Oh, ik dacht dat dat D66 was.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 07:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij zouden eerst pasen en pinksteren op één dag moeten vallen voordat de VVD om principiele redenen geen zitting in een kabinet neemt.
Yup. Maar als je van tevoren al weet dat de inhoudelijke verschillen dermate groot zijn dat ze nauwelijks te verenigen zijn, moet je achteraf geen consesies gaan doen. Al was het maar om je eigen kiezers niet tegen het hoofd te stoten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach als je het voorelkaar krijgt om veel van je programma op te nemen in een regeerakkoord is er opzich ook niks mis mee natuurlijk.
Dat is waar maar dat is nog niet het geval geweest met besprekingen met het CDA en PvdA. VVD heeft nu eenmaal (bijna) altijd een zeer goede onderhandelingspositie als 3e (en 2e) partij van het land, ze waren namelijk tot nu toe altijd nodig voor het vormen van een regering omdat het CDA of PvdA flink verloren had bij de verkiezingen of omdat CDA en PvdA er niet uitkwamen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:40 schreef Tref het volgende:
[..]
Yup. Maar als je van tevoren al weet dat de inhoudelijke verschillen dermate groot zijn dat ze nauwelijks te verenigen zijn, moet je achteraf geen consesies gaan doen. Al was het maar om je eigen kiezers niet tegen het hoofd te stoten.
Klopt, alleen ga je hier dekikvoorbij aan het drastisch veranderde politieke klimaat. Ik zie de VVD bijvoorbeeld totaal geen consessies doen op het terein van integratie of migratie. We wachten af......quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is waar maar dat is nog niet het geval geweest met besprekingen met het CDA en PvdA. VVD heeft nu eenmaal (bijna) altijd een zeer goede onderhandelingspositie als 3e (en 2e) partij van het land, ze waren namelijk tot nu toe altijd nodig voor het vormen van een regering omdat het CDA of PvdA flink verloren had bij de verkiezingen of omdat CDA en PvdA er niet uitkwamen.
Dat ligt er echt aan of de conservatieve of de liberale vleugel in de VVD de overmacht krijgt. Bij de liberalen zie ik niet zoveel problemen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:52 schreef Tref het volgende:
[..]
Klopt, alleen ga je hier dekikvoorbij aan het drastisch veranderde politieke klimaat. Ik zie de VVD bijvoorbeeld totaal geen consessies doen op het terein van integratie of migratie. We wachten af......
Met welke vleugel dan ook zie ik weinig problemen, met het CDA al helemaal niet en zelfs de PvdA is hierin realistischer geworden. Het wordt helemaal geen probleem meer als de PvdA verstandig wordt en Paul Scheffer (indien nog interesse) kiest als lijsttrekkerquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat ligt er echt aan of de conservatieve of de liberale vleugel in de VVD de overmacht krijgt. Bij de liberalen zie ik niet zoveel problemen.
Daar ben ik ook bang voor. Voor een duidelijke en inhoudelijke koers zou Scheffer natuurlijk een zegen zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:
En de verkiezingen vervolgens verliest! Neuh Bos is de beste garantie voor stemmenwinst volgens mij.
Dat de SP positief is over de PvdA. Dan moet er wel een kern van waarheid in zitten. Dat de PvdA/links zo worden weggezet slaat nergens op. De PvdA is juist de partij van links die goed met geld om kan gaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:05 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb nog even gezocht naar de invoering van het 72%-toptarief. Niet gevonden, wel het volgende tekstje over hoe 'heilzaam' de PvdA is geweest voor de rijken en hoe 'slecht' voor de publieke sector. Uiteraard een beetje gekleurd door de bron (SP), maar wel lijnrecht tegengesteld aan wat je hier altijd hoort in betogen:
[..]
Wie zijn dat dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:43 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een uitspraak die vanmiddag aan de lunchtafel werd gedaan; uiteindelijk zal men vooral op de toekomstige premier gaan stemmen met als gevolg een soort van 2 partijenstelsel - voor of tegen Wouter Bos.
Op zich doet Wouter het mijns inziens best aardig, maar zolang hij zo blijft draaien en niet (figuurlijk niet letterlijk) het oude PvdA kader elimineert vertrouw ik de partij niet. Dan mag hij gouden bergen beloven, maar ik zie alleen de aloude baantjesjagers die iets hebben met eigenbelang (en een grote bek).
Scheffer zou het indedaad heel goed doen. Als ik me niet vergis overwoog hij zelfs om zich kandidaat te stellen tegenover Bos. Helaas zou Scheffer alleen maar tegen gewerkt worden door smerige regenten als Klaas de vries die in die partij nog steeds de werkelijke touwtjes in handen hebben.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Voor een duidelijke en inhoudelijke koers zou Scheffer natuurlijk een zegen zijn.
Ik denk trouwens dat Scheffer onderschat wordt, hij is nog redelijk onbekend maar ik zie hem wel in staat om in korte tijd populair te worden.
Mag ik weten wie Bert Otten is ???quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:21 schreef Cheesecake het volgende:
Vanmiddag was Bos in Hengelo en hij bezocht ook het winkelcentrum waar ik ook mijn boodschappen doe: winkelcentrum Hasselo. Hij had zijn zeepkist meegebracht, een paar bossen met rode rozen en nadat Bert Otten, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo, zijn zegje had gedaan, hield Bos een korte toespraak.
Op zich niets nieuws wat hij te vertellen had; hij verklaarde nog wel dat zijn schorre stem ontstaan was doordat hij Maxime Verhagen en Jozias van Aartsen maar moest blijven vertellen wat er allemaal fout was gegaan, met onder andere het nieuwe zorgverzekeringsstelsel.
Bos had nog wel een tip voor zijn Hengelosche collegae: blijf bescheiden. Bos en bescheiden. Wie riep er ook al weer ruim een jaar voor de verkiezingen dat hij premier zou gaan worden?
Dat zegt ze toch, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:10 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Mag ik weten wie Bert Otten is ???
Bij mij in de wijk heet namelijk ook iemand Bert Otten, dus vandaar !quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat zegt ze toch, eerste op de PvdA-lijst in Hengelo.
Ik hoop toch dat de gemiddelde politicus zich een beetje volwassener gedraagt dan de gemiddelde user hier.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:22 schreef Gebleekte het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe die lui achter de schermen tegen elkaar doen...
Moet haast welquote:Op maandag 6 maart 2006 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat de gemiddelde politicus zich een beetje volwassener gedraagt dan de gemiddelde user hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |