C2C | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:36 |
Vorige delen: 1: Pimp *hier* met je scooter of brommer 2: *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 2) 3: *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 3) 4: [Centraal] Brommers enzo.. [deeltje 4] 5: [Centraal] Brommerts Deeltje 5.. Voor de snelle FOKkers 6: [Centraal] Brommerts Deel 6: Voor trieste tomosrijders code topic: http://home.deds.nl/~jojarno/codetopique.txt Brommers/Scooters van een aantal FOK!-kers: JunkieSietze http://www.xs4all.nl/~jejf/scooter/P8203166.JPG DJ-Maurits http://i17.photobucket.com/albums/b66/DJ-Maurits/SSjeresize.jpg JosvG http://members.home.nl/a.v.genugten/zooi/Zundapp1.JPG bb_penske http://members.chello.nl/~w.hompes/webimages/hai_1.jpg Jim.Beam http://imageshack.us/?x=my6&myref=http://forum.fok.nl/topic/754050/3/50 Coupe http://img.photobucket.com/albums/v490/Kadett91/DCP_1692.jpg friemel http://82.161.167.141/ptcn/ecards/card_vera.jpg n0ne http://img294.imageshack.us/img294/7493/dsc019375qq.th.jpg xFriendx http://img334.imageshack.us/my.php?image=dsc005982zg.jpg XoReP http://xorep.herejezus.nl(...)efox%20Wallpaper.JPG classpc http://images.captainhentai.nl/citta/Citta_1.jpg LadyDana http://groups.msn.com/_Se(...)=4675545159523470009 ikJur http://img64.imageshack.us/my.php?image=dscn27340ri.jpg Leffe48 http://home.quicknet.nl/qn/prive/c_postma/BROMME~2.JPG MarkyB http://members.home.nl/markyb/Afbeelding(095).jpg vive_la_vida http://www.vreetlijn.net/scoot1.jpg ook_gek http://gportal.hu/portal/motorok/image/gallery/T_rzene-6001.JPG The-Reloader http://www.perso.nl/profiel/image/fotos/180_3 GFO http://members.home.nl/ivanmeel/Pics%20allerlei/tomosj.jpg Vuurwerkman http://www.verdien-online.net/image.jpg Slipslop http://www.graafhenk.nl/dump/brommer%20001.jpg Kevv http://home.zonnet.nl/metroid/scoot2.jpg C2C http://home.deds.nl/~jojarno/scootert.jpg "Vaste" Klanten: Cerbie http://tinypic.com/b9ajrk.jpg Geqxon http://www.buyshit.nl/fok/tomosclassic/Thumbnails/IMG_0718.JPG rob88 http://img133.imageshack.us/my.php?image=monpuch0019mt.jpg Modwire http://img204.imageshack.us/my.php?image=pict00223sc.jpg fs180 http://img369.imageshack.us/my.php?image=brom1dr.jpg Bladezz http://roy.test.baarnschlyceum.nl/troep/brommer/ AkTje http://mike.balk-petiet.nl/vespa/images/vespa1.jpg Diemietuhriej http://tinypic.com/view/?pic=nvsk75 C2C http://home.deds.nl/~jojarno/scootert.jpg gaat lekker mensen, deel 7 alweer [ Bericht 12% gewijzigd door C2C op 04-03-2006 19:25:14 ] | |
C2C | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:36 |
woopa | |
Netsplitter | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:37 |
Er is maar 1 goede scooter/brommer en dat is een platte... ![]() | |
RoOoYtJuH | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:40 |
Ik zat er al op te wachten ![]() | |
Netsplitter | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:41 |
quote:Tjsa, ik dacht, laat ik het maar meteen zeggen, dan hebben we dat ook weer gehad... ![]() | |
Geqxon | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:42 |
quote:Honderden is zacht uitgedrukt. Ik heb geen kilometerteller, maar de keren dat ik getankt heb kan ik niet meer op 1 hand tellen. Minstens 20 tot 25 keer. En dat * 80-120km per tankbeurt... reken maar uit. | |
C2C | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:45 |
t ligt er maar net aan waar je rijd, als je alleen maar rechte stukken rijd helpt het niks, als je bochtige stukken of in gevaarlijk verkeer rijd is het een heel ander verhaal natuurlijk. | |
Geqxon | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:50 |
quote:C2C > Ken je de Abraham Blankaartsingel, de Bombardonstraat en het fietspad bij de dierentuin? Die ken ik zelf maar wat goed ![]() | |
C2C | vrijdag 3 maart 2006 @ 23:48 |
quote:in welke plaats ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 00:21 |
Amersfoort duh. | |
Diemietuhriej | zaterdag 4 maart 2006 @ 00:30 |
quote: ![]() | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 00:34 |
quote:hoe moet ik dat nou weten ![]() ik dacht het al magoed, ik ken het ongeveer wel dat ding bij de dierentuin. ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 01:18 |
quote:Omdat je daar op school zit man ![]() | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 01:27 |
quote:ja maar hoe moet ik nou weten dat jij in amersfoort woont ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 02:03 |
quote:Omdat ik er vanuit ga dat jij die straten kent? | |
14.gif | zaterdag 4 maart 2006 @ 06:47 |
Bij mij staat er +/- 8500 op de teller ![]() | |
MaximumRush | zaterdag 4 maart 2006 @ 09:39 |
quote:Het verschil tussen een brommer en een scooter is aardig groot. | |
Ayaxola | zaterdag 4 maart 2006 @ 10:54 |
Mijn brommer heeft er meer dan 25000 km op zitten ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 11:01 |
Ik weet maar joost niet wat er op mijn teller zit ![]() Hij doet het ook nog eens niet ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 11:22 |
Ik moet zo naar utrecht, en ik zit er aan te denken om met de brommer te gaan. ¤8,10 (trein) vs. ¤1,50 (brommer). Ik lach me bij de pomp helemaal suf ![]() | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 11:29 |
quote:bij mij alweer 270 ![]() | |
B_BOY | zaterdag 4 maart 2006 @ 11:43 |
wrom rijden hier zoveel mensen op een puchje of een tomosje rijd gewoon een tzr net zoals 14.gif | |
Ayaxola | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:00 |
quote:Misschien om dat dat amper te betalen is ![]() Geef mijn geld liever aan iets anders uit ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:18 |
quote: ![]() Omdat ik liever mijn geld uitgeef aan een échte motor? | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:35 |
zo'n tzr blijft wel cheil hoor, lekker schakelen. magoed k vind dit ook baast rijen, vanmiddag ff toertje maken met nog wat mensen en ff naar de nieuwe zaak van wr scooters ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:43 |
"Lekker schakelen" ![]() Ik reed laatst naast een TZR met mijn standaard tomos. Ik gewoon volgas, wat voor mij normaal optrekken betekend. Kijk ik zo naast me, hij telkens schakelen, ik hoorde hem wel 4 keer schakelen. En hij bleef gewoon rustig naast me rijden, hij ging mij niet eens vol voorbij ![]() ![]() ![]() ![]() Maar dat kwam omdat hij een kneus was. Voorbeeld: bij de rotonde (holkerweg / paladijnenweg) kwam er een bus en hij ging 30 meter van te voren afremmen. Toen ben ik hem voorbij gegaan en ben ik over het fietspad doorgereden. Sukkel ![]() | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:50 |
quote:als je met schakel standaart rijd dan ben je ook wel een lomperik die dingen horen 80 oid te rijen. | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:57 |
quote:Lomperik? Ik kan het best begrijpen dat hij geen zin heeft in boetes. Weet je hoe motorrijders dat noemen? POSERS | |
MaximumRush | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:00 |
Als je een brommer niet kan inhalen dan kan je gewoon niet schakelen. Of dan heb je polio aan je rechterhand waardoor die niet ver genoeg draait. | |
14.gif | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:01 |
quote: ![]() quote: ![]() Anyway, ik reed laatst op een provinciale weg, en net op t moment dat ik eraf ging kwam de politie aanrijden. Hielden ze me aan, maar ik hoorde ze eerst ook niet omdat ik muziek op had.... Die politieman dus: "ja je hebt geluk dat ik geen tijd heb om je mee te nemen naar de rollenbank, want volgens mij gaat dat ding 100", daar ben ik maar verder niet op in gegaan ![]() Nu kreeg ik alleen een bekeuring omdat ik op de verkeerde weg reed, was 50 euro, maar het mooie komt nog. Ik zat dus vorige week in Oostenrijk, wordt mn moeder door die man op haar mobiel gebeld, dat hij het gele briefje verkeerd ingevuld had en dat het daardoor maar 35 euro zou zijn... Maar mn ouders weten niet dat hij ontgrenst is ![]() ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:02 |
quote:Of hij is gewoon standaard. Hij reed waarschijnlijk rustig weg, en dan lijkt een schakel mij een hel. Met name in de spits. | |
14.gif | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:03 |
Standaard rijden op een schakelbrommer is sowieso een hel ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:04 |
Op die boerenweggetjes, mag je daar niet met de auto standaard 80 rijden? Terwijl daar met je brommer 40 moet rijden? | |
14.gif | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:04 |
quote:Als je er met de auto 80 mag rijden mag je er met de brommer helemaal niet op... | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:04 |
quote:Rij je daar lekker in de spits van stoplicht naar stoplicht. Eerst 4 versnellingen ophoog, en daarna weer 4 omlaag. Geef mij dan maar een lekkere 2 speed, lekker lui gewoon gas open en gas los. | |
14.gif | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:05 |
Waarom staan de vorige delen 2x in de OP? | |
14.gif | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:06 |
quote:Geef mij maar een ontgrensde schakelbrommer ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:11 |
Geef mij maar een opgefokte 2-speed automaat of variomaat. Veel chiller man. Schakelen zuigt, krijg je lamme handen van en met je schakelt je helemaal suf ![]() | |
B_BOY | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:12 |
quote:3000 euro valt toch nog wel mee. tis inderdaad ff sparen maarja hij verliest ook niet zo heel snel zijn waarde. indien je de kappen heel houd. . en koop anders gewoon een mtx ofzo. ook tien keer bruter dan een puch en voor 500 euro heb je er 1`. nog voor 200 euro aan versleutelen en je hebt een goeie. | |
B_BOY | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:13 |
quote:Schakelen is beter man. en ik weet niet hoor maar op de meeste stukken hoef je echt niet veel te schakelen gewoon volle bak gas geven. alleen in t centrum van een grote stad ist kut. | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:14 |
Gast, voor 3000 euro heb je al een leuke 2ehands ZX6R ![]() ![]() En een MTX? Als je zoiets koop dan moet je toch echt kunnen sleutelen. En als je goed kunt sleutelen doe je meestal een MBO Werktuigbouwkunde. En als je dat doet ben je pauper. | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:15 |
quote:Als je veelal vol gas geeft, wat heb je dan aan schakelen? Op een motor is het handig, maar als je max 80km/h gaat is het kut. Moet je 4 keer schakelen (a 0.5-1 seconde per keer) om op je top te komen. | |
RoOoYtJuH | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:41 |
Ben ik geen vaste klant? ![]() En trouwens schakel brommers zijn beter dan automaatjes, dan heb je tenminste wat te doen tijdens het rijden. ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:45 |
Ik heb het al druk genoeg met het platdrukken van mijn brommer / het voelen van hoe diep ik zit, het laatst wat ik wil hebben is dat ik met mijn linkervoet perse moet schakelen. Die zit namelijk het grootste deel van de tijd aan de grond ![]() | |
mic_forever | zaterdag 4 maart 2006 @ 13:45 |
ja schakelen lijkt me ook wel leuk opzich Ik ga ff me ophooglbokje eropdoen ![]() | |
Ayaxola | zaterdag 4 maart 2006 @ 14:22 |
![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 18:10 |
quote:?? Net nog bijna een citta kneus over de motorkap gehad ![]() ![]() ![]() ![]() Nog helemaal sorry zeggen enzo ![]() ![]() ![]() Leer rijden, domme citta kneus ![]() | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 19:12 |
quote:als je een plaatje van je brommert paast zet ik je er ff bij | |
C2C | zaterdag 4 maart 2006 @ 19:26 |
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo? | |
RoOoYtJuH | zaterdag 4 maart 2006 @ 21:15 |
quote:Moet je een brommer hebben dan? ![]() Nouja ik heb er wel 2, maar ik ben er mee bezig ![]() @ Qeqxon, rij jij auto dan? | |
Ayaxola | zaterdag 4 maart 2006 @ 21:16 |
quote:Die nieuwe nummerplaat? Of gewoon dat oude plaatje? De nieuwe is nog niet verplicht, die oude moet je sowieso hebben, anders 65¤ boete. | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 21:18 |
quote:Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat? quote:Nee, als passagier ![]() ![]() | |
RoOoYtJuH | zaterdag 4 maart 2006 @ 21:22 |
quote:Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is... ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 maart 2006 @ 23:08 |
quote:Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij nooit meer zo hard door een woonwijk durft te rijden. Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij die sjitta weg doet en een echte brommer koopt ![]() ![]() Hier is de situatieschets. Wij (auto) reden uit een steeg, en hij wou die steeg inrijden met minsten 30 a 40 km/h. Hij sneed de bocht zo erg dat hij bijna met zijn stuur tegen de muur kwam. En dat terwijl er uit dat steegje prima auto's kunnen komen ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 00:10 |
quote:ja tuurlijk maar mijn vraag was of je daar dan een boete voor krijgt of niet. ayaxola zegt van wel, naja 65 pleuro's is wel wat veel | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 00:43 |
Je verzekeringsplaatje moet er hoe dan ook op. Lijkt mij wel logisch he ![]() | |
worldpimber | zondag 5 maart 2006 @ 11:34 |
quote:Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bent ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 12:02 |
quote: ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 12:13 |
quote:mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatje ![]() | |
Ayaxola | zondag 5 maart 2006 @ 12:25 |
quote:Hij moet er echt op, misschien is de boete trouwens geen 65¤, want dat kan wel eens zijn als je geen verzekering hebt. | |
Alvilon | zondag 5 maart 2006 @ 14:20 |
quote:* iets met controle over je voertuig enzo ![]() Heb je ut wel eens geprobeerd? | |
MaximumRush | zondag 5 maart 2006 @ 17:33 |
Drukt me pa even me poulie in elkaar tussen een bankschroef... ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 18:50 |
Al hoewel, ik heb in mei 2005 ook rondgereden met mijn 2004 plaatje ![]() Was geen probleem trouwens. | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 18:50 |
quote:Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller. | |
14.gif | zondag 5 maart 2006 @ 18:52 |
Ik ga dan ook 100 ipv 80, he ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 18:56 |
Zelfs met max 100km/h is het onzin. Een beetje motor trekt het tot 100 in zijn 1. Jij hebt dan al 4 vermogendipjes gehad, omdat je dan al 4 keer heb moeten schakelen. Een variomaat is met hetzelfde vermogen en dezelfde vertanding vele malen sneller, omdat deze een veel vloeiender vermogenslijn heeft. Met een schakelbrommer heb je telkens die dipjes bij het schakelen. | |
PallominnoXIII | zondag 5 maart 2006 @ 18:57 |
quote:Met hetzelfde vermogen ja.. Een ontgrensde schakelbrommer met een AM6 blok gaat dik over de 2.0kw. Een ontgrensde scooter met bijv min. hor. niet. M.a.w. een schakel snel laten gaan is heel goedkoop, kost je eigenlijk niks. Wat je vergeet is, dat een schakel die steeds in zijn powerband blijft(kan als je goed kan schakelen)veel sneller accelereert, want een variomaat blijft continu op 1 toerental, het piekvermogen toerental hangen, je hebt dus geen/weinig voordeel van toeren. Een variomaat met een schakel vergelijken is peren met bakstenen vergelijken, nog krommer als appels en peren want hoe ze werken is heel anders Plus het gekut met veertjes, en rolletjes. alleen een perfect afgestelde variomaat kan snel zijn, of je moet een ubersetup hebben zodat dat niet eens meer uitmaakt. Want met je ''dipjes'' ... scooters hebben daar veel meer last van.. Malossi multidip, iemand? want van de 0-10 snel, dan sloom, dan weer snel, dan weer sloom, en da's met een normale vario vaak ook. tenzei je hem afgestelt heb, maar dan geld het bovenstaande verhaaltje weer. [ Bericht 13% gewijzigd door PallominnoXIII op 05-03-2006 19:03:36 ] | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 19:06 |
2 verschillende motorblokken kun je prima vergelijken, aangezien het vergelijkingsmateriaal in dezeflde eenheden gemeten kan worden. | |
PallominnoXIII | zondag 5 maart 2006 @ 19:07 |
De werking ervan niet ![]() Ja ok, er is een ontploffing en hij duwt je vooruit, maar op welke manier is een 2e. | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 19:14 |
Och ja. Mijn mening (en dus geen feit) blijft dat schakelen met een topsnelheid van 80 en zelfs 100 onzin is. Zoveel kracht heb je niet dat je het moet verspreiden over 4 versnellingen. Tuurlijk, voor sprinten zal het misschien wat beter zijn. Maar als ik mag kiezen tussen een variomaat / automatic en schakelen, dan kies ik zeker voor een variomaat / automatic. Daar heb ik die 1 seconde die ik extra nodig heb voor de topsnelheid er zeker wel voor over. Nog voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over schakelracers, geen schakelcrossers. Daar is het een heel ander verhaal. | |
PallominnoXIII | zondag 5 maart 2006 @ 19:17 |
quote:Hmm. het zal altijd een kwestie van smaak blijven En ja, voor crossers is het wel beter, trekkracht enzo ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 19:18 |
Wat ik mij wel afvraag is waarom je bij sprintjes alleen maar scooters ziet, en bijna geen schakels ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 19:22 |
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech.... hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90) toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer) nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem? nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt. nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen. ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 19:24 |
quote:door de variomaat dus. tis makkelijk, puch zip, 70 cc leuke setup erbij en je trekt zo ongeveer alle schakels er uit. | |
PallominnoXIII | zondag 5 maart 2006 @ 19:55 |
quote:Komt omdat er geen fuck klopt van de drollenbank, ze gebruiken een of andere gare formule waar geen ene drol van klopt Maar een di-tech heeft sowiezo meer vermogen als een carbarateur scooter. Mijn derbi heeft ooit eens een hele drollenbank kapot gedraait ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 20:11 |
quote:dat lijkt me wel masterlijk ![]() maar moest ie toen niet weg voor onderzoek ofzo? | |
Alvilon | zondag 5 maart 2006 @ 20:34 |
quote:Rot zelf toch op ![]() Het gaat toch niet om snelheid. Het gaat om aanvoelen waarneer je motor wat doet, iets wat je bij een scooter totaal mist en bij een schakel helemaal zelf in de hand heb. Het goed kunnen besturen van een voertuig vind ik belangrijker dan het rechtuit rijden. Maar dat was een kwestie van smaak ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 20:37 |
Begrijpelijk. Er zijn echter maar weinig punten waar ik met mijn automatic handmatig zou willen schakelen. De enige waar ik zo 123 op kan komen is dat hij bij het de-acceleren iets te laat terug schakelt, maar dat heeft ook weer zijn voordelen. | |
MaximumRush | zondag 5 maart 2006 @ 20:42 |
quote:Tuurlijk krijg je dan een boete. Hogere snelheid is meer vermogen. | |
Alvilon | zondag 5 maart 2006 @ 20:46 |
quote:Je hebt zelf nog niet zoveel schakel gereden? Op bepaalde punten een sterke powerband tot je beschikking hebben, en die ook gebruiken. Das gewoon tof ![]() | |
MaximumRush | zondag 5 maart 2006 @ 21:06 |
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1430007&TAAL=NL Is zo'n ding nou alleen maar de helft van je poulie?? Want ik heb zo'n hele set nodig... | |
PallominnoXIII | zondag 5 maart 2006 @ 21:16 |
quote:Ja, toen moest hij mee. ![]() Hebben ze nog niks gevonden, want hij was gewoon ontgrenst/d Dan kunnen ze moeilijk de uitlaat/cilinder eraf halen. ![]() Heb hem overigens gewoon terugekregen, na 2 weken, wat ik zelf lekker vlot vond ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 21:36 |
quote:Geen brommers, wel auto's e.d. | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 21:51 |
quote: ![]() | |
Alvilon | zondag 5 maart 2006 @ 22:02 |
quote:Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoel ![]() @C2C, hij zei net ori ontgrensd ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 22:04 |
quote:o sorry lekker lomp ![]() ori onbegrenst en dan een bank kaput krijgen doe je goed maat ![]() | |
MaximumRush | zondag 5 maart 2006 @ 22:16 |
quote:Niemand? | |
Drifter__ | zondag 5 maart 2006 @ 22:29 |
quote:Mijn Ditech liep 70/75@teller en had 1.5 kw ![]() Nu rij ik 70cc Ditech ![]() | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 22:34 |
quote:die ditechs zijn echt veel te sterk ![]() hoe hard loopt hij nu dan? | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 22:43 |
quote:Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelen ![]() Maar tegen de tijd dat ik ooit op een schakel rij, rij ik allang motor. Nog maar een paar maandjes ![]() En uhm... 70 @ 1.5kw? Heb je dan geen lamgedraaid blok? | |
Alvilon | zondag 5 maart 2006 @ 22:44 |
quote:Idd, moet je nagaan hoe bagger die banken zijn ![]() *maxrush, heb geen verstand van scoots ![]() | |
14.gif | zondag 5 maart 2006 @ 22:55 |
quote:Goh wat een ramp ![]() Echt je doet net of het iets verschrikkelijks, of iets moeilijks of iets tijdrovends is, maar het val allemaal hartstikke mee, hoor, je weet gewoon niet waar je het over hebt.... | |
C2C | zondag 5 maart 2006 @ 22:57 |
schakelen lijkt me gewoon leuk omdat het schakelen zelf leuk is. lekker boeie dat het optrekken wat langer duurt enzo, tis gewoon kicken | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 23:00 |
Het schakelen wat ik mee heb mogen maken vond ik kut, tijdrovend en nutteloos. Automaatjes for the win ![]() | |
14.gif | zondag 5 maart 2006 @ 23:17 |
Ander onderwerp: Is het verboden om muziek te luisteren tijdens het brommerrijden? Zo ja, hoe verboden is dat dan, uitgedrukt in euro's ![]() | |
PallominnoXIII | zondag 5 maart 2006 @ 23:21 |
quote:Zou het niet weten, ik heb wel een keer oordopjes ingehad(van die gele) omdat mijn demperwol op het einde van zijn leven was ![]() Enne, tja. die drollenbank was nogal gaar ![]() Enne, het was een derbi senda SM. ![]() | |
14.gif | zondag 5 maart 2006 @ 23:22 |
Ja, ik heb elke keer dat ik ben aangehouden nog muziek ingehad, en gewoon sneaky uit gedaan enzo, maarja, als het niet verboden is maakt het natuurlijk nx uit... | |
Drifter__ | zondag 5 maart 2006 @ 23:29 |
quote:Weet ik niet precies ![]() ![]() quote:Nee hoor, ditech's trekken altijd veel kw's + elke rollerbank is anders. Bij de ene 1.5kw bij de andere misschien 1.2kw ofzo.. ![]() | |
Geqxon | zondag 5 maart 2006 @ 23:32 |
quote:O oke ![]() ![]() Ik rij al tegen de 50 met 0.4kw ![]() | |
worldpimber | maandag 6 maart 2006 @ 07:46 |
quote:Lees eens al zijn andere reactie, echt... er kom zoveel poep uit zijn mond dat hou je niet voor mogelijk. Zeiken over mensen die een mooiere scooter/motorlookalike kopen etc. etc. Joh, schenk er geen aandacht aan. ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door worldpimber op 06-03-2006 07:53:21 ] | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 09:00 |
Poep uit mijn mond, like.... psssssh ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:18 |
quote:ik ken iemand die 75 rijd op 1 kw tis dus goed te doen ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:19 |
het is toch zo dat als je bij een puch de vertanding verandert zodat hij harder loopt maar mindersnel op trekt dat hij dan minder kw trekt op de rollerbank of niet? ik en een maat van me hadden hier een discussie over ![]() | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 12:24 |
Als je je vertanding veranderd blijf je hetzelfde vermogen houden. De manier waarop het vermogen overgedragen word is echter wel anders, wat resulteerd in een trage topsnelheid en een snellere acceleratie, of andersom. | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:26 |
quote:ziet de rollerbank hier geen verschil in dan? | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 12:27 |
Geeft je blok danwel achterwiel opeens meer vermogen? Nee. Laatst werd dit nog bevestigd door de brommermaker, dus ik weet het heel zeker ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:30 |
quote:nee tuurlijk het blok blijft gelijk, het gaat mij er alleen om of de rollerbank dan minder kw voelt of niet mij lijkt het logisch dat de kracht op het wiel minder is omdat door de verandering van het tandwiel hij wel een hogere top heeft maar het optrekken kut is. met een scooter die 50 rijd kan je toch ook veel kw halen of niet? | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 12:32 |
Vergeet niet dat je (bij het geval van een hogere top) bij de topsnelheid nog steeds evenveel KW aan vermogen hebt. | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:36 |
mm daar zit wel weer wat in.. moeilijk dit | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 12:38 |
Vraag het aan je scheikunde leraar ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:40 |
quote:heb ik gelukkig niet meer ![]() | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 12:40 |
Er loopt toch vast wel zo'n grijze knar door je school ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:42 |
whaha ja, k zal wel ff kijke, k moet vandaag toch nog ff naar scooter winkel dus dan vraag ik het daar ook wel ff | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 12:44 |
krijgen wij btw ook nog zo'n mooie centrale topic pi of niet? ![]() | |
MaximumRush | maandag 6 maart 2006 @ 15:43 |
Je kan het of geluk noemen, of ongeluk. Me pa wil me poulie dus betalen... Hij kost 110 euro voor een originele, dus ik zeg gewoon dat hij het geld op me rekening moet storten, leg ik wat geld bij en koop een overrange poulie van malossi... Dat gaat lekker hard ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 15:50 |
quote:zo heb jij ff geluk ![]() k wist niet dat die krengen zo duur waren trouwens ![]() | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 16:03 |
C2C, al naar de brommershop gegaan? | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 16:04 |
quote:het regent buiten! ![]() | |
Ayaxola | maandag 6 maart 2006 @ 16:44 |
![]() Zo zou de snelheid zich ongeveer met het vermogen moet verhouden, dus met 1,5 kW 70 rijden klopt wel. | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 16:47 |
quote:mischien is die maat van me dan ongeloofelijk gematst maar dat kan ook niet, hij had 1.5 kw, reed 90 en had 75 pleuro boete. er klopt dus niet veel van die tabel | |
Ayaxola | maandag 6 maart 2006 @ 16:49 |
Die tabel zou wel moeten kloppen, alleen in de praktijk komt het vaak toch niet overeen. Want je kan al bijna 60 rijden zonder een boete te krijgen, terwijl je dan eigenlijk al bijna op 1 kW zou zitten. Heb hier ook ongeveer mijn PWS overgedaan ![]() | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 17:19 |
Bij mij klopt die tabel prima. 0.4kw schatje ![]() | |
14.gif | maandag 6 maart 2006 @ 17:31 |
quote:Je vermogen is bij een specifieke brommer alleen afhankelijk van het toerental, als je bij een ander toerental op je maximum snelheid zit, zul je dus ook met een ander vermogen verbruiken. Verder geldt natuurlijk ook dat hoe hoger de topsnelheid hoe meer vermogen er bij die snelheid geleverd moet worden om die snelheid te handhaven. | |
14.gif | maandag 6 maart 2006 @ 17:33 |
quote:Volgens deze tabel zou mn TZR toen ik hem standaard van de dealer haalde al 1.1 KW hebben, en dan zou hij nu iets van 3 KW moeten leveren, met enkel de proppen eruit... ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 18:19 |
quote:rijd een tzr standaart 65? | |
14.gif | maandag 6 maart 2006 @ 18:23 |
ok 60 ![]() | |
majestik1 | maandag 6 maart 2006 @ 18:23 |
quote:Ja is 1 helft, en dit zijn trouwens overrange poulies volgens mij helemaal niet nodig voor jou setup of je moet mhr zooi hebben. Ik heb desnoods nog wel een 2ehands setje beide poulies voor je voor minarelli. | |
BLADEZZ | maandag 6 maart 2006 @ 20:56 |
Ah mooi, een ander heeft de txt overgenomen. Had het een beetje te druk om te Fok-ken ![]() | |
C2C | maandag 6 maart 2006 @ 21:00 |
ja ik heb even een nieuwe aangemaakt, maar hij mag ook wel weer op jou host hoor ![]() | |
Geqxon | maandag 6 maart 2006 @ 21:24 |
Zojuist in de sneeuw door verse sneeuwe gereden. En dat was géén pretje ![]() Een burnout was me overigens niet gelukt ![]() | |
mic_forever | maandag 6 maart 2006 @ 21:29 |
ik wil me terugloper terug erop:P maar ik heb me voorgenomen om hem eerst helemaal mooi te maken.. | |
MaximumRush | maandag 6 maart 2006 @ 22:40 |
quote:Zou je me toe kunnen voegen op msn?? a_arash89 [at] yahoo.com | |
Alvilon | maandag 6 maart 2006 @ 23:57 |
Editje, niet goed gelezen Zelf ondervonden; in september deed men mb 0.7 en een beetje Kw en ik kon doorrijden? En hierboven, gaat het nou over politie KW? of echte KW. Want dat zijn 2 extremen... ![]() | |
14.gif | dinsdag 7 maart 2006 @ 13:50 |
quote:Geen burnout in verse sneeuw? ![]() | |
MaximumRush | dinsdag 7 maart 2006 @ 13:56 |
Komt de voorzitter van me straat net langs. Dat er 3 buurtbewoners hebben gebeld omdat ze last hebben van mijn scooter. Hij maakt teveel geluid ofsoo... Dikke schijt aan hun, ik maak 5 seconde geluid en ben dan weg... | |
Geqxon | dinsdag 7 maart 2006 @ 13:59 |
quote:Als ik op me brommer zit, en tijdens stilstand gas geef, krijg ik er geen burnout mee. Is ook erg lastig als je pas power hebt in de hoge toeren ![]() | |
14.gif | dinsdag 7 maart 2006 @ 14:18 |
quote:Dan is een koppeling wle handig ![]() | |
14.gif | dinsdag 7 maart 2006 @ 14:19 |
quote:Een voorzitter van de straat? ![]() Als je het midden in de nacht doet kan ik me voorstellen dat ze het vervelend vinden als ze er wakker van worden, anders moeten ze niet zo zeiken idd ![]() | |
Geqxon | dinsdag 7 maart 2006 @ 14:44 |
quote:Och ja. Gelukkig schiet ik vrij snel in mijn hoge toeren, maar er is gewoon net niet genoeg kracht voor een burnout. Ik kreeg hem wel op zijn achterwiel, maar helaas toch echt geen burnout ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:20 |
Dimitri is er ook eindelijk weer. ![]() | |
C2C | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:26 |
quote:mooi ![]() hoe hard rijd die van jou eigenlijk, precies dan.. die van mij gaat steeds harder rijden, hij reed op het begin 49 en nu 51, plat op me stuur haal ik de 52 wel met wind mee... ![]() hoe warmer hij word hoe harder hij rijd en sneller hij optrekt. als hij goed warm is trek ik bijna alle brommers er wel uit ![]() nu vario ring er uit en gaan met die banaan ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:30 |
quote:50 als ik plat lig.. Ma dat vind ik teveel moeite, als ik normaal zit rijdt ie gewoon 49.. Maar hij trekt echt goed op idd.. Vooral als ie warm is. Maar hij blijft nog standaard tot de zomervakantie, dan gaat de ZX eronder.. ![]() Iemand een schatting van wat dan mijn top zou kunnen zijn? Ongeveer? | |
C2C | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:53 |
quote:ik denk 75 oid, dit omdat de software waarschijnlijk niet aangepast kan worden. maar laat het gelijk weten, als het een beetje lekker rijd dan flikker ik er ook een terugloop onder! | |
Ayaxola | dinsdag 7 maart 2006 @ 17:36 |
quote:Maar je mag tegenwoordig ook 0,7/0,8. Dat zou dan alleen voor de eerste keer gelden dat je op de rollenbank moet. Een vriend van mij is er alleen al 3 keer opgeweest na die invoering, en had 3 keer 0,8. Hij heeft geen een keer een boete gekregen. Waarom ze dat hebben ingesteld weet ik ook niet. | |
Geqxon | dinsdag 7 maart 2006 @ 18:02 |
Het mag idd normaal alleen maar de eerste keer ![]() | |
majestik1 | dinsdag 7 maart 2006 @ 18:57 |
quote:Gedaan | |
14.gif | woensdag 8 maart 2006 @ 00:19 |
quote:Patser ![]() | |
Alvilon | woensdag 8 maart 2006 @ 19:11 |
Waarom rijdt iedereen 50? ![]() | |
RoOoYtJuH | woensdag 8 maart 2006 @ 19:17 |
quote:Anders krijg je een boete? ![]() | |
Geqxon | woensdag 8 maart 2006 @ 19:22 |
quote:Omdat ik dat voor nu wel hard genoeg vind? | |
RoOoYtJuH | woensdag 8 maart 2006 @ 19:28 |
quote:Ik geloof je niet ![]() | |
C2C | woensdag 8 maart 2006 @ 19:30 |
quote:me brommer heeft pas 333.3 (precies) km gereden na de 500 km ringetje er uit. | |
Alvilon | woensdag 8 maart 2006 @ 19:36 |
quote:Ga schakelen jij ! of met pistolen en de telegraaf spelen ![]() C2C, welk ringetje? vario of uitlaat? | |
C2C | woensdag 8 maart 2006 @ 19:39 |
quote:vario k heb jetforce injectie dus zit geen prop in de uitlaat geloof ik | |
Geqxon | woensdag 8 maart 2006 @ 19:46 |
quote:Ik vind het allemaal wel prima hoor. Op de stadsring wil ik soms wel wat harder, maar ik heb er de boetes niet voor over. | |
Ayaxola | woensdag 8 maart 2006 @ 21:07 |
quote:Ik ga geen 50 hoor. | |
C2C | donderdag 9 maart 2006 @ 12:32 |
ik vraag me trouwens af of het veel uitmaakt als ik er een race koppeling en/of vario inzet, hij trekt al aardig hard op maar harder is beter natuurlijk ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 9 maart 2006 @ 12:41 |
quote:Zodra je weelies gaat trekken met een Jetforce, dan trek je pas hard op ![]() Maja, wheelies zijn ook niet alles.. | |
C2C | donderdag 9 maart 2006 @ 12:55 |
quote: ![]() hoeveel schelen een race vario en een race koppeling in topsnelheid eigenlijk? | |
mic_forever | donderdag 9 maart 2006 @ 15:53 |
vario zown 10km ALleen een RACE vario werkt neit echt op een standaard setup want hij is heel precies aftestellen neem dan beter een sport vario (multivar ofzo) Koppeling boeit ook niet op std setup. | |
C2C | donderdag 9 maart 2006 @ 16:11 |
quote:oke, 10 km vind ik toch aardig wat met een sport vario mischien als ik weer is wat geld heb ![]() | |
majestik1 | donderdag 9 maart 2006 @ 17:00 |
quote:Sporten? ![]() | |
C2C | donderdag 9 maart 2006 @ 17:30 |
is deze een beetje aan te raden? http://scooter-center.com/catalog/product_info.php?products_id=8427&cPath=4_22_6110_6121&PHPSESSID=3c460f1a21101d7e903f79a101ff3e8b (rechts kan je hem engels maken!) | |
Alvilon | donderdag 9 maart 2006 @ 18:58 |
quote:ik rij nu 60 ![]() maar daar ga ik wat aan doen, heb vanmiddag me rbw gehaald, dus snelle blok mag er fulltime onder ![]() | |
majestik1 | donderdag 9 maart 2006 @ 19:06 |
quote:Is wel leuk ik zou alleen een malossi vario halen vind die polini's maar kut af te stellen. quote:En wat is snel? | |
Alvilon | donderdag 9 maart 2006 @ 20:09 |
Tis honda, dus het zal nooit ubersnel gaan ![]() Maar 90 digitaal wil ik er toch wel uithalen met een 50cctje ![]() | |
Geqxon | donderdag 9 maart 2006 @ 21:54 |
quote:Haal je hoofd eens uit je kont. Als je je rijbewijs hebt gehaald betekend dat niet dat je je brommer zo hard mag opvoeren als dat je zelf wilt. | |
mic_forever | donderdag 9 maart 2006 @ 21:57 |
haha echt he wat denkt hij | |
PallominnoXIII | donderdag 9 maart 2006 @ 22:15 |
quote:Ik denk dat hij bedoelt dat hij er dan alleen mee gaat scheuren, nu zal hij hem voor dagelijks gebruik hebben, dan vind de pliesie dat niet zo leuk. ![]() | |
worldpimber | donderdag 9 maart 2006 @ 22:16 |
quote:Haal jij je hoofd eens uit de krant ![]() | |
Alvilon | donderdag 9 maart 2006 @ 22:19 |
quote:Serieus, ik vond je al een nerd omdat je niet eens kon en wou schakelen maar dit ![]() Het betekend dat ik de brommer zeker niet veel meer ga gebruiken, omdat ik gewoon lekker de auto pak. Enkel opfokken om met goed weer een rondje te rijden ![]() | |
Drifter__ | donderdag 9 maart 2006 @ 22:57 |
quote: ![]() | |
worldpimber | vrijdag 10 maart 2006 @ 00:45 |
quote:Heej Drifter_ ![]() Staat er nog een motor in de planning ![]() ![]() | |
Ayaxola | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:48 |
Ik was vandaag gewoon op de brommer naar school ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 10 maart 2006 @ 15:52 |
quote:* Diemietuhriej diep respect heeft. | |
C2C | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:34 |
quote:me 2 ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:57 |
Wat een kut TT btw.. ![]() | |
Geqxon | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:58 |
quote:Ik dacht al joh, wtf ![]() | |
C2C | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:19 |
quote:? | |
Drifter__ | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:37 |
quote:Tuurlijk, komt zeker wel ooit ![]() Eerst examens he ![]() | |
Ayaxola | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:44 |
quote:Hehe, maar jij moet ook een stukje verder ![]() Zag em nog wel staan trouwens ![]() | |
14.gif | vrijdag 10 maart 2006 @ 18:00 |
Ik ga mooi met de bus ![]() | |
C2C | vrijdag 10 maart 2006 @ 18:01 |
quote:whehe ja idd ![]() hij was best vies ![]() naja nu ook al magoed... ik vroeg laatst of het nog mogenlijk was bij wr om met de gameboy hem ff te ontgrenzen, blijkt dat dat niet meer kan enzo ![]() dus alleen de vario ring kan er uit, ik zo ja wat vraag je daar dan voor, zegt ie ongeveer 3 tientjes ![]() ouwe grapjas is het ook, is hij gek ofzo ![]() naja bij de 500 km moet hij een beurtje hebben en dan haal ik de ring er zelf wel uit of vraag ik het aan peter, die heeft het nog veel sneller gedaan ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 10 maart 2006 @ 20:50 |
quote:het 'vroem vroem' gedeelte vond ik persoonlijk iets minder.. ![]() | |
EsDe | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:03 |
Scooters en brommers zijn kut ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:22 |
quote:Jij en je hele post ook. | |
Geqxon | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:24 |
quote:Noobs ook. Meneertje 132262 | |
Diemietuhriej | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:26 |
quote:Dat dacht ik ook, maar als ik dat zou zeggen.. Ik ben nog een later nummertje dusja.. ![]() | |
Geqxon | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:29 |
quote:22942 aaaaaaight ![]() | |
Geqxon | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:31 |
Kansloos. Ik weet mijn UserID en reg-datum gewoon uit mijn hoofd. 22942 / 16 februari 2002. ![]() | |
fs180 | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:45 |
quote:klopt ja.. ![]() ![]() *heeft iet van 33k op teller staan* | |
fs180 | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:47 |
quote:wat gek? jij hebt cb"tje" en geen rbw? ![]() ![]() en je rijd maar 60 ![]() | |
fs180 | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:49 |
quote:' jonge.. moterrijders HEBBEN het nieteens over brommers ![]() | |
worldpimber | vrijdag 10 maart 2006 @ 21:52 |
quote:Hej hej hej... hou je gedeisd he. Die geweldige puike verhalen over Geqxon's prachtige Thomosje waarmee ie met 40+ km/u door de weilanden crosst en zijn avonturen op meemaakt volgen we natuurlijk op de voet ![]() ![]() | |
EsDe | vrijdag 10 maart 2006 @ 22:34 |
quote:Mensen die 'noob' zeggen ook ![]() | |
C2C | vrijdag 10 maart 2006 @ 22:55 |
quote:waarom dan ![]() ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 10 maart 2006 @ 23:58 |
quote:Ja het klonk net alsof een of andere jonge jongen van een jaar of 7 een triangeljosti aan het duwen was, terwijl deze in zijn rolstoel zat, en 'vroem vroem' de woorden waren van de triangeljosti. Zoiets. ![]() | |
C2C | zaterdag 11 maart 2006 @ 00:27 |
quote:lekker belangrijk, als ik wegrij op me scootert hoor ik ook vroemvroem!! ![]() | |
fs180 | zaterdag 11 maart 2006 @ 01:28 |
quote:is het boek al te bestellen bij Bol.com? | |
Alvilon | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:26 |
quote:Zegt meneertje die op een meeting komt met een racepuch die net 45 haalt ![]() En die Cb is gewoon tof, daar moet je niet mee fokken ![]() | |
fs180 | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:30 |
nou niet meer ![]() tjah die meet was wel lullig ja.. gewoon TE langzaam.. en ik fok niet cb cb is geeiil ![]() | |
Alvilon | zondag 12 maart 2006 @ 21:39 |
Beter dat je weer wat harder gaat ![]() wat is je setup nu ? | |
C2C | zondag 12 maart 2006 @ 21:41 |
aargh gistre samen met een maat (sr ditech 50r ![]() ![]() 400 km op me teller.. nog 100 te gaan en de ring gaat er uit ![]() | |
fs180 | zondag 12 maart 2006 @ 22:53 |
15mm bing bullit uitlaatje en mn stnd 50 getuned | |
Alvilon | zondag 12 maart 2006 @ 23:03 |
oke dan, zitten beunen in de cilinder of nog een beetje berekend ![]() | |
fs180 | zondag 12 maart 2006 @ 23:33 |
wat denk jij nou ![]() | |
Alvilon | dinsdag 14 maart 2006 @ 00:15 |
Khad niet anders van je verwacht ![]() En wat is het opeens dood hier ![]() Ga het milieu vervuilen met jullie 2 takten ![]() | |
fs180 | dinsdag 14 maart 2006 @ 13:32 |
inlaat ook natuurlijk ![]() ach ja.. moet ff mn hippiepuch klaarmaken binnenkort (70cc 19mm ![]() | |
14.gif | dinsdag 14 maart 2006 @ 13:49 |
Het weer is er niet naar om lekker te gaan toeren... | |
Geqxon | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:45 |
quote:Prima zonnetje. Tenzij je een harley rijder bent en je minimaal 30 graden wilt omdat je chroom anders misschien wel corrodeert ![]() | |
14.gif | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:47 |
Als je hard rijdt.. (en dat doe ik ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:51 |
Gewoon vizier dicht en een hoge kraag / colletje aandoen. Werkt prima tot zo'n 100km/h ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:56 |
Geluk gehad vandaag, onvoorstelbaar! ![]() Er was dus rollerbankcontrole voor school, van 10 voor half 9 , tot weet ik veel, half 10 ofzo. Moest ik me vandaag een half uur eerder melden voor straf.. Hahahaha, zo geluk he. ![]() | |
14.gif | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:18 |
quote:Dat zal je nog vies tegenvallen... ![]() | |
Geqxon | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:28 |
quote:Och, werkt prima. Geen enkele luchtstroom die bij mij meer binnenkomt ![]() | |
14.gif | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:33 |
minstens een regenbroek is toch wel een vereiste... spijkerbroeken houden echt de warmte niet binnen... | |
Geqxon | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:37 |
Ik heb laatst bij het kruidvat 2 zakjes gekocht, en daar zit dan een soort kleine capsule in. Voor de rest zijn ze gevuld met gel. Als je dan die capsule knakt, word de gel heerlijk warm. Werkt echt super, en geeft een lekker gevoel als je ze in je broekzak doet. Zijn ongeveer 10*5 centimeter. | |
Diemietuhriej | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:38 |
quote:Ja die ken ik, geweldige uitvinding. Je hebt ze ook veel kleiner, voor in je handschoen ofzo.. Werkt heeerlijk.. ![]() | |
Geqxon | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:41 |
Ik heb er gelijk een hele zooi gekocht, waren maar een paar euro per stuk ![]() Wel jammer dat ze maar een kwariertje hitte geven, en dat je ze moet "koken" voordat ze weer normaal worden. | |
Diemietuhriej | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:47 |
quote:Ja, maar ik rij meestal toch niet echt langer in de kou dan een kwartier.. Naar school is net een kwartiertje.. Ze zijn dan wel al een stuk kouder, maar ag.. ![]() | |
fs180 | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:07 |
net gekeken.. 4 minuten naar school, ![]() ach ja.. nu eerst mn kop afvlakken | |
mister_dog | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:13 |
Weetje wie der een mooie brommer heeft??? | |
C2C | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:21 |
Iemand op school had dus een nieuwe brommer, komt uit zelfde dorp als ik, mocht maar weinig geld aan brommer uitgeven.. had hij een puch typhoon gekocht, 16000 km er op, zag er mooi uit. gistre certificaat gehaald, vandaag voor het eerst op de brommer naar school. afijn gewoon op school aan gekomen, rijd hij terug stopt hij er mee.. met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.. naja ik was dus 45 min later pas uit, samen met een maatje van me, die hing dus ff aan anders moest hij in z'n eentje fietsen.. zien we die andere keerl dus lopen met z'n scooter, ik hem achterop genomen, brommert bij boer gedumpt.. ik vind het wel raar dat zo'n ding er na 16000 km er mee kapt.. magoed, we hadden al 2 jutepony's langst zien rijden, wij niet aangehouden (terwijl er iemand aanhing) toen zat die andere keerl dus achterop en hing er nog iemand naast, toen nog 2 motoren tegen gekomen, weer niet aangehouden ![]() zijn ze blind ofzo.. naja gevalletje geluk zullen we maar zeggen dan.. naja toen smiddags kwam mister_dog naar mij toe, ik op me ouwe zenith, hij op mijn jetforce, wij ff rije door de buurt.. toen stonden we stil, ik zeg zo wedden dat ik eerder weg ben als jou (die zenith trekt best snel op, alleen trekt maar tot de 40 ![]() ![]() dus ik zeg dat zo, we geven gas, PANG kabeltje stuk ![]() ![]() wij toen rem opengeschroeft.. daar zat hij nog gewoon vast.. toen maar weggebracht want ik had geen zin, geen tijd en geen gereedschap om zelf die halve brommer open te gaan schroeven voor een zo'n kut kabel. nu zit ik tot volgendeweek woensdag zonder scooter (kabel moet besteld worden en datatag enzo ook gelijk er op laten zetten ![]() ![]() | |
C2C | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:22 |
quote:umm ik! als we niet waren gaan rijden vandaag ![]() | |
mister_dog | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:41 |
quote:Kijk het blijft baas boven baas maar ik vind mijne echt gruwelijk ![]() ![]() ![]() net gekocht: ![]() en ![]() | |
fs180 | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:45 |
quote:avion dinges ![]() | |
C2C | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:48 |
quote:er moet nog steeds een nieuwe 8terlamp op die blijft lelijk ![]() hijs mooi maar nog mooier met andere achterlamp ![]() | |
mister_dog | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:55 |
quote:lekker kontje man alleen wel wat krassen...boeiend en bekleding is beetje beschadigd...misschien de buurvrouw een ker aardig aan kijken, die is goed met de naaimachine | |
mister_dog | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:56 |
quote:wat voor 1? | |
C2C | dinsdag 14 maart 2006 @ 23:01 |
quote:staat in de op | |
mister_dog | dinsdag 14 maart 2006 @ 23:09 |
quote:kan niet vinden | |
fs180 | dinsdag 14 maart 2006 @ 23:30 |
beboelde zn honda cb350f | |
Diemietuhriej | woensdag 15 maart 2006 @ 09:06 |
Ey Jarno, waarom staat er bij de foto van jouw scooter in de OP onderin 2001? | |
14.gif | woensdag 15 maart 2006 @ 12:47 |
quote:ik ![]() | |
Ayaxola | woensdag 15 maart 2006 @ 17:00 |
quote:Ik kan er ook wel een paar gaten inmaken ![]() | |
Alvilon | woensdag 15 maart 2006 @ 20:19 |
quote:Das geen brommah hé ![]() En ik sta niet eens in de OP ![]() ![]() | |
fs180 | woensdag 15 maart 2006 @ 20:55 |
quote:jawel! opgevoerd ![]() | |
Alvilon | woensdag 15 maart 2006 @ 22:00 |
3 cilinders erbij opgelast ![]() | |
MaximumRush | woensdag 15 maart 2006 @ 22:12 |
quote:Je scooter is standaard, wat maakt ut uit als ze je pakken?? ![]() Ik krijg waarschijnlijk morgen me nieuwe poulie... Een Malossi Torque Driver ![]() | |
Ayaxola | woensdag 15 maart 2006 @ 22:12 |
quote:Misschien verzekering, ID of certificaat vergeten? | |
14.gif | woensdag 15 maart 2006 @ 22:20 |
Ik reed een keer zonder helm, zonder verzekeringsbewijs en zonder certificaat. Ik reed niet zo hard, want ik was met een vriend op de fiets aan het praten (vandaar ook geen helm), en ik werd gepakt... maar ik moest alleen mn helm op doen, en toen mocht ik weer doorrijden ![]() | |
Ayaxola | woensdag 15 maart 2006 @ 22:22 |
quote:Wtf, domme agent dan ![]() | |
14.gif | woensdag 15 maart 2006 @ 22:23 |
Nee, chille agent juist ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 15 maart 2006 @ 22:25 |
quote:Geen 16, dus geen certificaat, niet verzekerd enzo.. ![]() Wordt over iets minder dan 2 maanden pas 16 ![]() | |
Geqxon | woensdag 15 maart 2006 @ 22:51 |
quote:Omdat je dan een half uur in de fucking kou moet staan ![]() | |
SpeedJeffrey | donderdag 16 maart 2006 @ 00:23 |
De rechter toen hij vies was ![]() Owja! Even mn afgerachte Yasuni R eronder voor in de winter, uitlaten vinden al dat pekel niet zo lief he ![]() Hij rijd ongeveer 75 km/uur echte. | |
MaximumRush | donderdag 16 maart 2006 @ 15:26 |
Ik heb dus een binnenpoulie besteld en een torquepoulie... Torquepoulie bij een internetshop omdat de dealer geen malossi torque driver had.. Vandaag kreeg ik de poulie van de dealer, is het de torque kant. Echt een mongool, moet ik weer een week wachten tot ik een nieuwe krijg. IK WIL RIJDEN!! | |
gtsmrt | donderdag 16 maart 2006 @ 15:32 |
quote:crosstuurtjes zijn relaxt ![]() | |
SpeedJeffrey | donderdag 16 maart 2006 @ 17:27 |
quote:Zeker wel! ![]() Trouwens: Rollerbanken [ Bericht 13% gewijzigd door SpeedJeffrey op 16-03-2006 17:43:35 ] | |
fs180 | donderdag 16 maart 2006 @ 17:52 |
m stuurtje is pas tof! | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 20:02 |
Scooter van vriend van me met mijn vervoersding op de achtergrond ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 20:05 |
Wat is dat voor lijp ding? | |
mister_dog | donderdag 16 maart 2006 @ 20:25 |
quote:links Aprilia sr en rechts een yamaha aerox | |
mister_dog | donderdag 16 maart 2006 @ 20:26 |
quote:oud beestje die sr of niet? | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 20:30 |
Je ziet amper meer dat het een aerox is joh, met zo'n smalle band en leipe kont ![]() | |
mister_dog | donderdag 16 maart 2006 @ 20:32 |
quote:smalle band? volgens mij is ie breder dan een normale band of even breed... | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 20:40 |
quote:Vertel. ![]() | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 20:40 |
Standaard is een aerox-achterband 140/60-13:![]() Misschien is het de natte streep in het midden die mij de ilusie geeft dat de band erg smal is. | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 20:41 |
quote:Die zie je nog best vaak op puch racertjes ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 20:42 |
quote:Oh, hij heeft zo'n puchstuurtje.. ![]() Ik dacht, hij heeft een leipe scoot met weet ik veel wat voor relaxt stuurtje enzo.. ![]() | |
Drifter__ | donderdag 16 maart 2006 @ 20:42 |
Wat is er zo leip aan een cross-stuurtje op een scooter? Heeft dat nut of alleen voor de look ? ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 20:46 |
quote:Alleen voor de look, rijdt niet echt veel anders.. Maar de crosslook is helemaal in volgensmij.. Hoeveel mensen er ook wel niet met crosshelm en bril rondrijden enzo.. Alsof je dat nodig hebt op een scooter. ![]() Ik vind er persoonlijk niet zoveel aan, en een crossstuurtje heeft eigenlijk alleen maar nadelen, je hebt geen gewone km teller meer, nieuwe erop dus, niet meer de benzinemeter, en die lampjes enzo voor de olie e.d. heb je ook niet meer. | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 20:48 |
quote:Ja me sr komt uit 2000, en die achterband is gewoon een 140 maar hij heb er nu een kiesler velg op zitten en heb nu een 150 band erop. Nog fototje: ![]() | |
Drifter__ | donderdag 16 maart 2006 @ 20:49 |
Ben het met je eens hoor. Echt super lelijk die dingen! Sommigen hebben nog wel meters enzo hoor, zit ingebouwd volgens mij in die koso-tellers ? Maar toch, lelijke dingen ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 20:54 |
quote:Hoe hard loopt dat ding eigenlijk? Ziet er net iets over the top leip uit, vind hem niet zo geweldig.. | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 21:00 |
Ik moet zeggen dat zo'n cross-stuur wel goed helpt om de scooter een stuk gestroomlijnder te laten ogen, de stuurkap van bv. een SR vind ik zelf totaal niet mooi. én je hebt nu meer ruimte voor een nieuwe teller ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 21:04 |
quote:Bij mij loopt de voorkap bijna naadloos over in de stuurkap.. En ik denk niet dat mijn type scooter echt het type is voor een cross-stuurtje. Ik ben nog steeds tevreden met mijn scooter, alleen gaat hij in de zomervakantie naar de spuiterij.. ![]() | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 21:06 |
quote:Mwah we hebben een keer allebei stukkie op top gereden ik reed naast hem denk zon 130km. Zit natuurlijk ook andere vertanding in. | |
worldpimber | donderdag 16 maart 2006 @ 21:15 |
quote: ![]() | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 21:21 |
quote:Je wilt zeggen dat je het niet gelooft? | |
Fulcrum_X | donderdag 16 maart 2006 @ 21:23 |
quote:Hey een paarse pleepot ![]() ![]() ![]() ![]() | |
worldpimber | donderdag 16 maart 2006 @ 21:25 |
quote:Natuurlijk geloof ik dat niet, maar eerlijk... wie gelooft dat nou wel? ![]() Verder, zinloos om hier over te discussieren. ![]() | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 21:28 |
quote:Zinloos? Nee dat helemaal niet.... Jij denkt dat we het hier over ''leuk opgefokte scootertjes'' hebben. Ik zie dat je een motorgek bent dan moet je toch wel weten dat een scooter met 20+PK en zo weinig gewicht met de juiste vertanding de 130 wel haalt? | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 21:41 |
Fulcrum_X en worldpimber, ik vind jullie vertoning in dit topic ronduit lachwekkend ![]() Rot toch een end op naar je eigen slowchat, wil je? | |
Fulcrum_X | donderdag 16 maart 2006 @ 21:42 |
quote:Ja baas ![]() | |
worldpimber | donderdag 16 maart 2006 @ 21:46 |
quote:Als er iemand is die kut post in dit topic ben jij dat wel. Das de enige reden namelijk dat ik zo af en toe bijlees. ![]() ![]() quote:Met de juiste vertanding kan je hoge snelheden halen, maar dan trekt ie voor geen meter meer. Dus die vertanding zal wel niet zo extreem zijn. Die 20pk betwijfel ik daarentegen. ![]() | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 21:47 |
Ach joh, ze denken dat ze zogenaamd wat weten van 2takt motoren terwijl ze der geen reet van af weten. | |
Fulcrum_X | donderdag 16 maart 2006 @ 21:49 |
quote:Gelukkig niet, stinkende naaimachines ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 21:53 |
quote:Jij reed al motor toen je 16 - 17 was. Kijk, ik vind motors ook prachtig, haal er meteen een als ik mijn rijbewijs heb, ga eerst op voor motor enzo, alleen nu kunnen wij zolang alleen dit legaal rijden, laat ons dan ook lekker, wil je? Bedankt. ![]() | |
RoOoYtJuH | donderdag 16 maart 2006 @ 21:53 |
Mwah, die Aerox zal misschien wel 130 op de scooterteller halen, maar van die SR weet ik het zo net nog niet... | |
RoOoYtJuH | donderdag 16 maart 2006 @ 21:54 |
quote:Jij rijdt nu al niet legaal ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 21:57 |
quote:Ja, de 1100cc Virago van mijn vader is ietwat groot. ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 16 maart 2006 @ 21:58 |
quote:Okee ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 16 maart 2006 @ 21:58 |
quote:We zullen je missen! ![]() ![]() | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 22:00 |
quote:Geloof mij nou maar dat dit nog gigantisch hard trekt, ligt eraan watvoor RF je gebruikt. Heb filmpjes om je te laten zien dat je nog moeite krijg met minder snelle motors met optrekken. En die 20pk tsja dat word door zoveel mensen gehaald kijk hier maar eens: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=35355&page=3 Misschien dat je nu wat anders denkt over scooters en nu heb ik het niet over scooters met een 70cc en uitlaatje enz. Want aan scooters valt zoveel nog aan te passen. | |
majestik1 | donderdag 16 maart 2006 @ 22:01 |
quote:Heb het niet over me sr maar over me nrg: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=49497 | |
fs180 | donderdag 16 maart 2006 @ 22:10 |
m stuurtje hoort niet alleen bij puch hoor ![]() zundapp kreidlers ect al die ouwe brommers.. | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 22:35 |
Ja maar bij een zundapp is het al zo goed als standaard ![]() | |
worldpimber | donderdag 16 maart 2006 @ 22:37 |
quote:Zeg, allemaal grafieken rond de 20pk. Is toch niet normaal meer. Mag dat wel, is dit wel verantwoord? ![]() ![]() ![]() | |
Alvilon | donderdag 16 maart 2006 @ 23:24 |
quote:Dat is nog steeds geen reden om Scooter te gaan rijden ![]() Crossstuurtjes horen op Crossbrommers ![]() Niet op scootah's | |
Geqxon | donderdag 16 maart 2006 @ 23:50 |
Crossstuurtjes horen anders ook op streetfighters heur ![]() | |
Alvilon | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:02 |
quote:Dat zijn Superbike stuurtjes ![]() ![]() | |
worldpimber | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:10 |
quote: ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:15 |
quote: ![]() ![]() | |
Geqxon | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:15 |
![]() Ik zeg crossstuur ![]() | |
Geqxon | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:18 |
Ik zeg crossstuur ![]() | |
mister_dog | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:23 |
quote:wat zei je ![]() | |
Geqxon | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:24 |
Crossstuur? Cross-Stuur? Cross-stuur? Cross stuur? Cross Stuur? | |
SpeedJeffrey | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:26 |
Ik vind een Racestuurtje een betere benaming ![]() | |
Geqxon | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:28 |
Misschien wel ja ![]() Heeft iemand al eens geprobeer clipons op een puch te monteren? Lijkt me best lachwekkend ![]() | |
worldpimber | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:30 |
quote:Hihihih ![]() Zoek eens op superbike -> afbeeldingen, eerste hit. Kan je je even bezighouden ![]() |