Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ik lees dagelijks mee.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:01 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zo hoor je 2 weken niks van Mr.J en zo spamt die een heel topic vol
Ah.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mr J nog even wat betreft het blowende muizen verhaal... ik doelde daarmee op gewenning van het lichaam aan bepaalde stoffen.
quote:Op maandag 27 februari 2006 17:34 schreef ivosnivo het volgende:
gelukkig capsules, my god ik moet er echt niet aan denken om een eetlepel oplie op te drinken. damn damn damn, wat een ranzig idee.
En het beste kan je ze vlak voor de maaltijd innemen, omdat ze anders te lang bovenop het eten blijven drijven en dus gaan oxideren. Als vetten gaan oxideren dan is het nutteloos om ze te nemen en in het ergste geval zelfs schadelijker. Zorg ook altijd dat de capsules vitamine E bevatten om oxidatie in de verpakking te voorkomen. En over het algemeen is het sowieso raadzaam om extra vitamine E bij vetzuren te nemen om oxidatie in het lichaam te voorkomen.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
EPA en DHA vindt je meestal in de verhouding 180mg en 120mg, dus EPA= 180mg en DHA= 120mg in
1 capsule. Meestal zijn 2 tot 4 van deze capsules per dag voldoende.
Ik zie ze in (sommige) supplementen in veel hogere doseringen staan. Wat is de beste dosering?quote:Op maandag 27 februari 2006 18:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En het beste kan je ze vlak voor de maaltijd innemen, omdat ze anders te lang bovenop het eten blijven drijven en dus gaan oxideren. Als vetten gaan oxideren dan is het nutteloos om ze te nemen en in het ergste geval zelfs schadelijker. Zorg ook altijd dat de capsules vitamine E bevatten om oxidatie in de verpakking te voorkomen. En over het algemeen is het sowieso raadzaam om extra vitamine E bij vetzuren te nemen om oxidatie in het lichaam te voorkomen.![]()
van vitamine E of van de vetzuren?quote:Op maandag 27 februari 2006 18:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zie ze in (sommige) supplementen in veel hogere doseringen staan. Wat is de beste dosering?
De vetzuren. Ik kom o.a. 720 mg EPA tegen.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
van vitamine E of van de vetzuren?
Oke. En jij neemt die hoeveelheden hierboven zo ongeveer?quote:Op maandag 27 februari 2006 18:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
De standaard doseringen per softgel (1000 mg visolie) zijn meestel:
EPA 180 mg
DHA 120 mg
en
EPA 300 mg
DHA 200 mg
Afwijkende doseringen per softgel zullen er vast en zeker ook zijn, maar das niet standaard. Soms geven producenten ook weleens de totale dagdosering aan, ipv de dosering per softgel.
Als je ze gewoon vlak voor je shake inneemt is het geen probleem. Shakes blijven over het algemeen volgens mij ook niet zolang in je maag.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:23 schreef ivosnivo het volgende:
kan ik het smorgens bij me shake op drinken? dan neem ik al me medicijnen en vitamine in. en moet het verdeelt over de dag?
Ben IT'er.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:29 schreef LedZep het volgende:
Hoe komt het toch dat MrJ het al ellendig veel topics lang elke keer weer lukt om de laatste post te krijgen? (Muv van deel 18 dan) Volgens mij zit jij op je werk gewoon om het half uur te loeren.
Ik neem 3 softgels per dag in, dus 540 mg EPA en 360 mg DHA. Maar als je de dubbele dosis zou innemen, dan kan dat ook geen kwaad hoor.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Oke. En jij neemt die hoeveelheden hierboven zo ongeveer?
Ja die IT'ers die doen de hele dag ook geen flikker, dat merk ik wel.quote:
Goed tegen hart- en vaatziekten, kanker en tal van andere niet-leuke dingen. Daarnaast schijnt het psychiatrisch (of psychologisch, weet ik het) gezien tal van voordelen te hebben (voor de doorsnee mens, maar ook voor bv. ADHD patienten).quote:Op maandag 27 februari 2006 19:59 schreef BushRanger het volgende:
Wat is precies het nut van het innemen van die visolie?
dat is zo bij men tarwekiemoliequote:Op maandag 27 februari 2006 17:34 schreef ivosnivo het volgende:
gelukkig capsules, my god ik moet er echt niet aan denken om een eetlepel oplie op te drinken. damn damn damn, wat een ranzig idee.
soms komt t omhoog als je zo'n ding vlak voor je training neemt, nooit doen.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:34 schreef ivosnivo het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:17 schreef Dacide het volgende:
Smithmachine?
Is dat zeg maar zo'n stellage waar je mee kan squatten maar waar de halter bij wijze van door een geleider loopt? (zodat je niet zelf balans hoeft te houden?)
??
Zittend kan welquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:02 schreef ivosnivo het volgende:
hoe kun je ooit een military press doen met dat apparaat? ik ben zelf niet extreem lang, 1.90 ofzo maar ik kan nooit onder dat apparaat staan en me armen uitstrekken.
Nadeel is wel dat je bij zware gewichten je onderrug tegen de rugleuning gaat duwen. Da's ook niet echt gezond. (Ik doe em meestal zittend zonder rugleuning of staand).quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:07 schreef Semargofni het volgende:
Zittend waarschijnlijk dan, krom je je rug ook minder snel heb ik nogal eens last van als ik met zwaar gewicht mil press doe.
Tevens tvp.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:11 schreef ivosnivo het volgende:
heb vanmorgen 1 visolie capsule genomen bij me shake, en ik moet zeggen dat ik nu al 2 uur aan het boeren ben. gadverdamme zeg, zo moet vis dus smaken
nog 179 capsules te gaan.
Daar zit geen EPA/DHA in.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:14 schreef Mr.J het volgende:
Jankerd.
Gewoon een paar lepels olijfolie per dag.
Het ligt ook aan het merk die je gebruikt, de ene merk heeft het meer dan de ander. Zelf gebruik ik die van De Tuinen, die zijn niet al te duur en kwalitatief goed.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:11 schreef ivosnivo het volgende:
heb vanmorgen 1 visolie capsule genomen bij me shake, en ik moet zeggen dat ik nu al 2 uur aan het boeren ben. gadverdamme zeg, zo moet vis dus smaken
nog 179 capsules te gaan.
Je bedoelt een soort barbell maar dan heel kort? Jammer dat wij die niet hebben, de dumbells gaan maar tot 32 kilo en een barbell vasthouden in 1 hand is niet erg fijn (wel goed voor je coördinatiequote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:42 schreef ivosnivo het volgende:
gisteren wezen trainen, en me sportschool heeft nu eindelijk losse dumbellstangetjes die je lekker zwaar kunt maken met schijven. ging er soort van mee squaten, alleen dan met de dumbells naast je in je hand en aantikken op de grond. vette spierpijn in me poten, en ook helemaal boven in me rug. puike oefening.
het kutte is alleen wel dat je met dumbeldrukken de dumbels niet eerst op je benen kunnen rusten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:44 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je bedoelt een soort barbell maar dan heel kort? Jammer dat wij die niet hebben, de dumbells gaan maar tot 32 kilo en een barbell vasthouden in 1 hand is niet erg fijn (wel goed voor je coördinatie).
Tja, op zich is met de hoeveelheden niks mis, maar zelf zou ik liever voor een complete multivitamine gaan. Het is wel iets duurder, maar je krijgt er ook veel meer voor terug. Het merk zelf ken ik verder niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:56 schreef LedZep het volgende:
Ik zit er aan te denken om dit anti-oxidanten supplement te gaan gebruiken:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=216&pr_id=660
Optimum Nutrition staat bekend als een goed merk, maar kunnen de 'experts' ook wat zeggen over de hoeveelheden, of die goed zijn en of het een goed product is?
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Tja, op zich is met de hoeveelheden niks mis, maar zelf zou ik liever voor een complete multivitamine gaan. Het is wel iets duurder, maar je krijgt er ook veel meer voor terug. Het merk zelf ken ik verder niet.
quote:maar kunnen de 'experts' ook wat zeggen
Voor dat bedrag zou ik toch voor solgar vm-2000 gaanquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:56 schreef LedZep het volgende:
Ik zit er aan te denken om dit anti-oxidanten supplement te gaan gebruiken:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=216&pr_id=660
Optimum Nutrition staat bekend als een goed merk, maar kunnen de 'experts' ook wat zeggen over de hoeveelheden, of die goed zijn en of het een goed product is?
1. Een week rust om de zoveel weken/maandenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef Alessandro het volgende:
Even een noob vraagje,.. wanneer moet je rusten. Ik bedoel je lichaam een weekje of zo rusten en dan weer beginnen met sporten? Hoe vaak doen jullie dat en hoe lang moet dat. Ik neem aan dat als je elke week traint 3 a 4 keer je lichaam ook weleens een weekje wilt bijkomen?
Yup!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef LedZep het volgende:
Oke. Maar in zo'n multivitamine (een goede dan) zitten dus ook al die anti-oxidanten?
Solgar multivitaminen verschillen wel in prijs zeg...de een is 3x zo duur als de anderequote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik zou voor de Solgar Male Multiple gaan.
Verschillende hoeveelheden pillen in een potje misschien? Ze zijn idd niet allemaal even duur, qua prijskwaliteit verhouding kan je het beste gaan voor de Male Multiple of de VM-2000.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Solgar multivitaminen verschillen wel in prijs zeg...de een is 3x zo duur als de andere.
Das Omnium, das 1 van de duurste en beste multi's van Solgar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:47 schreef LedZep het volgende:
http://www.vitaminstore.nl/product.asp?ProductId=686&info=All
2 tabletten per dag - 60 tabletten voor 60 euro
De VM-75 is meer gericht naar oudere mensen, 50+ enzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:47 schreef LedZep het volgende:
http://www.vitaminstore.nl/product.asp?ProductId=587&info=All
1 tablet per dag - 90 tabletten voor 35 euro
Dat mag ook wel...60 euro per maand!!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Das Omnium, das 1 van de duurste en beste multi's van Solgar.![]()
Ik hou niet van rustweken. Voegt gevoelsmatig voor mij helemaal niets toe. Word na 2 dagen thuiszitten al gek.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
1. Een week rust om de zoveel weken/maanden
2. Deload week. Hierin train je gewoon verder maar verlaag je of de intensiteit of het volume.
Ik ben persoonlijk een fan van het tweede. Doe dit zo eens in de twee maanden.
Geen deload?! Dan denk ik dat of je een miet bent die altijd zwak traintquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik hou niet van rustweken. Voegt gevoelsmatig voor mij helemaal niets toe. Word na 2 dagen thuiszitten al gek.
Nee hoor, ik train zelf lekker week in week uit wel door.
Hij is geen miet als ik zo zijn foto bekijkquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Geen deload?! Dan denk ik dat of je een miet bent die altijd zwak traintof dat je van staal bent
Eigenlijk is iedereen een miet vergeleken met de lifters in Westside Barbell, maar dat terzijdequote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:06 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Hij is geen miet als ik zo zijn foto bekijk![]()
dan doe je die toch rechtstaand met een losse barbellquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:02 schreef ivosnivo het volgende:
hoe kun je ooit een military press doen met dat apparaat? ik ben zelf niet extreem lang, 1.90 ofzo maar ik kan nooit onder dat apparaat staan en me armen uitstrekken.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:06 schreef LedZep het volgende:
Straps suck. Het enige wat je ermee bereikt is dat je grip nog slechter wordt. Sowieso kan je de mixed grip gebruiken - de ene hand onderhands en de andere bovenhands, dan heb je al meer grip.
Klopt, klopt. Maar als het probleem de grip is, zijn straps niet de oplossing. (maar een methode om toch goed te deadliften terwijl je de grip verbetert)quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:11 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Op grip trainen is een goed iets, maar als je grip de zwakste schakel is tijdens bijv. een deadlift zou het wel heel stupide wezen deze niet te gaan gebruiken en dan maar 100kg lichter te gaan.
Het is nogal pussyquote:Op woensdag 1 maart 2006 14:37 schreef Dacide het volgende:
over grip gesproken.
Ik train nu sinds een jaar ofzo. ALtijd lekker serieus getraind, goed op voeding gelet etc. Echter vanaf de eerste dag dat ik train gebruik ik van zo'n trainingshandschoentjes. (gewone kettler dingen).
Voor mij is dat ideaal aangezien ik snel glibberige zweethanden heb en ook snel blaren krijg.
Maar is het echt zo dat je handen minder sterk worden daardoor? Of is dat maar een mythe?
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Klopt, klopt. Maar als het probleem de grip is, zijn straps niet de oplossing. (maar een methode om toch goed te deadliften terwijl je de grip verbetert)
Hmm, ik ga zo sporten. Ga ik eens aan de slag zonder handschoenen. Zal wel tegenvallen met die zweethanden van mequote:Op woensdag 1 maart 2006 14:40 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het is nogal pussy. Kijk, hand-strength bestaat uit verschillende delen. Een daarvan is grip. Door van die handschoenen te gebruiken blijft de grip achter, dus eigenlijk is het niet goed. Maar een ander is knijpkracht. Die zal door het gebruik van die dingen niet afnemen.
Maar ik zou als ik jou was gewoon flink je grip trainen (kijk ook op internet voor verschillende methoden) zodat je gewoon sterk bent in je handen en veel grip hebt. Het zal je lifts flink helpen.
ik ook, gebruik ze bij shrugs, sldl, en deathlift met dumbells (of hoe je dat ook uitlegt) en met optrekken vind ik het ook ideaal, vroeger kon ik het maximale er niet uithalen. en over grip trainen of onderarmen gesproken, BOEIE me onderarmen train ik wel met een andere oefening. en me grip train ik wel genoeg met oefeningen waarvan ik het gewicht wel kan vasthouden. bv met optrekken, kan ik me rug veel beter isoleren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Maar je kan lang niet altijd je grip zo goed krijgen door erop te trainen dat je geen straps meer nodig hebt. Ieder is weer anders.
Ik vind het zelf heerlijk om te trainen. Je hoeft niet meer te gaan focussen om de stang vast te houden, maar je kan je volledige focussen op de oefening zelf.
Goede tip hoor. Wij hadden die dingen ook in de gym liggen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:17 schreef Fugie het volgende:
ik had nogal last van eelt op me handen, dus ik vroeg het bij ons in de sportschool. De beste man raadde me aan om een vierkant van 10 bij 10 uit de binnenband van een autoband te snijden en dat te gebruiken. Dus dat lapje op je hand leggen en dan iets vastpakken. Zei dat de echte meneren dat dedenNiet dat ik nu gelijk mijn reserveband aan gort heb gesneden
Ik denk dat ik ook voor van die handschoentjes ga
In mijn gym hebben we nu powerplatesquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Goede tip hoor. Wij hadden die dingen ook in de gym liggen.
Bij ons staat er 1tje.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:42 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
In mijn gym hebben we nu powerplates![]()
Tribulus zal je eigen test. levels niet of nauwelijks verhogen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:44 schreef Sloper het volgende:
Heb dr hier mensen ervaring met testosteron boosters e.d. (Tribulus terrestris)? Ik krijg steeds van die proefpakketjes bij m'n bestellingen op Hercules. Heb onderhand iets van 30 pillen liggen, heeft dit effect? Of is het echt zonde van je geld? Denk er toch over om die 30pillen eens te proberen....
Mij vertelde ze altijd dat je met schuin bankdrukken die ruimte/spleet tussen beide borsten kan benadrukken.. klopt dit? (denk omdat je de binnekant borst beter mee traint)quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:48 schreef Mr.J het volgende:
Schuin pak je ook bovenborst mee.
Ik zou voortaan maar met een gigantisch grote boog rondom "ze" blijvenquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:16 schreef Dacide het volgende:
[..]
Mij vertelde ze altijd dat je met schuin bankdrukken die ruimte/spleet tussen beide borsten kan benadrukken.. klopt dit? (denk omdat je de binnekant borst beter mee traint)
Bij ons geile huisvrouwen van 90 kiloquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:02 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Bij ons staat er 1tje.
Maar er staan af en toe verdomd geile wijzen met hun kont naar achteren daar te trillen.
Misschien drukte ik me fout uit...quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:43 schreef Mr.J het volgende:
Binnenkant borst kan je niet, dus NIET trainen.
Uhmmm ja...quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:45 schreef Dacide het volgende:
[..]
Misschien drukte ik me fout uit...
Hoe moet ik het zeggen, uhm.
je borst bestaat uit 2 borstplaten welke een beetje uitmekaar liggen. (de sgn spleet).
het lijkt me logisch dat bepaalde oefeningen meer uitwerking hebben op het binnenste gedeelte van een plaat. Zodra dat getraint wordt ontstaat er toch een groter contrast tussen midden en borstplaat.
of zie ik dit fout?
Eetmeter 2002!quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Damn..ben weer aan het ruften niet normaal...
Iemand een site om je kcal per dag uit te rekenen?
Ik loop achter op schema dus moet of morgen of overmorgen sporten.. iemand die het weet?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:51 schreef Alessandro het volgende:
Uhm een vraagje weerIs het goed om op de dag dat je uitgaat(veel bier drinken en eten) te gaan sporten>>/?? Of kun je beter de dag na het uitgaan gaan sporten(ben dan wel brak)?
Jij MOET sporten?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:55 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ik loop achter op schema dus moet of morgen of overmorgen sporten.. iemand die het weet?
Gewoon rusten en veel water drinken.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:51 schreef Alessandro het volgende:
Uhm een vraagje weerIs het goed om op de dag dat je uitgaat(veel bier drinken en eten) te gaan sporten>>/?? Of kun je beter de dag na het uitgaan gaan sporten(ben dan wel brak)?
bahquote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:08 schreef Genjuro het volgende:
Me net opgevallen, een wheyshake met een scheut cognac smaakt best lekker
Nutteloos. Het doel is om de beenspieren helemaal uit de beweging te halen, maar doe dan Floor presses (bankdrukken op de grond), dat is veel beter.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:49 schreef BushRanger het volgende:
Soms zie je met bankdrukken mensen die hun voeten op de bank zetten. Wat vinden jullie daarvan?
Ik merk zelf dat hoe hoger het gewicht wordt, hoe meer ik de neiging heb (en het ook ongewild doe) om mijn rug te bollen. Volgens mij kan je dat voorkomen door je voeten op de bank te zetten. Heb het nog niet geprobeerd tijdens het drukken zelf trouwens.
yep, hetzelfde met push-ups, daar moet je je ellebogen ook tegen je lichaam houden, maar bijna niemand doet dat...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:49 schreef LedZep het volgende:
Overigens over bankdrukken: ik ben er ook achter gekomen dat je je ellebogen eigenlijk binnen moet houden, terwijl ik ze zelf altijd naar buiten hield. Het schijnt zo ongeveer het slechtste te zijn wat je voor je schouders kan doen. Volgens mij doet 90% het echter met zijn ellebogen naar buiten.
En dat is voor je borst wel het beste.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:49 schreef LedZep het volgende:
Overigens over bankdrukken: ik ben er ook achter gekomen dat je je ellebogen eigenlijk binnen moet houden, terwijl ik ze zelf altijd naar buiten hield. Het schijnt zo ongeveer het slechtste te zijn wat je voor je schouders kan doen. Volgens mij doet 90% het echter met zijn ellebogen naar buiten.
Leuk dat je nou weer verwijst naar ons aller Milosquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:35 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En dat is voor je borst wel het beste.
http://thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm
die oefening heet toch smaldrukken en is voornamelijk voor je triceps?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:49 schreef LedZep het volgende:
dat dacht ik ook en dan wat dichterbij pakken, ongeveer 30 cm dacht ik ofzo. bij bankdrukken doe ik vrij wijd pakken, in ieder geval waar die strepen staanquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
die oefening heet toch smaldrukken en is voornamelijk voor je triceps?
Nee, wat ik bedoel is gewoon je normale grip behouden maar dan ipv je ellebogen naar buiten 'steken' ze binnen je grip houden. Met een smalle grip is dat juist moeilijker omdat je dan je ellebogen helemaal tegen je aan moet houden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
die oefening heet toch smaldrukken en is voornamelijk voor je triceps?
Och, er zijn op zich wel betere manieren om een massieve borst te krijgen. Olympic lifts bijvoorbeeld. Eigenlijk is de bench press best nutteloos. (maar het is wel een leuke oefening)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef Mr.J het volgende:
En ik maar denken dat je aan bankdrukken doet voor borst.
Nu ben ik niet zo bekend met termenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Och, er zijn op zich wel betere manieren om een massieve borst te krijgen. Olympic lifts bijvoorbeeld. Eigenlijk is de bench press best nutteloos. (maar het is wel een leuke oefening)
Clean & Jerk ja, en de Snatch. Ik doe ze zelf niet omdat ik ze niet zomaar wil gaan oefenen; er zit heul veul techniek in en dat leer je het best als er iemand is die het je kan leren. Maar iig, als je gewichtheffers ziet dan zie je dat die vaak een huge borst hebben terwijl ze eigenlijk alleen die twee lifts doen. Sowieso zijn overhead presses op zich veel beter dan bankdrukken, en die borst train je ook wel mee.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:26 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met termenbij olympic lifts moet ik meteen denken aan clean and jerk, dat soort liften boven je hoofd enzow. ontwikkel je daar niet vooral kracht in je onderarmen en schouders mee? of welke bedoel je ? misschien dat ik die eens kan proberen in de gym
Hoe doe je dat dan? Mijn boven en onderarm staan met een hoek van 90%, ik pak de bar dus wijd. Hoe houd ik dan de ellebogen binnen? Ellebogen meer richting voeten bewegen?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:49 schreef LedZep het volgende:
Het is heel simpel: stel je hebt de barbell vast bovenin. Nu kan je em op twee manieren naar beneden zakken: 1. door je ellebogen naar buiten "uit te waaien" of 2. door je ellebogen vlak langs je lichaam naar achteren te duwen. Probeer het maar eens op je stoel (gewoon armen naar voren)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:39 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Mijn boven en onderarm staan met een hoek van 90%, ik pak de bar dus wijd. Hoe houd ik dan de ellebogen binnen? Ellebogen meer richting voeten bewegen?
Och, echt veilig zit je met bankdrukken nooit. Even afgezien van het feit dat je een enorme lading gewicht boven je breekbare kaak hebt zweven, is het een nogal onnatuurlijke beweging doordat je schouders compleet vastzitten "onder" je lichaam.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:11 schreef Semargofni het volgende:
Als dat zo is zit je dus veilig? Mja ik wist dat wel maar let er eigenlijk niet zo op.
Misschien beter van wel aangezien schouder blessures heel vervelend en langdurig kunnen zijn...
dat slaat natuurlijk nergens op, want vechters zijn ook gespierd en dat komt niet van het vechten. gewichtheffers doen vast niet alleen die 2 oefeningen in hun training.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Clean & Jerk ja, en de Snatch. Ik doe ze zelf niet omdat ik ze niet zomaar wil gaan oefenen; er zit heul veul techniek in en dat leer je het best als er iemand is die het je kan leren. Maar iig, als je gewichtheffers ziet dan zie je dat die vaak een huge borst hebben terwijl ze eigenlijk alleen die twee lifts doen. Sowieso zijn overhead presses op zich veel beter dan bankdrukken, en die borst train je ook wel mee.
ja als darter heb je niet veel aan kracht, dan smijt je die dart los door het bord heenquote:Op zondag 5 maart 2006 01:15 schreef ivosnivo het volgende:
of hardlopers of zwemmers, volgens mij gebruikt elke topsporter wel fitnesstoestellen. behalve darters en dat soort tuig.
Ze zullen ongetwijfeld meer dingen doen, maar die zijn absoluut niet nodig om een grote borst te krijgen. Eigenlijk hoef je alleen deze oefeningen te doen:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
dat slaat natuurlijk nergens op, want vechters zijn ook gespierd en dat komt niet van het vechten. gewichtheffers doen vast niet alleen die 2 oefeningen in hun training.
En geen borstquote:Op zondag 5 maart 2006 12:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld meer dingen doen, maar die zijn absoluut niet nodig om een grote borst te krijgen. Eigenlijk hoef je alleen deze oefeningen te doen:
1. Deadlift
2. Squat
3. Overhead press
4. Rows
Om sterk en groot te worden. De rest is bijzaak.
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785quote:Op zondag 5 maart 2006 12:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld meer dingen doen, maar die zijn absoluut niet nodig om een grote borst te krijgen. Eigenlijk hoef je alleen deze oefeningen te doen:
1. Deadlift
2. Squat
3. Overhead press
4. Rows
Om sterk en groot te worden. De rest is bijzaak.
Klopt, het is 1 spier. Ik moet zeggen dat ik nog nooit de boven- of onderkant apart heb gevoeld, maar ik weet niet of het per definitie onmogelijk is om ze apart te benadrukken (des te meer omdat ze, zoals je zegt, gescheiden zijn door pezen).quote:Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:
[..]
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785
Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters
Ik heb nog een vraagje: Hoe zit het nu in hemelsnaam met de rechte buikspier. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat je niet apart de onderste/bovenste/middelste recht buikspier kan trainen omdat het maar 1 spier is(zelfde principe als "binnekant van borst trainen") die door pezen wordt verdeelt.
En dan hoor ik weer het omgekeerde, dat je ze wel apart kan trainen
Wie weet een antwoord?
eh? Dat slaagt gewoon op niksquote:Op zondag 5 maart 2006 22:21 schreef Del_Toro het volgende:
ah compound is overrated![]()
tenzij je een hernia wilt, doe zo door![]()
Met 'weinig' geef je dat kneusje nog erg veel krediet.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:46 schreef LedZep het volgende:
[..]
Van meneer Del Toro kunnen we weinig "ergens op slaande"-berichten verwachten denk ik.
Ach, ik ben politiek linksquote:Op maandag 6 maart 2006 07:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Met 'weinig' geef je dat kneusje nog erg veel krediet.![]()
's Morgens én 's middags / 's avonds dus naar de sportschool? Fanatiekeling!quote:Op maandag 6 maart 2006 23:22 schreef ivosnivo het volgende:
na 1 maand van nouwelijks trainen(blesures, en daarna niet echt zin meer voor het eerst in me leven). heb ik nu 2 weken vakantie en grootse plannen. mijn bedoeling is om mijn 4 trainingen per week, op te splitsen in 8 trainingen verdeelt over 4 dagen. heb vandaag dag 1 achter de rug, enorme kramp en pijn in me hamstrings, dat belooft wat voor morgen
![]()
selfdestruction, the only way to a happy life![]()
misschien dat je ze overtraint? sla ze is een week over. ik denk dat de barbell curl de enige echte massa oefening is voor je biceps.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:31 schreef Dacide het volgende:
wie kan voor mij een doeltreffend programma opstellen voor mijn biceps..
Voor mijn gevoel verzuur ik veel sneller en wordt mijn kracht minder bij deze groep dan bij andere spiergroepen. Laatste tijd "lijkt" het zelfs eerder achteruit te gaan dan vooruit kwa kracht...
Dus... iemand suggesties..
doelstelling: vooral kracht maar zeker ook massa
dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:31 schreef LedZep het volgende:
Dinsdag (speed day):
Speed squat (10x2)
Speed bench press (8x3)
Speed deadlift (10x2)
Rows
Core
nope.. overtrainen doe ik ze al helemaal niet..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
misschien dat je ze overtraint? sla ze is een week over. ik denk dat de barbell curl de enige echte massa oefening is voor je biceps.
Met dat schema moet je zeker verbeteren, indien je dit niet doet zou ik eerder naar de rest gaan kijkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Dacide het volgende:
[..]
nope.. overtrainen doe ik ze al helemaal niet..
Over het algemeen ziet mijn biceps training er zo uit:
3 a 4 setjes van +/- 8 reps : Standing Barbell Curl
3 a 4 setjes +/-8 reps: Alternate standing curls (gewoon staand met 2 dumbells, weet niet of de oefening zo heet)
3 a 4 setjes +/-8 reps: Preacher Curls (met zo'n machine)
soms wissel ik iets af en doe ik zo'n concentration curl of Incline dumbbell curl..
als er staat +/-8 wil dit meestal zeggen tussen de 8 en de 10.. laatste setje tussen de 6 en de 8
Nou ik was zonet toch weer bijna 1,5 uur bezigquote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.
www.xxlnutrition.nlquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:50 schreef joeyzzz het volgende:
Vraagje: weet iemand waar ik goede en goedkope eiwitpoeder kan kopen?
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.quote:
Ja zou kunnen dat ik idd op een plateau aanbeland ben... ik train biceps 1x per week (heel soms 2xt ).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Met dat schema moet je zeker verbeteren, indien je dit niet doet zou ik eerder naar de rest gaan kijken
Eet je genoeg en vooral, train je progressief met de gewichten, of doe je altijd maar hetzelfde aantal reps en kilogram?
Hoeveel rustpauze neem je tussen sets?
Trouwens heb ik ook mijn eerste plateau ondervonden met biceps, en ik ken er nog. Dan is het gewoon kwestie van doorzetten en niet opgeven, en ms nog gefrustreerder gaan trainen om wat extra uit die biceps te persen
Oh en niet iedereen beseft dat hij aan het overtrainen is, ms moet je je biceps eens een weekje laten rusten, want krachtvermindering kan echt wel duiden op overtraining
Nee, niet beginnen met biceps. Dan is die rugtraining ook haast weggegooid. Doe dan es biceps op een andere dag, bv. als je borst + triceps en rug + biceps doet draai het dan es om, gooi biceps bij borst en triceps bij rug. Dan train je je armen 1x in isolatie en 1x met de compounds. Of varieer in reps/ sets, verras je lichaam elke training weer met andere oefeningen, ga es een tijdje alleen maar reverse grip pulldowns / chins doen voor je biceps.. er zijn genoeg mogelijkheden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:14 schreef Dacide het volgende:
[..]
Ja zou kunnen dat ik idd op een plateau aanbeland ben... ik train biceps 1x per week (heel soms 2xt ).
eten doe ik voldoende (kan altjid beter ja).. tja en rust.. hmmm(mag wel meer idd)
tussen sets meestal (globaal) paar minuten rust... 3 a 4 ofzo schat ik.
ik bouw idd progressief op ja.
Moet zeggen dat ik meestal eerst rug doe en dan biceps.. misschien eens een keer beginnen met biceps..
Ik gebruik (nog) geen supplementenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:58 schreef joeyzzz het volgende:
[..]
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.![]()
Ik ga idd niet eerst biceps en dan rug... ik was al aant denken om morgen eens relax biceps en triceps te trainen..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, niet beginnen met biceps. Dan is die rugtraining ook haast weggegooid. Doe dan es biceps op een andere dag, bv. als je borst + triceps en rug + biceps doet draai het dan es om, gooi biceps bij borst en triceps bij rug. Dan train je je armen 1x in isolatie en 1x met de compounds. Of varieer in reps/ sets, verras je lichaam elke training weer met andere oefeningen, ga es een tijdje alleen maar reverse grip pulldowns / chins doen voor je biceps.. er zijn genoeg mogelijkheden.
ik koop meestal emmers van 5 kg op www.hercules-fitness.com of ze goed zijn weet ik niet, goedkoop zijn ze welquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:58 schreef joeyzzz het volgende:
[..]
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.![]()
haha ja precies:)quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:48 schreef Sloper het volgende:
Tis ook best een kunst om je mannelijke-patser-drang aan de kant te zetten en het met wat minder gewicht te doen
Ik was helemaal trots toen ik voor het eerst kon drukken met 10 kilo aan beide kantenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:06 schreef ivosnivo het volgende:
ik heb 100000000x meer respect voor iemand die geen schijven op een stang heeft en de oefening netjes uitvoert, dan dat ik een slingeraap bezig zie
ik kan me nog herrinneren dat ik na 2 maanden trainen (toen ik net begonnen was) voor het eerst wilde bankdrukken. en de grootst mogelijke moeite moest doen om de lichte stang (van 10 kg ofzo) te bankdrukken. ik had echt totaal geen balans.
Kan je nagaan hoe blij je nu 5 jaar later bent met 12,5kg per kant.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik was helemaal trots toen ik voor het eerst kon drukken met 10 kilo aan beide kanten![]()
Supersets is idd 1 oefening doen en dan gelijk erachter aan een andere oefening, dan rusten en dan weer beide oefeningen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:03 schreef Semargofni het volgende:
Mijn biceps gaat nu ook niet echt geweldig vooruit, moet zeggen dat mijn prioriteiten ook wel veranderd zijn. Denk nu meer van "och die biceps groeit toch wel mee". Terwijl ik eigenlijk ben begonnen met trainen om grotere armen te krijgen.Denk dat ik wat meer moet varieren idd, dat is de sleutel om als je op een plateau zit dat te doorbreken.
Wat zijn nu eigenlijk supersets? Ik dacht 2 oefeningen achter elkaar doen en dan om-en-om met geen rust er tussen. En wat houden die speed trainingen in?![]()
Ja en laten we MrJ met z'n 7,5 kilo aan beide kanten niet vergeten. Gefeliciteerd jongen!quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe blij je nu 5 jaar later bent met 12,5kg per kant.
Toen ik voor t eerst bankdrukte.. boh toch wel zwaar zo'n stangquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik was helemaal trots toen ik voor het eerst kon drukken met 10 kilo aan beide kanten![]()
Tnx, 't koste heel wat jaartjes, maar dit is een kroon op mijn werk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja en laten we MrJ met z'n 7,5 kilo aan beide kanten niet vergeten. Gefeliciteerd jongen!![]()
ff kicken want ik weet nog steeds niks ervanquote:Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:
Ik heb nog een vraagje: Hoe zit het nu in hemelsnaam met de rechte buikspier. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat je niet apart de onderste/bovenste/middelste recht buikspier kan trainen omdat het maar 1 spier is(zelfde principe als "binnekant van borst trainen") die door pezen wordt verdeelt.
En dan hoor ik weer het omgekeerde, dat je ze wel apart kan trainen
Wie weet een antwoord?
doen jullie er gewichten op? ik kan hem nu heel gecontroleerd doen zonder gewichten. het gaat tenslotte toch om de uitvoering.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja en laten we MrJ met z'n 7,5 kilo aan beide kanten niet vergeten. Gefeliciteerd jongen!![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
doen jullie er gewichten op? ik kan hem nu heel gecontroleerd doen zonder gewichten. het gaat tenslotte toch om de uitvoering.
Hmm, interresante vraag....Ik zou het niet weten. Weet wel dat Coleman in 1 van z'n video's (on the road ofzo) liet zien dat hij o.a. z'n biceps trainde met een barbell, en dat 7x van beneden totdat je ellebogen 90graden maakten en 7x vanaf 90graden tot aan z'n borst en 7x helemaal van boven naar beneden. Dit deed hij omdat hij volgens hem zo de lower, upper en de whole bicep trainde.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
ff kicken want ik weet nog steeds niks ervan, en vermoedens kun je niet veel mee
Die training heet ook wel 21'en en is een goede oefening om de biceps eens in de zoveel tijd te laten schrikken, maar er bestaan geen upper en lower part van de bicepsquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:59 schreef Sloper het volgende:
[..]
Hmm, interresante vraag....Ik zou het niet weten. Weet wel dat Coleman in 1 van z'n video's (on the road ofzo) liet zien dat hij o.a. z'n biceps trainde met een barbell, en dat 7x van beneden totdat je ellebogen 90graden maakten en 7x vanaf 90graden tot aan z'n borst en 7x helemaal van boven naar beneden. Dit deed hij omdat hij volgens hem zo de lower, upper en de whole bicep trainde.
Jij hebt wel heel wat beren rondlopen daar bij die sportschool van je he?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:14 schreef ivosnivo het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaa dat heb ik heel vroeger een keer geleerd van een beer in de sportschool, 21en noemde hij dat. dat kun je met veel meer oefeningen doen. ik doe dat nog veel te weinig, maar zo af en toe is dat best goed, om de boel ik goed stuk te maken.
Lukt me nog niet echt, mijn binnenkantborst groeit niet echt meequote:Op woensdag 8 maart 2006 16:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe blij je nu 5 jaar later bent met 12,5kg per kant.
Je was nergens welkom?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:25 schreef ivosnivo het volgende:
ik heb dan ook al in 8,5 jaar tijd in 7 sportscholen getraind
Smaldrukken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:32 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Lukt me nog niet echt, mijn binnenkantborst groeit niet echt mee![]()
Goed punt, tnx.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar wel met elbows out, want anders train je triceps
Fuck idd ja!quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:06 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Goede tips![]()
Ik train mijn triceps altijd met hammer curls.
VerGeeT Juh Bl0kjeS NieT!!1!quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:24 schreef ivosnivo het volgende:
alsof je triceps nodig hebt..... als je maar je biceps en je borst goed blijft trainen. anders blijven die spiergroepen achter.
Betaal iets van 1.99 voor 500 gram, spul ligt wel in de supermarkt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:59 schreef BushRanger het volgende:
Hoeveel gram voor welke prijs moet ik ongeveer aan denken?
Best of both worlds: weighted speed pushups - kracht en snelheidquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:37 schreef Genjuro het volgende:
Gistere bijna klinkende ruzie gehad met een van mn trainers, die was namelijk er stellig van overtuigt dat je van gewone push-ups meer kracht krijgt in je stoten, en hoe meer je er kan doen hoe krachtiger...
Dan zei hij dat je door hard slagen op de heavy bag geen slagkracht bijkrijgt, maar enkel techniek en snelheid, ook al is dat echte weerstandtraining...
En maar niet willen geloven dat slagkracht met snelheid te maken heeft, basisformule in de fysica, en dat als je meer kracht wilt hebben je weighted push-up waar je maar maximum 12 herhalingen kunt doen moet doen.
Het toppunt was dat de rest van de club volledig met hem akkoord was(ook al slaag ik verruit het hardste en weeg het meeste), omdat hij trainer was en ooit wereldkampioen shotokan is geweest... Wat een brave schaapjes allemaal, ik voelde me precies in de kerk
Op zoon moment krijg je zin om te stoppen
ik betaal 2,20 voor een kilo (druivesuiker)quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:59 schreef BushRanger het volgende:
Hoeveel gram voor welke prijs moet ik ongeveer aan denken?
Die vrouwenapparaten als je dan toch iets wil isoleren. Maar ik ben meer van de good ol' squats till you die.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog goede oefening voor je dijen, buitenkant van je benen dus? Binnekant groeit behoorlijk, maar buitenkant wil niet mee komen.
Je bedoelt leg pressquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:11 schreef ivosnivo het volgende:
ik probeerde vandaag me quads te trainen op de bench press. alleen ik had nog te veel spierpijn in me hams van maandag. ik kon me benen amper uitstrekken. iemand tips om spierpijn uit de hamstrings te krijgen
morgen moet ik ze toch echt trainen
Als je net getraind hebt zijn je koolhydraatreserves bijna uitgeput. Dit moet je dan zo snel mogelijk aanvullen, en aangezien druivesuiker (=glucose) meteen kan worden opgenomen is dit de beste manier. Plus het feit dat omdat het meteen wordt opgenomen je een insulinepiek krijgt (er komt een heleboel glucose in 1 keer in het bloed, dan wordt er insuline aangemaakt om het eruit te krijgen) wat ervoor zorgt dat je ongeveer een uur lang perfect voedingsstoffen kan opnemen (het is dus ook goed voor de eiwitshake).quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:01 schreef ivosnivo het volgende:
als dan toch iedereen aan de druivensuiker is (kan ik niet achter blijven), hoe werkt dat? hoeveel gram neem je in? hoe neem je het in? wanneer neem je het in?
Over het algemeen alleen na de training. Op rustdagen kan je prima met "gewone" koolhydraten, dus druivesuiker is niet echt nodig. Het beste doe je 0,8x vetvrije lichaamsgewicht in grammen, dus is je vetvrije massa 90 kilo iets van 75 gram (=5 eetlepels). Het beste is met water, anders met melk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:30 schreef ivosnivo het volgende:
oke, maar hoeveel neem je in, hoe vaak per dag, met water of droog?
dat is dan helemaal mooiquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:58 schreef LedZep het volgende:
dextrose én whey is natuurlijk helemaal perfect.
Meer vreten krengquote:Op donderdag 9 maart 2006 20:00 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
dat is dan helemaal mooi. Moet trouwens ook nodig weer wat aankomen, blijf laatste tijd hele tijd op zelfde gewicht hangen en soms ook minder
![]()
Ik weet hetquote:
Ik neem nu 20gram (2 eetlepels) mee naar de sportschool voor tijdens de training, daarna neem ik 50gram eiwitten (combi van whey en 'langzame' eiwitten) en 30gram dextrose.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:01 schreef ivosnivo het volgende:
als dan toch iedereen aan de druivensuiker is (kan ik niet achter blijven), hoe werkt dat? hoeveel gram neem je in? hoe neem je het in? wanneer neem je het in?
ik heb het een maand getest, 30 gram in water voor de training, het helpt om te beginnen, maar daarna geraak je (ik) snel uitgeput. vandaag zonder die suikers ging het beterquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:30 schreef ivosnivo het volgende:
oke, maar hoeveel neem je in, hoe vaak per dag, met water of droog?
merci pour le linkquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef LedZep het volgende:
"Power to the people!" heb ik zojuist gedownload via DBB (via bol.com 36 euro) en ik moet zeggen dat het een verdomd interessant boek is. Pavel Tsatsouline zegt o.a. dat je maar 2 sets van 5 reps of 3 sets van 3 reps (iig niet meer dan 10 reps totaal) van een oefening moet doen voor maximale krachtontwikkeling. Die oefening doe je dan wel zo vaak mogelijk (3 / 4 / 5 keer per week).
Ook zegt hij dat je met slechts twee oefeningen, de deadlift en een press oefening - bij voorkeur side press, gigantisch sterk kan worden. Squat is niet nodig omdat de deadlift dezelfde spieren traint en meer, de squat gevaarlijker is en dus overbodig. Het enige wat je verder nodig hebt voor maximale kracht is een press oefening.
Voor geinteresseerden: http://www.megaupload.com/nl/?d=AM4Z796N
(Ik vind dat iedereen in dit topic het moet lezen)
wat ik al langer wist was dat je voor kracht 2-5 reps doet, voor spierontwikkeling 5-10, en voor uithouding 10-"oneindig"quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef LedZep het volgende:
Pavel Tsatsouline zegt o.a. dat je maar 2 sets van 5 reps of 3 sets van 3 reps (iig niet meer dan 10 reps totaal) van een oefening moet doen voor maximale krachtontwikkeling.
6-12 was goed voor spierontwikkeling dacht ik...quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:14 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
wat ik al langer wist was dat je voor kracht 2-5 reps doet, voor spierontwikkeling 5-10, en voor uithouding 10-"oneindig"![]()
Die kwark en muesli hebben alleen maar baat bij de dextrose! Als je tegelijkertijd een zooi dextrose neemt met water (zoet water, eerst vond ik het niet te zuipen, nu valt het mee) wordt die kwark ontzettend snel opgenomen zodat jij weer aan je eiwitten zit. (Die kwark bestaat uit trage eiwitten, dus worden langzaam opgenomen, maar met dextrose versnel dit simpelweg)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:56 schreef ivosnivo het volgende:
dus je drinkt het tijdens je training met water neem ik aan? is dat een beetje te zuipen? en direct na je training dus. ik ben altijd gewend om na me training 500 gram kwark met heel veel muslie te eten. is dat dan zo verkeerd? wanneer zou ik dat dan het beste kunnen doen? voor de training of na de training en hoeveel uur ongeveer? (ik ben nu van plan alles volgens de regels te gaan doen, no more bullshittin')
Hebben ze niet in Canada....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kijk even bij de zonnatura van edah/konmar/albertheijn/hoogvliet daar staat dextrose.
Ik lees dit topic altijd graag en leer er veel van. Dit herken ik heel goed! Ondertussen druk ik 25 kilootjes, maar de balans blijft erg belangrijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:06 schreef ivosnivo het volgende:
ik heb 100000000x meer respect voor iemand die geen schijven op een stang heeft en de oefening netjes uitvoert, dan dat ik een slingeraap bezig zie
ik kan me nog herrinneren dat ik na 2 maanden trainen (toen ik net begonnen was) voor het eerst wilde bankdrukken. en de grootst mogelijke moeite moest doen om de lichte stang (van 10 kg ofzo) te bankdrukken. ik had echt totaal geen balans.
Je krijgt er geen grote borstkas van iig. Borstkas vergroot je door veel roeioefeningen (bij voorkeur bent-over-rows) te doen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:12 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik lees dit topic altijd graag en leer er veel van. Dit herken ik heel goed! Ondertussen druk ik 25 kilootjes, maar de balans blijft erg belangrijk.
Nu las ik hier ergens dat bankdrukken niet zoveel doet?? Je traint er toch je borstspier en je triceps mee?
Ben nu al 6 maanden in Canada en heb nog niet eens met een beer geworsteld. Die beesten zijn lui joh, liggen heel de winter te slapen! De cougar's zijn wel wakker, maar die wil je liever niet tegenkomen! http://wdfw.wa.gov/wlm/game/cougar/graphics/cougar4.jpgquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:07 schreef LedZep het volgende:
[..]Schiet een beer en vreet hem op. Veel eiwitten!
Je kunt ook gewoon 1 stap binnen kunnen zetten en kijken wat de verhouding apparaten: gewichten en huisvrouwen c.q. breezers: echte krachttrainers is. Bij een goede gym zijn de tweede opties altijd superieurquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten zijn welke sportscholen bodybuilder vriendelijk zijn en welke niet... Dat je zo kunt zien waar je het beste kunt gaan trainen, er zijn heel veel sportscholen die krachttoestellen maar tot 80 kilo laten gaan, en geen vrije gewichten hebben.
Geen op respectabele afstand liggende sportscholen in de buurt? En ach, ik train ook in een flutiets. Zolang er gewichten zijn en een barbell heb je wat je nodig hebt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Hier in mijn dorp is het heel moeilijk om een plek te vinden waar je met gewichten kunt trainen. We hebben hier 2 grote sportscholen, en beide richten ze zich puur op huisvrouwen, terwijl het vroeger echte bodybuildingnesten waren. Gelukkig is Fit4free erbij gekomen, ook niet alles, maar wel genoeg gewichten en apparaten.
Een side press is simpelweg een military press maar dan met 1 hand. Je begint door de barbell in een soort behind the neck press te houden (maar dan met 1 hand dusquote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
wat is een side press?
Heb wel wat gezocht maar niet bepaald een bevredigend antwoord gevonden helaas.
met een barbell???quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een side press is simpelweg een military press maar dan met 1 hand. Je begint door de barbell in een soort behind the neck press te houden (maar dan met 1 hand dus) en drukt em simpelweg omhoog. Hierbij buig je een beetje naar de zijkant zodat je je schuine buikspieren samenknijpt. Geweldige oefening
.
Het is niet optimaal, maar het kan wel, MITS je niet te fanatiek gaat cardioën (lees: hartslag >80% van 220-leeftijd). 60% van 220-leeftijd is een mooie hartslag voor dit soort dingen vind ik zelf. Je zal geen spiermassa verliezen maar wel vet.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef pAin het volgende:
Ik ben sinds een week of 3 weer begonnen met trainen. Probeer normaal 2 tot 3 keer direct uit mn werk een kleine 3 kwartier te gaan en op zaterdag ochtend langer. Mn einddoel is dat ik voor de zomer wat droger ben getrained. Ik moet alleen nog laten meten wat nu precies mn vet percentage is en tussendoor meten of ik progressie maak of niet. Ik probeer op te letten op wat ik eet; groot voordeel is dat ik thuis woon en dus vrijwel altijd gezond te eten krijg.
Nu lees ik overal tegenstrijdigheden over het wel of niet doen van Cardio na de training. Ik vind het zelf heerlijk om me hierop uit te leven en doe eigenlijk ook al 2 weken niks anders. Ik heb ook 2 gescheiden schema's; 1 krachttraings schema en 1 cardio schema. Wat is nu het verstandigste; eerst krachttraining en daarna cardio of dit strikt gescheiden houden?
Dat betekend een hartslag van 119??quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het is niet optimaal, maar het kan wel, MITS je niet te fanatiek gaat cardioën (lees: hartslag >80% van 220-leeftijd). 60% van 220-leeftijd is een mooie hartslag voor dit soort dingen vind ik zelf. Je zal geen spiermassa verliezen maar wel vet.
tis maar net wat je wil bereiken he, of juist nietquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:18 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat betekend een hartslag van 119??. Das mij te weinig inspanning
.
Och het komt niet zo precies, als je op 130 komt is het ook best. Maar niet boven de 150-160 iig (80%). Dan heb je kans op spierverbranding (bij langdurige cardio).quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:18 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat betekend een hartslag van 119??. Das mij te weinig inspanning
.
Wie gaat er dan ook handjedrukkenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:18 schreef Semargofni het volgende:
Verdomme, afgelopen woensdag heb ik maar es een keertje handje gedrukt. Normaal houd ik niet zo van die primitieve krachts vertoning maar ja na wat aandringen dacht ik van waarom niet. Duurde vrij lang, totdat ik ineens een flinke pijnscheut voelde in de binnenkant van mijn rechter elleboog. Gevolgd door een lekkere "krak" aan de achterkant van mijn schouder/rug.![]()
Gisteren triceps trainen maar ging op een gegeven moment niet meer, rest van de dag flinke steken. Heb nu dus een blessure aan mijn brachialis volgens mij, echt balen.Iemand suggestie`s wat zou kunnen helpen?
Overigens als ik bij dbb de search gebruik op armworstelen zie je ook dat veel mensen hier blessures aan over houden, is gewoon een nogal gevoelige houding. Zeker als je er dus veel kracht achter zet, ik weet iig zeker dat ik voorlopig niet meer armpje druk.![]()
meld zich. paar weken geleden nog, heb 2 keer in me leven een potje gearmpje drukt en 2 keer me biceps verneukt. het is ook zo een kut beweging, die maak je nooit met trainen. en hoe meer kracht je hebt hoe meer je je eigen arm verneukt volgens mij. na de eerste keer dacht ik al van ik ga het nooit meer doen. maarja, als heel veel mensen je gaan lopen uitdagen en lopen te zeiken dat zo een grote kerel niet durft te armpje drukken moet je welquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:18 schreef Semargofni het volgende:
Verdomme, afgelopen woensdag heb ik maar es een keertje handje gedrukt. Normaal houd ik niet zo van die primitieve krachts vertoning maar ja na wat aandringen dacht ik van waarom niet. Duurde vrij lang, totdat ik ineens een flinke pijnscheut voelde in de binnenkant van mijn rechter elleboog. Gevolgd door een lekkere "krak" aan de achterkant van mijn schouder/rug.![]()
Gisteren triceps trainen maar ging op een gegeven moment niet meer, rest van de dag flinke steken. Heb nu dus een blessure aan mijn brachialis volgens mij, echt balen.Iemand suggestie`s wat zou kunnen helpen?
Overigens als ik bij dbb de search gebruik op armworstelen zie je ook dat veel mensen hier blessures aan over houden, is gewoon een nogal gevoelige houding. Zeker als je er dus veel kracht achter zet, ik weet iig zeker dat ik voorlopig niet meer armpje druk.![]()
quote:Op zondag 12 maart 2006 16:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
meld zich. paar weken geleden nog, heb 2 keer in me leven een potje gearmpje drukt en 2 keer me biceps verneukt. het is ook zo een kut beweging, die maak je nooit met trainen. en hoe meer kracht je hebt hoe meer je je eigen arm verneukt volgens mij. na de eerste keer dacht ik al van ik ga het nooit meer doen. maarja, als heel veel mensen je gaan lopen uitdagen en lopen te zeiken dat zo een grote kerel niet durft te armpje drukken moet je wel
ik gooi het voortaan wel op kut smoesjes dat ik niet kan meedoen, vage blesures bedenken ofzo.
Dat laatste doe ik dan niet... Ik sta er ook gewoon om bekend dat ik geen armpje kan drukken, dat scheelt dan smoesjes verzinnen.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
meld zich. paar weken geleden nog, heb 2 keer in me leven een potje gearmpje drukt en 2 keer me biceps verneukt. het is ook zo een kut beweging, die maak je nooit met trainen. en hoe meer kracht je hebt hoe meer je je eigen arm verneukt volgens mij. na de eerste keer dacht ik al van ik ga het nooit meer doen. maarja, als heel veel mensen je gaan lopen uitdagen en lopen te zeiken dat zo een grote kerel niet durft te armpje drukken moet je wel
ik gooi het voortaan wel op kut smoesjes dat ik niet kan meedoen, vage blesures bedenken ofzo.
Schaam jij je niet?! In de hoek!quote:Op zondag 12 maart 2006 17:29 schreef ivosnivo het volgende:
bijna een maand niks gedaan, en deze week weer keihard wezen trainen, maar het begon toch weer wat te zeuren in me arm. dus ik train alles eigenlijk voluit, behalve me biceps, die doe ik ietsjes lichter en heel goed aanspannen voor de doorbloeding.
Nou dat valt dan op zich wel meequote:Op zondag 12 maart 2006 17:40 schreef ivosnivo het volgende:
me eerste dip in me leven. normaal is mijn mening over mensen die af en toe weken niks doen ook niet al te positief. maar dit is mijn eerste trainingsdip sinds ik train. en ik had overal blesuretjes. daarom heb ik ook vakantie genomen, ik dacht ik moet er nu weer keihard tegen aan. en dat doe ik ookdeze week 8 keer wezen trainen in 4 dagen tijd.
Bij Fitness First zijn de losse gewichten opgeborgen in een soort SM-kelder. Ik kon niet eens de drie kilo vinden. Je betaalt wél 70 euri in de maand.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten zijn welke sportscholen bodybuilder vriendelijk zijn en welke niet... Dat je zo kunt zien waar je het beste kunt gaan trainen, er zijn heel veel sportscholen die krachttoestellen maar tot 80 kilo laten gaan, en geen vrije gewichten hebben.
dat is wel heel gaar, bij ons gelukkig niet en het gaat tot 50 kilo per dumbell ofzo, wel leuk eigenlijkquote:Op zondag 12 maart 2006 21:44 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Bij Fitness First zijn de losse gewichten opgeborgen in een soort SM-kelder. Ik kon niet eens de drie kilo vinden. Je betaalt wél 70 euri in de maand.![]()
Direct naar een andere gym. 70 euro per maand is meer dan 2x zoveel als een normaal tarief.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:44 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Bij Fitness First zijn de losse gewichten opgeborgen in een soort SM-kelder. Ik kon niet eens de drie kilo vinden. Je betaalt wél 70 euri in de maand.![]()
Ik wil net zeggen, ik betaal 95 euro voor 3 maanden.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
Direct naar een andere gym. 70 euro per maand is meer dan 2x zoveel als een normaal tarief.
jij woont niet in de randstad zeker?quote:
Welnee, in het echt ben ik een zeer leuk persoon.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou dat valt dan op zich wel mee. Maar je zullen wel gek van je worden in die sportschool, als je twee keer per dag komt
.
Ik betaal voor me lidmaatschap in Groningen (gem 2 keer in de week) 27,50. En in Amsterdam 35 euro voor onbeperkt. Zat eerst bij een Healtcity maar dat koste 60 euro voor een "gold" abbo. En ze hadden alleen breezer toestellen, en een heel klein hokje met losse gewichten. Dus ik zat voor 60 euro in een klein hokje te trainenquote:Op zondag 12 maart 2006 21:44 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Als mensen een beetje zitten te niksen bij apparaten, is het leuk om bv gewichten bij de stang op te gooien. En als ze je dan vreemd aankijken zeggen, ja je gebruikt dit apparaat toch niet.....quote:Op maandag 13 maart 2006 10:16 schreef Gio het volgende:
De club waar ik train is gelukkig redelijk qua verhouding apparatuur en losse gewichten. Het enige nadeel is dat het elke avond stervensdruk is, en je veel "groepen" hebt die "gezellig" met zijn allen 1 bankje of apparaat bezet houden, zoals 4 man die een uur lang de enige Smith machine bezetten, en tussendoor ook nog gezellig gaan telefoneren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |