eh? Dat slaagt gewoon op niksquote:Op zondag 5 maart 2006 22:21 schreef Del_Toro het volgende:
ah compound is overrated![]()
tenzij je een hernia wilt, doe zo door![]()
Met 'weinig' geef je dat kneusje nog erg veel krediet.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:46 schreef LedZep het volgende:
[..]
Van meneer Del Toro kunnen we weinig "ergens op slaande"-berichten verwachten denk ik.
Ach, ik ben politiek linksquote:Op maandag 6 maart 2006 07:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Met 'weinig' geef je dat kneusje nog erg veel krediet.![]()
's Morgens én 's middags / 's avonds dus naar de sportschool? Fanatiekeling!quote:Op maandag 6 maart 2006 23:22 schreef ivosnivo het volgende:
na 1 maand van nouwelijks trainen(blesures, en daarna niet echt zin meer voor het eerst in me leven). heb ik nu 2 weken vakantie en grootse plannen. mijn bedoeling is om mijn 4 trainingen per week, op te splitsen in 8 trainingen verdeelt over 4 dagen. heb vandaag dag 1 achter de rug, enorme kramp en pijn in me hamstrings, dat belooft wat voor morgen
![]()
selfdestruction, the only way to a happy life![]()
misschien dat je ze overtraint? sla ze is een week over. ik denk dat de barbell curl de enige echte massa oefening is voor je biceps.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:31 schreef Dacide het volgende:
wie kan voor mij een doeltreffend programma opstellen voor mijn biceps..
Voor mijn gevoel verzuur ik veel sneller en wordt mijn kracht minder bij deze groep dan bij andere spiergroepen. Laatste tijd "lijkt" het zelfs eerder achteruit te gaan dan vooruit kwa kracht...
Dus... iemand suggesties..
doelstelling: vooral kracht maar zeker ook massa
dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:31 schreef LedZep het volgende:
Dinsdag (speed day):
Speed squat (10x2)
Speed bench press (8x3)
Speed deadlift (10x2)
Rows
Core
nope.. overtrainen doe ik ze al helemaal niet..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
misschien dat je ze overtraint? sla ze is een week over. ik denk dat de barbell curl de enige echte massa oefening is voor je biceps.
Met dat schema moet je zeker verbeteren, indien je dit niet doet zou ik eerder naar de rest gaan kijkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:10 schreef Dacide het volgende:
[..]
nope.. overtrainen doe ik ze al helemaal niet..
Over het algemeen ziet mijn biceps training er zo uit:
3 a 4 setjes van +/- 8 reps : Standing Barbell Curl
3 a 4 setjes +/-8 reps: Alternate standing curls (gewoon staand met 2 dumbells, weet niet of de oefening zo heet)
3 a 4 setjes +/-8 reps: Preacher Curls (met zo'n machine)
soms wissel ik iets af en doe ik zo'n concentration curl of Incline dumbbell curl..
als er staat +/-8 wil dit meestal zeggen tussen de 8 en de 10.. laatste setje tussen de 6 en de 8
Nou ik was zonet toch weer bijna 1,5 uur bezigquote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.
www.xxlnutrition.nlquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:50 schreef joeyzzz het volgende:
Vraagje: weet iemand waar ik goede en goedkope eiwitpoeder kan kopen?
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.quote:
Ja zou kunnen dat ik idd op een plateau aanbeland ben... ik train biceps 1x per week (heel soms 2xt ).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Met dat schema moet je zeker verbeteren, indien je dit niet doet zou ik eerder naar de rest gaan kijken
Eet je genoeg en vooral, train je progressief met de gewichten, of doe je altijd maar hetzelfde aantal reps en kilogram?
Hoeveel rustpauze neem je tussen sets?
Trouwens heb ik ook mijn eerste plateau ondervonden met biceps, en ik ken er nog. Dan is het gewoon kwestie van doorzetten en niet opgeven, en ms nog gefrustreerder gaan trainen om wat extra uit die biceps te persen
Oh en niet iedereen beseft dat hij aan het overtrainen is, ms moet je je biceps eens een weekje laten rusten, want krachtvermindering kan echt wel duiden op overtraining
Nee, niet beginnen met biceps. Dan is die rugtraining ook haast weggegooid. Doe dan es biceps op een andere dag, bv. als je borst + triceps en rug + biceps doet draai het dan es om, gooi biceps bij borst en triceps bij rug. Dan train je je armen 1x in isolatie en 1x met de compounds. Of varieer in reps/ sets, verras je lichaam elke training weer met andere oefeningen, ga es een tijdje alleen maar reverse grip pulldowns / chins doen voor je biceps.. er zijn genoeg mogelijkheden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:14 schreef Dacide het volgende:
[..]
Ja zou kunnen dat ik idd op een plateau aanbeland ben... ik train biceps 1x per week (heel soms 2xt ).
eten doe ik voldoende (kan altjid beter ja).. tja en rust.. hmmm(mag wel meer idd)
tussen sets meestal (globaal) paar minuten rust... 3 a 4 ofzo schat ik.
ik bouw idd progressief op ja.
Moet zeggen dat ik meestal eerst rug doe en dan biceps.. misschien eens een keer beginnen met biceps..
Ik gebruik (nog) geen supplementenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:58 schreef joeyzzz het volgende:
[..]
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.![]()
Ik ga idd niet eerst biceps en dan rug... ik was al aant denken om morgen eens relax biceps en triceps te trainen..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, niet beginnen met biceps. Dan is die rugtraining ook haast weggegooid. Doe dan es biceps op een andere dag, bv. als je borst + triceps en rug + biceps doet draai het dan es om, gooi biceps bij borst en triceps bij rug. Dan train je je armen 1x in isolatie en 1x met de compounds. Of varieer in reps/ sets, verras je lichaam elke training weer met andere oefeningen, ga es een tijdje alleen maar reverse grip pulldowns / chins doen voor je biceps.. er zijn genoeg mogelijkheden.
ik koop meestal emmers van 5 kg op www.hercules-fitness.com of ze goed zijn weet ik niet, goedkoop zijn ze welquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:58 schreef joeyzzz het volgende:
[..]
Kan je er een paar aanraden? Bijv. die jij gebruikt. Er is namelijk heel veel keuze en ik heb er nog niet zo veel verstand van.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |