abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:13:16 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35833971
quote:
128 Teletekst wo 08 mrt
Weer grote demonstraties Frankrijk

` Voor de tweede keer in een maand is
in Frankrijk massaal gedemonstreerd
tegen plannen om de jeugdwerkloosheid
aan te pakken.Volgens de politie kwamen
200.000 mensen af op in totaal 160
demonstraties in het hele land.

De regering-De Villepin wil jongeren
van 16 tot 26 voor hun eerste baan een
proeftijd geven van twee jaar.In die
periode kunnen ze zonder opgaaf van
reden en van de ene op de andere dag op
straat worden gezet.

De vakbonden en de linkse oppositie
kregen bijval van stakende postbodes en
medewerkers op vliegvelden.In Lyon en
Nice vielen tientallen vluchten uit.
Solidair met de jeugd? NO WAY. We zijn alleen solidair met ons eigen clubje en als er aan onze luxe bevoorrechte positie die verantwoordelijk is voor economische stagnatie en grote werkloosheid getoornd wordt gaan we als een klein kind lopen janken en bleren dat de rest van de wereld niet solidair met ons is.

Als er een land is dat rijp is voor een Thatcher-Reagen combi zijn het de Fransen wel.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:53:12 #2
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35834196
Oh, dus "solidair" zijn met de jeugd betekent ze een slecht arbeidscontract aanbieden?

Man, jij bent echt een kapitalautist.
---verdwijnt---
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:53:35 #3
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35834201
Dat wil zeggen: een kapitalistische autist.
---verdwijnt---
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:54:49 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834213
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:53 schreef Clourhide het volgende:
Oh, dus "solidair" zijn met de jeugd betekent ze een slecht arbeidscontract aanbieden?
ze hebben nu helemaal geen werk slimpie
jeugdwerkloosheid is torenhoog. Boven de 20% dacht ik
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:55:31 #5
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35834216
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:54 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ze hebben nu helemaal geen werk slimpie
jeugdwerkloosheid is torenhoog. Boven de 20% dacht ik
Ja, dus dan ge je ze een slecht contract aanbieden, omdat dat ergens in je handboek economie wordt aanbevolen.
---verdwijnt---
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:59:17 #6
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834233
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:55 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ja, dus dan ge je ze een slecht contract aanbieden, omdat dat ergens in je handboek economie wordt aanbevolen.
geen contract, dat is pas een slecht contract
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:01:20 #7
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35834244
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:59 schreef McCarthy het volgende:

[..]

geen contract, dat is pas een slecht contract
Oh dus volgens jou zouden er nu plots wél contracten komen?

Dream on.

Kan je beter naar een interim-bureau stappen.
---verdwijnt---
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:02:46 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834254
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:01 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Oh dus volgens jou zouden er nu plots wél contracten komen?
ja uiteraard.
basis-psychologie en ook veldonderzoek tonen dat aan.
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:04:55 #9
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35834266
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:02 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ja uiteraard.
basis-psychologie en ook veldonderzoek tonen dat aan.
Basis-economie vertelt mij dat Frankrijk haar landbouweconomie overboord moet gooien.
Niet dat jongeren uit de banlieues slechte arbeidscontracten moeten krijgen.
---verdwijnt---
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:06:06 #10
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35834272
Enfin, ik ben slapen, hopelijk later verder met de discussie als je nog wil, see you.
---verdwijnt---
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:06:24 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834276
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:04 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Basis-economie vertelt mij dat Frankrijk haar landbouweconomie overboord moet gooien.

wat stel je voor. Paramilitairen die franse boeren van hun land verdrijven
quote:
dat jij zo denkt weten we nou wel.
pi_35834286
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:04 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Dat moet OOK en is nog veel belangrijker omdat het huidige Franse landbouwbeleid dood en verderf zaait in de derde wereld.

Het aanpakken van de jeugdwerkloosheid via maatregelen die overal ter wereld prima blijken te werken is echter ook geen overbodige luxe voor een land met dergelijke (jeugd)werkloosheidscijfers.
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:10:55 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35834296
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:08 schreef ericeric het volgende:

[..]

Dat moet OOK en is nog veel belangrijker omdat het huidige Franse landbouwbeleid dood en verderf zaait in de derde wereld.

onzin, eerder de dictators daar. Hoe relatereed het EU landbouwbeleid aan het idiote beleid dat Mugabe uitoefent
pi_35834299
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:08 schreef ericeric het volgende:

[..]

Het aanpakken van de jeugdwerkloosheid via maatregelen die overal ter wereld prima blijken te werken is echter ook geen overbodige luxe voor een land met dergelijke (jeugd)werkloosheidscijfers.
Zo kan ik nog wel paar meer landen opnoemen.
pi_35834306
Hoe zit 't met de landbouwpolitiek in bijv de USA? Genetische Soja, Kippenvlees met hormonen.
pi_35834310
Hey, wel handig, van die ongeschoolde achterstandswijkfiguren die je zonder problemen kan ontslaan.
Niet echt handig voor die achterstandswijkfiguren, wel voor werkgevers.
Beetje overdreven maatregel om het koren van het kaf te scheiden als je het mij vraagt. Zullen veel mensen de dupe van worden die het niet verdienen.
pi_35834321
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:15 schreef Salvad0R het volgende:
Hey, wel handig, van die ongeschoolde achterstandswijkfiguren die je zonder problemen kan ontslaan.
Niet echt handig voor die achterstandswijkfiguren, wel voor werkgevers.
Beetje overdreven maatregel om het koren van het kaf te scheiden als je het mij vraagt. Zullen veel mensen de dupe van worden die het niet verdienen.
De industriele revolutie met stoom en aardolie is er door onstaan.
pi_35834527
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:11 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo kan ik nog wel paar meer landen opnoemen.
Ik ook, maar Frankrijk is de ergste. Zij zijn de drijvende kracht achter het in stand houden van de EU landbouwsubsidies. De US (bijvoorbeeld) hebben ook landbouwsubsidies, maar minder dan de EU.
pi_35834535
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:00 schreef ericeric het volgende:

[..]

Ik ook, maar Frankrijk is de ergste. Zij zijn de drijvende kracht achter het in stand houden van de EU landbouwsubsidies. De US (bijvoorbeeld) hebben ook landbouwsubsidies, maar minder dan de EU.
Op zich ben ik 't met je eens maar 't is een global fenomeen.
pi_35834539
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 04:10 schreef McCarthy het volgende:

[..]

onzin, eerder de dictators daar. Hoe relatereed het EU landbouwbeleid aan het idiote beleid dat Mugabe uitoefent
Niet, maar Mugabe bestuurt niet de hele derde wereld, maar slechts een land (en buitengewoon slecht. Daar zijn we het over eens).

Bovendien is het onzin om onze landbouwsubsidies, die slecht zijn voor vrijwel IEDEREEN (derde wereld, maar ook westerse consumenten) in stand te houden vanwege slecht bestuur in de derde wereld. Zoals je zelf aan aangeeft hebben die twee zaken niks met elkaar te maken, dus het instandhouden van landbouwsubsidies omdat er slecht bestuur in de derde wereld bestaat is volledig onzinnig.
pi_35834544
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:06 schreef ericeric het volgende:

[..]

Niet, maar Mugabe bestuurt niet de hele derde wereld, maar slechts een land (en buitengewoon slecht. Daar zijn we het over eens).

Bovendien is het onzin om onze landbouwsubsidies, die slecht zijn voor vrijwel IEDEREEN (derde wereld, maar ook westerse consumenten) in stand te houden vanwege slecht bestuur in de derde wereld. Zoals je zelf aan aangeeft hebben die twee zaken niks met elkaar te maken, dus het instandhouden van landbouwsubsidies omdat er slecht bestuur in de derde wereld bestaat is volledig onzinnig.
Ik ben 't weer met je eens.
pi_35834546
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:03 schreef sig000 het volgende:

[..]

Op zich ben ik 't met je eens maar 't is een global fenomeen.
Inderdaad, maar laat het nu zo zijn dat wij over ONZE landbouwsubsidies gaan. Zolang wij (de EU)het slechtste beleid hebben, moeten we naar onszelf kijken. Bovendien worden we BETER van het afschaffen van die subsidies. Consumenten in de EU betalen veel te veel voor voedsel vanwege de bescherming van de landbouwsector en daarbovenop moeten we ook nog de belastingen betalen om de subsidies op te brengen. En wat levert het ons op? Niks, alleen diepe ellende in de derde wereld.
pi_35834552
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik ben 't weer met je eens.
Mooi, nu de franse kiezer nog
pi_35834557
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:10 schreef ericeric het volgende:

[..]

Inderdaad, maar laat het nu zo zijn dat wij over ONZE landbouwsubsidies gaan. Zolang wij (de EU)het slechtste beleid hebben, moeten we naar onszelf kijken. Bovendien worden we BETER van het afschaffen van die subsidies. Consumenten in de EU betalen veel te veel voor voedsel vanwege de bescherming van de landbouwsector en daarbovenop moeten we ook nog de belastingen betalen om de subsidies op te brengen. En wat levert het ons op? Niks, alleen diepe ellende in de derde wereld.
En deze vind ik wel de beste.
pi_35834561
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:53 schreef Clourhide het volgende:
Dat wil zeggen: een kapitalistische autist.

Basheeeeeeeeeeeeeen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')