abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35633875
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:18 schreef Robbiej het volgende:
Stem PVV (Wilders) en alles komt goed

t moet maar eens afgelopen zijn met die linkse kabinetten.
Tijd voor rechts om op te treden.
Met welke linkse kabinetten moet het maar eens afgelopen zijn??? .
I´m back.
pi_35633908
Ryan3 je moet nu na al die jaren FOK! toch wel doorhebben dat er hier mensen zijn die de VVD zelfs links vinden.
pi_35633913
Mocht Bos met zijn club aan de macht komen dan wens ik NL veel succes in de komende jaren met het emigratieprobleem van vertrekkend vermogen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:28:13 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35633934
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met welke linkse kabinetten moet het maar eens afgelopen zijn??? .
De linkse rakkers van de CDA !
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35633979
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:23 schreef Robbiej het volgende:
Het volgens mij ook veelal om de ouderen die stug bij links blijven. aangezien die toch nooit vaak op straat zijn. en geen benul hebben van wat er eigenlijk afspeelt... dat is het jammere er van. of toch maar leven van een uitkering. en alleen wonen. en voor de rest zitten weg te rotten voor de tv.
Helemaal mee eens!
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:30:03 #106
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35633980
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:20 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Het ging over links lullen, rechts zakkenvullen. Weet je nog?
Het ging over een opmerking gemaakt in deze thread; Rosenmöller heeft daar weinig mee te maken. Ik reageerde op de 'links lullen, recht vullen' stelling omdat ik een beetje het idee krijg dat het overal maar wordt neegekalkt door personen die geen benul hebben waar het over gaat; vandaar dat ik vroeg waarom die kreet specifiek in deze thread wordt gepost.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35634072
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:27 schreef Chewie het volgende:
Ryan3 je moet nu na al die jaren FOK! toch wel doorhebben dat er hier mensen zijn die de VVD zelfs links vinden.
No shit.
I´m back.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:36:25 #108
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35634115
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:30 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
ik zeg: 40+ers hun stemrecht ontnemen.
de jongeren zijn de toekomst.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_35634190
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:27 schreef Chewie het volgende:
pi_35634390
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:36 schreef Robbiej het volgende:

[..]

ik zeg: 40+ers hun stemrecht ontnemen.
de jongeren zijn de toekomst.
Das dan weer overdreven

maar idd, ik denk dat niemand kan ontkennen dat mensne van 70/80 nog enig idee heeft wat er nog in de samenleving gebeurt.
pi_35634456
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:48 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Das dan weer overdreven

maar idd, ik denk dat niemand kan ontkennen dat mensne van 70/80 nog enig idee heeft wat er nog in de samenleving gebeurt.
Behalve misschien als ze in een verzorgingshuis zitten en in de file staan om naar het toilet te kunnen? .
I´m back.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:51:04 #112
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35634469
quote:
[..]
Das dan weer overdreven

Aan de andere kant weten wij 'jonge broekies' ook geen flikker van wat er bij gepensioneerd Nederland aan de hand is.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:34:34 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35635524
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:27 schreef Ryan3 het volgende:
Voor een ex-SP-er? dat was je toch enkele jaren geleden?
Ik ben nooit SP-er geweest. Ik zou hooguit op hen hebben gestemd. Maar zelfs dat niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35636530
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben nooit SP-er geweest. Ik zou hooguit op hen hebben gestemd. Maar zelfs dat niet.
GL dan??? Staat me iets van bij iig. En uiteraard bedoel ik alleen stemmen...
I´m back.
pi_35636938
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:12 schreef Chewie het volgende:
Vreemd dat nog niemand hierover gevallen is, onlangs werd van Aartsen om eenzelfde uitspraak hier nogal arrogant gevonden.
[..]
De kans dat de VVD de grootste wordt is dan ook niet echt groot .

Maar wat is er nou zo erg aan de uitspraak dat als de PvdA de grootste wordt en gaat regeren dat hij dan de premier wordt dat is toch duidelijkheid voor de kiezer?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35636988
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:18 schreef Robbiej het volgende:
Stem PVV (Wilders) en alles komt goed

t moet maar eens afgelopen zijn met die linkse kabinetten.
Tijd voor rechts om op te treden.
Je hebt zin in een tweede LPF debacle? Dit land nog verder de stront in helpen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:38:33 #117
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35637159
LPF is alleen gevallen doordat Fortuyn was geliquideerd. was dit niet gebeurd. ging het er nu heel anders aan toe.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_35637215
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:
LPF is alleen gevallen doordat Fortuyn was geliquideerd. was dit niet gebeurd. ging het er nu heel anders aan toe.
Ja, vooral in het Catshuis idd. Andere gordijnen en zo. .
I´m back.
pi_35637387
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans dat de VVD de grootste wordt is dan ook niet echt groot .
Nee, nu niet (al kan dat snel gaan VVD stond enkele maanden voor de verkiezingen in 2002 ook nog als grootste partij in de peilingen) maar doet verder niks af aan de selectieve verontwaardiging. De VVD dient als 1 van de grote 3 altijd aan te geven met wie ze eventueel zouden willen regeren en wie er kandidaat is voor MP.
quote:
Maar wat is er nou zo erg aan de uitspraak dat als de PvdA de grootste wordt en gaat regeren dat hij dan de premier wordt dat is toch duidelijkheid voor de kiezer?
Dat hij aangeeft dat hijzelf kandidaat is voor het premierschap vind ik lovenswaardig, niet dat hij in 1 dag zichzelf weer eens tegenspreekt (wat overigens ook wel zeer snel is voor Bos)
pi_35637442
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:38 schreef Robbiej het volgende:
Geloof je het zelf? Het was een bij elkaar geraapt zooitje dat met fortuyn minder stemmen had gekregen en ongeveer net zo snel uit elkaar was gevallen.
pi_35637800
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, nu niet (al kan dat snel gaan VVD stond enkele maanden voor de verkiezingen in 2002 ook nog als grootste partij in de peilingen) maar doet verder niks af aan de selectieve verontwaardiging. De VVD dient als 1 van de grote 3 altijd aan te geven met wie ze eventueel zouden willen regeren en wie er kandidaat is voor MP.
[..]
Dat vind ik toch een beetje een overschatting van de VVD . En ze zijn er daar ook nog niet helemaal uit met de escapades van het orakel .
quote:
hij aangeeft dat hijzelf kandidaat is voor het premierschap vind ik lovenswaardig, niet dat hij in 1 dag zichzelf weer eens tegenspreekt (wat overigens ook wel zeer snel is voor Bos)
Tja dit is niet echt erg tegenspreken naar mijn idee. hij sluit geen partij uit, ook het CDA niet alleen wil hij niet als kleinere partner bij het CDA.
pi_35638990
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat vind ik toch een beetje een overschatting van de VVD .
Nee hoor gewoon puur kijken naar verkiezingsuitslagen en peilingen in het (recente) verleden.
quote:
En ze zijn er daar ook nog niet helemaal uit met de escapades van het orakel .
Nee de verkiezing voor de lijsttrekker van de VVD moet anders ook nog komen Maar verder is dit natuulijk nogal een zinloze opmerking van je Duke.
[..]
quote:
Tja dit is niet echt erg tegenspreken naar mijn idee. hij sluit geen partij uit, ook het CDA niet alleen wil hij niet als kleinere partner bij het CDA.
Kortom hij sluit dus wel een partij uit.
pi_35639132
Dan hebben we ook een Bush.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:34:45 #124
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35644121
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:59 schreef NightH4wk het volgende:
Dan hebben we ook een Bush.
Vergeef mij dat ik niet in jubelstemming verkeer
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:36:28 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35644188
Ik kan overigens nergens een direct citaat vinden zoals de diverse media wel gebruiken (de topictitel van dit topic meegerekend). Of is het enkel een verwijzing naar Fortuyn?

Anyway, zijn ambitie om premier te worden wisten wel al, en gezien de peilingen ligt het in de lijn der verwachting dat de PvdA de grootste partij wordt. Niet zo vreemd om daar al rekening mee te gaan houden dus. Persoonlijk vind ik het vooruitlopen niet erg jovel en doet mij ook denken aan Fortuyn.

En de gelijkenis tussen Fortuyn en Bos was mij al eerder opgevallen, uiteraard op een paar punten. Bijvoorbeeld op het gebied van charisme en dezelfde denkwijze over populisme. Maar de allerbelangrijkste overeenkomst is iets waar ze beiden zelf weinig voor hoefden te doen, maar allebeid wel goed uitbuiten: alle aandacht opeisen door een toenemende polarisatie. Ten tijde van Fortuyn ging veel aandacht van andere partijen uit naar Fortuyn en vooral de manier waarop ze hem 'onschadelijk' konden maken. Ditzelfde zie je bij Wouter Bos, waar het de officiele campagnelijn van de VVD is om Bos aan te vallen. Bij beide personen een opvallende tactiek omdat het een oppositiepartij betreft. Tegenstanders dragen op dergelijke manieren alleen maar bij aan de populariteit van de 'nieuwkomers'. Maar goed, ik dwaal een beetje af.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35644662
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:05 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.
O gelukkig ! Ik dacht dat ik 72% moest betalen over mijn hele 3 biljoen !
pi_35646504
Logisch dat hij daar nu al op vooruitblikt, de peilingen wijzen uit dat de kans groot is dat de PvdA de grootste partij wordt. Toch heb ik het niet zo op Bos als premier, ik vind hem toch altijd nog de uitstraling te hebben van een gladde snelle autoverkoper.
pi_35646894
Of ik straks enthousiast ben over het kabinet Bos I, zal heel erg afhangen van de partijen in de regering. Bos is één van de weinige politici met uitstraling, iets dat bij Balkenende volledig ontbreekt.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:13:22 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35647972
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:32 schreef du_ke het volgende:
Je hebt zin in een tweede LPF debacle? Dit land nog verder de stront in helpen?
Is dit een bedreiging?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35647995
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dit een bedreiging?
Ik denk dat een tweede lpf debacle wel een bedreiging is voor ons land.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:15:06 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35648046
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dit een bedreiging?
Neen.
Dit is vrijheid van meningsuiting.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:15:29 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35648058
-edit-
Op de man spelen.

[ Bericht 81% gewijzigd door Sidekick op 02-03-2006 20:58:23 ]
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:18:34 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35648185
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:16 schreef Floripas het volgende:
Wat plat, die bak.
Nee. Het LPF-verhaal was heel anders afgelopen als Fortuijn niet vermoord zou zijn. Dus zolang Wilders leeft, is de situatie onvergelijkbaar.
pi_35648321
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee. Het LPF-verhaal was heel anders afgelopen als Fortuijn niet vermoord zou zijn. Dus zolang Wilders leeft, is de situatie onvergelijkbaar.
Geloof je dat echt ? Komop zelfs je grote roerganger had het niet bij elkaar gehouden.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:34:11 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35648803
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:21 schreef du_ke het volgende:
Geloof je dat echt ? Komop zelfs je grote roerganger had het niet bij elkaar gehouden.
Hoe weet je dat zo zeker? De enige gemene deler die ze hadden was Pim-aanbidding. Hij was daar gewoon de baas. Punt.
pi_35648862
quote:
Ik voel er meer voor mensen met een IQ onder de 80 niet meer te laten stemmen.

Wel sneu voor de meeste users in POL, maar hé, alles voor het landsbelang jongens!
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:37:31 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35648924
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik voel er meer voor mensen met een IQ onder de 80 niet meer te laten stemmen.
Ik denk dat je een IQ van onder de tachtig hebt als je niet inziet dat een IQ-test geen absolute gegevens meet.
pi_35648963
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat je een IQ van onder de tachtig hebt als je niet inziet dat een IQ-test geen absolute gegevens meet.
Jah. Of als je niet doorhebt welke posts ironie bevatten.
pi_35648983
ik hoop zo dat de vvd wiegel aantrekt als kandidaat premier en dat de vvd met zoveel stemmen wint van bos .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35649004
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De enige gemene deler die ze hadden was Pim-aanbidding.
Nogal weinig basis voor een politieke partij. Lijkt me bij uitstek het argument om te stellen dat de boel snel in elkaar gestort zou zijn.
pi_35649109
Het voordeel van destijds Fortuyn, nu Wilders en consorten is wel dat ze de VVD wat kleiner houden.
pi_35649285
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:43 schreef k_man het volgende:
Het voordeel van destijds Fortuyn, nu Wilders en consorten is wel dat ze de VVD wat kleiner houden.
Het is maar wat je een voordeel noemt natuurlijk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35649386
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:39 schreef Joene het volgende:
ik hoop zo dat de vvd wiegel aantrekt als kandidaat premier en dat de vvd met zoveel stemmen wint van bos .
De VVD was in tegenstelling tot de PvdA toch de partij van de inhoud en de slagvaardigheid? Waarom hebben ze dan het uiterlijk vertoon van een fossiel als Wiegel nodig om stemmen te trekken?

Ik denk trouwens dat de electorale factor van Wiegel in de loop der tijd wel wat verbleekt zal blijken te zijn, onder andere met dank aan de karaktermoord die Hirsi Ali onlangs pleegde op het 'erelid' van haar partij.
pi_35649389
Vanaf welke bruto jaarsalaris moet je eigenlijk op de vvd stemmen ?
Gelukkig zonder haar
pi_35649665
Mijn grootste aversie tegen Bos (en de PvdA) is nog niet eens dat ze progressief zijn. Sterker nog: ik kan links best verdragen, mits het oprecht is. De Halsema's en Marijnissen van deze wereld mogen dan wel hele foute ideeen hebben: ze zijn hier eerlijk in.

De PvdA is niet eerlijk en bedondert haar kiezers en het land. Dat zagen we al eerder met paars, dat zien we nu weer met Wouter Bos die met een frisse show de oude regenten van weleer vertegenwoordigd. Ook hun standpunt met betrekking tot Afghanistan deed mij walgen: niet omdat ik tegen die missie ben (ik ben er voor) maar omdat de PvdA al jaren zowat alle militaire interventies in het midden-oosten loopt te bekritiseren.

Uiteindelijk gaat het de PvdA maar om een ding: macht en baantjes. Het landsbelang bungelt ergens achteraan op hun prioriteitenlijst. Het niet durven kiezen voor een progressieve coalitie met GL en SP onderstreept dit nog maar eens.

Al met al kun je de PvdA hierdoor vergelijken met de vooroorlogse NSB: ze verraden op alle tereinen hun eigen land, koste wat kost. Zo mag, als ik de geluiden uit de partij moet geloven, de Moslim de ene keer opdonderen, terwijl er de andere keer weer moslim-ministers en extra moskeeen moeten komen. Op de actieve PvdA bejubelaars rust de zware taak om zich in allerlei bochten te wringejn om dat gedraai en gezwalk te verdedigen met steeds langer wordende monologen waarin alles wat krom is recht gebogen moet worden. Wat dat aangaat heb ik medelijden met de medewerkers van de Wiardi Beckman stichting.
pi_35649721
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De VVD was in tegenstelling tot de PvdA toch de partij van de inhoud en de slagvaardigheid? Waarom hebben ze dan het uiterlijk vertoon van een fossiel als Wiegel nodig om stemmen te trekken?

Ik denk trouwens dat de electorale factor van Wiegel in de loop der tijd wel wat verbleekt zal blijken te zijn, onder andere met dank aan de karaktermoord die Hirsi Ali onlangs pleegde op het 'erelid' van haar partij.
Waarom ze wiegel nodig hebben weet ik niet wel denk ik dat Wiegel de persoon is waar veel op gestemt gaat worden , en dat ze dus mede door hem een flinke meerderheid zullen behalen of hij ook premier gaat worden valt natuurlijk nog te bezien.

Maar ze hebben nog RUIM een jaar
pi_35649726
quote:
Al met al kun je de PvdA hierdoor vergelijken met de vooroorlogse NSB: ze verraden op alle tereinen hun eigen land, koste wat kost.
Doordat je de pvda vergelijkt met de nsb maak je je pleidooitje wel erg ongeloofwaardig natuurlijk.
Gelukkig zonder haar
pi_35649769
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef Kozzmic het volgende:
En het nieuwe campagnethema 'pvda afzeiken'. Lekker inhoudelijk ja.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:03:33 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35649775
Ah, de WO2-troef wordt weer gespeeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35649791
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef TeChNo2 het volgende:
Doordat je de pvda vergelijkt met de nsb maak je je pleidooitje wel erg ongeloofwaardig natuurlijk.
Jammer dat het op jou zo over komt. Ik heb in ieder geval getracht dit te onderbouwen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')