abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35652644
Het CDA zou eigenlijk nu al stelling moeten nemen door te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Dit kabinet moet als een frront de verkiezingen in!
pi_35653441
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef Tref het volgende:
Het CDA zou eigenlijk nu al stelling moeten nemen door te stellen dat ze niet met de PvdA willen regeren. Dit kabinet moet als een frront de verkiezingen in!
Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.

Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
pi_35653866
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:43 schreef drexciya het volgende:

Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
Dat heb je goed gezien: ze zijn er (op een enkele uitzondering na) namelijk nog allemaal. Bos is in feite niets meer of minder dan een marketing instrument dat weet hoe hij zich moet profileren. Grote man achter de one-man show Wouter Bos: reclameman en PvdA prominent Dig Istha: een kei van een marketeer!

Mensen schijnen denk ik onvoldoende te beseffen dat na een eventuele PvdA overwinning de tijden van paars weer terug keren. Als dat is wat men wil: prima.
pi_35653982
Het (marketing) brein achter Bos:

donderdag 2 maart 2006 @ 20:19:29 #180
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35654625
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef Tref het volgende:
Als ze en bloc willen verliezen.
pi_35655964
Eerst bewijzen dat Bos slechte bedoelingen heeft dan pas geloven

Maar hij heeft toch wel mijn stem, ik mag zijn partij wel
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:55:47 #182
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35655986
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:54 schreef Tref het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien: ze zijn er (op een enkele uitzondering na) namelijk nog allemaal. Bos is in feite niets meer of minder dan een marketing instrument dat weet hoe hij zich moet profileren. Grote man achter de one-man show Wouter Bos: reclameman en PvdA prominent Dig Istha: een kei van een marketeer!

Mensen schijnen denk ik onvoldoende te beseffen dat na een eventuele PvdA overwinning de tijden van paars weer terug keren. Als dat is wat men wil: prima.
Waarom is paars zo ramp, de 1e 6 jaar waar ok. Daarna niet. We hebben nu nog steeds 2 van de 3 paarse partijen. Daar keerde paars toch ook niet terug? Waarom bij de pvdA wel. Dat is de partij die meer aan vernieuwing heeft gedaan dan VVD die een paarse aanvoeder en vice-premier hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:57:07 #183
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35656039
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:43 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.

Wie zijn dat dan?
En hoeveel meer zijn dat er dan in vergelijking met de VVD? van Aartsen, Zalm. Als er iemand een baantjes jager is dan is het van aartsen wel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35658113
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:58 schreef Tref het volgende:
Het (marketing) brein achter Bos:

[afbeelding]
Dig Istha is volgens mij al een heel tijdje niet meer actief betrokken bij de PvdA.
pi_35658175
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
Is hij iig niet schadelijk meer als Tweede Kamer lid.
Nou nou, wat is hij schadelijk geweest
pi_35658466
Googelend op de naam 'Dig Istha' kwam ik overigens een recent en aardig artikeltje tegen over Bos. Te lang om hier te quoten, maar wel interessant om eens door te lezen: Wie houdt Wouter Bos nog tegen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:01:12 #187
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35658516
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef ErikT het volgende:
Wat netjes van Bos, dat hij maar 10% loonsverhoging hoeft. Volledig conform de inflatie...
CDA en VVD willen 30 procent. Hij geeft alleen aan dat hij minder wil.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:33:32 #188
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35659844
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Niet echt naar waarheid. Met de PvdA in het kabinet is tussen 1989 en 2002 het hoogste tarief juist omlaag gegaan van 72% via 60%
maar hoe in godsnaam is hij ooit op 72% gekomen ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35661099
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:54 schreef Tref het volgende:
even een stel dat he,

stel dat er weer een paars kabinet komt, denkt je nou echt dat ze weer doorgaan met dezelfde fouten maken? Niemand wil dat, ook het eventuele paarse kabinet niet.
Als er weer een paars kabinet zou komen zou die zeker niet te vergelijken zijn met het oude paarse kabinet
Extremistisch gematigd.
pi_35661173
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Geen idee. In 1964 is er een belastinghervorming geweest, maar of die 72 procent vanaf dat moment gold? Overigens moet bij die 72 procent worden aangetekend dat de hoogste schijven wel weer aanspraak konden maken op allerlei belastingvoordelen die inmiddels zijn afgeschaft.
pi_35663427
Ik heb nog even gezocht naar de invoering van het 72%-toptarief. Niet gevonden, wel het volgende tekstje over hoe 'heilzaam' de PvdA is geweest voor de rijken en hoe 'slecht' voor de publieke sector. Uiteraard een beetje gekleurd door de bron (SP), maar wel lijnrecht tegengesteld aan wat je hier altijd hoort in betogen:
quote:
Sinds Kok in 1989 aantrad als minister van Financiën zijn de collectieve lasten enorm gedaald: in 1990 ging 50,4 procent van alles wat we verdienden naar de publieke sector; dit jaar is dat teruggebracht naar 39,6 procent. Het geld dat niet langer gebruikt wordt voor premies en belastingen, is vooral terechtgekomen bij de bedrijven en de rijkere Nederlanders. Het toptarief van de inkomstenbelasting lag in 1989 op 72 procent, de vennootschapsbelasting (op bedrijfswinsten) op 42. Nu is dit respectievelijk 52 en 35 procent. En het einde van de ontwikkeling is nog lang niet in zicht. 'We lopen met ons nieuwe stelsel voorop, maar de internationale concurrentie is moordend,' liet Vermeend vorig jaar weten, toen hij alweer nieuwe belastingwijzigingen in het vooruitzicht stelde.

http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200101/belastingen.stm
pi_35666262
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dig Istha is volgens mij al een heel tijdje niet meer actief betrokken bij de PvdA.
Dig Istha verkeerd inderdaad niet meer in Haagse kiringen. Dat neemt echter niet weg dat hij het directe marketingbrein achter Wouter Bos is
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:40:21 #193
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_35666299
Gezien de TT; hoort dit topic niet in !ONZ thuis ??
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_35666384
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:06 schreef P8 het volgende:

[..]

even een stel dat he,

stel dat er weer een paars kabinet komt, denkt je nou echt dat ze weer doorgaan met dezelfde fouten maken? Niemand wil dat, ook het eventuele paarse kabinet niet.
Als er weer een paars kabinet zou komen zou die zeker niet te vergelijken zijn met het oude paarse kabinet
Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.
pi_35666463
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef Tref het volgende:

[..]

Een paars kabinet komt er zowieso niet meer aangezien de VVD weigert om met de PvdA te regeren. Over D66 hoeven we het al helemaal niet te hebben. Ik doelde op paarse toestanden, die met de oude regenten kliek van de PvdA zeer voor de hand liggen.
het was ook een stel dat vraag.
Wat ik ermee wou zeggen was dat de PvdA ook wel van zijn fouten geleerd heeft
Extremistisch gematigd.
pi_35666543
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:53 schreef P8 het volgende:

Wat ik ermee wou zeggen was dat de PvdA ook wel van zijn fouten geleerd heeft
Oh ja, waar blijkt dat uit ?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 07:24:43 #197
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35668017
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef Tref het volgende:

[..]

Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:25:43 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35670605
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Den Uyl, daarna Wiegel.
pi_35670625
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 07:24 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.
We zullen zien...
pi_35670664
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:26 schreef Tref het volgende:

[..]

We zullen zien...
Ach als je het voorelkaar krijgt om veel van je programma op te nemen in een regeerakkoord is er opzich ook niks mis mee natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')