beweer ik dan dat er iets mis mee is?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Nou, het is maar wat je geweldig vindt.quote:
Met de zgn. solidariteit valt het dus wel mee zie ik. Zie je wel, het recht zegeviert altijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:35 schreef Godslasteraar het volgende:
Lijst van kranten die de cartoons gepubliceerd hebben
De gedrukte pers is nogal passé, hebben tegenwoordig zelfs blogs nodig voor primeurs:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met de zgn. solidariteit valt het dus wel mee zie ik. Zie je wel, het recht zegeviert altijd.²
Wat een verschrikkelijke schande voor Nederland deze jongeren.. Ik dacht dat het verbranden van een vlag van een bevriende mogendheid strafbaar was? Er was geen vergunning voor de demonstratie, waarom zijn ze niet gearresteerd? Ik ben sprakeloos!quote:Gepubliceerd op vrijdag 10 februari 2006
Een groep van ongeveer 150 schoolkinderen tussen de 14 en 18 jaar hebben vrijdagmiddag op Plein 1992 in Maastricht een Deense vlag verbrand.
De allochtone kinderen demonstreren hiermee tegen de publicatie van de spotprenten over de profeet Mohammed. Op het plein zijn ongeveer veertig agenten aanwezig. Dat meldde de politie. De groep verzamelde zich eerder op het station en liep daarvandaan onder politiebegeleiding naar het plein. Ze droegen spandoeken bij zich met teksten tegen de spotprenten. De politie stond dit protest toe, ondanks dat de groep geen vergunning had aangevraagd.
Rond vier uur vrijdagmiddag liepen de schoolkinderen terug naar het station, waar de demonstratie ontbonden werd. Op de terugweg hield de groep op verscheidene plaatsen het verkeer op. De demonstranten riepen leuzen in het Arabisch. Veel van hen droegen witte djellaba's. De groep werd omringd door agenten.
Tijdens de demonstratie sprongen twee jongeren achterin een politieauto en begonnen dingen te roepen via de megafoon. Zij werden daar vervolgens door agenten uit getrokken. Maastrichtenaren die getuige waren van de demonstraties reageerden vaak lacherig om de onverstaanbare teksten en de kleding van de jongeren, waarop enkele demonstranten vijandig reageerden. Het kwam niet tot gewelddadigheden.
In Nederland was tot nu toe nog niet gedemonstreerd tegen de spotprenten.
Oa NOS, ANP, NRC, Teletekst, Planet en fok frontpage!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:56 schreef static het volgende:
Bron?
Waarschijnlijk de naam van èèn van die murken.quote:
Je bent al vroeg terug uit maastricht.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:00 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ach, hij wil ook wat zeggen, laat hem![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent al vroeg terug uit maastricht.
Dit staat los van de al lopende discussie. Dit gaat over het zwakke optreden van de Politie en de schandelijke daden van Moslims die in Nederland wonen maar niets snappen van democratie en persvrijheid!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:02 schreef popolon het volgende:
Deense vlag verbrand in Maastricht
Dubbel.
En dicht.
Vreedzaam? Een vlag van een bevriende mogendheid verbranden, politieauto bestormen etcquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:10 schreef EnderOnline het volgende:
Wat een goed geintergreerde moslims zeg, daar mogen we trots op zijn, een vreedzaam protest in plaats van hevige rellen.
Relmarokkanen met een zachte 'G'quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:10 schreef heiden6 het volgende:.
Wat een sukkeltjes, ze zijn nog jonger dan in de OP staat.
Als iemand een vertaling van de verslaggeving heeft, zou ik deze graag horen.
Ze gingen met zijn 2e achterin die auto zitten om de megafoon te gebruiken, nou nou...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:12 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Vreedzaam? Een vlag van een bevriende mogendheid verbranden, politieauto bestormen etc
Precies, wij hebben verwende fundi's. Geen enkele kans op een zelfmoordaanslag in Nederland.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:10 schreef EnderOnline het volgende:
Wat een goed geintergreerde moslims zeg, daar mogen we trots op zijn, een vreedzaam protest in plaats van hevige rellen.
Ja inderdaad, dat staat ze niet.quote:
Werd je ook zo dramatisch toen een heilig persoon voor bevriende gelovige naties werd beklad? En ben jij altijd zo "sprakeloos" over het missen van vergunningen voor demonstraties?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:49 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke schande voor Nederland deze jongeren.. Ik dacht dat het verbranden van een vlag van een bevriende mogendheid strafbaar was? Er was geen vergunning voor de demonstratie, waarom zijn ze niet gearresteerd? Ik ben sprakeloos!![]()
En wat hebben de Kaapverdianen nu weer met de "Islam" te maken?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
De gemiddelde Nederlandse moslim denkt die 72 maagden wel te kunnen scoren tijdens de wekenslijkse groepsverkrachtingen
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent al vroeg terug uit maastricht.
Wat deed die dan (heb het niet gezien)?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Relmarokkanen met een zachte 'G'
Jammer trouwens van die jongetjes, die jongen op het einde maakt het wel gedeeltelijk goed.
Die jongen op het eind had er helemaal niks mee te maken hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Relmarokkanen met een zachte 'G'
Jammer trouwens van die jongetjes, die jongen op het einde maakt het wel gedeeltelijk goed.
Dat weet jij waarschijnlijk beter aangezien ik het over Marokkanen hebquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En wat hebben de Kaapverdianen nu weer met de "Islam" te maken?²
Ik had het over de jongen die afstand nam van de rellers, pijpkonijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:57 schreef MrBean het volgende:
Die jongen op het eind had er helemaal niks mee te maken hoor.![]()
Dat hij een kleurtje heeft betekent niet dat hij ook aan het rellen is.
Vraag het je moeder.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:03 schreef Elgigante het volgende:
is dat net zoiets als geitenneuker?
Ik ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:02 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik had het over de jongen die afstand nam van de rellers, pijpkonijn.
quote:Spotprenten en de botsing der
beschavingen.Een debat met:
- Politici Lousewies van der Laan,Ayaan
Hirsi Ali,Fatima Elatik,André Rouvoet
- Opiniemakers Mohammed Cheppih,Paul
Scheffer,Pieter Broertjes en Peter
Bergwerff
- Cartoonisten Jos Collignon,Joep
Bertrams en Farhad Foroutanian
- En ook:Mohammed Jabri en,H.Mahawat
Khan.
Nee:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:22 schreef MrBean het volgende:
Maar jij doet net alsof hij er wat mee te maken heeft. "Die laatste viel wel mee"
quote:die jongen op het einde maakt het wel gedeeltelijk goed.
Jawel, maar daar wil ik het nu niet over hebben. Daar ben jij te emotioneel voor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:36 schreef Youssef het volgende:
[..]
Laten we het erbij houden dat wat je zei nergens op sloeg. Boer.
Dat is vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:02 schreef popolon het volgende:
Deense vlag verbrand in Maastricht
Dubbel.
En dicht.
Zeg, ik ben Meki niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:37 schreef MrBean het volgende:
Jawel, maar daar wil ik het nu niet over hebben. Daar ben jij te emotioneel voor.
Wie bedoel je daarmee, Cheppih of die Elqalam gozer?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:42 schreef joshus_cat het volgende:
Onze marrokaanse michiel smit is goed bezig zeg![]()
Sinds wanneer is her verbranden van iets een meningsuiting? Hebben ze zo'n hete tong?quote:
Die elqalam gozer die 't nodig vond om in een warrig verhaal hirschi ali voor antisemiet uit te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wie bedoel je daarmee, Cheppih of die Elqalam gozer?
Ja ik weet niet wat niet mag in Nederlandquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Sinds wanneer is her verbranden van iets een meningsuiting? Hebben ze zo'n hete tong?
Volgens mij is het verbranden van een vlag illegaal hoor, hoezo weet jij niet wat je niet mag in nL?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat niet mag in Nederland
Er is nergens een verbod op verbranden van Deense vlag
Hun ? . wie bedoel jequote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef typtypo het volgende:
Wij weten wat hun mening is
[afbeelding]
Daar is de vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Volgens mij is het verbranden van een vlag illegaal hoor, hoezo weet jij niet wat je niet mag in nL?
Uiten doe je verbaal Meki als het om een mening gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar is de vrijheid van meningsuiting
je uit je mening over Denemarken met een verbranden van een vlag
ik vind het slecht maar het mag kennelijk wel
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Elgigante het volgende:
Uiten doe je verbaal Meki als het om een mening gaat.
Ga eerst het woordenboek maar eens raadplegen voor je aan dit soort discussie mee probeert te doen.
Maar heb je al iets gevonden waar het vlaggen verbranden verboden staat gemeldquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Uiten doe je verbaal Meki als het om een mening gaat.
Ga eerst het woordenboek maar eens raadplegen voor je aan dit soort discussie mee probeert te doen.
Ik ben geen lopend Wetboek.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar heb je al iets gevonden waar het vlaggen verbranden verboden staat gemeld
dus het is niet verbodenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben geen lopend Wetboek.
Ik meen het ergens gehoord te hebben.
Ik vind hem niet gewaagd hoor, beetje hetzelfde idee als de drie arabieren die met een opengeslagen krant staan cartoon die hier al vaker is gepost.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze van Joep Betrams is gewaagd.Net bij NOVA.
Het aspect dat de hersens kleiner worden, bedoel ik dan met name.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:33 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik vind hem niet gewaagd hoor, beetje hetzelfde idee als de drie arabieren die met een opengeslagen krant staan cartoon die hier al vaker is gepost.
Hoewel debiel is het verbranden van een vlag (of het als usericon nemen) een uiting van je mening.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Sinds wanneer is her verbranden van iets een meningsuiting? Hebben ze zo'n hete tong?
Het is openbare brandstichting en dus een dikke overtreding.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoewel debiel is het verbranden van een vlag (of het als usericon nemen) een uiting van je mening.
Een dikke nogwel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Het is openbare brandstichting en dus een dikke overtreding.
Yep.quote:
Moet je zelf weten, 't gaat al meer dan twintig delen nergens meer over.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Moet ik daar echt serieus op reageren ?
Het is eerder een afweging tussen het strikt naleven van de wet en de openbare orde geweest gok ik. Je sigaret aansteken is in de letterlijke zin van de tekst ook openbare brandstichting. Een vlaggetje in de fik, zoveel stelt dat nou ook weer niet voor lijkt me.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Moet je zelf weten, 't gaat al meer dan twintig delen nergens meer over.
Maar ja, openbare brandstichting is nog steeds verboden, alleen nu even niet blijkbaar.
Het hele gebeuren heeft meer aandacht gekregen dan het verdiend. Al denk ik dat sommigen er wel op hadden gehoopt, jammer genoeg voor hen dat het niet *compleet* uit de hand liep..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef popolon het volgende:
Ja als je het zo ziet dan komen we nergens.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen, vooral ook voor de mensen die daar wonen.
Dan voel je je toch helemaal niet fijn als dat vlak bij je huis gebeurf?
Dat ben ik met je eens, vandaar dat ik ook zeg dat er te lang over doorgegaan wordt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Het hele gebeuren heeft meer aandacht gekregen dan het verdiend. Al denk ik dat sommigen er wel op hadden gehoopt, jammer genoeg voor hen dat het niet *compleet* uit de hand liep..
Het is heel simpel , alle vormen van brandstichting zijn verboden. Het was dus op zijn minst verstoring van de openbare orde, en dus had de politie in moeten grijpen. Als een willekeurig groepje voetbalvandalen zoiets zou proberen worden ze door de ME helemaal beurs geslagen, dat had in dit geval dus ook moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar heb je al iets gevonden waar het vlaggen verbranden verboden staat gemeld
Ik vind dat het brand steken van een Deense vlag moet kunnen . daar is geen enkel verbod voorquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is heel simpel , alle vormen van brandstichting zijn verboden. Het was dus op zijn minst verstoring van de openbare orde, en dus had de politie in moeten grijpen. Als een willekeurig groepje voetbalvandalen zoiets zou proberen worden ze door de ME helemaal beurs geslagen, dat had in dit geval dus ook moeten gebeuren.
Jij kletst ook hard uit je nek Meki, overal beweren dat je mensen niet moet beledigen, maar deense vlaggen verbranden mag wel. Hoezo hypocriet...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind dat het brand steken van een Deense vlag moet kunnen . daar is geen enkel verbod voor
*zucht*quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik vind dat het brand steken van een Deense vlag moet kunnen . daar is geen enkel verbod voor
Eh...nogmaals, het verbranden van ALLE voorwerpen is verboden, dus ook Deense vlaggen. Zeg me maar waar je woont, dan kom ik morgen een Marokkaanse vlag bij jou voor de deur verbranden. Kijken of je dan nog zo gelaten reageerd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:21 schreef Meki het volgende:
[..]
De politie grijpt ook niet in als een groep hooligans een vuilnisbak in de fik steekt.. Het optreden daartegen veroorzaakt meer verstoring van de openbare orde dan het niet ingrijpen. Vandaar die afweging die de poilite maakt..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is heel simpel , alle vormen van brandstichting zijn verboden. Het was dus op zijn minst verstoring van de openbare orde, en dus had de politie in moeten grijpen. Als een willekeurig groepje voetbalvandalen zoiets zou proberen worden ze door de ME helemaal beurs geslagen, dat had in dit geval dus ook moeten gebeuren.
ik heb het allang opgegeven bij hemquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef popolon het volgende:
[..]
*zucht*
Openbare brandstichting is verboden.
Waarom reageer ik ook nog.
tozzzquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik heb het allang opgegeven bij hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |