http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-A379-C7FB6C410603}quote:1
Londense beurs doet aandeelhouders 745 miljoen euro cadeau
De Londense beurs LSE wordt een alsmaar gegeerder overnameprooi.
Daarom besliste een buitengewone algemene vergadering woensdag om de aandeelhouders 510 miljoen pond of 745 miljoen euro kapitaal uit te keren.
Kandidaat-overnemers moeten nu die transactie, die overeenkomt met 200 pence per aandeel, in hun bod verwerken.
Onder meer de NYSE Group, beheerder van de belangrijkste beurzen op Wall Street, de technologiebeurs Nasdaq en Euronext azen al een tijdje op de Londense beurs. Tijdens het paasweekeinde zouden er gesprekken geweest zijn tussen NYSE en LSE.
quote:
Als premier is hij niet in de positie zich met commercie te bemoeien. Hij kan iets proberen te rekken, maar dan zullen snel andere bedrijven ook voordeeltjes willen zien. Misschien kan hij het belastingklimaat gunstig maken?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:23 schreef Tafkahs het volgende:
Is waar, maar Balkenende heeft beloofd z'n uiterste best te doen om te redden wat er te redden valt
Ik kom ook in FC Groningen groepjes, dan mag hetquote:
diplomatieke betrekkingen onderhouden is ook een van z'n takenquote:Op woensdag 19 april 2006 18:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Als premier is hij niet in de positie zich met commercie te bemoeien. Hij kan iets proberen te rekken, maar dan zullen snel andere bedrijven ook voordeeltjes willen zien. Misschien kan hij het belastingklimaat gunstig maken?
Oh zeker, maar hij kan verder niets. Net als een diplomaat.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
diplomatieke betrekkingen onderhouden is ook een van z'n taken
Grote tegenargument is dat de loonkosten nog geen 10% van het totaal uitmaken. De stijgende staalprijs heeft een veel grotere invloed. Bovendien zijn de fabrieken in Europa veel moderner en flexibeler.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:21 schreef Ponskaart het volgende:
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
distantieer je maar weer, vrouw!quote:Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds.
Ja, in een krantenartikeltje misschien.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:21 schreef Ponskaart het volgende:
Kansloos, want her en der worden in europa fabrieken waar auto's worden geproduceerd gesloten. Het is heel eenvoudig
quote:, goedkope en toch degelijke auto's worden in lageloonlanden gemaakt. Met de hoge salarissen in Nederland krijg je zo'n auto nooit verkocht en zeker geen smart.
Komt te voet en gaat te paard. Misschien moet jij jockey worden, je hebt talentquote:
vind je?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Komt te voet en gaat te paard. Misschien moet jij jockey worden, je hebt talent.
Ja, harderrrrrrrrrr straffenquote:Op woensdag 19 april 2006 17:49 schreef Johan_de_With het volgende:
6 maanden cel voor afschieten vuurpijl Feyenoord-Ajax
Nu ben ik geen jurist, maar dit lijkt me een bezopen lage straf.
Het wekkertje liep af he.. En z'n postgeschiedenis staat zo ongeveer gelijk met nog wat van die dubieuze figuren.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
Waar komt die enge bruine Ippon opeens vandaan?
quote:Op woensdag 19 april 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
Oh ja Ponskaart, nog bedankt voor het opmerken van mij, dat ik niet roemloos ten onder ga temidden van de zero's en de nerds.
Hij is de messias, hij komt ons, naar zijn eigen zeggen, de rechtse politiek brengen, en zo, terwijl hij goed bezint, ons land zal redden van het rode gevaar.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
Waar komt die enge bruine Ippon opeens vandaan?
Ja.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het wekkertje liep af he.. En z'n postgeschiedenis staat zo ongeveer gelijk met nog wat van die dubieuze figuren.
Dr. Katz, right?
Nou, loonkosten liggen wel hoger hoor. Je argument over moderne fabrieken snijdt wel hout, maar die zetten ze net zo goed midden in een woestijn neer.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Grote tegenargument is dat de loonkosten nog geen 10% van het totaal uitmaken. De stijgende staalprijs heeft een veel grotere invloed. Bovendien zijn de fabrieken in Europa veel moderner en flexibeler.
Wat wil je zeggen?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, in een krantenartikeltje misschien.
[..]
Dat je misschien ook eens moet kijken naar hoe snel, op wat voor Just in Time planning, en welke mate van automatisering er in NedCar is, die je in geen enkele Europese fabriek terug vindt.quote:
tssk tssk tssk.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:45 schreef George-Butters het volgende:
[..]
distantieer je maar weer, vrouw!
Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat je misschien ook eens moet kijken naar hoe snel, op wat voor Just in Time planning, en welke mate van automatisering er in NedCar is, die je in geen enkele Europese fabriek terug vindt.
Om mee te beginnen.
Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:50 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Nou, loonkosten liggen wel hoger hoor. Je argument over moderne fabrieken snijdt wel hout, maar die zetten ze net zo goed midden in een woestijn neer.
Zomaar op de wilde gok, gok ik dat die in Azie niet veel beter zijn dan die bij Nedcar hoor. Het is namelijk wereldwijd redelijk dezelfde technologie. Het hangt dan vooral aan de bedrijfscultuur, de planning, en ik dacht dat dat wel goed zat bij Nedcar... Ik ken ze verder niet persoonlijk hoor, maar toch.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Jij denkt dat men in China achterlijk is?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Dan zouden ze de toko niet sluiten.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Ik denk dat Japan ondertussen beter (niet heel erg veel, maar toch) technisch opgeleid personeel heeft dan Nederland, en dan met name richting automotive.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt bij moderne fabrieken ook hoger opgeleid personeel en een goede infrastructuur nodig en die vind je hier eerder.
Ik voel me ook niet aangesproken.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
tssk tssk tssk.
Ik kan toch niet mijn aard verloochenen?
In China wordt nog veel werk verricht met de hand. Ook veel electronische consumente producten.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:59 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Jij denkt dat men in China achterlijk is?
Nee maar op het moment dat de transportkosten van daar naar hier boven de loonkosten hier uitkomenkan het uit toch?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:59 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Jij denkt dat men in China achterlijk is?
Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:58 schreef Ponskaart het volgende:
Het produkt leent zich niet voor een toch nog steeds arbeidsintensief proces als auto's assembleren. Niet voor niets zijn er nog zoveel mensen in dienst. Ga eens naar Azie en verbaas je over de technologie die je daar aantreft. Nogmaals, een fabriek kun je overal neerzetten. Je kunt dan nog optimaliseren met lonen en vervoerskosten. You do the math.
Just in time planning win je niet veel mee, zeker niet in een niet al te florerende automarkt. Je zit nl. wel met vast personeel.
Een fabriek wordt letterlijk opgebouwd zoals hier, dat is geografisch onafhankelijk. Het bouwplan komt echt niet van de lokale chinese bouwvakker. Wel moeten mensen opgeleid worden om te assembleren, maar dat is met zoveel mensen en dus keuze niet zo moeilijk. Het gaat vooral om aansturing.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:03 schreef George-Butters het volgende:
[..]
In China wordt nog veel werk verricht met de hand. Ook veel electronische consumente producten.
Met daadwerkelijke automatisering is men nog niet zo ver. Maar wat wil je ook met een loontje van 30cent per uur
Ja, als de smarts alleen voor europa zijn misschien wel, maar verschepen is relatief goedkoop.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar op het moment dat de transportkosten van daar naar hier boven de loonkosten hier uitkomenkan het uit toch?
Over dat Just in Time zo werken ze bij Scania in Zwolle ook maar dat loopt nu al een paar weken vast omdat ze ergens in Zweden aan het staken zijnquote:Op woensdag 19 april 2006 19:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
Je moet dan ook het hart van de produktie zijn, ik vrees echter dat er dan binnen europa nog te veel concurrentie is. Dan werkt het dus niet. Je hebt een groot afzetgebied nodig bij JIT, omdat je toch zo weinig mogelijk vestigingen wilt hebben om kosten te drukken. Bij een constante vraag kan dat gunstig zijn, maar die vraag is dus niet constant.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou het koste Daf wel bijna de kop. De voorraadkosten van het afgewerkte wagenpark waren inmens.
JIT wil ook zeggen dat je alleen maakt waar een definitieve order voor is. En niet alleen stroomlijning van 2e/3e leveranciers. Succesvolle JIT kun je alleen doen met zoveel mogelijk externe uitbesteding terwijl je de assemblage-proces volledig beheerst.
Samsung is daar heel groot mee geworden. Ze leveren dezelfde hoeveelheid producten af als Philips. Maar doen dat met 2x zo weinig mensen.
quote:Peugeot unions consider striking
Peugeot workers
Workers said they feel utterly betrayed
Unions have said they are considering industrial action over the news that 2,300 workers will lose their jobs when a Warwickshire car plant closes.
It follows the announcement that the Peugeot plant at Ryton, near Coventry, will close by mid-2007.
A union spokesman said industrial action may not be taken straight away, but they will fight the decision.
Peugeot has blamed high production and logistical costs for the decision. Work has halted while staff attend meetings.
The message to the board in France is that it's not going to be a walkover and to think again
Des Quinn, Transport and General Workers' Union
In pictures: Ryton's history
Following a mass meeting of the workforce, union leaders said workers felt totally betrayed and said if the company had hoped for a trouble-free closure then they could think again.
Unions are set to meet with management on Thursday.
Questioned about how they might fight the company, Des Quinn, of the T&G, said it did not have to be through strikes.
"We are looking initially at a social and political campaign, which might involve disruption to car sales or Peugeot's operations," he said.
"The message to the board in France is that it's not going to be a walkover and to think again."
He added that they had received support from workers in France.
I don't know what I am going to do now... I sat down and cried last night... I don't know what hope there is at the moment
Peugeot employee of 17 years
Communications director John Goodman said he realised it was a difficult time for staff and that employees had brought about tremendous productivity improvements.
"Unfortunately that just doesn't change the economics of the situation because the situation is that Ryton is the most expensive manufacturing plant in Europe," he said.
Mr Goodman added that every car produced there cost 415 euros (£286) more than anywhere else in Europe.
In the House of Commons the prime minister expressed sadness and sympathy for the workers set to lose their jobs.
Ryton plant
Production at Ryton will halt in July 2007
Tony Blair said such job losses were "inevitable" from time to time and were the result of global pressures, not the British position, which remained healthy.
Tory leader David Cameron said the closure was a "desperate blow" that was a symptom of a loss of economic competitiveness under Labour.
One Peugeot employee of 17 years, who attended Wednesday's meeting, said he did not think workers would support a strike.
He said union members laughed when leaders said they were proposing industrial action.
"It was a very boisterous meeting and fairly defeatist too.
"Why cut our own throats? The company has made the decision and it is going to close," he said.
He added he would like to see the unions fight for the best deal for the workers.
"I don't know what I am going to do now. I sat down and cried last night.
HAVE YOUR SAY
Manufacturing is a backbone of society
Gordon Kerman, Edinburgh
Send us your comments
"I don't know what hope there is at the moment. I think we are feeling sorry for ourselves."
He said he expected to be back at work on Thursday.
Production at Ryton will move to a single shift in July and halt completely in mid-2007.
In 2004, up to 1,000 jobs were lost in Coventry when Jaguar moved production to Birmingham.
Ghe dat is een schending van de leveringscondities (SLA-principe) en dat kan ze een fikse boete kosten. Daar is vast een raamwerk contract van.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over dat Just in Time zo werken ze bij Scania in Zwolle ook maar dat loopt nu al een paar weken vast omdat ze ergens in Zweden aan het staken zijn.
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:14 schreef Drugshond het volgende:
NedCar heeft kans, maar alleen met een meer partijen constructie.
Slechts en alleen Mitsubishi is niet voldoende. Dat is gokken op 1 paard.
Er is echter ook een ander probleem. Auto's gaan langer mee, en zijn minder storingsgevoelig.
Dwazen.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:19 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Reconstructionism
*ril
reviseren met vele oude modellen ?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Ponskaart het volgende:
Het was toch ooit Volvo? Ze kunnen meer gaan reviseren, wellicht levert dat nog wat op.
Veel onderdelen worden al voor diverse merken gemaakt. Reviseren bedoel ik motortechnisch. Op elektronica valt niet zoveel te doen. Ik blijf erbij dat iets arbeidsintensiefs met een globaal produkt weinig bodem kan hebben op ons grondgebied. Jouw opmerking over technische hoogwaardigheid snijdt hout. Nu al hebben garages teruglopende klandizie, terwijl ze toch het meeste verdienen aan onderhoud en reparatie. Wellicht kan de fabriek meer richting de garage-werkzaamheden. Al is dat nog steeds arbeidsintensief, echter wel zeer lokaal nodig.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
reviseren met vele oude modellen ?
Dat is niet met high-tech te doen. Net alsof je een blue-print hebt van elke auto-model-type-aanpassing.
Juist de high-tech moet je ten volle benutten. De keuze is heel simpel. Of je bent concurentie-waardig in Europa en trekt nieuwe geschikte partijen aan. Of je bent redudant en je hebt geen bestaansrecht.
Het gaat alleen om de centen (en een goed commercieel/technisch verhaal).
En over dat laatste heb ik mijn vraagtekens.... Renault, Volvo , Mitsubishi zijn er allemaal ingestapt maar ze zijn er ook (straks) allemaal weer vertrokken. En dat zijn toch geen misselijke players.
Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:38 schreef Ponskaart het volgende:
Ontroerend. Bush als oorlogsmisdadiger tegen het arme Irak.![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:19 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Reconstructionism
*ril
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mijn god, ik hoor sporadisch verhalen dat het gehele onderwijs systeem verwoest wordt door de fundamentalisten. Zo schijnen professoren en hoogleraren een geliefd doelwit te zijn. Ik heb zelfs gehoord dat er nauwelijks nog universitair personeel is in Irak, die zijn of vermoord, of massaal gevlucht.
De weg wordt vrijgemaakt voor de madrassas.
Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
...The social structure advocated by Christian Reconstructionism would have the clergy, laity and government, individually and corporately, to be in ultimate submission to the moral principles of the Bible, including the Old Testament...
Iedereen (bijna iedereen) voelt instinctief aan dat dit ellende gaat geven, het oude testament is een boosaardig en bijzonder immoreel boek. Maar dat mag niet publiekelijk geconcludeerd worden.
Ja, dat doen ze met robots ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.
Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als je mij vertelde dat invloedrijke Amerikaanse industrielen, ik noem een Halliburton, achteruit zijn gegaan door de oorlog, ben ik om.
Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:12 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Die gaan er altijd op voorruit; Halliburton kreeg bijvoorbeeld ook no-bid contracts onder Clinton in Bosnie.
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nedcar is gewoon ten dode opgeschreven. Ja ik als autoliefhebber zeg sluiten die hap.
Open houden is slechts een uitstel van executie. Fabriek mag misschien modern zijn het is niet meer dan dom assembleren wat ze daar doen.
En een van de redenen dat er zoveel in dingen wordt gestopt als raketschilden is idd door de lobby. Dat geld kunnen ze beter in peacekeeping enzo poten omdat ze het daar op verkloten atm. =Xquote:Op woensdag 19 april 2006 20:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daarom. Mij ga je niet vertellen dat die Bush de brenger van vrede en veiligheid is. Sorry. Daar geloof ik niet meer zo erg in.
Logisch dat intellectuelen de eerste zijn die uit de weg worden geruimd. Aan kritische burgers heb je immers niets als totalitair regime of groepering.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:10 schreef Monidique het volgende:
Dat klopt. Niet alleen leraren, ook doktoren en andere wetenschappers, dacht ik. De hele intelligentsia wordt daar vermoord of verdreven. Ik heb het al eens eerder gevraagd: waarom doet men zoiets? Ik lees wel eens dat het vaker gebeurt, in andere chaotische gebieden, dus waarschijnlijk is er een rationele reden om het te doen.
Ik meen dat ik dat gelezen heb in een Duits vakblad waarop m'n vader geabonneerd is: ATZquote:Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
5% peanuts!
Oh daarvan is mij niets bekend.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Vat het niet op als de bekenden links-rechts-opinieherders theorieën. Er wordt vaak gezegt dat het de ''gematigde'' christenen zijn die verantwoordelijk zijn voor het instandhouden van dit soort extremisme, en ik ben het daarmee eens. Maar vervolgens krijg je allerlei termen als fundamentalistische atheïsten of seculiere-extremisten naar je hoofd geslingerd, meestal door zogenaamde "liberalen".quote:Op woensdag 19 april 2006 20:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, op het deel dat het 'niet gezegd mag worden' na. Moorden en straffen in naam van een boek is sowieso al fout.
dat Angelsaksisch korte-termijn denken is dan ook alleen bedoeld als exportquote:Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
[ bron ]quote:George W. Bush's presidency appears headed for colossal historical disgrace. Barring a cataclysmic event on the order of the terrorist attacks of September 11th, after which the public might rally around the White House once again, there seems to be little the administration can do to avoid being ranked on the lowest tier of U.S. presidents. And that may be the best-case scenario. Many historians are now wondering whether Bush, in fact, will be remembered as the very worst president in all of American history.
Jack wil der meteen palen.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
O mijn godje, Anita is terug.
in de eerste selectie van Ajax?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
O mijn godje, Anita is terug.
Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Scania investeert ook weer flink in Nederland als het met vrachtwagens kan waarom dan niet met personenauto's?
Dat is natuurlijk niet altijd zo geweest, en het is ook niet meer dan een smoes om op de korte termijn de bonussen en optieregelingen te kunnen opstuwen. Die mentaliteit loopt uiteindelijk uit op een geweldige valpartij, en waar ik me zorgen om maak is dat wij, en ook Duitsland/Europa, ons van alles wijs laten maken.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
Angelsaksisch korte-termijn denken? Er zijn in GB nog wetten actief uit 1215 dus ze houden het termijn wel aardig vol. =X
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).quote:Op woensdag 19 april 2006 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
Groot probleem bij DaimlerChrysler en dat met name Mercedes is het gebrek aan kwaliteit van de E-klasse.
De E-klasse was toch altijd hét visitekaartje van Mercedes naar de buitenwereld. Als je bij zo'n model gaat blunderen dan zijn de rapen gaar en moet je het geschonden vertrouwen weer herstellen.
Nu weten ze bij 'Das Haus' wel wat auto's bouwen is. De bakermat van de auto bevindt zich immers bij Mercedes maar dat je af gestraft kan worden blijkt. Zelfs Mercedes is niet heilig.
Om maar te zwijgen over Smart. Dat ze die divisie niet afstoten is me een raadsel.
Ja. Maar Bush heeft ons bevrijd van de Duitsers. Toendertijd.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
Ja die enorme conglomeraten lijken misschien handig op de korte termijn maar op de lange termijn zijn het eerder een last aan het been. Zie Azië waar die conglomeraten uit elkaar vielen.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:03 schreef Godslasteraar het volgende:
Het ging al mis met die Edzard Reuter en zijn grootheidswaanzin om van Daimler Benz een wereldonderneming te maken, auto's vrachtwagens, vliegtuigen, raketten noem het maar op. En vervolgens wordt zijjn kroonprins, de man die miljarden wist te verliezen met Fokker, zijn opvolger. (Schremp).
Scania heeft één keer een avontuur gehad met Saab, en dat snel gedumpt. Ze hebben natuurlijk nog een defensietak, maar verder houden ze zich bij hun leest.
Überhaupt is dat verzamelen van veel bedrijven in één conglomeraat een misser. Als aandeelhouder kun je net zo goed de aandelen van verschillende bedrijven aanschaffen, zelf je aandelen portefeuille diversificeren. Behalve dan als het werkelijk voordelen oplevert, maar dat is zelden het geval. En zo beconcureert GM nu zijn ene dochteronderneming, Opel, met een andere dochteronderneming Chevrolet/Daewoo. Wat een klunzen.
He's the greatest!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:
According to the Treasury Department, the forty-two presidents who held office between 1789 and 2000 borrowed a combined total of $1.01 trillion from foreign governments and financial institutions. But between 2001 and 2005 alone, the Bush White House borrowed $1.05 trillion, more than all of the previous presidencies combined. Having inherited the largest federal surplus in American history in 2001, he has turned it into the largest deficit ever -- with an even higher deficit, $423 billion, forecast for fiscal year 2006.
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Scania is een mooi bedrijf, mijn vader heeft er jaren gewerkt.
Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijnquote:Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Scania is in de regio Meppel - Zwolle ook een belangrijke werkgever. Dat ze uit Meppel weg gingen was best wel een aderlating maar gelukkig zijn ze nu weer aan het investeren in een spuiterrij. En ja daar zijn dat wat subsidies naar gegaan en de gemeente legt een extra krachtstroomleiding aan. maar dan nog is het een grote economische impuls.
Oh we kunnen niet zonderquote:Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat een boomknuffelaar als jij voor de vrachtwagenindustrie zou zijn.
Nog nationalistisch ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh we kunnen niet zonder. Je kan beter moderne relatief schone vrachtwagens uit eigen land hebben dan ouwe zooi uit het buitenland
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |