Tjsa, ik dacht, laat ik het maar meteen zeggen, dan hebben we dat ook weer gehad...quote:
Honderden is zacht uitgedrukt. Ik heb geen kilometerteller, maar de keren dat ik getankt heb kan ik niet meer op 1 hand tellen. Minstens 20 tot 25 keer. En dat * 80-120km per tankbeurt... reken maar uit.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik wil je niet pesten hoormaar honderen is niet zoveel om ECHT ervaring op te doen
![]()
C2C > Ken je de Abraham Blankaartsingel, de Bombardonstraat en het fietspad bij de dierentuin?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:45 schreef C2C het volgende:
t ligt er maar net aan waar je rijd, als je alleen maar rechte stukken rijd helpt het niks, als je bochtige stukken of in gevaarlijk verkeer rijd is het een heel ander verhaal natuurlijk.
in welke plaatsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
C2C > Ken je de Abraham Blankaartsingel, de Bombardonstraat en het fietspad bij de dierentuin?
Die ken ik zelf maar wat goed
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:21 schreef Geqxon het volgende:
Amersfoort duh.
hoe moet ik dat nou wetenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:21 schreef Geqxon het volgende:
Amersfoort duh.
Omdat ik er vanuit ga dat jij die straten kent?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:27 schreef C2C het volgende:
[..]
ja maar hoe moet ik nou weten dat jij in amersfoort woont
Het verschil tussen een brommer en een scooter is aardig groot.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik reed anders gister met iets van 50 door de sneeuw hoor![]()
vrselijk eng.. maar zoooooo leuk![]()
en steeds met 20 vol remmen en dan gijjjjjjjjjjlden![]()
Misschien om dat dat amper te betalen isquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:43 schreef B_BOY het volgende:
wrom rijden hier zoveel mensen op een puchje of een tomosje
rijd gewoon een tzr net zoals 14.gif
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:43 schreef B_BOY het volgende:
wrom rijden hier zoveel mensen op een puchje of een tomosje
rijd gewoon een tzr net zoals 14.gif
als je met schakel standaart rijd dan ben je ook wel een lomperikquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:43 schreef Geqxon het volgende:
"Lekker schakelen"
Ik reed laatst naast een TZR met mijn standaard tomos. Ik gewoon volgas, wat voor mij normaal optrekken betekend. Kijk ik zo naast me, hij telkens schakelen, ik hoorde hem wel 4 keer schakelen. En hij bleef gewoon rustig naast me rijden, hij ging mij niet eens vol voorbijIk dus vet chill gewoon me handje op het gas leunen, en hij allemaal met de koppeling enzo klooien
![]()
![]()
Maar dat kwam omdat hij een kneus was. Voorbeeld: bij de rotonde (holkerweg / paladijnenweg) kwam er een bus en hij ging 30 meter van te voren afremmen. Toen ben ik hem voorbij gegaan en ben ik over het fietspad doorgereden. Sukkel
Lomperik? Ik kan het best begrijpen dat hij geen zin heeft in boetes.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:50 schreef C2C het volgende:
[..]
als je met schakel standaart rijd dan ben je ook wel een lomperik
die dingen horen 80 oid te rijen.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:43 schreef B_BOY het volgende:
wrom rijden hier zoveel mensen op een puchje of een tomosje
rijd gewoon een tzr net zoals 14.gif
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:50 schreef C2C het volgende:
[..]
als je met schakel standaart rijd dan ben je ook wel een lomperik
die dingen horen 80 oid te rijen.
Of hij is gewoon standaard.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:00 schreef MaximumRush het volgende:
Als je een brommer niet kan inhalen dan kan je gewoon niet schakelen. Of dan heb je polio aan je rechterhand waardoor die niet ver genoeg draait.
Als je er met de auto 80 mag rijden mag je er met de brommer helemaal niet op...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:04 schreef Geqxon het volgende:
Op die boerenweggetjes, mag je daar niet met de auto standaard 80 rijden? Terwijl daar met je brommer 40 moet rijden?
Rij je daar lekker in de spits van stoplicht naar stoplicht. Eerst 4 versnellingen ophoog, en daarna weer 4 omlaag. Geef mij dan maar een lekkere 2 speed, lekker lui gewoon gas open en gas los.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:03 schreef 14.gif het volgende:
Standaard rijden op een schakelbrommer is sowieso een hel![]()
Geef mij maar een ontgrensde schakelbrommerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Rij je daar lekker in de spits van stoplicht naar stoplicht. Eerst 4 versnellingen ophoog, en daarna weer 4 omlaag. Geef mij dan maar een lekkere 2 speed, lekker lui gewoon gas open en gas los.
3000 euro valt toch nog wel mee. tis inderdaad ff sparen maarja hij verliest ook niet zo heel snel zijn waarde. indien je de kappen heel houd. . en koop anders gewoon een mtx ofzo. ook tien keer bruter dan een puch en voor 500 euro heb je er 1`. nog voor 200 euro aan versleutelen en je hebt een goeie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:00 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Misschien om dat dat amper te betalen is
Geef mijn geld liever aan iets anders uit![]()
Schakelen is beter man. en ik weet niet hoor maar op de meeste stukken hoef je echt niet veel te schakelen gewoon volle bak gas geven. alleen in t centrum van een grote stad ist kut.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:11 schreef Geqxon het volgende:
Geef mij maar een opgefokte 2-speed automaat of variomaat. Veel chiller man. Schakelen zuigt, krijg je lamme handen van en met je schakelt je helemaal suf
Als je veelal vol gas geeft, wat heb je dan aan schakelen? Op een motor is het handig, maar als je max 80km/h gaat is het kut. Moet je 4 keer schakelen (a 0.5-1 seconde per keer) om op je top te komen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:13 schreef B_BOY het volgende:
[..]
Schakelen is beter man. en ik weet niet hoor maar op de meeste stukken hoef je echt niet veel te schakelen gewoon volle bak gas geven. alleen in t centrum van een grote stad ist kut.
??quote:
als je een plaatje van je brommert paast zet ik je er ff bijquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:41 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ben ik geen vaste klant?
En trouwens schakel brommers zijn beter dan automaatjes, dan heb je tenminste wat te doen tijdens het rijden.
Moet je een brommer hebben dan?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:12 schreef C2C het volgende:
[..]
als je een plaatje van je brommert paast zet ik je er ff bij
Die nieuwe nummerplaat? Of gewoon dat oude plaatje?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:26 schreef C2C het volgende:
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo?
Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:26 schreef C2C het volgende:
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo?
Nee, als passagierquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:15 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Moet je een brommer hebben dan?
Nouja ik heb er wel 2, maar ik ben er mee bezig
@ Qeqxon, rij jij auto dan?
Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
[..]
Nee, als passagierMaar die gast was echt een josti man
Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij nooit meer zo hard door een woonwijk durft te rijden. Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij die sjitta weg doet en een echte brommer kooptquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:22 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is...![]()
ja tuurlijk maar mijn vraag was of je daar dan een boete voor krijgt of niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bentquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef Geqxon het volgende:
Gast, voor 3000 euro heb je al een leuke 2ehands ZX6RDan wacht ik wel even
En een MTX? Als je zoiets koop dan moet je toch echt kunnen sleutelen. En als je goed kunt sleutelen doe je meestal een MBO Werktuigbouwkunde. En als je dat doet ben je pauper.
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:34 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bent
mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatjequote:Op zondag 5 maart 2006 00:43 schreef Geqxon het volgende:
Je verzekeringsplaatje moet er hoe dan ook op. Lijkt mij wel logisch he
Hij moet er echt op, misschien is de boete trouwens geen 65¤, want dat kan wel eens zijn als je geen verzekering hebt.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:13 schreef C2C het volgende:
[..]
mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatje
* iets met controle over je voertuig enzoquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je veelal vol gas geeft, wat heb je dan aan schakelen? Op een motor is het handig, maar als je max 80km/h gaat is het kut. Moet je 4 keer schakelen (a 0.5-1 seconde per keer) om op je top te komen.
Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:20 schreef Alvilon het volgende:
[..]
* iets met controle over je voertuig enzo![]()
Heb je ut wel eens geprobeerd?
Met hetzelfde vermogen ja..quote:Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
Hmm. het zal altijd een kwestie van smaak blijvenquote:Op zondag 5 maart 2006 19:14 schreef Geqxon het volgende:
Och ja. Mijn mening (en dus geen feit) blijft dat schakelen met een topsnelheid van 80 en zelfs 100 onzin is. Zoveel kracht heb je niet dat je het moet verspreiden over 4 versnellingen.
Tuurlijk, voor sprinten zal het misschien wat beter zijn. Maar als ik mag kiezen tussen een variomaat / automatic en schakelen, dan kies ik zeker voor een variomaat / automatic. Daar heb ik die 1 seconde die ik extra nodig heb voor de topsnelheid er zeker wel voor over.
Nog voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over schakelracers, geen schakelcrossers. Daar is het een heel ander verhaal.
door de variomaat dus.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik mij wel afvraag is waarom je bij sprintjes alleen maar scooters ziet, en bijna geen schakelsHeeft dat dan een andere rede?
Komt omdat er geen fuck klopt van de drollenbank, ze gebruiken een of andere gare formule waar geen ene drol van kloptquote:Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
dat lijkt me wel masterlijkquote:Op zondag 5 maart 2006 19:55 schreef PallominnoXIII het volgende:
[..]
Komt omdat er geen fuck klopt van de drollenbank, ze gebruiken een of andere gare formule waar geen ene drol van klopt
Maar een di-tech heeft sowiezo meer vermogen als een carbarateur scooter.
Mijn derbi heeft ooit eens een hele drollenbank kapot gedraait![]()
Rot zelf toch opquote:Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
Tuurlijk krijg je dan een boete. Hogere snelheid is meer vermogen.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
bla, bla bla, bla die bla die bla...
Je hebt zelf nog niet zoveel schakel gereden?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:37 schreef Geqxon het volgende:
Begrijpelijk. Er zijn echter maar weinig punten waar ik met mijn automatic handmatig zou willen schakelen. De enige waar ik zo 123 op kan komen is dat hij bij het de-acceleren iets te laat terug schakelt, maar dat heeft ook weer zijn voordelen.
Ja, toen moest hij mee.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:11 schreef C2C het volgende:
[..]
dat lijkt me wel masterlijk
maar moest ie toen niet weg voor onderzoek ofzo?
Geen brommers, wel auto's e.d.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:46 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Je hebt zelf nog niet zoveel schakel gereden?
Op bepaalde punten een sterke powerband tot je beschikking hebben, en die ook gebruiken.
Das gewoon tof![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 21:16 schreef PallominnoXIII het volgende:
[..]
Ja, toen moest hij mee.![]()
Hebben ze nog niks gevonden, want hij was gewoon ontgrenst/d
Dan kunnen ze moeilijk de uitlaat/cilinder eraf halen.![]()
Heb hem overigens gewoon terugekregen, na 2 weken, wat ik zelf lekker vlot vond![]()
Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoelquote:
o sorry lekker lompquote:Op zondag 5 maart 2006 22:02 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoel
@C2C, hij zei net ori ontgrensd
Niemand?quote:Op zondag 5 maart 2006 21:06 schreef MaximumRush het volgende:
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1430007&TAAL=NL
Is zo'n ding nou alleen maar de helft van je poulie?? Want ik heb zo'n hele set nodig...
Mijn Ditech liep 70/75@teller en had 1.5 kwquote:Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
die ditechs zijn echt veel te sterkquote:Op zondag 5 maart 2006 22:29 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Mijn Ditech liep 70/75@teller en had 1.5 kw
Nu rij ik 70cc Ditech![]()
Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelenquote:Op zondag 5 maart 2006 22:02 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Dan moet je echt op een leuke schakel stappen, dan snap je gelijk wat ik bedoel
@C2C, hij zei net ori ontgrensd
Idd, moet je nagaan hoe bagger die banken zijnquote:Op zondag 5 maart 2006 22:04 schreef C2C het volgende:
[..]
o sorry lekker lomp
ori onbegrenst en dan een bank kaput krijgen
doe je goed maat
Goh wat een rampquote:Op zondag 5 maart 2006 22:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelen
Zou het niet weten, ik heb wel een keer oordopjes ingehad(van die gele) omdat mijn demperwol op het einde van zijn leven wasquote:Op zondag 5 maart 2006 23:17 schreef 14.gif het volgende:
Ander onderwerp:
Is het verboden om muziek te luisteren tijdens het brommerrijden? Zo ja, hoe verboden is dat dan, uitgedrukt in euro's![]()
Weet ik niet preciesquote:Op zondag 5 maart 2006 22:34 schreef C2C het volgende:
[..]
die ditechs zijn echt veel te sterk
hoe hard loopt hij nu dan?
Nee hoor, ditech's trekken altijd veel kw's + elke rollerbank is anders. Bij de ene 1.5kw bij de andere misschien 1.2kw ofzo..quote:Op zondag 5 maart 2006 22:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zou er toch echt niet moeten denken dat ik bij het jakkeren van stoplicht naar stoplicht 8 keer moet schakelen
Maar tegen de tijd dat ik ooit op een schakel rij, rij ik allang motor. Nog maar een paar maandjes
En uhm... 70 @ 1.5kw? Heb je dan geen lamgedraaid blok?
O okequote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef Drifter__ het volgende:
Nee hoor, ditech's trekken altijd veel kw's + elke rollerbank is anders. Bij de ene 1.5kw bij de andere misschien 1.2kw ofzo..![]()
Lees eens al zijn andere reactie, echt... er kom zoveel poep uit zijn mond dat hou je niet voor mogelijk. Zeiken over mensen die een mooiere scooter/motorlookalike kopen etc. etc. Joh, schenk er geen aandacht aan.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:55 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Goh wat een ramp![]()
Echt je doet net of het iets verschrikkelijks, of iets moeilijks of iets tijdrovends is, maar het val allemaal hartstikke mee, hoor, je weet gewoon niet waar je het over hebt....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |