abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35721276
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:26 schreef C2C het volgende:
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo?
Die nieuwe nummerplaat? Of gewoon dat oude plaatje?

De nieuwe is nog niet verplicht, die oude moet je sowieso hebben, anders 65¤ boete.
pi_35721350
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:26 schreef C2C het volgende:
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo?
Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:15 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Moet je een brommer hebben dan?

Nouja ik heb er wel 2, maar ik ben er mee bezig

@ Qeqxon, rij jij auto dan?
Nee, als passagier Maar die gast was echt een josti man
pi_35721473
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
[..]

Nee, als passagier Maar die gast was echt een josti man
Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is...
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_35725065
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:22 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is...
Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij nooit meer zo hard door een woonwijk durft te rijden. Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij die sjitta weg doet en een echte brommer koopt



Hier is de situatieschets. Wij (auto) reden uit een steeg, en hij wou die steeg inrijden met minsten 30 a 40 km/h. Hij sneed de bocht zo erg dat hij bijna met zijn stuur tegen de muur kwam. En dat terwijl er uit dat steegje prima auto's kunnen komen
pi_35727104
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
ja tuurlijk maar mijn vraag was of je daar dan een boete voor krijgt of niet.

ayaxola zegt van wel, naja 65 pleuro's is wel wat veel
pi_35728120
Je verzekeringsplaatje moet er hoe dan ook op. Lijkt mij wel logisch he
pi_35734311
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef Geqxon het volgende:
Gast, voor 3000 euro heb je al een leuke 2ehands ZX6R Dan wacht ik wel even

En een MTX? Als je zoiets koop dan moet je toch echt kunnen sleutelen. En als je goed kunt sleutelen doe je meestal een MBO Werktuigbouwkunde. En als je dat doet ben je pauper.
Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bent
pi_35734985
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:34 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bent
pi_35735283
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:43 schreef Geqxon het volgende:
Je verzekeringsplaatje moet er hoe dan ook op. Lijkt mij wel logisch he
mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatje
pi_35735610
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:13 schreef C2C het volgende:

[..]

mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatje
Hij moet er echt op, misschien is de boete trouwens geen 65¤, want dat kan wel eens zijn als je geen verzekering hebt.
pi_35739804
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als je veelal vol gas geeft, wat heb je dan aan schakelen? Op een motor is het handig, maar als je max 80km/h gaat is het kut. Moet je 4 keer schakelen (a 0.5-1 seconde per keer) om op je top te komen.
* iets met controle over je voertuig enzo

Heb je ut wel eens geprobeerd?
pi_35746808
Drukt me pa even me poulie in elkaar tussen een bankschroef...
pi_35748862
Al hoewel, ik heb in mei 2005 ook rondgereden met mijn 2004 plaatje

Was geen probleem trouwens.
pi_35748880
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:20 schreef Alvilon het volgende:

[..]

* iets met controle over je voertuig enzo

Heb je ut wel eens geprobeerd?
Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
pi_35748936
Ik ga dan ook 100 ipv 80, he
pi_35749029
Zelfs met max 100km/h is het onzin. Een beetje motor trekt het tot 100 in zijn 1. Jij hebt dan al 4 vermogendipjes gehad, omdat je dan al 4 keer heb moeten schakelen.

Een variomaat is met hetzelfde vermogen en dezelfde vertanding vele malen sneller, omdat deze een veel vloeiender vermogenslijn heeft. Met een schakelbrommer heb je telkens die dipjes bij het schakelen.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:57:34 #67
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35749070
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
Met hetzelfde vermogen ja..

Een ontgrensde schakelbrommer met een AM6 blok gaat dik over de 2.0kw.

Een ontgrensde scooter met bijv min. hor. niet.

M.a.w. een schakel snel laten gaan is heel goedkoop, kost je eigenlijk niks.

Wat je vergeet is, dat een schakel die steeds in zijn powerband blijft(kan als je goed kan schakelen)veel sneller accelereert, want een variomaat blijft continu op 1 toerental, het piekvermogen toerental hangen, je hebt dus geen/weinig voordeel van toeren.

Een variomaat met een schakel vergelijken is peren met bakstenen vergelijken, nog krommer als appels en peren want hoe ze werken is heel anders

Plus het gekut met veertjes, en rolletjes. alleen een perfect afgestelde variomaat kan snel zijn, of je moet een ubersetup hebben zodat dat niet eens meer uitmaakt.
Want met je ''dipjes'' ... scooters hebben daar veel meer last van..

Malossi multidip, iemand? want van de 0-10 snel, dan sloom, dan weer snel, dan weer sloom, en da's met een normale vario vaak ook. tenzei je hem afgestelt heb, maar dan geld het bovenstaande verhaaltje weer.

[ Bericht 13% gewijzigd door PallominnoXIII op 05-03-2006 19:03:36 ]
pi_35749319
2 verschillende motorblokken kun je prima vergelijken, aangezien het vergelijkingsmateriaal in dezeflde eenheden gemeten kan worden.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:07:13 #69
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35749340
De werking ervan niet

Ja ok, er is een ontploffing en hij duwt je vooruit, maar op welke manier is een 2e.
pi_35749511
Och ja. Mijn mening (en dus geen feit) blijft dat schakelen met een topsnelheid van 80 en zelfs 100 onzin is. Zoveel kracht heb je niet dat je het moet verspreiden over 4 versnellingen.

Tuurlijk, voor sprinten zal het misschien wat beter zijn. Maar als ik mag kiezen tussen een variomaat / automatic en schakelen, dan kies ik zeker voor een variomaat / automatic. Daar heb ik die 1 seconde die ik extra nodig heb voor de topsnelheid er zeker wel voor over.

Nog voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over schakelracers, geen schakelcrossers. Daar is het een heel ander verhaal.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:17:01 #71
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35749577
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:14 schreef Geqxon het volgende:
Och ja. Mijn mening (en dus geen feit) blijft dat schakelen met een topsnelheid van 80 en zelfs 100 onzin is. Zoveel kracht heb je niet dat je het moet verspreiden over 4 versnellingen.

Tuurlijk, voor sprinten zal het misschien wat beter zijn. Maar als ik mag kiezen tussen een variomaat / automatic en schakelen, dan kies ik zeker voor een variomaat / automatic. Daar heb ik die 1 seconde die ik extra nodig heb voor de topsnelheid er zeker wel voor over.

Nog voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over schakelracers, geen schakelcrossers. Daar is het een heel ander verhaal.
Hmm. het zal altijd een kwestie van smaak blijven

En ja, voor crossers is het wel beter, trekkracht enzo
pi_35749615
Wat ik mij wel afvraag is waarom je bij sprintjes alleen maar scooters ziet, en bijna geen schakels Heeft dat dan een andere rede?
pi_35749777
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
pi_35749820
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik mij wel afvraag is waarom je bij sprintjes alleen maar scooters ziet, en bijna geen schakels Heeft dat dan een andere rede?
door de variomaat dus.
tis makkelijk, puch zip, 70 cc leuke setup erbij en je trekt zo ongeveer alle schakels er uit.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:55:23 #75
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35750826
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
Komt omdat er geen fuck klopt van de drollenbank, ze gebruiken een of andere gare formule waar geen ene drol van klopt
Maar een di-tech heeft sowiezo meer vermogen als een carbarateur scooter.
Mijn derbi heeft ooit eens een hele drollenbank kapot gedraait
pi_35751383
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:55 schreef PallominnoXIII het volgende:

[..]

Komt omdat er geen fuck klopt van de drollenbank, ze gebruiken een of andere gare formule waar geen ene drol van klopt
Maar een di-tech heeft sowiezo meer vermogen als een carbarateur scooter.
Mijn derbi heeft ooit eens een hele drollenbank kapot gedraait
dat lijkt me wel masterlijk
maar moest ie toen niet weg voor onderzoek ofzo?
pi_35752118
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
Rot zelf toch op

Het gaat toch niet om snelheid. Het gaat om aanvoelen waarneer je motor wat doet, iets wat je bij een scooter totaal mist en bij een schakel helemaal zelf in de hand heb.
Het goed kunnen besturen van een voertuig vind ik belangrijker dan het rechtuit rijden.

Maar dat was een kwestie van smaak
pi_35752218
Begrijpelijk. Er zijn echter maar weinig punten waar ik met mijn automatic handmatig zou willen schakelen. De enige waar ik zo 123 op kan komen is dat hij bij het de-acceleren iets te laat terug schakelt, maar dat heeft ook weer zijn voordelen.
pi_35752414
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
bla, bla bla, bla die bla die bla...
Tuurlijk krijg je dan een boete. Hogere snelheid is meer vermogen.
pi_35752603
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:37 schreef Geqxon het volgende:
Begrijpelijk. Er zijn echter maar weinig punten waar ik met mijn automatic handmatig zou willen schakelen. De enige waar ik zo 123 op kan komen is dat hij bij het de-acceleren iets te laat terug schakelt, maar dat heeft ook weer zijn voordelen.
Je hebt zelf nog niet zoveel schakel gereden?

Op bepaalde punten een sterke powerband tot je beschikking hebben, en die ook gebruiken.

Das gewoon tof
pi_35753517
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1430007&TAAL=NL

Is zo'n ding nou alleen maar de helft van je poulie?? Want ik heb zo'n hele set nodig...
  zondag 5 maart 2006 @ 21:16:34 #82
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35753986
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:11 schreef C2C het volgende:

[..]

dat lijkt me wel masterlijk
maar moest ie toen niet weg voor onderzoek ofzo?
Ja, toen moest hij mee.

Hebben ze nog niks gevonden, want hij was gewoon ontgrenst/d

Dan kunnen ze moeilijk de uitlaat/cilinder eraf halen.
Heb hem overigens gewoon terugekregen, na 2 weken, wat ik zelf lekker vlot vond
pi_35754706
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:46 schreef Alvilon het volgende:

[..]

Je hebt zelf nog niet zoveel schakel gereden?

Op bepaalde punten een sterke powerband tot je beschikking hebben, en die ook gebruiken.

Das gewoon tof
Geen brommers, wel auto's e.d.
pi_35755337
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:16 schreef PallominnoXIII het volgende:

[..]

Ja, toen moest hij mee.

Hebben ze nog niks gevonden, want hij was gewoon ontgrenst/d

Dan kunnen ze moeilijk de uitlaat/cilinder eraf halen.
Heb hem overigens gewoon terugekregen, na 2 weken, wat ik zelf lekker vlot vond
lol wat was de setup? en welke derbi?
pi_35755867
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Geen brommers, wel auto's e.d.
Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoel

@C2C, hij zei net ori ontgrensd
pi_35755959
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:02 schreef Alvilon het volgende:

[..]

Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoel

@C2C, hij zei net ori ontgrensd
o sorry lekker lomp
ori onbegrenst en dan een bank kaput krijgen
doe je goed maat
pi_35756505
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:06 schreef MaximumRush het volgende:
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1430007&TAAL=NL

Is zo'n ding nou alleen maar de helft van je poulie?? Want ik heb zo'n hele set nodig...
Niemand?
pi_35757036
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
Mijn Ditech liep 70/75@teller en had 1.5 kw


Nu rij ik 70cc Ditech
pi_35757305
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:29 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Mijn Ditech liep 70/75@teller en had 1.5 kw


Nu rij ik 70cc Ditech
die ditechs zijn echt veel te sterk
hoe hard loopt hij nu dan?
pi_35757735
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:02 schreef Alvilon het volgende:

[..]

Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoel

@C2C, hij zei net ori ontgrensd
Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelen

Maar tegen de tijd dat ik ooit op een schakel rij, rij ik allang motor. Nog maar een paar maandjes

En uhm... 70 @ 1.5kw? Heb je dan geen lamgedraaid blok?
pi_35757788
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:04 schreef C2C het volgende:

[..]

o sorry lekker lomp
ori onbegrenst en dan een bank kaput krijgen
doe je goed maat
Idd, moet je nagaan hoe bagger die banken zijn

*maxrush, heb geen verstand van scoots Staat bij easyparts enz niks?
pi_35758278
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:43 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelen
Goh wat een ramp

Echt je doet net of het iets verschrikkelijks, of iets moeilijks of iets tijdrovends is, maar het val allemaal hartstikke mee, hoor, je weet gewoon niet waar je het over hebt....
pi_35758346
schakelen lijkt me gewoon leuk omdat het schakelen zelf leuk is.
lekker boeie dat het optrekken wat langer duurt enzo, tis gewoon kicken
pi_35758489
Het schakelen wat ik mee heb mogen maken vond ik kut, tijdrovend en nutteloos.

Automaatjes for the win Maar dat is schijnbaar smaak. Ik vind het nu een stuk fijner, ipv. dat ik RSI in mijn linkervoet en linkerhand krijg.
pi_35759075
Ander onderwerp:

Is het verboden om muziek te luisteren tijdens het brommerrijden? Zo ja, hoe verboden is dat dan, uitgedrukt in euro's
  zondag 5 maart 2006 @ 23:21:06 #96
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35759186
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:17 schreef 14.gif het volgende:
Ander onderwerp:

Is het verboden om muziek te luisteren tijdens het brommerrijden? Zo ja, hoe verboden is dat dan, uitgedrukt in euro's
Zou het niet weten, ik heb wel een keer oordopjes ingehad(van die gele) omdat mijn demperwol op het einde van zijn leven was

Enne, tja. die drollenbank was nogal gaar

Enne, het was een derbi senda SM.
pi_35759243
Ja, ik heb elke keer dat ik ben aangehouden nog muziek ingehad, en gewoon sneaky uit gedaan enzo, maarja, als het niet verboden is maakt het natuurlijk nx uit...
pi_35759453
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:34 schreef C2C het volgende:

[..]

die ditechs zijn echt veel te sterk
hoe hard loopt hij nu dan?
Weet ik niet precies , loopt namelijk teller uit (80 km/h teller) , ik gok zo 92/95km/h
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:43 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelen

Maar tegen de tijd dat ik ooit op een schakel rij, rij ik allang motor. Nog maar een paar maandjes

En uhm... 70 @ 1.5kw? Heb je dan geen lamgedraaid blok?
Nee hoor, ditech's trekken altijd veel kw's + elke rollerbank is anders. Bij de ene 1.5kw bij de andere misschien 1.2kw ofzo..
pi_35759555
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef Drifter__ het volgende:
Nee hoor, ditech's trekken altijd veel kw's + elke rollerbank is anders. Bij de ene 1.5kw bij de andere misschien 1.2kw ofzo..
O oke Ik vond het nogal raar, dat je 1.5kw nodig had om 70 te rijden

Ik rij al tegen de 50 met 0.4kw
pi_35764408
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:55 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Goh wat een ramp

Echt je doet net of het iets verschrikkelijks, of iets moeilijks of iets tijdrovends is, maar het val allemaal hartstikke mee, hoor, je weet gewoon niet waar je het over hebt....
Lees eens al zijn andere reactie, echt... er kom zoveel poep uit zijn mond dat hou je niet voor mogelijk. Zeiken over mensen die een mooiere scooter/motorlookalike kopen etc. etc. Joh, schenk er geen aandacht aan.



[ Bericht 6% gewijzigd door worldpimber op 06-03-2006 07:53:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')