abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37101950
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat doe jij op de FP?
Allochtonenhaters knuffelen.
pi_37102127
quote:
1
Londense beurs doet aandeelhouders 745 miljoen euro cadeau

De Londense beurs LSE wordt een alsmaar gegeerder overnameprooi.

Daarom besliste een buitengewone algemene vergadering woensdag om de aandeelhouders 510 miljoen pond of 745 miljoen euro kapitaal uit te keren.

Kandidaat-overnemers moeten nu die transactie, die overeenkomt met 200 pence per aandeel, in hun bod verwerken.

Onder meer de NYSE Group, beheerder van de belangrijkste beurzen op Wall Street, de technologiebeurs Nasdaq en Euronext azen al een tijdje op de Londense beurs. Tijdens het paasweekeinde zouden er gesprekken geweest zijn tussen NYSE en LSE.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-A379-C7FB6C410603}

de tijd van megaovernames breekt weer aan
  woensdag 19 april 2006 @ 18:13:27 #103
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37102260
*** NedCar-werknemers gaan staken ***

Werknemers van NedCar gaan staken. Een meerderheid van het personeel stemde woensdagmiddag tijdens een bijeenkomst van de vakbonden voor acties. Het werk wordt vrijdag in de autofabriek 24 uur stilgelegd...
http://www.volkskrant.nl/(...)rknemers_gaan_staken
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37102480
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
pi_37102506
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Allochtonenhaters knuffelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 19 april 2006 @ 18:23:34 #106
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37102539
Is waar, maar Balkenende heeft beloofd z'n uiterste best te doen om te redden wat er te redden valt
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37102571
Lodewijk!

Wij zien elkaar! Je weet me te vinden. Dank voor al je posts hier, en ik hoop je ook hier terug te zien .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37102592
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:23 schreef Tafkahs het volgende:
Is waar, maar Balkenende heeft beloofd z'n uiterste best te doen om te redden wat er te redden valt
Als premier is hij niet in de positie zich met commercie te bemoeien. Hij kan iets proberen te rekken, maar dan zullen snel andere bedrijven ook voordeeltjes willen zien. Misschien kan hij het belastingklimaat gunstig maken?
pi_37102622
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat doe jij op de FP?
Wat doe jij in PSV-groepjes?
pi_37102640
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat doe jij in PSV-groepjes?
Ik kom ook in FC Groningen groepjes, dan mag het .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:28:51 #111
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37102659
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:25 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Als premier is hij niet in de positie zich met commercie te bemoeien. Hij kan iets proberen te rekken, maar dan zullen snel andere bedrijven ook voordeeltjes willen zien. Misschien kan hij het belastingklimaat gunstig maken?
diplomatieke betrekkingen onderhouden is ook een van z'n taken
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37102694
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:28 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

diplomatieke betrekkingen onderhouden is ook een van z'n taken
Oh zeker, maar hij kan verder niets. Net als een diplomaat.
pi_37102712
http://geenwouter.hyves.nl/

Dit is debiel. Maar hij begon!
pi_37102798
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 19 april 2006 @ 18:42:48 #115
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37103017
autoriteit
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 19 april 2006 @ 18:44:22 #116
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103056
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:21 schreef Ponskaart het volgende:
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
Grote tegenargument is dat de loonkosten nog geen 10% van het totaal uitmaken. De stijgende staalprijs heeft een veel grotere invloed. Bovendien zijn de fabrieken in Europa veel moderner en flexibeler.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 18:45:46 #117
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103107
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds .
distantieer je maar weer, vrouw!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 18:46:53 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103143
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:21 schreef Ponskaart het volgende:
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig
Ja, in een krantenartikeltje misschien.
quote:
, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37103148
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:42 schreef Tafkahs het volgende:
autoriteit
Komt te voet en gaat te paard. Misschien moet jij jockey worden, je hebt talent .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 19 april 2006 @ 18:47:31 #120
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37103161
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Komt te voet en gaat te paard. Misschien moet jij jockey worden, je hebt talent .
vind je?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37103165
Waar komt die enge bruine Ippon opeens vandaan?
pi_37103188
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:49 schreef Johan_de_With het volgende:
6 maanden cel voor afschieten vuurpijl Feyenoord-Ajax

Nu ben ik geen jurist, maar dit lijkt me een bezopen lage straf.
Ja, harderrrrrrrrrr straffen

lost geen hol op
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 april 2006 @ 18:49:09 #123
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37103216
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
Waar komt die enge bruine Ippon opeens vandaan?
Het wekkertje liep af he.. En z'n postgeschiedenis staat zo ongeveer gelijk met nog wat van die dubieuze figuren.

Dr. Katz, right?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37103219
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds .


Er zijn nog wel wat andere users hier die ik ook wel aardig vind in inhoudelijkheid. Jij valt gewoon op dat je de lijn van de discussie goed in de gaten houdt. Ik hou van mensen die stevig in de schoenen blijven staan zonder verlaging naar kinderlijkheid.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:49:57 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103243
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
Waar komt die enge bruine Ippon opeens vandaan?
Hij is de messias, hij komt ons, naar zijn eigen zeggen, de rechtse politiek brengen, en zo, terwijl hij goed bezint, ons land zal redden van het rode gevaar.

Wees hem dankbaar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37103268
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het wekkertje liep af he.. En z'n postgeschiedenis staat zo ongeveer gelijk met nog wat van die dubieuze figuren.

Dr. Katz, right?
Ja.
pi_37103272
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:44 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Grote tegenargument is dat de loonkosten nog geen 10% van het totaal uitmaken. De stijgende staalprijs heeft een veel grotere invloed. Bovendien zijn de fabrieken in Europa veel moderner en flexibeler.
Nou, loonkosten liggen wel hoger hoor. Je argument over moderne fabrieken snijdt wel hout, maar die zetten ze net zo goed midden in een woestijn neer.
pi_37103293
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, in een krantenartikeltje misschien.
[..]
Wat wil je zeggen?
  woensdag 19 april 2006 @ 18:54:26 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103394
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:51 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen?
Dat je misschien ook eens moet kijken naar hoe snel, op wat voor Just in Time planning, en welke mate van automatisering er in NedCar is, die je in geen enkele Europese fabriek terug vindt.

Om mee te beginnen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37103401
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:45 schreef George-Butters het volgende:

[..]

distantieer je maar weer, vrouw!
tssk tssk tssk.

Ik kan toch niet mijn aard verloochenen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37103516
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat je misschien ook eens moet kijken naar hoe snel, op wat voor Just in Time planning, en welke mate van automatisering er in NedCar is, die je in geen enkele Europese fabriek terug vindt.

Om mee te beginnen.
Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Just in time planning win je niet veel mee, zeker niet in een niet al te florerende automarkt. Je zit nl. wel met vast personeel.
pi_37103532
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:50 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Nou, loonkosten liggen wel hoger hoor. Je argument over moderne fabrieken snijdt wel hout, maar die zetten ze net zo goed midden in een woestijn neer.
Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:59:44 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103568
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Zomaar op de wilde gok, gok ik dat die in Azie niet veel beter zijn dan die bij Nedcar hoor. Het is namelijk wereldwijd redelijk dezelfde technologie. Het hangt dan vooral aan de bedrijfscultuur, de planning, en ik dacht dat dat wel goed zat bij Nedcar... Ik ken ze verder niet persoonlijk hoor, maar toch.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37103576
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Jij denkt dat men in China achterlijk is?
pi_37103584
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Dan zouden ze de toko niet sluiten.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 april 2006 @ 19:00:28 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37103599
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Ik denk dat Japan ondertussen beter (niet heel erg veel, maar toch) technisch opgeleid personeel heeft dan Nederland, en dan met name richting automotive.

edit: Zuid Korea is een slecht voorbeeld.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:00:33 #137
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103601
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef sigme het volgende:

[..]

tssk tssk tssk.

Ik kan toch niet mijn aard verloochenen?
Ik voel me ook niet aangesproken.

Het is gewoon mooi werk om afentoe net te doen alsof je lange tenen hebt.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 19:03:05 #138
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37103690
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:59 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Jij denkt dat men in China achterlijk is?
In China wordt nog veel werk verricht met de hand. Ook veel electronische consumente producten.
Met daadwerkelijke automatisering is men nog niet zo ver. Maar wat wil je ook met een loontje van 30cent per uur
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37103852
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:59 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Jij denkt dat men in China achterlijk is?
Nee maar op het moment dat de transportkosten van daar naar hier boven de loonkosten hier uitkomenkan het uit toch?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:08:40 #140
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37103891
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef Ponskaart het volgende:
Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Just in time planning win je niet veel mee, zeker niet in een niet al te florerende automarkt. Je zit nl. wel met vast personeel.
Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
pi_37103913
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:03 schreef George-Butters het volgende:

[..]

In China wordt nog veel werk verricht met de hand. Ook veel electronische consumente producten.
Met daadwerkelijke automatisering is men nog niet zo ver. Maar wat wil je ook met een loontje van 30cent per uur
Een fabriek wordt letterlijk opgebouwd zoals hier, dat is geografisch onafhankelijk. Het bouwplan komt echt niet van de lokale chinese bouwvakker. Wel moeten mensen opgeleid worden om te assembleren, maar dat is met zoveel mensen en dus keuze niet zo moeilijk. Het gaat vooral om aansturing.
Nee, ik geef Nedcar weinig hoop. Staken vind ik dan ook kansloos, maar wel begrijpelijk. Het is echter trekken aan een dood paard. Hier toont Balkenende wel kracht, hij laat zich niet snel verleiden tot kansloze subsidies.
pi_37103976
Ik ga maar eens een man van vlees & bloed plezieren .

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37103982
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar op het moment dat de transportkosten van daar naar hier boven de loonkosten hier uitkomenkan het uit toch?
Ja, als de smarts alleen voor europa zijn misschien wel, maar verschepen is relatief goedkoop.
pi_37104043
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
Over dat Just in Time zo werken ze bij Scania in Zwolle ook maar dat loopt nu al een paar weken vast omdat ze ergens in Zweden aan het staken zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37104053
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
Je moet dan ook het hart van de produktie zijn, ik vrees echter dat er dan binnen europa nog te veel concurrentie is. Dan werkt het dus niet. Je hebt een groot afzetgebied nodig bij JIT, omdat je toch zo weinig mogelijk vestigingen wilt hebben om kosten te drukken. Bij een constante vraag kan dat gunstig zijn, maar die vraag is dus niet constant.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:14:49 #146
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37104102
NedCar heeft kans, maar alleen met een meer partijen constructie.
Slechts en alleen Mitsubishi is niet voldoende. Dat is gokken op 1 paard.

Er is echter ook een ander probleem. Auto's gaan langer mee, en zijn minder storingsgevoelig.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:16:56 #147
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37104158
't is een epidemie...
quote:
Peugeot unions consider striking
Peugeot workers
Workers said they feel utterly betrayed
Unions have said they are considering industrial action over the news that 2,300 workers will lose their jobs when a Warwickshire car plant closes.

It follows the announcement that the Peugeot plant at Ryton, near Coventry, will close by mid-2007.

A union spokesman said industrial action may not be taken straight away, but they will fight the decision.

Peugeot has blamed high production and logistical costs for the decision. Work has halted while staff attend meetings.


The message to the board in France is that it's not going to be a walkover and to think again
Des Quinn, Transport and General Workers' Union

In pictures: Ryton's history

Following a mass meeting of the workforce, union leaders said workers felt totally betrayed and said if the company had hoped for a trouble-free closure then they could think again.

Unions are set to meet with management on Thursday.

Questioned about how they might fight the company, Des Quinn, of the T&G, said it did not have to be through strikes.

"We are looking initially at a social and political campaign, which might involve disruption to car sales or Peugeot's operations," he said.

"The message to the board in France is that it's not going to be a walkover and to think again."

He added that they had received support from workers in France.


I don't know what I am going to do now... I sat down and cried last night... I don't know what hope there is at the moment
Peugeot employee of 17 years

Communications director John Goodman said he realised it was a difficult time for staff and that employees had brought about tremendous productivity improvements.

"Unfortunately that just doesn't change the economics of the situation because the situation is that Ryton is the most expensive manufacturing plant in Europe," he said.

Mr Goodman added that every car produced there cost 415 euros (£286) more than anywhere else in Europe.

In the House of Commons the prime minister expressed sadness and sympathy for the workers set to lose their jobs.

Ryton plant
Production at Ryton will halt in July 2007
Tony Blair said such job losses were "inevitable" from time to time and were the result of global pressures, not the British position, which remained healthy.

Tory leader David Cameron said the closure was a "desperate blow" that was a symptom of a loss of economic competitiveness under Labour.

One Peugeot employee of 17 years, who attended Wednesday's meeting, said he did not think workers would support a strike.

He said union members laughed when leaders said they were proposing industrial action.

"It was a very boisterous meeting and fairly defeatist too.

"Why cut our own throats? The company has made the decision and it is going to close," he said.

He added he would like to see the unions fight for the best deal for the workers.

"I don't know what I am going to do now. I sat down and cried last night.


HAVE YOUR SAY
Manufacturing is a backbone of society
Gordon Kerman, Edinburgh

Send us your comments

"I don't know what hope there is at the moment. I think we are feeling sorry for ourselves."

He said he expected to be back at work on Thursday.

Production at Ryton will move to a single shift in July and halt completely in mid-2007.

In 2004, up to 1,000 jobs were lost in Coventry when Jaguar moved production to Birmingham.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 19 april 2006 @ 19:18:05 #148
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37104201
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Over dat Just in Time zo werken ze bij Scania in Zwolle ook maar dat loopt nu al een paar weken vast omdat ze ergens in Zweden aan het staken zijn .
Ghe dat is een schending van de leveringscondities (SLA-principe) en dat kan ze een fikse boete kosten. Daar is vast een raamwerk contract van.
pi_37104229
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:14 schreef Drugshond het volgende:
NedCar heeft kans, maar alleen met een meer partijen constructie.
Slechts en alleen Mitsubishi is niet voldoende. Dat is gokken op 1 paard.

Er is echter ook een ander probleem. Auto's gaan langer mee, en zijn minder storingsgevoelig.
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.
pi_37104243
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 april 2006 @ 19:27:07 #151
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37104497
quote:
Dwazen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 19:29:25 #152
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37104572
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Ponskaart het volgende:
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.
reviseren met vele oude modellen ?
Dat is niet met high-tech te doen. Net alsof je een blue-print hebt van elke auto-model-type-aanpassing.
Juist de high-tech moet je ten volle benutten. De keuze is heel simpel. Of je bent concurentie-waardig in Europa en trekt nieuwe geschikte partijen aan. Of je bent redudant en je hebt geen bestaansrecht.
Het gaat alleen om de centen (en een goed commercieel/technisch verhaal).
En over dat laatste heb ik mijn vraagtekens.... Renault, Volvo , Mitsubishi zijn er allemaal ingestapt maar ze zijn er ook (straks) allemaal weer vertrokken. En dat zijn toch geen misselijke players.
pi_37104712
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

reviseren met vele oude modellen ?
Dat is niet met high-tech te doen. Net alsof je een blue-print hebt van elke auto-model-type-aanpassing.
Juist de high-tech moet je ten volle benutten. De keuze is heel simpel. Of je bent concurentie-waardig in Europa en trekt nieuwe geschikte partijen aan. Of je bent redudant en je hebt geen bestaansrecht.
Het gaat alleen om de centen (en een goed commercieel/technisch verhaal).
En over dat laatste heb ik mijn vraagtekens.... Renault, Volvo , Mitsubishi zijn er allemaal ingestapt maar ze zijn er ook (straks) allemaal weer vertrokken. En dat zijn toch geen misselijke players.
Veel onderdelen worden al voor diverse merken gemaakt. Reviseren bedoel ik motortechnisch. Op elektronica valt niet zoveel te doen. Ik blijf erbij dat iets arbeidsintensiefs met een globaal produkt weinig bodem kan hebben op ons grondgebied. Jouw opmerking over technische hoogwaardigheid snijdt hout. Nu al hebben garages teruglopende klandizie, terwijl ze toch het meeste verdienen aan onderhoud en reparatie. Wellicht kan de fabriek meer richting de garage-werkzaamheden. Al is dat nog steeds arbeidsintensief, echter wel zeer lokaal nodig.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:34:07 #154
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37104863
Ontroerend. Bush als oorlogsmisdadiger tegen het arme Irak.
pi_37105641
Ik meen me te herinneren dat de arbeidskosten ongeveer 5% van de kostprijs van een auto veroorzaken. De autoindustrie is een kapitaalintensieve sector, niet arbeidsintensief.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:04:21 #157
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37105741
5% peanuts!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37105759
Nou ja, Bush is natuurlijk gewoon een oorlogsmisdadiger. En het filmpje heb ik niet gezien.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:05:05 #159
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37105773
De lak kost waarschijnlijk duurder..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 19 april 2006 @ 20:06:56 #160
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37105832
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:38 schreef Ponskaart het volgende:
Ontroerend. Bush als oorlogsmisdadiger tegen het arme Irak.
Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37105851
Kost veel.

Is duur.
pi_37105889
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
Inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37105897
quote:
...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...

Iedereen (bijna iedereen) voelt instinctief aan dat dit ellende gaat geven, het oude testament is een boosaardig en bijzonder immoreel boek. Maar dat mag niet publiekelijk geconcludeerd worden.
pi_37105939
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:36 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Mijn god, ik hoor sporadisch verhalen dat het gehele onderwijs systeem verwoest wordt door de fundamentalisten. Zo schijnen professoren en hoogleraren een geliefd doelwit te zijn. Ik heb zelfs gehoord dat er nauwelijks nog universitair personeel is in Irak, die zijn of vermoord, of massaal gevlucht.
De weg wordt vrijgemaakt voor de madrassas.
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.
pi_37105973
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.

Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:11:31 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37105985
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:08 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...

Iedereen (bijna iedereen) voelt instinctief aan dat dit ellende gaat geven, het oude testament is een boosaardig en bijzonder immoreel boek. Maar dat mag niet publiekelijk geconcludeerd worden.
Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:11:55 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37106000
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.

Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
Ja, dat doen ze met robots ook.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37106029
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.
Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.
pi_37106071
Het is lullig dat die mensen hun baan verliezen maar ja je kunt iets niet in stand houden alleen omdat het anders zielig is voor al die mensen.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:15:15 #170
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37106125
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.
Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37106169
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.

Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37106223
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.
En een van de redenen dat er zoveel in dingen wordt gestopt als raketschilden is idd door de lobby. Dat geld kunnen ze beter in peacekeeping enzo poten omdat ze het daar op verkloten atm. =X
pi_37106269
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:10 schreef Monidique het volgende:
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.
Logisch dat intellectuelen de eerste zijn die uit de weg worden geruimd. Aan kritische burgers heb je immers niets als totalitair regime of groepering.

Gelukkig moeten wij de radicalen (toekomstige) democraten ook in Irak steunen omdat ze democratische hervormingen doorvoeren. Misschien niet nu maar wellicht morgen.
Dat er hier en daar een paar worden omgelegd is slechts een klein detail. Het gaat om de lange termijn en het grotere totaal plaatje.
pi_37106333
Helaas is het grotere plaatje geen mooi, democratisch plaatje, vooralsnog.
pi_37106359
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
Ik meen dat ik dat gelezen heb in een Duits vakblad waarop m'n vader geabonneerd is: ATZ

Verder was het tot voor kort zo dat de Duitse werkgelegenheid in de auto-industrie jaarlijks nog steeds met enkele tienduizenden banen per jaar toenam, en ook de metaalsector als geheel. Er waren ook 2/3 jaar geleden zo'n 300.000 banen vacant in de metaalsector.

Wat denk ik het probleem van Duitsland is dat het een wat eenzijdige economie heeft, en vooral dat ze het teveel moeten hebben van de export. Het lijkt erop dat alle hervormingen van de afgelopen jaren mensen onzeker hebben gemaakt, en daardoor spaarzaam/zuinig. De situatie in bijvoorbeeld het restaurantwezen is dramatisch. Dat is zo achteruit gegaan de afgelopen jaren, ik ken zo een paar resraurants die vroeger uitpuilden, en nu of failliet zijn of vegeteren.

Pas een beetje op met die Angelsaksische pers, en met name de Engelse, die zijn zwaar gefrustreerd, en hebben ook een echt ideologische missie, het bekende Angelsaksisch korte-termijn denken. Wat dat voor gevolgen heeft kun je nu zien bij Ford en GM, die zijn praktisch failliet.
Als Bush ook in Iran op avontuur gaat en de olieprijzen nog verder omhoog schieten kunnen we afscheid nemen van deze twee reuzen op lemen voeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 19-04-2006 20:31:45 ]
pi_37106392
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Oh daarvan is mij niets bekend.

Nedcar is toch al langer een zorgenkindje. Het wordt tijd dat ze het gezond maken of gewoon sluiten. Eerst werden er Volvo's gemaakt dat gebeurt nu in Gent en nu heb je straks alleen nog de Mitsubishi Colt een auto die ook niet bijster goed verkoopt.

Balkenende kan er verder ook niets aan doen omdat je als overheid geen geld mag steken in dat soort projecten omdat Brussel dan weer dwars gaat liggen. Jaja lang leve Europa maar dat geheel terzijde.
pi_37106426
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
pi_37106587
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!

.
pi_37106629
De Engelse autoindustrie is het meest tragische verhaal van een land wat toch al veel heeft verloren van haar glans en eigenlijk is weg gezakt in de middelmatigheid.
pi_37106669
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.
Vat het niet op als de bekenden links-rechts-opinieherders theorieën. Er wordt vaak gezegt dat het de ''gematigde'' christenen zijn die verantwoordelijk zijn voor het instandhouden van dit soort extremisme, en ik ben het daarmee eens. Maar vervolgens krijg je allerlei termen als fundamentalistische atheïsten of seculiere-extremisten naar je hoofd geslingerd, meestal door zogenaamde "liberalen".

Ik vraag me ook af wie er nu de werkelijke godslasteraars zijn. Stel dat God bestaat en hij/zij voldoet aan de beschrijvingen, ultiem rechtvaardig, goed etc. En vervolgens worden hem/haar zulke uitspraken en daden aangewreven zoals we in de bijbel/koran/torah kunnen lezen, is er iets lasterlijker dan dat?
Daarom denk ik dat het tijd wordt om een streep te zetten door die zogenaamde heiligheid van die boeken. Maar goed, wishfull thinking.
pi_37106744
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
dat Angelsaksisch korte-termijn denken is dan ook alleen bedoeld als export
pi_37106757
O mijn godje, Anita is terug.
pi_37106785
quote:
George W. Bush's presidency appears headed for colossal historical disgrace. Barring a cataclysmic event on the order of the terrorist attacks of September 11th, after which the public might rally around the White House once again, there seems to be little the administration can do to avoid being ranked on the lowest tier of U.S. presidents. And that may be the best-case scenario. Many historians are now wondering whether Bush, in fact, will be remembered as the very worst president in all of American history.
[ bron ]
pi_37106786
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
O mijn godje, Anita is terug.
Jack wil der meteen palen.
pi_37106845
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
O mijn godje, Anita is terug.
in de eerste selectie van Ajax?
pi_37107066
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.

Het grote verschil tussen Scania en bedrijven als Daimler Chrysler en Mitsubishi, is dat deze laatsten de afgelopen jaren vreselijkl hebben lopen blunderen, waardeloos management. De topman van Daimler, Jürgen Schremp, heeft het gepresteerd om de beurswaarde van Daimler Chrysler te halveren gedurende zijn veels te lange termijn. En naarmate de koers wegzakte ging zijn loon omhoog, waanzinnig! Dat is wat mij betreft de symbolisering van het Angelsaksisch economisch denken, korte termijn, zakkenvullen, zakkenvullen en nog meer korte termijn. Het tegenovergestelde van Daimler Chrysler, en ook GM en Ford, zijn bedrijven als Toyota, Scania, BMW en Porsche.

Het is zelfs zo dat de vrachtwagens van Daimler jaren en jaren zwaar verlies leden, maar die verliezen werden opgevangen door de autoverkoop. Als Scania te goed verkocht in Duitsland ging Daimler flink onder de kostprijs verkopen (dumpen).
pi_37107238
Voetbal, .
pi_37107289
Groot probleem bij DaimlerChrysler en dat met name Mercedes is het gebrek aan kwaliteit van de E-klasse.

De E-klasse was toch altijd hét visitekaartje van Mercedes naar de buitenwereld. Als je bij zo'n model gaat blunderen dan zijn de rapen gaar en moet je het geschonden vertrouwen weer herstellen.

Nu weten ze bij 'Das Haus' wel wat auto's bouwen is. De bakermat van de auto bevindt zich immers bij Mercedes maar dat je af gestraft kan worden blijkt. Zelfs Mercedes is niet heilig.

Om maar te zwijgen over Smart. Dat ze die divisie niet afstoten is me een raadsel.
pi_37107420
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
Dat is natuurlijk niet altijd zo geweest, en het is ook niet meer dan een smoes om op de korte termijn de bonussen en optieregelingen te kunnen opstuwen. Die mentaliteit loopt uiteindelijk uit op een geweldige valpartij, en waar ik me zorgen om maak is dat wij, en ook Duitsland/Europa, ons van alles wijs laten maken.

Van de industrie in Engeland is in ieder geval bijna helemaal niets meer over. Als wij thuis lol willen hebben gaat m'n vader verhalen vertellen over wat hij zoal meegemaakt en gezien heeft tijdens zakenreizen in Engeland. Vooral z'n verhalen over Engelse hotels zijn hilarisch, hij is zo iemand die als er ergens een zwakke plek zit, dan weet hij het te vinden en te slopen.
pi_37107706
Een eekhoorn op het speelveld, .
pi_37107849
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
Groot probleem bij DaimlerChrysler en dat met name Mercedes is het gebrek aan kwaliteit van de E-klasse.

De E-klasse was toch altijd hét visitekaartje van Mercedes naar de buitenwereld. Als je bij zo'n model gaat blunderen dan zijn de rapen gaar en moet je het geschonden vertrouwen weer herstellen.

Nu weten ze bij 'Das Haus' wel wat auto's bouwen is. De bakermat van de auto bevindt zich immers bij Mercedes maar dat je af gestraft kan worden blijkt. Zelfs Mercedes is niet heilig.

Om maar te zwijgen over Smart. Dat ze die divisie niet afstoten is me een raadsel.
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).
Scania heeft één keer een avontuur gehad met Saab, en dat snel gedumpt. Ze hebben natuurlijk nog een defensietak, maar verder houden ze zich bij hun leest.

Überhaupt is dat verzamelen van veel bedrijven in één conglomeraat een misser. Als aandeelhouder kun je net zo goed de aandelen van verschillende bedrijven aanschaffen, zelf je aandelen portefeuille diversificeren. Behalve dan als het werkelijk voordelen oplevert, maar dat is zelden het geval. En zo beconcureert GM nu zijn ene dochteronderneming, Opel, met een andere dochteronderneming Chevrolet/Daewoo. Wat een klunzen.
pi_37107968
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:07:08 #193
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37107997
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
Ja. Maar Bush heeft ons bevrijd van de Duitsers. Toendertijd.

Dus Bush mag dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 19-04-2006 21:07:27 (even kleine letters toepassen) ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37108024
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:03 schreef Godslasteraar het volgende:
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).
Scania heeft één keer een avontuur gehad met Saab, en dat snel gedumpt. Ze hebben natuurlijk nog een defensietak, maar verder houden ze zich bij hun leest.

Überhaupt is dat verzamelen van veel bedrijven in één conglomeraat een misser. Als aandeelhouder kun je net zo goed de aandelen van verschillende bedrijven aanschaffen, zelf je aandelen portefeuille diversificeren. Behalve dan als het werkelijk voordelen oplevert, maar dat is zelden het geval. En zo beconcureert GM nu zijn ene dochteronderneming, Opel, met een andere dochteronderneming Chevrolet/Daewoo. Wat een klunzen.
Ja die enorme conglomeraten lijken misschien handig op de korte termijn maar op de lange termijn zijn het eerder een last aan het been. Zie Azië waar die conglomeraten uit elkaar vielen.

Ik ben benieuwd hoe Ford en GM de toekomst tegemoet gaan. Dat ze daar danig moeten reorganiseren lijkt me wel duidelijk anders steven ze gewoon af op een faillissement. Ze moeten een paar Japanners van Toyota in dienst nemen .

Het is een vrij ingewikkelde industrie de autoindustrie heb ik het idee. Het is allemaal niet meer zo eenvoudig als vroeger.
pi_37108129
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
He's the greatest!
pi_37108159
Binnenkort Sjors van Boesfinancieringen op tv.
pi_37108502
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37108590
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijn .
pi_37108623
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijn .
Oh we kunnen niet zonder . Je kan beter moderne relatief schone vrachtwagens uit eigen land hebben dan ouwe zooi uit het buitenland .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37108648
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh we kunnen niet zonder . Je kan beter moderne relatief schone vrachtwagens uit eigen land hebben dan ouwe zooi uit het buitenland .
Nog nationalistisch ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')