abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:33:19 #1
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35823708
Vandaag tijdens het eten maar eens besproken wat we hadden gestemd.
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.

ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.

hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.

eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
De wereld is op hol geslagen
pi_35823856
Wow, welk een vernieuwende visie

Maar indeed, vooral bij de 'hier kan je alleen leraar mee worden'-studies zitten veel van die linkse hippies
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_35823887
Verkiezingsuitslag doet pijn hé?

LinkseLente
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:39:26 #4
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_35823966
niet mee eens.

Mensen in de laagste klassen van de maatschappij stemmen over het algemeen ook makkelijker rechts dan links. Omdat ze tegen bepaalde problemen aanlopen.

De mensen die links stemmen zijn vaak idealisten die het vrij makkelijk hebben en geen echte tegenslag kennen op politiek gebied, ze zitten in een veilige omgeving in een veilige middenmoot.

Mensen met een carriere hebben vaak meer te winnen met rechts, omdat Links hen vaak bestempeld als vijand, want geld is slecht, en mensen die geld hebben zijn zo mogelijk nog slechter.

Het opvallende is dat de sociaal lagere klassen rechtser stemmen omdat zij juist tegen de problematiek van links oplopen. Linkse politiek is meestal gericht op het creeren van een schijnsituatie, die vooral gebaseerd is op de idealen. De immigratie-problematiek is het meest lichtende voorbeeld hiervan. Links is meestal een partij die meer voor segregratie is dan integratie, maar verkopen het als zijnde tolerant. Dat spreekt weer die veilige middenmoot aan die weinig te verliezen heeft.

Het zijn de sociaal zwakkeren en sterkeren die rechts stemmen omdat dit de partijen zijn die juist voor hen opkomen en hen niet betuttelen als kinderen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_35824326
Ik ben het er totaal mee eens...

maar opzich kan je dat alleen al afleiden uit 1 simpel feit.

Partij van de ARBEIDERS!

Je noemt jezelf niet zo als je wil scoren tussen de hoger geschoolde mensen.
/0
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:49:56 #6
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_35824479
Wat een onzin. Het gesundenes Volksempfinden is bijna volledig afkomstig van het laagopgeleide deel van de bevolking.

Juist de hoog-en zeer hoogopgeleiden stemmen vaak GL, SP of PVDA.

VVD-stemmen is zooo nouveau riche

Dat het plebs ondanks hun rabiaat-rechtse meningen soms toch stug op de PVDA blijven stemmen heeft heel andere redenen!
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
pi_35824495
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:37 schreef Vow het volgende:

LinkseLente
Typisch een verregend zooitje de komende jaren tis net niks, niet warm genoeg om buiten te genieten en niet koud genoeg om te schaatsen, typisch een seizoen voor draaikonten en windvanen, net als de herfst.
Powered by Gentoo
pi_35824543
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Andre70 het volgende:
VVD-stemmen is zooo nouveau riche
Mooi gezegd!
pi_35824584
Tsja, de meeste hoog opgeleiden in mijn omgeving stemmen inderdaad rechts ja....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:54:05 #10
126043 Andre70
pi_35824682
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:51 schreef veldmuis het volgende:
Mooi gezegd!
Dank je.

Zelf ben ik overigens ook van het gesundenes Volksempfinden hoor , maar ik wil natuurlijk mijn eigen achterban niet verloochenen!
Nu worden we geschoren,
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:57:48 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35824867
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
waardoor we later in de upper-class komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35825212
Ik doe zelf op dit moment een redelijk gerenommeerde en dure opleiding, waarmee ik later toch heel waarschijnlijk wel goed terecht ga komen (in de upper class, zoals jij het noemt ). Ook mijn ouders zijn hoogopgeleid en doen het qua SES helemaal niet slecht. Toch stem ik SP en ben ik ook nog eens actief voor die partij. Dat kun je toch echt geen simpel eigenbelang noemen.

I rest my case.
(Oh nee, dat is de Wiegel-smiley. Betrapt! )

-edit- Oh, en ik zie er niet uit als een zwerver, en ik stink ook niet.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35825235
quote:
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.

ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.

hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.

eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
Bedankt voor je betoog, het is me allemaal veel duidelijker nu.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:06:57 #14
126043 Andre70
pi_35825337
Wat is SES eigenlijk?
Nu worden we geschoren,
pi_35825404
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:06 schreef Andre70 het volgende:
Wat is SES eigenlijk?
Socio-Economic Status.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:09:07 #16
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_35825486
Ik met m'n sociale opleiding stem al jaren VVD maar ben dan wel overtuigend homo of heaumeau op z'n VVD's). Heft dat elkaar weer een beetje op dan?
could you just [i]not[/i] breathe?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:10:35 #17
126043 Andre70
pi_35825585
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Socio-Economic Status.
Bedankt!

Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Nu worden we geschoren,
pi_35825652
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Bedankt!

Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
pi_35825764
quote:
Het lijkt juist tegenovergesteld te zijn, de linkse 'revolutie' van 1968 was er vooral een van studenten. Ik heb even snel gegoogled en dit vond ik:
quote:
“Het is een gegeven dat hoger opgeleide jongeren links stemmen. Dat gaat er overigens wel weer vanaf als ze ouder zijn.
bron
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:13:59 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_35825776
Links aan de macht in Rotterdam, mooier kan niet
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:14:05 #21
126043 Andre70
pi_35825782
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)
Nu worden we geschoren,
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:42:50 #22
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35827487
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Bedankt!

Social --> klasse/buurt/omgeving waarin je verkeerd
Economisch --> inkomen

overal worden deze gegevens verzameld. zo heb je dus hele buurten waar alleen mensen zitten met een lage SES.
als je weet waar SES-concentraties zijn kun je problemen voorkomen door tijdig in te grijpen.
De wereld is op hol geslagen
pi_35827805
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:14 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)
Nou, mensen met een lage SES zijn over het algemeen laagopgeleid, dus die zijn vast geen socioloog.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:55:53 #24
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35828313
quote:

LinkseLente
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:57:26 #25
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35828401
quote:

Ik vind VVD'ers van die egoïstische viezeriken
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:01:14 #26
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35828637
quote:
Bezit is diefstal
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:02:50 #27
1239 Singa
Fear me!
pi_35828736
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:57 schreef Sklasse het volgende:
Lekker genuanceerde opmerking, beetje jammer.
pi_35828896
Hier een hoog opgeleide GL stemmer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35828966
Vrijwel in alle grote studentensteden groeit de SP gigantisch
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35829135
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:02 schreef Singa het volgende:

[..]

Net zo genuanceerd als de OP.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:10:39 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35829152
Hier in de Haarlemmermeer:

Leefbaar van 11 naar 4
VVD van 9 naar 10
CDA van 8 naar 6
GroenLinks van 5 naar 4
PvdA van 4 naar 9
D66 van 1 naar 1
SP van 0 naar 3
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:10:58 #32
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35829164
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Vrijwel in alle grote studentensteden groeit de SP gigantisch
De allochtonen in de grote steden hebben de stembus gevonden idd.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:24:49 #33
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35829842
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Als het aan een gemiddelde Holander ligt, mag de allochtoon niet stemmen. De democratie zou in principe dan alleen geldig moeten zijn voor een autochtoon.
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:24:52 #34
1239 Singa
Fear me!
pi_35829843
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef kipknots het volgende:
Net zo genuanceerd als de OP.
Ja idd, maar ik ben de OP niet..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:26:14 #35
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35829891
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:02 schreef Singa het volgende:

[..]

keiharde waarheid
De beesT
pi_35830019
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat is de reden van de grote groei inderdaad. Aangezien de helft daar allochtoon is, is dat logisch heh.
pi_35830086
is deze relkloon nog niet weg?
pi_35830578
Kijk mijn profiel nog eens na en bedenk dan nog even dat ik een eigen bedrijf heb.

En toch stem ik links.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35830672
Kut, nu je het zo zegt moet ik dan toch maar VVD gaan stemmen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:52:34 #40
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_35830905
Ik stem VVD omdat ik gewoon liberaal ben... Geen bemoeizuchtige overheid en geen betuttelingen...
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:12:55 #41
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_35831656
bwahaha, VVD-beredenaties, nou.. hopelijk voor jou slaag je in het leven en kom je niet in de uitkering terecht.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:15:36 #42
117776 OFfSprngr
pi_35831738
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:09 schreef HuubTuub het volgende:
Ik met m'n sociale opleiding stem al jaren VVD maar ben dan wel overtuigend homo of heaumeau op z'n VVD's). Heft dat elkaar weer een beetje op dan?
Tja, 2 mannen verdienen _meestal_ behoorlijk wat bij elkaar EN de VVD is erg liberaal op persoonlijke vrijheden, dus het is niet heel erg raar.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_35832121
ik zou SP stemmen, ware het niet dat niet in mijn gemeente voorkomt
GL was in mijn gemeente 1 grote slecht georganiseerde puinzooi. Net als al het andere, behalve PvdA. Daarom stemde ik PvdA. En ik noem mezelf niet echt laagopgeleid (en jah ik weet wat in mijn profiel staat).

maar even ontopic: wat doet dit topic nog in POL??
Extremistisch gematigd.
pi_35832540
Omdat ik met m'n studie en werk in de avond zit heb ik een machtiging afgegeven voor D66. Maar die blijkt niet in onze gemeenteraad te zitten

Er is als alternatief PvdA voor me gestemd, achteraf toch best wel een goede keus want CDA, VVD, CU en de Friese Nationale Partij zijn nou ook weer niet de partijen waar ik direct achtersta. Al denk ik dat het voor de gemeenteraad bij ons weinig uitmaakt welke partij er aan het roer staat. Het gaat al decenia lang goed met de gemeente, welke partijen er ook regeren
pi_35832563
quote:

LinkseLente
:join you
pi_35832656
Mag ik als VVD stemmer met een hoge SES bij deze bezwaar maken tegen je opmerking over lang haar?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35832683
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:58 schreef Monolith het volgende:
Mag ik als VVD stemmer met een hoge SES bij deze bezwaar maken tegen je opmerking over lang haar?
Lang haar zie je wel veel bij wereldvreemde IT'ers. Niet zo raar dat die vaak rechts stemmen.
pi_35832749
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lang haar zie je wel veel bij wereldvreemde IT'ers. Niet zo raar dat die vaak rechts stemmen.
Ik stem landelijk VVD, maar ik ben zo wereldvreemd dat ik vandaag op de zus van een vriend van me heb gestemd, nummer 2 op de lijst van de PVDA.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35833475
quote:

En jij noemt jezelf upperclass

Ik dacht dat dat soort mensen verfijnd waren, en niet zo generaliserend. Je stukje tekst zegt meer over jezelf dan over linkse kiezers.
pi_35833487
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:39 schreef Cairon het volgende:
Het zijn de sociaal zwakkeren en sterkeren die rechts stemmen omdat dit de partijen zijn die juist voor hen opkomen en hen niet betuttelen als kinderen.
Daarom stemmen vrijwel alle allochtonen inderdaad op de PvdA
pi_35833796
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik doe zelf op dit moment een redelijk gerenommeerde en dure opleiding, waarmee ik later toch heel waarschijnlijk wel goed terecht ga komen (in de upper class, zoals jij het noemt ). Ook mijn ouders zijn hoogopgeleid en doen het qua SES helemaal niet slecht. Toch stem ik SP en ben ik ook nog eens actief voor die partij. Dat kun je toch echt geen simpel eigenbelang noemen.

I rest my case.
(Oh nee, dat is de Wiegel-smiley. Betrapt! )

-edit- Oh, en ik zie er niet uit als een zwerver, en ik stink ook niet.
Geen eigenbelang, nee. Maar jij kunt het je veroorloven links te stemmen. Omdat je toch wel goed terecht komt. Dat werd enkele posts eerder ook al aangehaald. Daarin werd gesteld dat sociaal zwakkeren en sociaal sterkeren meer gebaat zijn met rechts. Enkele zijn echter zo sociaal sterk dat zij morele superioriteit kopen door links te stemmen. Daar lijk jij er een van te zijn.
pi_35833828
quote:

Het lijkt erop dat je je eigen glazen ingooit. Je projecteert het stemgedrag van een paar collega-studenten en jouw persoonlijke, subjectieve mening over hun opleiding en carrièrekansen aan simplistisch politiek (links-rechts) denken. Je generaliseert bovendien mensen en je bent ook nog eens zo onfatsoenlijk om jezelf als eerste te noemen. En wat is succesvol? Alleen als je bakken met geld verdient, ben je als mens 'succesvol'....

Zelden zo'n dom verhaal gelezen
pi_35833841
SES
pi_35833843
quote:
En wat is succesvol? Alleen als je bakken met geld verdient, ben je als mens 'succesvol'....
Het is één van de manieren om succes te meten. Maar er zijn ook andere: populariteit, aandacht, kerfstok etc.
pi_35833848
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:53 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Het is één van de manieren om succes te meten. Maar er zijn ook andere: populariteit, aandacht, kerfstok etc.
Geluk?
pi_35833876
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Geluk?
Hoe meet je geluk dan? Welke eenheid?
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:04:06 #57
46960 StefanP
polemicist
pi_35833920
Ik houd het op het volgende (vrij gequote naar wie het ook bedacht heeft (Churchill?)):

"If you're 20 and aren't a socialist, you have no heart. If you're 40 and are still a socialist, you have no brain."

Linkse stemmers zijn zonder uitzondering 1 van de volgende:

-mensen die hun hand op houden
-naievelingen (vooral studentjes inderdaad) zonder werk- of levenservaring
-idealisten die buiten de realiteit staan, ofwel de salonsocialisten

edit: stomme fout in de quote veranderd

[ Bericht 5% gewijzigd door StefanP op 08-03-2006 05:09:42 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35833926
ik heb GroenLinks gestemd vandaag. in de landelijke verkiezingen GroenLinks en SP.
hoogopgeleid ben ik niet, maar dom ook zeker niet..
zoals de huidige regering uhm.. regeert mag iedereen in de stront zakken, dus lekker dat rechts stemmen
What we've got here, is a failure to communicate. Some men, you just can't reach. So you get what we've had here last week. Which is the way he wants't, Well: He gets it! (Guns N' Fuckin' Roses - Civil War Intro)
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:05:28 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35833929
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:04 schreef StefanP het volgende:

Ik sta er niet bij.

Dus toch een uitzondering.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35833961
quote:
Ik houd het op het volgende (vrij gequote naar wie het ook bedacht heeft (Churchill?)):

"If you're 20 and are a socialist, you have no heart. If you're 40 and are still a socialist, you have no brain."
http://blogs.law.harvard.edu/ethicalesq/2005/06/21 (onderaan de pagina lezen).
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:16:50 #61
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_35833994
quote:

Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
pi_35834019
quote:
verhaal
hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
ik denk, hoe linkser een individu stemt, hoe minder het diegene uitmaakt of iemand profiteert van zijn/haar succes .
Je kan ook stellen dat iemand die rechts stemt, het meest wenst te profiteren van de welvaart en zo min mogelijk wil delen en/of wil betekenen voor de minder-bedeelden .
Het is maar in welk kader je het brengt, er is sowieso niets mis mee Daar ben je Nederlander voor, we zijn zowat de uitvinders van het kapitalisme.
pi_35834026
quote:
Of mensen die hun jeugd zonder vader hebben moeten doorbrengen, en met een moeder die als schoonmaakster 50 uur per week moet werken om haar twee jonge zonen te kunnen onderhouden omdat de overheid zo aardig was om alleen een lekker lage weduwe-uitkering te verlenen

Stem VVD, laat dit beeld terugkeren
pi_35834027
Ik heb lang haar, ben hoog opgeleid en stem links

FNP, want de SP en NCPN hebben we in onze gemeente helaas niet. Maar als de SP over 4 jaar ook in onze gemeente mee wil doen zal ik overwegen mee te helpen de partij hier op te zetten
pi_35834035
quote:

ik denk dat veel vvd'ers zich schamen voor je post
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:26:38 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35834039
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb lang haar, ben hoog opgeleid en stem links

FNP, want de SP en NCPN hebben we in onze gemeente helaas niet. Maar als de SP over 4 jaar ook in onze gemeente mee wil doen zal ik overwegen mee te helpen de partij hier op te zetten
Nou noem je de NCPN in een topic waar StefanP en ik hebben gepost.

Nu hebben we de CIA op ons dak, bedankt.
pi_35834042
Ik stem VVD
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35834046
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:26 schreef popolon het volgende:

[..]

pi_35834049
quote:

[..]

Ach, ik heb de AIVD ook al voor de deur gehad, valt best mee hoor
pi_35834064
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

wat zeiden ze ?
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:31:06 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35834071
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de CIA iets 'grondiger' te werk gaat.

* popolon kogelvrij vest aantrekt.
pi_35834114
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de CIA iets 'grondiger' te werk gaat.

* popolon kogelvrij vest aantrekt.
gewoon zeggen dat je liever naar de macdonalds gaat dan naar de moskee .
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:45:16 #73
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834149
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:57 schreef Sklasse het volgende:

[..]

en links niet :
Allochtonen stemmen massaal op PvdA
solidariteit in Frankrijk
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:51:26 #74
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35834186
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:38 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

gewoon zeggen dat je liever naar de macdonalds gaat dan naar de moskee .
Werkten alle alibi's maar zo.
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:00:40 #75
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_35834240
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

wat zeiden ze ?
Memorystick gezien?
pi_35834241
waarom wil iedereen altijd politieke voorkeur aan opleiding koppelen?
Volgens mij is dit voor 100% afhankelijk van je positie op de arbeid markt en je persoonlijkheid.

(en TS ik wil je niet uit je droom helpen maar met mensen met wo zijn niet per definitie de upperclass)
  woensdag 8 maart 2006 @ 05:11:25 #77
46960 StefanP
polemicist
pi_35834446
quote:

[..]

Ach ja, Cuba schijnt best een aardig eiland te zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35835447
Ik ben het er niet mee eens. Of in ieder geval, voor mij gaat het niet op. Ik heb alle mogelijkheden om zeer kapitaalkrachtig te worden. Maar... ik heb ook nog enige sociale gevoelens ontwikkeld tijdens het opgroeien. Ik zal altijd links stemmen opdat een ieder mee kan komen. De correlatie tussen SES en stemgedrag is een schijncorrelatie. De werkelijke correlatie is die tussen stemgedrag en sociale ontwikkeling.
pi_35836074
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:56 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. Of in ieder geval, voor mij gaat het niet op. Ik heb alle mogelijkheden om zeer kapitaalkrachtig te worden. Maar... ik heb ook nog enige sociale gevoelens ontwikkeld tijdens het opgroeien. Ik zal altijd links stemmen opdat een ieder mee kan komen. De correlatie tussen SES en stemgedrag is een schijncorrelatie. De werkelijke correlatie is die tussen stemgedrag en sociale ontwikkeling.
Niet dat het in theorie niet zou kunnen, maar jij had toch Rita Verdonk in je avatar?
pi_35836298
quote:

"If you're 20 and aren't a socialist, you have no heart. If you're 40 and are still a socialist, you have no brain."

edit: stomme fout in de quote veranderd
Altijd weer dat woord salonsocialisten. Alsof je niet rijk mag zijn of veel verdienen als je links stemt. Waarom zou je niet als ideaalbeeld een linkse overheid mogen hebben? Waarom sta je gelijk buiten de realiteit. Nog geen een VVD'er (die zijn het altijd die dat tegen mij zeggen) heeft mij dat kunnen vertellen.

Het feit dat ik als hoogopgeleide tweeverdiener GroenLinks stem is omdat ik stem voor een betere samenleving voor iedereen. Als iemand mij dan dom noemt omdat ik mezelf dan in mijn vingers zou snijden, vind ik dat toch wel getuigen van een zeer beperkte visie. Mensen die enkel stemmen op iets omdat ze er zelf beter van worden zijn asociale beperkte mensen in mijn ogen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:46:58 #81
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35836425
quote:
*proest* laat me raden, een opleiding tot manager? stakker
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_35836927
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:43 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Geen eigenbelang, nee. Maar jij kunt het je veroorloven links te stemmen. Omdat je toch wel goed terecht komt. Dat werd enkele posts eerder ook al aangehaald. Daarin werd gesteld dat sociaal zwakkeren en sociaal sterkeren meer gebaat zijn met rechts. Enkele zijn echter zo sociaal sterk dat zij morele superioriteit kopen door links te stemmen. Daar lijk jij er een van te zijn.
Ik zie niet in hoe sociaal zwakkeren baat zouden hebben bij een rechtse regering, en wat sociaal sterkeren betreft: die snijden zichzelf alleen maar in de vingers door links te stemmen (zeker SP) want dan gaan al hun centjes via de belasting weer terug naar de sociaal zwakkeren. Omdat sommige partijen het iedereen gunnen dat ze mee kunnen komen in de maatschappij, ook als ze er op eigen kracht niet direct kunnen komen omdat ze nou eenmaal minder kansen hebben.

Maar eh, jij geeft dus toe dat links moreel beter is dan rechts?
pi_35836947
quote:
Hahahahaha, wat heerlijk naief nog. .
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35837123
quote:

natuurlijk, geen enkele studie bied je werkelijk dusdanige zekerheid op succes .....
genoeg mensen met een 'prima studie met zekerheid' die dan alsnog in een uitzichtloze baan vast komen te zitten en geen carriere meer maken ...

Terwijl ook 'kansloze alfa's' mogelijk via een schuine insteeg in bedrijven of juist door eigen ondernemerschap opeens wél succesvol blijken te zijn en beta's overstijgen in carriere-ontwikkeling ......

Je ziet dan ook dat veel hoog opgeleiden en goed betaalde elite 'links' stemt ... alswel is er een hele groep 'linkse studentjes' die na het maken van carriere opeens 'ver-rechtst' ...
Dat wat studentjes beweren is veelal weinig zeggend, is vooral bepaald door hun 'vooruitzichten', welke niet betekenen dat ze ook allemaal aan die vooruitzichten voldoen ...

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel VVD-beta-studenten alsnog na het aanvangen van hun beroepsleven terugzakken en SP-stemmer worden ... ik vermoed dat die ook bestaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35837832
quote:

Dan hoop ik niet dat je ooit een (zwaar) gehandicapt kind zult krijgent, aangezien je dan die ''kansloze'' SPH'ers nodig zal hebben...

Jij komt volgens mij uit een omgeving met een hoge SES (maar beschaafd?), maar wat als jij geboren wordt met een lage SES, in een achterstandswijk, met niet al te intelligente ouders, waardoor je zelf ook niet al te intelligent zal zijn (al deze facoren worden immers intergenerationeel, zowel via opvoeding als genen overgedragen), zou je dan niet willen dat je mogelijkheden wordt geboden (niet alleen met werk (zoals de vvd zegt) en onderwijs, maar met goede buurthuizen, opvoedingsondersteuning, een voldoende sociaal minimum)??? Ik denk dat linkse mensen over het algemeen zich iets meer kunnen inleven in een andere en iets meer verstand hebben van zowel de medische, psychologische als sociale achtergronden van bepaalde problemen (in plaats van alleen economische). Dat maakt het verschil. Dit blijkt wel uit de vele (WO opgeleide) hulpverleners en artsen die op een linkse partij als de SP stemmen...
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:58:37 #86
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35838086
quote:
En jij studeert?
...dass wir fliegen.
pi_35838837
'studeert'' ja...ingeschreven bij een studie (economie of rechten), maar de hele dag bier drinkend in een vies studentenhuis, neukend en lid van het corps en maar lullen (lallen?) over 'die arbeiders' en 'die nietsnutten'' en Jiskefit nadoen...Zo, laat ik er ook eens een vooroordeel ingooien over ''asociale'' mensen, net als dat 1ofthefew doet over sociale mensen.
pi_35839358
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe sociaal zwakkeren baat zouden hebben bij een rechtse regering,
Doordat rechts zich voornamelijk focust op werk. Links focust voornamelijk op het helpen van sociaal zwakkeren, wat op korte termijn misschien fijn is, maar op lange termijn funest. Men zal zich toch zelf moeten leren redden.
quote:
en wat sociaal sterkeren betreft: die snijden zichzelf alleen maar in de vingers door links te stemmen (zeker SP) want dan gaan al hun centjes via de belasting weer terug naar de sociaal zwakkeren.
Toch stemt in Amsterdam de grachtengordel doodleuk Groen Links. Zij kunnen het zich veroorloven links te stemmen want ze merken dat toch nauwelijks in de portemonnee. Tenzij teveel mensen dat doen en dan zullen zij ook wat rechtser gaan stemmen.
quote:
Omdat sommige partijen het iedereen gunnen dat ze mee kunnen komen in de maatschappij, ook als ze er op eigen kracht niet direct kunnen komen omdat ze nou eenmaal minder kansen hebben.
In Nederland heeft iedereen gelijke kansen. Niet iedereen doet daar wat mee.
quote:
Maar eh, jij geeft dus toe dat links moreel beter is dan rechts?
Uiteraard niet.
pi_35839765
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Doordat rechts zich voornamelijk focust op werk. Links focust voornamelijk op het helpen van sociaal zwakkeren, wat op korte termijn misschien fijn is, maar op lange termijn funest. Men zal zich toch zelf moeten leren redden.
[..]
Ze focussen beiden op werk maar links eerder op werk scheppen. Terwijl rechts roept dat men moet gaan werken maar dit zonder dat er werk is.
quote:
[..]
Was het maar zo .
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:03:08 #90
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35839834
quote:

pi_35840244
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Kuppie het volgende:

[..]

[..]
Iedereen heeft gelijke kansen, maar niet iedereen doet daar iets mee? Ga maar eens in de zorg kijken. De gehandicaptenzorg bijvoorbeeld: mensen met een beperking hebben veel mogelijkheden (denk aan betaald werk, vrije tijdsinvulling), maar deze mogelijkheden worden niet benut doordat er te weinig personeel en middelen zijn. Dus worden ze de hele dag voor een beeldbuis gezet, terwijl ze dikke vette epilepsie hebben. Gelijke kansen?

Hebben starters gelijk kansen op een betaalbare woning?
Hebben allochtonen evenveel kans op een baan, terwijl ze op grond van hun achternaam worden afgewezen?
Hebben kinderen in achterstandswijken een gelijke kans op een goede lichamelijke en psychische ontwikkeling als kinderen zogenaamde Vinexwijken?

Survival of the fittest...? Nee toch, wij zijn meer dan dat...
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:17:47 #92
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35840313
De grap is dat het verkeerd in de topictitel staat, maar dat het wel klopt: hoe linkser je stemt hoe lager je SES uiteindelijk zal worden.
pi_35840600
quote:

Wat een belachelijke stelling! Ik denk dat dit meer te maken heeft met de kringen waarin jij verkeert. Je stemgedrag heeft heel weinig te maken met de opleiding die je doet, daarentegen wel met je leefmillieu, dat is er voornamelijk aan gekoppeld. Dus in jou ogen stemmen al jouw goed opgeleide vriendjes rechts, en dan sluit je maar uit dat iedereen die niet dezelfde opleiding als jij of je vriendjes doet (SPH is zo slecht nog niet, opvoeding/hulpverlening is in mijn ogen in ieder geval heel belangrijk) op jou kosten wil teren en daarom maar links stemt. Heel kortzichtig.
pi_35840602
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
De grap is dat het verkeerd in de topictitel staat, maar dat het wel klopt: hoe linkser je stemt hoe lager je SES uiteindelijk zal worden.
Dat kan toch niet voor iedereen gelden? Maak dan van de topictitel: Hoe linkser men stemt hoe eerlijker de SES.
pi_35840644
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:15 schreef WillSP het volgende:

[..]

Iedereen heeft gelijke kansen, maar niet iedereen doet daar iets mee? Ga maar eens in de zorg kijken. De gehandicaptenzorg bijvoorbeeld: mensen met een beperking hebben veel mogelijkheden (denk aan betaald werk, vrije tijdsinvulling), maar deze mogelijkheden worden niet benut doordat er te weinig personeel en middelen zijn. Dus worden ze de hele dag voor een beeldbuis gezet, terwijl ze dikke vette epilepsie hebben. Gelijke kansen?

Hebben allochtonen evenveel kans op een baan, terwijl ze op grond van hun achternaam worden afgewezen?
Hebben kinderen in achterstandswijken een gelijke kans op een goede lichamelijke en psychische ontwikkeling als kinderen zogenaamde Vinexwijken?

Die mensen hebben geen economische waarde en dus vallen ze compleet buiten de boot als sommigen hier het voor het zeggen hebben. Ik kots dan ook van harte op die zogenaamd liberale maatschappij die ze voorstaan. Bah.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35841854
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze focussen beiden op werk maar links eerder op werk scheppen. Terwijl rechts roept dat men moet gaan werken maar dit zonder dat er werk is.
Er is werk genoeg. Probleem is dat men vaak niet voor het bijbehorende salaris *wil* gaan werken.
pi_35841913
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Er is werk genoeg. Probleem is dat men vaak niet voor het bijbehorende salaris *wil* gaan werken.
Volgens mij zijn er 100.000 vacatures (vooral voor hoger opgeleide mensen) tegenover 450.000 veelal lager opgeleide werklozen. Maar je hebt vast betere gegevens .
pi_35842169
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:15 schreef WillSP het volgende:

[..]

Kwestie van efficient het beschikbare publieke geld uitgeven. Als de overheid gewoon minder mensen als sociaal zwakker definieert blijft er meer geld over de echt sociaal zwakkeren te helpen.
quote:
Ja. Betaalbare woningen genoeg. Je moet als starter natuurlijk niet op de duurste grond van Nederland willen wonen.
quote:
Allochtonen worden niet op grond van hun achternaam afgewezen. Werkgevers zullen wel gek zijn niet de beste kandidaat te selecteren voor hun bedrijf.
quote:
Minder. Maar het is helaas nu eenmaal moeilijk mensen het zogenaamde recht op voorplanting te ontnemen. Sterker nog, we stimuleren dergelijke misstanden door kinderbijslag e.d. in het leven te roepen.
quote:
Ontwapenend naief.
pi_35842600
Ik studeer commerciele economie, nou ja... bijna afgestudeerd en ik stem SP. Waarom? Niet omdat ik vind dat zij de grootste partij moeten zijn, maar eerder om "ethisch tegenslag" te geven. Daar komt bij dat ik het principe "loon inhouden" wel belangrijk vind, hoewel niet iedereen zich daaraan houdt.
pi_35842633
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er 100.000 vacatures (vooral voor hoger opgeleide mensen) tegenover 450.000 veelal lager opgeleide werklozen. Maar je hebt vast betere gegevens .
Wel iets preciezere. Ca. 20% van de openstaande vacatares vereisen een hogere opleiding. En 170.000 vacatures is nu niet echt frictiewerkloosheid.
pi_35842689
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:17 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Kwestie van efficient het beschikbare publieke geld uitgeven. Als de overheid gewoon minder mensen als sociaal zwakker definieert blijft er meer geld over de echt sociaal zwakkeren te helpen.
Ja je definities verleggen.... feit is dat het er daardoor niet beter op wordt voor mensen die het moeilijk hebben. Sterker nog, die zullen dan nog meer moeten betalen omdat ze niet meer gezien worden als sociaal zwak, maar het nog wel zijn!
quote:
[..]

Ja. Betaalbare woningen genoeg. Je moet als starter natuurlijk niet op de duurste grond van Nederland willen wonen.
Kortom semi-verplicht verhuizen voor alle jongeren buiten de randstad, terwijl daar wel het werk is? Dat werkt toch niet?
quote:
[..]

Allochtonen worden niet op grond van hun achternaam afgewezen. Werkgevers zullen wel gek zijn niet de beste kandidaat te selecteren voor hun bedrijf.
Feit is dat dit wel gebeurd, dit is bewezen, en heeft volop in de kranten gestaan. Allochtonen worden geweigerd op hun brieven. Verhaal van een allochtoon die twee exact dezeflde brieven heeft gestuurd, een onder zijn eigen naam, de ander onder de naam Jansen. Een keer raden welke van de twee brieven een reactie kreeg en welke niet...
quote:
[..]

Minder. Maar het is helaas nu eenmaal moeilijk mensen het zogenaamde recht op voorplanting te ontnemen. Sterker nog, we stimuleren dergelijke misstanden door kinderbijslag e.d. in het leven te roepen.
Wat probeer je hier te zeggen? Dat als het aan jou ligt je mensen met achterstand wil belemmeren zich voort te planten? Etnische zuivering?
quote:
[..]

Ontwapenend naief.
Kom op zeg, jij wil zeggen dat jejezelf nog als dier beschouwt? kortom wel survival of the fittest? De mensheid heeft zich ontwikkeld. Juist ons collectief samenwerken, het zorgen voor elkaar heeft ons sterk gemaakt.
pi_35842728
En naast deze groep werklozen komt nog een flinke groep bijstandstrekkers en mensen die niet aan de maatschappij deelnemen. Is daar echt werk zat voor?
pi_35842824
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
En naast deze groep werklozen komt nog een flinke groep bijstandstrekkers en mensen die niet aan de maatschappij deelnemen. Is daar echt werk zat voor?
Conjuncturele en structurele werkloosheid. 2 Termen die men zou moeten kennen voor men de discussie daarover aangaat.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:42:05 #104
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35842976
quote:

ik studeer Politiocoligie in Leiden aan de Uni (verder VWO met profiel N&G gedaan) en als de NCPN hier mee zou doen zou ik op ze stemmen
пусть всегда будет солнце
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:43:41 #105
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35843032
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:42 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik studeer Politiocoligie in Leiden aan de Uni (verder VWO met profiel N&G gedaan) en als de NCPN hier mee zou doen zou ik op ze stemmen
Hoeveel salaris ben je later bereid af te staan?
pi_35843051
quote:

True that.
pi_35843076
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ach, vast wel die 62% die we straks voor de kiezen gaan krijgen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:46:50 #108
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35843143
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:44 schreef Scorpie het volgende:

Ach, vast wel die 62% die we straks voor de kiezen gaan krijgen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:48:52 #109
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35843226
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

zolang rechtse mensen niks krijgen vrij veel
pi_35843251
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:48 schreef MoChe het volgende:

[..]

zolang rechtse mensen niks krijgen vrij veel
Sinds wanneer gaat een PVDA-er discrimineren?
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:53:42 #111
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35843400
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaat een PVDA-er discrimineren?
ik discrimineer altijd
pi_35843450
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:53 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik discrimineer altijd
Ah ja: iedereen is gelijk, de 1 is alleen iets meer gelijk dan de ander....dat principe zeker?
Maar hoe vindt je dat nou, 62% van je loon weggehapt zien te worden voor mensen die je nooit ziet?
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:02:01 #113
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35843684
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah ja: iedereen is gelijk, de 1 is alleen iets meer gelijk dan de ander....dat principe zeker?
Maar hoe vindt je dat nou, 62% van je loon weggehapt zien te worden voor mensen die je nooit ziet?
Als links er nu es in zou slagen om al die luie flikkers nu es uit de bijstand te gooien en het geld gaat naar heb die niet kunnen werken heb ik er niet zoveel problemen mee.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:03:40 #114
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35843736
quote:

[..]

alle linkse mensen zijn gelijk
ik heb het er graag voor over omdat ik mijn (toekomstige?) 'rijkdommen' graag wil delen met mensen die het niet zo goed hebben
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:48:39 #115
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_35845367
quote:

[..]

en maar klagen achter het stuur van zijn nieuwe Audi A6
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_35846363
quote:

[..]

Wees blij, anders moeten ze je autoradio weer jatten enzo.
pi_35846478
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:13 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dat doen ze toch wel, alleen nu gesubsidieerd door de regering
pi_35850943
quote:

[..]

62%

Tenzij je meer dan ¤ 245.000 krijgt gaat er echt niet meer dan 52% van je salaris af hoor, en dan nog is het de vraag of de linkse partijen een hoger belastingtarief gaan invoeren

Ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n vermoeden dat jij nog niet eens aan de helft daarvan komt (wie wel hier overigens ).

[ Bericht 6% gewijzigd door Tomatenboer op 08-03-2006 18:10:43 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35851149
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:13 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Daarom zou werken voor een uitkering ook een prima zet zijn. Dan zijn die parasitieten 's avonds tenminste te moe om op roverspad te gaan.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:10:04 #120
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35851622
Dat beeld wat jij schetst zie ik wel veel in mijn omgeving. Kenmerkend voor linkse mensen zijn toch wel sobere en beetje alternatieve looks. Maar natuurlijk niet allemaal.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:14:56 #121
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35851759
quote:

dan ben ik de uitzondering op de regel. Stem groenlinks en een studie waar je wat mee kan. heb geen lang haar, geen zwervers look, geen uitkering.

wat nu?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35852127
quote:
Groenlinks stemmers verdienen gemiddeld 3 keer modaal, vandaar dat ze het zich kunnen permiteren om over een "luxe" millieu te lullen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:42:42 #123
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852541
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Groenlinks stemmers verdienen gemiddeld 3 keer modaal, vandaar dat ze het zich kunnen permiteren om over een "luxe" millieu te lullen.
Bronvermelding? Dat zou ik namelijk graag eens willen zien dat GL stemmers gemiddeld 3 X modaal verdienen?

De GL stemmers die ik ken zijn over het algemeen harstikke sociale mensen met een alternatief uiterlijk en zitten in de richting van de sociale opleidingen/werk. En die verdienen gewoon gemiddeld.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:43:57 #124
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852567
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dan ben ik de uitzondering op de regel. Stem groenlinks en een studie waar je wat mee kan. heb geen lang haar, geen zwervers look, geen uitkering.

wat nu?
Heel simpel als je dadelijk een goede baan krijgt en meer dan modaal verdiend ga je rechts stemmen. What's the problem? Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Echt zo Nederlands om je te schamen als je veel geld verdiend door middel van een succesvolle cariere.
pi_35852734
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:42 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Bronvermelding? Dat zou ik namelijk graag eens willen zien dat GL stemmers gemiddeld 3 X modaal verdienen?

De GL stemmers die ik ken zijn over het algemeen harstikke sociale mensen met een alternatief uiterlijk en zitten in de richting van de sociale opleidingen/werk. En die verdienen gewoon gemiddeld.
Ik zal dat even moeten opzoeken, maar kijk voor grap eens naar de grote gemeente met deelraden dan zal je al ruwweg zien dat er in de zogenaamde "betere" wijken relatief hoog percentage groenlinks stemmers zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:56:24 #126
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852923
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zal dat even moeten opzoeken, maar kijk voor grap eens naar de grote gemeente met deelraden dan zal je al ruwweg zien dat er in de zogenaamde "betere" wijken relatief hoog percentage groenlinks stemmers zit.
Ja zoek het eens op a.u.b. is wel interessant om in te zien. De hoogopgeleide GL stemmers in mijn omgeving zijn mensen die niet echt veel verdienen maar wel in de sociale functies en overheid zitten. Mensen die rechts stemmen in mijn omgeving zitten vaak in het bedrijfsleven met veel mogelijkheden tot carierre en salarisgroei of mensen met een eigen bedrijf.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik ken ook mensen die links stemmen en een eigen zaak hebben zo gek is dat dus niet.
pi_35854012
quote:

De meest achterlijke, zelfingenomen kl*tepost die ik ooit heb gelezen.
Als het aan jou ligt zou iedereen later in het bedrijfsleven de leiding moeten geven? Al je werknemers zijn sukkels, stinken, heb lang haar en zien eruit als zwervers?
Wanneer is een studie kansloos? Als er geen direct (financieel) rendement uit valt te halen? Waarom is antropologie een achterlijke studie? Ik studeer geschiedenis, zit niet bij een één of ander groen/sociaal actiegroepje (alhoewel daar helemaal niks mis mee is), ben ik nu raar? Wat is er zo cool aan de upper-class? En wat studeer jij eigenlijk?

Overigens denk ik dat jij met afstand de grootste idioot bent die ik in tijden heb gehoord. En ik zie er naar uit om later van jouw succesvolle carriere te profiteren als ik bier zuipend tv zit te kijken en jouw centjes via de uitkering binnen krijg.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:39:12 #128
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35854511
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:43 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Heel simpel als je dadelijk een goede baan krijgt en meer dan modaal verdiend ga je rechts stemmen. What's the problem? Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Echt zo Nederlands om je te schamen als je veel geld verdiend door middel van een succesvolle cariere.
ik ga niet rechts stemmen.
Ik vind niet dat je je hoeft te schamen als je door hard werken veel geld verdient. mensen die boven het maaiveld uitsteken mogen ook best dat blijven. Betekent niet dat als ik later veel verdien ik niks voor andere over heb. Ik vind het namelijk genant dat als ik het goed heb ik niet een beetje kan afstaan zodat anderen het een beetje beter hebben. Zonder me te schamen dat ik veel heb, zo lang je ook oog hebt voor de medemens. Daarom ga ik later niet rechts stemmen. Het gaat mij niet om het geld, maar om het idee dat je als je ergens veel van hebt het niet wilt delen zodat anderen het ook een keer leuk hebben.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:42:45 #129
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:43:18 #130
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:44:07 #131
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35854724
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:43 schreef Floripas het volgende:
Hoe rechtser je stemt, hoe lelijker je doorgaans bent!
of hoe rechtser je stemt, des te meer je in een tunnelvisie zit.
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:44:20 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35854731
Als je dit forum bekijkt: hoe rechtser je stemt, hoe ongelukkiger je bent!
pi_35854734
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vind niet dat je je hoeft te schamen als je door hard werken veel geld verdient. mensen die boven het maaiveld uitsteken mogen ook best dat blijven. Betekent niet dat als ik later veel verdien ik niks voor andere over heb. Ik vind het namelijk genant dat als ik het goed heb ik niet een beetje kan afstaan zodat anderen het een beetje beter hebben. Zonder me te schamen dat ik veel heb, zo lang je ook oog hebt voor de medemens. Daarom ga ik later niet rechts stemmen. Het gaat mij niet om het geld, maar om het idee dat je als je ergens veel van hebt het niet wilt delen zodat anderen het ook een keer leuk hebben.
Wacht maar tot je je eerste belastingaanslag krijgt.

(Niet dat rechts daar overigens veel aan verandert in dit land, wat dat betreft zijn het allemaal socialisten, ook de VVD)
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:45:08 #134
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35854756
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

(Niet dat rechts daar overigens veel aan verandert in dit land, wat dat betreft zijn het allemaal socialisten, ook de VVD)
dat zou impliceren dat alle rijken VVD stemmen. Dat is ook niet zo dus waarom ik wel?
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:45:43 #135
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35854776
quote:

[..]

niemand verbiedt jou toch om geld af ste staan aan de midner bedeelden
wat is nou je probleem

wil de VVD dit jou dan verbieden?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:48:21 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35854864
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

http://www.beleggersvoorbelasting.antenna.nl/
quote:
Ken je de geniale uitspraak van Bart Croughs? "Krab aan een Nederlandse liberaal, en er komt een socialist onder tevoorschijn."
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:49:14 #137
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_35854890
quote:

stap toch op met je achterlijke verheven pauper economie opleiding
wat een belachelijk representatief onderzoek zeg
pi_35854946
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:48 schreef Floripas het volgende:
Ken je de geniale uitspraak van Bart Croughs? "Krab aan een Nederlandse liberaal, en er komt een socialist onder tevoorschijn."
Yep! En hij heeft helemaal gelijk. Links of rechts maakt geen flikker uit in dit land.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:51:21 #139
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35854971
quote:

[..]

Wat jij zegt is rechts stemmen. Als je links wil stemmen ga je als je veel verdiend niet een beetje afstaan aan andere maar HEEL ERG VEEL.

Ik heb al eens geopperd voor het idee om te registeren welke politieke partij je stemt en vervolgens naar aanleiding daarvan bepalen hoeveel belasting je betaald. Linkse stemmers betalen dan meer belasting dan rechtse stemmers. Eens kijken hoe sociaal mensen dan zijn als de massa het niet hoeft te betalen maar de individu. Alleen jammer dat het een totaal onhaalbaar plan is. Maar desondanks niet minder vermakelijk.
pi_35855549
quote:

[..]

wat nu?
Shit daar heb ik ook al last van !
pi_35855701
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:51 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]Ik heb al eens geopperd voor het idee om te registeren welke politieke partij je stemt en vervolgens naar aanleiding daarvan bepalen hoeveel belasting je betaald. Linkse stemmers betalen dan meer belasting dan rechtse stemmers. Eens kijken hoe sociaal mensen dan zijn als de massa het niet hoeft te betalen maar de individu. Alleen jammer dat het een totaal onhaalbaar plan is. Maar desondanks niet minder vermakelijk.
In het verlengde hiervan zal er ook een flinke rekening moeten naar degenen die in 2002 op VVD of LPF gestemd hebben. De val van dat kabinet en de daaropvolgende rotzooi en besluiteloosheid heeft ook heel wat miljarden gekost.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:12:32 #142
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35855915
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:45 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niemand verbiedt jou toch om geld af ste staan aan de midner bedeelden
wat is nou je probleem

wil de VVD dit jou dan verbieden?
als je mijn strekking van het verhaal niet begrijpt reageer dan ook niet. Dat voorkomt posts als deze.
And that is the news.''
pi_35856550
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Partij van de Allochtoon, weetjewel.
pi_35857349
quote:
Ja je definities verleggen.... feit is dat het er daardoor niet beter op wordt voor mensen die het moeilijk hebben. Sterker nog, die zullen dan nog meer moeten betalen omdat ze niet meer gezien worden als sociaal zwak, maar het nog wel zijn!
Volgens jouw definitie sociaal zwak. Ik verleg inderdaad de definities van links.
quote:
Kortom semi-verplicht verhuizen voor alle jongeren buiten de randstad, terwijl daar wel het werk is? Dat werkt toch niet?
Ook in de randstad is voldoende betaalbare woonruimte. Niet altijd in de leukste buurten, maar dat is niet erg. Het gaat tenslotte om wonen.
quote:
Feit is dat dit wel gebeurd, dit is bewezen, en heeft volop in de kranten gestaan. Allochtonen worden geweigerd op hun brieven. Verhaal van een allochtoon die twee exact dezeflde brieven heeft gestuurd, een onder zijn eigen naam, de ander onder de naam Jansen. Een keer raden welke van de twee brieven een reactie kreeg en welke niet...
Dat is natuurlijk geen enkel bewijs dat dat in het algemeen ook zo is. Bovendien mag een werkgever toch kiezen wie hij in dienst neemt, zeker bij gelijke geschiktheid?
quote:
Wat probeer je hier te zeggen? Dat als het aan jou ligt je mensen met achterstand wil belemmeren zich voort te planten? Etnische zuivering?
Hoor jij mij ergens zuiveren? Het is gewoonweg niet verstandig je voort te planten als je een kind niet goede kansen kan geven. Dat is asociaal tegenover dat kind en misschien wel tegenover de maatschappij.
quote:
Kom op zeg, jij wil zeggen dat jejezelf nog als dier beschouwt? kortom wel survival of the fittest? De mensheid heeft zich ontwikkeld. Juist ons collectief samenwerken, het zorgen voor elkaar heeft ons sterk gemaakt.
Welnee. Het mag toch bekend zijn dat je met de sterkste genen de meeste kans op overleving hebt?
pi_35857389
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
De mensen waarvoor geen werk dát zijn de zwakkeren in de samenleving. Daar mag je sociaal beleid op los laten.
pi_35857463
quote:

[..]

wat nu?
Afstuderen, baan zoeken en tenzij je heel veel geld gaat verdienen gaat het vanzelf over. Maak je dus maar niet ongerust.
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:00:05 #147
99433 Tup
Tupperwaar
pi_35857859
"Veel" wiskundigen stemmen links, terwijl iedereen weet dat een "VVD-studie" (economie, heao) intellectueel gezien net zo uitdagend is als het voorkomen van het smelten van een ijsblokje in een Siberische winter.
Wasserwunderland
pi_35857977
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:00 schreef Tup het volgende:
"Veel" wiskundigen stemmen links, terwijl iedereen weet dat een "VVD-studie" (economie, heao) intellectueel gezien net zo uitdagend is als het voorkomen van het smelten van een ijsblokje in een Siberische winter.
Je vergeet rechten.

Maarre.. sinds wanneer is een uitdagende studie moreel superieur aan een pragmatische?
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:21:59 #149
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_35858953
OMG, alleen het gebruik van het woord 'upper-class' geeft al aan hoe ver je buiten de werkelijkheid staat, zeg!

Oh, wat zul jij later hard op je bek gaan...!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_35861620
quote:
Zeldzaam
pi_35861789
Ik heb rechts gestemd, (maar wat is rechts, was misschien meer een tegenstem ook, omdat ik het oneens was/ben met sommige standpunten van links), VVD.

Ben niet rijk, niet zo slim en of ik later rijk/slim ga worden, is al helemaal de vraag
pi_35862390
hahahah goed topic!
Wat een nonsens!

Je zou beter kunnen zeggen; mensen die links zin zijn verstandig en humaan.. i.t.t. die rechtse arrogante klootzakken die alleen met mensen om willen gaan die ook op de golfclub zitten, de rest is te min.
Dat is net zo stigmatiserend, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Ik vind juist hoe rechtser eenieder stemt, hoe harder de samenleving wordt. Minder vriendelijk, langs elkaar leven, arrogant zijn.. over het algemeen ronduit een klote aanhouding hebben.

Dan is het steeds grimmiger in de buurt, je gaat niet meer lekker met mensen uit de buurt wat doen, gezellig op de koffie of iets dergelijks.
Mensen die elitair doen tegenover anderen met die een opleiding van lager niveau hebben genoten zijn zielig. En mensen die rechtser stemmen (extreem rechts niet) neigen meer naar die eigenschap.

Denk je dat je met je opleiding economie of rechten en dergelijke 'tov' en heer & meester bent?
Dat stelt geen reet voor, peanuts.
Ik lach je uit, kutpauper.
Nou boen die velgen van m'n Brabus eens beter, plebejerstudentje.
pi_35862726
quote:

En jij doet een "hoge" opleiding? Dan zou je toch beter moeten weten Succes, daar in de 'upper class'.

En wat is er in godsnaam mis om begaan te zijn met de mensen die het wat minder hebben?
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:50:48 #154
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35862784
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:26 schreef sweetgirly het volgende:
Ik heb rechts gestemd, (maar wat is rechts, was misschien meer een tegenstem ook, omdat ik het oneens was/ben met sommige standpunten van links), VVD.

Ben niet rijk, niet zo slim en of ik later rijk/slim ga worden, is al helemaal de vraag
als je vvd gestemd hebt is dat nog maar de vraag ja
And that is the news.''
pi_35864061
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:49 schreef kriele het volgende:

[..]En wat is er in godsnaam mis om begaan te zijn met de mensen die het wat minder hebben?
Precies, ik probeer me altijd af te vragen hoe het voor mij zou zijn, als ik een moeder met 2 kinderen in de bijstand zou zijn, of een oudere in het bejaardentehuis onder de hedendaagse omstandigheden, etc.

Als je dat niet kunt ben je gewoon puur egoistisch.

Toch even m'n 2e post in een topic vol bullshit
What we've got here, is a failure to communicate. Some men, you just can't reach. So you get what we've had here last week. Which is the way he wants't, Well: He gets it! (Guns N' Fuckin' Roses - Civil War Intro)
pi_35865507
Ook redelijk typerend dat ons potentiele succesvogel nergens meer op reageert.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:53:26 #157
47580 hoM3r
Our trip.
pi_35867272
Prachtig om te zien dat de TS een algemeen bekend vooroordeel ziet als een door hemzelf bedacht briljant plan. Verder wil ik graag weten wat de TS studeert, hoeveel geld hij aan studiefinanciering en van pappa krijgt per maand (alternatieve uitkering) en natuurlijk de vraag of VVDers er zelf niet wat saai uitzien?
  donderdag 9 maart 2006 @ 05:03:24 #158
46960 StefanP
polemicist
pi_35868341
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:42 schreef MoChe het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:

-naieve studentjes zonder levens- of wereldervaring

Als je eenmaal zelf een woning wil maar die absoluut niet kunt betalen, als je je eerste salarisstrookje krijgt, je mond openvalt en zegt ze houden hoeveel in?!!, als je een derdehands autootje moet kopen omdat een nieuwe met 45% belast wordt en vervolgens geen benzine kunt veroorloven, en na een dag lang werken je realiseert dat je 4 uur per dag werkt om je luie uitvretende buurman die tot 11 uur in z'n nest ligt, van een uitkering te voorzien, terwijl ie wel lekker bijbeunt en zodoende meer verdient dan jou.

Ik wens je veel succes bij het verwerken van de klap die dan komen gaat. Daar gaan je belevingswereld en al je idealen...
-Mark Steyn
pi_35868561
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je niet betutteld wenst te worden, dan zul je zelf de handen uit de mouwen moeten steken. Daar knelt de schoen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 maart 2006 @ 06:09:53 #160
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35868564
Ik vroeg me even af of TS zich ondertussen al in de upper-class heeft begeven.

't Zou zo maar kunnen natuurlijk.
pi_35868911
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 06:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als je niet betutteld wenst te worden, dan zul je zelf de handen uit de mouwen moeten steken. Daar knelt de schoen.
Sommige mensen zijn door ziekte of levensomstandigheden niet in staat om zelf de handen uit de mouwen te steken (door middel van een betaalde baan): chronisch zieken, ouderen, gehandicapten, wao'ers, mensen die geen werk kunnen vinden, bijstandsmoeders en nog meer groepen.. WEL kan je ze mogelijkheden geven om (op hun eigen tempo) bij te laten dragen aan de samenleving en evnetueel later op eigen benen te laten staan (zoals dit kabinet zo graag wilt, met de ''eigen verantwoordelijkheid'), door bijvoorbeeld een sociale werkplaats, een stageplaats, vrijwilligerswerk of een Melkertbaan aan te bieden .
pi_35868952
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 05:03 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:

Als je eenmaal zelf een woning wil maar die absoluut niet kunt betalen, als je je eerste salarisstrookje krijgt, je mond openvalt en zegt ze houden hoeveel in?!!, als je een derdehands autootje moet kopen omdat een nieuwe met 45% belast wordt en vervolgens geen benzine kunt veroorloven, en na een dag lang werken je realiseert dat je 4 uur per dag werkt om je luie uitvretende buurman die tot 11 uur in z'n nest ligt, van een uitkering te voorzien, terwijl ie wel lekker bijbeunt en zodoende meer verdient dan jou.

Ik wens je veel succes bij het verwerken van de klap die dan komen gaat. Daar gaan je belevingswereld en al je idealen...
True, true.
pi_35868969
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:13 schreef WillSP het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn door ziekte of levensomstandigheden niet in staat om zelf de handen uit de mouwen te steken (door middel van een betaalde baan): chronisch zieken, ouderen, gehandicapten, wao'ers, mensen die geen werk kunnen vinden, bijstandsmoeders en nog meer groepen.. WEL kan je ze mogelijkheden geven om (op hun eigen tempo) bij te laten dragen aan de samenleving en evnetueel later op eigen benen te laten staan (zoals dit kabinet zo graag wilt, met de ''eigen verantwoordelijkheid'), door bijvoorbeeld een sociale werkplaats, een stageplaats, vrijwilligerswerk of een Melkertbaan aan te bieden .
True, true. Maar dan nog hoeven we niet te betalen voor de onwillenden in deze groep, toch? Hardere aanpak onder dit tuig dat uitkering trekt is nodig voordat je een socialer beleid kan gaan voeren.
pi_35869022
quote:
O wijs orakel, wijs ons de onderbouwing, want door slechts deze stelling hier te deponeren wek je de suggestie dat je per ongeluk het verkeerde knopje op het stemapparaat hebt ingedrukt.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:10:26 #165
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:11:59 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35869619
quote:
Jij bent ook niets gewend, hè, papkindje?
Velen van ons, SP-stemmers, betalen al jaren belasting.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:32:18 #167
96120 columnist
Gaan wij nog opstaan?
pi_35869963
Reactie op de TS, niet op de huidige discussie!

Ik ben het deels eens met het verhaal. Jozias van Aartsen heeft het beeld van de VVD als upper-class partij inderdaad versterkt, hoewel hij dit tegen spreekt. Beeldvorming overheerst! De VVD is wel socialer met het werkende deel van de bevolking en ziet als oplossing voor armoede werk. Socialer met de werkenden komt neer op wie werkt hoort ook echt loon te ontvangen. Dat werkenden de niet werkenden moeten onderhouden vindt de partij niet eerlijk!

Dat laagopgeleiden linkser stemmen klopt wel. De PvdA is inderdaad geen arbeidspartij meer! Hoogopgeleiden socialisten zijn daarbij ook voornamelijk sociaal met de mensen die het minst hebben. Gemiddeld gaat 56% van het inkomen naar de overheid en houdt iemand met een baan maar 44% over!
De weg naar morgen begint met 's ochtends je nest uit komen!
http://mallors.wordpress.com/
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:38:01 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35870068
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:32 schreef columnist het volgende:

Ik ben het deels eens met het verhaal. Jozias van Aartsen heeft het beeld van de VVD als upper-class partij inderdaad versterkt, hoewel hij dit tegen spreekt. Beeldvorming overheerst! De VVD is wel socialer met het werkende deel van de bevolking en ziet als oplossing voor armoede werk. Socialer met de werkenden komt neer op wie werkt hoort ook echt loon te ontvangen. Dat werkenden de niet werkenden moeten onderhouden vindt de partij niet eerlijk!

Dat laagopgeleiden linkser stemmen klopt wel. De PvdA is inderdaad geen arbeidspartij meer! Hoogopgeleiden socialisten zijn daarbij ook voornamelijk sociaal met de mensen die het minst hebben. Gemiddeld gaat 56% van het inkomen naar de overheid en houdt iemand met een baan maar 44% over!
Bron, bron, bron?
pi_35870330
quote:

Beeldvorming overheerst!
<knip>
Dat laagopgeleiden linkser stemmen klopt wel.
De ironie
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:57:58 #170
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_35870448
Ik heb links gestemd, en toch ben ik een enorme kapitalist.

<Donald Trump>
You're fired
</Donald Trump>
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:40:38 #171
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35883069
Hahahahahahahahaha

Goeie.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_35883429
quote:
Wahaha... jij hebt humor... dat weet je nu al... Ga gauw terug naar je corps...
pi_35884122
Anders kijken jullie even naar dit tabelletje:

http://mgl.digi-dition.nl(...)0060309_138_1326.php

Als je zegt: hoe beter het salaris, hoe beter opgeleid, klopt de stelling van de TS niet helemaal.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:19:54 #174
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35884434
Het is simpelweg niet in mijn eigenbelang om op een anti-onderwijs partij als de VVD te stemmen. En nee, ik doe geen kansloze studie, wel ben ik zo snel mogelijk weg uit NL als ik mijn studie heb afgerond.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_35894401
Hoe beter je opleiding, hoe beter je salaris?
Iemand met een universitaire opleiding in de zorg?
Makelaar worden met een stupide cursus?
Mis ik iets?

pi_35895654
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:19 schreef JimmyJames het volgende:
Het is simpelweg niet in mijn eigenbelang om op een anti-onderwijs partij als de VVD te stemmen. En nee, ik doe geen kansloze studie, wel ben ik zo snel mogelijk weg uit NL als ik mijn studie heb afgerond.
Antionderwijspartij? Waar haal je die onzin vandaan?
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:51:31 #177
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35896036
Wat is er zo 'verstandig' aan het stemmen op VVD, vraag ik mij wel eens af.

Als ik Zalm zo zag, met het eerst oproepen tot het verhogen van de OZB, naar provincies, vervolgens doen gemeenten dat, dan poept ie daarop, roept ie op niet te betalen, en daarna zegt ie sorry 'wegens foute cijfers'.

Ik weet niet hoor, maar zo slim vind ik dat niet.

Zalm, als oud-fractievoorzitter, is evengoed VVD als 'erelid' Wiegel. Voordat we gaan bleren dat ie geen VVD-er is.
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef Singa het volgende:

[..]

Antionderwijspartij? Waar haal je die onzin vandaan?
Verhoging collegegeld met enkele honderden tot duizenden euro's. Bijvoorbeeld? Als plan?

Van Aartsen zei onlangs dat ie wou dat NL een soort New York zou worden van Europa. Ik weet niet, krijgen we dan dat er alleen advocaten, plastisch chirurgen en politici in de stad wonen, en de arbeiders uit Polen komen? En de rest daartussen in de duizende café's werkt? En dat goed onderwijs voor de student met de rijke pappie is weggelegd? Dankje.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 09-03-2006 22:56:32 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:03:29 #178
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_35896421
Hoe hoger je SES, de lager je EQ en je Empathie index.....Maar boeie, je bent wel rete succesvol...
Zo succesvol dat het iedereen geen ruk kan schelen......Succes!!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:06:09 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35896500
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:49 schreef kriele het volgende:

[..]

En jij doet een "hoge" opleiding? Dan zou je toch beter moeten weten Succes, daar in de 'upper class'.

En wat is er in godsnaam mis om begaan te zijn met de mensen die het wat minder hebben?
Mensen die minder dan jezelf zijn behoren je schoenen te poetsen op straat, zoals vroeger.

Ofzo.
pi_35896514
Wat een BS-topic zeg...

Over de achterban durf ik geen uitspraken te doen, maar ik heb zelf geen patroon kunnen ontdekken zoals de TS dat doet. Mijn ouders hebben goede banen maar stemmen altijd links, heel realistisch en met goede argumenten. Een vriend van me heeft het minder goed en stemt VVD eveneens met in mijn ogen geldige redenen.

Ik word een beetje moe van dat inhoudloze gebash op "links" of "rechts" hier. Voor vrijwel elke partij kan je een geldige argumentatie aanvoeren, het is een kwestie van belangen afwegen, maar om nou te stellen dat alleen domme mensen of luie mensen links stemmen en alleen egoisten en asosocialen rechts stemmen lijkt mij een nogal kansloze discussie. TS, ik zou graag meer cijfers willen zien dan een gesprekje aan tafel met je vrienden, lijkt mij namelijk geen goede basis voor je uitspraak namelijk, maar misschien is dit een verwijt dat ik maak omdat ik een sociale (naive, kansloze of hoe men dat hier soms ook noemt) wetenschapper ben en zie jij dat heel anders....
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:10:03 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35896650
Het is trouwens toch ook zo dat als je links stemt, je een uitkering wilt, en niet wil werken, en op de grote hoop van anderen wilt teren, en bomen knuffelt.
Terwijl.
Als je rechts stemt, je heel slim en verstandig bent, je niet wilt werken voor anderen. En zo?

donderdag 9 maart 2006 @ 23:11:29 #182
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35896710
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:10 schreef Yildiz het volgende:
Het is trouwens toch ook zo dat als je links stemt, je een uitkering wilt, en niet wil werken, en op de grote hoop van anderen wilt teren, en bomen knuffelt.
Terwijl.
Als je rechts stemt, je heel slim en verstandig bent, je niet wilt werken voor anderen. En zo?

je bent het stinken en lang haar nog vergeten te noemen
And that is the news.''
pi_35897098
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:10 schreef Yildiz het volgende:
Terwijl.

kut daarom ben ik dus zo lui
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35897340
quote:
Dat klopt wel ja, ik ben inderdaad anders gaan denken over een boel dingen sinds ik ben gaan werken, en vooral sinds ik van mijn studentenflat verhuisde naar een goedkope flat waarin ik zo ongeveer de enige ben die wel werkt, en van veel teveel van m'n buren te horen krijg "ja ik zou wel willen werken, maar ik kan het gewoon geestelijk niet aan".

Ik ben nu wel voor 'werken voor je uitkering'-initiatieven en strengere WAO/WIA-keuringen, vooral waar het 'psychische klachten' betreft.

Desondanks stem ik nog steeds wel links, omdat ik ook heel veel erg hard werkende, eenvoudige mensen ken die gewoon de pech hebben dat ze niet zo'n goedbetaalde baan hebben en ik zal echt nooit gaan stemmen op een partij die ervoor wil zorgen dat zij straks nauwelijks meer rondkomen en hun kinderen niet meer kunnen gaan studeren, alleen maar omdat 2x modaal zo nodig 3x modaal moet gaan verdienen bij wijze van spreken.
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:37:06 #185
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_35897605
quote:

De lompe domheid van een VVD'er heb je in ieder geval al.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:49 #186
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_35898521
pi_35901524
quote:

Tsja, waarschijlijk zal je voor bovenstaande een simpele reden hebben waarom je zo denkt maar ooit zal jou door buitenaf, een signaal worden gegeven dat de wereld niet om jou draait maar dat je er slechts deel van mag uitmaken en je erbij gebaat zal zijn om dit met je medemensen te kunnen doen.
Ongeacht ras, denkwijze of wat dan ook.
Tot zolang heb jij nog een hoop te leren, ook dat houdt de wereld tegen, kost geld enzo, m.a.w., niet zo lopen zwammen, leer ervan en doe er wat nuttigs mee!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 05:13:45 #188
46960 StefanP
polemicist
pi_35901640
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij bent ook niets gewend, hè, papkindje?
Velen van ons, SP-stemmers, betalen al jaren belasting.
Papkindje Ik heb werk gehad en dingen meegemaakt die jij nooit zult kennen, dus doe me een lol meisje. Zelf ben je zeker opgegroeid in het veilige Vinex wijkje bij mams en paps?

Belasting betalen over een uitkering, het is wat! Dat betekent enkel dat degenen die die uitkering bekostigen, uiteindelijk NOG meer mogen betalen.
quote:
Gemiddeld gaat 56% van het inkomen naar de overheid en houdt iemand met een baan maar 44% over!
Sterker nog, de totale belastingdruk (dus BTW, accijnzen, heffingen en alle diefstal bij elkaar opgeteld) neigt richting 70%. 5 en een half uur per werkdag, werk je dus voor de staat.
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:28 schreef thaleia het volgende:
Desondanks stem ik nog steeds wel links, omdat ik ook heel veel erg hard werkende, eenvoudige mensen ken die gewoon de pech hebben dat ze niet zo'n goedbetaalde baan hebben en ik zal echt nooit gaan stemmen op een partij die ervoor wil zorgen dat zij straks nauwelijks meer rondkomen en hun kinderen niet meer kunnen gaan studeren, alleen maar omdat 2x modaal zo nodig 3x modaal moet gaan verdienen bij wijze van spreken.
Daar is ook helemaal niets mis mee, niemand zal mij ooit horen zeggen dat mensen die wel een uitkering of ondersteuning nodig hebben, maar voor zichzelf moeten zorgen. Maar mensen die daarvan profiteren, daar heb ik geen genade mee, en de hoogste boom is nog niet hoog genoeg. Helaas vind ik dat de linkse partijen altijd dit soort voorbeelden noemen als je het over een hardere aanpak hebt, en nooit zullen zeggen dat er vreselijk veel uitvreters onder de uitkeringstrekkers zitten. Want dat is hun achterban, ze passen wel op. De dag dat links eens begint met het aanpakken van alle profiteurs onder hun achterban terwijl rechts alle uitkeringstrekkers over een kam scheert, is de dag dat ik links zal stemmen. Maar helaas zie ik dat niet gebeuren omdat het nog veel te makkelijk is om misbruik te maken van voorzieningen die voor hulpbehoevenden bedoeld zijn. Alle onterechte uiteringstrekkers mogen van mij een nekschot krijgen.

[ Bericht 29% gewijzigd door StefanP op 10-03-2006 05:20:23 ]
-Mark Steyn
  vrijdag 10 maart 2006 @ 05:20:21 #189
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35901650
Mijn Opa zegt:
quote:
Als je jong bent en je stemt niet links heb je geen gevoel,
Als je ouder bent en je stemt nog steeds links heb je geen verstand
Feyenoord!!! * Barça
pi_35903607
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 05:20 schreef Bonobo11 het volgende:
Mijn Opa zegt:
[..]
Goh, jij bent de kleinzoon van Churchill?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:13:27 #191
47580 hoM3r
Our trip.
pi_35906859
Mijn opa zei
quote:
Als je jong bent en je stemt dan al rechts, heb je geen hart.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:47:05 #192
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35907840
Mijn opa is dood
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:49:54 #193
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35907930
@TS.

De nieuwe topman van Enron is zojuist opgestaan.

[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:45:17 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35913308
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 05:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

Papkindje Ik heb werk gehad en dingen meegemaakt die jij nooit zult kennen, dus doe me een lol meisje.
Nee, in de prostitutie heb ik nog nooit een betrekking gehad, nee.
quote:
Zelf ben je zeker opgegroeid in het veilige Vinex wijkje bij mams en paps?
Hoi papa
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:19:30 #195
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35914389
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:55 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Goh, jij bent de kleinzoon van Churchill?
Nee, maar de beste man van 91 mag van mij best een citaatje van hem jatten.
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:42:17 #196
37769 erodome
Zweefteef
pi_35915170
quote:

[..]

Als je dat moet betalen verdien je echt meer dan zat, wat is het voor moeite wat in te leveren waardoor je niet de 80ste vakantie in het jaar kan plannen zodat iemand anders eens niet elke maand in de shit hoeft te zitten zijn hele leven lang.

Echt waar, als alle echt rijken op deze aarde hun geld zouden onderbrengen waardoor er opbouw e.d. mee gedaan kan worden, hulp voor minder bedeelden, dan zouden we een mooie wereld hebben, serieus....

Egoisme, de wereld gaat er aan onderdoor, allemaal voor het buigen voor de geldgod, alleen maar om meer en meer en meer te hebben, want god moge toch verhoeden dat de buurman een grotere tv heeft dan jij...bah...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:51:27 #197
37769 erodome
Zweefteef
pi_35915477
quote:

[..]

Zoals ik al zei:

Er wordt hier keihard gewerkt door mijn man, eigen bedrijf opzetten naast een full time baan omdat een andere mogelijkheid er niet is(vast inkomen is nogal belangerijk met een koophuis en gezin), we zien hoeveel belasting er weg gaat en ja soms is dat even slikken en idd als er iemand rondloopt die lekker thuis hangt en dan wat zwart bijklust hoor ik mijn man ook weleens mopperen zo van je zou toch bijna iemand een oor aan naaien.

Oepsie, verkeerde knopje, nou, verder dan...

Maar toch stemt ook hij links, want hij vindt het uiteindelijk niet erg in te leveren omdat anderen dan ook kunnen bestaan en mochten we hier ooit nog eens stinkend rijk worden, dan stemmen we nogsteeds links en zullen we wel meer doen dan dat alleen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_35942543
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:51 schreef erodome het volgende:
Maar toch stemt ook hij links, want hij vindt het uiteindelijk niet erg in te leveren omdat anderen dan ook kunnen bestaan en mochten we hier ooit nog eens stinkend rijk worden, dan stemmen we nogsteeds links en zullen we wel meer doen dan dat alleen.
Netjes!

Kijk en dat is de hele kern van het verhaal.

Ben je voor een sociaal beleid waarin mensen gestimuleerd worden en geholpen als ze niet kunnen werken, met als risico misbruik door sommigen van de gulheid van de overheid.
Of ben je voor een beleid waarin ieder het zelf moet uitzoeken, geen geld wordt verspild aan mensen die niet willen werken, maar ook geen geld voor mensen die niet de mogelijkheid hebben om te werken?
pi_35942794
Geen reden om je druk te maken in Leiden..Sp van 3 naar 7

Nedrland kiest voor links en America gaan voor de democraten... je mag mijn woorden vastleggen.

Er is geen twijfel.
pi_35942944
quote:

LinkseLente
Speeheee Speeeee Sp Speeeeee Linkse lente.. linkse lente linkse lenteheheeeeee
pi_35942997
nog zo iemand die net als zijn 1.800.000 medestudenten denkt die topbaan te krijgen
pi_35943284
Als rasechte leidenaar denk ik aan de invoer studentjes als jumm... wordt het maar snel lente!
pi_36045090
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Er wordt hier keihard gewerkt door mijn man, eigen bedrijf opzetten naast een full time baan omdat een andere mogelijkheid er niet is(vast inkomen is nogal belangerijk met een koophuis en gezin), we zien hoeveel belasting er weg gaat en ja soms is dat even slikken en idd als er iemand rondloopt die lekker thuis hangt en dan wat zwart bijklust hoor ik mijn man ook weleens mopperen zo van je zou toch bijna iemand een oor aan naaien.

Oepsie, verkeerde knopje, nou, verder dan...

Grappig zeg. Heel lief leuk en politiek correct. Als jij zoveel wil inleveren moet je het vooral niet laten. Daar doe je veel mensen een plezier mee.
Waarom ik echter dat dan ook moet doen is me dan weer een volstrekt raadsel. Misschien ben jij een filantroop en dat je daardoor het niet erg vindt om geld in te leveren. Wie ben je om mij te vertellen hoe ver MIJN zelfopofferingsvermogen dan wel moet gaan? Dat jij graag geld aan de gemeenschap geeft is jouw zaak, dan hoef ik dat niet ook te doen simpelweg omdat jij dat een goed iets vindt. Nogal vreemd principe he als je erover nadenkt? Omdat jij een 'goed' mens bent en aan de gemeenschap doneert zouden anderen dat ineens ook gedwongen moeten doen. Fascisme in een notendop.

Ik verklaar hierbij dat ik van alle collectieve voorzieningen afzie (pensioen/werkloosheidsverzekering/arbeidsongeschiktheidsverzekering/bijdrage bijstand etc etc) als ik er niet meer voor hoef te betalen. Dat geouwehoer altijd over 'verzekeren van je toekomst in tegenspoed'. Als ik 40 jaar lang bijvoorbeeld geen 75.000 euro per jaar hoef in te leveren mogen ze (de staat=fiscus) van mij dat schamele bedragje aan pensioen/bijstand/aow/wia u name it houden.
Van 3 miljoen kan ik mezelf wel een leuk pensioentje geven hoor, ik heb de overheid niet nodig om mezelf 'in bescherming te nemen'. Die twee miljoen kan ik in de loop van die 40 jaar ook nog eens beleggen, sparen, mee speculeren.

Als je nou eenmaal geen filantroop bent, een echte egoist bent en je ook wil afzien van alle collectieve verzekeringsrechten.. waarom word je dan toch gedwongen op straffe van vrijheidsberoving om een goed mens te zijn en net zo filantropisch te zijn als bijvoorbeeld SP stemmers? Uitweg is natuurlijk stemmen met je voeten en je zetelen op de Kaaiman-eilanden, dan ontloop je dat tuig van de fiscus.
  woensdag 15 maart 2006 @ 06:18:25 #204
117776 OFfSprngr
pi_36045368
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 02:48 schreef Cruzaclu het volgende:

[..]
Uitweg is natuurlijk stemmen met je voeten en je zetelen op de Kaaiman-eilanden, dan ontloop je dat tuig van de fiscus.
Wat doe je hier nog?, andere optie, ga naar Malta.
.
.
  woensdag 15 maart 2006 @ 07:06:45 #205
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36045437
Zelf als je wat pessimistischer kijkt: een humaner beleid is ook een goed begrepen eigenbelang van de fortuynlijke klasse. Zij zijn het immers die over tien jaar -als je het "rechts" doet- klagen over hangjongeren, zwervers, daklozen enz.
Wasserwunderland
pi_36045450
Dat geldt niet voor mensen waarbij de principes het van (geldelijke) belangen winnen. De mensen met karakter dus.
The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:17:53 #207
pi_36047812
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dat geldt niet voor mensen waarbij de principes het van (geldelijke) belangen winnen. De mensen met karakter dus.
.....(verkeerd begrepen) sorry

[ Bericht 12% gewijzigd door Schuldige_Omstander op 16-03-2006 22:30:21 ]
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_36049419
quote:

[..]Ik verklaar hierbij dat ik van alle collectieve voorzieningen afzie (pensioen/werkloosheidsverzekering/arbeidsongeschiktheidsverzekering/bijdrage bijstand etc etc) als ik er niet meer voor hoef te betalen.
Hoe wil je dan nog geld verdienen? Want je mag dan ook geen wegen meer gebruiken zal verzuipen omdat je buitendijks moet gaan wonen en je gaat je scholing met terugwerkende kracht inleveren. Lijkt me niet handig .
pi_36049466
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef Repeat het volgende:
nog zo iemand die net als zijn 1.800.000 medestudenten denkt die topbaan te krijgen
Ikke! Alleen ik hou het wat realistischer, dus kunnen we beter discussieren over wat ik als topbaan beschouw en jij als topbaan beschouwt.
pi_36068190
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 06:18 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Wat doe je hier nog?, andere optie, ga naar Malta.
Wie zegt jou dat de Nederlandse fiscus nog steeds over mijn geld gaat
pi_36100237
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:06 schreef Tup het volgende:
Zelf als je wat pessimistischer kijkt: een humaner beleid is ook een goed begrepen eigenbelang van de fortuynlijke klasse. Zij zijn het immers die over tien jaar -als je het "rechts" doet- klagen over hangjongeren, zwervers, daklozen enz.
Nee hoor, want als je het echt rechts doet dan zijn er geen hangjongeren, zwervers en daklozen. Die worden, in een echt humaan land, van straat geplukt, gedetoxiceerd en gehuisvest.
pi_36100315
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hopeloze zelfoverschatting. Links is niet moreel beter dan rechts. Links kwalificeert alleen meer mensen als sociaal zwak. Dat werkt eigenlijk alleen maar stigmatiserend.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:38:10 #213
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36105613
quote:

[..]

Grappig zeg. Heel lief leuk en politiek correct. Als jij zoveel wil inleveren moet je het vooral niet laten. Daar doe je veel mensen een plezier mee.
Waarom ik echter dat dan ook moet doen is me dan weer een volstrekt raadsel. Misschien ben jij een filantroop en dat je daardoor het niet erg vindt om geld in te leveren. Wie ben je om mij te vertellen hoe ver MIJN zelfopofferingsvermogen dan wel moet gaan? Dat jij graag geld aan de gemeenschap geeft is jouw zaak, dan hoef ik dat niet ook te doen simpelweg omdat jij dat een goed iets vindt. Nogal vreemd principe he als je erover nadenkt? Omdat jij een 'goed' mens bent en aan de gemeenschap doneert zouden anderen dat ineens ook gedwongen moeten doen. Fascisme in een notendop.
zij 'beslist' helemaal niets. Zij stemt op wat zij goed acht, jij stemt op wat jij goed acht. En wat de meerderheid goed acht wordt dan uitgevoerd. Niks geen fascisme, democratie .
quote:
Ik verklaar hierbij dat ik van alle collectieve voorzieningen afzie (pensioen/werkloosheidsverzekering/arbeidsongeschiktheidsverzekering/bijdrage bijstand etc etc) als ik er niet meer voor hoef te betalen. Dat geouwehoer altijd over 'verzekeren van je toekomst in tegenspoed'. Als ik 40 jaar lang bijvoorbeeld geen 75.000 euro per jaar hoef in te leveren mogen ze (de staat=fiscus) van mij dat schamele bedragje aan pensioen/bijstand/aow/wia u name it houden.
Van 3 miljoen kan ik mezelf wel een leuk pensioentje geven hoor, ik heb de overheid niet nodig om mezelf 'in bescherming te nemen'. Die twee miljoen kan ik in de loop van die 40 jaar ook nog eens beleggen, sparen, mee speculeren.
Besef je dat je hele scholing en studie voor een heel groot deel door de staat is gefinancierd? Net als de wegen waar je op rijdt, de straatlampen, dijken, politie en jah zelfs defensie die ons land beschermd. En je moet eens weten hoeveel je voor een beetje gezondheidszorg betaalt als je alles zelf moet betalen en vadertje staat geen geld meer erin pompt. Allemaal collectieve regelingen.
quote:
Als je nou eenmaal geen filantroop bent, een echte egoist bent en je ook wil afzien van alle collectieve verzekeringsrechten.. waarom word je dan toch gedwongen op straffe van vrijheidsberoving om een goed mens te zijn en net zo filantropisch te zijn als bijvoorbeeld SP stemmers? Uitweg is natuurlijk stemmen met je voeten en je zetelen op de Kaaiman-eilanden, dan ontloop je dat tuig van de fiscus.
Hopen dat de meerderheid van Nederland er ook zo over denkt en duimen als je 's avonds naar de verkiezingsuitslagen aan het kijken bent. Mocht het merendeel van Nederland er anders over denken en je kunt je daar niet in vinden, kun je altijd nog in een ander land terecht
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:38:54 #214
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36108556
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:21 schreef Kuppie het volgende:
Nee hoor, want als je het echt rechts doet dan zijn er geen hangjongeren, zwervers en daklozen. Die worden, in een echt humaan land, van straat geplukt, gedetoxiceerd en gehuisvest.
Zie bijv. de VS, daar valt het allemaal reuze mee met het aantal daklozen.
Wasserwunderland
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:27:45 #215
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36109666
De mensen die jij (TS) "kansloze rukkers" noemt beschouw ik als degenen die Nederland in de toekomst moeten gaan leiden. Dat zijn de mensen met échte motieven en idealen. Iemand die enkel studeert omdat het goede carrièreperspectieven biedt schaal ik niet hoger in dan een vuilnisman of een oud-ijzerhandelaar.

Bovendien is het, zoals gezegd, zo dat degenen met een lagere intelligentie vooral rechts stemmen. Dit is vooral omdat de rechterkant van de politiek toegankelijker is dan de linkerkant. Rechts stelt de problemen simpeler en zwart-witter voor dan ze zijn, en daar kunnen laagopgeleiden zich blijkbaar goed in vinden. Kijk maar naar de Leefbaar-beweging, die is groot geworden door de stemmen van laagopgeleiden.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36111893
Ik word een beetje gek van iedereen met een McCarthy avatar
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:54:46 #217
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36111977
VVD is een HBO partij.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_36112491
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:27 schreef Arendt het volgende:
De mensen die jij (TS) "kansloze rukkers" noemt beschouw ik als degenen die Nederland in de toekomst moeten gaan leiden. Dat zijn de mensen met échte motieven en idealen. Iemand die enkel studeert omdat het goede carrièreperspectieven biedt schaal ik niet hoger in dan een vuilnisman of een oud-ijzerhandelaar.

Bovendien is het, zoals gezegd, zo dat degenen met een lagere intelligentie vooral rechts stemmen. Dit is vooral omdat de rechterkant van de politiek toegankelijker is dan de linkerkant. Rechts stelt de problemen simpeler en zwart-witter voor dan ze zijn, en daar kunnen laagopgeleiden zich blijkbaar goed in vinden. Kijk maar naar de Leefbaar-beweging, die is groot geworden door de stemmen van laagopgeleiden.
Wat een hoop onzin in één post. Veel hedendaagse "kansloze rukkers" zullen dat in de toekomst nog steeds zijn. Hangjongeren e.d. die nu verzuimen een opleiding af te ronden zullen in de toekomst buitenspel gezet worden door immigranten uit Oost-Europa en Turkije. Tel daarbij de toenemende concurrentie uit China en India en je kunt wel indenken hoe ronghangende Marokkaantjes en Antillianen er over pakweg 20 jaar voorstaan.

Alleen GL-stemmers scharen zich veelal onder de hogeropgeleiden. Het electoraat van de SP behoeft geen toelichting .... De PvdA bestaat uit allerhande kiezers. De linkerkant van de politiek heeft er een handje van om problemen helemaal niet te onderkennen. De gevolgen hiervan zijn inmiddels duidelijk zichtbaar in de grote steden. Het succes van de Leefbaar-beweging is grotendeels te danken aan het bespreekbaar maken van ergernissen onder de bevolking. Niet toevallig ging dat destijds direct ten koste van de zwakke linkse partijen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:30:22 #219
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36113056
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:12 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin in één post. Veel hedendaagse "kansloze rukkers" zullen dat in de toekomst nog steeds zijn. Hangjongeren e.d. die nu verzuimen een opleiding af te ronden zullen in de toekomst buitenspel gezet worden door immigranten uit Oost-Europa en Turkije. Tel daarbij de toenemende concurrentie uit China en India en je kunt wel indenken hoe ronghangende Marokkaantjes en Antillianen er over pakweg 20 jaar voorstaan.

Alleen GL-stemmers scharen zich veelal onder de hogeropgeleiden. Het electoraat van de SP behoeft geen toelichting .... De PvdA bestaat uit allerhande kiezers. De linkerkant van de politiek heeft er een handje van om problemen helemaal niet te onderkennen. De gevolgen hiervan zijn inmiddels duidelijk zichtbaar in de grote steden. Het succes van de Leefbaar-beweging is grotendeels te danken aan het bespreekbaar maken van ergernissen onder de bevolking. Niet toevallig ging dat destijds direct ten koste van de zwakke linkse partijen.
Ik had het niet over VMBO-ers die hun school verlaten, maar over de groep links stemmende studenten waarover de TS beweert dat ze minder intelligent zijn dan rechtsstemmende studenten. Ik zal verder niet ingaan op allochtone schoolverlaters (daar gaat dit topic ook niet over), maar bedenk wel dat niemand zijn school verlaat zolang de opleiding die hij volgt een goed toekomstperspectief biedt.

Het succes van de Leefbaren heeft te maken met het simpel voorstellen van de problemen. Er wordt op een zwart-witmanier gedacht; het is "wij tegen zij" en "autochtoon tegen allochtoon". Die simpele manier van denken spreekt bepaalde *kuch* groepen blijkbaar aan... De Leefbaren hebben oogkleppen op, ze willen niet erkennen dat een groot deel van de problematiek omtrent immigranten veroorzaakt wordt door discriminatie op de arbeidsmarkt. Men wil alleen de problemen zien die veroorzaakt worden door allochtonen, want daarmee win je tegenwoordig stemmen. Dát noem ik problemen niet onderkennen.

Ik denk dat het intelligente en realistische deel van de bevolking vooral links stemt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Arendt op 17-03-2006 12:42:48 ]
pi_36120439
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:38 schreef Tup het volgende:

[..]

Zie bijv. de VS, daar valt het allemaal reuze mee met het aantal daklozen.
Dan doen ze het daar niet goed.
pi_36122361
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:12 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Tel daarbij de toenemende concurrentie uit China en India en je kunt wel indenken hoe ronghangende Marokkaantjes en Antillianen er over pakweg 20 jaar voorstaan.
Ik vraag me heel erg af of links of rechts hier uberhaupt invloed op hebben. Rechts lijkt meer voor de "pech gehad, je hebt je kans verspeeld" oplossing te kiezen, dat natuurlijk geen oplossing is. De markt zou zichzelf moeten gaan reguleren, de grenzen moeten open en deze mensen zullen buiten de boot vallen. Te duur in vergelijking met een Pool, te laagopgeleid in vergelijking met de meeste Nederlanders. Links is meer van het bieden van kansen waar die jongeren toch al niet op zitten te wachten, ze zijn immers niet voor niets gestopt met hun opleiding en missen dus de motivatie. Daarnaast missen er ook veel simpelweg de intelligentie om zich aantrekkelijk op de arbeidsmarkt te maken en hun relatief hoge salaris voor een werkgever te rechtvaardigen.

Wie kansloos is, blijft kansloos. Precies zoals je het zegt. Wat hebben de kansloze rukkers dus te maken met links of rechts als geen van beiden een oplossing biedt of kan bieden? Of links nou wel of niet de problemen onderkent heeft er dus ook niets mee te maken. Daarnaast is het erg moeilijk de slimste kiezer aan te wijzen als niemand een oplossing heeft.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:28:46 #222
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36130753
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:20 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik vraag me heel erg af of links of rechts hier uberhaupt invloed op hebben. Rechts lijkt meer voor de "pech gehad, je hebt je kans verspeeld" oplossing te kiezen, dat natuurlijk geen oplossing is. De markt zou zichzelf moeten gaan reguleren, de grenzen moeten open en deze mensen zullen buiten de boot vallen. Te duur in vergelijking met een Pool, te laagopgeleid in vergelijking met de meeste Nederlanders. Links is meer van het bieden van kansen waar die jongeren toch al niet op zitten te wachten, ze zijn immers niet voor niets gestopt met hun opleiding en missen dus de motivatie. Daarnaast missen er ook veel simpelweg de intelligentie om zich aantrekkelijk op de arbeidsmarkt te maken en hun relatief hoge salaris voor een werkgever te rechtvaardigen.

Wie kansloos is, blijft kansloos. Precies zoals je het zegt. Wat hebben de kansloze rukkers dus te maken met links of rechts als geen van beiden een oplossing biedt of kan bieden? Of links nou wel of niet de problemen onderkent heeft er dus ook niets mee te maken. Daarnaast is het erg moeilijk de slimste kiezer aan te wijzen als niemand een oplossing heeft.
Ho, wacht. Je zegt dat allochtone schoolverlaters motivatie missen, en dat is ook zo. Zou jij als allochtoon zijnde gemotiveerd zijn als je weet dat je op de arbeidsmarkt veel minder kans maakt dan een autochtoon met dezelfde opleiding? Fees it, dan zou jij er ook de brui aan geven, want waarom een beroepsopleiding doen als je vervolgens nergens aan de bak kunt komen?
pi_36132720
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef Arendt het volgende:

[..]

Ho, wacht. Je zegt dat allochtone schoolverlaters motivatie missen, en dat is ook zo. Zou jij als allochtoon zijnde gemotiveerd zijn als je weet dat je op de arbeidsmarkt veel minder kans maakt dan een autochtoon met dezelfde opleiding? Fees it, dan zou jij er ook de brui aan geven, want waarom een beroepsopleiding doen als je vervolgens nergens aan de bak kunt komen?
De reden van demotivatie staat niet ter discussie, het gaat om de oplossing en welke kiezer de slimste is. Ik zeg dat het niets uitmaakt of je richting links of rechts kijkt. Ik vind dat de linkse partijen en dan met name Groen Links goed door hebben dat er een hoop discriminatie op de arbeidsmarkt is. Ik hoor alleen geen goede oplossingen. Rechts lijkt de kop in het zand te steken en juist goedkope krachten naar Nederland te willen halen. Dat zou helemaal de doodsteek zijn voor ongeschoolde arbeidskrachten. Als je puur naar oplossingen kijkt, ben je met beide even slecht af. Met links heb je nog het voordeel dat ze voorlopig de poort nog dicht willen houden, maar dat is ook geen lange termijn oplossing.

Als je dit doortrekt zou je kunnen stellen dat het voor ongeschoolden slim is om links te stemmen, maar daaruit kun je niet de conclusie trekken dat slechts ongeschoolden of laaggeschoolden links stemmen. Dat is een voorbarige conclusie en negeert een enorme groep mensen die vanuit idealisme stemmen. Dat is zowel arm als rijk, laag en hoog opgeleid. Bovendien is het een beschamende generalisatie van stemmers.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:41:00 #224
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36132734
Kênker, ik ken iemand die op LR heeft gestemd, die moet wel naar de uni gaan dan!
pi_36135477
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

zij 'beslist' helemaal niets. Zij stemt op wat zij goed acht, jij stemt op wat jij goed acht. En wat de meerderheid goed acht wordt dan uitgevoerd. Niks geen fascisme, democratie .
Ik snap terdege hoe de democratie werkt, dat vind ik tegelijkertijd ook het verkeerde ervan. Mensen in Nederland vinden democratie een heilig instituut, terwijl dat het niet is. Stel dat er drie personen in een gebied zijn. Twee ervan vinden dat kale mensen niet naar buiten mogen. De twee hebben beide hoofdhaar. De derde is een kaal persoon. Omdat de twee harigen kwantitatief in de meerderheid zijn hebben zijn het 'recht' om de kale zijn vrijheid te beperken. Welk recht geeft die twee het om die ene zijn vrijheid te beknotten, welke heilige macht zit er in die kwantiatieve meerderheid besloten? Het heeft niks met vrijheid te maken, alles met fascisme.
Als je het beziet in het geval van Nederland en bedenkt dat de meerderheid dom is heb je dus in een democratie de dictatuur van de domme. Dat is het foute aan het stelsel.
quote:
Besef je dat je hele scholing en studie voor een heel groot deel door de staat is gefinancierd? Net als de wegen waar je op rijdt, de straatlampen, dijken, politie en jah zelfs defensie die ons land beschermd. En je moet eens weten hoeveel je voor een beetje gezondheidszorg betaalt als je alles zelf moet betalen en vadertje staat geen geld meer erin pompt. Allemaal collectieve regelingen.
Besef jij dat alles wat de staat 'geeft' een sigaar uit eigen doos is? De staat steelt geld om het te verdelen. Voor dat gestolengeldverdelen zijn in Nederland honderduizenden ambtenaren aangesteld (met een flink salaris). Pure kapitaalvernietiging dus. Alles wat de overheid doet hebben wij zelf betaalt. De overheid verdient geen geld, het kost onevenredig veel geld. Buiten dat het onevenredig veel geld kost presteert het ook nog eens ver ondermaats. Staatsgezondheidszorg? Nou heeft goed gewerkt zeg met zijn dodelijke wachtlijsten, slechte zorg en veels te hoge kosten. Als zorg een product was en de zieke een klant zou het veel goedkoper en beter zijn. Scholing? Voor het geld wat wij voor onderwijs betalen krijgen we belabberd weinig voor terug. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:
Hopen dat de meerderheid van Nederland er ook zo over denkt en duimen als je 's avonds naar de verkiezingsuitslagen aan het kijken bent. Mocht het merendeel van Nederland er anders over denken en je kunt je daar niet in vinden, kun je altijd nog in een ander land terecht
Nogmaals democratie is niet heilig. De meerderheid in Nederland is laagopgeleid en/of dom. Die beslissen dus hoe het land geleid moet worden.. Lijkt me niet de meeste ideale staatsinrichting.
pi_36135489
quote:
[b]Op vrijdag 17 maart 2006 12:30 schreef Arendt het volgende:
Ik denk dat het intelligente en realistische deel van de bevolking vooral links stemt.
Wat betreft intelligentie kan je nog best eens gelijk hebben. Veel progessievelingen zijn of vinden zichzelf intellectueel.

Realistisch lijkt me niet, zelfs nadat de werkelijke aard en de gevolgen van reëel bestaand socialisme eind jaren 80 pijnlijk duidelijk werden houdt men vast aan het 'realistische' van het ideaal van het socialisme. Hoe realistisch het socialisme wel niet is hebben we kunnen zien toen de Sovjet-Unie in elkaar donderde.

Socialisme is een zelfmoord-ideologie, realistisch en socialisme gaan niet tezamen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:39:04 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36135503
Het is wel bewezen dat linkse mensen een kleinere lul hebben.
De universiteit van Harvard heeft daar ooit een onderzoek naar gedaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:13:40 #228
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36136864
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:39 schreef SeLang het volgende:
Negers stemmen dus rechts.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:03:30 #229
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36137635
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:33 schreef Cruzaclu het volgende:

[..]

Wat betreft intelligentie kan je nog best eens gelijk hebben. Veel progessievelingen zijn of vinden zichzelf intellectueel.

Realistisch lijkt me niet, zelfs nadat de werkelijke aard en de gevolgen van reëel bestaand socialisme eind jaren 80 pijnlijk duidelijk werden houdt men vast aan het 'realistische' van het ideaal van het socialisme. Hoe realistisch het socialisme wel niet is hebben we kunnen zien toen de Sovjet-Unie in elkaar donderde.

Socialisme is een zelfmoord-ideologie, realistisch en socialisme gaan niet tezamen.
Gelukkig lach je jezelf al uit. Communisme is de meest extreem denkbare vorm van socialisme, vandaar ook dat het een eigen naam kreeg. En zelfs dan houd je argument niet helemaal stand, want de S-U was op een aantal fronten belachelijk georganiseerd. Dat kan veel beter.
Zeggen dat socialisme niet werkt omdat het communisme in de S-U niet werkte, is zeggen dat je geen spitsen moet opstellen in je voetbalelftal, omdat je met 11 spitsen niet kan winnen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:11:08 #230
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_36137764
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:33 schreef Cruzaclu het volgende:

[..]

kleine aantekening:

Het huidige (kapitalistische) systeem is een systeem dat niet houdbaar is. Daar zijn zelfs de meest conservatieve economen het over eens.
Kennelijk is het huidige systeem dan ook niet erg realistisch. Maar goed, daarvoor moet je wel instaat zijn om objectief te oordelen.

Over 50 jaar speekt men: "hoe het (vooral economische) beleid van de VS een wereldcrisis veroorzaakte".
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:02:07 #231
pi_36138834
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:39 schreef SeLang het volgende:
Hoe zit het dan met die mensen die op hun 20ste een hart hebben en links stemmen en op hun 40 ste een bleke onverschillige rechtse knakker zijn geworden. Met andere woorden van mening veranderen? die hebben geen vergroting nodig
[/quote]
pi_36139020
Links stemmen is toch vaak het beste voor de minima. Face it elke gerespecteerde persoon gaat stemmen wat voor hem het beste is.

Een werkschuwe, een allochtoon of een zeer laag opgeleid iemand zal natuurlijk veeeeel sneller links stemmen dan rechts. Een persoon met een goede baan, carriere mogelijkheden, eigen bedrijf etc zal veel sneller rechts stemmen. Dit is natuurlijk ontzettend gegeneraliseerd. (dus kom niet aan janken met je moralistisch gelul dat je een hoog inkomen hebt en links stemt).

Dus het beste is dat er een verdeelde regering komt met rechts en links samen. Ook al worden ze het niet eens ze kunnen in ieder geval wel voor beide partijen opkomen en dat lijkt mij wel zo eerlijk. Helaas is het niet zo realistisch, maar goed je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik stem bijvoorbeeld rechts maar ik zou niet willen dat er een compleet rechtse regering komt, net zo min als ik een compleet linkse regering wil. Ik neem aan dat links stemmers ook niet zo dom zijn en willen dat er een compleet links regering komt?
pi_36139477
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:08 schreef Halfgedraaide het volgende:
Links stemmen is toch vaak het beste voor de minima. Face it elke gerespecteerde persoon gaat stemmen wat voor hem het beste is.

Een werkschuwe, een allochtoon of een zeer laag opgeleid iemand zal natuurlijk veeeeel sneller links stemmen dan rechts. Een persoon met een goede baan, carriere mogelijkheden, eigen bedrijf etc zal veel sneller rechts stemmen. Dit is natuurlijk ontzettend gegeneraliseerd. (dus kom niet aan janken met je moralistisch gelul dat je een hoog inkomen hebt en links stemt).
hier ben ik het niet mee eens. ik stem niet rechts voor mijn eigen gewin. ik ben van mening dat voor de minder intelligent bedeelde medemensch absoluut geldt dat zij sneller zullen stemmen voor hun eigen portomonee, of ander direct belang. een uitkeringstrekker zal snel SP stemmen, en iemand die de allochtone medemensch geen warm hart toedraagt zal snel wilders stemmen (of LPF en voorheen vvd vermoedelijk)

echter vermoed ik bij hoger opgeleiden, of meer intelligente mensen in het algemeen dat zij meer vanuit ideologie stemmen. als ik naar mezelf kijk, dan stem ik VVD, omdat de VVD mij vanuit ideologisch punt meer aanspreekt dan welke partij dan ook (D66 komt in de buurt, maar die zijn krachteloos). de regering moet niet alleen beleid maken, maar moet ook een ideologie hebben. en ookal zou de SGP misschien wel precies het beleid uitstippelen wat ik wenselijk zou achten, dan zou ik ze alsnog nooit mijn stem geven, vanwege het ideologische verschil.

ik vermoed dat dit bij meer hoog opgeleiden geldt. daarom stemmen sommige hoog opgeleiden dus groen links.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_36139527
De complete linkse flank mag blij zijn met de mensen die goed rechts stemmen. Wie moet anders al die uitkeringen betalen...
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:12:14 #235
pi_36140381
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:28 schreef Cybersailor het volgende:
De complete linkse flank mag blij zijn met de mensen die goed rechts stemmen. Wie moet anders al die uitkeringen betalen...
kansloos domme holbewoner denk je nu dat je iets nieuws noemt?? Het is een herhaling van een herhaling van een herhaling van een verdraaiing van iets wat gezegd is door iemand die vanonder een vochtige steen kwam gekropen en zijn kans greep vlak nadat Pimfortuyn door een CDAstemmer werd neergeschoten...
[/quote]
pi_36140504
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:12 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

kansloos domme holbewoner denk je nu dat je iets nieuws noemt?? Het is een herhaling van een herhaling van een herhaling van een verdraaiing van iets wat gezegd is door iemand die vanonder een vochtige steen kwam gekropen en zijn kans greep vlak nadat Pimfortuyn door een CDAstemmer werd neergeschoten...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:48:20 #237
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36145044
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:27 schreef Cruzaclu het volgende:

[..]

Ik snap terdege hoe de democratie werkt, dat vind ik tegelijkertijd ook het verkeerde ervan. Mensen in Nederland vinden democratie een heilig instituut, terwijl dat het niet is. Stel dat er drie personen in een gebied zijn. Twee ervan vinden dat kale mensen niet naar buiten mogen. De twee hebben beide hoofdhaar. De derde is een kaal persoon. Omdat de twee harigen kwantitatief in de meerderheid zijn hebben zijn het 'recht' om de kale zijn vrijheid te beperken. Welk recht geeft die twee het om die ene zijn vrijheid te beknotten, welke heilige macht zit er in die kwantiatieve meerderheid besloten? Het heeft niks met vrijheid te maken, alles met fascisme.
Als je het beziet in het geval van Nederland en bedenkt dat de meerderheid dom is heb je dus in een democratie de dictatuur van de domme. Dat is het foute aan het stelsel.
Volledige democratie bestaat niet, daar heb je gelijk in. Vandaar dat het kortzichtig is om welke ideologie dan ook als geheel zaligmakend te verklaren.
quote:
Besef jij dat alles wat de staat 'geeft' een sigaar uit eigen doos is? De staat steelt geld om het te verdelen. Voor dat gestolengeldverdelen zijn in Nederland honderduizenden ambtenaren aangesteld (met een flink salaris). Pure kapitaalvernietiging dus. Alles wat de overheid doet hebben wij zelf betaalt. De overheid verdient geen geld, het kost onevenredig veel geld. Buiten dat het onevenredig veel geld kost presteert het ook nog eens ver ondermaats. Staatsgezondheidszorg? Nou heeft goed gewerkt zeg met zijn dodelijke wachtlijsten, slechte zorg en veels te hoge kosten. Als zorg een product was en de zieke een klant zou het veel goedkoper en beter zijn. Scholing? Voor het geld wat wij voor onderwijs betalen krijgen we belabberd weinig voor terug. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat:
* Jij een grotere kans hebt gehad om niet voor je 20e dood te gaan.
* Jij een opleidng kon genieten
enz...
Nu klagen over de diensten waar je gretig van gebruik maakt, waarschijnlijk omdat het je zelf het beste uit komt is, is je goed recht maar ook hypocriet.
quote:
Nogmaals democratie is niet heilig. De meerderheid in Nederland is laagopgeleid en/of dom. Die beslissen dus hoe het land geleid moet worden.. Lijkt me niet de meeste ideale staatsinrichting.
Ook dit is een dilemma. Een slim persoon die het slechtste met dit land voor heeft, is niet veel beter.
Wasserwunderland
pi_36145247
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:48 schreef Tup het volgende:
Volledige democratie bestaat niet, daar heb je gelijk in. Vandaar dat het kortzichtig is om welke ideologie dan ook als geheel zaligmakend te verklaren.
Hij zegt helemaal niet dat 'volledige democratie' niet bestaat (wat dat ook moge betekenen), dat maak jij ervan. Hij zegt dat democratie in zichzelf immoreel is omdat het de meerderheid het recht verschaft over lijf en goed van een minderheid te beschikken.
quote:
Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat:
* Jij een grotere kans hebt gehad om niet voor je 20e dood te gaan.
* Jij een opleidng kon genieten
Nee het heeft ervoor gezorgd dat:
* ik een grotere kans heb gehad om voor mijn 20e wél dood te gaan als ik toevallig een vreselijke ziekte had gekregen waarvoor helaas een wachtlijst van 4 maanden bestond.
* ik een opleiding mocht genieten die van geen kanten aansloot bij het werk dat ik er later mee ging doen en mij en mijn werkgever voor dure cursussen heeft laten opdraaien.
quote:
Ook dit is een dilemma. Een slim persoon die het slechtste met dit land voor heeft, is niet veel beter.
Een slim persoon die het béste met dit land voor heeft wel. Overigens maak je dezelfde denkfout als heel veel mensen door te veronderstellen dat het enige alternatief voor een democratie zoals wij die kennen een tirannieke dictatuur is.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:17:27 #239
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36145692
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hij zegt helemaal niet dat 'volledige democratie' niet bestaat (wat dat ook moge betekenen), dat maak jij ervan. Hij zegt dat democratie in zichzelf immoreel is omdat het de meerderheid het recht verschaft over lijf en goed van een minderheid te beschikken.
Dat klopt, ík zeg dat het niet bestaat. Alle argumenten die gaan over het niet-democratische gehalte van ons huidige systeem is niet voorbehouden aan dit systeem.
quote:
Nee het heeft ervoor gezorgd dat:
* ik een grotere kans heb gehad om voor mijn 20e wél dood te gaan als ik toevallig een vreselijke ziekte had gekregen waarvoor helaas een wachtlijst van 4 maanden bestond.
* ik een opleiding mocht genieten die van geen kanten aansloot bij het werk dat ik er later mee ging doen en mij en mijn werkgever voor dure cursussen heeft laten opdraaien.
Wachtlijsten horen er niet te zijn. Een liberaler beleid lossen ze echter niet op, want ze zijn er nog steeds. Artsen en specialisten moeten eens ophouden met schaarste in stand te houden.
Wat betreft opleiding: kijk als je het dan toch hebt over inefficient bestede gelden, dan is het wel het geld dat aan mensen gespendeerd wordt die enkel en alleen gaan werken om er zelf beter mee af te zijn. Scholen moeten m.i. méér opleiden dan jaknikkende, moneygrabbing middenmanagers wiens enige prestatie vaak is om het "domme gepeupel" onder de duim te houden. Want ja...meer verantwoordelijkheiud , veel vaardigheden , communication skills management vaardigheden
quote:
Een slim persoon die het béste met dit land voor heeft wel. Overigens maak je dezelfde denkfout als heel veel mensen door te veronderstellen dat het enige alternatief voor een democratie zoals wij die kennen een tirannieke dictatuur is.
Dat denk ik niet ook een aristocratie of een meritocratie zie ik niet zitten. Jij die laatste wel, want het "domme volk" laat je liever links liggen.
Wasserwunderland
pi_36145986
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:17 schreef Tup het volgende:
Wachtlijsten horen er niet te zijn. Een liberaler beleid lossen ze echter niet op, want ze zijn er nog steeds.
Er is dan ook nog altijd geen enkel serieus werk gemaakt van liberalisering in de gezondheidszorg.
quote:
Artsen en specialisten moeten eens ophouden met schaarste in stand te houden.
Dat doen artsen en specialisten niet, dat doet de overheid.
quote:
Wat betreft opleiding: kijk als je het dan toch hebt over inefficient bestede gelden, dan is het wel het geld dat aan mensen gespendeerd wordt die enkel en alleen gaan werken om er zelf beter mee af te zijn. Scholen moeten m.i. méér opleiden dan jaknikkende, moneygrabbing middenmanagers wiens enige prestatie vaak is om het "domme gepeupel" onder de duim te houden. Want ja...meer verantwoordelijkheiud , veel vaardigheden , communication skills management vaardigheden
Ik hoor het al, winst maken is vies, ondernemers zijn gewetenloze uitbuiters, kapitalisme is evil. Kom op zeg, dit is zooo 1918. En jij beschuldigt McCarthy van blabla??
quote:
Dat denk ik niet ook een aristocratie of een meritocratie zie ik niet zitten. Jij die laatste wel, want het "domme volk" laat je liever links liggen.
Integendeel, het "domme volk" (jouw woorden) gun ik de best mogelijke kans om zich te ontplooien, te groeien en vooral om minder dom te worden. Jij veroordeelt ze tot een leven van nutteloosheid en afhankelijkheid van de staat. Te weinig geld om van te leven en teveel om van te sterven en geen enkele mogelijkheid om ooit nog uit die situatie te komen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:39:31 #241
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36146249
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Er is dan ook nog altijd geen enkel serieus werk gemaakt van liberalisering in de gezondheidszorg.
Dit is dus de in het andere topic bedoelde drogredenering. Er zijn wachtlijsten en er is inefficientie, dus er moet wel sprake zijn van een onvrije markt.
quote:
Dat doen artsen en specialisten niet, dat doet de overheid.
Er is schaarste op het gebied van medische uitvoerders. Die moeten er bij komen. Dat kunnen hogescholen en universiteiten, instellingen kunnen dit aan de kaak stellen. Dat doen ze echter weinig overtuigend. Straks komt het salaris van de dikke middenmanagementlaag in de zorg in gevaar, of die van specialisten. Artsen en specialisten hebben belang bij schaarste. Het is te makkelijk om de overheid hier alleen de schuld van te geven.
quote:
Ik hoor het al, winst maken is vies, ondernemers zijn gewetenloze uitbuiters, kapitalisme is evil. Kom op zeg, dit is zooo 1918. En jij beschuldigt McCarthy van blabla??
Nee, bedrijven hebben intrinsiek een andere motivatie bij hun bedrijfsvoering dan per se het leveren van een goede dienst/produkt. Natuurlijk wordt even snel aangenomen dat het beste produkt het beste aanslaat (kijk maar eens naar VHS vs. betamax daar won het slechtste produkt, dus dat is niet per se waar). Bedrijven willen winst maken. Dat mag, maar niet ten koste van de kwaliteit, zeker niet in bijv. de gez. zorg.
quote:
Integendeel, het "domme volk" (jouw woorden) gun ik de best mogelijke kans om zich te ontplooien, te groeien en vooral om minder dom te worden. Jij veroordeelt ze tot een leven van nutteloosheid en afhankelijkheid van de staat. Te weinig geld om van te leven en teveel om van te sterven en geen enkele mogelijkheid om ooit nog uit die situatie te komen.
Nee hoor,
Ik wil dat ze faciliteiten krijgen zodat er een minimale levensstandaard is (bijv. de armoedegrens). Er is dan geen zorg meer voor de primaire behoeftes, dan is er meer kans op ontplooiing. Jij wil ze liever eerst alles ontnemen, om ze "aan te sporen" tot een beter leven. Ook hier is - ingedachtig de wel vaker gehanteerde drogredenering- de volgorde verkeerd.
Wasserwunderland
pi_36146835
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:39 schreef Tup het volgende:
Dit is dus de in het andere topic bedoelde drogredenering. Er zijn wachtlijsten en er is inefficientie, dus er moet wel sprake zijn van een onvrije markt.
Drogredenering of niet, noem mij dan één vrije markt waarin ook wachtlijsten bestaan en noem mij één overheidsinstantie die niét inefficiënt werkt. En wilde je soms beweren dat de gezondheidszorg géén onvrije markt is??
quote:
Er is schaarste op het gebied van medische uitvoerders. Die moeten er bij komen. Dat kunnen hogescholen en universiteiten, instellingen kunnen dit aan de kaak stellen. Dat doen ze echter weinig overtuigend. Straks komt het salaris van de dikke middenmanagementlaag in de zorg in gevaar, of die van specialisten. Artsen en specialisten hebben belang bij schaarste. Het is te makkelijk om de overheid hier alleen de schuld van te geven.
Nee, het is te makkelijk om te zeggen dat de overheid niét schuldig is aan het ontstaan van wachtlijsten door het aanbod in de markt te reguleren ipv af te laten stemmen op de vraag.
quote:
Nee, bedrijven hebben intrinsiek een andere motivatie bij hun bedrijfsvoering dan per se het leveren van een goede dienst/produkt. Natuurlijk wordt even snel aangenomen dat het beste produkt het beste aanslaat (kijk maar eens naar VHS vs. betamax daar won het slechtste produkt, dus dat is niet per se waar). Bedrijven willen winst maken. Dat mag, maar niet ten koste van de kwaliteit, zeker niet in bijv. de gez. zorg.
Niemand dwong mensen om VHS te kopen, de vraag uit de markt bepaalt dus wat het beste produkt is, niet het aanbod. Winst maken in de zorg is iets wat mensen vreselijk in de oren klinkt ("ooohhhh geld verdienen aan zieke mensjes!!") maar wat als je erover nadenkt juist veel eerlijker is en, veel belangrijker, betere resultaten oplevert voor iedereen.
quote:
Nee hoor,
Ik wil dat ze faciliteiten krijgen zodat er een minimale levensstandaard is (bijv. de armoedegrens). Er is dan geen zorg meer voor de primaire behoeftes, dan is er meer kans op ontplooiing. Jij wil ze liever eerst alles ontnemen, om ze "aan te sporen" tot een beter leven. Ook hier is - ingedachtig de wel vaker gehanteerde drogredenering- de volgorde verkeerd.
Ik wil ook dat mensen een minimale levensstandaard hebben, iedereen die ik ken wil dat. De meeste mensen willen dat. Niets staat ons dus in de weg om de mensen die écht buiten hun schuld niet meer in hun primaire levensonderhoud kunnen voorzien te helpen. Die groep mensen, ik denk aan geestelijk en zwaar lichamelijk gehandicapten, is maar zo klein dat ze makkelijk onderhouden zou kunnen worden van gelden die op vrijwillige basis zijn verzameld.
  zondag 19 maart 2006 @ 20:08:06 #243
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36177499
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Drogredenering of niet, noem mij dan één vrije markt waarin ook wachtlijsten bestaan en noem mij één overheidsinstantie die niét inefficiënt werkt. En wilde je soms beweren dat de gezondheidszorg géén onvrije markt is??
Op een Kia Sorento moest men 8 maanden wachten.
quote:
Nee, het is te makkelijk om te zeggen dat de overheid niét schuldig is aan het ontstaan van wachtlijsten door het aanbod in de markt te reguleren ipv af te laten stemmen op de vraag.
De overheid is óók schuldig.
quote:
Niemand dwong mensen om VHS te kopen, de vraag uit de markt bepaalt dus wat het beste produkt is, niet het aanbod. Winst maken in de zorg is iets wat mensen vreselijk in de oren klinkt ("ooohhhh geld verdienen aan zieke mensjes!!") maar wat als je erover nadenkt juist veel eerlijker is en, veel belangrijker, betere resultaten oplevert voor iedereen.
Dit is altijd het aangevoerde argument en weer een drogreden. Alles wat het niet overleeft is volgens jouw definitie een slechter produkt dan het wel overlevende. Nee, er is idd. meer vraag naar, maar het is niet per se het beste produkt.(een vergelijking met de PvdA moet jou toch aanspreken).
quote:
Ik wil ook dat mensen een minimale levensstandaard hebben, iedereen die ik ken wil dat. De meeste mensen willen dat. Niets staat ons dus in de weg om de mensen die écht buiten hun schuld niet meer in hun primaire levensonderhoud kunnen voorzien te helpen. Die groep mensen, ik denk aan geestelijk en zwaar lichamelijk gehandicapten, is maar zo klein dat ze makkelijk onderhouden zou kunnen worden van gelden die op vrijwillige basis zijn verzameld.
Dat is mooi, er zijn echter meer groepen die tussen wal en schip vallen. Er wordt wel erg makkelijk gesteld dat het probleem een gebrek aan ruggegraat is.
Wasserwunderland
  zondag 19 maart 2006 @ 23:17:03 #244
pi_36186257
VHS was inferieur aan het V2000 systeem van Philips, maar Philips weigerde in zee te gaan met de pornoindustrie die toen oppermachtig was als geheel. Deze laatste koos voor VHS omdat die geen morele bezwaren hadden. Dus vrije markt bepaalt zeker niet de kwaliteit. Het hangt van van alles af. Zelfs van ondernemingen met ethische en morele bezwaren.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')