abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35627445
quote:
Bos: Ik word de nieuwe premier

Wouter Bos gaat er vanuit dat zijn Partij van de Arbeid (PvdA) de grootste partij wordt bij de parlementsverkiezingen van 2007. Hij is er dan ook van overtuigd dat hij over een dik jaar de nieuwe premier van Nederland zal zijn. De PvdA-leider zei dit in een interview met RTL Nieuws.

Bos is zelfs al voorzichtig begonnen met de voorbereidingen voor zijn nieuwe kabinet. "Ik zal mensen moeten zoeken, daar ben ik al mee bezig." Mocht het CDA van premier Balkenende toch de grootste partij worden, ziet Bos het niet zitten om in dat kabinet te gaan zitten. "Dat is geen gedachte waar ik warm van word", aldus de PvdA-leider. Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond komt de PvdA uit op 48 zetels in de Tweede Kamer, tegen 34 zetels voor de CDA.

Als Bos premier wordt, hoeft zijn salaris niet hoger te liggen dan de 10 procent boven het huidige niveau, zo zei hij. Het kabinet-Balkenende heeft voorgesteld om in een volgende regeerperiode de salarissen met 30 procent te verhogen. Dit voorstel kwam naar aanleiding van aanbevelingen van de commissie-Dijkstal, die stelt dat een ambtenaar nooit meer mag verdienen dan zijn politieke baas, de minister.
Bron: Fok

Wat een arrogante kwal. Alsof de verkiezingen er niet meer toe doen. Hij weet nu al zeker dat de meeste Nederlanders voor hem zullen gaan stemmen over 1,5 jaar.

Hoogmoed komt voor de val hoop ik toch maar..
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_35627701
Is hij iig niet schadelijk meer als Tweede Kamer lid.
  Redactie Frontpage woensdag 1 maart 2006 @ 23:32:43 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35627746
Mijn stem heeft ie
pi_35627948
quote:
"Vergis u niet: Ik word de nieuwe minister-president van dit land"

Na afloop van vergadering van de partijtop van Leefbaar Nederland in het schamele apartement van Kay van der Linde, boven een kantoor in Hilversum, terwijl Fortuyn wegreed in de Daimler met een opgestoken wijsvinger uit het rechter achterraam gestoken, 10 februari 2002

Ook wel leuke quote van Bos "Ik hoef maar 10% meer te verdienen bovenop m'n 125k euri"
pi_35628039
Mijn stem heeft Wouter ook

Ik vind het leuk om te zien en te horen in dat interview dat hij zo zelfverzekerd is, des te meer reden heb ik om op hem te stemmen !

Wouter Bos
  Redactie Frontpage woensdag 1 maart 2006 @ 23:41:46 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35628065
Ik denk dat het CDA met deze slogan komt:

Laat Balkenende het Karwei afmaken
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:42:00 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35628076
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:38 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ook wel leuke quote van Bos "Ik hoef maar 10% meer te verdienen bovenop m'n 125k euri"
R.I.P Pim Fortuyn

't Is niet te hopen dat Wouter Boskabouter (even lachen allemaal) echt MP wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35628315
Wouter Bos is oké .
pi_35628316
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

R.I.P Pim Fortuyn

't Is niet te hopen dat Wouter Boskabouter (even lachen allemaal) echt MP wordt.
Tis duidelijk dat jij dus niet op hem stemt
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:50:33 #10
53267 TC03
pi_35628381
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:48 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Tis duidelijk dat jij dus niet op hem stemt
Idd.
pi_35628408
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Idd.
Why not
pi_35628421
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:51 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Why not
Het is een linkse hond.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:52:23 #13
53267 TC03
pi_35628448
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:51 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Why not
Waarom wel? 't Is een linkse hond zoals bovenstaande user mooi omschreef.
pi_35628456
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:51 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Het is een linkse hond.
Zijn we toch allemaal
pi_35628474
Daar moet je toch niet aan denken, mooie Woutertje als premier.
pi_35628512
Wat nou als hij een dodelijk ongeluk krijgt? Wordt ie dan nog steeds MP?
Zou wel gruwelijk zijn
*ziet een beeld van de prime-minister of the Dutch bij de EU-vergaderingen
Extremistisch gematigd.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:57:06 #17
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628614
Links aan de macht = inkomensbelasting hoogste schijf naar 72%... das toch absurd!?
Elke 100 euro die je verdient, 72 naar de staat. Top baan, top inkomen, laten we zeggen 100.000 bruto per jaar. links aan de macht: hou je 28.000 Netto over. Voor een TOP baan!!!

Waarom zou je dan in gódsnaam nog moeite doen om als werknemer je voor je bedrijf in te spannen in de hoop ooit promotie te maken...? Met een minder inkomen hou je gegarandeerd netto véél meer over...

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_35628724
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef EsDe het volgende:
Links aan de macht = inkomensbelasting hoogste schijf naar 72%... das toch absurd!?
Niet echt naar waarheid. Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60% naar 52%.
quote:
Elke 100 euro die je verdient, 72 naar de staat. Top baan, top inkomen, laten we zeggen 100.000 bruto per jaar. links aan de macht: hou je 28.000 Netto over. Voor een TOP baan!!!
Het gaat over de hoogste schijf. Niet over het hele inkomen.
pi_35628732
wordt dit weer een "bash-links" topic?
Extremistisch gematigd.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:01:08 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35628767
Maar goed, Wiegel doet ook een gooi dus dat wordt spannend.
pi_35628768
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:00 schreef P8 het volgende:
wordt dit weer een "bash-links" topic?
Ga janken in het feedback topic dan. Boeheooeheoe, ze gaan links bashen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:01:10 #22
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628769
En dit willen ze weer terugvoeren na 72% zodra ze aan de macht komen. Zei Jan (SP) zojuist, wat ondersteund wordt door Bos.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:01:58 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35628794
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef EsDe het volgende:

Waarom zou je dan in gódsnaam nog moeite doen om als werknemer je voor je bedrijf in te spannen in de hoop ooit promotie te maken...? Met een minder inkomen hou je gegarandeerd netto véél meer over...

dit is grote onzin. Die 72% geldt alleen over het bedrag boven een bepaalde grens.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35628800
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef EsDe het volgende:
En dit willen ze weer terugvoeren na 72% zodra ze aan de macht komen. Zei Jan (SP) zojuist, wat ondersteund wordt door Bos.
Lulkoek. De SP heeft dat in het programma staan, maar binnen de PvdA gaan eerder stemmen op voor verdere verlaging van het toptarief.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:02:19 #25
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628809
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:59 schreef Kozzmic het volgende:

Het gaat over de hoogste schijf. Niet over het hele inkomen.
Dat zeg ik toch? topinkomen = Hoogste schijf.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:03:28 #26
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628846
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dit is grote onzin. Die 72% geldt alleen over het bedrag boven een bepaalde grens.
Hoogste inkomensschijf voor de topinkomens. En is geen onzin, is 5 minuten geleden letterlijk zo gezegd door Jan marijnissen op TV (Barend en van dorp...of ander programma)
pi_35628869
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:02 schreef EsDe het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? topinkomen = Hoogste schijf.
Je zegt dat je van 100.000 bruto 28.000 netto overhoudt. Dat is gelul, aangezien zelfs de SP het percentage van 72 procent alleen wil doen gelden voor het gedeelte van het inkomen boven de vier ton o.i.d.

-edit- opgezocht; bedrag is 226.890 euro. Maar het gaat hier niet over Marijnissen, maar over Bos.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:05:46 #28
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35628919
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:03 schreef EsDe het volgende:

[..]

Hoogste inkomensschijf voor de topinkomens. En is geen onzin, is 5 minuten geleden letterlijk zo gezegd door Jan marijnissen op TV (Barend en van dorp...of ander programma)
er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_35628964
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:05 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.
Was die shizzle niet per jaar?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:07:11 #30
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35628986
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:06 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Was die shizzle niet per jaar?
jah uiteraard lijkt me logisch. schrijffout
pi_35628998
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ga janken in het feedback topic dan. Boeheooeheoe, ze gaan links bashen.
het is meer zo dat elk topic wat over politiek gaat, een links-rechts discussie wordt. En daar heb ik in mijn Fok!-tijd al meer dan genoeg van gezien.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:08:03 #32
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35629022
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je zegt dat je van 100.000 bruto 28.000 netto overhoudt. Dat is gelul, aangezien zelfs de SP het percentage van 72 procent alleen wil doen gelden voor het gedeelte van het inkomen boven de vier ton o.i.d.
Hmm als dat zo is trek ik me woorden terug, maar stel het geld alleen voor > 400.000, dan nog vind ik het te triest voor woorden. Als het nou over zo'n hoofd van een goede doelen organisatie gaat, OK. Die heeft (naar mijn mening) 't recht gewoon niet mensen enkele euro's per maand te vragen als die zelf een salaris van > 100.000 int per jaar. Maar voor de rest, die mensen krijgen niet voor jan-lul zo'n salaris. En bovendien, deze groep met groot vermogen zet ook nét ff bakken met geld meer om per jaar dan de onder-modaal inkomens. Gewoon afblijven dus. Niks inkomensverschillen verkleinen.
pi_35629053
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:07 schreef P8 het volgende:

[..]

het is meer zo dat elk topic wat over politiek gaat, een links-rechts discussie wordt. En daar heb ik in mijn Fok!-tijd al meer dan genoeg van gezien.
We kunnen ook nog overschakelen op allochtonen.
pi_35629091
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef EsDe het volgende:

[..]

Hmm als dat zo is trek ik me woorden terug, maar stel het geld alleen voor > 400.000, dan nog vind ik het te triest voor woorden. Als het nou over zo'n hoofd van een goede doelen organisatie gaat, OK. Die heeft (naar mijn mening) 't recht gewoon niet mensen enkele euro's per maand te vragen als die zelf een salaris van > 100.000 int per jaar. Maar voor de rest, die mensen krijgen niet voor jan-lul zo'n salaris. En bovendien, deze groep met groot vermogen zet ook nét ff bakken met geld meer om per jaar dan de onder-modaal inkomens. Gewoon afblijven dus. Niks inkomensverschillen verkleinen.
Het gaat hier over Bos, en niet over Marijnissen. In het PvdA-programma wordt zelfs vlaktaks (één belastingpercentage) niet uitgesloten.

En zoals ik hierboven al zeg:
quote:
Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60% naar 52%.
pi_35629103
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

We kunnen ook nog overschakelen op allochtonen. [afbeelding]

die apen moeten het land uit, ze eten al mijn bananen op
Extremistisch gematigd.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:13:20 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_35629210
ik vind woutertje een schijnheilig gladjakkertje...

ach ja, PvdA: als ze in de oppositie zitten hebben ze de grootste smoel en weten ze wel hoe het allemaal wel moet, maar al die jaren dat ze aan de macht zijn geweest leveren je dingen op als de puinhopen van Paars
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:15:25 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629267
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef MikeyMo het volgende:

ach ja, PvdA: als ze in de oppositie zitten hebben ze de grootste smoel en weten ze wel hoe het allemaal wel moet, maar al die jaren dat ze aan de macht zijn geweest leveren je dingen op als de puinhopen van Paars
ach twee van jouw grote boosdoeners van paars zijn nog steeds (/alweer) aan de macht.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:15:43 #38
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35629277
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef MikeyMo het volgende:

Volledig mee eens

Zou haast denken dat 't merendeel hier in NED oogkleppen op heeft... het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:16:51 #39
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35629308
Ik hoop niet dat Bos minister president wordt. Dan zullen de mensen die hard werken voor hun geld meer moeten afdragen aan de staat.

Hij vindt namelijk dat het onrechtvaardig is dat mensen die veel gebruik maken van zorg, meer moeten betalen aan de zorg. Dat lijkt me eerlijk gezegd de meest logische zaak van de wereld. Als je in een groter huis wil wonen, moet je ook meer betalen.

Zie ook een berekening over zorgkosten in een ander topic PvdA de grootste: dan links kabinet!

En Wouter Bos wil graag ruimhartige sociale voorzieningen, zoals dat in Scandinavië het geval. Maar dat kost een hoop meer geld en dus zal de belasting omhoog moeten.

Maar volgens mij is het grootste probleem met de PvdA dat Wouter Bos wel vooruitstrevend is, maar de rest van de partij niet.

Aan de ene kant zit er in de PvdA een club mensen zoals Bos en Van Heemst die strenger wil zijn in het allochtonenbeleid. Aan de andere kant is er nog een zeer grote oude garde die eigenlijk het liefst niet over dit probleem praat.

Voor de buitenwereld blijft het een vraagteken wat de partij nu echt wil, mede omdat de politiek leider Wouter Bos feitelijk zeer weinig van zich laat horen.

Uitspraken van Wouter Bos, zoals:
quote:
Marokkanen die niets met onze samenleving hebben, kunnen beter weg gaan.
...zul je van de rest van de PvdA echt niet horen.

Maar het lijkt erop dat Wouter Bos (alleen hij?) wel heeft geleerd dat de bomen niiet tot in de hemel groeien. Eigen verantwoordelijkheid blijft belangrijk:
quote:
Mensen die wel kunnen werken maar dat vertikken, gaat hij keihard aanpakken [...] Harder optreden bijvoorbeeld tegen mensen die in de ww terechtkomen en weigeren te solliciteren. Die moeten een nieuwe baan accepteren.
En mensen moeten ook bezig blijven met scholing, als ze werkloos raken. Het is geen luilekkerland meer, ook niet als de PvdA aan de macht komt.

Niet alleen voor werkenden wordt het beleid van de PvdA strengen, ook voor scholieren:
quote:
De schooluitval in het vmbo wordt met vergaande middelen tegengegaan. Speciale spijbelrechters moeten leerlingen die vaak verzuimen aanpakken voordat ze in de goot belanden
en de uitzichtloze gevallen stuur ik zonder pardon naar internaten.
Maar ik blijf het nog steeds zeer de vraag vinden of deze uitspraken ook echt in praktijk gebracht kunnen worden. Wouter Bos kan het niet alleen doen, maar van de rest van de partij zie ik niet dat ze minder makkelijk zijn tegenover criminele allochtonen of mensen in het algemeen die zich niet inzetten.
pi_35629314
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:

[..]

Volledig mee eens

Zou haast denken dat 't merendeel hier in NED oogkleppen op heeft... het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen
Bos mag het toch wel eens zijn met de standpunten van andere partijen
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:18:00 #41
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629342
je vergeet dat je kunt KIEZEN om in een groot huis te wonen en daar meer voor te betalen, terwijl je er niet voor kunt kiezen om minder ziek te zijn. Je kunt niet zeggen van: hè, laat ik vandaag eens niet chronisch ziek zijn.
pi_35629344
De vorige keer was het fout toen ze allerlei uitspraken uitstelden. Nu zijn ze mooi op tijd en is het weer niet goed .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35629370
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:16 schreef SjonLok het volgende:
Ik hoop niet dat Bos minister president wordt. Dan zullen de mensen die hard werken voor hun geld meer moeten afdragen aan de staat.
vanaf hier ben ik gestopt met lezen
Extremistisch gematigd.
pi_35629414
Dan kun je je ook afvragen welke partij is nou dan wel goed ???

Aan elke politieke partij zitten wel hun min en hun plus punten !!!
pi_35629420
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:18 schreef DionysuZ het volgende:
je vergeet dat je kunt KIEZEN om in een groot huis te wonen en daar meer voor te betalen, terwijl je er niet voor kunt kiezen om minder ziek te zijn. Je kunt niet zeggen van: hè, laat ik vandaag eens niet chronisch ziek zijn.
Je kunt er ook niet voor kiezen dat je huis nooit in de fik vliegt. Toch krijg je echt geen nieuw huis van de overheid als dat gebeurt hoor, daar zul je je toch echt tegen moeten verzekeren.

En dan nog wat: ik kan er helemaal niet voor KIEZEN om een groot huis te kopen aangezien de overheid mij meer dan de helft van mijn inkomen afneemt en met haar woningbeleid de huizen onbetaalbaar heeft gemaakt.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:22:16 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35629451
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:

het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen
En Pim vertelde niet expres wat de massa wilde horen? Aan de ene kant Marokkaantjes neuken, aan de andere kant ze het land uit willen schoppen.

Het is helemaal niet zeker dat Pim premier zou zijn geworden, mensen stemden uit hem omdat ze de kieslijst verwarden met een condoleanceregister.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:22:59 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_35629469
Ik vraag me af, volgens mij wordt er ongeacht wie er regeert toch wel gezeken op hoe de regering het doet. Het is immers nooit goed.
[..]
pi_35629488
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:18 schreef du_ke het volgende:
De vorige keer was het fout toen ze allerlei uitspraken uitstelden. Nu zijn ze mooi op tijd en is het weer niet goed .
De uitspraken zijn het probleem niet, dat hij links is wel.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:23:55 #49
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629494
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je kunt er ook niet voor kiezen dat je huis nooit in de fik vliegt. Toch krijg je echt geen nieuw huis van de overheid als dat gebeurt hoor, daar zul je je toch echt tegen moeten verzekeren.

En dan nog wat: ik kan er helemaal niet voor KIEZEN om een groot huis te kopen aangezien de overheid mij meer dan de helft van mijn inkomen afneemt en met haar woningbeleid de huizen onbetaalbaar heeft gemaakt.
als jij er al niet voor kunt kiezen een groot huis te kopen, hoe moeten mensen die arm zijn met een chronische ziekte dan hun ziektekosten kunnen betalen? Gewoon sterven?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:24:16 #50
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629504
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:23 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

De uitspraken zijn het probleem niet, dat hij links is wel.
zo links is de pvda niet
pi_35629513
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:22 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me af, volgens mij wordt er ongeacht wie er regeert toch wel gezeken op hoe de regering het doet. Het is immers nooit goed.
Dan kan je net zo goed niet stemmen
pi_35629516
quote:
Klopt helemaal, maar als je dan voorstelt om de overheid af te schaffen, of op z'n minst zo klein mogelijk te maken krijg je de hoon van iedereen over je heen. Ook van de allergrootste kankeraars. Daar begrijp ik dus niks van.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:25:02 #53
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35629520
En nog een belangrijk speerpunt van Wouter Bos:

Hij wil voornamelijk de armoede uit de wereld helpen.

Dat is natuurlijk een nobel streven, maar wat mij betreft niet het belangrijkste (en al helemaal niet haalbaar volgens mij)
De grootste taak die Nederland de komende jaren te wachten staat, is ervoor zorgen dat Nederland weer een belangrijke speler in Europa wordt. Langzaam maar zeker zakt Nederland op alle ranglijsten weg. De Randstad presteert niet zo goed als andere grootstedelijke gebieden omdat de infrastructuur er niet is. Mensen zijn lui geworden omdat de staat alles voor ze regelde. Ons land is aantrekkelijk geworden voor gelukszoekers die weinig toegevoegde waarde hebben, terwijl mensen met kennis en mogelijkheden die zich echt willen inzetten voor een nieuw land liever voor bijvoorbeeld de VS of Japan kiezen. Ik heb liever dat Nederland in 2015 het “New York van Europese Unie” is.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:25:40 #54
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629534
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar als je dan voorstelt om de overheid af te schaffen, of op z'n minst zo klein mogelijk te maken krijg je de hoon van iedereen over je heen. Ook van de allergrootste kankeraars. Daar begrijp ik dus niks van.
ow ik ben het helemaal met je eens dat het ambtenarenapparaat te groot is en dat de bureaucratie veel te veel geld kost, onnodig.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:30:35 #55
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35629675
quote:
Klopt.

Ten eerste kan het altijd beter.
Ten tweede verandert de wereld continu, dus beleid van vandaag is morgen alweer verouderd of niet meer van toepassing of zelfs helemaal verkeerd.
Ten derde is er altijd een deel van de kiezers dat niet op partijen van de regerende coalitie heeft gestemd. Die zullen dus flink zeiken.
Ten vierde moet je de regering goed in de gaten houden, om te kunnen bepalen of ze gekke of verkeerde of goede dingen doen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:40:56 #56
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35629966
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:22 schreef SunChaser het volgende:

[..]

En Pim vertelde niet expres wat de massa wilde horen? Aan de ene kant Marokkaantjes neuken, aan de andere kant ze het land uit willen schoppen.

Het is helemaal niet zeker dat Pim premier zou zijn geworden, mensen stemden uit hem omdat ze de kieslijst verwarden met een condoleanceregister.
Offtopic + lariekoek
pi_35630104
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:30 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Klopt.

Ten tweede verandert de wereld continu, dus beleid van vandaag is morgen alweer verouderd of niet meer van toepassing of zelfs helemaal verkeerd.
Ten derde is er altijd een deel van de kiezers dat niet op partijen van de regerende coalitie heeft gestemd. Die zullen dus flink zeiken.
Ten vierde moet je de regering goed in de gaten houden, om te kunnen bepalen of ze gekke of verkeerde of goede dingen doen.
Stel ze gaan verkeerde dingen doen, hoe kom je daar zo snel achter of hoe merk je dat eigenlijk ?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:52:17 #58
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35630296
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:45 schreef Sander170 het volgende:
Stel ze gaan verkeerde dingen doen, hoe kom je daar zo snel achter of hoe merk je dat eigenlijk ?
Overal worden fouten gemaakt, bij mij thuis, bij jou thuis, op je werk en dus ook de regering. Dat is niet het probleem.

Wel is het van belang om de regering te controleren. Daar is de tweede kamer voor, maar ook de media en natuurlijk wij als burgers.

Het beste voorbeeld wat me nu te binnenschiet is de europese grondwet. Daar was (bijna) het totale kabinet van plan een (in de ogen van een groot deel van de NL bevolking) een fout te begaan. Door de openheid (die er gelukkig meestal is) wordt zo'n situatie duidelijk. Door het referendum was het heel direct mogelijk om invloed uit oefenen op de gang van zaken. Ook als er geen referendum is (bij andere besluiten) is het mogelijk om je mening te laten horen via opiniepagina's van kranten bijvoorbeeld, of interviewprogramma's en voor 'het gewonen volk' is er bijvoorbeeld de mogelijkheid tot demonstreren.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:56:37 #59
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_35630407
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:30 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Klopt.

true, ik merk nu ook dat een heleboel mensen niet meer zeiken op de buitenlanders omdat Verdonk haar werk (in hun ogen) goed doet. Maar ja, dan zoeken ze wel iets anders
[..]
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:01:05 #60
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35630509
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:56 schreef MikeyMo het volgende:
true, ik merk nu ook dat een heleboel mensen niet meer zeiken op de buitenlanders omdat Verdonk haar werk (in hun ogen) goed doet. Maar ja, dan zoeken ze wel iets anders
Dat is een goed voorbeeld.

Ik ben ook tevreden over dat het aantal kansarme immigranten steeds verder wordt teruggedrongen.

Maar dan ontstaat het volgende probleem: mensen die wel iets kunnen bijdragen aan Nederland (Chinezen, Indiërs, Engelsen of wie dan ook met een goede opleiding en een directe mogelijkheid tot werk in Nederland) die hebben heel veel moeite om hier binnen te komen, laat staan aan het werk te gaan. (Even kort door de bocht: het duurt minimaal een half jaar nadat je in Nederland bent aangekomen voordat je aan het werk mag)

En zo gaat het op tal van terreinen. Het grootste probleem wordt opgelost en dan wordt het een-na-grootste probleem het grootste probleem.
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 01:06:06 #61
8781 crew  Frutsel
pi_35630629
Wouter Bos...

als er iemand is die op dit moment misbruik maakt van de kiezers is het de PVDA wel....
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:19:46 #62
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35630955
Ik snap trouwens ook niet dat er zo sterk de nadruk wordt gelegd op armoede door de linkse partijen.

Armoede is iets dat speelt in 10% van de huishoudens. Dat is dus geen klein probleem. Maar het betekent ook gelijk dat voor 90% van de huishoudens hele andere zaken relevant zijn.

- Zoals hoe zorgen we dat Nederland leefbaar blijft
- dat nieuwe generaties kansen blijven houden
- dat er weer ruimte komt om lekker te kunnen wonen. En dus niet alleen met je balkonnetje boven de straat waar auto's rijden. Of dat er ruimte komt voor echte natuur waar mensen kunnen genieten van de bomen, planten en dieren en kunnen recreëren i.p.v. gesubsidieerde landbouwgrond in het groene hart
- dat als je je tante gaat bezoeken in amsterdam, dat je niet twee uur onderweg bent vanuit rotterdam door alle files
- dat we weer een leidende rol gaan spelen in Europa
- dat Nederland weer aantrekkelijk wordt voor buitenlandse bedrijven
- dat woningen betaalbaar blijven
- dat woningen in de steden vernieuwd blijven worden, zodat we niet met huizen uit de jaren 60 opgescheept blijven zitten
- dat iedereen die kan werken ook aan het werk gaat

etc.
pi_35631870
Voor de mensen die het een probleem vonden dat zo'n stuntel als Balkenende
de M.P. werd, ok klopt, is ook kut!

maar wees nu eerlijk
met Wouter Kots, staan we toch pas echt voor lul

die gozer knikt met iedereen mee, wat een lamme geit uh koe
pi_35631915
Links lullen
Rechts zakken vullen
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_35631924
Mocht Nederland daadwerkelijk zo stom zijn om op deze populistische windvaan te stemmen, dan wens ik hem veel succes. Wel moet "ie consequent zijn: Als Bos wint moet er een links kabinet komen mt SP, GL en/of Christenunie.

Een land krijgt de regering die het verdiend.
pi_35631954
Mjeh, ik denk dat hij t minst schadelijk is. Als Geert Wilders ooit aan de macht komt, dan deporteer ik mezelf alvast
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  donderdag 2 maart 2006 @ 02:41:27 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35631958
Ach, Wouter Bos is de enige man die de PvdA uit het linkse moeras zou kunnen weten te trekken. Weg uit de socialistische sloppenwijk; gewoon een liberale middenpartij, voor mijn part D'66 incluis.

Dan mag Marijnissen & zijn bende het verder uitzoeken daar in de pauperflank. Want met een beetje geluk en koopmansinzicht kiest ook GroenLinks eieren voor hun geld. (nu nog een naamsverandering)

Maar goed. Vooralsnog krijgt Bos mijn stem niet omdat hij té duidelijk geen positie kiest. De massiviteit van zijn potentiële achterban speelt hem duidelijk parten: hij durft geen keuzes te maken uit angst iemand (heel veel iemanden) voor het hoofd te stoten.
Beetje jammer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35631980
Trouwens al dat gehuil ook altijd, er zijn maar zó weinig mensen die echt genaaid worden door beslissingen die de regering maakt. Ik vraag me af of er hier iemand is wiens leven onmogelijk wordt gemaakt.. En dan heb ik t niet over een bal die nu 160k zal verdienen ipv 170k.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_35632033
Het treurige is dat zoveel mensen na een eventuele overwinning van Bos (god verhoede het) weer hevig teleurgesteld in de politiek zullen raken. Bos Loodst het volk vakkundig het Bos in door een zogenaamd vernieuwde PvdA voor te schotelen die in wezen helemaal niet bestaat. Achter Bos, zit gewoon de oude PvdA meuk die rustig wacht totdat er weer wat te besturen valt.
Klaas de Vries, Noorman Den Uyl:ze zijn er bijna allemaal nog.

Er is ook nog een (schramel) pluspunt: Bos is niet iemand die echte veranderingen te weeg zal brengen. In zijn boek spreekt hij over sociaal en eensgezind, maar de oplossingen geeft hij niet. Daarbij heeft hij geen leiderschapscapaciteiten (referendum kwestie) en waait (nu al) met alle winden mee als we bijvoorbeeld kijken naar de Afghanistan missie. Dit kan echter ook een gevaar vormen: de kans bestaat namelijk dat de PvdA regenten de macht achter de schermen zullen grijpen en hun paarse (tereur) beleid zullen voortzetten: om nog maar te zwijgen van een eventuele "coupe" door GL/SP. Maar goed, als dat is wat het land wil....

Bos is in ieder geval geen leider...
pi_35632182
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:51 schreef Tref het volgende:
Het treurige is dat zoveel mensen na een eventuele overwinning van Bos (god verhoede het) weer hevig teleurgesteld in de politiek zullen raken. Bos Loodst het volk vakkundig het Bos in door een zogenaamd vernieuwde PvdA voor te schotelen die in wezen helemaal niet bestaat. Achter Bos, zit gewoon de oude PvdA meuk die rustig wacht totdat er weer wat te besturen valt.
Klaas de Vries, Noorman Den Uyl:ze zijn er bijna allemaal nog.

Er is ook nog een (schramel) pluspunt: Bos is niet iemand die echte veranderingen te weeg zal brengen. In zijn boek spreekt hij over sociaal en eensgezind, maar de oplossingen geeft hij niet. Daarbij heeft hij geen leiderschapscapaciteiten (referendum kwestie) en waait (nu al) met alle winden mee als we bijvoorbeeld kijken naar de Afghanistan missie. Dit kan echter ook een gevaar vormen: de kans bestaat namelijk dat de PvdA regenten de macht achter de schermen zullen grijpen en hun paarse (tereur) beleid zullen voortzetten: om nog maar te zwijgen van een eventuele "coupe" door GL/SP. Maar goed, als dat is wat het land wil....

Bos is in ieder geval geen leider...
Dat wordt emigreren, wat ik je brom. .
I´m back.
pi_35632195
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:41 schreef Ringo het volgende:
Ach, Wouter Bos is de enige man die de PvdA uit het linkse moeras zou kunnen weten te trekken. Weg uit de socialistische sloppenwijk; gewoon een liberale middenpartij, voor mijn part D'66 incluis.

Dan mag Marijnissen & zijn bende het verder uitzoeken daar in de pauperflank. Want met een beetje geluk en koopmansinzicht kiest ook GroenLinks eieren voor hun geld. (nu nog een naamsverandering)

Maar goed. Vooralsnog krijgt Bos mijn stem niet omdat hij té duidelijk geen positie kiest. De massiviteit van zijn potentiële achterban speelt hem duidelijk parten: hij durft geen keuzes te maken uit angst iemand (heel veel iemanden) voor het hoofd te stoten.
Beetje jammer.
Jij wilt jezelf nog steeds laten overtuigen VVD te stemmen oid? .
I´m back.
pi_35632213
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat wordt emigreren, wat ik je brom. .
Aan de gebrekkige onderbouwing te zien moet jij haast wel Partij van de Arbeid stemmen...
pi_35632225
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:21 schreef Tref het volgende:

[..]

Aan de gebrekkige onderbouwing te zien moet jij haast wel Partij van de Arbeid stemmen...
Ho ho, ze kunen toch juist goed lullen bij die linksen? .
I´m back.
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:24:40 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35632235
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:19 schreef Ryan3 het volgende:
Jij wilt jezelf nog steeds laten overtuigen VVD te stemmen oid? .
Dat lijkt me nog steeds een heel respectabel streven.
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:26:34 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35632247
Overigens interesseert politiek me te weinig om me er écht druk over te maken. Ik heb gelukkig betere dingen aan mijn hoofd.
pi_35632253
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ho ho, ze kunen toch juist goed lullen bij die linksen? .
Alleen dat gebrek aan onderbouwing, die eeuwige onderbouwing.......
pi_35632256
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog steeds een heel respectabel streven.
Voor een ex-SP-er? dat was je toch enkele jaren geleden?
I´m back.
pi_35632262
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:27 schreef Tref het volgende:

[..]

Alleen dat gebrek aan onderbouwing, die eeuwige onderbouwing.......
dat zie je verkeerd denk ik. Ze lullen zoveel dat jij het niet meer kunt volgen en dan de conclusie trekt dat er geen onderbouwing aan vast zit. Of niet? .
I´m back.
pi_35632277
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

dat zie je verkeerd denk ik. Ze lullen zoveel dat jij het niet meer kunt volgen en dan de conclusie trekt dat er geen onderbouwing aan vast zit. Of niet? .

Ik ga slapen........
pi_35632284
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:30 schreef Tref het volgende:

[..]

Ik ga slapen........
Goed plan, zou ik ook moeten doen, om half 8 op, geloof ik. .
I´m back.
  donderdag 2 maart 2006 @ 06:41:10 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35632785
Zo'n uitspraak moet gewoon kunnen.

Ik vind 't wel grappig, een politicus in Nederland die een beetje 'stoer' loopt te doen.

Rock on Wouter.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35632841
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 06:41 schreef popolon het volgende:
Zo'n uitspraak moet gewoon kunnen.

Ik vind 't wel grappig, een politicus in Nederland die een beetje 'stoer' loopt te doen.

Rock on Wouter.
Toen Pim F. deze woorden uitsprak was het moedig, goed om je ambitie uit te spreken etc. bla bla. Maar goed, hij was rechts en dan mag het, bij een links politicus schijnt het anders te liggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:29:00 #83
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35632923
De vorige die dat zei ligt nu begraven in Italië. Misschien herhaalt de geschiedenis zich weer.
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:40:31 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35632970
Is het echt zo erg gesteld met de verhoudingen van dit Forum joh?

Wouter Bos ( ) wordt hier practisch verantwoordelijk gesteld voor het verkrachten van de toekomstige Nederlandsche welvaart, ik bedoel waar hebben we het over? De grote partijen staan allemaal rond het middenveld van het spectrum te voetballen dus het zal allemaal best mee vallen
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:37 schreef Tref het volgende:
Mocht Nederland daadwerkelijk zo stom zijn om op deze populistische windvaan te stemmen, dan wens ik hem veel succes. Wel moet "ie consequent zijn: Als Bos wint moet er een links kabinet komen mt SP, GL en/of Christenunie.

Een land krijgt de regering die het verdiend.
Wat is dat nou weer voor een onzin, alleen omdat Balkenende de wensen van een groot deel van het volk niet respecteerd bij het vormen van een kabinet betekend niet dat Wouter hetzelfde moet doen ofzo .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35633332
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:41 schreef Sander170 het volgende:
Mijn stem heeft Wouter ook

Ik vind het leuk om te zien en te horen in dat interview dat hij zo zelfverzekerd is, des te meer reden heb ik om op hem te stemmen !

Wouter Bos
Dit soort mensen moeten ze echt het kiesrecht afnemen

'Leuk om te zien en hij is zelfverzekerd' , daarom ga je toch niet op iemand stemmen joh? Ben jij wel helemaal wijs?? Volgens mij snap jij het niet helemaal, je stemt op iemand voor z'n uitgangsposities, niet op z'n uiterlijk , sukkel!

Pim draait zich volgens mij om in z'n graf als tie zou zien dat links aan de macht komt .. zou ik iig wel doen
pi_35633372
Wouter!
pi_35633397
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:44 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Pim draait zich volgens mij om in z'n graf als tie zou zien dat links aan de macht komt .. zou ik iig wel doen
Pim is nog lang niet uitgedraaid als ie ziet hoe mensen met zijn "gedachtengoed" zijn omgegaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:52:37 #88
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35633403
Wel een beetje triest om over jezelf zoiets te zeggen.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:58:34 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35633460
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Pim is nog lang niet uitgedraaid als ie ziet hoe mensen met zijn "gedachtengoed" zijn omgegaan.
Ach, je kan die knakker als betonboor gebruiken als ie elke keer een slag draait wanneer mensen denken "Zo heeft Pim het niet gewild" .
Vrijheid
pi_35633473
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat is zo, vooral als tie ziet wat er met zijn partij is gebeurt
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:00:44 #91
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35633491
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:36 schreef verzameldirk het volgende:
Links lullen
Hoe kom je van 'sociaal democratie' tot 'je mag niks verdienen'? Want dat verwijt maak je toch?
quote:
Rechts zakken vullen
Waarop baseer je de beschuldiging van exorbitante egoïstische zelfverrijking? Want die beschuldiging maak je toch?

Of is het gewoon een rijmpje napraten zonder enige connectie met het daadwerkelijke onderwerp?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:12:44 #92
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35633678
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:00 schreef Invictus_ het volgende:

Waarop baseer je de beschuldiging van exorbitante egoïstische zelfverrijking? Want die beschuldiging maak je toch?
Paul Rosenmöller, ken je die nog?
pi_35633682
Vreemd dat nog niemand hierover gevallen is, onlangs werd van Aartsen om eenzelfde uitspraak hier nogal arrogant gevonden.
quote:
." Mocht het CDA van premier Balkenende toch de grootste partij worden, ziet Bos het niet zitten om in dat kabinet te gaan zitten. "Dat is geen gedachte waar ik warm van word",
Maar goed, wat zei Wouter Bos gisterochtend nog in GMNL
quote:
Ik sluit bij voorbaat geen enkele partij uit
Wat een windbuil blijft het ook
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:17:38 #94
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35633745
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:12 schreef SjonLok het volgende:
Paul Rosenmöller, ken je die nog?
Zit Rosenmöller in het Wouter-Bos-pak?
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:18:41 #95
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35633755
Stem PVV (Wilders) en alles komt goed

t moet maar eens afgelopen zijn met die linkse kabinetten.
Tijd voor rechts om op te treden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_35633783
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:18 schreef Robbiej het volgende:
Misschien wel ja
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:20:50 #97
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35633790
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:17 schreef Invictus_ het volgende:

Zit Rosenmöller in het Wouter-Bos-pak?
Het ging over links lullen, rechts zakkenvullen. Weet je nog?
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:21:02 #98
127956 Robbiej
pi_35633794
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Misschien wel ja
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:21:39 #99
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_35633802
quote:

ga ik doen

pvda
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:23:39 #100
127956 Robbiej
pi_35633845
Het volgens mij ook veelal om de ouderen die stug bij links blijven. aangezien die toch nooit vaak op straat zijn. en geen benul hebben van wat er eigenlijk afspeelt... dat is het jammere er van. of toch maar leven van een uitkering. en alleen wonen. en voor de rest zitten weg te rotten voor de tv.
pi_35633875
quote:

Met welke linkse kabinetten moet het maar eens afgelopen zijn??? .
I´m back.
pi_35633908
Ryan3 je moet nu na al die jaren FOK! toch wel doorhebben dat er hier mensen zijn die de VVD zelfs links vinden.
pi_35633913
Mocht Bos met zijn club aan de macht komen dan wens ik NL veel succes in de komende jaren met het emigratieprobleem van vertrekkend vermogen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:28:13 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35633934
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met welke linkse kabinetten moet het maar eens afgelopen zijn??? .
De linkse rakkers van de CDA !
Vrijheid
pi_35633979
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:23 schreef Robbiej het volgende:
Het volgens mij ook veelal om de ouderen die stug bij links blijven. aangezien die toch nooit vaak op straat zijn. en geen benul hebben van wat er eigenlijk afspeelt... dat is het jammere er van. of toch maar leven van een uitkering. en alleen wonen. en voor de rest zitten weg te rotten voor de tv.
Helemaal mee eens!
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:30:03 #106
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35633980
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:20 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Het ging over links lullen, rechts zakkenvullen. Weet je nog?
Het ging over een opmerking gemaakt in deze thread; Rosenmöller heeft daar weinig mee te maken. Ik reageerde op de 'links lullen, recht vullen' stelling omdat ik een beetje het idee krijg dat het overal maar wordt neegekalkt door personen die geen benul hebben waar het over gaat; vandaar dat ik vroeg waarom die kreet specifiek in deze thread wordt gepost.
pi_35634072
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:27 schreef Chewie het volgende:
Ryan3 je moet nu na al die jaren FOK! toch wel doorhebben dat er hier mensen zijn die de VVD zelfs links vinden.
No shit.
I´m back.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:36:25 #108
127956 Robbiej
pi_35634115
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:30 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
ik zeg: 40+ers hun stemrecht ontnemen.
de jongeren zijn de toekomst.
pi_35634190
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:27 schreef Chewie het volgende:
pi_35634390
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:36 schreef Robbiej het volgende:

[..]

ik zeg: 40+ers hun stemrecht ontnemen.
de jongeren zijn de toekomst.
Das dan weer overdreven

maar idd, ik denk dat niemand kan ontkennen dat mensne van 70/80 nog enig idee heeft wat er nog in de samenleving gebeurt.
pi_35634456
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:48 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Das dan weer overdreven

maar idd, ik denk dat niemand kan ontkennen dat mensne van 70/80 nog enig idee heeft wat er nog in de samenleving gebeurt.
Behalve misschien als ze in een verzorgingshuis zitten en in de file staan om naar het toilet te kunnen? .
I´m back.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:51:04 #112
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35634469
quote:
[..]
Das dan weer overdreven

Aan de andere kant weten wij 'jonge broekies' ook geen flikker van wat er bij gepensioneerd Nederland aan de hand is.
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:34:34 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35635524
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:27 schreef Ryan3 het volgende:
Voor een ex-SP-er? dat was je toch enkele jaren geleden?
Ik ben nooit SP-er geweest. Ik zou hooguit op hen hebben gestemd. Maar zelfs dat niet.
pi_35636530
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben nooit SP-er geweest. Ik zou hooguit op hen hebben gestemd. Maar zelfs dat niet.
GL dan??? Staat me iets van bij iig. En uiteraard bedoel ik alleen stemmen...
I´m back.
pi_35636938
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:12 schreef Chewie het volgende:
Vreemd dat nog niemand hierover gevallen is, onlangs werd van Aartsen om eenzelfde uitspraak hier nogal arrogant gevonden.
[..]
De kans dat de VVD de grootste wordt is dan ook niet echt groot .

Maar wat is er nou zo erg aan de uitspraak dat als de PvdA de grootste wordt en gaat regeren dat hij dan de premier wordt dat is toch duidelijkheid voor de kiezer?
pi_35636988
quote:

Je hebt zin in een tweede LPF debacle? Dit land nog verder de stront in helpen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:38:33 #117
127956 Robbiej
pi_35637159
LPF is alleen gevallen doordat Fortuyn was geliquideerd. was dit niet gebeurd. ging het er nu heel anders aan toe.
pi_35637215
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:
LPF is alleen gevallen doordat Fortuyn was geliquideerd. was dit niet gebeurd. ging het er nu heel anders aan toe.
Ja, vooral in het Catshuis idd. Andere gordijnen en zo. .
I´m back.
pi_35637387
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans dat de VVD de grootste wordt is dan ook niet echt groot .
Nee, nu niet (al kan dat snel gaan VVD stond enkele maanden voor de verkiezingen in 2002 ook nog als grootste partij in de peilingen) maar doet verder niks af aan de selectieve verontwaardiging. De VVD dient als 1 van de grote 3 altijd aan te geven met wie ze eventueel zouden willen regeren en wie er kandidaat is voor MP.
quote:
Maar wat is er nou zo erg aan de uitspraak dat als de PvdA de grootste wordt en gaat regeren dat hij dan de premier wordt dat is toch duidelijkheid voor de kiezer?
Dat hij aangeeft dat hijzelf kandidaat is voor het premierschap vind ik lovenswaardig, niet dat hij in 1 dag zichzelf weer eens tegenspreekt (wat overigens ook wel zeer snel is voor Bos)
pi_35637442
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:
Geloof je het zelf? Het was een bij elkaar geraapt zooitje dat met fortuyn minder stemmen had gekregen en ongeveer net zo snel uit elkaar was gevallen.
pi_35637800
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, nu niet (al kan dat snel gaan VVD stond enkele maanden voor de verkiezingen in 2002 ook nog als grootste partij in de peilingen) maar doet verder niks af aan de selectieve verontwaardiging. De VVD dient als 1 van de grote 3 altijd aan te geven met wie ze eventueel zouden willen regeren en wie er kandidaat is voor MP.
[..]
Dat vind ik toch een beetje een overschatting van de VVD . En ze zijn er daar ook nog niet helemaal uit met de escapades van het orakel .
quote:
hij aangeeft dat hijzelf kandidaat is voor het premierschap vind ik lovenswaardig, niet dat hij in 1 dag zichzelf weer eens tegenspreekt (wat overigens ook wel zeer snel is voor Bos)
Tja dit is niet echt erg tegenspreken naar mijn idee. hij sluit geen partij uit, ook het CDA niet alleen wil hij niet als kleinere partner bij het CDA.
pi_35638990
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat vind ik toch een beetje een overschatting van de VVD .
Nee hoor gewoon puur kijken naar verkiezingsuitslagen en peilingen in het (recente) verleden.
quote:
En ze zijn er daar ook nog niet helemaal uit met de escapades van het orakel .
Nee de verkiezing voor de lijsttrekker van de VVD moet anders ook nog komen Maar verder is dit natuulijk nogal een zinloze opmerking van je Duke.
[..]
quote:
Tja dit is niet echt erg tegenspreken naar mijn idee. hij sluit geen partij uit, ook het CDA niet alleen wil hij niet als kleinere partner bij het CDA.
Kortom hij sluit dus wel een partij uit.
pi_35639132
Dan hebben we ook een Bush.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:34:45 #124
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35644121
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:59 schreef NightH4wk het volgende:
Dan hebben we ook een Bush.
Vergeef mij dat ik niet in jubelstemming verkeer
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:36:28 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35644188
Ik kan overigens nergens een direct citaat vinden zoals de diverse media wel gebruiken (de topictitel van dit topic meegerekend). Of is het enkel een verwijzing naar Fortuyn?

Anyway, zijn ambitie om premier te worden wisten wel al, en gezien de peilingen ligt het in de lijn der verwachting dat de PvdA de grootste partij wordt. Niet zo vreemd om daar al rekening mee te gaan houden dus. Persoonlijk vind ik het vooruitlopen niet erg jovel en doet mij ook denken aan Fortuyn.

En de gelijkenis tussen Fortuyn en Bos was mij al eerder opgevallen, uiteraard op een paar punten. Bijvoorbeeld op het gebied van charisme en dezelfde denkwijze over populisme. Maar de allerbelangrijkste overeenkomst is iets waar ze beiden zelf weinig voor hoefden te doen, maar allebeid wel goed uitbuiten: alle aandacht opeisen door een toenemende polarisatie. Ten tijde van Fortuyn ging veel aandacht van andere partijen uit naar Fortuyn en vooral de manier waarop ze hem 'onschadelijk' konden maken. Ditzelfde zie je bij Wouter Bos, waar het de officiele campagnelijn van de VVD is om Bos aan te vallen. Bij beide personen een opvallende tactiek omdat het een oppositiepartij betreft. Tegenstanders dragen op dergelijke manieren alleen maar bij aan de populariteit van de 'nieuwkomers'. Maar goed, ik dwaal een beetje af.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35644662
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:05 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

O gelukkig ! Ik dacht dat ik 72% moest betalen over mijn hele 3 biljoen !
pi_35646504
Logisch dat hij daar nu al op vooruitblikt, de peilingen wijzen uit dat de kans groot is dat de PvdA de grootste partij wordt. Toch heb ik het niet zo op Bos als premier, ik vind hem toch altijd nog de uitstraling te hebben van een gladde snelle autoverkoper.
pi_35646894
Of ik straks enthousiast ben over het kabinet Bos I, zal heel erg afhangen van de partijen in de regering. Bos is één van de weinige politici met uitstraling, iets dat bij Balkenende volledig ontbreekt.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:13:22 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35647972
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:32 schreef du_ke het volgende:
Je hebt zin in een tweede LPF debacle? Dit land nog verder de stront in helpen?
Is dit een bedreiging?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35647995
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dit een bedreiging?
Ik denk dat een tweede lpf debacle wel een bedreiging is voor ons land.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:15:06 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35648046
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dit een bedreiging?
Neen.
Dit is vrijheid van meningsuiting.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:15:29 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35648058
-edit-
Op de man spelen.

[ Bericht 81% gewijzigd door Sidekick op 02-03-2006 20:58:23 ]
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:18:34 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35648185
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:16 schreef Floripas het volgende:
Wat plat, die bak.
Nee. Het LPF-verhaal was heel anders afgelopen als Fortuijn niet vermoord zou zijn. Dus zolang Wilders leeft, is de situatie onvergelijkbaar.
pi_35648321
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee. Het LPF-verhaal was heel anders afgelopen als Fortuijn niet vermoord zou zijn. Dus zolang Wilders leeft, is de situatie onvergelijkbaar.
Geloof je dat echt ? Komop zelfs je grote roerganger had het niet bij elkaar gehouden.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:34:11 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35648803
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:21 schreef du_ke het volgende:
Geloof je dat echt ? Komop zelfs je grote roerganger had het niet bij elkaar gehouden.
Hoe weet je dat zo zeker? De enige gemene deler die ze hadden was Pim-aanbidding. Hij was daar gewoon de baas. Punt.
pi_35648862
quote:
Ik voel er meer voor mensen met een IQ onder de 80 niet meer te laten stemmen.

Wel sneu voor de meeste users in POL, maar hé, alles voor het landsbelang jongens!
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:37:31 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35648924
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik voel er meer voor mensen met een IQ onder de 80 niet meer te laten stemmen.
Ik denk dat je een IQ van onder de tachtig hebt als je niet inziet dat een IQ-test geen absolute gegevens meet.
pi_35648963
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat je een IQ van onder de tachtig hebt als je niet inziet dat een IQ-test geen absolute gegevens meet.
Jah. Of als je niet doorhebt welke posts ironie bevatten.
pi_35648983
ik hoop zo dat de vvd wiegel aantrekt als kandidaat premier en dat de vvd met zoveel stemmen wint van bos .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35649004
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De enige gemene deler die ze hadden was Pim-aanbidding.
Nogal weinig basis voor een politieke partij. Lijkt me bij uitstek het argument om te stellen dat de boel snel in elkaar gestort zou zijn.
pi_35649109
Het voordeel van destijds Fortuyn, nu Wilders en consorten is wel dat ze de VVD wat kleiner houden.
pi_35649285
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:43 schreef k_man het volgende:
Het voordeel van destijds Fortuyn, nu Wilders en consorten is wel dat ze de VVD wat kleiner houden.
Het is maar wat je een voordeel noemt natuurlijk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35649386
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:39 schreef Joene het volgende:
ik hoop zo dat de vvd wiegel aantrekt als kandidaat premier en dat de vvd met zoveel stemmen wint van bos .
De VVD was in tegenstelling tot de PvdA toch de partij van de inhoud en de slagvaardigheid? Waarom hebben ze dan het uiterlijk vertoon van een fossiel als Wiegel nodig om stemmen te trekken?

Ik denk trouwens dat de electorale factor van Wiegel in de loop der tijd wel wat verbleekt zal blijken te zijn, onder andere met dank aan de karaktermoord die Hirsi Ali onlangs pleegde op het 'erelid' van haar partij.
pi_35649389
Vanaf welke bruto jaarsalaris moet je eigenlijk op de vvd stemmen ?
Gelukkig zonder haar
pi_35649665
Mijn grootste aversie tegen Bos (en de PvdA) is nog niet eens dat ze progressief zijn. Sterker nog: ik kan links best verdragen, mits het oprecht is. De Halsema's en Marijnissen van deze wereld mogen dan wel hele foute ideeen hebben: ze zijn hier eerlijk in.

De PvdA is niet eerlijk en bedondert haar kiezers en het land. Dat zagen we al eerder met paars, dat zien we nu weer met Wouter Bos die met een frisse show de oude regenten van weleer vertegenwoordigd. Ook hun standpunt met betrekking tot Afghanistan deed mij walgen: niet omdat ik tegen die missie ben (ik ben er voor) maar omdat de PvdA al jaren zowat alle militaire interventies in het midden-oosten loopt te bekritiseren.

Uiteindelijk gaat het de PvdA maar om een ding: macht en baantjes. Het landsbelang bungelt ergens achteraan op hun prioriteitenlijst. Het niet durven kiezen voor een progressieve coalitie met GL en SP onderstreept dit nog maar eens.

Al met al kun je de PvdA hierdoor vergelijken met de vooroorlogse NSB: ze verraden op alle tereinen hun eigen land, koste wat kost. Zo mag, als ik de geluiden uit de partij moet geloven, de Moslim de ene keer opdonderen, terwijl er de andere keer weer moslim-ministers en extra moskeeen moeten komen. Op de actieve PvdA bejubelaars rust de zware taak om zich in allerlei bochten te wringejn om dat gedraai en gezwalk te verdedigen met steeds langer wordende monologen waarin alles wat krom is recht gebogen moet worden. Wat dat aangaat heb ik medelijden met de medewerkers van de Wiardi Beckman stichting.
pi_35649721
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De VVD was in tegenstelling tot de PvdA toch de partij van de inhoud en de slagvaardigheid? Waarom hebben ze dan het uiterlijk vertoon van een fossiel als Wiegel nodig om stemmen te trekken?

Ik denk trouwens dat de electorale factor van Wiegel in de loop der tijd wel wat verbleekt zal blijken te zijn, onder andere met dank aan de karaktermoord die Hirsi Ali onlangs pleegde op het 'erelid' van haar partij.
Waarom ze wiegel nodig hebben weet ik niet wel denk ik dat Wiegel de persoon is waar veel op gestemt gaat worden , en dat ze dus mede door hem een flinke meerderheid zullen behalen of hij ook premier gaat worden valt natuurlijk nog te bezien.

Maar ze hebben nog RUIM een jaar
pi_35649726
quote:
Al met al kun je de PvdA hierdoor vergelijken met de vooroorlogse NSB: ze verraden op alle tereinen hun eigen land, koste wat kost.
Doordat je de pvda vergelijkt met de nsb maak je je pleidooitje wel erg ongeloofwaardig natuurlijk.
Gelukkig zonder haar
pi_35649769
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef Kozzmic het volgende:
En het nieuwe campagnethema 'pvda afzeiken'. Lekker inhoudelijk ja.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:03:33 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35649775
Ah, de WO2-troef wordt weer gespeeld.
pi_35649791
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef TeChNo2 het volgende:
Doordat je de pvda vergelijkt met de nsb maak je je pleidooitje wel erg ongeloofwaardig natuurlijk.
Jammer dat het op jou zo over komt. Ik heb in ieder geval getracht dit te onderbouwen.....
pi_35649870
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef Joene het volgende:
Waarom ze wiegel nodig hebben weet ik niet wel denk ik dat Wiegel de persoon is waar veel op gestemt gaat worden , en dat ze dus mede door hem een flinke meerderheid zullen behalen of hij ook premier gaat worden valt natuurlijk nog te bezien.
Een meerderheid zelfs, toe maar. Meer dan 75 zetels, nog nooit vertoond in Nederland. En dat allemaal door iemand die de jeugdige kiezers alleen vaag kennen uit een tv-reclame?
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:09:27 #152
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35649954
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:04 schreef Tref het volgende:

[..]

Jammer dat het op jou zo over komt. Ik heb in ieder geval getracht dit te onderbouwen.....
Omdat Bos geen problemen heeft met moskeeen en een gekleurde minister is het vergelijkbaar met de NSB? Je zal toch echt met een betere onderbouwing moeten komen wil je geloofwaardig overkomen. Net zoals de keuze voor een coalitie: omdat Bos niet onvoorwaardelijk kiest voor een linkse coalitie is het hem te doen om macht en baantjes? Dat is geen logica. En problemen hebben met militaire acties in het midden-oosten is hypocriet met een vredesactie in Afghanistan? Ook daar, geen logica, geen onderbouwing.
pi_35649977
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar ze hebben nog RUIM een jaar
Ik zou het een must vinden als Wiegel (samen met die walgelijke Van Aartsen) definitief zijn hielen zou lichten. Hij vertegenwoordigd een ouderwetse generatie Wassenaar VVD'ers die wat mij betreft geen recht doen aan de nieuwere generatie frisse liberalen als Henk Kamp, Rita Verdonk, Rutten, Geert Dales, Hirsi Ali enz, enz. Wiegelmoet oppassen dat hij van de VVD niet de Heintje Davids van de politiek maakt met dat gezwalk van hem.
pi_35650017
Bos als MP... laat hij 't maar doen, hij gaat vanzelf op z'n gezicht.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:12:54 #155
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35650054
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:03 schreef k_man het volgende:
En het nieuwe campagnethema 'pvda afzeiken'. Lekker inhoudelijk ja.
Het thema was tot nu toe toch "Balkenende afzeiken"? Liefst over kapsel, bril en jasje?
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:13:03 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35650059
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef TeChNo2 het volgende:
Zodra je niet meer krom hoeft te liggen voor een BMW.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:14:09 #157
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35650088
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het thema was tot nu toe toch "Balkenende afzeiken"? Liefst over kapsel, bril en jasje?
Waarom moet je Du_ke dan hebben?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:15:58 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35650134
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:11 schreef weathergirl het volgende:
Bos als MP... laat hij 't maar doen, hij gaat vanzelf op z'n gezicht.
Nee hoor, dan heeft rechts het gedaan.
pi_35650185
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Een meerderheid zelfs, toe maar. Meer dan 75 zetels, nog nooit vertoond in Nederland.
, u snapte vast wat ik bedoelde of niet
pi_35650216
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik zou het niet geheel inkomensafhankelijk maken ,maar als je het zowil bekijken zou ik zeggen ruim boven modaal
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:18:34 #161
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35650229
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:10 schreef Tref het volgende:
Ik zou het een must vinden als Wiegel (samen met die walgelijke Van Aartsen) definitief zijn hielen zou lichten. Hij vertegenwoordigd een ouderwetse generatie Wassenaar VVD'ers die wat mij betreft geen recht doen aan de nieuwere generatie frisse liberalen als Henk Kamp, Rita Verdonk, Rutten, Geert Dales, Hirsi Ali enz, enz. Wiegelmoet oppassen dat hij van de VVD niet de Heintje Davids van de politiek maakt met dat gezwalk van hem.
Laat Kamp het inderdaad maar doen. Aan hem, Balkenende, Verhagen, Wilders en Rouvoet om autenticiteit uit te stralen.
pi_35650308
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Omdat Bos geen problemen heeft met moskeeen en een gekleurde minister is het vergelijkbaar met de NSB? Je zal toch echt met een betere onderbouwing moeten komen wil je geloofwaardig overkomen.
Graag even de hele context waarbinnen ik het geschreven heb lezen en dan reageren. Dit is een beetje flauw natuurlijk.
quote:
Net zoals de keuze voor een coalitie: omdat Bos niet onvoorwaardelijk kiest voor een linkse coalitie is het hem te doen om macht en baantjes? Dat is geen logica.
Weet je wat geen logica is ? Jaren lang op het CDA lopen fitten, bij de vorige verkiezingsonderhandelingen met het CDA met bijna alle vlakken van het huidige regeerakkoord instemmen, en vervolgens vier jaar lopen schoppen en zeiken dat het allemaal zo slecht is. Om dit te compenseren wordt er een beetje op bassale zaken als "charisma" en "sociaal" ingespeeld. hypocritie ten top, en het verbaast me dat ze hier niet harder op aangepakt zijn.

En ja, de PvdA moet kiezen voor een progressieve coalitie. Een partij die je eerder als asociaal neerzet lijkt me niet bepaald een geschikte partner om dat Nederland dat zo anders zou moeten te bewerkstelligen.
quote:
En problemen hebben met militaire acties in het midden-oosten is hypocriet met een vredesactie in Afghanistan? Ook daar, geen logica, geen onderbouwing.
Als grote voorbeeld hebben we hier natuurlijk de kwestie Irak:
Ten tijde van de coalitie onderhandelingen met het CDA gingen ze opeens akkoord onder het motto van wel militair, maar niet politiek . Of zoiets.....
pi_35650687
ik hoor Woutertje net op tv zeggen dat hij het beter gaat doen in de steden.......hopelijk pakt hij pvda amsterdam niets als voorbeeld
rosmalen
pi_35650711
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:12 schreef PJORourke het volgende:
Ow? Welke politici hebben Balkende zoal afgezeken om z'n uiterlijk?
pi_35650770
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:17 schreef Joene het volgende:

[..]

, u snapte vast wat ik bedoelde of niet
Is het niet handiger als je gewoon zegt wat je bedoelt?
pi_35650803
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:18 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik zou het niet geheel inkomensafhankelijk maken ,maar als je het zowil bekijken zou ik zeggen ruim boven modaal
Ja, kut zeg. mooi niet!
pi_35650823
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Is het niet handiger als je gewoon zegt wat je bedoelt?
Zou handig kunnen zijn , maar ik ga ervanuit dat jouw hersencellen je niet zo in de steek lieten dat je mijn post niet begreep. Mijn excuses.
pi_35650919
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:34 schreef Joene het volgende:
Zou handig kunnen zijn , maar ik ga ervanuit dat jouw hersencellen je niet zo in de steek lieten dat je mijn post niet begreep. Mijn excuses.
Hé, ik ben gewoon sociaal. Ik kom op voor de (intellectueel) minder bedeelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2006 18:37:35 ]
pi_35651160
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Hé, ik ben gewoon sociaal. Ik kom op voor de (intellectueel) minder bedeelden.
Dank je , misschien kan ik je voortaan eerst mailen en het laten corrigeren alvorens ik mijn posts plaats?
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:42:33 #170
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35651161
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:20 schreef Tref het volgende:

[..]

Graag even de hele context waarbinnen ik het geschreven heb lezen en dan reageren. Dit is een beetje flauw natuurlijk.
De context is dat jij het opkomen voor minderheden en moslims ziet als NSB-gedrag. Net zo debiel om een strenger immigratiebeleid af te doen als neonazistisch, wat door extreem-links nog wel eens gebezigd wordt.
quote:
[..]

Weet je wat geen logica is ? Jaren lang op het CDA lopen fitten, bij de vorige verkiezingsonderhandelingen met het CDA met bijna alle vlakken van het huidige regeerakkoord instemmen, en vervolgens vier jaar lopen schoppen en zeiken dat het allemaal zo slecht is. Om dit te compenseren wordt er een beetje op bassale zaken als "charisma" en "sociaal" ingespeeld. hypocritie ten top, en het verbaast me dat ze hier niet harder op aangepakt zijn.
In plaats van het overgaan op een nieuw onderwerp, zou je natuurlijk ook proberen je eerdere stelling te verdedigen.
quote:
En ja, de PvdA moet kiezen voor een progressieve coalitie. Een partij die je eerder als asociaal neerzet lijkt me niet bepaald een geschikte partner om dat Nederland dat zo anders zou moeten te bewerkstelligen.
Ook tegen linkse partijen heeft Bos kritiek. Maar toch is samenwerking daar niet niet fout; sterker nog, het is een must? Tegenstrijdig met je redenering dus.

Face it, zo werkt het in Nederland, een partij heeft kritiek op alle andere partijen om zich te onderscheiden, maar na verkiezingen zijn er altijd weer genoeg overeenkomsten waar je mee kunt samenwerken.
quote:
[..]

Als grote voorbeeld hebben we hier natuurlijk de kwestie Irak:
Ten tijde van de coalitie onderhandelingen met het CDA gingen ze opeens akkoord onder het motto van wel militair, maar niet politiek . Of zoiets.....
Wel politiek, niet militair was het. Dat principe past overigens heel goed bij een vredesmissie. De PvdA is geen SP die consequent tegen elke vorm van militaire actie is en het is ook geen partij als het CDA en de VVD die alles maar goed vinden wat de Amerikanen doen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:46:30 #171
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35651314
Wat netjes van Bos, dat hij maar 10% loonsverhoging hoeft. Volledig conform de inflatie...

Ik hoop dat de NL bevolking eens door de luchtbel Wouter Bos heen prikt. Wat heeft hij (en de PvdA) nou voor oppositie gevoerd tot nu toe? Om te huilen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_35651584
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De context is dat jij het opkomen voor minderheden en moslims ziet als NSB-gedrag.
Nee.
quote:
Ook tegen linkse partijen heeft Bos kritiek. Maar toch is samenwerking daar niet niet fout; sterker nog, het is een must? Tegenstrijdig met je redenering dus.
Laten we elkaar geen mietje noemen: het CDA was in negen van de tien gevallen kop van jut bij de belachelijke oppositie die de PvdA de afgelopen jaren gevoerd heeft. Prima hoor, als je oppositie voert. Maar ga vervolgens niet met zo'n partij je "totaal andere droom Nederland" bewerkstelligen.
quote:
Face it, zo werkt het in Nederland, een partij heeft kritiek op alle andere partijen om zich te onderscheiden, maar na verkiezingen zijn er altijd weer genoeg overeenkomsten waar je mee kunt samenwerken.
Zo werkt het hoofdzakelijk nog bij de PvdA. Ik ben in ieder geval blij dat de VVD alvast het voortouw heeft genomen door duidelijk te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Weg met dat laffe gepolder, de mensen moeten weten waar ze aan toe zijn!
quote:
Wel politiek, niet militair was het. Dat principe past overigens heel goed bij een vredesmissie.

Bijn een vredesmissie past (ook internationaal) duidelijkheid.
quote:
De PvdA is geen SP die consequent tegen elke vorm van militaire actie is en het is ook geen partij als het CDA en de VVD die alles maar goed vinden wat de Amerikanen doen.
Het is een zwalkpartij zonder duidelijke visie.
pi_35651696
Ze moeten bij NOVA is bij het item "De Straat" (reacties van de straat dus) eens vragen wat mensen van Wouter Bos vinden, en daarna wat zijn standpunten zijn !
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:03:41 #174
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35651975
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef Tref het volgende:

[..]

Nee.
Nou, laat ik het dan met je doorlopen:

Al met al kun je de PvdA hierdoor vergelijken met de vooroorlogse NSB:

De stelling in kwestie. De dubbele punt geeft aan dat er een onderbouwing voor deze stelling komt.

ze verraden op alle tereinen hun eigen land, koste wat kost.

Een verduidelijking van de stelling, hoewel de termen 'alle tereinen' en 'koste wat kost' eigenlijk een verzwaring zijn van de eerdere stelling. Maar dan komen de echte voorbeelden waaruit het zou blijken:

Zo mag, als ik de geluiden uit de partij moet geloven, de Moslim de ene keer opdonderen, terwijl er de andere keer weer moslim-ministers en extra moskeeen moeten komen.

Drie punten: moslims opdonderen, moslim-ministers, extrea moskeeen.
Nu snap ik sowieso niet waar je het eerst vandaan haalt, zelfs Wilders gaat niet eens zo ver.
Met punt twee refereer je naar de opmerking van Bos bij Prem om voor een gekleurde minister te gaan, en punt drie is duidelijk.

Zijn laatste twee punten zou je hoogstens positieve discrimatie noemen, maar dat landverraad noemen is bespottelijk en met deze voorbeelden niet serieus te nemen.
Duidelijk genoeg?
quote:
Ik ben in ieder geval blij dat de VVD alvast het voortouw heeft genomen door duidelijk te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Weg met dat laffe gepolder, de mensen moeten weten waar ze aan toe zijn!
De VVD heeft de PvdA op dezelfde manier uitgesloten als de PvdA het CDA: niet regeren als de andere partij groter is.
pi_35652482
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:03 schreef Sidekick het volgende:

[quote]

Duidelijk genoeg?
Driewerf nee!.
Het landverraad van de PvdA zit hem in het gezwalk op alle fronten. Mocht dat bij mijn eerdere betoog niet duidelijk zijn overgekomen, dan onderstreep ik dat bij deze nog een keer.
quote:
De VVD heeft de PvdA op dezelfde manier uitgesloten als de PvdA het CDA: niet regeren als de andere partij groter is.
Klopt.
pi_35652644
Het CDA zou eigenlijk nu al stelling moeten nemen door te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Dit kabinet moet als een frront de verkiezingen in!
pi_35653441
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef Tref het volgende:
Het CDA zou eigenlijk nu al stelling moeten nemen door te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Dit kabinet moet als een frront de verkiezingen in!
Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.

Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
pi_35653866
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:43 schreef drexciya het volgende:

Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
Dat heb je goed gezien: ze zijn er (op een enkele uitzondering na) namelijk nog allemaal. Bos is in feite niets meer of minder dan een marketing instrument dat weet hoe hij zich moet profileren. Grote man achter de one-man show Wouter Bos: reclameman en PvdA prominent Dig Istha: een kei van een marketeer!

Mensen schijnen denk ik onvoldoende te beseffen dat na een eventuele PvdA overwinning de tijden van paars weer terug keren. Als dat is wat men wil: prima.
pi_35653982
Het (marketing) brein achter Bos:

donderdag 2 maart 2006 @ 20:19:29 #180
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35654625
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef Tref het volgende:
Als ze en bloc willen verliezen.
pi_35655964
Eerst bewijzen dat Bos slechte bedoelingen heeft dan pas geloven

Maar hij heeft toch wel mijn stem, ik mag zijn partij wel
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:55:47 #182
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35655986
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:54 schreef Tref het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien: ze zijn er (op een enkele uitzondering na) namelijk nog allemaal. Bos is in feite niets meer of minder dan een marketing instrument dat weet hoe hij zich moet profileren. Grote man achter de one-man show Wouter Bos: reclameman en PvdA prominent Dig Istha: een kei van een marketeer!

Mensen schijnen denk ik onvoldoende te beseffen dat na een eventuele PvdA overwinning de tijden van paars weer terug keren. Als dat is wat men wil: prima.
Waarom is paars zo ramp, de 1e 6 jaar waar ok. Daarna niet. We hebben nu nog steeds 2 van de 3 paarse partijen. Daar keerde paars toch ook niet terug? Waarom bij de pvdA wel. Dat is de partij die meer aan vernieuwing heeft gedaan dan VVD die een paarse aanvoeder en vice-premier hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:57:07 #183
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35656039
quote:

[..]

Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.

Wie zijn dat dan?
En hoeveel meer zijn dat er dan in vergelijking met de VVD? van Aartsen, Zalm. Als er iemand een baantjes jager is dan is het van aartsen wel.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35658113
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:58 schreef Tref het volgende:
Het (marketing) brein achter Bos:

[afbeelding]
Dig Istha is volgens mij al een heel tijdje niet meer actief betrokken bij de PvdA.
pi_35658175
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
Is hij iig niet schadelijk meer als Tweede Kamer lid.
Nou nou, wat is hij schadelijk geweest
pi_35658466
Googelend op de naam 'Dig Istha' kwam ik overigens een recent en aardig artikeltje tegen over Bos. Te lang om hier te quoten, maar wel interessant om eens door te lezen: Wie houdt Wouter Bos nog tegen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:01:12 #187
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35658516
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef ErikT het volgende:
Wat netjes van Bos, dat hij maar 10% loonsverhoging hoeft. Volledig conform de inflatie...
CDA en VVD willen 30 procent. Hij geeft alleen aan dat hij minder wil.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:33:32 #188
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35659844
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Niet echt naar waarheid. Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60%
maar hoe in godsnaam is hij ooit op 72% gekomen ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35661099
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:54 schreef Tref het volgende:
even een stel dat he,

stel dat er weer een paars kabinet komt, denkt je nou echt dat ze weer doorgaan met dezelfde fouten maken? Niemand wil dat, ook het eventuele paarse kabinet niet.
Als er weer een paars kabinet zou komen zou die zeker niet te vergelijken zijn met het oude paarse kabinet
Extremistisch gematigd.
pi_35661173
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Geen idee. In 1964 is er een belastinghervorming geweest, maar of die 72 procent vanaf dat moment gold? Overigens moet bij die 72 procent worden aangetekend dat de hoogste schijven wel weer aanspraak konden maken op allerlei belastingvoordelen die inmiddels zijn afgeschaft.
pi_35663427
Ik heb nog even gezocht naar de invoering van het 72%-toptarief. Niet gevonden, wel het volgende tekstje over hoe 'heilzaam' de PvdA is geweest voor de rijken en hoe 'slecht' voor de publieke sector. Uiteraard een beetje gekleurd door de bron (SP), maar wel lijnrecht tegengesteld aan wat je hier altijd hoort in betogen:
quote:
Sinds Kok in 1989 aantrad als minister van Financiën zijn de collectieve lasten enorm gedaald: in 1990 ging 50,4 procent van alles wat we verdienden naar de publieke sector; dit jaar is dat teruggebracht naar 39,6 procent. Het geld dat niet langer gebruikt wordt voor premies en belastingen, is vooral terechtgekomen bij de bedrijven en de rijkere Nederlanders. Het toptarief van de inkomstenbelasting lag in 1989 op 72 procent, de vennootschapsbelasting (op bedrijfswinsten) op 42. Nu is dit respectievelijk 52 en 35 procent. En het einde van de ontwikkeling is nog lang niet in zicht. 'We lopen met ons nieuwe stelsel voorop, maar de internationale concurrentie is moordend,' liet Vermeend vorig jaar weten, toen hij alweer nieuwe belastingwijzigingen in het vooruitzicht stelde.

http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200101/belastingen.stm
pi_35666262
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dig Istha is volgens mij al een heel tijdje niet meer actief betrokken bij de PvdA.
Dig Istha verkeerd inderdaad niet meer in Haagse kiringen. Dat neemt echter niet weg dat hij het directe marketingbrein achter Wouter Bos is
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:40:21 #193
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_35666299
Gezien de TT; hoort dit topic niet in !ONZ thuis ??
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_35666384
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:06 schreef P8 het volgende:

[..]

even een stel dat he,

stel dat er weer een paars kabinet komt, denkt je nou echt dat ze weer doorgaan met dezelfde fouten maken? Niemand wil dat, ook het eventuele paarse kabinet niet.
Als er weer een paars kabinet zou komen zou die zeker niet te vergelijken zijn met het oude paarse kabinet
Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.
pi_35666463
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef Tref het volgende:

[..]

Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.
het was ook een stel dat vraag.
Wat ik ermee wou zeggen was dat de PvdA ook wel van zijn fouten geleerd heeft
Extremistisch gematigd.
pi_35666543
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:53 schreef P8 het volgende:

Wat ik ermee wou zeggen was dat de PvdA ook wel van zijn fouten geleerd heeft
Oh ja, waar blijkt dat uit ?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 07:24:43 #197
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35668017
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef Tref het volgende:

[..]

Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:25:43 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35670605
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Den Uyl, daarna Wiegel.
pi_35670625
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 07:24 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.
We zullen zien...
pi_35670664
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:26 schreef Tref het volgende:

[..]

We zullen zien...
Ach als je het voorelkaar krijgt om veel van je programma op te nemen in een regeerakkoord is er opzich ook niks mis mee natuurlijk.
pi_35670672
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 07:24 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat dat D66 was.
pi_35670865
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Den Uyl, daarna Wiegel.
Wat heeft Wiegel dan ooit met het belastingtarief gedaan?
pi_35670929
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach als je het voorelkaar krijgt om veel van je programma op te nemen in een regeerakkoord is er opzich ook niks mis mee natuurlijk.
Yup. Maar als je van tevoren al weet dat de inhoudelijke verschillen dermate groot zijn dat ze nauwelijks te verenigen zijn, moet je achteraf geen consesies gaan doen. Al was het maar om je eigen kiezers niet tegen het hoofd te stoten.
pi_35671125
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:40 schreef Tref het volgende:

[..]

Yup. Maar als je van tevoren al weet dat de inhoudelijke verschillen dermate groot zijn dat ze nauwelijks te verenigen zijn, moet je achteraf geen consesies gaan doen. Al was het maar om je eigen kiezers niet tegen het hoofd te stoten.
Dat is waar maar dat is nog niet het geval geweest met besprekingen met het CDA en PvdA. VVD heeft nu eenmaal (bijna) altijd een zeer goede onderhandelingspositie als 3e (en 2e) partij van het land, ze waren namelijk tot nu toe altijd nodig voor het vormen van een regering omdat het CDA of PvdA flink verloren had bij de verkiezingen of omdat CDA en PvdA er niet uitkwamen.
pi_35671200
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is waar maar dat is nog niet het geval geweest met besprekingen met het CDA en PvdA. VVD heeft nu eenmaal (bijna) altijd een zeer goede onderhandelingspositie als 3e (en 2e) partij van het land, ze waren namelijk tot nu toe altijd nodig voor het vormen van een regering omdat het CDA of PvdA flink verloren had bij de verkiezingen of omdat CDA en PvdA er niet uitkwamen.
Klopt, alleen ga je hier dekikvoorbij aan het drastisch veranderde politieke klimaat. Ik zie de VVD bijvoorbeeld totaal geen consessies doen op het terein van integratie of migratie. We wachten af......
pi_35676530
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:52 schreef Tref het volgende:

[..]

Klopt, alleen ga je hier dekikvoorbij aan het drastisch veranderde politieke klimaat. Ik zie de VVD bijvoorbeeld totaal geen consessies doen op het terein van integratie of migratie. We wachten af......
Dat ligt er echt aan of de conservatieve of de liberale vleugel in de VVD de overmacht krijgt. Bij de liberalen zie ik niet zoveel problemen.
pi_35677301
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat ligt er echt aan of de conservatieve of de liberale vleugel in de VVD de overmacht krijgt. Bij de liberalen zie ik niet zoveel problemen.
Met welke vleugel dan ook zie ik weinig problemen, met het CDA al helemaal niet en zelfs de PvdA is hierin realistischer geworden. Het wordt helemaal geen probleem meer als de PvdA verstandig wordt en Paul Scheffer (indien nog interesse) kiest als lijsttrekker

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2006 14:00:27 ]
pi_35677372
En de verkiezingen vervolgens verliest ! Neuh Bos is de beste garantie voor stemmenwinst volgens mij.
pi_35678565
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:
En de verkiezingen vervolgens verliest ! Neuh Bos is de beste garantie voor stemmenwinst volgens mij.
Daar ben ik ook bang voor. Voor een duidelijke en inhoudelijke koers zou Scheffer natuurlijk een zegen zijn.

Ik denk trouwens dat Scheffer onderschat wordt, hij is nog redelijk onbekend maar ik zie hem wel in staat om in korte tijd populair te worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2006 14:33:08 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:40:36 #210
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35688925
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:05 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb nog even gezocht naar de invoering van het 72%-toptarief. Niet gevonden, wel het volgende tekstje over hoe 'heilzaam' de PvdA is geweest voor de rijken en hoe 'slecht' voor de publieke sector. Uiteraard een beetje gekleurd door de bron (SP), maar wel lijnrecht tegengesteld aan wat je hier altijd hoort in betogen:
[..]
Dat de SP positief is over de PvdA. Dan moet er wel een kern van waarheid in zitten. Dat de PvdA/links zo worden weggezet slaat nergens op. De PvdA is juist de partij van links die goed met geld om kan gaan.
And that is the news.''
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:43:21 #211
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35688995
quote:

[..]

Wie zijn dat dan?
En hoeveel meer zijn dat er dan in vergelijking met de VVD? van Aartsen, Zalm. Als er iemand een baantjes jager is dan is het van aartsen wel.

edit: Komt er nog reactie?
And that is the news.''
pi_35689067
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Voor een duidelijke en inhoudelijke koers zou Scheffer natuurlijk een zegen zijn.

Ik denk trouwens dat Scheffer onderschat wordt, hij is nog redelijk onbekend maar ik zie hem wel in staat om in korte tijd populair te worden.
Scheffer zou het indedaad heel goed doen. Als ik me niet vergis overwoog hij zelfs om zich kandidaat te stellen tegenover Bos. Helaas zou Scheffer alleen maar tegen gewerkt worden door smerige regenten als Klaas de vries die in die partij nog steeds de werkelijke touwtjes in handen hebben.

Scheffer is hier door meer iemand voor de (linker vleugel) van de VVD.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:21:18 #213
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_35691927
Vanmiddag was Bos in Hengelo en hij bezocht ook het winkelcentrum waar ik ook mijn boodschappen doe: winkelcentrum Hasselo. Hij had zijn zeepkist meegebracht, een paar bossen met rode rozen en nadat Bert Otten, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo, zijn zegje had gedaan, hield Bos een korte toespraak.
Op zich niets nieuws wat hij te vertellen had; hij verklaarde nog wel dat zijn schorre stem ontstaan was doordat hij Maxime Verhagen en Jozias van Aartsen maar moest blijven vertellen wat er allemaal fout was gegaan, met onder andere het nieuwe zorgverzekeringsstelsel.
Bos had nog wel een tip voor zijn Hengelosche collegae: blijf bescheiden. Bos en bescheiden . Wie riep er ook al weer ruim een jaar voor de verkiezingen dat hij premier zou gaan worden?
pi_35711140
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:21 schreef Cheesecake het volgende:
Vanmiddag was Bos in Hengelo en hij bezocht ook het winkelcentrum waar ik ook mijn boodschappen doe: winkelcentrum Hasselo. Hij had zijn zeepkist meegebracht, een paar bossen met rode rozen en nadat Bert Otten, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo, zijn zegje had gedaan, hield Bos een korte toespraak.
Op zich niets nieuws wat hij te vertellen had; hij verklaarde nog wel dat zijn schorre stem ontstaan was doordat hij Maxime Verhagen en Jozias van Aartsen maar moest blijven vertellen wat er allemaal fout was gegaan, met onder andere het nieuwe zorgverzekeringsstelsel.
Bos had nog wel een tip voor zijn Hengelosche collegae: blijf bescheiden. Bos en bescheiden . Wie riep er ook al weer ruim een jaar voor de verkiezingen dat hij premier zou gaan worden?
Mag ik weten wie Bert Otten is ???
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:26:18 #215
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35711590
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:10 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Mag ik weten wie Bert Otten is ???
Dat zegt ze toch, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo.
pi_35711728
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:26 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo.
Bij mij in de wijk heet namelijk ook iemand Bert Otten, dus vandaar !
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 maart 2006 @ 22:19:42 #217
862 Arcee
Look closer
pi_35791952
"Premier Bos".

Klinkt al niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_35792107
Ik vraag me altijd af hoe die lui achter de schermen tegen elkaar doen...

-Hé wouter, hoe is het met je vrouw?
-Ja goed Maxime, en met die van jou?

Of uh ..

- Wouter, hoe is ..
-TERING MAXIME HIER KOMEN IK KRIJG JE WEL

Je weet het niet .. ik vraag het me af
pi_35792114
Ach, klonk 'premier Kok' wel?
pi_35792175
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:22 schreef Gebleekte het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe die lui achter de schermen tegen elkaar doen...
Ik hoop toch dat de gemiddelde politicus zich een beetje volwassener gedraagt dan de gemiddelde user hier.
pi_35792584
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat de gemiddelde politicus zich een beetje volwassener gedraagt dan de gemiddelde user hier.
Moet haast wel
pi_35792622
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:33 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Moet haast wel
Kan niet anders
pi_35792836
Volgens mij zit de toekomst van Nederland niet in de Arbeid, arbeid gaat tegenwoordig naar de lage lonen landen. Daarom moet nederland niet een land worden van de arbeid onder leiding van wouter bos
de linkse politiek schrikt veel entrepreneurs,ondernemers, goed geschoolden alleen maar weg naar het buitenland.
-
pi_35794122
Bos als premier... Zelfs Balkenende heeft nog meer charisma...
pi_35824107
En heeft Wouter Bos al gewonnen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:44:06 #226
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_35824185
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:42 schreef Sander170 het volgende:
En heeft Wouter Bos al gewonnen
Ja, hij wordt premier.
pi_35824335
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:44 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ja, hij wordt premier.
Ja klopt
pi_35826919
Bos moet niet lullen, dat de kiezers de PvdA na 4 jaar vergeven hebben heeft niks met hem te maken.
pi_35826967
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:44 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ja, hij wordt premier.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35828239
Wouter Bos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')