abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:33:19 #1
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35823708
Vandaag tijdens het eten maar eens besproken wat we hadden gestemd.
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.

ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.

hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.

eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
De wereld is op hol geslagen
pi_35823856
Wow, welk een vernieuwende visie

Maar indeed, vooral bij de 'hier kan je alleen leraar mee worden'-studies zitten veel van die linkse hippies
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_35823887
Verkiezingsuitslag doet pijn hé?

LinkseLente
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:39:26 #4
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_35823966
niet mee eens.

Mensen in de laagste klassen van de maatschappij stemmen over het algemeen ook makkelijker rechts dan links. Omdat ze tegen bepaalde problemen aanlopen.

De mensen die links stemmen zijn vaak idealisten die het vrij makkelijk hebben en geen echte tegenslag kennen op politiek gebied, ze zitten in een veilige omgeving in een veilige middenmoot.

Mensen met een carriere hebben vaak meer te winnen met rechts, omdat Links hen vaak bestempeld als vijand, want geld is slecht, en mensen die geld hebben zijn zo mogelijk nog slechter.

Het opvallende is dat de sociaal lagere klassen rechtser stemmen omdat zij juist tegen de problematiek van links oplopen. Linkse politiek is meestal gericht op het creeren van een schijnsituatie, die vooral gebaseerd is op de idealen. De immigratie-problematiek is het meest lichtende voorbeeld hiervan. Links is meestal een partij die meer voor segregratie is dan integratie, maar verkopen het als zijnde tolerant. Dat spreekt weer die veilige middenmoot aan die weinig te verliezen heeft.

Het zijn de sociaal zwakkeren en sterkeren die rechts stemmen omdat dit de partijen zijn die juist voor hen opkomen en hen niet betuttelen als kinderen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_35824326
Ik ben het er totaal mee eens...

maar opzich kan je dat alleen al afleiden uit 1 simpel feit.

Partij van de ARBEIDERS!

Je noemt jezelf niet zo als je wil scoren tussen de hoger geschoolde mensen.
/0
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:49:56 #6
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_35824479
Wat een onzin. Het gesundenes Volksempfinden is bijna volledig afkomstig van het laagopgeleide deel van de bevolking.

Juist de hoog-en zeer hoogopgeleiden stemmen vaak GL, SP of PVDA.

VVD-stemmen is zooo nouveau riche

Dat het plebs ondanks hun rabiaat-rechtse meningen soms toch stug op de PVDA blijven stemmen heeft heel andere redenen!
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
pi_35824495
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:37 schreef Vow het volgende:

LinkseLente
Typisch een verregend zooitje de komende jaren tis net niks, niet warm genoeg om buiten te genieten en niet koud genoeg om te schaatsen, typisch een seizoen voor draaikonten en windvanen, net als de herfst.
Powered by Gentoo
pi_35824543
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Andre70 het volgende:
VVD-stemmen is zooo nouveau riche
Mooi gezegd!
pi_35824584
Tsja, de meeste hoog opgeleiden in mijn omgeving stemmen inderdaad rechts ja....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:54:05 #10
126043 Andre70
pi_35824682
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:51 schreef veldmuis het volgende:
Mooi gezegd!
Dank je.

Zelf ben ik overigens ook van het gesundenes Volksempfinden hoor , maar ik wil natuurlijk mijn eigen achterban niet verloochenen!
Nu worden we geschoren,
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:57:48 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35824867
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
waardoor we later in de upper-class komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35825212
Ik doe zelf op dit moment een redelijk gerenommeerde en dure opleiding, waarmee ik later toch heel waarschijnlijk wel goed terecht ga komen (in de upper class, zoals jij het noemt ). Ook mijn ouders zijn hoogopgeleid en doen het qua SES helemaal niet slecht. Toch stem ik SP en ben ik ook nog eens actief voor die partij. Dat kun je toch echt geen simpel eigenbelang noemen.

I rest my case.
(Oh nee, dat is de Wiegel-smiley. Betrapt! )

-edit- Oh, en ik zie er niet uit als een zwerver, en ik stink ook niet.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35825235
quote:
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.

ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.

hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.

eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
Bedankt voor je betoog, het is me allemaal veel duidelijker nu.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:06:57 #14
126043 Andre70
pi_35825337
Wat is SES eigenlijk?
Nu worden we geschoren,
pi_35825404
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:06 schreef Andre70 het volgende:
Wat is SES eigenlijk?
Socio-Economic Status.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:09:07 #16
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_35825486
Ik met m'n sociale opleiding stem al jaren VVD maar ben dan wel overtuigend homo of heaumeau op z'n VVD's). Heft dat elkaar weer een beetje op dan?
could you just [i]not[/i] breathe?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:10:35 #17
126043 Andre70
pi_35825585
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Socio-Economic Status.
Bedankt!

Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Nu worden we geschoren,
pi_35825652
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Bedankt!

Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
pi_35825764
quote:
Het lijkt juist tegenovergesteld te zijn, de linkse 'revolutie' van 1968 was er vooral een van studenten. Ik heb even snel gegoogled en dit vond ik:
quote:
“Het is een gegeven dat hoger opgeleide jongeren links stemmen. Dat gaat er overigens wel weer vanaf als ze ouder zijn.
bron
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:13:59 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_35825776
Links aan de macht in Rotterdam, mooier kan niet
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:14:05 #21
126043 Andre70
pi_35825782
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)
Nu worden we geschoren,
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:42:50 #22
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35827487
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Bedankt!

Social --> klasse/buurt/omgeving waarin je verkeerd
Economisch --> inkomen

overal worden deze gegevens verzameld. zo heb je dus hele buurten waar alleen mensen zitten met een lage SES.
als je weet waar SES-concentraties zijn kun je problemen voorkomen door tijdig in te grijpen.
De wereld is op hol geslagen
pi_35827805
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:14 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)
Nou, mensen met een lage SES zijn over het algemeen laagopgeleid, dus die zijn vast geen socioloog.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:55:53 #24
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35828313
quote:

LinkseLente
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:57:26 #25
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35828401
quote:

Ik vind VVD'ers van die egoïstische viezeriken
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:01:14 #26
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35828637
quote:
Bezit is diefstal
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:02:50 #27
1239 Singa
Fear me!
pi_35828736
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:57 schreef Sklasse het volgende:
Lekker genuanceerde opmerking, beetje jammer.
pi_35828896
Hier een hoog opgeleide GL stemmer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35828966
Vrijwel in alle grote studentensteden groeit de SP gigantisch
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35829135
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:02 schreef Singa het volgende:

[..]

Net zo genuanceerd als de OP.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:10:39 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35829152
Hier in de Haarlemmermeer:

Leefbaar van 11 naar 4
VVD van 9 naar 10
CDA van 8 naar 6
GroenLinks van 5 naar 4
PvdA van 4 naar 9
D66 van 1 naar 1
SP van 0 naar 3
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:10:58 #32
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35829164
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Vrijwel in alle grote studentensteden groeit de SP gigantisch
De allochtonen in de grote steden hebben de stembus gevonden idd.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:24:49 #33
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35829842
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Als het aan een gemiddelde Holander ligt, mag de allochtoon niet stemmen. De democratie zou in principe dan alleen geldig moeten zijn voor een autochtoon.
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:24:52 #34
1239 Singa
Fear me!
pi_35829843
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef kipknots het volgende:
Net zo genuanceerd als de OP.
Ja idd, maar ik ben de OP niet..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:26:14 #35
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35829891
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:02 schreef Singa het volgende:

[..]

keiharde waarheid
De beesT
pi_35830019
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat is de reden van de grote groei inderdaad. Aangezien de helft daar allochtoon is, is dat logisch heh.
pi_35830086
is deze relkloon nog niet weg?
pi_35830578
Kijk mijn profiel nog eens na en bedenk dan nog even dat ik een eigen bedrijf heb.

En toch stem ik links.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35830672
Kut, nu je het zo zegt moet ik dan toch maar VVD gaan stemmen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:52:34 #40
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_35830905
Ik stem VVD omdat ik gewoon liberaal ben... Geen bemoeizuchtige overheid en geen betuttelingen...
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:12:55 #41
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_35831656
bwahaha, VVD-beredenaties, nou.. hopelijk voor jou slaag je in het leven en kom je niet in de uitkering terecht.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:15:36 #42
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_35831738
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:09 schreef HuubTuub het volgende:
Ik met m'n sociale opleiding stem al jaren VVD maar ben dan wel overtuigend homo of heaumeau op z'n VVD's). Heft dat elkaar weer een beetje op dan?
Tja, 2 mannen verdienen _meestal_ behoorlijk wat bij elkaar EN de VVD is erg liberaal op persoonlijke vrijheden, dus het is niet heel erg raar.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_35832121
ik zou SP stemmen, ware het niet dat niet in mijn gemeente voorkomt
GL was in mijn gemeente 1 grote slecht georganiseerde puinzooi. Net als al het andere, behalve PvdA. Daarom stemde ik PvdA. En ik noem mezelf niet echt laagopgeleid (en jah ik weet wat in mijn profiel staat).

maar even ontopic: wat doet dit topic nog in POL??
Extremistisch gematigd.
pi_35832540
Omdat ik met m'n studie en werk in de avond zit heb ik een machtiging afgegeven voor D66. Maar die blijkt niet in onze gemeenteraad te zitten

Er is als alternatief PvdA voor me gestemd, achteraf toch best wel een goede keus want CDA, VVD, CU en de Friese Nationale Partij zijn nou ook weer niet de partijen waar ik direct achtersta. Al denk ik dat het voor de gemeenteraad bij ons weinig uitmaakt welke partij er aan het roer staat. Het gaat al decenia lang goed met de gemeente, welke partijen er ook regeren
pi_35832563
quote:

LinkseLente
:join you
pi_35832656
Mag ik als VVD stemmer met een hoge SES bij deze bezwaar maken tegen je opmerking over lang haar?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35832683
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:58 schreef Monolith het volgende:
Mag ik als VVD stemmer met een hoge SES bij deze bezwaar maken tegen je opmerking over lang haar?
Lang haar zie je wel veel bij wereldvreemde IT'ers. Niet zo raar dat die vaak rechts stemmen.
pi_35832749
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 00:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lang haar zie je wel veel bij wereldvreemde IT'ers. Niet zo raar dat die vaak rechts stemmen.
Ik stem landelijk VVD, maar ik ben zo wereldvreemd dat ik vandaag op de zus van een vriend van me heb gestemd, nummer 2 op de lijst van de PVDA.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35833475
quote:

En jij noemt jezelf upperclass

Ik dacht dat dat soort mensen verfijnd waren, en niet zo generaliserend. Je stukje tekst zegt meer over jezelf dan over linkse kiezers.
pi_35833487
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:39 schreef Cairon het volgende:
Het zijn de sociaal zwakkeren en sterkeren die rechts stemmen omdat dit de partijen zijn die juist voor hen opkomen en hen niet betuttelen als kinderen.
Daarom stemmen vrijwel alle allochtonen inderdaad op de PvdA
pi_35833796
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik doe zelf op dit moment een redelijk gerenommeerde en dure opleiding, waarmee ik later toch heel waarschijnlijk wel goed terecht ga komen (in de upper class, zoals jij het noemt ). Ook mijn ouders zijn hoogopgeleid en doen het qua SES helemaal niet slecht. Toch stem ik SP en ben ik ook nog eens actief voor die partij. Dat kun je toch echt geen simpel eigenbelang noemen.

I rest my case.
(Oh nee, dat is de Wiegel-smiley. Betrapt! )

-edit- Oh, en ik zie er niet uit als een zwerver, en ik stink ook niet.
Geen eigenbelang, nee. Maar jij kunt het je veroorloven links te stemmen. Omdat je toch wel goed terecht komt. Dat werd enkele posts eerder ook al aangehaald. Daarin werd gesteld dat sociaal zwakkeren en sociaal sterkeren meer gebaat zijn met rechts. Enkele zijn echter zo sociaal sterk dat zij morele superioriteit kopen door links te stemmen. Daar lijk jij er een van te zijn.
pi_35833828
quote:

Het lijkt erop dat je je eigen glazen ingooit. Je projecteert het stemgedrag van een paar collega-studenten en jouw persoonlijke, subjectieve mening over hun opleiding en carrièrekansen aan simplistisch politiek (links-rechts) denken. Je generaliseert bovendien mensen en je bent ook nog eens zo onfatsoenlijk om jezelf als eerste te noemen. En wat is succesvol? Alleen als je bakken met geld verdient, ben je als mens 'succesvol'....

Zelden zo'n dom verhaal gelezen
pi_35833841
SES
pi_35833843
quote:
En wat is succesvol? Alleen als je bakken met geld verdient, ben je als mens 'succesvol'....
Het is één van de manieren om succes te meten. Maar er zijn ook andere: populariteit, aandacht, kerfstok etc.
pi_35833848
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:53 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Het is één van de manieren om succes te meten. Maar er zijn ook andere: populariteit, aandacht, kerfstok etc.
Geluk?
pi_35833876
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Geluk?
Hoe meet je geluk dan? Welke eenheid?
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:04:06 #57
46960 StefanP
polemicist
pi_35833920
Ik houd het op het volgende (vrij gequote naar wie het ook bedacht heeft (Churchill?)):

"If you're 20 and aren't a socialist, you have no heart. If you're 40 and are still a socialist, you have no brain."

Linkse stemmers zijn zonder uitzondering 1 van de volgende:

-mensen die hun hand op houden
-naievelingen (vooral studentjes inderdaad) zonder werk- of levenservaring
-idealisten die buiten de realiteit staan, ofwel de salonsocialisten

edit: stomme fout in de quote veranderd

[ Bericht 5% gewijzigd door StefanP op 08-03-2006 05:09:42 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35833926
ik heb GroenLinks gestemd vandaag. in de landelijke verkiezingen GroenLinks en SP.
hoogopgeleid ben ik niet, maar dom ook zeker niet..
zoals de huidige regering uhm.. regeert mag iedereen in de stront zakken, dus lekker dat rechts stemmen
What we've got here, is a failure to communicate. Some men, you just can't reach. So you get what we've had here last week. Which is the way he wants't, Well: He gets it! (Guns N' Fuckin' Roses - Civil War Intro)
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:05:28 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35833929
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:04 schreef StefanP het volgende:

Ik sta er niet bij.

Dus toch een uitzondering.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35833961
quote:
Ik houd het op het volgende (vrij gequote naar wie het ook bedacht heeft (Churchill?)):

"If you're 20 and are a socialist, you have no heart. If you're 40 and are still a socialist, you have no brain."
http://blogs.law.harvard.edu/ethicalesq/2005/06/21 (onderaan de pagina lezen).
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:16:50 #61
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_35833994
quote:

Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
pi_35834019
quote:
verhaal
hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
ik denk, hoe linkser een individu stemt, hoe minder het diegene uitmaakt of iemand profiteert van zijn/haar succes .
Je kan ook stellen dat iemand die rechts stemt, het meest wenst te profiteren van de welvaart en zo min mogelijk wil delen en/of wil betekenen voor de minder-bedeelden .
Het is maar in welk kader je het brengt, er is sowieso niets mis mee Daar ben je Nederlander voor, we zijn zowat de uitvinders van het kapitalisme.
pi_35834026
quote:
Of mensen die hun jeugd zonder vader hebben moeten doorbrengen, en met een moeder die als schoonmaakster 50 uur per week moet werken om haar twee jonge zonen te kunnen onderhouden omdat de overheid zo aardig was om alleen een lekker lage weduwe-uitkering te verlenen

Stem VVD, laat dit beeld terugkeren
pi_35834027
Ik heb lang haar, ben hoog opgeleid en stem links

FNP, want de SP en NCPN hebben we in onze gemeente helaas niet. Maar als de SP over 4 jaar ook in onze gemeente mee wil doen zal ik overwegen mee te helpen de partij hier op te zetten
pi_35834035
quote:

ik denk dat veel vvd'ers zich schamen voor je post
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:26:38 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35834039
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb lang haar, ben hoog opgeleid en stem links

FNP, want de SP en NCPN hebben we in onze gemeente helaas niet. Maar als de SP over 4 jaar ook in onze gemeente mee wil doen zal ik overwegen mee te helpen de partij hier op te zetten
Nou noem je de NCPN in een topic waar StefanP en ik hebben gepost.

Nu hebben we de CIA op ons dak, bedankt.
pi_35834042
Ik stem VVD
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35834046
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:26 schreef popolon het volgende:

[..]

pi_35834049
quote:

[..]

Ach, ik heb de AIVD ook al voor de deur gehad, valt best mee hoor
pi_35834064
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

wat zeiden ze ?
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:31:06 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35834071
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de CIA iets 'grondiger' te werk gaat.

* popolon kogelvrij vest aantrekt.
pi_35834114
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de CIA iets 'grondiger' te werk gaat.

* popolon kogelvrij vest aantrekt.
gewoon zeggen dat je liever naar de macdonalds gaat dan naar de moskee .
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:45:16 #73
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834149
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:57 schreef Sklasse het volgende:

[..]

en links niet :
Allochtonen stemmen massaal op PvdA
solidariteit in Frankrijk
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:51:26 #74
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35834186
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:38 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

gewoon zeggen dat je liever naar de macdonalds gaat dan naar de moskee .
Werkten alle alibi's maar zo.
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:00:40 #75
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_35834240
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

wat zeiden ze ?
Memorystick gezien?
pi_35834241
waarom wil iedereen altijd politieke voorkeur aan opleiding koppelen?
Volgens mij is dit voor 100% afhankelijk van je positie op de arbeid markt en je persoonlijkheid.

(en TS ik wil je niet uit je droom helpen maar met mensen met wo zijn niet per definitie de upperclass)
  woensdag 8 maart 2006 @ 05:11:25 #77
46960 StefanP
polemicist
pi_35834446
quote:

[..]

Ach ja, Cuba schijnt best een aardig eiland te zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35835447
Ik ben het er niet mee eens. Of in ieder geval, voor mij gaat het niet op. Ik heb alle mogelijkheden om zeer kapitaalkrachtig te worden. Maar... ik heb ook nog enige sociale gevoelens ontwikkeld tijdens het opgroeien. Ik zal altijd links stemmen opdat een ieder mee kan komen. De correlatie tussen SES en stemgedrag is een schijncorrelatie. De werkelijke correlatie is die tussen stemgedrag en sociale ontwikkeling.
pi_35836074
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:56 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. Of in ieder geval, voor mij gaat het niet op. Ik heb alle mogelijkheden om zeer kapitaalkrachtig te worden. Maar... ik heb ook nog enige sociale gevoelens ontwikkeld tijdens het opgroeien. Ik zal altijd links stemmen opdat een ieder mee kan komen. De correlatie tussen SES en stemgedrag is een schijncorrelatie. De werkelijke correlatie is die tussen stemgedrag en sociale ontwikkeling.
Niet dat het in theorie niet zou kunnen, maar jij had toch Rita Verdonk in je avatar?
pi_35836298
quote:

"If you're 20 and aren't a socialist, you have no heart. If you're 40 and are still a socialist, you have no brain."

edit: stomme fout in de quote veranderd
Altijd weer dat woord salonsocialisten. Alsof je niet rijk mag zijn of veel verdienen als je links stemt. Waarom zou je niet als ideaalbeeld een linkse overheid mogen hebben? Waarom sta je gelijk buiten de realiteit. Nog geen een VVD'er (die zijn het altijd die dat tegen mij zeggen) heeft mij dat kunnen vertellen.

Het feit dat ik als hoogopgeleide tweeverdiener GroenLinks stem is omdat ik stem voor een betere samenleving voor iedereen. Als iemand mij dan dom noemt omdat ik mezelf dan in mijn vingers zou snijden, vind ik dat toch wel getuigen van een zeer beperkte visie. Mensen die enkel stemmen op iets omdat ze er zelf beter van worden zijn asociale beperkte mensen in mijn ogen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:46:58 #81
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35836425
quote:
*proest* laat me raden, een opleiding tot manager? stakker
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_35836927
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:43 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Geen eigenbelang, nee. Maar jij kunt het je veroorloven links te stemmen. Omdat je toch wel goed terecht komt. Dat werd enkele posts eerder ook al aangehaald. Daarin werd gesteld dat sociaal zwakkeren en sociaal sterkeren meer gebaat zijn met rechts. Enkele zijn echter zo sociaal sterk dat zij morele superioriteit kopen door links te stemmen. Daar lijk jij er een van te zijn.
Ik zie niet in hoe sociaal zwakkeren baat zouden hebben bij een rechtse regering, en wat sociaal sterkeren betreft: die snijden zichzelf alleen maar in de vingers door links te stemmen (zeker SP) want dan gaan al hun centjes via de belasting weer terug naar de sociaal zwakkeren. Omdat sommige partijen het iedereen gunnen dat ze mee kunnen komen in de maatschappij, ook als ze er op eigen kracht niet direct kunnen komen omdat ze nou eenmaal minder kansen hebben.

Maar eh, jij geeft dus toe dat links moreel beter is dan rechts?
pi_35836947
quote:
Hahahahaha, wat heerlijk naief nog. .
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35837123
quote:

natuurlijk, geen enkele studie bied je werkelijk dusdanige zekerheid op succes .....
genoeg mensen met een 'prima studie met zekerheid' die dan alsnog in een uitzichtloze baan vast komen te zitten en geen carriere meer maken ...

Terwijl ook 'kansloze alfa's' mogelijk via een schuine insteeg in bedrijven of juist door eigen ondernemerschap opeens wél succesvol blijken te zijn en beta's overstijgen in carriere-ontwikkeling ......

Je ziet dan ook dat veel hoog opgeleiden en goed betaalde elite 'links' stemt ... alswel is er een hele groep 'linkse studentjes' die na het maken van carriere opeens 'ver-rechtst' ...
Dat wat studentjes beweren is veelal weinig zeggend, is vooral bepaald door hun 'vooruitzichten', welke niet betekenen dat ze ook allemaal aan die vooruitzichten voldoen ...

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel VVD-beta-studenten alsnog na het aanvangen van hun beroepsleven terugzakken en SP-stemmer worden ... ik vermoed dat die ook bestaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35837832
quote:

Dan hoop ik niet dat je ooit een (zwaar) gehandicapt kind zult krijgent, aangezien je dan die ''kansloze'' SPH'ers nodig zal hebben...

Jij komt volgens mij uit een omgeving met een hoge SES (maar beschaafd?), maar wat als jij geboren wordt met een lage SES, in een achterstandswijk, met niet al te intelligente ouders, waardoor je zelf ook niet al te intelligent zal zijn (al deze facoren worden immers intergenerationeel, zowel via opvoeding als genen overgedragen), zou je dan niet willen dat je mogelijkheden wordt geboden (niet alleen met werk (zoals de vvd zegt) en onderwijs, maar met goede buurthuizen, opvoedingsondersteuning, een voldoende sociaal minimum)??? Ik denk dat linkse mensen over het algemeen zich iets meer kunnen inleven in een andere en iets meer verstand hebben van zowel de medische, psychologische als sociale achtergronden van bepaalde problemen (in plaats van alleen economische). Dat maakt het verschil. Dit blijkt wel uit de vele (WO opgeleide) hulpverleners en artsen die op een linkse partij als de SP stemmen...
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:58:37 #86
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35838086
quote:
En jij studeert?
...dass wir fliegen.
pi_35838837
'studeert'' ja...ingeschreven bij een studie (economie of rechten), maar de hele dag bier drinkend in een vies studentenhuis, neukend en lid van het corps en maar lullen (lallen?) over 'die arbeiders' en 'die nietsnutten'' en Jiskefit nadoen...Zo, laat ik er ook eens een vooroordeel ingooien over ''asociale'' mensen, net als dat 1ofthefew doet over sociale mensen.
pi_35839358
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe sociaal zwakkeren baat zouden hebben bij een rechtse regering,
Doordat rechts zich voornamelijk focust op werk. Links focust voornamelijk op het helpen van sociaal zwakkeren, wat op korte termijn misschien fijn is, maar op lange termijn funest. Men zal zich toch zelf moeten leren redden.
quote:
en wat sociaal sterkeren betreft: die snijden zichzelf alleen maar in de vingers door links te stemmen (zeker SP) want dan gaan al hun centjes via de belasting weer terug naar de sociaal zwakkeren.
Toch stemt in Amsterdam de grachtengordel doodleuk Groen Links. Zij kunnen het zich veroorloven links te stemmen want ze merken dat toch nauwelijks in de portemonnee. Tenzij teveel mensen dat doen en dan zullen zij ook wat rechtser gaan stemmen.
quote:
Omdat sommige partijen het iedereen gunnen dat ze mee kunnen komen in de maatschappij, ook als ze er op eigen kracht niet direct kunnen komen omdat ze nou eenmaal minder kansen hebben.
In Nederland heeft iedereen gelijke kansen. Niet iedereen doet daar wat mee.
quote:
Maar eh, jij geeft dus toe dat links moreel beter is dan rechts?
Uiteraard niet.
pi_35839765
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Doordat rechts zich voornamelijk focust op werk. Links focust voornamelijk op het helpen van sociaal zwakkeren, wat op korte termijn misschien fijn is, maar op lange termijn funest. Men zal zich toch zelf moeten leren redden.
[..]
Ze focussen beiden op werk maar links eerder op werk scheppen. Terwijl rechts roept dat men moet gaan werken maar dit zonder dat er werk is.
quote:
[..]
Was het maar zo .
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:03:08 #90
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35839834
quote:

pi_35840244
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Kuppie het volgende:

[..]

[..]
Iedereen heeft gelijke kansen, maar niet iedereen doet daar iets mee? Ga maar eens in de zorg kijken. De gehandicaptenzorg bijvoorbeeld: mensen met een beperking hebben veel mogelijkheden (denk aan betaald werk, vrije tijdsinvulling), maar deze mogelijkheden worden niet benut doordat er te weinig personeel en middelen zijn. Dus worden ze de hele dag voor een beeldbuis gezet, terwijl ze dikke vette epilepsie hebben. Gelijke kansen?

Hebben starters gelijk kansen op een betaalbare woning?
Hebben allochtonen evenveel kans op een baan, terwijl ze op grond van hun achternaam worden afgewezen?
Hebben kinderen in achterstandswijken een gelijke kans op een goede lichamelijke en psychische ontwikkeling als kinderen zogenaamde Vinexwijken?

Survival of the fittest...? Nee toch, wij zijn meer dan dat...
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:17:47 #92
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35840313
De grap is dat het verkeerd in de topictitel staat, maar dat het wel klopt: hoe linkser je stemt hoe lager je SES uiteindelijk zal worden.
pi_35840600
quote:

Wat een belachelijke stelling! Ik denk dat dit meer te maken heeft met de kringen waarin jij verkeert. Je stemgedrag heeft heel weinig te maken met de opleiding die je doet, daarentegen wel met je leefmillieu, dat is er voornamelijk aan gekoppeld. Dus in jou ogen stemmen al jouw goed opgeleide vriendjes rechts, en dan sluit je maar uit dat iedereen die niet dezelfde opleiding als jij of je vriendjes doet (SPH is zo slecht nog niet, opvoeding/hulpverlening is in mijn ogen in ieder geval heel belangrijk) op jou kosten wil teren en daarom maar links stemt. Heel kortzichtig.
pi_35840602
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
De grap is dat het verkeerd in de topictitel staat, maar dat het wel klopt: hoe linkser je stemt hoe lager je SES uiteindelijk zal worden.
Dat kan toch niet voor iedereen gelden? Maak dan van de topictitel: Hoe linkser men stemt hoe eerlijker de SES.
pi_35840644
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:15 schreef WillSP het volgende:

[..]

Iedereen heeft gelijke kansen, maar niet iedereen doet daar iets mee? Ga maar eens in de zorg kijken. De gehandicaptenzorg bijvoorbeeld: mensen met een beperking hebben veel mogelijkheden (denk aan betaald werk, vrije tijdsinvulling), maar deze mogelijkheden worden niet benut doordat er te weinig personeel en middelen zijn. Dus worden ze de hele dag voor een beeldbuis gezet, terwijl ze dikke vette epilepsie hebben. Gelijke kansen?

Hebben allochtonen evenveel kans op een baan, terwijl ze op grond van hun achternaam worden afgewezen?
Hebben kinderen in achterstandswijken een gelijke kans op een goede lichamelijke en psychische ontwikkeling als kinderen zogenaamde Vinexwijken?

Die mensen hebben geen economische waarde en dus vallen ze compleet buiten de boot als sommigen hier het voor het zeggen hebben. Ik kots dan ook van harte op die zogenaamd liberale maatschappij die ze voorstaan. Bah.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35841854
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze focussen beiden op werk maar links eerder op werk scheppen. Terwijl rechts roept dat men moet gaan werken maar dit zonder dat er werk is.
Er is werk genoeg. Probleem is dat men vaak niet voor het bijbehorende salaris *wil* gaan werken.
pi_35841913
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Er is werk genoeg. Probleem is dat men vaak niet voor het bijbehorende salaris *wil* gaan werken.
Volgens mij zijn er 100.000 vacatures (vooral voor hoger opgeleide mensen) tegenover 450.000 veelal lager opgeleide werklozen. Maar je hebt vast betere gegevens .
pi_35842169
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:15 schreef WillSP het volgende:

[..]

Kwestie van efficient het beschikbare publieke geld uitgeven. Als de overheid gewoon minder mensen als sociaal zwakker definieert blijft er meer geld over de echt sociaal zwakkeren te helpen.
quote:
Ja. Betaalbare woningen genoeg. Je moet als starter natuurlijk niet op de duurste grond van Nederland willen wonen.
quote:
Allochtonen worden niet op grond van hun achternaam afgewezen. Werkgevers zullen wel gek zijn niet de beste kandidaat te selecteren voor hun bedrijf.
quote:
Minder. Maar het is helaas nu eenmaal moeilijk mensen het zogenaamde recht op voorplanting te ontnemen. Sterker nog, we stimuleren dergelijke misstanden door kinderbijslag e.d. in het leven te roepen.
quote:
Ontwapenend naief.
pi_35842600
Ik studeer commerciele economie, nou ja... bijna afgestudeerd en ik stem SP. Waarom? Niet omdat ik vind dat zij de grootste partij moeten zijn, maar eerder om "ethisch tegenslag" te geven. Daar komt bij dat ik het principe "loon inhouden" wel belangrijk vind, hoewel niet iedereen zich daaraan houdt.
pi_35842633
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er 100.000 vacatures (vooral voor hoger opgeleide mensen) tegenover 450.000 veelal lager opgeleide werklozen. Maar je hebt vast betere gegevens .
Wel iets preciezere. Ca. 20% van de openstaande vacatares vereisen een hogere opleiding. En 170.000 vacatures is nu niet echt frictiewerkloosheid.
pi_35842689
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:17 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Kwestie van efficient het beschikbare publieke geld uitgeven. Als de overheid gewoon minder mensen als sociaal zwakker definieert blijft er meer geld over de echt sociaal zwakkeren te helpen.
Ja je definities verleggen.... feit is dat het er daardoor niet beter op wordt voor mensen die het moeilijk hebben. Sterker nog, die zullen dan nog meer moeten betalen omdat ze niet meer gezien worden als sociaal zwak, maar het nog wel zijn!
quote:
[..]

Ja. Betaalbare woningen genoeg. Je moet als starter natuurlijk niet op de duurste grond van Nederland willen wonen.
Kortom semi-verplicht verhuizen voor alle jongeren buiten de randstad, terwijl daar wel het werk is? Dat werkt toch niet?
quote:
[..]

Allochtonen worden niet op grond van hun achternaam afgewezen. Werkgevers zullen wel gek zijn niet de beste kandidaat te selecteren voor hun bedrijf.
Feit is dat dit wel gebeurd, dit is bewezen, en heeft volop in de kranten gestaan. Allochtonen worden geweigerd op hun brieven. Verhaal van een allochtoon die twee exact dezeflde brieven heeft gestuurd, een onder zijn eigen naam, de ander onder de naam Jansen. Een keer raden welke van de twee brieven een reactie kreeg en welke niet...
quote:
[..]

Minder. Maar het is helaas nu eenmaal moeilijk mensen het zogenaamde recht op voorplanting te ontnemen. Sterker nog, we stimuleren dergelijke misstanden door kinderbijslag e.d. in het leven te roepen.
Wat probeer je hier te zeggen? Dat als het aan jou ligt je mensen met achterstand wil belemmeren zich voort te planten? Etnische zuivering?
quote:
[..]

Ontwapenend naief.
Kom op zeg, jij wil zeggen dat jejezelf nog als dier beschouwt? kortom wel survival of the fittest? De mensheid heeft zich ontwikkeld. Juist ons collectief samenwerken, het zorgen voor elkaar heeft ons sterk gemaakt.
pi_35842728
En naast deze groep werklozen komt nog een flinke groep bijstandstrekkers en mensen die niet aan de maatschappij deelnemen. Is daar echt werk zat voor?
pi_35842824
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
En naast deze groep werklozen komt nog een flinke groep bijstandstrekkers en mensen die niet aan de maatschappij deelnemen. Is daar echt werk zat voor?
Conjuncturele en structurele werkloosheid. 2 Termen die men zou moeten kennen voor men de discussie daarover aangaat.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:42:05 #104
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35842976
quote:

ik studeer Politiocoligie in Leiden aan de Uni (verder VWO met profiel N&G gedaan) en als de NCPN hier mee zou doen zou ik op ze stemmen
пусть всегда будет солнце
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:43:41 #105
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35843032
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:42 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik studeer Politiocoligie in Leiden aan de Uni (verder VWO met profiel N&G gedaan) en als de NCPN hier mee zou doen zou ik op ze stemmen
Hoeveel salaris ben je later bereid af te staan?
pi_35843051
quote:

True that.
pi_35843076
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ach, vast wel die 62% die we straks voor de kiezen gaan krijgen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:46:50 #108
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35843143
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:44 schreef Scorpie het volgende:

Ach, vast wel die 62% die we straks voor de kiezen gaan krijgen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:48:52 #109
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35843226
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

zolang rechtse mensen niks krijgen vrij veel
pi_35843251
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:48 schreef MoChe het volgende:

[..]

zolang rechtse mensen niks krijgen vrij veel
Sinds wanneer gaat een PVDA-er discrimineren?
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:53:42 #111
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35843400
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaat een PVDA-er discrimineren?
ik discrimineer altijd
pi_35843450
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:53 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik discrimineer altijd
Ah ja: iedereen is gelijk, de 1 is alleen iets meer gelijk dan de ander....dat principe zeker?
Maar hoe vindt je dat nou, 62% van je loon weggehapt zien te worden voor mensen die je nooit ziet?
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:02:01 #113
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35843684
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah ja: iedereen is gelijk, de 1 is alleen iets meer gelijk dan de ander....dat principe zeker?
Maar hoe vindt je dat nou, 62% van je loon weggehapt zien te worden voor mensen die je nooit ziet?
Als links er nu es in zou slagen om al die luie flikkers nu es uit de bijstand te gooien en het geld gaat naar heb die niet kunnen werken heb ik er niet zoveel problemen mee.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:03:40 #114
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35843736
quote:

[..]

alle linkse mensen zijn gelijk
ik heb het er graag voor over omdat ik mijn (toekomstige?) 'rijkdommen' graag wil delen met mensen die het niet zo goed hebben
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:48:39 #115
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_35845367
quote:

[..]

en maar klagen achter het stuur van zijn nieuwe Audi A6
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_35846363
quote:

[..]

Wees blij, anders moeten ze je autoradio weer jatten enzo.
pi_35846478
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:13 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dat doen ze toch wel, alleen nu gesubsidieerd door de regering
pi_35850943
quote:

[..]

62%

Tenzij je meer dan ¤ 245.000 krijgt gaat er echt niet meer dan 52% van je salaris af hoor, en dan nog is het de vraag of de linkse partijen een hoger belastingtarief gaan invoeren

Ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n vermoeden dat jij nog niet eens aan de helft daarvan komt (wie wel hier overigens ).

[ Bericht 6% gewijzigd door Tomatenboer op 08-03-2006 18:10:43 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35851149
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:13 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Daarom zou werken voor een uitkering ook een prima zet zijn. Dan zijn die parasitieten 's avonds tenminste te moe om op roverspad te gaan.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:10:04 #120
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35851622
Dat beeld wat jij schetst zie ik wel veel in mijn omgeving. Kenmerkend voor linkse mensen zijn toch wel sobere en beetje alternatieve looks. Maar natuurlijk niet allemaal.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:14:56 #121
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35851759
quote:

dan ben ik de uitzondering op de regel. Stem groenlinks en een studie waar je wat mee kan. heb geen lang haar, geen zwervers look, geen uitkering.

wat nu?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35852127
quote:
Groenlinks stemmers verdienen gemiddeld 3 keer modaal, vandaar dat ze het zich kunnen permiteren om over een "luxe" millieu te lullen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:42:42 #123
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852541
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Groenlinks stemmers verdienen gemiddeld 3 keer modaal, vandaar dat ze het zich kunnen permiteren om over een "luxe" millieu te lullen.
Bronvermelding? Dat zou ik namelijk graag eens willen zien dat GL stemmers gemiddeld 3 X modaal verdienen?

De GL stemmers die ik ken zijn over het algemeen harstikke sociale mensen met een alternatief uiterlijk en zitten in de richting van de sociale opleidingen/werk. En die verdienen gewoon gemiddeld.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:43:57 #124
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852567
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dan ben ik de uitzondering op de regel. Stem groenlinks en een studie waar je wat mee kan. heb geen lang haar, geen zwervers look, geen uitkering.

wat nu?
Heel simpel als je dadelijk een goede baan krijgt en meer dan modaal verdiend ga je rechts stemmen. What's the problem? Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Echt zo Nederlands om je te schamen als je veel geld verdiend door middel van een succesvolle cariere.
pi_35852734
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:42 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Bronvermelding? Dat zou ik namelijk graag eens willen zien dat GL stemmers gemiddeld 3 X modaal verdienen?

De GL stemmers die ik ken zijn over het algemeen harstikke sociale mensen met een alternatief uiterlijk en zitten in de richting van de sociale opleidingen/werk. En die verdienen gewoon gemiddeld.
Ik zal dat even moeten opzoeken, maar kijk voor grap eens naar de grote gemeente met deelraden dan zal je al ruwweg zien dat er in de zogenaamde "betere" wijken relatief hoog percentage groenlinks stemmers zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:56:24 #126
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852923
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zal dat even moeten opzoeken, maar kijk voor grap eens naar de grote gemeente met deelraden dan zal je al ruwweg zien dat er in de zogenaamde "betere" wijken relatief hoog percentage groenlinks stemmers zit.
Ja zoek het eens op a.u.b. is wel interessant om in te zien. De hoogopgeleide GL stemmers in mijn omgeving zijn mensen die niet echt veel verdienen maar wel in de sociale functies en overheid zitten. Mensen die rechts stemmen in mijn omgeving zitten vaak in het bedrijfsleven met veel mogelijkheden tot carierre en salarisgroei of mensen met een eigen bedrijf.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik ken ook mensen die links stemmen en een eigen zaak hebben zo gek is dat dus niet.
pi_35854012
quote:

De meest achterlijke, zelfingenomen kl*tepost die ik ooit heb gelezen.
Als het aan jou ligt zou iedereen later in het bedrijfsleven de leiding moeten geven? Al je werknemers zijn sukkels, stinken, heb lang haar en zien eruit als zwervers?
Wanneer is een studie kansloos? Als er geen direct (financieel) rendement uit valt te halen? Waarom is antropologie een achterlijke studie? Ik studeer geschiedenis, zit niet bij een één of ander groen/sociaal actiegroepje (alhoewel daar helemaal niks mis mee is), ben ik nu raar? Wat is er zo cool aan de upper-class? En wat studeer jij eigenlijk?

Overigens denk ik dat jij met afstand de grootste idioot bent die ik in tijden heb gehoord. En ik zie er naar uit om later van jouw succesvolle carriere te profiteren als ik bier zuipend tv zit te kijken en jouw centjes via de uitkering binnen krijg.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:39:12 #128
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35854511
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:43 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Heel simpel als je dadelijk een goede baan krijgt en meer dan modaal verdiend ga je rechts stemmen. What's the problem? Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Echt zo Nederlands om je te schamen als je veel geld verdiend door middel van een succesvolle cariere.
ik ga niet rechts stemmen.
Ik vind niet dat je je hoeft te schamen als je door hard werken veel geld verdient. mensen die boven het maaiveld uitsteken mogen ook best dat blijven. Betekent niet dat als ik later veel verdien ik niks voor andere over heb. Ik vind het namelijk genant dat als ik het goed heb ik niet een beetje kan afstaan zodat anderen het een beetje beter hebben. Zonder me te schamen dat ik veel heb, zo lang je ook oog hebt voor de medemens. Daarom ga ik later niet rechts stemmen. Het gaat mij niet om het geld, maar om het idee dat je als je ergens veel van hebt het niet wilt delen zodat anderen het ook een keer leuk hebben.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:42:45 #129
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:43:18 #130
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:44:07 #131
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35854724
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:43 schreef Floripas het volgende:
Hoe rechtser je stemt, hoe lelijker je doorgaans bent!
of hoe rechtser je stemt, des te meer je in een tunnelvisie zit.
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:44:20 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35854731
Als je dit forum bekijkt: hoe rechtser je stemt, hoe ongelukkiger je bent!
pi_35854734
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vind niet dat je je hoeft te schamen als je door hard werken veel geld verdient. mensen die boven het maaiveld uitsteken mogen ook best dat blijven. Betekent niet dat als ik later veel verdien ik niks voor andere over heb. Ik vind het namelijk genant dat als ik het goed heb ik niet een beetje kan afstaan zodat anderen het een beetje beter hebben. Zonder me te schamen dat ik veel heb, zo lang je ook oog hebt voor de medemens. Daarom ga ik later niet rechts stemmen. Het gaat mij niet om het geld, maar om het idee dat je als je ergens veel van hebt het niet wilt delen zodat anderen het ook een keer leuk hebben.
Wacht maar tot je je eerste belastingaanslag krijgt.

(Niet dat rechts daar overigens veel aan verandert in dit land, wat dat betreft zijn het allemaal socialisten, ook de VVD)
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:45:08 #134
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35854756
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

(Niet dat rechts daar overigens veel aan verandert in dit land, wat dat betreft zijn het allemaal socialisten, ook de VVD)
dat zou impliceren dat alle rijken VVD stemmen. Dat is ook niet zo dus waarom ik wel?
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:45:43 #135
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35854776
quote:

[..]

niemand verbiedt jou toch om geld af ste staan aan de midner bedeelden
wat is nou je probleem

wil de VVD dit jou dan verbieden?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:48:21 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35854864
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

http://www.beleggersvoorbelasting.antenna.nl/
quote:
Ken je de geniale uitspraak van Bart Croughs? "Krab aan een Nederlandse liberaal, en er komt een socialist onder tevoorschijn."
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:49:14 #137
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_35854890
quote:

stap toch op met je achterlijke verheven pauper economie opleiding
wat een belachelijk representatief onderzoek zeg
pi_35854946
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:48 schreef Floripas het volgende:
Ken je de geniale uitspraak van Bart Croughs? "Krab aan een Nederlandse liberaal, en er komt een socialist onder tevoorschijn."
Yep! En hij heeft helemaal gelijk. Links of rechts maakt geen flikker uit in dit land.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:51:21 #139
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35854971
quote:

[..]

Wat jij zegt is rechts stemmen. Als je links wil stemmen ga je als je veel verdiend niet een beetje afstaan aan andere maar HEEL ERG VEEL.

Ik heb al eens geopperd voor het idee om te registeren welke politieke partij je stemt en vervolgens naar aanleiding daarvan bepalen hoeveel belasting je betaald. Linkse stemmers betalen dan meer belasting dan rechtse stemmers. Eens kijken hoe sociaal mensen dan zijn als de massa het niet hoeft te betalen maar de individu. Alleen jammer dat het een totaal onhaalbaar plan is. Maar desondanks niet minder vermakelijk.
pi_35855549
quote:

[..]

wat nu?
Shit daar heb ik ook al last van !
pi_35855701
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:51 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]Ik heb al eens geopperd voor het idee om te registeren welke politieke partij je stemt en vervolgens naar aanleiding daarvan bepalen hoeveel belasting je betaald. Linkse stemmers betalen dan meer belasting dan rechtse stemmers. Eens kijken hoe sociaal mensen dan zijn als de massa het niet hoeft te betalen maar de individu. Alleen jammer dat het een totaal onhaalbaar plan is. Maar desondanks niet minder vermakelijk.
In het verlengde hiervan zal er ook een flinke rekening moeten naar degenen die in 2002 op VVD of LPF gestemd hebben. De val van dat kabinet en de daaropvolgende rotzooi en besluiteloosheid heeft ook heel wat miljarden gekost.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:12:32 #142
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35855915
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:45 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niemand verbiedt jou toch om geld af ste staan aan de midner bedeelden
wat is nou je probleem

wil de VVD dit jou dan verbieden?
als je mijn strekking van het verhaal niet begrijpt reageer dan ook niet. Dat voorkomt posts als deze.
And that is the news.''
pi_35856550
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Daarom stemmen vrijwel alle allochtonen inderdaad op de PvdA
Partij van de Allochtoon, weetjewel.
pi_35857349
quote:
Ja je definities verleggen.... feit is dat het er daardoor niet beter op wordt voor mensen die het moeilijk hebben. Sterker nog, die zullen dan nog meer moeten betalen omdat ze niet meer gezien worden als sociaal zwak, maar het nog wel zijn!
Volgens jouw definitie sociaal zwak. Ik verleg inderdaad de definities van links.
quote:
Kortom semi-verplicht verhuizen voor alle jongeren buiten de randstad, terwijl daar wel het werk is? Dat werkt toch niet?
Ook in de randstad is voldoende betaalbare woonruimte. Niet altijd in de leukste buurten, maar dat is niet erg. Het gaat tenslotte om wonen.
quote:
Feit is dat dit wel gebeurd, dit is bewezen, en heeft volop in de kranten gestaan. Allochtonen worden geweigerd op hun brieven. Verhaal van een allochtoon die twee exact dezeflde brieven heeft gestuurd, een onder zijn eigen naam, de ander onder de naam Jansen. Een keer raden welke van de twee brieven een reactie kreeg en welke niet...
Dat is natuurlijk geen enkel bewijs dat dat in het algemeen ook zo is. Bovendien mag een werkgever toch kiezen wie hij in dienst neemt, zeker bij gelijke geschiktheid?
quote:
Wat probeer je hier te zeggen? Dat als het aan jou ligt je mensen met achterstand wil belemmeren zich voort te planten? Etnische zuivering?
Hoor jij mij ergens zuiveren? Het is gewoonweg niet verstandig je voort te planten als je een kind niet goede kansen kan geven. Dat is asociaal tegenover dat kind en misschien wel tegenover de maatschappij.
quote:
Kom op zeg, jij wil zeggen dat jejezelf nog als dier beschouwt? kortom wel survival of the fittest? De mensheid heeft zich ontwikkeld. Juist ons collectief samenwerken, het zorgen voor elkaar heeft ons sterk gemaakt.
Welnee. Het mag toch bekend zijn dat je met de sterkste genen de meeste kans op overleving hebt?
pi_35857389
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
De mensen waarvoor geen werk dát zijn de zwakkeren in de samenleving. Daar mag je sociaal beleid op los laten.
pi_35857463
quote:

[..]

wat nu?
Afstuderen, baan zoeken en tenzij je heel veel geld gaat verdienen gaat het vanzelf over. Maak je dus maar niet ongerust.
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:00:05 #147
99433 Tup
Tupperwaar
pi_35857859
"Veel" wiskundigen stemmen links, terwijl iedereen weet dat een "VVD-studie" (economie, heao) intellectueel gezien net zo uitdagend is als het voorkomen van het smelten van een ijsblokje in een Siberische winter.
Wasserwunderland
pi_35857977
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:00 schreef Tup het volgende:
"Veel" wiskundigen stemmen links, terwijl iedereen weet dat een "VVD-studie" (economie, heao) intellectueel gezien net zo uitdagend is als het voorkomen van het smelten van een ijsblokje in een Siberische winter.
Je vergeet rechten.

Maarre.. sinds wanneer is een uitdagende studie moreel superieur aan een pragmatische?
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:21:59 #149
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_35858953
OMG, alleen het gebruik van het woord 'upper-class' geeft al aan hoe ver je buiten de werkelijkheid staat, zeg!

Oh, wat zul jij later hard op je bek gaan...!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_35861620
quote:
Zeldzaam
pi_35861789
Ik heb rechts gestemd, (maar wat is rechts, was misschien meer een tegenstem ook, omdat ik het oneens was/ben met sommige standpunten van links), VVD.

Ben niet rijk, niet zo slim en of ik later rijk/slim ga worden, is al helemaal de vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')