abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35627445
quote:
Bos: Ik word de nieuwe premier

Wouter Bos gaat er vanuit dat zijn Partij van de Arbeid (PvdA) de grootste partij wordt bij de parlementsverkiezingen van 2007. Hij is er dan ook van overtuigd dat hij over een dik jaar de nieuwe premier van Nederland zal zijn. De PvdA-leider zei dit in een interview met RTL Nieuws.

Bos is zelfs al voorzichtig begonnen met de voorbereidingen voor zijn nieuwe kabinet. "Ik zal mensen moeten zoeken, daar ben ik al mee bezig." Mocht het CDA van premier Balkenende toch de grootste partij worden, ziet Bos het niet zitten om in dat kabinet te gaan zitten. "Dat is geen gedachte waar ik warm van word", aldus de PvdA-leider. Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond komt de PvdA uit op 48 zetels in de Tweede Kamer, tegen 34 zetels voor de CDA.

Als Bos premier wordt, hoeft zijn salaris niet hoger te liggen dan de 10 procent boven het huidige niveau, zo zei hij. Het kabinet-Balkenende heeft voorgesteld om in een volgende regeerperiode de salarissen met 30 procent te verhogen. Dit voorstel kwam naar aanleiding van aanbevelingen van de commissie-Dijkstal, die stelt dat een ambtenaar nooit meer mag verdienen dan zijn politieke baas, de minister.
Bron: Fok

Wat een arrogante kwal. Alsof de verkiezingen er niet meer toe doen. Hij weet nu al zeker dat de meeste Nederlanders voor hem zullen gaan stemmen over 1,5 jaar.

Hoogmoed komt voor de val hoop ik toch maar..
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_35627701
Is hij iig niet schadelijk meer als Tweede Kamer lid.
  Redactie Frontpage woensdag 1 maart 2006 @ 23:32:43 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35627746
Mijn stem heeft ie
pi_35627948
quote:
"Vergis u niet: Ik word de nieuwe minister-president van dit land"

Na afloop van vergadering van de partijtop van Leefbaar Nederland in het schamele apartement van Kay van der Linde, boven een kantoor in Hilversum, terwijl Fortuyn wegreed in de Daimler met een opgestoken wijsvinger uit het rechter achterraam gestoken, 10 februari 2002

Ook wel leuke quote van Bos "Ik hoef maar 10% meer te verdienen bovenop m'n 125k euri"
pi_35628039
Mijn stem heeft Wouter ook

Ik vind het leuk om te zien en te horen in dat interview dat hij zo zelfverzekerd is, des te meer reden heb ik om op hem te stemmen !

Wouter Bos
  Redactie Frontpage woensdag 1 maart 2006 @ 23:41:46 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35628065
Ik denk dat het CDA met deze slogan komt:

Laat Balkenende het Karwei afmaken
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:42:00 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35628076
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:38 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ook wel leuke quote van Bos "Ik hoef maar 10% meer te verdienen bovenop m'n 125k euri"
R.I.P Pim Fortuyn

't Is niet te hopen dat Wouter Boskabouter (even lachen allemaal) echt MP wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35628315
Wouter Bos is oké .
pi_35628316
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

R.I.P Pim Fortuyn

't Is niet te hopen dat Wouter Boskabouter (even lachen allemaal) echt MP wordt.
Tis duidelijk dat jij dus niet op hem stemt
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:50:33 #10
53267 TC03
pi_35628381
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:48 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Tis duidelijk dat jij dus niet op hem stemt
Idd.
pi_35628408
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Idd.
Why not
pi_35628421
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:51 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Why not
Het is een linkse hond.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:52:23 #13
53267 TC03
pi_35628448
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:51 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Why not
Waarom wel? 't Is een linkse hond zoals bovenstaande user mooi omschreef.
pi_35628456
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:51 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Het is een linkse hond.
Zijn we toch allemaal
pi_35628474
Daar moet je toch niet aan denken, mooie Woutertje als premier.
pi_35628512
Wat nou als hij een dodelijk ongeluk krijgt? Wordt ie dan nog steeds MP?
Zou wel gruwelijk zijn
*ziet een beeld van de prime-minister of the Dutch bij de EU-vergaderingen
Extremistisch gematigd.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:57:06 #17
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628614
Links aan de macht = inkomensbelasting hoogste schijf naar 72%... das toch absurd!?
Elke 100 euro die je verdient, 72 naar de staat. Top baan, top inkomen, laten we zeggen 100.000 bruto per jaar. links aan de macht: hou je 28.000 Netto over. Voor een TOP baan!!!

Waarom zou je dan in gódsnaam nog moeite doen om als werknemer je voor je bedrijf in te spannen in de hoop ooit promotie te maken...? Met een minder inkomen hou je gegarandeerd netto véél meer over...

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_35628724
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef EsDe het volgende:
Links aan de macht = inkomensbelasting hoogste schijf naar 72%... das toch absurd!?
Niet echt naar waarheid. Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60% naar 52%.
quote:
Elke 100 euro die je verdient, 72 naar de staat. Top baan, top inkomen, laten we zeggen 100.000 bruto per jaar. links aan de macht: hou je 28.000 Netto over. Voor een TOP baan!!!
Het gaat over de hoogste schijf. Niet over het hele inkomen.
pi_35628732
wordt dit weer een "bash-links" topic?
Extremistisch gematigd.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:01:08 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35628767
Maar goed, Wiegel doet ook een gooi dus dat wordt spannend.
pi_35628768
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:00 schreef P8 het volgende:
wordt dit weer een "bash-links" topic?
Ga janken in het feedback topic dan. Boeheooeheoe, ze gaan links bashen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:01:10 #22
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628769
En dit willen ze weer terugvoeren na 72% zodra ze aan de macht komen. Zei Jan (SP) zojuist, wat ondersteund wordt door Bos.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:01:58 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35628794
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef EsDe het volgende:

Waarom zou je dan in gódsnaam nog moeite doen om als werknemer je voor je bedrijf in te spannen in de hoop ooit promotie te maken...? Met een minder inkomen hou je gegarandeerd netto véél meer over...

dit is grote onzin. Die 72% geldt alleen over het bedrag boven een bepaalde grens.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35628800
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef EsDe het volgende:
En dit willen ze weer terugvoeren na 72% zodra ze aan de macht komen. Zei Jan (SP) zojuist, wat ondersteund wordt door Bos.
Lulkoek. De SP heeft dat in het programma staan, maar binnen de PvdA gaan eerder stemmen op voor verdere verlaging van het toptarief.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:02:19 #25
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628809
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:59 schreef Kozzmic het volgende:

Het gaat over de hoogste schijf. Niet over het hele inkomen.
Dat zeg ik toch? topinkomen = Hoogste schijf.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:03:28 #26
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35628846
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dit is grote onzin. Die 72% geldt alleen over het bedrag boven een bepaalde grens.
Hoogste inkomensschijf voor de topinkomens. En is geen onzin, is 5 minuten geleden letterlijk zo gezegd door Jan marijnissen op TV (Barend en van dorp...of ander programma)
pi_35628869
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:02 schreef EsDe het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? topinkomen = Hoogste schijf.
Je zegt dat je van 100.000 bruto 28.000 netto overhoudt. Dat is gelul, aangezien zelfs de SP het percentage van 72 procent alleen wil doen gelden voor het gedeelte van het inkomen boven de vier ton o.i.d.

-edit- opgezocht; bedrag is 226.890 euro. Maar het gaat hier niet over Marijnissen, maar over Bos.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:05:46 #28
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35628919
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:03 schreef EsDe het volgende:

[..]

Hoogste inkomensschijf voor de topinkomens. En is geen onzin, is 5 minuten geleden letterlijk zo gezegd door Jan marijnissen op TV (Barend en van dorp...of ander programma)
er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_35628964
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:05 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.
Was die shizzle niet per jaar?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:07:11 #30
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35628986
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:06 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Was die shizzle niet per jaar?
jah uiteraard lijkt me logisch. schrijffout
pi_35628998
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ga janken in het feedback topic dan. Boeheooeheoe, ze gaan links bashen.
het is meer zo dat elk topic wat over politiek gaat, een links-rechts discussie wordt. En daar heb ik in mijn Fok!-tijd al meer dan genoeg van gezien.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:08:03 #32
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35629022
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je zegt dat je van 100.000 bruto 28.000 netto overhoudt. Dat is gelul, aangezien zelfs de SP het percentage van 72 procent alleen wil doen gelden voor het gedeelte van het inkomen boven de vier ton o.i.d.
Hmm als dat zo is trek ik me woorden terug, maar stel het geld alleen voor > 400.000, dan nog vind ik het te triest voor woorden. Als het nou over zo'n hoofd van een goede doelen organisatie gaat, OK. Die heeft (naar mijn mening) 't recht gewoon niet mensen enkele euro's per maand te vragen als die zelf een salaris van > 100.000 int per jaar. Maar voor de rest, die mensen krijgen niet voor jan-lul zo'n salaris. En bovendien, deze groep met groot vermogen zet ook nét ff bakken met geld meer om per jaar dan de onder-modaal inkomens. Gewoon afblijven dus. Niks inkomensverschillen verkleinen.
pi_35629053
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:07 schreef P8 het volgende:

[..]

het is meer zo dat elk topic wat over politiek gaat, een links-rechts discussie wordt. En daar heb ik in mijn Fok!-tijd al meer dan genoeg van gezien.
We kunnen ook nog overschakelen op allochtonen.
pi_35629091
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef EsDe het volgende:

[..]

Hmm als dat zo is trek ik me woorden terug, maar stel het geld alleen voor > 400.000, dan nog vind ik het te triest voor woorden. Als het nou over zo'n hoofd van een goede doelen organisatie gaat, OK. Die heeft (naar mijn mening) 't recht gewoon niet mensen enkele euro's per maand te vragen als die zelf een salaris van > 100.000 int per jaar. Maar voor de rest, die mensen krijgen niet voor jan-lul zo'n salaris. En bovendien, deze groep met groot vermogen zet ook nét ff bakken met geld meer om per jaar dan de onder-modaal inkomens. Gewoon afblijven dus. Niks inkomensverschillen verkleinen.
Het gaat hier over Bos, en niet over Marijnissen. In het PvdA-programma wordt zelfs vlaktaks (één belastingpercentage) niet uitgesloten.

En zoals ik hierboven al zeg:
quote:
Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60% naar 52%.
pi_35629103
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

We kunnen ook nog overschakelen op allochtonen. [afbeelding]

die apen moeten het land uit, ze eten al mijn bananen op
Extremistisch gematigd.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:13:20 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_35629210
ik vind woutertje een schijnheilig gladjakkertje...

ach ja, PvdA: als ze in de oppositie zitten hebben ze de grootste smoel en weten ze wel hoe het allemaal wel moet, maar al die jaren dat ze aan de macht zijn geweest leveren je dingen op als de puinhopen van Paars
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:15:25 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629267
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef MikeyMo het volgende:

ach ja, PvdA: als ze in de oppositie zitten hebben ze de grootste smoel en weten ze wel hoe het allemaal wel moet, maar al die jaren dat ze aan de macht zijn geweest leveren je dingen op als de puinhopen van Paars
ach twee van jouw grote boosdoeners van paars zijn nog steeds (/alweer) aan de macht.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:15:43 #38
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_35629277
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef MikeyMo het volgende:

Volledig mee eens

Zou haast denken dat 't merendeel hier in NED oogkleppen op heeft... het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:16:51 #39
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35629308
Ik hoop niet dat Bos minister president wordt. Dan zullen de mensen die hard werken voor hun geld meer moeten afdragen aan de staat.

Hij vindt namelijk dat het onrechtvaardig is dat mensen die veel gebruik maken van zorg, meer moeten betalen aan de zorg. Dat lijkt me eerlijk gezegd de meest logische zaak van de wereld. Als je in een groter huis wil wonen, moet je ook meer betalen.

Zie ook een berekening over zorgkosten in een ander topic PvdA de grootste: dan links kabinet!

En Wouter Bos wil graag ruimhartige sociale voorzieningen, zoals dat in Scandinavië het geval. Maar dat kost een hoop meer geld en dus zal de belasting omhoog moeten.

Maar volgens mij is het grootste probleem met de PvdA dat Wouter Bos wel vooruitstrevend is, maar de rest van de partij niet.

Aan de ene kant zit er in de PvdA een club mensen zoals Bos en Van Heemst die strenger wil zijn in het allochtonenbeleid. Aan de andere kant is er nog een zeer grote oude garde die eigenlijk het liefst niet over dit probleem praat.

Voor de buitenwereld blijft het een vraagteken wat de partij nu echt wil, mede omdat de politiek leider Wouter Bos feitelijk zeer weinig van zich laat horen.

Uitspraken van Wouter Bos, zoals:
quote:
Marokkanen die niets met onze samenleving hebben, kunnen beter weg gaan.
...zul je van de rest van de PvdA echt niet horen.

Maar het lijkt erop dat Wouter Bos (alleen hij?) wel heeft geleerd dat de bomen niiet tot in de hemel groeien. Eigen verantwoordelijkheid blijft belangrijk:
quote:
Mensen die wel kunnen werken maar dat vertikken, gaat hij keihard aanpakken [...] Harder optreden bijvoorbeeld tegen mensen die in de ww terechtkomen en weigeren te solliciteren. Die moeten een nieuwe baan accepteren.
En mensen moeten ook bezig blijven met scholing, als ze werkloos raken. Het is geen luilekkerland meer, ook niet als de PvdA aan de macht komt.

Niet alleen voor werkenden wordt het beleid van de PvdA strengen, ook voor scholieren:
quote:
De schooluitval in het vmbo wordt met vergaande middelen tegengegaan. Speciale spijbelrechters moeten leerlingen die vaak verzuimen aanpakken voordat ze in de goot belanden
en de uitzichtloze gevallen stuur ik zonder pardon naar internaten.
Maar ik blijf het nog steeds zeer de vraag vinden of deze uitspraken ook echt in praktijk gebracht kunnen worden. Wouter Bos kan het niet alleen doen, maar van de rest van de partij zie ik niet dat ze minder makkelijk zijn tegenover criminele allochtonen of mensen in het algemeen die zich niet inzetten.
pi_35629314
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:

[..]

Volledig mee eens

Zou haast denken dat 't merendeel hier in NED oogkleppen op heeft... het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen
Bos mag het toch wel eens zijn met de standpunten van andere partijen
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:18:00 #41
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629342
je vergeet dat je kunt KIEZEN om in een groot huis te wonen en daar meer voor te betalen, terwijl je er niet voor kunt kiezen om minder ziek te zijn. Je kunt niet zeggen van: hè, laat ik vandaag eens niet chronisch ziek zijn.
pi_35629344
De vorige keer was het fout toen ze allerlei uitspraken uitstelden. Nu zijn ze mooi op tijd en is het weer niet goed .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35629370
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:16 schreef SjonLok het volgende:
Ik hoop niet dat Bos minister president wordt. Dan zullen de mensen die hard werken voor hun geld meer moeten afdragen aan de staat.
vanaf hier ben ik gestopt met lezen
Extremistisch gematigd.
pi_35629414
Dan kun je je ook afvragen welke partij is nou dan wel goed ???

Aan elke politieke partij zitten wel hun min en hun plus punten !!!
pi_35629420
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:18 schreef DionysuZ het volgende:
je vergeet dat je kunt KIEZEN om in een groot huis te wonen en daar meer voor te betalen, terwijl je er niet voor kunt kiezen om minder ziek te zijn. Je kunt niet zeggen van: hè, laat ik vandaag eens niet chronisch ziek zijn.
Je kunt er ook niet voor kiezen dat je huis nooit in de fik vliegt. Toch krijg je echt geen nieuw huis van de overheid als dat gebeurt hoor, daar zul je je toch echt tegen moeten verzekeren.

En dan nog wat: ik kan er helemaal niet voor KIEZEN om een groot huis te kopen aangezien de overheid mij meer dan de helft van mijn inkomen afneemt en met haar woningbeleid de huizen onbetaalbaar heeft gemaakt.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:22:16 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35629451
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:

het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen
En Pim vertelde niet expres wat de massa wilde horen? Aan de ene kant Marokkaantjes neuken, aan de andere kant ze het land uit willen schoppen.

Het is helemaal niet zeker dat Pim premier zou zijn geworden, mensen stemden uit hem omdat ze de kieslijst verwarden met een condoleanceregister.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:22:59 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_35629469
Ik vraag me af, volgens mij wordt er ongeacht wie er regeert toch wel gezeken op hoe de regering het doet. Het is immers nooit goed.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_35629488
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:18 schreef du_ke het volgende:
De vorige keer was het fout toen ze allerlei uitspraken uitstelden. Nu zijn ze mooi op tijd en is het weer niet goed .
De uitspraken zijn het probleem niet, dat hij links is wel.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:23:55 #49
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629494
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je kunt er ook niet voor kiezen dat je huis nooit in de fik vliegt. Toch krijg je echt geen nieuw huis van de overheid als dat gebeurt hoor, daar zul je je toch echt tegen moeten verzekeren.

En dan nog wat: ik kan er helemaal niet voor KIEZEN om een groot huis te kopen aangezien de overheid mij meer dan de helft van mijn inkomen afneemt en met haar woningbeleid de huizen onbetaalbaar heeft gemaakt.
als jij er al niet voor kunt kiezen een groot huis te kopen, hoe moeten mensen die arm zijn met een chronische ziekte dan hun ziektekosten kunnen betalen? Gewoon sterven?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:24:16 #50
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35629504
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:23 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

De uitspraken zijn het probleem niet, dat hij links is wel.
zo links is de pvda niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')