abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37100138
quote:
Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie

Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
bron: http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.html

gatverdamme dat is toch niet te geloven stel je voor je kijkt iets en je wil overgaan naar een andere zender omdat daar iets begint dat je graag wil zien, dan bepaalt philips ff dat ik dat niet mag

dit is net zo smerig als DRM of misschien wel erger! mocht er een TV uitkomen met dergelijke werking zal ik hem niet kopen iig
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37100243
Erg triest inderdaad!
Maar als dit al ooit gemaakt gaat worden zal het toch niet aanslaan denk ik.. Dus slaap maar rustig
pi_37100346
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef c0nd0r het volgende:
Erg triest inderdaad!
Maar als dit al ooit gemaakt gaat worden zal het toch niet aanslaan denk ik.. Dus slaap maar rustig
stiekum hoop ik op het omgekeerde dat die taiwanezen met een product komen die JUIST reclame omzeilen door het zien van die flags
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37100402
als philips dat inbouwt verkopen ze er geen één meer

bovendien komen er sowieso apparaten die dat kunnen cracken
pi_37100467
Whehe... ben je aan het zappen. Kom je per ongeluk op een reclameblok, moet je wachten totdat de reclame voorbij is voordat je verder kan zappen.
pi_37100476
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:11 schreef HuHu het volgende:
Whehe... ben je aan het zappen. Kom je per ongeluk op een reclameblok, moet je wachten totdat de reclame voorbij is voordat je verder kan zappen.
Wat een trieste ontwikkeling
pi_37100612
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:08 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

stiekum hoop ik op het omgekeerde dat die taiwanezen met een product komen die JUIST reclame omzeilen door het zien van die flags
Bepaalde DVD/Harddisk recorders van Sony plaatsen automatisch een indexpunt bij het begin/einde van reclameblokken, zodat je bij het terugkijken met één druk op de knop de reclame kan overslaan.
pi_37100672
Koop je toch gewoon geen Philips TV of VCR? Die apparaten zullen waarschijnlijk niet bijzonder goed verkopen.
feest
pi_37100887
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Koop je toch gewoon geen Philips TV of VCR? Die apparaten zullen waarschijnlijk niet bijzonder goed verkopen.
waarschijnelijk

maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
pi_37100980
Dan koop ik toch gewoon nooit een Philips. Vooral doorzetten .

Les 1. Hoe richt ik mijn bedrijf ten gronden.
  woensdag 19 april 2006 @ 17:28:26 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37101009
Doet me een beetje denken aan de radardetector-detector...
pi_37103884
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doet me een beetje denken aan de radardetector-detector...
er is een groot verschil de radar detector is verboden. ik mag er toch vanuit gaan dat zappen op je eigen TV niet verboden is
pi_37104065
Als ze daartegenover gratis kanalplus of de volledige kabel leveren zullen er wel mensen intresse hebben
pi_37104114
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:13 schreef Darkomen het volgende:
Als ze daartegenover gratis kanalplus of de volledige kabel leveren zullen er wel mensen intresse hebben
en je gelooft werkelijk dat dat gaat gebeuren?
pi_37104149
1 april is toch al geweest
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37104197
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:16 schreef zhe-devilll het volgende:
1 april is toch al geweest
briljante observatie

dus dan zal het wel echt zijn he
  Lieve Belg woensdag 19 april 2006 @ 19:18:51 #17
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_37104227
Even in overleg met KLB mods als die daar beter past of niet
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_37104402
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Jump het volgende:
Even in overleg met KLB mods alsof die daar beter past of niet
als je het maar laat

het is een DIG topic
  Lieve Belg woensdag 19 april 2006 @ 20:03:19 #19
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_37105700
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als je het maar laat

het is een DIG topic
Het mag blijven staan hoor
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_37105740
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:03 schreef Jump het volgende:

[..]

Het mag blijven staan hoor
pi_37106289
Volgens mij is het goed dat philips deze patent in bezit heeft. Als het in hande zou zijn van Sony of UPC dan zou ik me meer zorgen maken.
pi_37107134
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:19 schreef Windsurfbart het volgende:
Volgens mij is het goed dat philips deze patent in bezit heeft. Als het in hande zou zijn van Sony of UPC dan zou ik me meer zorgen maken.
uh uh Philips kan gewoon iedereen gebruiksrecht geven tegen betaling. zoals Philips deed met de CD speler en AMD en Intel ook gewoon patenten "delen"
pi_37107245
Ik denk niet dat zo een technologie ooit zou aanslaan, omdat je dan massale consumentenklachten krijgt, en niemand een apparaat met deze functionaliteit zou willen kopen/bezitten. Tegenhangers en concurrenten zouden hetzelfde apparaat "zonder de debiele functie" aanbieden, marktwerking en dat is dat.
pi_37107280
'k Vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar idee.

Een bepaald pay-per-view-achtig tv-programma of wedstrijd zou je dan gratis mogen kijken, mits je ook de reclame kijkt. En dat wordt dan (per programma) afgedwongen door zo'n chip.

Heb je nu al, als je soms streaming video op internet een filmpje wil kijken, krijg je eerst iets van de sponsor te zien. Idem met bepaalde gratis telefoondiensten: eerst verplicht een reclameboodschap aanhoren.

Als je als consument maar keuzevrijheid mag houden.
pi_37107322
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:45 schreef iamredleader het volgende:
Ik denk niet dat zo een technologie ooit zou aanslaan, omdat je dan massale consumentenklachten krijgt, en niemand een apparaat met deze functionaliteit zou willen kopen/bezitten. Tegenhangers en concurrenten zouden hetzelfde apparaat "zonder de debiele functie" aanbieden, marktwerking en dat is dat.
onderschat de reclame wereld niet. wel denk ik dat het idd mee zal vallen. maar toch vind ik het enge ontwikkelingen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')