abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35613420
Ik vind dat de bijstand afgeschaft moet worden.
Iemand die niet werkt moet ook geen geld ontvangen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_35613433
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:50 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Heb je het nou tegen mij?

Ik heb 't nergens over GroenLinks hoor. Ik heb 't over linkse partijen in het algemeen die hardwerkende mensen willen straffen en klaplopers 'belonen'.
Ja tegen jou. Je spuit al je gal zonder fatsoenlijke onderbouwing. Al de ellende die beschrijft is zo'n beetje ontstaan met je geliefde VVD aan de macht.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35613447
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze scheppen een klimaat van intolerantie en haatzaaierij.
Neuh daar hebben we types als Wilders voor ingehuurd.
pi_35613461
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:51 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik vind dat de bijstand afgeschaft moet worden.
Iemand die niet werkt moet ook geen geld ontvangen.
Ja extra zwervers en bijbehordende ellende hebben toegevoegde waarde .
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:54:27 #205
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35613517
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:52 schreef du_ke het volgende:
Neuh daar hebben we types als Wilders voor ingehuurd.
Ontken het maar. Door onomwonden te pleiten voor het multikulgeloof, het importeren van achterlijkheid en het vervolgen van andersdenkenden zetten ze mensen tegen elkaar op en zorgen ze voor etnische spanningen van Libanese proporties.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35613551
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ontken het maar. Door onomwonden te pleiten voor het multikulgeloof, het importeren van achterlijkheid en het vervolgen van andersdenkenden zetten ze mensen tegen elkaar op en zorgen ze voor etnische spanningen van Libanese proporties.
Tja ik wens je veel plezier met je xenofobe waanbeelden .

Durf je al bijna weer buiten te komen of heb je nog altijd pleinvrees ?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:58:37 #207
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35613618
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:56 schreef du_ke het volgende:
Tja ik wens je veel plezier met je xenofobe waanbeelden .
Zegt een aanhanger van een partij die de gleijkheid van verschillende mensen niet accepteert.
quote:
Durf je al bijna weer buiten te komen of heb je nog altijd pleinvrees ?
Ach, gaat het laffe meelopertje schelden als hij geen inhoudelijk weerwoord meer in huis heeft?
pi_35613667
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zegt een aanhanger van een partij die de gleijkheid van verschillende mensen niet accepteert.
[..]

Ach, gaat het laffe meelopertje schelden als hij geen inhoudelijk weerwoord meer in huis heeft?
Ik toonde slechts oprechte bezorgdheid over je geestelijke gezondheid. Het is ook niet gauw goed he?
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:01:58 #209
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35613717
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:00 schreef du_ke het volgende:
Ik toonde slechts oprechte bezorgdheid over je geestelijke gezondheid. Het is ook niet gauw goed he?
Met mijn geestelijke gezondheid gaat het prima, dank voor de oprechte zorgen. Tot die conclusie kom je snel genoeg na een rondje Rotterdam.
pi_35613750
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Met mijn geestelijke gezondheid gaat het prima, dank voor de oprechte zorgen. Tot die conclusie kom je snel genoeg na een rondje Rotterdam.
Ok mooi dat je weer beter bent .
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:07:52 #211
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35613902
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok mooi dat je weer beter bent .
Maar waarom laat je het aan de overheid over om jou zuurverdiende geld te verdelen.
Ik moet meer geld hebben dus jij moet het storten. Ik heb geen zin om te gaan werken. Ik wil dat jij voor mij gaat werken.
pi_35614732
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:07 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Maar waarom laat je het aan de overheid over om jou zuurverdiende geld te verdelen.
Ik moet meer geld hebben dus jij moet het storten. Ik heb geen zin om te gaan werken. Ik wil dat jij voor mij gaat werken.
Dat doe ik al . En als je geen zin hebt om echt werk te doen ga je toch lekker wasknijpers in elkaar zetten in de sociale werkplaats ?
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:56:42 #213
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35620361
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:51 schreef du_ke het volgende:

Ja tegen jou. Je spuit al je gal zonder fatsoenlijke onderbouwing. Al de ellende die beschrijft is zo'n beetje ontstaan met je geliefde VVD aan de macht.
Onderbouwing? Het is algemeen bekend dat de linkse partijen altijd pleiten om mensen die geld verdienen nog meer uit te knijpen. Maar goed, als je onderbouwing wilt, heb ik wat quotes opgezocht uit het manifest 'Eerlijk delen' van Groenlinks. (Over de SP ga ik al helemaal niet beginnen)

Groenlinks - Manifest Eerlijk delen.
quote:
Ook moet vermogen zwaarder worden belast.
quote:
De kinderbijslag moet daarom inkomensafhankelijk worden gemaakt. De lagere inkomens moeten er alle ‘kinderkosten’ mee kunnen dekken,
zodat kinderen niet meer hoeven op te groeien in armoede.
Voor de hogere inkomens wordt het bedrag geleidelijk afgebouwd.
quote:
Als je minder verdient, krijg je meer terug van de belasting.
Je gaat er dus fors op vooruit als je een kleine baan vindt.
Deze is ook vreemd:
quote:
De hoog opgeleiden beginnen later met werken en kunnen dus makkelijker tot op hogere leeftijd doorwerken.
Alsof mensen die hoog opgeleid zijn niks doen voordat ze beginnen met werken. Ze werken keihard om een studie te doen!

En Wouter Bos:
quote:
De premieverdeling [in het nieuwe zorgstelsel] moet eerlijker.
Komop zeg, een werkende brengt echt veel meer in het laadje als het gaat om premie. Denk maar aan de 6,5% die de werkgever betaald en de zorgtoeslag die vaak niet veel is, of zelfs helemaal 0. Bovendien betaald de werknemer over de werkgeversbijdrage ook nog eens belasting.
Terwijl een bijstandsgerechtigde de volle mep toeslag krijgt en er is geen werkgever die hoeft bij te betalen en er hoeft al helemaal geen extra belasting te worden betaald.
En dan beweert Bos dat het nog niet genoeg is?!

Is het nog niet duidelijk genoeg, dan even wat cijfers over iemand die 3000,- per maand verdient:
Premie voor de zorgverzekering = 100,-
De werkgever betaald 6,5% van het bruto salaris = 160,-
Werknemer betaald over die 6,5% ook nog eens belasting = 50,-
Werknemer krijgt geen zorgtoeslag van de overheid
Totaal = 310,-

De klaploper betaald de zorgpremie = 100,-
Krijgt zorgtoeslag van de staat = -50,-
Totaal = 50,-

Een werkende betaald zo maar 6 keer zoveel als de klaploper. EN NOG IS HET NIET GENOEG WOUTER BOS?!

Nou heb ik niets tegen eerlijk delen. Maar tegenwoordig zijn de verhouding scheef gegroeid. Zo ontvangt elke vreemdeling die zich hier legaal vestigt van de Nederlandse belastingbetalers een ‘bruidsschat’ van bijna 200.000 euro. Dit is de huidige waarde van een gedurende veertig jaar door de overheid gegarandeerd individueel minimuminkomen van 10.000 euro per jaar. Daar komen vaak nog aanspraken op kinderbijslag, huursubsidie en gezondheidszorg bij. Tegenover al deze goodies zullen de meeste nieuwkomers uit verre landen in de loop van hun leven slechts weinig bijdragen aan het vullen van de schatkist.
pi_35620690
Een linkse coalitie in 2007.... hum, ga maar eens een huisje buiten nederland zoeken denk ik. Die apen doen niet zoveel. De SP verkloot alles ze aan de macht zijn. In Oss zijn ze het ziekenhuis kwijt! Geven ze anderen de schuld, omdat ze zelf te stom zijn om te onderhandelen. Jan Marijnissen wil hoop geven aan de mensen of zo, maar zijn eigen dochter zag er vrijdagavond bij NOVA niet echt hoopvol en gelukkig uit. Nu al zo zuur als een citroen.. misschien is dat een beter logo dan die tomaat!
"Alles komt goed..."
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:28:53 #215
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35621812
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:05 schreef HHHH het volgende:
Een linkse coalitie in 2007.... hum, ga maar eens een huisje buiten nederland zoeken denk ik. Die apen doen niet zoveel. De SP verkloot alles ze aan de macht zijn. In Oss zijn ze het ziekenhuis kwijt!
Dat was hun beleid toch niet? Daar heb ik eens een artikel over gelezen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:31:26 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35621951
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:56 schreef SjonLok het volgende:

Onderbouwing? Het is algemeen bekend dat de linkse partijen altijd pleiten om mensen die geld verdienen nog meer uit te knijpen.
Geld maakt niet (heel) gelukkig
quote:
Alsof mensen die hoog opgeleid zijn niks doen voordat ze beginnen met werken. Ze werken keihard om een studie te doen!
Maar ze hebben niet al op hun 55ste een kapotte rug.
quote:
Komop zeg, een werkende brengt echt veel meer in het laadje als het gaat om premie. Denk maar aan de 6,5% die de werkgever betaald en de zorgtoeslag die vaak niet veel is, of zelfs helemaal 0. Bovendien betaald de werknemer over de werkgeversbijdrage ook nog eens belasting.
Terwijl een bijstandsgerechtigde de volle mep toeslag krijgt en er is geen werkgever die hoeft bij te betalen en er hoeft al helemaal geen extra belasting te worden betaald.
En dan beweert Bos dat het nog niet genoeg is?!

Is het nog niet duidelijk genoeg, dan even wat cijfers over iemand die 3000,- per maand verdient:
Premie voor de zorgverzekering = 100,-
De werkgever betaald 6,5% van het bruto salaris = 160,-
Werknemer betaald over die 6,5% ook nog eens belasting = 50,-
Werknemer krijgt geen zorgtoeslag van de overheid
Totaal = 310,-

De klaploper betaald de zorgpremie = 100,-
Krijgt zorgtoeslag van de staat = -50,-
Totaal = 50,-

Een werkende betaald zo maar 6 keer zoveel als de klaploper. EN NOG IS HET NIET GENOEG WOUTER BOS?!

Nou heb ik niets tegen eerlijk delen. Maar tegenwoordig zijn de verhouding scheef gegroeid. Zo ontvangt elke vreemdeling die zich hier legaal vestigt van de Nederlandse belastingbetalers een ‘bruidsschat’ van bijna 200.000 euro. Dit is de huidige waarde van een gedurende veertig jaar door de overheid gegarandeerd individueel minimuminkomen van 10.000 euro per jaar. Daar komen vaak nog aanspraken op kinderbijslag, huursubsidie en gezondheidszorg bij. Tegenover al deze goodies zullen de meeste nieuwkomers uit verre landen in de loop van hun leven slechts weinig bijdragen aan het vullen van de schatkist.
Bron? Bron? Bron?
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:50:10 #217
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35622914
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:28 schreef Floripas het volgende:
Dat was hun beleid toch niet? Daar heb ik eens een artikel over gelezen.
Deze?
quote:
Oss heeft laat haast gemaakt om ziekenhuis te behouden.

Woensdag 25 januari 2006 - De eerste emoties rondom de locatiekeuze van het nieuwe ziekenhuis zijn inmiddels enigszins geluwd. In Uden heerst getemperde vreugde. Daar zijn ze blij dat de gemeente er in geslaagd is om het ziekenhuis binnen te slepen. Anderszins kan de vreugde ook weer niet te uitbundig zijn omdat de locatiekeuze tot gevolg heeft dat Udenaren uitgekocht moeten worden, met alle emoties van dien. In Uden juichen ze dus een beetje met de handen in de zakken. In Oss is de klap dat het ziekenhuis na zo’n 100 jaar de stad gaat verlaten ongeveer als een knock-out aangekomen. Die klap, uitgedeeld op woensdag 11 januari, dreunt nog hard na. Ook het college van burgemeester en wethouders was met stomheid geslagen toen de Raad van Bestuur van Bernhoven dat ’s morgens op het gemeentehuis kwam vertellen.
Vrijwel iedereen in de Osse politiek roept nu om het hardst dat de Raad van Bestuur van Ziekenhuis Bernhoven fouten heeft gemaakt en volkomen onterecht Uden boven Oss verkiest. Vrijwel unaniem vinden de Osse partijen dat de Raad van Bestuur van het ziekenhuis oneigenlijke argumenten heeft gebruikt. Met name het argument dat het ziekenhuis geen uitbreidingsmogelijkheden ziet op Nieuw-Zevenbergen, steekt de Osse politiek. Volgens de verschillende woordvoerders is dát argument van het ziekenhuis nooit eerder boven tafel gekomen.
Niets menselijks is de Osse politiek vreemd. Uiteraard hebben de politieke partijen sterk de neiging om alleen richting de Raad van Bestuur de zwarte piet uit te delen. De politiek zou echter ook bij zichzelf te rade moeten gaan. Want hadden de politieke partijen niet veel beter op de verrichtingen van het college moeten letten?
Het college van burgemeester en wethouders heeft wel een enigszins curieuze rol gespeeld in de locatiekeuze. Dat begon al toen de Raad van Bestuur eind 2000 het voornemen bekend maakte om voor de ziekenhuizen in Oss en Veghel op één plek nieuwbouw te plegen. Wethouder Henk van Gerven nam zitting in het actiecomité Anna moet Blijven en schuwde geen gelegenheid om het ziekenhuisbestuur zwart te maken. Dat heeft de onderhandelingspositie met het ziekenhuis er bepaald niet makkelijker op gemaakt. Ondertussen liep Uden lekker warm om het nieuwe ziekenhuis wél binnen te slepen. Het gemeentebestuur was al snel met de gemeente Veghel om de tafel gaan zitten en is naarstig op zoek gegaan naar een voor beide gemeenten geschikte locatie. En vrijwel tegelijkertijd kwam er een stevige VVD-lobby richting provincie en rijksoverheid op gang.

Hoogervorst

Oss heeft erg lang, misschien wel te lang, gewed op het behoud van de ziekenhuizen in Oss en Veghel. Dat traject werd pas écht aan de kant geschoven toen minister Hans Hoogervorst in 2005 liet weten dat er een nieuw ziekenhuis gebouwd mag worden. Toen moest Oss haast gaan maken. Heel veel haast. Alles werd -rijkelijk laat dus- uit de kast getrokken. Een team van twaalf ambtenaren werd op het dossier ’ziekenhuis’ gezet om met een goede locatie te komen.
Vier mogelijke plekken werden gepresenteerd. Dat lijkt heel wat, maar al snel werd duidelijk dat er eigenlijk maar één plek een serieuze optie was, Nieuw Zevenbergen. De andere drie locaties bleken volstrekt onvoldoende en niet serieus te nemen door het ziekenhuis.
Voor de buitenwacht stelde Oss er alles voor over te hebben om het ziekenhuis binnen de gemeentegrenzen te behouden. Oss zou zelfs voor één euro de benodigde grond op Nieuw Zevenbergen beschikbaar willen stellen. Het is vreemd dat dit aanbod nooit officieel op papier richting het ziekenhuisbestuur is gegaan. Uiteindelijk heeft het ziekenhuisbestuur geconcludeerd dat Uden de beste locatie is voor Bernhoven. De uitbreidingsmogelijkheden op termijn blijken het doorslaggevende argument te zijn. Oss is met name over die argumentatie hevig verbolgen. Als de twee plekken -Uden en Nieuw Zevenbergen- in de ogen van het ziekenhuis volwaardig zijn en er tóch een keuze gemaakt moet worden, dan kunnen uitbreidingsmogelijkheden doorslaggevend zijn. Misschien had Oss wel beter moeten vragen naar de wensen van het ziekenhuis. Daar is het nu echter te laat voor.
bron
(cursief van mij)
pi_35623892
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:44 schreef Tref het volgende:
Ik ben het elemaal met Michiel van Hulthen eens: als de PvdA de grootste word, moet er een links kabinet komen, bestaande uit GL,SP en PvdA.
Moeten bestaat niet in onze democratie. Partijen mogen zelf kiezen met wie ze een coalitie vormen. Met andere woorden, de PvdA mag dat allemaal wel vinden, maar uiteindelijk wordt een kabinet gevormd door meerdere partijen. De PvdA moet dus nog wel even een of twee andere partijen weten te strikken en we weten vanuit de recente politiek dat dat geen vanzelfsprekendheid is.
pi_35623990
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:06 schreef Steijn het volgende:

[..]

Moeten bestaat niet in onze democratie. Partijen mogen zelf kiezen met wie ze een coalitie vormen.
Je begrijpt het niet. Net zoals bij de vorige verkiezingen staat er bij een heleboel mensen een coalitie op de stemcomputer ipv. slechts losse partijen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:12:50 #220
95608 Speth
Rorschach
pi_35624290
quote:
Maar ze hebben niet al op hun 55ste een kapotte rug.
Kulargument natuurlijk.. Het geestelijke werk dat je voor je studie moet verrichten, extracurriculaire activiteiten en dergelijke vergen ook zeer veel van iemand, en dan op een veel jongere leeftijd. Bovendien is niet al het eenvoudige werk slopend voor het lichaam.
pi_35624692
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef Litpho het volgende:
Je begrijpt het niet. Net zoals bij de vorige verkiezingen staat er bij een heleboel mensen een coalitie op de stemcomputer ipv. slechts losse partijen.
Volgens mij was het vooral 'alles behalve de PvdA' wat het motto afgelopen verkiezingen was. Het is juist fijn dat er in Nederland zoveel te kiezen valt want dat zorgt er voor dat er meestal wel een partij is die aardig goed aansluit bij jouw standpunten.
pi_35624955
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:12 schreef Speth het volgende:

[..]

Kulargument natuurlijk.. Het geestelijke werk dat je voor je studie moet verrichten, extracurriculaire activiteiten en dergelijke vergen ook zeer veel van iemand, en dan op een veel jongere leeftijd. Bovendien is niet al het eenvoudige werk slopend voor het lichaam.
Komop ook voor jou is je studie gewoon een hoop feesten en tussendoor je tentamens maken. Niet te vergelijken met in een fabriek oid werken.
(Het is niet voor niets dat ik echt gaan werken al een tijd uitstel ).
pi_35625046
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:12 schreef Speth het volgende:
Verder is het natuurlijk een keus die iemand maakt, het scala aan mogelijkheden voor wat betreft studie en werk is in Nederland groot genoeg om niet als laagopgeleide stratenmaker door het leven te hoeven gaan.
pi_35625183
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Verder is het natuurlijk een keus die iemand maakt, het scala aan mogelijkheden voor wat betreft studie en werk is in Nederland groot genoeg om niet als laagopgeleide stratenmaker door het leven te hoeven gaan.
Ware het niet dat je als stratenmaker niet echt gemotiveerd wordt om wat anders te gaan doen. Maar dit heeft niet zoveel meer met het topic te maken geloof ik .
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:30:40 #225
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35625207
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:31 schreef Floripas het volgende:

Bron? Bron? Bron?
Dat laatste stuk kwam uit de NRC.

Het eerste stuk over de zorgbijdrage... lees je salarisstrookje.
pi_35625399
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:30 schreef du_ke het volgende:
Ware het niet dat je als stratenmaker niet echt gemotiveerd wordt om wat anders te gaan doen.
Tsja, is dat het probleem van de staat of van die persoon zelf? Dat laatste natuurlijk want ik doe ook wel eens dingen waar ik geen zin in heb maar die wel nodig zijn om verder te komen. Soms moet je door de zure appel heen.
pi_35625456
Een links kabinet? Dan is het einde nabij.. Dan is Nederland binnen no time failliet!
pi_35625712
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Tsja, is dat het probleem van de staat of van die persoon zelf? Dat laatste natuurlijk want ik doe ook wel eens dingen waar ik geen zin in heb maar die wel nodig zijn om verder te komen. Soms moet je door de zure appel heen.
Voor een groot deel wel natuurlijk. Maar je kan ook de pech hebben van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats geboren worden. Als je in een arme wijk geboren wordt is de kans dat je gaat studeren toch een stuk kleiner.
pi_35625846
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Als je in een arme wijk geboren wordt is de kans dat je gaat studeren toch een stuk kleiner.
Hoe bedoel je? Cultureel (continu mensen die je vertellen dat als je voor een dubbeltje geboren bent je nooit een kwartje zal worden) of Financieel?
pi_35625975
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Cultureel (continu mensen die je vertellen dat als je voor een dubbeltje geboren bent je nooit een kwartje zal worden) of Financieel?
Beiden maar ik denk dat cultuur de grootste rol speelt. In veel kringen is het heel gewoon dat je vmbo doet en daarna direct gaat werken. Ook al heb je misschien wel meer cappaciteiten.
pi_35626043
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beiden maar ik denk dat cultuur de grootste rol speelt. In veel kringen is het heel gewoon dat je vmbo doet en daarna direct gaat werken. Ook al heb je misschien wel meer cappaciteiten.
Is het de taak van de staat om daar iets aan te doen? En in het verlengde daarvan, is het de taak van de staat om te compenseren voor het feit dat ze daar niets aan hebben gedaan?
pi_35626173
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:44 schreef Litpho het volgende:
Financieel valt het nog wel mee denk ik, maar mensen uit relatief arme wijken denken inderdaad nogal eens dat ze minderwaardig zijn, en dat is natuurlijk niet zo maar inderdaad het zit er stevig ingebakken. Maar of die instelling verbetert door 'staatssteun' weet ik nog niet zo, ik denk eerder dat het deze cultuur in stand houdt. Nivellering zorgt er immers voor dat je minder profijt hebt van je inspanningen en dat stukje profijt is nou net nodig om eigenwaarde te creëren.
pi_35626400
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Is het de taak van de staat om daar iets aan te doen? En in het verlengde daarvan, is het de taak van de staat om te compenseren voor het feit dat ze daar niets aan hebben gedaan?
Tja dat is moeilijk. Het is wel de taak van de staat om iedereen financieel in staat te stellen te kunnen studeren. En misschien via de scholen ook wel om doorleren te stimuleren. Want ook via MBO en HBO kan je het heel goed doen op de universiteit. maar ja hoeveel kan dat je schelen als je 15 bent?
pi_35626486
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat is moeilijk. Het is wel de taak van de staat om iedereen financieel in staat te stellen te kunnen studeren.
Mee eens. Met de mogelijkheid om te lenen is dat naar mijn mening ook een behoorlijk eind op weg.
quote:
En misschien via de scholen ook wel om doorleren te stimuleren.
Klinkt ook goed. Dat zijn investeringen waar ik gerust achter zou staan.
pi_35626937
quote:

[..]

Tja dat is moeilijk. Het is wel de taak van de staat om iedereen financieel in staat te stellen te kunnen studeren. En misschien via de scholen ook wel om doorleren te stimuleren. Want ook via MBO en HBO kan je het heel goed doen op de universiteit. maar ja hoeveel kan dat je schelen als je 15 bent?
Ik ken ook wel mensen die na een poging tot een mbo opleiding maar besloten hebben om aan het werk te gaan. Enkele daarvan doen nu een avondopleiding mbo / hbo naast hun full-time baan, soms zelfs bekostigd door de werkgever. Met name in de technische sector zijn dat soort zaken wel aardig makkelijk voor elkaar te krijgen. Dat je toevallig na je middelbare school niet direct een opleiding gaat doen of afmaakt, hoeft niet te betekenen dat je helemaal niet meer door kunt leren. Een vriend van me met 5 jaar werkervaring en inmiddels een MBO diploma elektrotechniek ligt bovendien een stuk beter in de markt dan mensen die net van het MBO zijn gekomen zonder enige werkervaring.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:35:27 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35627846
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:50 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Deze?
[..]

bron
(cursief van mij)
Is in Uden de SP niet ook in het college?
pi_35632772
quote:

[..]

Iedereen is financieel in staat om te studeren hier in Nederland.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:55:02 #238
96120 columnist
Gaan wij nog opstaan?
pi_35633427
Het zou een drama zijn als de PvdA de grootste werd! Maar toch zou ik voor vier jaar wel een kabinet met de PvdA, GL en SP willen zien. Samen goed voor 80 zetels. De PvdA 50 zetels, de SP 19 zetels en GL 11 zetels. Als zo'n kabinet er komt ben ik benieuwd hoe de SP en GL het doen. Twee extreem linkse partijen die vastgeroest zijn in hun oppositiedenken die dan moeten regeren. Ik zou genieten als er zich dan een serieus probleem voordoet, waarbij de idealisten onder druk een besluit moeten nemen waarbij ze in gewetensnood komen of tegen hun illusie moeten handelen waarzij al die jaren in hebben geleefd. Ik zou graag willen zien wat voor puinhoop zij in vier jaar kunnen maken!
De weg naar morgen begint met 's ochtends je nest uit komen!
http://mallors.wordpress.com/
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:59:27 #239
96120 columnist
Gaan wij nog opstaan?
pi_35633471
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 06:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Iedereen is financieel in staat om te studeren hier in Nederland.
Onzin!! Iedereen wordt in staat gesteld om te kunnen studeren, maar als je in een eenouder gezin wordt opgevoed en de moeder heeft een verkeerde partner - crimineel ofzo - en is zelf aan de drugs, dan zijn de kinderen van zo'n gezin al een verloren zaak! Als de thuis situatie als hierboven geschets zich voordoet zou het in uitzonderlijke situaties zelfs nog wel mogelijk zijn om het financieel op te brengen, maar denk je dan echt dat je goede prestaties kan verwachten van zo'n kind? Lijkt me niet!
De weg naar morgen begint met 's ochtends je nest uit komen!
http://mallors.wordpress.com/
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:11:20 #240
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35633649
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:59 schreef columnist het volgende:

Onzin!! Iedereen wordt in staat gesteld om te kunnen studeren, maar als je in een eenouder gezin wordt opgevoed en de moeder heeft een verkeerde partner - crimineel ofzo - en is zelf aan de drugs, dan zijn de kinderen van zo'n gezin al een verloren zaak! Als de thuis situatie als hierboven geschets zich voordoet zou het in uitzonderlijke situaties zelfs nog wel mogelijk zijn om het financieel op te brengen, maar denk je dan echt dat je goede prestaties kan verwachten van zo'n kind? Lijkt me niet!
Ik snap deze hele reactie niet.

Er zijn nog wel 100.000 andere redenen te verzinnen waarom iemand niet zou kunnen studeren. Bijvoorbeeld omdat iemand tot zijn nek verlamd is en 24uur per dag in bed moet blijven en aan medische apparatuur vast zit.

Maar wat is het nut van zo'n reactie precies?!
pi_35634163
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:35 schreef Floripas het volgende:
Is in Uden de SP niet ook in het college?
Nee, al sinds 2002 niet meer.
pi_35634338
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:55 schreef columnist het volgende:
Het zou een drama zijn als de PvdA de grootste werd!
En toch gaat dat denk ik WEL gebeuren.
Dat is natuurlijk niet echt vreemd na deze rechtse periode die vooral het gat tussen arm en rijk nog eens wat vergroot heeft.
Tuurlijk zal ik ook zeker niet staan te juichen om een geheel links kabinet, maar toch kun je dit wel gaan verwachten. De mensen die sterk benadeelt zijn door dit kabinet zullen echt niet op een van deze partijen gaan stemmen en daar geef ik hun nog groot gelijk in ook! Jij zou hetzelfde doen als je in hun schoenen zou staan.

Puinhoop of niet, je kunt je afvragen of je wel terecht zo bang bent voor een linkse regering.
Deze huidige regeringsperiode is in mijn opinie toch ook niet echt voor herhaling vatbaar.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_35636747
Nee idd de huidige zooi is ook geen succes. En waarom zo bang? Er is na den Uyl in de jaren 70 geen links kabinet meer geweest het wordt wel eens tijd lijkt me .
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:53:43 #244
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35640721
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:23 schreef du_ke het volgende:
Nee idd de huidige zooi is ook geen succes. En waarom zo bang? Er is na den Uyl in de jaren 70 geen links kabinet meer geweest het wordt wel eens tijd lijkt me .
pi_35641392
Ik herhaal mij graag.
k denk dat de tijd rijp voor is voor een links kabinet. Zei het alleen maar om de self-constructed-mythology ( excusé moi voor het anglicisme) de nek om te draaien.

Opositionele ratdraaiers, die jaren aan de kant hun wijsheden verkondigen moeten in de verantwoording worden genomen . Alleen zo worden deze ontluisterd. Hetzelfe is met Haider in Oostenrijk gebeurd.

Daarnaast vind ik persoonlijk ook , dat een Groen beleid, best wel eens mag worden geprobeerd. Er is genoeg shit ( anglicisme ... ik weet het ) in ons milieu en agrarische beleid , om een groene minisiter haar/zijn tanden in te laten zetten. (Hum. Lekker)

Laat daarom maar een PvdA -SP-Groen Linkse regering 4 jaar regeren. Het is demokratie Hygienisch ook niet gezond dat altijd dezelfde partijen aan de macht en de anderen in de Oppositie zijn.

Ons land zal het wel uithouden.
Of de economie het ook uithoudt is een andere vraag , maar daar hebben we dan 4 jaar later een VVD met een absolute meerheid voor . Gna Gna Gna
pi_35641585
quote:
Waarom was dat een "links" kabinet? Deze bestond immers ook uit voorlopers van het CDA en D66, dan zou je ook kunnen stellen dat Paars "links" was. De VVD zie ik toch wel als een progresievere partij dan ARP en KVP.

Het wordt eindelijk weer eens tijd voor een puur liberale coalitie dat is namelijk nog langer geleden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2006 14:24:56 ]
pi_35641625
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:15 schreef CANARIS het volgende:
Ons land zal het wel uithouden.
Of de economie het ook uithoudt is een andere vraag , maar daar hebben we dan 4 jaar later een VVD met een absolute meerheid voor . Gna Gna Gna
Het land krijgt (economisch) een klap die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt. Het werknemersmoraal bij veel mensen ligt al ver onder het nulpunt. Men loopt nu al te klagen over de salarissen en prijzen en dat zal nog veel erger worden, want eerstgenoemde gaan nog verder stagneren of omlaag en laatstgenoemde zijn al hoog maar worden nog hoger. De concurrentiepositie van Nederland is op veel vlakken al flink beschadigd, met name ook door jarenlang wanbeleid van babyboomers die maar niet op zij willen stappen voor kwalitatief betere mensen omdat 'ervaring' heilig is verklaard. De plannen van links zijn niet allemaal zo slecht, maar ze kosten veel geld en het is naief te denken dat de NL economie deze kan en wil dragen. Het gezeik zal alleen groter worden en het zal nog sterker blijken dat geen NLder bereid is om in te leveren. Wat dat betreft zal NL zich inderdaad goed leren kennen onder links.

Edit: een keer op je bek gaan is niet erg maar je moet natuurlijk niet express op je bek gaan.
pi_35641845
quote:
Inderdaad. Economische hervomingen zijn natuurlijk maar niks, ook al zijn ze nog zo elementair.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_35642101
In dit land is de helft van de beroepsbevolking voor haar inkomen van de overheid afhankelijk, dus is het uberhaupt een wonder dat de pvda niet bij alle verkiezingen de absolute meerderheid behaalt.
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:55:30 #250
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35642728
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:21 schreef Chewie het volgende:

Het wordt eindelijk weer eens tijd voor een puur liberale coalitie dat is namelijk nog langer geleden.
Paars 1 hadden we in de jaren 90 nog.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')