Ja, er zijn eindeloos veel dwarsverbanden, nationale trots en snobisme. En de markt raakt natuurlijk wel verzadigd. Ik denk dat Ford en GM er een stefhuisconstructie van gaan maken. Zowel Ford als GM moeten de pensioenlasten uit de lopende rekening betalen, die hebben nooit gespaard (surprise). Ik geloof dat de pensioenlasten nu zo'n 4000 dollar per auto bedraagt, en naarmate hun verkopen dalen nemen die kosten per auto toe, een vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die enorme conglomeraten lijken misschien handig op de korte termijn maar op de lange termijn zijn het eerder een last aan het been. Zie Azië waar die conglomeraten uit elkaar vielen.
Ik ben benieuwd hoe Ford en GM de toekomst tegemoet gaan. Dat ze daar danig moeten reorganiseren lijkt me wel duidelijk anders steven ze gewoon af op een faillissement. Ze moeten een paar Japanners van Toyota in dienst nemen.
Het is een vrij ingewikkelde industrie de autoindustrie heb ik het idee. Het is allemaal niet meer zo eenvoudig als vroeger.
VVD: 'Picknicken in musea voor allochtonen'quote:In de musea moeten picknickruimtes komen, zodat allochtonen gestimuleerd worden een bezoek te brengen. Dat plan uitte VVD-Kamerlid Annette Nijs (foto) vandaag in een debat met D66-staatssecretaris Medy van der Laan (Cultuur). Volgens Nijs picknicken allochtone families graag en zou een dergelijke maatregel meer allochtonen naar een museum kunnen lokken.
De Tweede Kamer debatteerde over manieren om jongeren en allochtonen naar het museum te trekken. Een meerderheid van VVD, PvdA en SP vindt dat de rijksmusea in Nederland gratis toegang moeten bieden. Wie het formulier voor belastingaangifte ontvangt moet tegelijk een cultureel paspoort krijgen, waarmee het hele gezin het museum in mag. Van der Laan ziet daar weinig in. "Als je zeven euro over hebt voor een bioscoopkaartje en twintig euro voor een voetbalwedstrijd, moet je ook geld over hebben voor museumbezoek", zo stelde de bewindsvrouw. Daarbij is het volgens haar een raar signaal om toeristen wel te laten betalen voor een kaartje en Nederlanders niet.
Meppel: Die kabine-afdeling, is het niet? De reden dat Scania in Nederland twee fabrieken had neergezet was omdat Zweden geen lid was van de EU, en zo konden ze het protectionisme van de EU omzeilen. Dat is naderhand natuurlijk veranderd.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
Ik denk niet dat twee iconen van de Amerikaanse samenleving en the way of life failliet gaan of het moet een voorbode zijn voor het failliet van het hele land.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, er zijn eindeloos veel dwarsverbanden, nationale trots en snobisme. En de markt raakt natuurlijk wel verzadigd. Ik denk dat Ford en GM er een stefhuisconstructie van gaan maken. Zowel Ford als GM moeten de pensioenlasten uit de lopende rekening betalen, die hebben nooit gespaard (surprise). Ik geloof dat de pensioenlasten nu zo'n 4000 dollar per auto bedraagt, en naarmate hun verkopen dalen nemen die kosten per auto toe, een vicieuze cirkel.
Gaan ze failliet, kunnen ze mischien die pensioenlasten dumpen, jammer voor de gepensioneerden, maar het zou ze een geweldige besparing opleveren.
Of mischien dat de overheid in de VS die pensioenlasten dan overneemt, maar die hebben ook geen geld.
Moeten ze wel genoeg olie hebben om de auto's te kunnen blijven rijdenquote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat twee iconen van de Amerikaanse samenleving en the way of life failliet gaan of het moet een voorbode zijn voor het failliet van het hele land.
Als Japanse merken het kunnen, zie Toyota, dat moet het een GM of Ford toch ook lukken met eerst keiharde reorganisaties. Amerika is natuurlijk een enorme automarkt daar moet toch nog voldoende geld verdiend kunnen worden ook al is de markt verzadigd en is er veel concurrentie van met name Aziatische en Europese merken.
GM bijv. moet gewoon Saab afstoten of de stekker eruit trekken. Zonde voor dat merk maar dat stelt nu toch al niets meer voor.
vind ik ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:46 schreef pberends het volgende:
InHolland is de Scientology van de managementwereld.
Dat is slechts een kwestie van boren.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:44 schreef pberends het volgende:
Moeten ze wel genoeg olie hebben om de auto's te kunnen blijven rijden![]()
![]()
.
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat twee iconen van de Amerikaanse samenleving en the way of life failliet gaan of het moet een voorbode zijn voor het failliet van het hele land.
Als Japanse merken het kunnen, zie Toyota, dat moet het een GM of Ford toch ook lukken met eerst keiharde reorganisaties. Amerika is natuurlijk een enorme automarkt daar moet toch nog voldoende geld verdiend kunnen worden ook al is de markt verzadigd en is er veel concurrentie van met name Aziatische en Europese merken.
GM bijv. moet gewoon Saab afstoten of de stekker eruit trekken. Zonde voor dat merk maar dat stelt nu toch al niets meer voor.
Jammer, ik kocht wel vaker express Philips producten, maar daar gaat nu denk ik wel verandering inkomen. Je zou bijna de Japanse economie nog liever spekken.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Philips lets make things worse !!!
Philips, GA DOOD!
Tot voor kort was de Peperbus, kerktoren, het enige van Zwolle wat op een afstand te zien is, afgezien dan van de IJsselcentrale, maar nu domineert een werkelijk foeilelijke toren de gehele horizon. Heel erg jammer.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
ABN heeft hier in de buurt wel een mooi gebouwHelaas zijn ze om dat gebouw heen alles aan het omgooien, zodat het centrum van Apeldoorn alsnog een bouwput s terwijl het er vroeger niet eens zo slecht uitzag.
Nee, dat is de Rabobank, ik bedoel het kantoor "Wapenrust".quote:Op woensdag 19 april 2006 22:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Apeldoorn, ABN gebouw, tegenover het gemeentehuis?
Mijn tante heeft een Saab. Leuke auto rijdt goed maar wat je zegt het is niet meer dan een dure Opel. De huidige modellen vind ik persoonlijk helemaal afschuwelijk met als negatieve uitschuiter de Subaru Saab 9-7x. Dat hele merk heeft GM de vernieling in geholpen. Met Jaguar zal het inderdaad wel niet veel beter gaan. De kleine Jag, de x-type is volgens mij ook behoorlijk geflopt zie hem vrijwel nooit rijden.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:58 schreef Godslasteraar het volgende:
Saab, waar m'n ouders al zo'n 35 jaar in rijden. Afgezien van een tweejarig uitstapje naar Mercedes, dat zeer slecht beviel. Maar Saab is nu niet veel meer dan een luxueze Opel, met wat meer stijl.
Maar ook Jaguar (Ford) gaat er aan geloven denk ik, dat gaat rampzalig. Is ook niet meer dan een opgedirkte Mondeo.
Ik kan me ook niet voorstellen dat GM en Ford failliet zouden gaan, maar alleen een technisch faillisement met een doorstart is wel wat anders dan een volledige stop. Maar met "keiharde hervormingen" ben je er niet, het management zal een andere mentaliteit moeten hebben. Mischien moeten ze idd Japanners of Duitsers importeren. De huidige topman van Daimler Chrysler schijnt het goed gedaan te hebben bij Chrysler. Maar het probleem met die pensioenen moet opgelost worden.
Aan de andere kant bieden die Japanse bedrijven ook veel werkgelegenheid in de VS. Maar ik betwijfel dat er japanse ondernemingen zijn die interesse hebben in overnames, zeker met die pensioenen als loden last.
Ach ja, is ook zo, Rabo. Ik ben al een hele tijd niet meer in Apeldoorn geweest, kwam er voreger vaak, er woonde een goede vriend van mij, die nu om onbegrijpelijke redenen in Almeloooooooo is gaan wonenquote:Op woensdag 19 april 2006 22:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, dat is de Rabobank, ik bedoel het kantoor "Wapenrust".
quote:Door typtypo - woensdag 19 april 2006 @ 21:37 - (-2 - Troll / flame)
Meki en grote kahn.
Ja, die Piech hé, en dan bouwen ze een hele grote dure Passat, met een enorm VW embleem op de gril, ja, dat verkooptquote:Op woensdag 19 april 2006 22:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mijn tante heeft een Saab. Leuke auto rijdt goed maar wat je zegt het is niet meer dan een dure Opel. De huidige modellen vind ik persoonlijk helemaal afschuwelijk met als negatieve uitschuiter de Subaru Saab 9-7x. Dat hele merk heeft GM de vernieling in geholpen. Met Jaguar zal het inderdaad wel niet veel beter gaan. De kleine Jag, de x-type is volgens mij ook behoorlijk geflopt zie hem vrijwel nooit rijden.
Chrysler is volgens mij de enige Amerikaanse fabrikant die het wel redelijk doet. Wellicht moeten ze bij Gm en Ford af van het snelle winst maken en meer op de lange termijn gaan denken. Nu weet ik verder niet zoveel van de Amerikaanse automarkt maar volgens mij waren met name Ford en GM veel te opportunistisch bezig en hebben ze een onoverzichtelijk modellen gamma, waar VAG overigens ook last van heeft. De VW Phaeton die in het vaarwater gaat zitten van de A8. De Phaeton en Touareg schijnen ook prestige objecten geweest te zijn. Waarbij de laatste het nu niet onverdienstelijk doet maar de Phaeton is mi gewoon een overbodige auto. Voor het luxe segment hebben ze immers Audi.
We zullen wel zien wat GM en Ford gaan doen. Het zijn grote jongens maar ook die kunnen niet eeuwig potverteren.
arme Meki, ondanks al z'n praatjes slaat ie volgens mij nog geen vlieg dood.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
Videobeelden MP3-moord vrijgegeven
[..]![]()
.
Eigenwijs zijn ze inderdaad altijd geweest bij Saab. Probleem bij Saab is dat het een erg kleine doelgroep aanspreekt. Dat hoeft opzich niet erg te zijn maar als het daarnaast onderdeel is van een groot en log bedrijf wat uiteindelijk toch voor de massa produceert komt het vroeg of laat in de knel of wordt het een zorgenkindje.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, die Piech hé, en dan bouwen ze een hele grote dure Passat, met een enorm VW embleem op de gril, ja, dat verkoopt![]()
Die laatste modellen van Saab heb ik nooit gereden, maar de wat oudere modellen zijn heerlijk comfortabel met uitstekende stoelen, ook voor mensen van 1,90. Dat was bij die Mercedes een drama, wat een ruggebreker. Maar Saab is altijd te eigenwijs geweest, bv. geen diesel willen aanbieden, en dat breekt ze nu op. Jammer, erg jammer.
En idd, dat modellenprogramma van GM en Ford is geen touw aan vast te knopen. Ik heb het vermoeden dat hier allerlei finaciële trucs om de aandelenkoers op peil te houden een rol hebben gespeeld bij het eindeloos overnemen van fabrikanten/merken. En dus niet vanwege verstandig bedrijfseconomisch beleid. Maar dergelijke constructies lopen op een gegeven moment spaak, onvermijdelijk.
Ik denk ook dat ze wat betreft die pensioenen in het verleden er doodleuk vanuit zijn gegaan dat de martkt zou blijven groeien met een percentage x, en ook het martkaandeel van de grote drie niet zou veranderen. Dat pakte dus anders uit.
Ze hadden in ieder geval weer recordverliezen, en deze hoge olieprijs is funest voor de verkoop van al die SUV's en Pickups waar ze op draaien. Daarom kan ik me ook haast niet voorstellen dat de VS Iran zouden aanvallen, een olieprijs van boven de 100 dollars, plotseling, zou rampzalig zijn, en onvermijdelijk leiden tot de ondergang van GM en Ford.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |