Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef Tref het volgende:
Het CDA zou eigenlijk nu al stelling moeten nemen door te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Dit kabinet moet als een frront de verkiezingen in!
Dat heb je goed gezien: ze zijn er (op een enkele uitzondering na) namelijk nog allemaal. Bos is in feite niets meer of minder dan een marketing instrument dat weet hoe hij zich moet profileren. Grote man achter de one-man show Wouter Bos: reclameman en PvdA prominent Dig Istha: een kei van een marketeer!quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:43 schreef drexciya het volgende:
Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
Als ze en bloc willen verliezen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef Tref het volgende:
Het CDA zou eigenlijk nu al stelling moeten nemen door te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Dit kabinet moet als een frront de verkiezingen in!
Waarom is paars zo ramp, de 1e 6 jaar waar ok. Daarna niet. We hebben nu nog steeds 2 van de 3 paarse partijen. Daar keerde paars toch ook niet terug? Waarom bij de pvdA wel. Dat is de partij die meer aan vernieuwing heeft gedaan dan VVD die een paarse aanvoeder en vice-premier hebben.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:54 schreef Tref het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien: ze zijn er (op een enkele uitzondering na) namelijk nog allemaal. Bos is in feite niets meer of minder dan een marketing instrument dat weet hoe hij zich moet profileren. Grote man achter de one-man show Wouter Bos: reclameman en PvdA prominent Dig Istha: een kei van een marketeer!
Mensen schijnen denk ik onvoldoende te beseffen dat na een eventuele PvdA overwinning de tijden van paars weer terug keren. Als dat is wat men wil: prima.
Wie zijn dat dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:43 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.
Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
Dig Istha is volgens mij al een heel tijdje niet meer actief betrokken bij de PvdA.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:58 schreef Tref het volgende:
Het (marketing) brein achter Bos:
[afbeelding]
Nou nou, wat is hij schadelijk geweestquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
Is hij iig niet schadelijk meer als Tweede Kamer lid.
CDA en VVD willen 30 procent. Hij geeft alleen aan dat hij minder wil.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef ErikT het volgende:
Wat netjes van Bos, dat hij maar 10% loonsverhoging hoeft. Volledig conform de inflatie...
maar hoe in godsnaam is hij ooit op 72% gekomen ?quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:59 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Niet echt naar waarheid. Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60%
even een stel dat he,quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:54 schreef Tref het volgende:
Mensen schijnen denk ik onvoldoende te beseffen dat na een eventuele PvdA overwinning de tijden van paars weer terug keren. Als dat is wat men wil: prima.
Geen idee. In 1964 is er een belastinghervorming geweest, maar of die 72 procent vanaf dat moment gold? Overigens moet bij die 72 procent worden aangetekend dat de hoogste schijven wel weer aanspraak konden maken op allerlei belastingvoordelen die inmiddels zijn afgeschaft.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar hoe in godsnaam is hij ooit op 72% gekomen ?
quote:Sinds Kok in 1989 aantrad als minister van Financiën zijn de collectieve lasten enorm gedaald: in 1990 ging 50,4 procent van alles wat we verdienden naar de publieke sector; dit jaar is dat teruggebracht naar 39,6 procent. Het geld dat niet langer gebruikt wordt voor premies en belastingen, is vooral terechtgekomen bij de bedrijven en de rijkere Nederlanders. Het toptarief van de inkomstenbelasting lag in 1989 op 72 procent, de vennootschapsbelasting (op bedrijfswinsten) op 42. Nu is dit respectievelijk 52 en 35 procent. En het einde van de ontwikkeling is nog lang niet in zicht. 'We lopen met ons nieuwe stelsel voorop, maar de internationale concurrentie is moordend,' liet Vermeend vorig jaar weten, toen hij alweer nieuwe belastingwijzigingen in het vooruitzicht stelde.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200101/belastingen.stm
Dig Istha verkeerd inderdaad niet meer in Haagse kiringen. Dat neemt echter niet weg dat hij het directe marketingbrein achter Wouter Bos isquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dig Istha is volgens mij al een heel tijdje niet meer actief betrokken bij de PvdA.
Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:06 schreef P8 het volgende:
[..]
even een stel dat he,
stel dat er weer een paars kabinet komt, denkt je nou echt dat ze weer doorgaan met dezelfde fouten maken? Niemand wil dat, ook het eventuele paarse kabinet niet.
Als er weer een paars kabinet zou komen zou die zeker niet te vergelijken zijn met het oude paarse kabinet
het was ook een stel dat vraag.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef Tref het volgende:
[..]
Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.
Oh ja, waar blijkt dat uit ?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:53 schreef P8 het volgende:
Wat ik ermee wou zeggen was dat de PvdA ook wel van zijn fouten geleerd heeft
Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef Tref het volgende:
[..]
Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.
Den Uyl, daarna Wiegel.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar hoe in godsnaam is hij ooit op 72% gekomen ?
We zullen zien...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 07:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.
Ach als je het voorelkaar krijgt om veel van je programma op te nemen in een regeerakkoord is er opzich ook niks mis mee natuurlijk.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |