bron: http://tweakers.net/nieuw(...)cer-technologie.htmlquote:Philips vraagt patent aan op 'ad-enforcer'-technologie
Philips heeft patent aangevraagd op een techniek die het tv-kijkers lastiger moet maken om reclameblokken te ontwijken. De techniek maakt gebruik van flags die in digitale uitzendingen worden meegestuurd. Philips stelt voor een speciale flag mee te sturen als een reclameblok wordt uitgezonden. Een tv-toestel kan dit detecteren en zorgen dat er tijdens het reclameblok niet van kanaal kan worden gewisseld. Een videorecorder kan tijdens reclameblokken het vooruitspoelen blokkeren. Het patent is al in december 2003 aangevraagd, maar pas onlangs op internet verschenen. Apparaten die de technologie gebruiken zijn nog niet op de markt verschenen en de consumenten zouden ze waarschijnlijk ook niet erg waarderen. Dat erkent Philips zelfs in zijn patentaanvraag: 'For a program broadcaster to be able to force viewers to watch advertisements may be greatly resented by the viewers.' Ook bestaat het risico dat de consumenten denken dat hun apparatuur defect is en deze ter reparatie zullen terugbrengen naar de winkel. Philips beveelt dan ook aan om de consumenten goed voor te lichten over het systeem, maar erkent tegelijk dat er geen enkele manier is om te garanderen dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
stiekum hoop ik op het omgekeerde dat die taiwanezen met een product komen die JUIST reclame omzeilen door het zien van die flagsquote:Op woensdag 19 april 2006 17:05 schreef c0nd0r het volgende:
Erg triest inderdaad!
Maar als dit al ooit gemaakt gaat worden zal het toch niet aanslaan denk ik.. Dus slaap maar rustig
Wat een trieste ontwikkelingquote:Op woensdag 19 april 2006 17:11 schreef HuHu het volgende:
Whehe... ben je aan het zappen. Kom je per ongeluk op een reclameblok, moet je wachten totdat de reclame voorbij is voordat je verder kan zappen.
Bepaalde DVD/Harddisk recorders van Sony plaatsen automatisch een indexpunt bij het begin/einde van reclameblokken, zodat je bij het terugkijken met één druk op de knop de reclame kan overslaan.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
stiekum hoop ik op het omgekeerde dat die taiwanezen met een product komen die JUIST reclame omzeilen door het zien van die flags![]()
waarschijnelijkquote:Op woensdag 19 april 2006 17:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Koop je toch gewoon geen Philips TV of VCR? Die apparaten zullen waarschijnlijk niet bijzonder goed verkopen.
er is een groot verschil de radar detector is verboden. ik mag er toch vanuit gaan dat zappen op je eigen TV niet verboden isquote:Op woensdag 19 april 2006 17:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doet me een beetje denken aan de radardetector-detector...
en je gelooft werkelijk dat dat gaat gebeuren?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:13 schreef Darkomen het volgende:
Als ze daartegenover gratis kanalplus of de volledige kabel leveren zullen er wel mensen intresse hebben
briljante observatiequote:
als je het maar laatquote:Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Jump het volgende:
Even in overleg met KLB mods alsof die daar beter past of niet
Het mag blijven staan hoorquote:Op woensdag 19 april 2006 19:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je het maar laat![]()
het is een DIG topic
quote:
uh uh Philips kan gewoon iedereen gebruiksrecht geven tegen betaling. zoals Philips deed met de CD speler en AMD en Intel ook gewoon patenten "delen"quote:Op woensdag 19 april 2006 20:19 schreef Windsurfbart het volgende:
Volgens mij is het goed dat philips deze patent in bezit heeft. Als het in hande zou zijn van Sony of UPC dan zou ik me meer zorgen maken.
onderschat de reclame wereld niet. wel denk ik dat het idd mee zal vallen. maar toch vind ik het enge ontwikkelingen...quote:Op woensdag 19 april 2006 20:45 schreef iamredleader het volgende:
Ik denk niet dat zo een technologie ooit zou aanslaan, omdat je dan massale consumentenklachten krijgt, en niemand een apparaat met deze functionaliteit zou willen kopen/bezitten. Tegenhangers en concurrenten zouden hetzelfde apparaat "zonder de debiele functie" aanbieden, marktwerking en dat is dat.
Ik vind het niks: als ik al ga betalen voor een specifieke show (pay per view) wil ik juist GEEN reclame, en de mogelijkheid om (zoals in Engeland) m'n show te pauzeren, of op te nemen, of dat soort dingen. Daarvoor wil ik best betalen, en voor reclames niet. Reclame? Op de gratis zenders, om ze gratis te houden. Of op de zenders zoals SBS6, en dan heb ik het recht te zappen.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:46 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar idee.
Een bepaald pay-per-view-achtig tv-programma of wedstrijd zou je dan gratis mogen kijken, mits je ook de reclame kijkt. En dat wordt dan (per programma) afgedwongen door zo'n chip.
Heb je nu al, als je soms streaming video op internet een filmpje wil kijken, krijg je eerst iets van de sponsor te zien. Idem met bepaalde gratis telefoondiensten: eerst verplicht een reclameboodschap aanhoren.
Als je als consument maar keuzevrijheid mag houden.
wel ff je quote lezen, hij opperde dat je dan zoiets gratis kan aanbieden doordat je "gedwongen" reclame kijkt. ipv pay per view dus reclame die niet weg is te zappenquote:Op woensdag 19 april 2006 20:49 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik vind het niks: als ik al ga betalen voor een specifieke show (pay per view) wil ik juist GEEN reclame, en de mogelijkheid om (zoals in Engeland) m'n show te pauzeren, of op te nemen, of dat soort dingen. Daarvoor wil ik best betalen, en voor reclames niet. Reclame? Op de gratis zenders, om ze gratis te houden. Of op de zenders zoals SBS6, en dan heb ik het recht te zappen.
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:50 schreef GewoneMan het volgende:
wel ff je quote lezen, hij opperde dat je dan zoiets gratis kan aanbieden doordat je "gedwongen" reclame kijkt. ipv pay per view dus reclame die niet weg is te zappen
Maar dat zeg ik dus juist.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:49 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het niks: als ik al ga betalen voor een specifieke show (pay per view) wil ik juist GEEN reclame, en de mogelijkheid om (zoals in Engeland) m'n show te pauzeren, of op te nemen, of dat soort dingen. Daarvoor wil ik best betalen, en voor reclames niet. Reclame? Op de gratis zenders, om ze gratis te houden. Of op de zenders zoals SBS6, en dan heb ik het recht te zappen.
Tja, da's natuurlijk ook een manier. Maar dan moet je van te voren bijvoorbeeld een abonnement nemen op een nieuwe zender waarvan je nog niet weet of ze wel goede dingen uitzenden.quote:
Dat prepay is niet gek bedacht. En je hebt helemaal gelijk wat betreft nieuwe zenders, maar bestaande? Waarvan je reeds zou kunnen weten wat het is, qua inhoud? Of zou je helemaal op pay per view willen overstappen, en echt specifiek per programma kiezen wat je kijkt, ongeacht de zender? Want wat gebeurt er dan met de kleinere producties, waarvoor weinig reclame wordt gemaakt? Die krijgen dan nooit een kans.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, da's natuurlijk ook een manier. Maar dan moet je van te voren bijvoorbeeld een abonnement nemen op een nieuwe zender waarvan je nog niet weet of ze wel goede dingen uitzenden.
Kun je je toch beter gewoon niet vastleggen, en per programma betalen (of reclame kijken).
Soort prepay-achtig iets zou ook een optie zijn. Voor x uur tv-kijken aanschaffen.
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:04 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, persoonlijk ben ik voor een openbare omroep die bijna helemaal vanuit belastinggeld wordt gefinancierd, en waar geen pulp of domme quizjes op uitgezonden worden. Hierop moet juist zo divers mogelijk worden uitgezonden, voor allerlei interessegroepen. Geen eenheidsworst zonder enige smaak.
Verder beperking van het aantal commerciele zenders/kanalen op zich. Hoe meer zenders je namelijk hebt, hoe minder kijkers je per zender hebt, en dus ook minder reclameinkomsten per zender. En minder inkomsten betekent meer pulp.
M'goed, da's niet voor DIG..
Daar heb je dus belangengroeperingen voor, die uiteindelijk overkoepelend worden, zodat andere producenten simpelweg niet kunnen leveren omdat ze dan 'illegaal' zijn.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:09 schreef JoPiDo het volgende:als philips dat inbouwt verkopen ze er geen één meer
bovendien komen er sowieso apparaten die dat kunnen cracken
Simpele ver-amerikanisering in een ander jasje, eigenlijk.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:57 schreef Tafkahs het volgende:
Een Nederlands exportproduct zeker?
Ik denk dat je die link eens moet gaan lezen.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:
Even voor de duidelijkheid: dit is een patent dat al even geleden is aangevraagd, geen aankondiging om dit uit te voeren of zelfs maar een voorstel richting wie dan ook. Het betekent dat Philips geld kan vragen als iemand van plan is dit te doen. Ze zouden het natuurlijk ook zelf kunnen ontwikkelen, maar maar die kans lijkt me klein.
Dat gaat een beetje lastig, als elke seconde, of sneller, de code veranderd, waardoor je, als je het crackt, simpelweg geen signaal meer krijgt. Heerlijk he.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:09 schreef JoPiDo het volgende:als philips dat inbouwt verkopen ze er geen één meer
bovendien komen er sowieso apparaten die dat kunnen cracken
Ja, lach maar. Over 5 jaar kan je niet anders. Want dan hebben de heren lobbyisten het allemaal voor elkaar in Brussel, en is het verplicht, 'illegaal kopiëren tegenwerken' 'goed voor de markt' en 'daarmee goed voor de burger' bevonden, en whoppa.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarschijnelijk![]()
![]()
![]()
maar het is niet ondenkbaar dat Philips tegen betaling andere fabrikanten gebruik laat maken van deze technologie.
omgquote:Op woensdag 19 april 2006 22:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar heb je dus belangengroeperingen voor, die uiteindelijk overkoepelend worden, zodat andere producenten simpelweg niet kunnen leveren omdat ze dan 'illegaal' zijn.
Sprookje? Was het maar zo.
The Broadcast Flag and "Plug & Play": The FCC's Lockdown of Digital Television
Wederom ben ik niet verbaasd van dit nieuws, alleen een beetje jammer, en zie ik er nog steeds het nut niet van in.
[..]
Simpele ver-amerikanisering in een ander jasje, eigenlijk.
[..]
Ik denk dat je die link eens moet gaan lezen.
[..]
Dat gaat een beetje lastig, als elke seconde, of sneller, de code veranderd, waardoor je, als je het crackt, simpelweg geen signaal meer krijgt. Heerlijk he.
[..]
Ja, lach maar. Over 5 jaar kan je niet anders. Want dan hebben de heren lobbyisten het allemaal voor elkaar in Brussel, en is het verplicht, 'illegaal kopiëren tegenwerken' 'goed voor de markt' en 'daarmee goed voor de burger' bevonden, en whoppa.
Zo gaat dat, in een notendop.
Tenminste, bij mij in de buurt is het al zo dat je nog maar 24 of 26 zenders analoog kan ontvangen, in tegenstelling tot vroeger. Nu kun je vele digitale zenders ontvangen, 'zoveel beter' volgens de verkoper, maar het zorgt er wel voor dat analoog eruit gaat.quote:
'moderne tijden' 'alles compatibel met elkaar' en 'sheit'quote:Op woensdag 19 april 2006 22:20 schreef Hyperdude het volgende:
Het wordt pas echt erg als ze dat ding zover doorontwikkelen dat ook je WC-deur automatisch vergrendelt aan het begin van een reclameblok
Dat had ik al gedaan hoorquote:Op woensdag 19 april 2006 22:09 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dat je die link eens moet gaan lezen.
[..]
Als het 1 iemand is, wordt ie gewoon keihard om lullige dingen aangeklaagd door de resterende partijen, die natuurlijk niet 'hun investeringen in veiligheid' als sneeuw voor de zon zien smelten.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan hoor
Verder ben ik het wel met je eens dat het niet bepaald de goede kant op gaat. Aan de andere kant, alles wat digitaal is kan uiteindelijk op een of andere manier wel gekraakt, gereverse-engineerd of wat dan ook worden. Ik heb al wel meer onkraakbare beveiligingen zien stranden.
Maar met een beetje geluk wordt er voor die tijd iemand wakker..
Nouja, bottleneck, er moet een overkoepelende organisatie opgezet worden.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:54 schreef gday het volgende:
Als iets dergelijks ingevoerd zou worden, zou dat natuurlijk door alle grote fabrikanten ondersteund moeten worden. Dat is ook direct de bottleneck van dit systeem.
Ah, en aan wie wou men verkopen, als de consumenten weigeren?quote:Bij Philips (hetzelfde gebouw als de houders van dit patent, maar dan een paar verdiepingen hoger) heb ik aan een bepaald DRM-systeem gewerkt, dat nog veel gevoeliger is voor deze zaken. Het is namelijk zaak om de perfecte balans te vinden tussen de wensen van copyrighthouders/adverteerders en de wensen van consumers. Consumers kunnen wel veel willen, maar zij zijn niet allesbepalend!
Nouja, als ik kijk naar de andere kant van de plas...quote:Desondanks hoef je niet direct bang te zijn dat een patent ook direct zal betekenen dat het een techniek is die gebruikt zal worden, dus stop maar alvast met huilen.
ik censureer ELKE vorm van DRM en ELKE vorm van deze techniek. het komt simpelweg mijn huis niet in...quote:Op woensdag 19 april 2006 22:54 schreef gday het volgende:
Als iets dergelijks ingevoerd zou worden, zou dat natuurlijk door alle grote fabrikanten ondersteund moeten worden. Dat is ook direct de bottleneck van zo'n systeem.
Bij Philips (hetzelfde gebouw als de houders van dit patent, maar dan een paar verdiepingen hoger) heb ik aan een bepaald DRM-systeem gewerkt, dat nog veel gevoeliger is voor deze zaken. Het is namelijk zaak om de perfecte balans te vinden tussen de wensen van copyrighthouders/adverteerders en de wensen van consumers. Consumers kunnen wel veel willen, maar zij zijn niet allesbepalend!
Desondanks hoef je niet direct bang te zijn dat een patent ook direct zal betekenen dat het een techniek is die op korte termijn gebruikt zal worden, dus stop maar alvast met huilen.
Als er behoefte aan is vanuit de adverteerders, is dat niet onhaalbaar denk ik.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nouja, bottleneck, er moet een overkoepelende organisatie opgezet worden.
Zoals ik al aangaf, hangt dat af van de ondersteuning. Als het (hypothetisch geval) door alle fabrikanten ondersteunt zou gaan worden, hebben consumenten weinig keus natuurlijk. Je kijkt liever TV met reclame, dan helemaal geen TV.quote:[..]
Ah, en aan wie wou men verkopen, als de consumenten weigeren?
Ja, ik heb toegevoegd dat ik het over de korte termijn had.quote:[..]
Nouja, als ik kijk naar de andere kant van de plas...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |