abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35721276
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:26 schreef C2C het volgende:
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo?
Die nieuwe nummerplaat? Of gewoon dat oude plaatje?

De nieuwe is nog niet verplicht, die oude moet je sowieso hebben, anders 65¤ boete.
pi_35721350
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:26 schreef C2C het volgende:
hoe zit dat nou met al die kontjes van die brommerts, ik zie veel brommers zonder nummerplaat, krijg je dan geen boete ofzo?
Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:15 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Moet je een brommer hebben dan?

Nouja ik heb er wel 2, maar ik ben er mee bezig

@ Qeqxon, rij jij auto dan?
Nee, als passagier Maar die gast was echt een josti man
pi_35721473
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
[..]

Nee, als passagier Maar die gast was echt een josti man
Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is...
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_35725065
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:22 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Die kerel schrikt zich natuurlijk helemaal de tering omdat ie net tegen een auto geklapt is...
Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij nooit meer zo hard door een woonwijk durft te rijden. Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij die sjitta weg doet en een echte brommer koopt



Hier is de situatieschets. Wij (auto) reden uit een steeg, en hij wou die steeg inrijden met minsten 30 a 40 km/h. Hij sneed de bocht zo erg dat hij bijna met zijn stuur tegen de muur kwam. En dat terwijl er uit dat steegje prima auto's kunnen komen
pi_35727104
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Misschien even eraf geschroeft omdat het mooi staat?
ja tuurlijk maar mijn vraag was of je daar dan een boete voor krijgt of niet.

ayaxola zegt van wel, naja 65 pleuro's is wel wat veel
pi_35728120
Je verzekeringsplaatje moet er hoe dan ook op. Lijkt mij wel logisch he
pi_35734311
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef Geqxon het volgende:
Gast, voor 3000 euro heb je al een leuke 2ehands ZX6R Dan wacht ik wel even

En een MTX? Als je zoiets koop dan moet je toch echt kunnen sleutelen. En als je goed kunt sleutelen doe je meestal een MBO Werktuigbouwkunde. En als je dat doet ben je pauper.
Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bent
pi_35734985
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:34 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Plis koop geen ZX-6R tenzij je geestelijk eindelijk volgroeid bent
pi_35735283
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:43 schreef Geqxon het volgende:
Je verzekeringsplaatje moet er hoe dan ook op. Lijkt mij wel logisch he
mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatje
pi_35735610
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:13 schreef C2C het volgende:

[..]

mij lijkt dat ook logisch, maar omdat ik toch vaak brommers zie rijden zonder plaatje
Hij moet er echt op, misschien is de boete trouwens geen 65¤, want dat kan wel eens zijn als je geen verzekering hebt.
pi_35739804
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als je veelal vol gas geeft, wat heb je dan aan schakelen? Op een motor is het handig, maar als je max 80km/h gaat is het kut. Moet je 4 keer schakelen (a 0.5-1 seconde per keer) om op je top te komen.
* iets met controle over je voertuig enzo

Heb je ut wel eens geprobeerd?
pi_35746808
Drukt me pa even me poulie in elkaar tussen een bankschroef...
pi_35748862
Al hoewel, ik heb in mei 2005 ook rondgereden met mijn 2004 plaatje

Was geen probleem trouwens.
pi_35748880
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:20 schreef Alvilon het volgende:

[..]

* iets met controle over je voertuig enzo

Heb je ut wel eens geprobeerd?
Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
pi_35748936
Ik ga dan ook 100 ipv 80, he
pi_35749029
Zelfs met max 100km/h is het onzin. Een beetje motor trekt het tot 100 in zijn 1. Jij hebt dan al 4 vermogendipjes gehad, omdat je dan al 4 keer heb moeten schakelen.

Een variomaat is met hetzelfde vermogen en dezelfde vertanding vele malen sneller, omdat deze een veel vloeiender vermogenslijn heeft. Met een schakelbrommer heb je telkens die dipjes bij het schakelen.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:57:34 #67
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35749070
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ach rot toch op. Met een max van 80km/h is schakelen dikke onzin, en is een variomaat met hetzelfde vermogen veel maar dan ook veel sneller.
Met hetzelfde vermogen ja..

Een ontgrensde schakelbrommer met een AM6 blok gaat dik over de 2.0kw.

Een ontgrensde scooter met bijv min. hor. niet.

M.a.w. een schakel snel laten gaan is heel goedkoop, kost je eigenlijk niks.

Wat je vergeet is, dat een schakel die steeds in zijn powerband blijft(kan als je goed kan schakelen)veel sneller accelereert, want een variomaat blijft continu op 1 toerental, het piekvermogen toerental hangen, je hebt dus geen/weinig voordeel van toeren.

Een variomaat met een schakel vergelijken is peren met bakstenen vergelijken, nog krommer als appels en peren want hoe ze werken is heel anders

Plus het gekut met veertjes, en rolletjes. alleen een perfect afgestelde variomaat kan snel zijn, of je moet een ubersetup hebben zodat dat niet eens meer uitmaakt.
Want met je ''dipjes'' ... scooters hebben daar veel meer last van..

Malossi multidip, iemand? want van de 0-10 snel, dan sloom, dan weer snel, dan weer sloom, en da's met een normale vario vaak ook. tenzei je hem afgestelt heb, maar dan geld het bovenstaande verhaaltje weer.

[ Bericht 13% gewijzigd door PallominnoXIII op 05-03-2006 19:03:36 ]
pi_35749319
2 verschillende motorblokken kun je prima vergelijken, aangezien het vergelijkingsmateriaal in dezeflde eenheden gemeten kan worden.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:07:13 #69
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35749340
De werking ervan niet

Ja ok, er is een ontploffing en hij duwt je vooruit, maar op welke manier is een 2e.
pi_35749511
Och ja. Mijn mening (en dus geen feit) blijft dat schakelen met een topsnelheid van 80 en zelfs 100 onzin is. Zoveel kracht heb je niet dat je het moet verspreiden over 4 versnellingen.

Tuurlijk, voor sprinten zal het misschien wat beter zijn. Maar als ik mag kiezen tussen een variomaat / automatic en schakelen, dan kies ik zeker voor een variomaat / automatic. Daar heb ik die 1 seconde die ik extra nodig heb voor de topsnelheid er zeker wel voor over.

Nog voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over schakelracers, geen schakelcrossers. Daar is het een heel ander verhaal.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:17:01 #71
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35749577
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:14 schreef Geqxon het volgende:
Och ja. Mijn mening (en dus geen feit) blijft dat schakelen met een topsnelheid van 80 en zelfs 100 onzin is. Zoveel kracht heb je niet dat je het moet verspreiden over 4 versnellingen.

Tuurlijk, voor sprinten zal het misschien wat beter zijn. Maar als ik mag kiezen tussen een variomaat / automatic en schakelen, dan kies ik zeker voor een variomaat / automatic. Daar heb ik die 1 seconde die ik extra nodig heb voor de topsnelheid er zeker wel voor over.

Nog voor de duidelijkheid: Ik heb het dus over schakelracers, geen schakelcrossers. Daar is het een heel ander verhaal.
Hmm. het zal altijd een kwestie van smaak blijven

En ja, voor crossers is het wel beter, trekkracht enzo
pi_35749615
Wat ik mij wel afvraag is waarom je bij sprintjes alleen maar scooters ziet, en bijna geen schakels Heeft dat dan een andere rede?
pi_35749777
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
pi_35749820
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik mij wel afvraag is waarom je bij sprintjes alleen maar scooters ziet, en bijna geen schakels Heeft dat dan een andere rede?
door de variomaat dus.
tis makkelijk, puch zip, 70 cc leuke setup erbij en je trekt zo ongeveer alle schakels er uit.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:55:23 #75
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_35750826
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:22 schreef C2C het volgende:
een vriend van me heeft de nieuwste aprilia sr ditech....
hij had hem dus helemaal ontgenst: 1.5 kw.. dikke boete natuurlijk. (90)
toen had hij hem 75 lopen toen had hij 1.4 kw, toen 65 en toen had hij 1.3 (op testbank de 2 en 3e keer)
nu loopt hij weer standaart omdat het veel te duur is, gewoon 55 ong.. het opvoeren is gedaan door de dealer dmv gameboy
ik vraag me dus af hoe dit kan, dat ding moet toch gewoon 65 kunnen rijden onder de 1 kw? of is dat een ditech probleem?
nu mijn andere vraag, ik heb dus een jetforce injectie, die van mij trekt zelfs nog iets sneller op als die van hem (terwijl hij op 2 brommers na alle anderen er uit trok/trekt) alleen op de lange afstand trekt hij mij er uit omdat die van hem 2 km sneller loopt.
nu vraag ik mij dus af of ik het zelfde gezeik op de rollerbank krijg als hem als bij mij de varioplaat er uit haal en hem 70 laat lopen.
ik heb daar namelijk niet zo'n zin in maar wil wel wat harder
Komt omdat er geen fuck klopt van de drollenbank, ze gebruiken een of andere gare formule waar geen ene drol van klopt
Maar een di-tech heeft sowiezo meer vermogen als een carbarateur scooter.
Mijn derbi heeft ooit eens een hele drollenbank kapot gedraait
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')