abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35650039
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:02 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Bij ons staat er 1tje.

Maar er staan af en toe verdomd geile wijzen met hun kont naar achteren daar te trillen.
Bij ons geile huisvrouwen van 90 kilo
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:45:13 #102
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35651266
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:43 schreef Mr.J het volgende:

Binnenkant borst kan je niet, dus NIET trainen.
Misschien drukte ik me fout uit...

Hoe moet ik het zeggen, uhm.

je borst bestaat uit 2 borstplaten welke een beetje uitmekaar liggen. (de sgn spleet).
het lijkt me logisch dat bepaalde oefeningen meer uitwerking hebben op het binnenste gedeelte van een plaat. Zodra dat getraint wordt ontstaat er toch een groter contrast tussen midden en borstplaat.
of zie ik dit fout?
pi_35653739
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:45 schreef Dacide het volgende:

[..]

Misschien drukte ik me fout uit...

Hoe moet ik het zeggen, uhm.

je borst bestaat uit 2 borstplaten welke een beetje uitmekaar liggen. (de sgn spleet).
het lijkt me logisch dat bepaalde oefeningen meer uitwerking hebben op het binnenste gedeelte van een plaat. Zodra dat getraint wordt ontstaat er toch een groter contrast tussen midden en borstplaat.
of zie ik dit fout?
Uhmmm ja...

Je borst groeit gewoon...en dat "gat" in het midden niet. Dus logisch dat er na een tidje een gootje ontstaat.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:18:01 #104
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35654583
ja precies leek me ook al logisch...

maar is het dan niet zo dat je middels schuins bankdrukken de middelste randen van je borstplaat meer ontwikkeld dan met een andere oefening?
pi_35657171
neen incline train je bovenkant borst, gewoon flat onderkant.
Beste is dus een combinatie van flat en incline te doen in je trainings schema.

Gisteren in de gym zo`n vrouwtje van denk rond de jaar of 60 die daar eventjes zo`n 100kg stond te squatten . Inclusief gewichtshef riem en al. Zag er wel heftig uit eigenlijk aangezien er bijna niemand squat in mijn gym .
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:04:11 #106
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35658649
ah ok thnx.

damn, heftig vrouwtje daar
pi_35659249
Damn..ben weer aan het ruften niet normaal...

Iemand een site om je kcal per dag uit te rekenen?
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_35659292
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Damn..ben weer aan het ruften niet normaal...

Iemand een site om je kcal per dag uit te rekenen?
Eetmeter 2002!
pi_35660483
Dit is ook wel een goede site met voedings waarden, kcal enz.

http://users.skynet.be/snoopy/tabel.htm
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:51:39 #110
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_35691019
Uhm een vraagje weer Is het goed om op de dag dat je uitgaat(veel bier drinken en eten) te gaan sporten>>/?? Of kun je beter de dag na het uitgaan gaan sporten(ben dan wel brak)?
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:55:12 #111
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_35691146
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:51 schreef Alessandro het volgende:
Uhm een vraagje weer Is het goed om op de dag dat je uitgaat(veel bier drinken en eten) te gaan sporten>>/?? Of kun je beter de dag na het uitgaan gaan sporten(ben dan wel brak)?
Ik loop achter op schema dus moet of morgen of overmorgen sporten.. iemand die het weet?
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:59:28 #112
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35691303
als je flink gezopen hebt, dan kan je de dag erna beter lekker uitrusten.. ook al voel je je vaak beter na t sporten. Gewoon je lichaam de kans geven om de schade te verwerken

op dezelfde dag sporten, dus voor t zuipen lijkt meniet echt een probleem.
pi_35691406
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:55 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Ik loop achter op schema dus moet of morgen of overmorgen sporten.. iemand die het weet?
Jij MOET sporten? Dat lijkt me niet bepaald leuk.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:44:11 #114
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_35694438
Beiden is misschien niet aan te raden. Hangt ervanaf hoe je jezelf klem zuipt. Niet trainen op de uitgaansdag zelf omdat je je voeding waarschijnlijk verkwanselt, de andere dag kan het zijn dat je vooral futloos bent.

Maareuh, jij moet uitgaan? Als je 'achter ligt op schema', wat staat je dan te doen? Hè hè?
pi_35695075
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:51 schreef Alessandro het volgende:
Gewoon rusten en veel water drinken.
pi_35696547
Ik zag vandaag zo'n gast bankdrukken. Hij pakte na een tijdje eigenlijk veel te zwaar, wat die niet kan optillen en zijn spotter hielp hem eigenlijk helft van het gewicht te tillen. heeft dit eigenlijk veel nut? en daarnaast zag ik weer een andere gast trainen(jawel ik kijk altijd rond als ik aan het uitrusten ben :p) die deed met vrij lichte gewichte nadat die veel zware gewichten heeft gepakt, een stuk of 50 reps ofzo achter elkaar en laatste 30 ofzo gingen ook met behulp met spotter, heeft dat veel nut? bijvoorbeeld om een plateau te doorbreken?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:55:21 #117
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35696920
dat 2e weet ik niet maar dat 1e niet. dat zie je overal, dat zijn de mensen die het stoer vinden grote schijven op een barbel te doen (maar het eigenlijk niet kunnen).
pi_35698275
Ik kijk maar niet teveel rond in de gym want dan erger/verbaas ik me toch wel hoe sommige mensen bepaalde oefeningen uitvoeren. Stond er vandaag eentje te barbell curlen, zwieperde ie zeg maar zijn hele lichaam heen en weer zodat je biceps als nog vrij weinig te doen heeft. Nog een leuke, iemand aan het bankdrukken en dan 20 cm boven je borst de stang weer uit stoten...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:35:48 #119
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35698283
soms zie je zon spotter ook zeggen bij bankdrukken "Ik heb maar met 2 vingers hoeven helpen"... maar das stiekem gevoelsmatig voor de bankdrukker al snel zo'n 15kilo lichter (vanwege bijsturen en tillen)
pi_35698366
Je hebt de mensen die goed bankdrukken (barbell tot borst, rustig uit stoten). Mensen die hem tot halverwege laten zakken omdat het eigenlijk te zwaar is. En de mensen die een spotter de helft laten optillen ook al helpt ie idd "maar" met 2 vingers... of natuurlijk combinaties van de laatste 2 ook altijd mooi .
pi_35700647
Me net opgevallen, een wheyshake met een scheut cognac smaakt best lekker

tevens verkapte TVP
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  zaterdag 4 maart 2006 @ 06:02:38 #122
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_35702465
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 02:08 schreef Genjuro het volgende:
Me net opgevallen, een wheyshake met een scheut cognac smaakt best lekker
bah
  zaterdag 4 maart 2006 @ 06:49:28 #123
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35702604
Soms zie je met bankdrukken mensen die hun voeten op de bank zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ik merk zelf dat hoe hoger het gewicht wordt, hoe meer ik de neiging heb (en het ook ongewild doe) om mijn rug te bollen. Volgens mij kan je dat voorkomen door je voeten op de bank te zetten. Heb het nog niet geprobeerd tijdens het drukken zelf trouwens.
pi_35705511
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:49 schreef BushRanger het volgende:
Soms zie je met bankdrukken mensen die hun voeten op de bank zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ik merk zelf dat hoe hoger het gewicht wordt, hoe meer ik de neiging heb (en het ook ongewild doe) om mijn rug te bollen. Volgens mij kan je dat voorkomen door je voeten op de bank te zetten. Heb het nog niet geprobeerd tijdens het drukken zelf trouwens.
Nutteloos. Het doel is om de beenspieren helemaal uit de beweging te halen, maar doe dan Floor presses (bankdrukken op de grond), dat is veel beter.

Echt goed bankdrukken doe je met een arch (een holling) in je bovenrug, zodat je de barbell minder ver naar beneden hoeft te halen (powerlifting style). Een bolling in je bovenrug kan niet goed zijn imho. Evenmin als een holling in je onderrug.
pi_35705619
Overigens over bankdrukken: ik ben er ook achter gekomen dat je je ellebogen eigenlijk binnen moet houden, terwijl ik ze zelf altijd naar buiten hield. Het schijnt zo ongeveer het slechtste te zijn wat je voor je schouders kan doen . Volgens mij doet 90% het echter met zijn ellebogen naar buiten.
pi_35706016
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 11:49 schreef LedZep het volgende:
Overigens over bankdrukken: ik ben er ook achter gekomen dat je je ellebogen eigenlijk binnen moet houden, terwijl ik ze zelf altijd naar buiten hield. Het schijnt zo ongeveer het slechtste te zijn wat je voor je schouders kan doen . Volgens mij doet 90% het echter met zijn ellebogen naar buiten.
yep, hetzelfde met push-ups, daar moet je je ellebogen ook tegen je lichaam houden, maar bijna niemand doet dat...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:35:45 #127
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35706868
quote:
En dat is voor je borst wel het beste.

http://thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_35706929
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:35 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En dat is voor je borst wel het beste.

http://thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm
Leuk dat je nou weer verwijst naar ons aller Milos , want was hij niet degene die z'n binnenborst zo goed kon trainen? Het is waar dat de borst meer opgerekt wordt, maar 1. daar heb je niks aan als je schouders naar de knoppen gaan en 2. de belangrijkste spier bij 't bankdrukken is nog altijd de triceps, en die doet nou juist meer mee als je ellebogen binnen zijn.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:39:22 #129
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35706959
En ik maar denken dat je aan bankdrukken doet voor borst.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:39:22 #130
140141 ivosnivo
pi_35706960
quote:
die oefening heet toch smaldrukken en is voornamelijk voor je triceps?
pi_35707615
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

dat dacht ik ook en dan wat dichterbij pakken, ongeveer 30 cm dacht ik ofzo. bij bankdrukken doe ik vrij wijd pakken, in ieder geval waar die strepen staan
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_35709740
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Nee, wat ik bedoel is gewoon je normale grip behouden maar dan ipv je ellebogen naar buiten 'steken' ze binnen je grip houden. Met een smalle grip is dat juist moeilijker omdat je dan je ellebogen helemaal tegen je aan moet houden.
pi_35709762
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:39 schreef Mr.J het volgende:
En ik maar denken dat je aan bankdrukken doet voor borst.
Och, er zijn op zich wel betere manieren om een massieve borst te krijgen. Olympic lifts bijvoorbeeld. Eigenlijk is de bench press best nutteloos. (maar het is wel een leuke oefening)
pi_35710078
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 14:14 schreef LedZep het volgende:

[..]

Och, er zijn op zich wel betere manieren om een massieve borst te krijgen. Olympic lifts bijvoorbeeld. Eigenlijk is de bench press best nutteloos. (maar het is wel een leuke oefening)
Nu ben ik niet zo bekend met termen bij olympic lifts moet ik meteen denken aan clean and jerk, dat soort liften boven je hoofd enzow. ontwikkel je daar niet vooral kracht in je onderarmen en schouders mee? of welke bedoel je ? misschien dat ik die eens kan proberen in de gym
pi_35711580
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 14:26 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

Nu ben ik niet zo bekend met termen bij olympic lifts moet ik meteen denken aan clean and jerk, dat soort liften boven je hoofd enzow. ontwikkel je daar niet vooral kracht in je onderarmen en schouders mee? of welke bedoel je ? misschien dat ik die eens kan proberen in de gym
Clean & Jerk ja, en de Snatch. Ik doe ze zelf niet omdat ik ze niet zomaar wil gaan oefenen; er zit heul veul techniek in en dat leer je het best als er iemand is die het je kan leren. Maar iig, als je gewichtheffers ziet dan zie je dat die vaak een huge borst hebben terwijl ze eigenlijk alleen die twee lifts doen. Sowieso zijn overhead presses op zich veel beter dan bankdrukken, en die borst train je ook wel mee.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:39:09 #136
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35715200
quote:
Hoe doe je dat dan? Mijn boven en onderarm staan met een hoek van 90%, ik pak de bar dus wijd. Hoe houd ik dan de ellebogen binnen? Ellebogen meer richting voeten bewegen?
pi_35717835
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:39 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Mijn boven en onderarm staan met een hoek van 90%, ik pak de bar dus wijd. Hoe houd ik dan de ellebogen binnen? Ellebogen meer richting voeten bewegen?
Het is heel simpel: stel je hebt de barbell vast bovenin. Nu kan je em op twee manieren naar beneden zakken: 1. door je ellebogen naar buiten "uit te waaien" of 2. door je ellebogen vlak langs je lichaam naar achteren te duwen. Probeer het maar eens op je stoel (gewoon armen naar voren)

Als je je handen dicht bij elkaar hebt (schouderwijdte) hebt kan je het beste het verschil voelen/ zien: 1. je onderarmen gaan "scheef" staan richting de buitenkant, maar bij 2. blijven ze onderarmen mooi haaks op je borstkas.

Nou deed ik (en bijna iedereen volgens mij) manier 1, maar dat schijnt dus gruwelijk slecht voor je schouders te zijn. Zoals MrJ zei komt er zo wel meer spanning op je borst, maar wat heb je daar aan als je de beweging blessuregevoelig uitvoert?

Je kunt je misschien dan ook voorstellen dat des te breder je de barbell vasthebt het makkelijker is om je ellebogen naar binnen te houden omdat er meer "ruimte" is tussen de "gripplaats" en je lichaam.
pi_35717863
Misschien is dit trouwens makkelijker: de ellebogen zouden niet verder naar buiten moeten staan dan de gripwijdte.
pi_35721090
Als dat zo is zit je dus veilig? Mja ik wist dat wel maar let er eigenlijk niet zo op.

Misschien beter van wel aangezien schouder blessures heel vervelend en langdurig kunnen zijn...
pi_35721763
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:11 schreef Semargofni het volgende:
Als dat zo is zit je dus veilig? Mja ik wist dat wel maar let er eigenlijk niet zo op.

Misschien beter van wel aangezien schouder blessures heel vervelend en langdurig kunnen zijn...
Och, echt veilig zit je met bankdrukken nooit. Even afgezien van het feit dat je een enorme lading gewicht boven je breekbare kaak hebt zweven, is het een nogal onnatuurlijke beweging doordat je schouders compleet vastzitten "onder" je lichaam.

Niet dat je nou niet meer zou moeten bankdrukken, maar ik zou sowieso veel afwisselen met dumbbells én veel overhead presses doen (seated / standing military press / push press / side press / one arm lifts etc). Worden je schouders beter van en het kan je BP ook omhoog brengen, mocht je zoveel mogelijk gewicht willen pushen .

Overigens is het ten zeerste aan te raden om wat RC (Rotator cuff ° de omliggende spieren van de schouders) te doen. Stabiliseert de schouders => minder (kans op) blessures. Oefeningen zijn bv: face pulls, seated dumbbell cleans, cuban press, L-side raises...google vertelt je vast meer
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:10:23 #141
140141 ivosnivo
pi_35725124
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:25 schreef LedZep het volgende:

[..]

Clean & Jerk ja, en de Snatch. Ik doe ze zelf niet omdat ik ze niet zomaar wil gaan oefenen; er zit heul veul techniek in en dat leer je het best als er iemand is die het je kan leren. Maar iig, als je gewichtheffers ziet dan zie je dat die vaak een huge borst hebben terwijl ze eigenlijk alleen die twee lifts doen. Sowieso zijn overhead presses op zich veel beter dan bankdrukken, en die borst train je ook wel mee.
dat slaat natuurlijk nergens op, want vechters zijn ook gespierd en dat komt niet van het vechten. gewichtheffers doen vast niet alleen die 2 oefeningen in hun training.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:22:37 #142
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35727473
maar het is ook een fabeltje dat elke vechter veel uren met apparaten en ijzers smijten.
Bonjasky heeft in zijn hele leven nog nooit 1 gewicht vastgehad. (zegt ie zelf)

Ik denk veel trainen met eigen lichaamsgewicht dus.
  zondag 5 maart 2006 @ 01:15:42 #143
140141 ivosnivo
pi_35729061
of hardlopers of zwemmers, volgens mij gebruikt elke topsporter wel fitnesstoestellen. behalve darters en dat soort tuig.
pi_35729737
quote:
Op zondag 5 maart 2006 01:15 schreef ivosnivo het volgende:
of hardlopers of zwemmers, volgens mij gebruikt elke topsporter wel fitnesstoestellen. behalve darters en dat soort tuig.
ja als darter heb je niet veel aan kracht, dan smijt je die dart los door het bord heen
hardlopers gebruiken loopbanden vooral ws
zwemmers zou ik niet durven zegge, die gebruiken water als hun resistance in hun training
pi_35735591
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:10 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

dat slaat natuurlijk nergens op, want vechters zijn ook gespierd en dat komt niet van het vechten. gewichtheffers doen vast niet alleen die 2 oefeningen in hun training.
Ze zullen ongetwijfeld meer dingen doen, maar die zijn absoluut niet nodig om een grote borst te krijgen. Eigenlijk hoef je alleen deze oefeningen te doen:
1. Deadlift
2. Squat
3. Overhead press
4. Rows

Om sterk en groot te worden. De rest is bijzaak.
pi_35752862
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:24 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld meer dingen doen, maar die zijn absoluut niet nodig om een grote borst te krijgen. Eigenlijk hoef je alleen deze oefeningen te doen:
1. Deadlift
2. Squat
3. Overhead press
4. Rows

En geen borst
pi_35754598
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:24 schreef LedZep het volgende:

[..]

1. Deadlift
2. Squat
3. Overhead press
4. Rows

http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785

Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters

Ik heb nog een vraagje: Hoe zit het nu in hemelsnaam met de rechte buikspier. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat je niet apart de onderste/bovenste/middelste recht buikspier kan trainen omdat het maar 1 spier is(zelfde principe als "binnekant van borst trainen") die door pezen wordt verdeelt.

En dan hoor ik weer het omgekeerde, dat je ze wel apart kan trainen

Wie weet een antwoord?
pi_35756221
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:

[..]

http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785

Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters

Ik heb nog een vraagje: Hoe zit het nu in hemelsnaam met de rechte buikspier. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat je niet apart de onderste/bovenste/middelste recht buikspier kan trainen omdat het maar 1 spier is(zelfde principe als "binnekant van borst trainen") die door pezen wordt verdeelt.

En dan hoor ik weer het omgekeerde, dat je ze wel apart kan trainen

Wie weet een antwoord?
Klopt, het is 1 spier. Ik moet zeggen dat ik nog nooit de boven- of onderkant apart heb gevoeld, maar ik weet niet of het per definitie onmogelijk is om ze apart te benadrukken (des te meer omdat ze, zoals je zegt, gescheiden zijn door pezen).
pi_35756235
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

En geen borst
Jij dacht dat je met overhead presses alleen je schouders trainde?
  zondag 5 maart 2006 @ 22:21:32 #150
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_35756707
ah compound is overrated
tenzij je een hernia wilt, doe zo door
Quickpar fo shizzle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')