.

Überhaupt is dat verzamelen van veel bedrijven in één conglomeraat een misser. Als aandeelhouder kun je net zo goed de aandelen van verschillende bedrijven aanschaffen, zelf je aandelen portefeuille diversificeren. Behalve dan als het werkelijk voordelen oplevert, maar dat is zelden het geval. En zo beconcureert GM nu zijn ene dochteronderneming, Opel, met een andere dochteronderneming Chevrolet/Daewoo. Wat een klunzen.
pi_37107968
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:07:08 #193
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37107997
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
Ja. Maar Bush heeft ons bevrijd van de Duitsers. Toendertijd.

Dus Bush mag dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 19-04-2006 21:07:27 (even kleine letters toepassen) ]
pi_37108024
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:03 schreef Godslasteraar het volgende:
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).
Scania heeft één keer een avontuur gehad met Saab, en dat snel gedumpt. Ze hebben natuurlijk nog een defensietak, maar verder houden ze zich bij hun leest.

Überhaupt is dat verzamelen van veel bedrijven in één conglomeraat een misser. Als aandeelhouder kun je net zo goed de aandelen van verschillende bedrijven aanschaffen, zelf je aandelen portefeuille diversificeren. Behalve dan als het werkelijk voordelen oplevert, maar dat is zelden het geval. En zo beconcureert GM nu zijn ene dochteronderneming, Opel, met een andere dochteronderneming Chevrolet/Daewoo. Wat een klunzen.
Ja die enorme conglomeraten lijken misschien handig op de korte termijn maar op de lange termijn zijn het eerder een last aan het been. Zie Azië waar die conglomeraten uit elkaar vielen.

Ik ben benieuwd hoe Ford en GM de toekomst tegemoet gaan. Dat ze daar danig moeten reorganiseren lijkt me wel duidelijk anders steven ze gewoon af op een faillissement. Ze moeten een paar Japanners van Toyota in dienst nemen .

Het is een vrij ingewikkelde industrie de autoindustrie heb ik het idee. Het is allemaal niet meer zo eenvoudig als vroeger.
pi_37108129
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
He's the greatest!
pi_37108159
Binnenkort Sjors van Boesfinancieringen op tv.
pi_37108502
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
pi_37108590
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijn .
pi_37108623
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijn .
Oh we kunnen niet zonder . Je kan beter moderne relatief schone vrachtwagens uit eigen land hebben dan ouwe zooi uit het buitenland .
pi_37108648
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh we kunnen niet zonder . Je kan beter moderne relatief schone vrachtwagens uit eigen land hebben dan ouwe zooi uit het buitenland .
Nog nationalistisch ook.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:26:40 #201
93744 Finder_elf_towns
pi_37108991
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja die enorme conglomeraten lijken misschien handig op de korte termijn maar op de lange termijn zijn het eerder een last aan het been. Zie Azië waar die conglomeraten uit elkaar vielen.

Ik ben benieuwd hoe Ford en GM de toekomst tegemoet gaan. Dat ze daar danig moeten reorganiseren lijkt me wel duidelijk anders steven ze gewoon af op een faillissement. Ze moeten een paar Japanners van Toyota in dienst nemen .

Het is een vrij ingewikkelde industrie de autoindustrie heb ik het idee. Het is allemaal niet meer zo eenvoudig als vroeger.
Ja, er zijn eindeloos veel dwarsverbanden, nationale trots en snobisme. En de markt raakt natuurlijk wel verzadigd. Ik denk dat Ford en GM er een stefhuisconstructie van gaan maken. Zowel Ford als GM moeten de pensioenlasten uit de lopende rekening betalen, die hebben nooit gespaard (surprise). Ik geloof dat de pensioenlasten nu zo'n 4000 dollar per auto bedraagt, en naarmate hun verkopen dalen nemen die kosten per auto toe, een vicieuze cirkel.
Gaan ze failliet, kunnen ze mischien die pensioenlasten dumpen, jammer voor de gepensioneerden, maar het zou ze een geweldige besparing opleveren.
Of mischien dat de overheid in de VS die pensioenlasten dan overneemt, maar die hebben ook geen geld.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:37:58 #203
93744 Finder_elf_towns
pi_37109196
quote:
In de musea moeten picknickruimtes komen, zodat allochtonen gestimuleerd worden een bezoek te brengen. Dat plan uitte VVD-Kamerlid Annette Nijs (foto) vandaag in een debat met D66-staatssecretaris Medy van der Laan (Cultuur). Volgens Nijs picknicken allochtone families graag en zou een dergelijke maatregel meer allochtonen naar een museum kunnen lokken.

De Tweede Kamer debatteerde over manieren om jongeren en allochtonen naar het museum te trekken. Een meerderheid van VVD, PvdA en SP vindt dat de rijksmusea in Nederland gratis toegang moeten bieden. Wie het formulier voor belastingaangifte ontvangt moet tegelijk een cultureel paspoort krijgen, waarmee het hele gezin het museum in mag. Van der Laan ziet daar weinig in. "Als je zeven euro over hebt voor een bioscoopkaartje en twintig euro voor een voetbalwedstrijd, moet je ook geld over hebben voor museumbezoek", zo stelde de bewindsvrouw. Daarbij is het volgens haar een raar signaal om toeristen wel te laten betalen voor een kaartje en Nederlanders niet.
VVD: 'Picknicken in musea voor allochtonen'
WTF?
pi_37109307
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Meppel: Die kabine-afdeling, is het niet? De reden dat Scania in Nederland twee fabrieken had neergezet was omdat Zweden geen lid was van de EU, en zo konden ze het protectionisme van de EU omzeilen. Dat is naderhand natuurlijk veranderd.

Ik baal overigens vreselijk van die afschuwelijke toren van de ABN, walgelijk, wat een vervuiling van mijn geboortestad
pi_37109383
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, er zijn eindeloos veel dwarsverbanden, nationale trots en snobisme. En de markt raakt natuurlijk wel verzadigd. Ik denk dat Ford en GM er een stefhuisconstructie van gaan maken. Zowel Ford als GM moeten de pensioenlasten uit de lopende rekening betalen, die hebben nooit gespaard (surprise). Ik geloof dat de pensioenlasten nu zo'n 4000 dollar per auto bedraagt, en naarmate hun verkopen dalen nemen die kosten per auto toe, een vicieuze cirkel.
Gaan ze failliet, kunnen ze mischien die pensioenlasten dumpen, jammer voor de gepensioneerden, maar het zou ze een geweldige besparing opleveren.
Of mischien dat de overheid in de VS die pensioenlasten dan overneemt, maar die hebben ook geen geld.
Ik denk niet dat twee iconen van de Amerikaanse samenleving en the way of life failliet gaan of het moet een voorbode zijn voor het failliet van het hele land.

Als Japanse merken het kunnen, zie Toyota, dat moet het een GM of Ford toch ook lukken met eerst keiharde reorganisaties. Amerika is natuurlijk een enorme automarkt daar moet toch nog voldoende geld verdiend kunnen worden ook al is de markt verzadigd en is er veel concurrentie van met name Aziatische en Europese merken.

GM bijv. moet gewoon Saab afstoten of de stekker eruit trekken. Zonde voor dat merk maar dat stelt nu toch al niets meer voor.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:43:53 #206
93744 Finder_elf_towns
pi_37109424
ABN heeft hier in de buurt wel een mooi gebouw Helaas zijn ze om dat gebouw heen alles aan het omgooien, zodat het centrum van Apeldoorn alsnog een bouwput is terwijl het er vroeger niet eens zo slecht uitzag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 19-04-2006 22:19:43 ]
pi_37109445
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat twee iconen van de Amerikaanse samenleving en the way of life failliet gaan of het moet een voorbode zijn voor het failliet van het hele land.

Als Japanse merken het kunnen, zie Toyota, dat moet het een GM of Ford toch ook lukken met eerst keiharde reorganisaties. Amerika is natuurlijk een enorme automarkt daar moet toch nog voldoende geld verdiend kunnen worden ook al is de markt verzadigd en is er veel concurrentie van met name Aziatische en Europese merken.

GM bijv. moet gewoon Saab afstoten of de stekker eruit trekken. Zonde voor dat merk maar dat stelt nu toch al niets meer voor.
Moeten ze wel genoeg olie hebben om de auto's te kunnen blijven rijden .
pi_37109527
InHolland is de Scientology van de managentwereld.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:47:26 #209
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37109578
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:46 schreef pberends het volgende:
InHolland is de Scientology van de managementwereld.
vind ik ook.
pi_37109657
Inholland .
pi_37109683
.
pi_37109717
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:44 schreef pberends het volgende:
Moeten ze wel genoeg olie hebben om de auto's te kunnen blijven rijden .
Dat is slechts een kwestie van boren.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:50:47 #213
93744 Finder_elf_towns
  woensdag 19 april 2006 @ 21:57:15 #214
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37109970

Marijke Vos, voor het behoud van de zieke iepen. Die mogen niet gekapt worden.
pi_37110011
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Saab, waar m'n ouders al zo'n 35 jaar in rijden. Afgezien van een tweejarig uitstapje naar Mercedes, dat zeer slecht beviel. Maar Saab is nu niet veel meer dan een luxueze Opel, met wat meer stijl.
Maar ook Jaguar (Ford) gaat er aan geloven denk ik, dat gaat rampzalig. Is ook niet meer dan een opgedirkte Mondeo.

Ik kan me ook niet voorstellen dat GM en Ford failliet zouden gaan, maar alleen een technisch faillisement met een doorstart is wel wat anders dan een volledige stop. Maar met "keiharde hervormingen" ben je er niet, het management zal een andere mentaliteit moeten hebben. Mischien moeten ze idd Japanners of Duitsers importeren. De huidige topman van Daimler Chrysler schijnt het goed gedaan te hebben bij Chrysler. Maar het probleem met die pensioenen moet opgelost worden.
Aan de andere kant bieden die Japanse bedrijven ook veel werkgelegenheid in de VS. Maar ik betwijfel dat er japanse ondernemingen zijn die interesse hebben in overnames, zeker met die pensioenen als loden last.
pi_37110135
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Philips lets make things worse !!!

Philips, GA DOOD!
Jammer, ik kocht wel vaker express Philips producten, maar daar gaat nu denk ik wel verandering inkomen. Je zou bijna de Japanse economie nog liever spekken.
pi_37110228
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
ABN heeft hier in de buurt wel een mooi gebouw Helaas zijn ze om dat gebouw heen alles aan het omgooien, zodat het centrum van Apeldoorn alsnog een bouwput s terwijl het er vroeger niet eens zo slecht uitzag.
Tot voor kort was de Peperbus, kerktoren, het enige van Zwolle wat op een afstand te zien is, afgezien dan van de IJsselcentrale, maar nu domineert een werkelijk foeilelijke toren de gehele horizon. Heel erg jammer.

Apeldoorn, ABN gebouw, tegenover het gemeentehuis?
  woensdag 19 april 2006 @ 22:08:10 #218
93744 Finder_elf_towns
pi_37110370
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:04 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Apeldoorn, ABN gebouw, tegenover het gemeentehuis?
Nee, dat is de Rabobank, ik bedoel het kantoor "Wapenrust".
pi_37110451
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:58 schreef Godslasteraar het volgende:
Saab, waar m'n ouders al zo'n 35 jaar in rijden. Afgezien van een tweejarig uitstapje naar Mercedes, dat zeer slecht beviel. Maar Saab is nu niet veel meer dan een luxueze Opel, met wat meer stijl.
Maar ook Jaguar (Ford) gaat er aan geloven denk ik, dat gaat rampzalig. Is ook niet meer dan een opgedirkte Mondeo.

Ik kan me ook niet voorstellen dat GM en Ford failliet zouden gaan, maar alleen een technisch faillisement met een doorstart is wel wat anders dan een volledige stop. Maar met "keiharde hervormingen" ben je er niet, het management zal een andere mentaliteit moeten hebben. Mischien moeten ze idd Japanners of Duitsers importeren. De huidige topman van Daimler Chrysler schijnt het goed gedaan te hebben bij Chrysler. Maar het probleem met die pensioenen moet opgelost worden.
Aan de andere kant bieden die Japanse bedrijven ook veel werkgelegenheid in de VS. Maar ik betwijfel dat er japanse ondernemingen zijn die interesse hebben in overnames, zeker met die pensioenen als loden last.
Mijn tante heeft een Saab. Leuke auto rijdt goed maar wat je zegt het is niet meer dan een dure Opel. De huidige modellen vind ik persoonlijk helemaal afschuwelijk met als negatieve uitschuiter de Subaru Saab 9-7x. Dat hele merk heeft GM de vernieling in geholpen. Met Jaguar zal het inderdaad wel niet veel beter gaan. De kleine Jag, de x-type is volgens mij ook behoorlijk geflopt zie hem vrijwel nooit rijden.

Chrysler is volgens mij de enige Amerikaanse fabrikant die het wel redelijk doet. Wellicht moeten ze bij Gm en Ford af van het snelle winst maken en meer op de lange termijn gaan denken. Nu weet ik verder niet zoveel van de Amerikaanse automarkt maar volgens mij waren met name Ford en GM veel te opportunistisch bezig en hebben ze een onoverzichtelijk modellen gamma, waar VAG overigens ook last van heeft. De VW Phaeton die in het vaarwater gaat zitten van de A8 . De Phaeton en Touareg schijnen ook prestige objecten geweest te zijn. Waarbij de laatste het nu niet onverdienstelijk doet maar de Phaeton is mi gewoon een overbodige auto. Voor het luxe segment hebben ze immers Audi.

We zullen wel zien wat GM en Ford gaan doen. Het zijn grote jongens maar ook die kunnen niet eeuwig potverteren.
pi_37110476
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, dat is de Rabobank, ik bedoel het kantoor "Wapenrust".
Ach ja, is ook zo, Rabo. Ik ben al een hele tijd niet meer in Apeldoorn geweest, kwam er voreger vaak, er woonde een goede vriend van mij, die nu om onbegrijpelijke redenen in Almeloooooooo is gaan wonen maar goed

* probeert nu de naam te herinneren van dat leuke café, met biljart, in een dwarsstraat in het centrum. Maar die is mischien alweer verdwenen, van naam vernanderd.
  woensdag 19 april 2006 @ 22:14:40 #221
93744 Finder_elf_towns
pi_37110600
Almeloooooooooooooooooooooooo
pi_37110683
Videobeelden MP3-moord vrijgegeven
quote:
Door typtypo - woensdag 19 april 2006 @ 21:37 - (-2 - Troll / flame)

Meki en grote kahn.
.
pi_37110971
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mijn tante heeft een Saab. Leuke auto rijdt goed maar wat je zegt het is niet meer dan een dure Opel. De huidige modellen vind ik persoonlijk helemaal afschuwelijk met als negatieve uitschuiter de Subaru Saab 9-7x. Dat hele merk heeft GM de vernieling in geholpen. Met Jaguar zal het inderdaad wel niet veel beter gaan. De kleine Jag, de x-type is volgens mij ook behoorlijk geflopt zie hem vrijwel nooit rijden.

Chrysler is volgens mij de enige Amerikaanse fabrikant die het wel redelijk doet. Wellicht moeten ze bij Gm en Ford af van het snelle winst maken en meer op de lange termijn gaan denken. Nu weet ik verder niet zoveel van de Amerikaanse automarkt maar volgens mij waren met name Ford en GM veel te opportunistisch bezig en hebben ze een onoverzichtelijk modellen gamma, waar VAG overigens ook last van heeft. De VW Phaeton die in het vaarwater gaat zitten van de A8 . De Phaeton en Touareg schijnen ook prestige objecten geweest te zijn. Waarbij de laatste het nu niet onverdienstelijk doet maar de Phaeton is mi gewoon een overbodige auto. Voor het luxe segment hebben ze immers Audi.

We zullen wel zien wat GM en Ford gaan doen. Het zijn grote jongens maar ook die kunnen niet eeuwig potverteren.
Ja, die Piech hé, en dan bouwen ze een hele grote dure Passat, met een enorm VW embleem op de gril, ja, dat verkoopt
Die laatste modellen van Saab heb ik nooit gereden, maar de wat oudere modellen zijn heerlijk comfortabel met uitstekende stoelen, ook voor mensen van 1,90. Dat was bij die Mercedes een drama, wat een ruggebreker. Maar Saab is altijd te eigenwijs geweest, bv. geen diesel willen aanbieden, en dat breekt ze nu op. Jammer, erg jammer.

En idd, dat modellenprogramma van GM en Ford is geen touw aan vast te knopen. Ik heb het vermoeden dat hier allerlei finaciële trucs om de aandelenkoers op peil te houden een rol hebben gespeeld bij het eindeloos overnemen van fabrikanten/merken. En dus niet vanwege verstandig bedrijfseconomisch beleid. Maar dergelijke constructies lopen op een gegeven moment spaak, onvermijdelijk.
Ik denk ook dat ze wat betreft die pensioenen in het verleden er doodleuk vanuit zijn gegaan dat de martkt zou blijven groeien met een percentage x, en ook het martkaandeel van de grote drie niet zou veranderen. Dat pakte dus anders uit.

Ze hadden in ieder geval weer recordverliezen, en deze hoge olieprijs is funest voor de verkoop van al die SUV's en Pickups waar ze op draaien. Daarom kan ik me ook haast niet voorstellen dat de VS Iran zouden aanvallen, een olieprijs van boven de 100 dollars, plotseling, zou rampzalig zijn, en onvermijdelijk leiden tot de ondergang van GM en Ford.
pi_37111077
quote:
arme Meki, ondanks al z'n praatjes slaat ie volgens mij nog geen vlieg dood.

beetje flauw van die -2 trouwens
pi_37111425
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, die Piech hé, en dan bouwen ze een hele grote dure Passat, met een enorm VW embleem op de gril, ja, dat verkoopt
Die laatste modellen van Saab heb ik nooit gereden, maar de wat oudere modellen zijn heerlijk comfortabel met uitstekende stoelen, ook voor mensen van 1,90. Dat was bij die Mercedes een drama, wat een ruggebreker. Maar Saab is altijd te eigenwijs geweest, bv. geen diesel willen aanbieden, en dat breekt ze nu op. Jammer, erg jammer.

En idd, dat modellenprogramma van GM en Ford is geen touw aan vast te knopen. Ik heb het vermoeden dat hier allerlei finaciële trucs om de aandelenkoers op peil te houden een rol hebben gespeeld bij het eindeloos overnemen van fabrikanten/merken. En dus niet vanwege verstandig bedrijfseconomisch beleid. Maar dergelijke constructies lopen op een gegeven moment spaak, onvermijdelijk.
Ik denk ook dat ze wat betreft die pensioenen in het verleden er doodleuk vanuit zijn gegaan dat de martkt zou blijven groeien met een percentage x, en ook het martkaandeel van de grote drie niet zou veranderen. Dat pakte dus anders uit.

Ze hadden in ieder geval weer recordverliezen, en deze hoge olieprijs is funest voor de verkoop van al die SUV's en Pickups waar ze op draaien. Daarom kan ik me ook haast niet voorstellen dat de VS Iran zouden aanvallen, een olieprijs van boven de 100 dollars, plotseling, zou rampzalig zijn, en onvermijdelijk leiden tot de ondergang van GM en Ford.
Eigenwijs zijn ze inderdaad altijd geweest bij Saab. Probleem bij Saab is dat het een erg kleine doelgroep aanspreekt. Dat hoeft opzich niet erg te zijn maar als het daarnaast onderdeel is van een groot en log bedrijf wat uiteindelijk toch voor de massa produceert komt het vroeg of laat in de knel of wordt het een zorgenkindje.

De hoge olieprijzen zullen GM en Ford zeker parte spelen als je kijkt naar het modellenprogramma zijn dat toch voornamelijk nog steeds benzine slurpende monsters. Stoer geef ik toe maar met een stijgende prijs van olie kan je zoiets niet vast blijven houden. There is no substitute for cubic inches zit erg diep in de Amerikaanse samenleving.

Of je dat idee kan blijven vasthouden in de toekomst ik weet het niet. Een aanval op Iran is vanuit dat oogpunt inderdaad vrij rampzalig.
pi_37111513
De VS mogen blij zijn dat hun vliegdekschepen op nucleair power drijven, anders konden ze niet eens aanvallen .
pi_37111534
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:41 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Meppel: Die kabine-afdeling, is het niet? De reden dat Scania in Nederland twee fabrieken had neergezet was omdat Zweden geen lid was van de EU, en zo konden ze het protectionisme van de EU omzeilen. Dat is naderhand natuurlijk veranderd.

Ik baal overigens vreselijk van die afschuwelijke toren van de ABN, walgelijk, wat een vervuiling van mijn geboortestad
ja de kabines idd. Die fabriek is nu al een jaar of wat gesloten maar in het zelfde gebouw komt straks een grote spuiterij met behulp van o.a. wat EU subsidies niet in Zweden maar hier neergezet .
pi_37111582
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:38 schreef pberends het volgende:
De VS mogen blij zijn dat hun vliegdekschepen op nucleair power drijven, anders konden ze niet eens aanvallen .
Dat zou wat zijn ja .

Even Apeldoorn bellen .
pi_37111756
GM en Ford hebben een groot probleem. Maar dat zullen ze wel oplossen dor de pensioenfondsen van hun werknemers aan te spreken .
pi_37112023
Ja, weer even een aflevering van Space: Above and Beyond kijken, .
pi_37112842
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Eigenwijs zijn ze inderdaad altijd geweest bij Saab. Probleem bij Saab is dat het een erg kleine doelgroep aanspreekt. Dat hoeft opzich niet erg te zijn maar als het daarnaast onderdeel is van een groot en log bedrijf wat uiteindelijk toch voor de massa produceert komt het vroeg of laat in de knel of wordt het een zorgenkindje.

De hoge olieprijzen zullen GM en Ford zeker parte spelen als je kijkt naar het modellenprogramma zijn dat toch voornamelijk nog steeds benzine slurpende monsters. Stoer geef ik toe maar met een stijgende prijs van olie kan je zoiets niet vast blijven houden. There is no substitute for cubic inches zit erg diep in de Amerikaanse samenleving.

Of je dat idee kan blijven vasthouden in de toekomst ik weet het niet. Een aanval op Iran is vanuit dat oogpunt inderdaad vrij rampzalig.
Saab had veel meer mensen kunnen aanspreken, maar dat moet je dan ook wel willen. Ik vraag me ook af hoe Volvo personenwagens het doet.

M'n moeder heeft vorige week een doos met oude boeken bij mij gedumpt, en daar zat ook nog een boek van mij over de Corvette. Ik zit er nu in te bladeren, en wat een prachtige auto's, (die oudere modellen dan hé) Ik was er als kind al helemaal gek van. En nu verkopen ze Daewoo's als Chevrolets, hoezo afbreken van je reputatie Nog even en de volgende Corvette komt uit Seoul, en wordt daar verkocht als de Daewoo FoeYungHai
pi_37113091
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:07 schreef Godslasteraar het volgende:
Saab had veel meer mensen kunnen aanspreken, maar dat moet je dan ook wel willen. Ik vraag me ook af hoe Volvo personenwagens het doet.
Volvo doet het naar mijn weten goed in de Premium Group van Ford. Ik denk dat Volvo ook een groter publiek aanspreekt en minder eigenwijs is en Volvo haar eigen gezicht mag behouden van Ford.
Modelgamma is natuurlijk breder dan van Saab en ze hebben goede diesels.

Mijn vader heeft een Volvo V50 diesel.
quote:
M'n moeder heeft vorige week een doos met oude boeken bij mij gedumpt, en daar zat ook nog een boek van mij over de Corvette. Ik zit er nu in te bladeren, en wat een prachtige auto's, (die oudere modellen dan hé) Ik was er als kind al helemaal gek van. En nu verkopen ze Daewoo's als Chevrolets, hoezo afbreken van je reputatie Nog even en de volgende Corvette komt uit Seoul, en wordt daar verkocht als de Daewoo FoeYungHai
De naamswijziging van Daewoo naar Chevrolet is eigenlijk onvergefelijk. Bij Chevrolet denk je aan grote stoere auto's waaronder de Vette en dan zie je van die te groot uitgevallen boodschappen auto's rijden. Zonde, eeuwig zonde.
pi_37113279
klik:

Good'ol days
  woensdag 19 april 2006 @ 23:24:13 #234
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37113558
quote:
Vet .

Oldtimers en dan met name de echte oldtimers zijn zoveel mooier dan de gemiddelde auto's van nu maar ja misschien zeggen we dat over x aantal jaren ook over de auto's van nu als we ze vergelijken met auto's van dan.
pi_37113603
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:13 schreef MrX1982 het volgende:
Het is lullig dat die mensen hun baan verliezen maar ja je kunt iets niet in stand houden alleen omdat het anders zielig is voor al die mensen.
Dat is de realiteit en verder zijn ze gewoon in loondienst, ze hebben geen flikker te vertellen. Dat denken loonslaven vaak, dat ze dan ook wat te vertellen hebben.

Ik ben overigens ook loonslaaf.
pi_37113693
http://www.stemrita.nl/index.php?pageID=15&n=6
quote:
“In 1974 ging ik rechten studeren in Nijmegen en daar begon mijn politieke bewustzijn. De discussies tussen mij en mijn broer liepen zo hoog op, dat mijn ouders besloten dat mijn broer thuis bleef of ik. Hij plakte VVD-affiches op de ramen, en ik hing de PSP-affiches er naast. Na een jaar rechten ben ik sociologie gaan studeren, want ik wilde graag criminologie doen. Ik vroeg me toen al af: waarom zijn mensen delinquent? Wat zijn de oorzaken? Liggen die in de samenleving of in ons rechtsysteem?”
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, linkse hond!
pi_37113701
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:28 schreef Ponskaart het volgende:
Dat is de realiteit en verder zijn ze gewoon in loondienst, ze hebben geen flikker te vertellen. Dat denken loonslaven vaak, dat ze dan ook wat te vertellen hebben.

Ik ben overigens ook loonslaaf.
Zo'n staking helpt toch ook niet. Slechts symboolpolitiek van de vakbond en ondernemingsraad.

Ik ben ook een loonslaaf maar tevens student .
Helaas werk ik wel toe naar een loonslaaf dienstverband. Raar eigenlijk. Ergens naar toe werken wat je verafschuwd.
pi_37113811
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zo'n staking helpt toch ook niet. Slechts symboolpolitiek van de vakbond en ondernemingsraad.

Ik ben ook een loonslaaf maar tevens student .
Helaas werk ik wel toe naar een loonslaaf dienstverband. Raar eigenlijk. Ergens naar toe werken wat je verafschuwd.
Die vakbonden varen er wel bij, meer aanmeldingen, meer publiciteit. Het is sneu, dat zal niemand ontkennen, maar om er nu zo dramatisch over te doen. Het zijn er 1000 tegelijk, maar over individuele ontslagen zeurt niemand. Beetje hypocriet allemaal.
pi_37113912
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:33 schreef Ponskaart het volgende:
Die vakbonden varen er wel bij, meer aanmeldingen, meer publiciteit. Het is sneu, dat zal niemand ontkennen, maar om er nu zo dramatisch over te doen. Het zijn er 1000 tegelijk, maar over individuele ontslagen zeurt niemand. Beetje hypocriet allemaal.
Het past opzich mooi in het algemene beeld wat de media/politiek schept over de stand van zaken in Nederland.

Het is allemaal lang niet zo erg als wordt voorgesteld.
quote:
Voor Nederland voorspelt het IMF, de toezichthouder van de wereldeconomie, economische groei die in ieder geval tot 2007 aanhoudt. Met een groeicijfer van 2,5 procent dit jaar schuift Nederland op van achterblijver naar middenmotor in Europa. De werkloosheid daalt van 4,9 procent vorig jaar naar 4,3 procent in 2007, verwacht het IMF. Na Ierland heeft Nederland daarmee het laagste aantal mensen zonder baan van heel Europa.
http://www.volkskrant.nl/(...)ldeconomie_houdt_aan

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 19-04-2006 23:45:20 ]
pi_37113979
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vet .

Oldtimers en dan met name de echte oldtimers zijn zoveel mooier dan de gemiddelde auto's van nu maar ja misschien zeggen we dat over x aantal jaren ook over de auto's van nu als we ze vergelijken met auto's van dan.
hier hebben ze wel mooie pics mocht ik volgende maand de Jackpot winnen rijdt er de maand daarop een Corvette uit '63 door Den Haag met een vent achter het stuur die gilt als een keukenmeid

http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=93
pi_37114077
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:38 schreef Godslasteraar het volgende:
hier hebben ze wel mooie pics mocht ik volgende maand de Jackpot winnen rijdt er de maand daarop een Corvette uit '63 door Den Haag met een vent achter het stuur die gilt als een keukenmeid

http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=93
Ik heb hier in mijn vitrinekast een schaalmodel van een Corvette uit 1957 .

Dat model.
pi_37114112
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:36 schreef MrX1982 het volgende:

Hedt is allemaal lang niet zo erg als wordt voorgesteld.
Ja, hoi, wie heeft het nou telkens over hoe slecht het wel niet gaat met de Nederlandse cultuur, economie, mentaliteit en samenleving?
pi_37114134
Wel een bijzonder dt-fout, . Maar nu ga ik slapen, .
pi_37114224
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:41 schreef Monidique het volgende:
Ja, hoi, wie heeft het nou telkens over hoe slecht het wel niet gaat met de Nederlandse cultuur, economie, mentaliteit en samenleving?
De oppositie?
pi_37114252
Ook. Maar de oppositie is voor mietjes!
pi_37114318
Precies. Weg met de oppositie. Het kan in Zundert immers ook .
pi_37114369
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik heb hier in mijn vitrinekast een schaalmodel van een Corvette uit 1957 .

[afbeelding]
Dat model.
Ja, zo'n mooie auto

Dit is trouwens het boek waar ik het over had:
http://cgi.ebay.com/The-C(...)ryZ378QQcmdZViewItem
De voorpagina is wat minder, maar het zit vol met erg mooie foto's. Maar tegenwoordig kosten dit soort boeken geen donder meer, en mischien met nog mooiere foto's. Tijd dat ik weer eens naar de Slegte, én naar bed ga

mazzel!
pi_37114481
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:50 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, zo'n mooie auto

Dit is trouwens het boek waar ik het over had:
http://cgi.ebay.com/The-C(...)ryZ378QQcmdZViewItem
De voorpagina is wat minder, maar het zit vol met erg mooie foto's. Maar tegenwoordig kosten dit soort boeken geen donder meer, en mischien met nog mooiere foto's. Tijd dat ik weer eens naar de Slegte, én naar bed ga

mazzel!
Ik heb een soort gelijk boek over de Corvette. Jaren geleden een keer gekocht bij de Makro .

Slaapse .
pi_37114618
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn ja .

Even Apeldoorn bellen .
Bush: "If Iran wants nukes, we'll get it for them"
pi_37114667
Teringpoepzooi, de eerste muggen zijn er weer hoor. STERF.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:07:18 #252
89730 Drugshond
  donderdag 20 april 2006 @ 00:08:43 #253
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37114838
quote:
Avondklok Nepal na doden bij protesten
ANP/AFP/RTR

KATHMANDU - De autoriteiten in Nepal hebben woensdag een avondklok ingesteld in de hoofdstad Kathmandu en de veiligheidstroepen bevolen op iedereen te schieten die zich er niet aan houdt. De maatregel lijkt te maken te hebben met een grote demonstratie die de oppositie voor donderdag heeft aangekondigd.

Bij protesten tegen de monarchie woensdag in het oosten van Nepal hebben veiligheidstroepen zeker vier demonstranten doodgeschoten, aldus getuigen. Er zijn volgens een mensrechtenbeweging tientallen gewonden gevallen.

De slachtoffers vielen in Chandragadhi in het district Jhapa, ongeveer 600 kilometer ten oosten van de hoofdstad Kathmandu. De veiligheidstroepen begonnen te schieten toen de demonstranten het centrum van de stad wilden binnentrekken in strijd met het verbod op openbare bijeenkomsten, zeiden getuigen.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:10:24 #254
89730 Drugshond
pi_37114922
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef pberends het volgende:
daar weten je eenden vast wel iets voor
pi_37114927
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef pberends het volgende:
Spuiten met gif .
  donderdag 20 april 2006 @ 00:13:21 #257
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37114947
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kunnen we die NedCar robots niet ombouwen tot robo-cops.
hehehe, 't schijnt er een teringzooi te zijn. Ik ga eens navragen welk level strike de BBC World service dit noemt
  donderdag 20 april 2006 @ 00:13:53 #258
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37114967
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Spuiten met gif .
Elk busje met een plaatje van een doodshoofdje is voldoende
pi_37115028
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:13 schreef Tafkahs het volgende:
Elk busje met een plaatje van een doodshoofdje is voldoende
Precies en dan lekker slapen.

Het doodt muggen maar voor mensen is het volkomen gezond .
  donderdag 20 april 2006 @ 00:30:24 #260
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37115326
goed idee, pitten.

Tot ziens, Sidekick waakt over u
pi_37115822
Tsja.
pi_37115876
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:08 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het is gewoon debiel, had jij er al van gehoord? Las er toevallig net over namelijk, maar ik kende deze Gristelijke Taliban nog niet.
pi_37115967
pi_37118012
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:58 schreef RichardQuest het volgende:
Inteelt!
Maar bij de eerste gelegenheid die hij krijgt ......
pi_37118042
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het is gewoon debiel, had jij er al van gehoord? Las er toevallig net over namelijk, maar ik kende deze Gristelijke Taliban nog niet.
De naam kende ik niet, maar ik heb dergelijke christelijke extremisten al welleens geinterviewed zien worden. Daarbij zijn partijen als de SGP enzo daar niet ver van verwijderd, ze zeggen het alleen niet hardop.

ga maar eens op pad
pi_37118220
Ruim 20.000 mensen zitten in dodencel

Hier kan geen Al Qaida of Mo B. aan tippen .
  donderdag 20 april 2006 @ 09:18:34 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37118813
quote:
China, Iran, Saudi-Arabië en de Verenigde Staten
De As van het Kwaad.
pi_37118878
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

De As van het Kwaad.
Vier landen met "grote idealen" .
  donderdag 20 april 2006 @ 09:27:47 #269
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37118988
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vier landen met "grote idealen" .
pi_37119148
VVD-top ergert zich aan opstelling Verdonk

Maakt niet uit, wij snappen haar ook niet.
pi_37119423
Twee weken geleden was ik in een museum in Laos. Laos is communistisch en ooit in oorlog met Amerika. De teksten in het museum waren volop anti-Amerikaans!

"These weapons were used by the American emperialists and their puppets to kill our people" !!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_37120049
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:50 schreef sizzler het volgende:
Twee weken geleden was ik in een museum in Laos. Laos is communistisch en ooit in oorlog met Amerika. De teksten in het museum waren volop anti-Amerikaans!

"These weapons were used by the American emperialists and their puppets to kill our people" !!
Zo hoort dat .

Dag sizzler .
  donderdag 20 april 2006 @ 10:36:06 #273
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37120467
quote:
Aantal werklozen blijft dalen

Uitgegeven: 20 april 2006 09:56
VOORBURG - De werkloosheid blijft afnemen. In het eerste kwartaal van dit jaar zaten 438.000 mensen zonder werk. Dat zijn er 13.000 minder dan in de periode van december 2005 tot en met februari 2006, zo blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag heeft gepubliceerd.

De cijfers komen er op neer dat de afgelopen drie maanden 6,2 procent van de beroepsbevolking werkloos was. Een jaar eerder was dat nog 7 procent.
pi_37120531
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zo hoort dat .

Dag sizzler .
  donderdag 20 april 2006 @ 10:43:15 #275
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37120657
quote:
Laat antipartijsentiment varen
Gedegen onderzoek naar functioneren politieke organisaties gewenst

Politieke partijen zijn in een gezonde democratie onmisbaar, maar ze moeten wel van karakter veranderen, aldus onlangs de conclusie van een onderzoek naar de toekomst van politieke partijen. Volgens prof. dr. Ruud Koole wordt het tijd dat men gedegen onderzoek betrekt bij het vellen van een oordeel over het functioneren van partijen.

Onlangs stond in deze krant een bericht met de kop ”Onderzoek: Partijen moeten veranderen”. Het bericht deed verslag van een symposium dat georganiseerd was door het ministerie van Binnenlandse Zaken. Daar voerde onder anderen Hans Anker het woord, die in opdracht van het ministerie onderzoek had verricht naar hoe de burgers „als consument” de politieke partijen waarnemen in vergelijking met single-issueorganisaties als War Child, Amnesty International en Greenpeace.

Het is goed dat over het (voort)bestaan van politieke partijen wordt nagedacht en daarom kan onderzoek geen kwaad. De vraag is of dit onderzoek van het ministerie van Binnenlandse Zaken daarbij helpt.

De voornaamste conclusie, dat partijen onmisbaar zijn maar moeten veranderen, lijkt op het eerste gezicht weinig meer dan een open deur. Dat partijen in democratieën onmisbaar zijn, wisten we al langer en dat zij zich moeten aanpassen aan veranderende omstandigheden, is een inzicht zo oud als de partijen zelf.

Anker cum suis stellen dat partijen opener en duidelijker moeten zijn en burgers veel actiever moeten betrekken bij het afwegen van belangen. Althans, dat concluderen zij op basis van vier zogeheten focusgroepen, waarin telkens tien mensen met elkaar in gesprek gaan en vragen beantwoorden over politieke partijen.

Het resultaat is een momentopname van het beeld dat op het moment van het onderzoek (12 en 13 december 2005) over partijen bestaat. En dat beeld is beroerd. Partijen zijn „niet inspirerend, niet duidelijk, luisteren niet, weten niet wat er speelt.”

De onderzoekers lieten de focusgroepen ook reageren op het idee om het geografisch organisatiemodel (met lokale afdelingen) aan te vullen met een inhoudelijk organisatiemodel (met werkgroepen over thema’s). Daar voelden de ondervraagden kennelijk wel voor, en dus concluderen de onderzoekers dat „de moderne partij een interessepartij” is. Er kwam uit het onderzoek wat erin gestopt werd.

Beperkingen
Hier kom ik op de beperkingen van dit soort ’onderzoek’. Het zijn ”quick scans” waaruit best wat aardige puntjes te halen zijn, maar waaraan niet de eerste behoefte bestaat. Een gedegen onderzoek naar het functioneren van de huidige partijen, gebruikmakend van reeds beschikbare kennis, ligt eerder voor de hand. Dan was ook gebleken dat verschillende partijen allang zo’n inhoudelijk organisatiemodel hebben uitgeprobeerd, soms niet zonder succes, maar ook dat ze op de grenzen ervan zijn gestuit.

Dan had men ook niet verbaasd hoeven te zijn dat leden van politieke partijen heel vaak tevens lid zijn van single-issuebewegingen en dat er daarom veel valt af te dingen op de kennelijk ook door het ministerie gehuldigde veronderstelling dat die bewegingen in een concurrentieverhouding tot partijen staan.

Dan had ook de formele positie van partijen eens grondig kunnen worden doordacht in het licht van de vele wettelijke regelingen die het bestaan van partijen raken. Want je kunt niet de overheidssubsidiëring van partijen telkenmale verdedigen door te wijzen op de belangrijke ”intermediaire rol” van partijen en tegelijk allerlei andere wettelijke voorstellen doen (verlaging voorkeursdrempel, rechtstreeks gekozen burgemeester, dualisering lokaal bestuur en wat er allemaal nog uit het Burgerforum of de Nationale Conventie van minister Pechtold moge komen), zonder die op hun (mogelijk negatieve) effecten op die rol te onderzoeken. Enige consistentie mag van de wetgever toch worden verwacht.

Achtereenvolgende kabinetten zijn hier in gebreke gebleven. Het huidige kabinet kan zich er niet met een snel symposium en een quick scan van afmaken. Het is eerder een taak voor een zware staatscommissie.

Tegen heug en meug
Intussen deinen symposia als die van het ministerie mee op de golven van antipartijensentiment. Ook Anker cum suis onttrekken zich daar niet aan. Discrepanties tussen het door de respondenten gevraagde ideaalbeeld van een partij en het beeld van de huidige partijen worden zonder enige maatstaf „zeer fors” genoemd.

Onderscheid tussen de verschillende partijen wordt bovendien niet gemaakt. Tegelijk verbazen zij zich er over dat de deelnemers aan het onderzoek partijen, overheid, adviesbureaus, ministeries en ambtenaren allemaal door elkaar halen. Niettemin constateren de onderzoekers zonder omhaal van woorden dat juist partijen op tal van punten zeer ernstig tekortschieten!

Het is eerder tegen heug en meug dat de onderzoekers constateren dat partijen ondanks alles onmisbaar worden gevonden, dat jongeren het lidmaatschap van partijen „interessant” vinden, dat een boodschap waarin partijen een zachte dood sterven en worden vervangen door vormen van directe democratie „in dorre aarde valt”, en dat men weinig moet hebben van partijen die louter kiesverenigingen zijn. Partijen moeten volgens de respondenten ideeën aandragen, wetenschappelijk onderzoek doen en scholing verrichten. Exit de ”campagnepartij” waarvoor Anker een aantal jaren terug nog zo hartstochtelijk pleitte.

Kritische evaluatie
Het wordt echt eens tijd dat men gedegen onderzoek betrekt bij het vellen van een oordeel over het functioneren van partijen. Daarbij hoort ook het afleggen van een a priori negatieve houding ten opzichte van partijorganisaties, hoe bon ton dat momenteel ook is.

Een kritische evaluatie van de ontwikkeling van partijen, gegeven de veranderende en weerbarstige maatschappelijke omgeving, is gewenst. Dat zou ook wel eens tot een veel positievere conclusie kunnen leiden.

De auteur is hoogleraar Nederlandse politiek, departement politicologie, aan de Universiteit Leiden.
Trouwens, ook hoi sizzler.
pi_37121662
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:47 schreef MrX1982 het volgende:

De E-klasse was geen probleemgeval, maar is wel bij de reorganisatie van bepaalde fouten in het mercedesconcern als eerste en het stevigste aangepakt, dat betekende vorig jaar dat een record aantal modellen uit de E-klasse teruggeroepen zijn, en bv het remsysteem en de elektronik vervangen werden ....

Het is gewoon een probleem dat mercedes al langer had en vele modellen kenden, de A-klasse, de ML... technische onderdelen die slecht functioneerden, ophanging die brak was ...
Omdat Mercedes flink verdiend aan onderhoud en het meestal nogal specifieke onderdelen zijn, waarvoor een gespecialiseerde mercedes garage bijna noodzakelijk is, verdiende mercedes daar juist veel geld mee ....
Zelfs een lampje vervangen, daarvoor moet je naar de garage, omdat dat niet zomaar zelf te doen is....

Zulke problemen werden onder Schremp niet aangepakt, de kritiek bestond al langer, maar men deed er niks mee, omdat men teveel enkel vooruit keek, naar een wereldconcern (Welt AG) en teveel keek naar ambitieuze plannen, en daarbij de blik op de consument en de thuismarkt verloor.....
Met de komst van Zetske is dat al behoorlijk aangepakt en het laatste jaar onder Schremp zijn de problemen al erkend en aangepakt (het terugroepen van de E-klasse gebeurde al onder Schremp, alhoewel Zetske natuurlijk toen al leider van Mercedes was, en pas later Schremp als 'hoofd' van het Daimler-Chrysler concern aflostte, Zetske vervult nu een dubbelrol)

Wat betreft de Smart... die draait momenteel weer met winst, voornamelijk omdat er keihard gesaneerd is en bv de stevig verliesgevende Smart Forfour gekilled werd...
de 'gewone' Smart verkoopt nog best goed ...

Ergens denk ik dat de duitse auto-industrie deze problemen al twee jaar terug begreep en allang ingegrepen heeft, anderhalf jaar terug waren de stakingen bij Opel in Mühlheim en Wolfsburg bij Volkswagen .... maar die hebben de saneringen slechts deels tegengehouden...
bv veel Volkswagen-werknemers zijn alsnog afgevloeid bij Volkswagen en toen door Auto3000 AG aangenomen en onder mindere arbeidsvoorwaarden en met minder loon weer aangesteld bij VW ...

NedCar ervaart nu waarschijnlijk ook de consequenties van de saneringen in Duitsland, om concurrerend te blijven tov. de duitse fabrieken (die dat moesten doen vanwege voorn. concurrentie vanuit Tsjechie) moeten ze wel saneren....
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:50 schreef sizzler het volgende:

daarvoor hoef je toch niet naar Azie?

heeft La Oss ook niet zo'n museum?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 20 april 2006 @ 11:49:55 #277
89730 Drugshond
pi_37122667
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:16 schreef RM-rf het volgende:
daarvoor hoef je toch niet naar Azie?

heeft La Oss ook niet zo'n museum?
, en het ligt ook nog eens in Brabant. De koeien vinden het prachtig.
pi_37123350
http://www.wareliefdewacht.nl/ware_liefde_wacht22a.htm

Doen jullie ook mee?

quote:
Hartstikke goed!

Je hebt zojuist de WLW-belofte afgelegd, net als meer dan zevenduizend Nederlandse jongeren voor jou!

Welkom bij de club!

Wist je dat we sinds we in 1994 begonnen met Ware Liefde Wacht nog NOOIT iemand ontmoet hebben die er spijt van heeft gehad te hebben gewacht met seks tot het huwelijk?

Wist je dat we sinds we in 1994 begonnen met Ware Liefde Wacht elk jaar VEEL jongeren ontmoet hebben die er wel spijt van hebben gehad dat ze NIET gewacht hebben...

Houd vol! Het is de moeite meer dan waard.
.
  donderdag 20 april 2006 @ 12:56:03 #279
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37124401
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:17 schreef RichardQuest het volgende:

Doen jullie ook mee?

[afbeelding]
[..]

.
Hou vol he
  donderdag 20 april 2006 @ 13:04:46 #280
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37124621
Raad het citaat.
quote:
Niet zonder reden wordt de Europese Unie een liberaal project bij uitstek genoemd.

Euroscepsis past niet in mijn liberale opvatting.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37124669
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:17 schreef RichardQuest het volgende:

Doen jullie ook mee?

[afbeelding]
[..]

.
Mag je wel rukken op de nieuwste playboy foto's van Bridget? .

Had dat even gevraagd bij Opmerking.
pi_37124722
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:56 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Hou vol he
Fowral so doowrgaan!

Oké.
  donderdag 20 april 2006 @ 13:13:47 #283
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37124874
  donderdag 20 april 2006 @ 13:16:06 #284
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37124947
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:36 schreef RichardQuest het volgende:
VVD-top ergert zich aan opstelling Verdonk

Maakt niet uit, wij snappen haar ook niet.
Wat hebben 8 debatten nu voor zin? Ik vind 1 ook wel voldoende eigenlijk en 3 meer dan voldoende.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37124969
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:16 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat hebben 8 debatten nu voor zin? Ik vind 1 ook wel voldoende eigenlijk en 3 meer dan voldoende.
De aandacht die er voor komt verzekert de VVD van een aantal extra zetels. Dat zal wel meespelen.
pi_37125035
http://www.stillfree.com/

. (ook die tweede film openen)
  donderdag 20 april 2006 @ 13:19:41 #287
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37125036
Wat mij betreft komen er debatten die alleen voor de vvd belangrijk zijn.
pi_37125297
De verkiezingen zijn pas volgend jaar. Laat ze dan gaan debatteren en niet nu.

Het land moet geregeerd worden.
pi_37125380
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
De verkiezingen zijn pas volgend jaar. Laat ze dan gaan debatteren en niet nu.

Het land moet geregeerd worden.
Dat regeren was toch al niet het sterkste punt van dit kabinet .
pi_37125411
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

De aandacht die er voor komt verzekert de VVD van een aantal extra zetels. Dat zal wel meespelen.
Waarom is er eigenlijk zoveel aandacht voor? Dat er een item in NoVa o.i.d wordt besteedt vind ik wel logisch en gebeurt bij andere partijen ook maar zoals het nu gaat slaat het echt nergens meer op.
  donderdag 20 april 2006 @ 13:34:17 #291
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37125417
Het mag niet over Congo gaan, maar wel over Wouter Bos look-a-likes..
pi_37125475
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
Dat regeren was toch al niet het sterkste punt van dit kabinet .
Gelukkig krijgen we volgend jaar dé messias van de politiek als MP.
Pim Fortuyn in een nieuw rood jasje.

Wouter Bos

.
pi_37125528
Als hij dan nog durft

En anders hebben we altijd Cohen nog
pi_37125649
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:12 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

daar weten je eenden vast wel iets voor
Mugbijten op het water is een van hun hobby's .
pi_37125664
Wouter Bos heeft zijn voorbeeld goed gevolgd in het schrijven van een boek en suggeren dat hij MP wordt.

Doch ik raad hem af naar Jensen te gaan, Villa Felderhof te bezoeken en deel te nemen aan het radioprogramma van Ruud de Wild. Het noodlot moet je niet tarten ook al heet je Wouter Bos .
  donderdag 20 april 2006 @ 14:00:44 #296
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37126234
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:38 schreef Chewie het volgende:
Als hij dan nog durft

En anders hebben we altijd Cohen nog
Dat Cohen burgemeester mocht blijven, dat was me een raadsel, als hij ineens de deur in z'n gezicht dichtgesmeten krijgt omdat de PvdA liever een doodzieke Stekelenburg heeft, dan vind ik dat je het op z'n Pechtolds moet doen, gewoon kiezen en bij die beslissing blijven. Jij niet?
pi_37126364
Homo Saabiens.
pi_37128584
Lijsttrekkerschap D66

Ik weet een leuker spel voor de D66-top: Russisch roulette. Maar dan met alle kogels erin. Op die manier zijn er alleen maar winnaars.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:14:18 #299
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37128708
wat ben jij passioneel vandaag, Sizzler. Last van de warmte?
pi_37128854
Hoeren!!!
pi_37128869
Sorry liet me even gaan. Teveel Duitse meiden om me heen gehad gisteren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')