Dwazen.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:19 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Reconstructionism
*ril
reviseren met vele oude modellen ?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Ponskaart het volgende:
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.
Veel onderdelen worden al voor diverse merken gemaakt. Reviseren bedoel ik motortechnisch. Op elektronica valt niet zoveel te doen. Ik blijf erbij dat iets arbeidsintensiefs met een globaal produkt weinig bodem kan hebben op ons grondgebied. Jouw opmerking over technische hoogwaardigheid snijdt hout. Nu al hebben garages teruglopende klandizie, terwijl ze toch het meeste verdienen aan onderhoud en reparatie. Wellicht kan de fabriek meer richting de garage-werkzaamheden. Al is dat nog steeds arbeidsintensief, echter wel zeer lokaal nodig.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
reviseren met vele oude modellen ?
Dat is niet met high-tech te doen. Net alsof je een blue-print hebt van elke auto-model-type-aanpassing.
Juist de high-tech moet je ten volle benutten. De keuze is heel simpel. Of je bent concurentie-waardig in Europa en trekt nieuwe geschikte partijen aan. Of je bent redudant en je hebt geen bestaansrecht.
Het gaat alleen om de centen (en een goed commercieel/technisch verhaal).
En over dat laatste heb ik mijn vraagtekens.... Renault, Volvo , Mitsubishi zijn er allemaal ingestapt maar ze zijn er ook (straks) allemaal weer vertrokken. En dat zijn toch geen misselijke players.
Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:38 schreef Ponskaart het volgende:
Ontroerend. Bush als oorlogsmisdadiger tegen het arme Irak.![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:19 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Reconstructionism
*ril
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mijn god, ik hoor sporadisch verhalen dat het gehele onderwijs systeem verwoest wordt door de fundamentalisten. Zo schijnen professoren en hoogleraren een geliefd doelwit te zijn. Ik heb zelfs gehoord dat er nauwelijks nog universitair personeel is in Irak, die zijn of vermoord, of massaal gevlucht.
De weg wordt vrijgemaakt voor de madrassas.
Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...
Iedereen (bijna iedereen) voelt instinctief aan dat dit ellende gaat geven, het oude testament is een boosaardig en bijzonder immoreel boek. Maar dat mag niet publiekelijk geconcludeerd worden.
Ja, dat doen ze met robots ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.
Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.
Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.
Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
En een van de redenen dat er zoveel in dingen wordt gestopt als raketschilden is idd door de lobby. Dat geld kunnen ze beter in peacekeeping enzo poten omdat ze het daar op verkloten atm. =Xquote:Op woensdag 19 april 2006 20:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.
Logisch dat intellectuelen de eerste zijn die uit de weg worden geruimd. Aan kritische burgers heb je immers niets als totalitair regime of groepering.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:10 schreef Monidique het volgende:
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.
Ik meen dat ik dat gelezen heb in een Duits vakblad waarop m'n vader geabonneerd is: ATZquote:Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
Oh daarvan is mij niets bekend.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Vat het niet op als de bekenden links-rechts-opinieherders theorieën. Er wordt vaak gezegt dat het de ''gematigde'' christenen zijn die verantwoordelijk zijn voor het instandhouden van dit soort extremisme, en ik ben het daarmee eens. Maar vervolgens krijg je allerlei termen als fundamentalistische atheïsten of seculiere-extremisten naar je hoofd geslingerd, meestal door zogenaamde "liberalen".quote:Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.
dat Angelsaksisch korte-termijn denken is dan ook alleen bedoeld als exportquote:Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
[ bron ]quote:George W. Bush's presidency appears headed for colossal historical disgrace. Barring a cataclysmic event on the order of the terrorist attacks of September 11th, after which the public might rally around the White House once again, there seems to be little the administration can do to avoid being ranked on the lowest tier of U.S. presidents. And that may be the best-case scenario. Many historians are now wondering whether Bush, in fact, will be remembered as the very worst president in all of American history.
Jack wil der meteen palen.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
O mijn godje, Anita is terug.
in de eerste selectie van Ajax?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
O mijn godje, Anita is terug.
Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Dat is natuurlijk niet altijd zo geweest, en het is ook niet meer dan een smoes om op de korte termijn de bonussen en optieregelingen te kunnen opstuwen. Die mentaliteit loopt uiteindelijk uit op een geweldige valpartij, en waar ik me zorgen om maak is dat wij, en ook Duitsland/Europa, ons van alles wijs laten maken.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).quote:Op woensdag 19 april 2006 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
Groot probleem bij DaimlerChrysler en dat met name Mercedes is het gebrek aan kwaliteit van de E-klasse.
De E-klasse was toch altijd hét visitekaartje van Mercedes naar de buitenwereld. Als je bij zo'n model gaat blunderen dan zijn de rapen gaar en moet je het geschonden vertrouwen weer herstellen.
Nu weten ze bij 'Das Haus' wel wat auto's bouwen is. De bakermat van de auto bevindt zich immers bij Mercedes maar dat je af gestraft kan worden blijkt. Zelfs Mercedes is niet heilig.
Om maar te zwijgen over Smart. Dat ze die divisie niet afstoten is me een raadsel.
Ja. Maar Bush heeft ons bevrijd van de Duitsers. Toendertijd.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
Ja die enorme conglomeraten lijken misschien handig op de korte termijn maar op de lange termijn zijn het eerder een last aan het been. Zie Azië waar die conglomeraten uit elkaar vielen.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:03 schreef Godslasteraar het volgende:
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).
Scania heeft één keer een avontuur gehad met Saab, en dat snel gedumpt. Ze hebben natuurlijk nog een defensietak, maar verder houden ze zich bij hun leest.
Überhaupt is dat verzamelen van veel bedrijven in één conglomeraat een misser. Als aandeelhouder kun je net zo goed de aandelen van verschillende bedrijven aanschaffen, zelf je aandelen portefeuille diversificeren. Behalve dan als het werkelijk voordelen oplevert, maar dat is zelden het geval. En zo beconcureert GM nu zijn ene dochteronderneming, Opel, met een andere dochteronderneming Chevrolet/Daewoo. Wat een klunzen.
He's the greatest!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.
Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijnquote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
Oh we kunnen niet zonderquote:Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijn.
Nog nationalistisch ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh we kunnen niet zonder. Je kan beter moderne relatief schone vrachtwagens uit eigen land hebben dan ouwe zooi uit het buitenland
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |