abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35757729
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:21 schreef Del_Toro het volgende:
ah compound is overrated
tenzij je een hernia wilt, doe zo door
eh? Dat slaagt gewoon op niks
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_35757870
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:43 schreef Genjuro het volgende:

[..]

eh? Dat slaagt gewoon op niks
Van meneer Del Toro kunnen we weinig "ergens op slaande"-berichten verwachten denk ik.
  maandag 6 maart 2006 @ 07:57:55 #153
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_35764462
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:46 schreef LedZep het volgende:

[..]

Van meneer Del Toro kunnen we weinig "ergens op slaande"-berichten verwachten denk ik.
Met 'weinig' geef je dat kneusje nog erg veel krediet.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_35778469
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Met 'weinig' geef je dat kneusje nog erg veel krediet.
Ach, ik ben politiek links .
pi_35780953
We hebben wel onze eigen mongool in deze topics
  maandag 6 maart 2006 @ 23:22:54 #156
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35794696
na 1 maand van nouwelijks trainen (blesures, en daarna niet echt zin meer voor het eerst in me leven). heb ik nu 2 weken vakantie en grootse plannen. mijn bedoeling is om mijn 4 trainingen per week, op te splitsen in 8 trainingen verdeelt over 4 dagen. heb vandaag dag 1 achter de rug, enorme kramp en pijn in me hamstrings, dat belooft wat voor morgen

selfdestruction, the only way to a happy life
pi_35815045
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:22 schreef ivosnivo het volgende:
na 1 maand van nouwelijks trainen (blesures, en daarna niet echt zin meer voor het eerst in me leven). heb ik nu 2 weken vakantie en grootse plannen. mijn bedoeling is om mijn 4 trainingen per week, op te splitsen in 8 trainingen verdeelt over 4 dagen. heb vandaag dag 1 achter de rug, enorme kramp en pijn in me hamstrings, dat belooft wat voor morgen

selfdestruction, the only way to a happy life
's Morgens én 's middags / 's avonds dus naar de sportschool? Fanatiekeling!

Ik train momenteel 3x per week fullbody:

Zondag:
Heavy squat
High rep deadlift
Press oefening (bench / shoulder)
Rows
+ nevenoefeningen (hamstrings / triceps / core etc)

Dinsdag (speed day):
Speed squat (10x2)
Speed bench press (8x3)
Speed deadlift (10x2)
Rows
Core

Donderdag:
Heavy deadlift
Press oefening (bench / shoulder)
Rows
+ nevenoefeningen

Schema is lang niet altijd zoals hierboven; maar ik probeer elke training sowieso deadlifts + rows + een pressoefening te doen voor gelijknamige ontwikkeling (bovenlichaam-onderlichaam / press-pull).

Ik probeer een lift (zoals bv. deadlift of squat) zo vaak mogelijk te doen om er gewenning in te krijgen, dit is een principe dat o.a. Pavel (voormalig trainer van legereenheden) en andere krachtsporters gebruiken; dit heeft ook te maken met de zogenaamde "old-skool"stijl: het nabootsen van het keiharde werk dat men vroeger dagelijks deed.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:31:12 #158
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35816603
wie kan voor mij een doeltreffend programma opstellen voor mijn biceps..

Voor mijn gevoel verzuur ik veel sneller en wordt mijn kracht minder bij deze groep dan bij andere spiergroepen. Laatste tijd "lijkt" het zelfs eerder achteruit te gaan dan vooruit kwa kracht...

Dus... iemand suggesties..

doelstelling: vooral kracht maar zeker ook massa
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:50:00 #159
140141 ivosnivo
pi_35817141
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:31 schreef Dacide het volgende:
wie kan voor mij een doeltreffend programma opstellen voor mijn biceps..

Voor mijn gevoel verzuur ik veel sneller en wordt mijn kracht minder bij deze groep dan bij andere spiergroepen. Laatste tijd "lijkt" het zelfs eerder achteruit te gaan dan vooruit kwa kracht...

Dus... iemand suggesties..

doelstelling: vooral kracht maar zeker ook massa
misschien dat je ze overtraint? sla ze is een week over. ik denk dat de barbell curl de enige echte massa oefening is voor je biceps.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:55:00 #160
140141 ivosnivo
pi_35817306
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:31 schreef LedZep het volgende:

Dinsdag (speed day):
Speed squat (10x2)
Speed bench press (8x3)
Speed deadlift (10x2)
Rows
Core
dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:10:03 #161
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35817791
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

misschien dat je ze overtraint? sla ze is een week over. ik denk dat de barbell curl de enige echte massa oefening is voor je biceps.
nope.. overtrainen doe ik ze al helemaal niet..

Over het algemeen ziet mijn biceps training er zo uit:
3 a 4 setjes van +/- 8 reps : Standing Barbell Curl
3 a 4 setjes +/-8 reps: Alternate standing curls (gewoon staand met 2 dumbells, weet niet of de oefening zo heet)
3 a 4 setjes +/-8 reps: Preacher Curls (met zo'n machine)

soms wissel ik iets af en doe ik zo'n concentration curl of Incline dumbbell curl..

als er staat +/-8 wil dit meestal zeggen tussen de 8 en de 10.. laatste setje tussen de 6 en de 8
pi_35820548
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Dacide het volgende:

[..]

nope.. overtrainen doe ik ze al helemaal niet..

Over het algemeen ziet mijn biceps training er zo uit:
3 a 4 setjes van +/- 8 reps : Standing Barbell Curl
3 a 4 setjes +/-8 reps: Alternate standing curls (gewoon staand met 2 dumbells, weet niet of de oefening zo heet)
3 a 4 setjes +/-8 reps: Preacher Curls (met zo'n machine)

soms wissel ik iets af en doe ik zo'n concentration curl of Incline dumbbell curl..

als er staat +/-8 wil dit meestal zeggen tussen de 8 en de 10.. laatste setje tussen de 6 en de 8
Met dat schema moet je zeker verbeteren, indien je dit niet doet zou ik eerder naar de rest gaan kijken

Eet je genoeg en vooral, train je progressief met de gewichten, of doe je altijd maar hetzelfde aantal reps en kilogram?

Hoeveel rustpauze neem je tussen sets?

Trouwens heb ik ook mijn eerste plateau ondervonden met biceps, en ik ken er nog. Dan is het gewoon kwestie van doorzetten en niet opgeven, en ms nog gefrustreerder gaan trainen om wat extra uit die biceps te persen

Oh en niet iedereen beseft dat hij aan het overtrainen is, ms moet je je biceps eens een weekje laten rusten, want krachtvermindering kan echt wel duiden op overtraining
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_35821899
Sommigen krijgen een gigantische biceps van 16 sets per week, anderen zweren bij slechts 1 oefening met 3 sets en sommigen isoleren em helemaal niet (waaronder ik).
pi_35822037
Vraagje: weet iemand waar ik goede en goedkope eiwitpoeder kan kopen?
pi_35822143
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.
Nou ik was zonet toch weer bijna 1,5 uur bezig . Vandaag deed ik dit:

Fullsquat (speed)
Bench press (speed)
Deadlift (speed)
T-bar row (losse bar)
Side bent met tricep extension (supersets)
Dumbbell row met side press (supersets)
Wat buikspieroefeningen

Die supersets deed ik eigenlijk alleen om tijd te besparen, de oefeningen hebben op zich niks met elkaar te maken. Maar desondanks toch aardig lang bezig geweest dus.

Rows doe ik zowel met bar (bent over row), de originele t-bar (dus 1 kant van de bar beladen met gewichten en dan roeien; de andere kant ligt op de grond), dumbbell rows, cable rows, pendlay rows (barbell rows maar dan rug horizontaal met de grond) etc.
Ik wissel de oefeningen vaak af om gewenning te voorkomen (ook omdat ik ze zo vaak doe)

Een schema als wat ik heb (alles meerdere keren belasten + niet in spiergroepen denken, maar in bewegingen) is over het algemeen ontzettend goed voor krachtontwikkeling en ook goed voor hypertrofie, maar een voorwaarde is dat je niet tot failure traint. Dan moeten de spieren namelijk veel te lang herstellen en dat kan hier niet.
pi_35822153
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:50 schreef joeyzzz het volgende:
Vraagje: weet iemand waar ik goede en goedkope eiwitpoeder kan kopen?
www.xxlnutrition.nl
pi_35822324
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:53 schreef LedZep het volgende:

[..]

www.xxlnutrition.nl
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:14:48 #168
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35822895
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Met dat schema moet je zeker verbeteren, indien je dit niet doet zou ik eerder naar de rest gaan kijken

Eet je genoeg en vooral, train je progressief met de gewichten, of doe je altijd maar hetzelfde aantal reps en kilogram?

Hoeveel rustpauze neem je tussen sets?

Trouwens heb ik ook mijn eerste plateau ondervonden met biceps, en ik ken er nog. Dan is het gewoon kwestie van doorzetten en niet opgeven, en ms nog gefrustreerder gaan trainen om wat extra uit die biceps te persen

Oh en niet iedereen beseft dat hij aan het overtrainen is, ms moet je je biceps eens een weekje laten rusten, want krachtvermindering kan echt wel duiden op overtraining
Ja zou kunnen dat ik idd op een plateau aanbeland ben... ik train biceps 1x per week (heel soms 2xt ).
eten doe ik voldoende (kan altjid beter ja).. tja en rust.. hmmm (mag wel meer idd)

tussen sets meestal (globaal) paar minuten rust... 3 a 4 ofzo schat ik.

ik bouw idd progressief op ja.

Moet zeggen dat ik meestal eerst rug doe en dan biceps.. misschien eens een keer beginnen met biceps..
pi_35825928
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:14 schreef Dacide het volgende:

[..]

Ja zou kunnen dat ik idd op een plateau aanbeland ben... ik train biceps 1x per week (heel soms 2xt ).
eten doe ik voldoende (kan altjid beter ja).. tja en rust.. hmmm (mag wel meer idd)

tussen sets meestal (globaal) paar minuten rust... 3 a 4 ofzo schat ik.

ik bouw idd progressief op ja.

Moet zeggen dat ik meestal eerst rug doe en dan biceps.. misschien eens een keer beginnen met biceps..
Nee, niet beginnen met biceps. Dan is die rugtraining ook haast weggegooid. Doe dan es biceps op een andere dag, bv. als je borst + triceps en rug + biceps doet draai het dan es om, gooi biceps bij borst en triceps bij rug. Dan train je je armen 1x in isolatie en 1x met de compounds. Of varieer in reps/ sets, verras je lichaam elke training weer met andere oefeningen, ga es een tijdje alleen maar reverse grip pulldowns / chins doen voor je biceps.. er zijn genoeg mogelijkheden.
pi_35825981
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:58 schreef joeyzzz het volgende:

[..]

Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.
Ik gebruik (nog) geen supplementen . Het eigen merk van XXL Nutrition staat bekend als erg goed en goedkoop, dus die kan je eens proberen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:59:03 #171
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35828495
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, niet beginnen met biceps. Dan is die rugtraining ook haast weggegooid. Doe dan es biceps op een andere dag, bv. als je borst + triceps en rug + biceps doet draai het dan es om, gooi biceps bij borst en triceps bij rug. Dan train je je armen 1x in isolatie en 1x met de compounds. Of varieer in reps/ sets, verras je lichaam elke training weer met andere oefeningen, ga es een tijdje alleen maar reverse grip pulldowns / chins doen voor je biceps.. er zijn genoeg mogelijkheden.
Ik ga idd niet eerst biceps en dan rug... ik was al aant denken om morgen eens relax biceps en triceps te trainen..

gister heb ik intensief schouders getraind en vandaag alleen borst. (deze week lekker relax.. 1 spiergroep per keer ipv 2)
denk morgen biceps en dan triceps. donderdag benen, vrijdag rug..
buikspieren en beetje cardio pak ik wel ergens tussendoor.

Ik ga in elk geval eens wat meer varieren zoals je zegt.. (kwa grip etc).
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:32:47 #172
140141 ivosnivo
pi_35830220
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:58 schreef joeyzzz het volgende:

[..]

ik koop meestal emmers van 5 kg op www.hercules-fitness.com of ze goed zijn weet ik niet, goedkoop zijn ze wel
pi_35831323
Mijn biceps gaat nu ook niet echt geweldig vooruit, moet zeggen dat mijn prioriteiten ook wel veranderd zijn. Denk nu meer van "och die biceps groeit toch wel mee". Terwijl ik eigenlijk ben begonnen met trainen om grotere armen te krijgen. Denk dat ik wat meer moet varieren idd, dat is de sleutel om als je op een plateau zit dat te doorbreken.

Wat zijn nu eigenlijk supersets? Ik dacht 2 oefeningen achter elkaar doen en dan om-en-om met geen rust er tussen. En wat houden die speed trainingen in?
pi_35835303
Gisteren was er 1 barbell curls aan het doen en het leek wel of hij iemand aan het kontneuken was, zo erg bewoog hij met z'n lichaam
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:14:28 #175
140141 ivosnivo
pi_35838478
ja mooi is dat he, of als ze de stang laten zakken tot ie horizontaal is en dan nog steeds enorm met hun lichaam moeten smokkelen om hem weer omhoog te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')