Bron: Fokquote:Bos: Ik word de nieuwe premier
Wouter Bos gaat er vanuit dat zijn Partij van de Arbeid (PvdA) de grootste partij wordt bij de parlementsverkiezingen van 2007. Hij is er dan ook van overtuigd dat hij over een dik jaar de nieuwe premier van Nederland zal zijn. De PvdA-leider zei dit in een interview met RTL Nieuws.
Bos is zelfs al voorzichtig begonnen met de voorbereidingen voor zijn nieuwe kabinet. "Ik zal mensen moeten zoeken, daar ben ik al mee bezig." Mocht het CDA van premier Balkenende toch de grootste partij worden, ziet Bos het niet zitten om in dat kabinet te gaan zitten. "Dat is geen gedachte waar ik warm van word", aldus de PvdA-leider. Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond komt de PvdA uit op 48 zetels in de Tweede Kamer, tegen 34 zetels voor de CDA.
Als Bos premier wordt, hoeft zijn salaris niet hoger te liggen dan de 10 procent boven het huidige niveau, zo zei hij. Het kabinet-Balkenende heeft voorgesteld om in een volgende regeerperiode de salarissen met 30 procent te verhogen. Dit voorstel kwam naar aanleiding van aanbevelingen van de commissie-Dijkstal, die stelt dat een ambtenaar nooit meer mag verdienen dan zijn politieke baas, de minister.
quote:"Vergis u niet: Ik word de nieuwe minister-president van dit land"
Na afloop van vergadering van de partijtop van Leefbaar Nederland in het schamele apartement van Kay van der Linde, boven een kantoor in Hilversum, terwijl Fortuyn wegreed in de Daimler met een opgestoken wijsvinger uit het rechter achterraam gestoken, 10 februari 2002
R.I.P Pim Fortuynquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:38 schreef pberends het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ook wel leuke quote van Bos "Ik hoef maar 10% meer te verdienen bovenop m'n 125k euri"
Tis duidelijk dat jij dus niet op hem stemtquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
R.I.P Pim Fortuyn![]()
't Is niet te hopen dat Wouter Boskabouter (even lachen allemaal) echt MP wordt.
Idd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:48 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Tis duidelijk dat jij dus niet op hem stemt![]()
Waarom wel? 't Is een linkse hond zoals bovenstaande user mooi omschreef.quote:
Niet echt naar waarheid. Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60% naar 52%.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef EsDe het volgende:
Links aan de macht = inkomensbelasting hoogste schijf naar 72%... das toch absurd!?
Het gaat over de hoogste schijf. Niet over het hele inkomen.quote:Elke 100 euro die je verdient, 72 naar de staat. Top baan, top inkomen, laten we zeggen 100.000 bruto per jaar. links aan de macht: hou je 28.000 Netto over. Voor een TOP baan!!!
dit is grote onzin. Die 72% geldt alleen over het bedrag boven een bepaalde grens.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:57 schreef EsDe het volgende:
Links aan de macht = inkomensbelasting hoogste schijf naar 72%... das toch absurd!?
Elke 100 euro die je verdient, 72 naar de staat. Top baan, top inkomen, laten we zeggen 100.000 bruto per jaar. links aan de macht: hou je 28.000 Netto over. Voor een TOP baan!!!
Waarom zou je dan in gódsnaam nog moeite doen om als werknemer je voor je bedrijf in te spannen in de hoop ooit promotie te maken...? Met een minder inkomen hou je gegarandeerd netto véél meer over...![]()
Lulkoek. De SP heeft dat in het programma staan, maar binnen de PvdA gaan eerder stemmen op voor verdere verlaging van het toptarief.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef EsDe het volgende:
En dit willen ze weer terugvoeren na 72% zodra ze aan de macht komen. Zei Jan (SP) zojuist, wat ondersteund wordt door Bos.
Dat zeg ik toch? topinkomen = Hoogste schijf.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:59 schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat over de hoogste schijf. Niet over het hele inkomen.
Hoogste inkomensschijf voor de topinkomens. En is geen onzin, is 5 minuten geleden letterlijk zo gezegd door Jan marijnissen op TV (Barend en van dorp...of ander programma)quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dit is grote onzin. Die 72% geldt alleen over het bedrag boven een bepaalde grens.
Je zegt dat je van 100.000 bruto 28.000 netto overhoudt. Dat is gelul, aangezien zelfs de SP het percentage van 72 procent alleen wil doen gelden voor het gedeelte van het inkomen boven de vier ton o.i.d.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? topinkomen = Hoogste schijf.
er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:03 schreef EsDe het volgende:
[..]
Hoogste inkomensschijf voor de topinkomens. En is geen onzin, is 5 minuten geleden letterlijk zo gezegd door Jan marijnissen op TV (Barend en van dorp...of ander programma)
Was die shizzle niet per jaar?quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:05 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
er wordt een extra belastingschijf ingevoerd van 72% waarvan de ondergrens op 226.890 euro ligt. Verdien je 230.000 euro per maand, dan hoef je dus maar over 3110 euro die hoge belasting te betalen.
jah uiteraardquote:
quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ga janken in het feedback topic dan.Boeheooeheoe, ze gaan links bashen.
![]()
![]()
Hmm als dat zo is trek ik me woorden terug, maar stel het geld alleen voor > 400.000, dan nog vind ik het te triest voor woorden. Als het nou over zo'n hoofd van een goede doelen organisatie gaat, OK. Die heeft (naar mijn mening) 't recht gewoon niet mensen enkele euro's per maand te vragen als die zelf een salaris van > 100.000 int per jaar. Maar voor de rest, die mensen krijgen niet voor jan-lul zo'n salaris. En bovendien, deze groep met groot vermogen zet ook nét ff bakken met geld meer om per jaar dan de onder-modaal inkomens. Gewoon afblijven dus. Niks inkomensverschillen verkleinen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:04 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je zegt dat je van 100.000 bruto 28.000 netto overhoudt. Dat is gelul, aangezien zelfs de SP het percentage van 72 procent alleen wil doen gelden voor het gedeelte van het inkomen boven de vier ton o.i.d.
We kunnen ook nog overschakelen op allochtonen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:07 schreef P8 het volgende:
[..]het is meer zo dat elk topic wat over politiek gaat, een links-rechts discussie wordt. En daar heb ik in mijn Fok!-tijd al meer dan genoeg van gezien.
Het gaat hier over Bos, en niet over Marijnissen. In het PvdA-programma wordt zelfs vlaktaks (één belastingpercentage) niet uitgesloten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef EsDe het volgende:
[..]
Hmm als dat zo is trek ik me woorden terug, maar stel het geld alleen voor > 400.000, dan nog vind ik het te triest voor woorden. Als het nou over zo'n hoofd van een goede doelen organisatie gaat, OK. Die heeft (naar mijn mening) 't recht gewoon niet mensen enkele euro's per maand te vragen als die zelf een salaris van > 100.000 int per jaar. Maar voor de rest, die mensen krijgen niet voor jan-lul zo'n salaris. En bovendien, deze groep met groot vermogen zet ook nét ff bakken met geld meer om per jaar dan de onder-modaal inkomens. Gewoon afblijven dus. Niks inkomensverschillen verkleinen.
quote:Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60% naar 52%.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
We kunnen ook nog overschakelen op allochtonen. [afbeelding]
ach twee van jouw grote boosdoeners van paars zijn nog steeds (/alweer) aan de macht.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind woutertje een schijnheilig gladjakkertje...
ach ja, PvdA: als ze in de oppositie zitten hebben ze de grootste smoel en weten ze wel hoe het allemaal wel moet, maar al die jaren dat ze aan de macht zijn geweest leveren je dingen op als de puinhopen van Paars
Volledig mee eensquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind woutertje een schijnheilig gladjakkertje...
ach ja, PvdA: als ze in de oppositie zitten hebben ze de grootste smoel en weten ze wel hoe het allemaal wel moet, maar al die jaren dat ze aan de macht zijn geweest leveren je dingen op als de puinhopen van Paars
...zul je van de rest van de PvdA echt niet horen.quote:Marokkanen die niets met onze samenleving hebben, kunnen beter weg gaan.
En mensen moeten ook bezig blijven met scholing, als ze werkloos raken. Het is geen luilekkerland meer, ook niet als de PvdA aan de macht komt.quote:Mensen die wel kunnen werken maar dat vertikken, gaat hij keihard aanpakken [...] Harder optreden bijvoorbeeld tegen mensen die in de ww terechtkomen en weigeren te solliciteren. Die moeten een nieuwe baan accepteren.
Maar ik blijf het nog steeds zeer de vraag vinden of deze uitspraken ook echt in praktijk gebracht kunnen worden. Wouter Bos kan het niet alleen doen, maar van de rest van de partij zie ik niet dat ze minder makkelijk zijn tegenover criminele allochtonen of mensen in het algemeen die zich niet inzetten.quote:De schooluitval in het vmbo wordt met vergaande middelen tegengegaan. Speciale spijbelrechters moeten leerlingen die vaak verzuimen aanpakken voordat ze in de goot belanden
en de uitzichtloze gevallen stuur ik zonder pardon naar internaten.
Bos mag het toch wel eens zijn met de standpunten van andere partijenquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:
[..]
Volledig mee eens![]()
Zou haast denken dat 't merendeel hier in NED oogkleppen op heeft... het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen![]()
vanaf hier ben ik gestopt met lezenquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:16 schreef SjonLok het volgende:
Ik hoop niet dat Bos minister president wordt. Dan zullen de mensen die hard werken voor hun geld meer moeten afdragen aan de staat.
Je kunt er ook niet voor kiezen dat je huis nooit in de fik vliegt. Toch krijg je echt geen nieuw huis van de overheid als dat gebeurt hoor, daar zul je je toch echt tegen moeten verzekeren.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:18 schreef DionysuZ het volgende:
je vergeet dat je kunt KIEZEN om in een groot huis te wonen en daar meer voor te betalen, terwijl je er niet voor kunt kiezen om minder ziek te zijn. Je kunt niet zeggen van: hè, laat ik vandaag eens niet chronisch ziek zijn.
En Pim vertelde niet expres wat de massa wilde horen? Aan de ene kant Marokkaantjes neuken, aan de andere kant ze het land uit willen schoppen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:15 schreef EsDe het volgende:
het is zó overduidelijk dat die bos met alles en iedereen meelult... snap serieus niet hoe pvda toch momenteel op een meerderheid kan rekenen... domme hollanders zullen we maar zeggen![]()
De uitspraken zijn het probleem niet, dat hij links is wel.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:18 schreef du_ke het volgende:
De vorige keer was het fout toen ze allerlei uitspraken uitstelden. Nu zijn ze mooi op tijd en is het weer niet goed.
als jij er al niet voor kunt kiezen een groot huis te kopen, hoe moeten mensen die arm zijn met een chronische ziekte dan hun ziektekosten kunnen betalen? Gewoon sterven?quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je kunt er ook niet voor kiezen dat je huis nooit in de fik vliegt. Toch krijg je echt geen nieuw huis van de overheid als dat gebeurt hoor, daar zul je je toch echt tegen moeten verzekeren.
En dan nog wat: ik kan er helemaal niet voor KIEZEN om een groot huis te kopen aangezien de overheid mij meer dan de helft van mijn inkomen afneemt en met haar woningbeleid de huizen onbetaalbaar heeft gemaakt.
zo links is de pvda nietquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:23 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De uitspraken zijn het probleem niet, dat hij links is wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |