Blijkbaar zat de Volkskrant er niet zo heel ver naast toen ze een dergelijke beschuldiging in de krant van zaterdag publiceerde. Ik vind de rel nu toch wel echt bizarre vormen aannemen, nu blijkt dat het een van tevoren geregisseerde actie is geweest om zo het Westen in diskrediet te brengenquote:en illegale club moslimextremisten heeft bewust de Deense cartoonrel gebruikt om een haatcampagne te provoceren. Onder leiding van de Deense moslim Ahmed Abdel Rahman Abu Laban werd een 40 pagina's tellend dossier gefabriceerd, waarmee een moslimdelegatie de islamitische wereld afreisde.
Om hun netwerken te mobiliseren en een wereldwijde actie te ontketenen, werden niet alleen de twaalf gewraakte cartoons toe uit Jyllands-Posten toegevoegd, maar tevens drie 'ergere'. Op één staat Mohammed met een varkenskop, op de tweede verkracht hij een 9-jarig meisje, op een derde wordt een moslim tijdens het bidden door een hond genomen.
Dan kloppen ook de links niet meer die er in staan. Ik heb een topic report geplaatst dus er zal zo wel een mod voorbij komenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:02 schreef 1ofthefew het volgende:
quote de eerste post van vorige topic en verander de urls van de plaatjes in img
Ik voel me beledigd, waar is je ambassade ?quote:
vraag me af wat je na 19 topics nog kunt bespreken ...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:08 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik voel me beledigd, waar is je ambassade ?![]()
M.a.w. terug ontopic, mits daar nog behoefte aan is.
De kwestie lijkt me redelijk uitgepolderd...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:11 schreef 1ofthefew het volgende:
vraag me af wat je na 19 topics nog kunt bespreken ...
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:13 schreef Ringo het volgende:
De kwestie lijkt me redelijk uitgepolderd...![]()
http://forum.fok.nl/topic/814447quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:15 schreef 1ofthefew het volgende:
Triggershot, waarom weet je zo zeker dat allah de ware god is?
opgegroeit in een islamitisch gezin?quote:Jij bent vast opgegroeit in een islamitisch gezin. naar de moskee, islamitische omgeving, islamitische vriendjes etc. en dan ben je moslim
Ja, ik denk dat de menigte te verdelen is in:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
De kwestie lijkt me redelijk uitgepolderd...![]()
lol,.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef SocialDisorder het volgende:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4687996.stm
de vooroordelen blijken steeds vaker waar te zijn
quote:
He apologised for dressing as a suicide bomber
In welk land verblijft die relnicht op het moment en als het niet Denemarken is ,mag mr agitator dan nog terug naar Deenemarken of hebben die inmiddels gezegd dat ie op moet tiefen?quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/815720/1/50#34825609]dinsdag 7 februari 2006 13:00Onder leiding van de Deense moslim Ahmed Abdel Rahman Abu Laban
ik geloof dat ik er een beetje tussenin hang. Ik vind de reactie van deze moslims zwaar overtrokken, maar krijg toch ook sterk de indruk dat deze hele rel bewust op de spits gedreven wordt door de westerse media, wat ik ook nogal zinloos vind.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat de menigte te verdelen is in:
1:Onbegrip voor de verontwaardiging van moslims, tegen een verbod.
2:Begrip voor de verontwaardiging, voor verbod.
Radicale moslims zoals blijkt uit het FP bericht.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
deze hele rel bewust op de spits gedreven wordt door de westerse media, wat ik ook nogal zinloos vind.
de vraag is dus waarom de meeste moslims zo boos zijn geworden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:33 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Radicale moslims zoals blijkt uit het FP bericht.
Meki en/of BSB: Hoe staan jullie tegenover de radicale moslim die deze rel zelf heeft uitgelokt met het toevoegen van drie 'cartoons' die nooit zijn gepubliceerd door de Deense krant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld is op hol geslagen
Hmm, beide 'partijen' dan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:33 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Radicale moslims zoals blijkt uit het FP bericht.
Meki en/of BSB: Hoe staan jullie tegenover de radicale moslim die deze rel zelf heeft uitgelokt met het toevoegen van drie 'cartoons' die nooit zijn gepubliceerd door de Deense krant.
caricaturequote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:34 schreef NanKing het volgende:
Even een vraag tussen door. Weet iemand het specefieke woord voor spotprent in het Engels, behalve cartoon?
Dat is het ook niet. Raadpleeg een woordenboek zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
ThnxIk wist niet dat het zo een letterlijke vertaling zou zijn.
Wat had ik gelachen als hij aan flarden geschoten was...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef SocialDisorder het volgende:
Wat een sneu kereltje.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef SocialDisorder het volgende:
Omar Khayam, 22, of Bedford, is a convicted drug dealer who was jailed in 2002 and released on licence last year after serving half his sentencequote:
hoezo?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:28 schreef habsudovafan het volgende:
En zouden er nooit eerder spotprenten van Mohammed zijn gepubliceerd? Ik kan het mij absoluut niet voorstellen. Deze oproer komt met name Syrie en Iran erg goed uit.....
ik heb ook ooit ergens gelezen dat die 'Syriër' waar Mohammed B zo op geilt ook niet vies was van een lekkere snuif en wat dames van lichte zeden...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:52 schreef Cairon het volgende:
Waar haalt dat mongooltje het lef vandaan om zo verontwaardigd te zijn eigenlijk?
Vijf en een half jaar cel voor het dealen in Cocaine en Heroine, nee DAN kom je geloofwaardig over als je doet alsof je zo diep en fundamenteel geschoffeerd bent door een aantal cartoons.
niet te vergeten de "moslims" die elk weekend zich helemaal de tiefes zuipen, snuiven, blowen en neuken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:54 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik heb ook ooit ergens gelezen dat die 'Syriër' waar Mohammed B zo op geilt ook niet vies was van een lekkere snuif en wat dames van lichte zeden...
Hij zal er wel in de bak ervan zijn overtuigd door een mede-gevangene dat zijn veroordeling deel uit maakt van het Wereldwijde Anti Moslim Complot. Net zoals deze spotprenten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:52 schreef Cairon het volgende:
Waar haalt dat mongooltje het lef vandaan om zo verontwaardigd te zijn eigenlijk?
Vijf en een half jaar cel voor het dealen in Cocaine en Heroine, nee DAN kom je geloofwaardig over als je doet alsof je zo diep en fundamenteel geschoffeerd bent door een aantal cartoons.
Ik weet nie waar jij moslims ziet neuken, maar iets klopt er niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
niet te vergeten de "moslims" die elk weekend zich helemaal de tiefes zuipen, snuiven, blowen en neuken.
Het is voor al die autoritaire islamitische en arabische regeringen, maar met name Syrië, natuurlijk wel erg handig wanneer de aandacht weer eens op het buitenland gericht wordt, zoals de Palestijnen al decennia worden misbruikt door veel van deze landen om binnenlandse kritiek te verstommen of om te buigen.quote:
ik zeg nie dak tzie, maar dan gebeurd het nog wel. of ze scheppen er over op, kan ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet nie waar jij moslims ziet neuken, maar iets klopt er niet.![]()
Juist met Deense ambassade in brand was Syrie weer eens in spotlightquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is voor al die autoritaire islamitische en arabische regeringen, maar met name Syrië, natuurlijk wel erg handig wanneer de aandacht weer eens op het buitenland gericht wordt, zoals de Palestijnen al decennia worden misbruikt door veel van deze landen om binnenlandse kritiek te verstommen of om te buigen.
Praatjes, allemaal maagdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik zeg nie dak tzie, maar dan gebeurd het nog wel. of ze scheppen er over op, kan ook.
ik ben op m'n werk, kan niet kijken, kun je een samenvatting plaatsen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:04 schreef Keromane het volgende:
Nu op Ned 2, Femke in de Tweede Kamer over de cartoons.
Maar niet vanwege de Syrische terreuraanslag op Hariri en ik had het natuurlijk vooral over het binnenland, de situatie in Syrië zelf. Zo werken zulke regimes: verplaats de aandacht naar de ander. Israël, Amerika, Deense spotprenten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Juist met Deense ambassade in brand was Syrie weer eens in spotlight
ben ook op m'n werkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik ben op m'n werk, kan niet kijken, kun je een samenvatting plaatsen?
oh oh nu moet onze harige doos een keuze maken...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:04 schreef Keromane het volgende:
Nu op Ned 2, Femke in de Tweede Kamer over de cartoons.
Een Moslim maakt zo iets niet. Dus nee.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:34 schreef ChillyWilly het volgende:
[afbeelding]
Gaan de Moslims nou ook protesteren tegen de Moslims die deze prent hebben gemaakt?? Of blijft het Westen de zondebok?
...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:10 schreef Cairon het volgende:
[..]
oh oh nu moet onze harige doos een keuze maken...
Wie is er zieliger, de moslimpjes of de Denen? Het is niet makkelijk om GroenLinks te zijn deze dagen. Want aan wie moet je nu je steun betuigen? Als Femke voor de moslims in de bres springt, zoals de modus operandi is van GroenLinks, en dus voorstelt dat er grenzen komen aan vrijheid van meningsuiting wat betreft godlastering, dan moet ze natuurlijk ook dit betrekken op de Christenen!
Oh Neej Femke wat te doen, wat te doen!? Moslims steunen wil zeggen ook die gemene Christenen steunen, en Christenen zijn natuurlijk geen minderheid.
Snel meid, roep maar dat Denemarken rascistisch is, en dan verdwijn je gewoon weer subtiel van je spreekgestoelte af. Denemarken is Nazi-duitsland ofzo, en onderdrukt al eeuwen lang de moslims, toe maar, je kunt het best zeggen.
Onderzoek van VN commissie naar dood van Hariri gaat nog steeds door, eventueel minder Media aandacht maar het is niet vergeten. Niet alleen in MO , in het westen wordt nieuws ook zo verminderd in binnenland.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar niet vanwege de Syrische terreuraanslag op Hariri en ik had het natuurlijk vooral over het binnenland, de situatie in Syrië zelf. Zo werken zulke regimes: verplaats de aandacht naar de ander. Israël, Amerika, Deense spotprenten.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onderzoek van VN commissie naar dood van Hariri gaat nog steeds door, eventueel minder Media aandacht maar het is niet vergeten. Niet alleen in MO , in het westen wordt nieuws ook zo verminderd in binnenland.
zal wel een christen gemaakt hebben om de boel te laten escaleren, of niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een Moslim maakt zo iets niet. Dus nee.²
Bush style, "bedreiging" van Irak hoog houden in media, zodat hij al zijn plannen over homohuwelijk, bezuiniging op pensioen, stijgende werkloosheid tegen te gaan etc.quote:
schijnen ook waarschuwingsschoten gelost te zijn door F16'squote:07-02-2006 13:36
DEMONSTRATIES AFGHANISTAN Bij het Nederlandse Provincial Reconstruction Team (PRT) in Noord Afghanistan heeft vanochtend een demonstratie plaatsgevonden. De demonstratie was gericht tegen de Deense spotprenten. Zo´n 300 man verzamelden zich de poort van het PRT in de stad Pol-e-Khomri.
De demonstratie begon vreedzaam, maar door emoties raakte de sfeer gespannen. Toen de demonstranten met stenen begonnen te gooien werd besloten de groep uit elkaar te halen. De lokale politie en het Afghaanse leger hebben vervolgens de demonstranten verwijdert. Bij de demonstratie is een Nederlandse militair geraakt door een steen waarbij hij zeer licht gewond raakte. Op dit moment is het rustig in de provincie Baghlan. Desalnietemin zijn de beveiligingsmaatregelen naar aanleiding van deze onrust aangescherpt.
http://www.mindef.nl/actu(...)7_demonstraties.aspx
Je bedoelt dat Bush ook zulke dingen doet? Ja, natuurlijk, maar wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bush style, "bedreiging" van Irak hoog houden in media, zodat hij al zijn plannen over homohuwelijk, bezuiniging op pensioen, stijgende werkloosheid tegen te gaan etc.
Om maar een simpel voorbeeld te noemen
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
schijnen ook waarschuwingsschoten gelost te zijn door F16's
Dat niemand er van op kijkt als Bushe het doet, maar het is wel opmerkelijk wanneer Syrie het doet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Bush ook zulke dingen doet? Ja, natuurlijk, maar wat heeft dat er nou weer mee te maken?
selectief lezen noemen ze zoiets dus. Het is gemaakt door een imam, omdat hij dacht dat de deense cartoons niet erg genoeg zouden zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een Moslim maakt zo iets niet. Dus nee.²
Misschien moet je de media eens wat meer volgen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat niemand er van op kijkt als Bushe het doet
Uhm... nee. Bush heeft hier behoorlijk weinig mee te maken. Ironisch genoeg lijkt dit precies op waar ik het over had.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat niemand er van op kijkt als Bushe het doet, maar het is wel opmerkelijk wanneer Syrie het doet?
bom laten vallen, maar dan nét mis?quote:
ik bedoel op groot schaal.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Misschien moet je de media eens wat meer volgen?
Ik weet het niet, alle opties staan open, behalve dat een Moslim dit zou doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
zal wel een christen gemaakt hebben om de boel te laten escaleren, of niet?
Ik heb het over Bush zijn gedrag in algemeen, als Assad dat doet, misbruikt Syrie sommige dingen. Als Bush het doet komen er een paar prentjes en is het morgen al gedaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhm... nee. Bush heeft hier behoorlijk weinig mee te maken. Ironisch genoeg lijkt dit precies op waar ik het over had.
Begrijp ik je verkeerd of zeg je nu eigenlijk dat een moslim niet aan beledigen doet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet, alle opties staan open, behalve dat een Moslim dit zou doen.²
quote:
Denk jij echt dat zij daar nog op gaan antwoorden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:33 schreef UnleashMitch het volgende:
Je hebt gelijk niets nieuws onder de zon. Het zijn gewoon politieke spelletjes waar elke regering zich mee bezighoudt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het over Bush zijn gedrag in algemeen, als Assad dat doet, misbruikt Syrie sommige dingen. Als Bush het doet komen er een paar prentjes en is het morgen al gedaan.
sterker nog, BSB ontkent het gewoon glashard.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk jij echt dat zij daar nog op gaan antwoorden?
Die staan met hun mond vol tanden.
Of ze zien ineens Mohammed in zijn ware gedaante en aanbidden hem.
thank you, jij begrijpt mequote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je hebt gelijk niets nieuws onder de zon. Het zijn gewoon politieke spelletjes waar elke regering zich mee bezighoudt.
Een van de leukste voorbeelden is dat Clinton in Sudan een medicijnen fabriek liet bombarderen (wat natuurlijk niet het geval bleek te zijn) toen hij het effe moeilijk had met de Lewinski affaire![]()
Helaas begrijp je dat verkeerd. Uiteraard doen Moslims ook aan beledigen, helaas, maar niet van de eigen Profeet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:22 schreef NanKing het volgende:
[..]
Begrijp ik je verkeerd of zeg je nu eigenlijk dat een moslim niet aan beledigen doet?
Dat is dus geen antwoord.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sterker nog, BSB ontkent het gewoon glashard.
en toch heeft deze altijd vet cool toffe imam dat gedaan. Hoe lang ga je dat nog ontkennen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas begrijp je dat verkeerd. Uiteraard doen Moslims ook aan beledigen, helaas, maar niet van de eigen Profeet.²
Waarom helaas? Waarom ga je er nou gelijk vanuit dat ik tegen je wil zijn. Ik vond het gewoon een opmerkelijke opmerking, kan dat niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas begrijp je dat verkeerd. Uiteraard doen Moslims ook aan beledigen, helaas, maar niet van de eigen Profeet.²
De Islam is ook vredelievend. Al die beelden van die rellen in het MO is allemaal propaganda. Dat zijn gewoon allemaal acteurs die in opdracht van Bush Deense ambassades in de fik steken om de moslims zwart te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en toch heeft deze altijd vet cool toffe imam dat gedaan. Hoe lang ga je dat nog ontkennen.
jij hebt je niet echt verdiept in Christendom he?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
De Islam is ook vredelievend. Al die beelden van die rellen in het MO is allemaal propaganda. Dat zijn gewoon allemaal acteurs die in opdracht van Bush Deense ambassades in de fik steken om de moslims zwart te maken.![]()
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jij hebt je niet echt verdiept in Christendom he?
Wie zegt dat? Ik wil je best geloven, maar wie beweert bewijst, waar is je bewijs?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en toch heeft deze altijd vet cool toffe imam dat gedaan. Hoe lang ga je dat nog ontkennen.
Dat Christenen niet zo veel van moslims verschillen in gescheidenis behalve dat Islam wel godsdienstvrijheid kennen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Beweer ik ergens dat Christenen nog nooit iets fout hebben gedaan?
Of wat bedoel je eigenlijk met die opmerking?
waar is jouw bewijs dat hij het niet heeft gedaan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik wil je best geloven, maar wie beweert bewijst, waar is je bewijs?²
Christenen kennen geen godsdienstvrijheid?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Christenen niet zo veel van moslims verschillen in gescheidenis behalve dat Islam wel godsdienstvrijheid kennen.
Nu zijn het de extremisten die radicaal reageren, als het je schokt, dan snap ik jou niet.
Zo bedoelde ik het niet, ik vond het jammer dat we het niet eens waren, vandaar die "helaas". Ik zie ook wel dat er met jou wel inhoudelijk te discussiëren valt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waarom helaas? Waarom ga je er nou gelijk vanuit dat ik tegen je wil zijn. Ik vond het gewoon een opmerkelijke opmerking, kan dat niet.
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik wil je best geloven, maar wie beweert bewijst, waar is je bewijs?²
Voor een discussie hoef je gelukkig niet altijd eens te zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet, ik vond het jammer dat we het niet eens waren, vandaar die "helaas". Ik zie ook wel dat er met jou wel inhoudelijk te discussiëren valt.²
Alleen zo jammer he van de afgelopen 50 jaar ofzo. Terwijl het Christendom zich meer vestigde op de achtergrond van het dagelijks bestaan van de bevolking en de rol aan nam van een simpel geloof, in plaats van een politieke entiteit, de Islam zich juist manifesteerde als reactionair politiek middel dat zich uitstekend leende voor geweldadige uitbarstingen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Christenen niet zo veel van moslims verschillen in gescheidenis behalve dat Islam wel godsdienstvrijheid kennen.
Nu zijn het de extremisten die radicaal reageren, als het je schokt, dan snap ik jou niet.
Hij heeft humor!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef SocialDisorder het volgende:
sorry ik kan niet eens meer serieus op jou reagerequote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:52 schreef Cairon het volgende:
[..]
Alleen zo jammer he van de afgelopen 50 jaar ofzo. Terwijl het Christendom zich meer vestigde op de achtergrond van het dagelijks bestaan van de bevolking en de rol aan nam van een simpel geloof, in plaats van een politieke entiteit, de Islam zich juist manifesteerde als reactionair politiek middel dat zich uitstekend leende voor geweldadige uitbarstingen.
Mensen halen er met alle plezier van de wereld de kruistochten bij, maar dat is alweer vierhonder jaar geleden als het er niet meer zijn, en ze halen het erbij om de aandacht van de huidige situatie af te leiden.
Moslims schoppen NU schennis, hangen mensen op, stenigen mensen op politieke schaal, nemen burgers als doelwitten.
Het Christendom rond 1900 of 1700 heeft daar geen zak mee te maken. Want daar gaat de discussie niet over, dus het hoeft ook niet ter sprake worden gebracht. Het geeft een zekere vorm van onkunde aan van degene die het erbij halen, omdat ze niet naar de situatie nu kunnen kijken en toe kunnen geven dat er een probleem is met een bepaalde groep, nee ze moeten meteen de vinger naar een ander wijzen en krijsen dat een ander net zo erg is.
Die moslims die nu aan het rellen zijn op straat, zijn de grootste hypocriete huichelaars op dit moment. Krijsen van de daken dat ze beledigd zijn door het hele Deense volk, eisen dat alle handelsrelaties met Europa worden opgeschort, en dreigen met aanslagen op burgers.
Maar janken als geslagen honden als de schoen aan de andere voet zit. Janken als mongoloide crackbabies als de rollen zijn omgedraaid. Jankzakken zijn het.
Als het waar zou zijn zou het wel een hele hoop verklaren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:51 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'![]()
dat stukje wou ik hebben dank je welquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Christenen kennen geen godsdienstvrijheid?
Christenen zijn juist volledig vrij in de mate waarin zij hun geloof willen belijden. Niks regeltjes en achterlijke wetten. Christenen mogen bidden, moslims moeten bidden.
Verder beweer ik niet dat het Christendom altijd vredelievend is geweest.
Er zijn veel moslims die beweren dat de Islam vredelievend is. Er zijn er zelfs die beweren dat moslims die geweld plegen dus eigenlijk geen moslims zijn. Oftewel: Altijd alles glashard ontkennen, net zoals nu met die spotprent die door een Imam is getekend.
Nogmaals: Wie beweert bewijst! Jij beweert dat een Imam dit getekend heeft, ofschoon me dit erg sterk lijkt ben ik de beroerdste niet om je te geloven, maar daar moet dan wel bewijs tegenover staan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:44 schreef Cairon het volgende:
[..]
waar is jouw bewijs dat hij het niet heeft gedaan?
De enige godsdienstvrijheid die de islam kent is de vrijheid om de islam te beoefenen. Je zou nu toch wel beter moeten weten dat andere religies niet zondermeer getolereerd worden in islamitische landen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, deze haatprenten werden in de brievenbussen van moslimorganisaties gegooid door extreem-rechts.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:34 schreef ChillyWilly het volgende:
[afbeelding]
Gaan de Moslims nou ook protesteren tegen de Moslims die deze prent hebben gemaakt?? Of blijft het Westen de zondebok?
Je kunt wel zeggen dat het allemaal er niet toe doet wat de christenen hebben gedaan. Maar je vergeet dat het christendom c.a. 500 jaar ouder is als de Islam. In 500 jaar kan een religie evalueren. Voor een groot gedeelte leven de moslims qua 500 jaar achter op ons. Ik bedoel niet dat wij superieur zijn (wij= westen), maar ik bedoel hier mee te zeggen je kunt niet verwachten van iets dat het precies het zelfde evaluatie proces als jij mee maakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:52 schreef Cairon het volgende:
[..]
Alleen zo jammer he van de afgelopen 50 jaar ofzo. Terwijl het Christendom zich meer vestigde op de achtergrond van het dagelijks bestaan van de bevolking en de rol aan nam van een simpel geloof, in plaats van een politieke entiteit, de Islam zich juist manifesteerde als reactionair politiek middel dat zich uitstekend leende voor geweldadige uitbarstingen.
Mensen halen er met alle plezier van de wereld de kruistochten bij, maar dat is alweer vierhonder jaar geleden als het er niet meer zijn, en ze halen het erbij om de aandacht van de huidige situatie af te leiden.
Moslims schoppen NU schennis, hangen mensen op, stenigen mensen op politieke schaal, nemen burgers als doelwitten.
Het Christendom rond 1900 of 1700 heeft daar geen zak mee te maken. Want daar gaat de discussie niet over, dus het hoeft ook niet ter sprake worden gebracht. Het geeft een zekere vorm van onkunde aan van degene die het erbij halen, omdat ze niet naar de situatie nu kunnen kijken en toe kunnen geven dat er een probleem is met een bepaalde groep, nee ze moeten meteen de vinger naar een ander wijzen en krijsen dat een ander net zo erg is.
Die moslims die nu aan het rellen zijn op straat, zijn de grootste hypocriete huichelaars op dit moment. Krijsen van de daken dat ze beledigd zijn door het hele Deense volk, eisen dat alle handelsrelaties met Europa worden opgeschort, en dreigen met aanslagen op burgers.
Maar janken als geslagen honden als de schoen aan de andere voet zit. Janken als mongoloide crackbabies als de rollen zijn omgedraaid. Jankzakken zijn het.
Sowieso staat het Christendom heden niet ter discussie.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat stukje wou ik hebben dank je wel
Tuurlijk hoef je niet te bidden. Jezus is toch gestorven voor jouw zonden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Christenen kennen geen godsdienstvrijheid?
Christenen zijn juist volledig vrij in de mate waarin zij hun geloof willen belijden. Niks regeltjes en achterlijke wetten. Christenen mogen bidden, moslims moeten bidden.
Verder beweer ik niet dat het Christendom altijd vredelievend is geweest.
Er zijn veel moslims die beweren dat de Islam vredelievend is. Er zijn er zelfs die beweren dat moslims die geweld plegen dus eigenlijk geen moslims zijn. Oftewel: Altijd alles glashard ontkennen, net zoals nu met die spotprent die door een Imam is getekend.
Natuurlijk kun je dat niet, omdat je nu zoekt naar een persoonlijke uitweg, zodat je je zwakte op inhoudelijk vlak kunt verbergen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:53 schreef Triggershot het volgende:
sorry ik kan niet eens meer serieus op jou reagere![]()
Dun, heel dunnetjes......quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hmm, deze haatprenten werden in de brievenbussen van moslimorganisaties gegooid door extreem-rechts.![]()
Ben ik helemaal met je eens. Laten we eerlijk wezen, er wordt te veel aandacht gegeven aan een spotprent (!), en tegelijkertijd kun je je afvragen wat het nut is om elkaar over en weer te beledigen? Niks, nada, alleen maar haat en nog meer "wij en zij" geroep.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voor een discussie hoef je gelukkig niet altijd eens te zijn. Als nou meer mensen dat zouden realiseren zou er nu niet zoveel ellende zijn
.
Je kunt ook niet zeggen dat religies dezelfde ontwikkeling doormaken in dezelfde tijdspanne, om het nog niet eens te hebben over wat (religieuze) ontwikkeling nou precies is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat het allemaal er niet toe doet wat de christenen hebben gedaan. Maar je vergeet dat het christendom c.a. 500 jaar ouder is als de Islam. In 500 jaar kan een religie evalueren. Voor een groot gedeelte leven de moslims qua 500 jaar achter op ons. Ik bedoel niet dat wij superieur zijn (wij= westen), maar ik bedoel hier mee te zeggen je kunt niet verwachten van iets dat het precies het zelfde evaluatie proces als jij mee maakt.
Niet bidden staat niet gelijk aan zondigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Tuurlijk hoef je niet te bidden. Jezus is toch gestorven voor jouw zonden.
Jij kan zoveel zondigen als jij wilt.
jij beweerde dat. Jij moest perse bewijs hebben dat het door een imam gedaan is. Ondertussen is er al bewijs geleverd dat het wel door een imam gemaakt en gedistributeerd is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Nogmaals: Wie beweert bewijst!
Bewijs is al geleverd, nou leg jou bewijs voor dat het NIET door een imam gemaakt is.quote:Jij beweert dat een Imam dit getekend heeft, ofschoon me dit erg sterk lijkt ben ik de beroerdste niet om je te geloven, maar daar moet dan wel bewijs tegenover staan.
Zo zwart wit is het volgens mij niet hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Tuurlijk hoef je niet te bidden. Jezus is toch gestorven voor jouw zonden.
Jij kan zoveel zondigen als jij wilt.
Ik nam het even heel globaal. Met het tweede gedeelte van je zin bedoel je wat voor ontwikkeling ik bedoel?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt ook niet zeggen dat religies dezelfde ontwikkeling doormaken in dezelfde tijdspanne, om het nog niet te hebben wat ontwikkeling nou precies is?
Ja. Maar goed, dat is niet belangrijk, off-topic, etcetera.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:59 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik nam het even heel globaal. Met het tweede gedeelte van je zin bedoel je wat voor ontwikkeling ik bedoel?
Maar jij kan ook overspel plegen, alocohol drinken, varkensvlees eten, liegen en bedriegen, iemand vermoorden etc, zonder dat je in het hiernamaals wordt gestraft. Want kijk, Jezus is voor jouw zonden gestorven.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet bidden staat niet gelijk aan zondigen.
Ik bid wanneer ik dat wil en niet wanneer de klok dat voorschrijft. Dat vind ik zo zielig, al die voorschriften. Alsof Moslims te dom zijn om zelf te denken.
in deze discussie DOET het er ook niet toe. Anders mag jij mij uitleggen waaromquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat het allemaal er niet toe doet wat de christenen hebben gedaan. Maar je vergeet dat het christendom c.a. 500 jaar ouder is als de Islam. In 500 jaar kan een religie evalueren. Voor een groot gedeelte leven de moslims qua 500 jaar achter op ons. Ik bedoel niet dat wij superieur zijn (wij= westen), maar ik bedoel hier mee te zeggen je kunt niet verwachten van iets dat het precies het zelfde evaluatie proces als jij mee maakt.
Bord voor je kop? Een IMAM heeft het gedaan, het is bewezen man, loop niet zo te draaikonten vent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet, alle opties staan open, behalve dat een Moslim dit zou doen.²
Dat mag dus niet. Maar iedereen zondigt. Ook moslims zondigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Maar jij kan ook overspel plegen, alocohol drinken, varkensvlees eten, liegen en bedriegen, iemand vermoorden etc, zonder dat je in het hiernamaals wordt gestraft. Want kijk, Jezus is voor jouw zonden gestorven.
Als we het hebben over figuren die geen zak snappen van het Christendom dan sta jij toch zeker wel in de top tien. Ik neem aan dat jij nooit op school hebt gezeten, geen geschiedenis, maatschappijleer of levensbeschouwing gehad hebt? Aangezien je nog geen lege balzak begrijpt van het grootste geloof in Nederland.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Maar jij kan ook overspel plegen, alocohol drinken, varkensvlees eten, liegen en bedriegen, iemand vermoorden etc, zonder dat je in het hiernamaals wordt gestraft. Want kijk, Jezus is voor jouw zonden gestorven.
En antwoord op die veel gestelde vraag is er dus nog steeds niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bord voor je kop? Een IMAM heeft het gedaan, het is bewezen man, loop niet zo te draaikonten vent.
Verdiep je eerst eens in het christendom voordat je zulk soort domme uitlatingen doet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals: Wie beweert bewijst! Jij beweert dat een Imam dit getekend heeft, ofschoon me dit erg sterk lijkt ben ik de beroerdste niet om je te geloven, maar daar moet dan wel bewijs tegenover staan.²
MAW het commando 'unleash hell on their asses' is inmiddels gegeven?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:05 schreef sp3c het volgende:
ik kan ff geen website vinden maar het Noorse PRT zit dus in Mehmyneh en wordt nog steeds aangevallen door een 100 tot 150 man die zich verschanst hebben in gebouwen rondom het kamp met granaten en kleinkaliberwapens.
Er zijn Britten en Zweden ingevlogen met helikopters om je te helpen en 2 A10's van de Amerikanen zijn ook ingezet, de F16's waren als het goed is Nederlands
en de demonstratie is al een tijdje afgelopen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/4689358.stmquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:05 schreef sp3c het volgende:
ik kan ff geen website vinden maar het Noorse PRT zit dus in Mehmyneh en wordt nog steeds aangevallen door een 100 tot 150 man die zich verschanst hebben in gebouwen rondom het kamp met granaten en kleinkaliberwapens.
Er zijn Britten en Zweden ingevlogen met helikopters om je te helpen en 2 A10's van de Amerikanen zijn ook ingezet, de F16's waren als het goed is Nederlands
en de demonstratie is al een tijdje afgelopen
ja die ja thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:08 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/4689358.stm
Bij nader inzien, deze geeft ietsie meer info:quote:
Sorry, ik heb niet alle topics gevolgd, maar kun je me het bewijs leveren?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bord voor je kop? Een IMAM heeft het gedaan, het is bewezen man, loop niet zo te draaikonten vent.
What is the point om als Christen te leven als toch elke zondenaar zomaar in de hemel kan komen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:05 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Verdiep je eerst eens in het christendom voordat je zulk soort domme uitlatingen doet.
heb jij poep in je ogen ofzo? Het staat nog in dit topic, nog geen twintig posts boven deze post:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Sorry, ik heb niet alle topics gevolgd, maar kun je me het bewijs leveren?
Alvast bedankt.²
Om de woorden van een bijbelexpert te citeren:''want de zoon van God is gestorven voor onze zonden. Hij heeft ons verlost van alle zonden. Het is een fijn en goed gevoel, dat iemand anders boet voor jou zonden. Je kunt met 200 km./uur door de stad rijden, en als ze je pakken zeg je gewoon dat je buurman de bekeuring zal betalen. Wat fijn. Zal u er nog iets om geven om snelheid te minderen? De buurman is er om de bekeuringen te betalen. U heeft hoofdpijn en ik slik het medicijn. Ik ga boodschappen doen, en u betaald. Wat fijn. U heeft problemen met uw blinde darm. Ik zeg; opereer mij maar, de mijne is nog gezond. Maar zo is de mens niet. De mens is van nature een lafaard. ''quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mag dus niet. Maar iedereen zondigt. Ook moslims zondigen.
Echter kennen wij de biecht, waarmee je je zonden kunt opbiechten. Dan krijg je 'straf' en dan worden je zonden vergeven. Uiteraard moet je oprecht berouw hebben. Dat kan een priester niet beoordelen, maar God weet dat wel. Die kun je echt niet voor de gek houden.
Het is dus niet zo dat je zomaar kunt hoeren en snoeren, omdat Jezus toch al voor onze zonden gestorven is.
2 noren en 2 finnen naar het ziekenhuis afgevoerd per helikopter inmiddelsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:13 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Bij nader inzien, deze geeft ietsie meer info:
http://today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=topNews&storyID=2006-02-07T135854Z_01_L06194014_RTRUKOC_0_US-RELIGION-CARTOONS.xml
Ok. Rare manier van discussie uitlokken dan, net zo verwerpelijk als de stijl van ex-levende THeo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:15 schreef Cairon het volgende:
[..]
heb jij poep in je ogen ofzo? Het staat nog in dit topic, nog geen twintig posts boven deze post:
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'
Ik heb op een christelijke school gezeten, geschiedenis en maatschappijleer waren mijn favoriete vakken en heb de Bijbel op mijn literauurlijst gehad.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:04 schreef Cairon het volgende:
[..]
Als we het hebben over figuren die geen zak snappen van het Christendom dan sta jij toch zeker wel in de top tien. Ik neem aan dat jij nooit op school hebt gezeten, geen geschiedenis, maatschappijleer of levensbeschouwing gehad hebt? Aangezien je nog geen lege balzak begrijpt van het grootste geloof in Nederland.
Ga eens in op de inhoud.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok. Rare manier van discussie uitlokken dan, net zo verwerpelijk als de stijl van ex-levende THeo.²
Star7fighter als ik jou was zou ik me toch ernstig zorgen gaan maken aanzien het merendeel van europa niet erg christelijk is en zich niet perse geroepen voelt om zich aan de 10 geboden te houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:15 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Om de woorden van een bijbelexpert te citeren:''want de zoon van God is gestorven voor onze zonden. Hij heeft ons verlost van alle zonden. Het is een fijn en goed gevoel, dat iemand anders boet voor jou zonden. Je kunt met 200 km./uur door de stad rijden, en als ze je pakken zeg je gewoon dat je buurman de bekeuring zal betalen. Wat fijn. Zal u er nog iets om geven om snelheid te minderen? De buurman is er om de bekeuringen te betalen. U heeft hoofdpijn en ik slik het medicijn. Ik ga boodschappen doen, en u betaald. Wat fijn. U heeft problemen met uw blinde darm. Ik zeg; opereer mij maar, de mijne is nog gezond. Maar zo is de mens niet. De mens is van nature een lafaard. ''![]()
http://nl.novopress.info/?p=213quote:Bedrog Deense Moslims - 12 Deense cartoons niet de oorzaak - Moslimdelegatie heeft cartoons aangepast !
Monday 6 February 2006 | Algemeen and Cultuur and Maatschappij and Politiek Internationaal and Terreur and Multikul | Email | Print
(Novopress) - Terwijl wereldwijd bij Moslims de vlam in de pan lijkt te slaan om de 12 zg. beledigende Deense cartoons, komt langzamerhand de ware oorzaak van de opschudding naar boven. De Deense moslimdelegatie, geleidt door Ahmed Abdel Rahman Abu Laban (een prominte moslim in Denemarken, foto), die met de 12 cartoons de Islamitische wereld afreisde, blijkt eigenhandig een aantal door henzelf gefabriceerde en bewerkte tekeningen te hebben toegevoegd die daadwerkelijk beledigend voor de Moslims zouden zijn.
Eén van de gefabriceerde tekeningen was een beeld van de Profeet Mohammed met een varkensgezicht. Daarnaast ook een gefabriceerde tekening van een geknielde moslim die anaal genomen wordt door een hond. Geen van deze toegevoegde en bewerkte tekeningen waren geplaatst of bekend bij de Deense krant. De zeer onverantwoordelijke actie van de Moslimdelegatie had de opzet hun actie kracht bij te zetten en om Denemarken te conformeren aan de Sharia !
Abu Laban (foto) en andere vertegenwoordigers van de The Islamic Belief Society claimden tijdens hun Islamitische kruistocht dat zij gesteund werden door 29 officiële moslim-organisaties. Uit diepgaand onderzoek van de Deense krant Ekstra Bladet blijkt nu dat verschillende organisaties helemaal niet bestaan en andere nooit gevraagd zijn voor dit protest tegen de Deense cartoons. Opmerkelijk is dat een aantal woordvoerders opgevoerd op Abu Laban’s (foto) lijst, zelfs tegen zijn actie blijken te zijn.
Met deze 29 organisaties prees Abu Laban publiekelijk zich gesteund door ‘tussen de 150.000 en 200.000 moslims’. Hetzelfde diepgaande onderzoek van Ekstra Bladet komt ten hoogste tot 15.000 en spreekt over waarschijnlijk slechts 5.000 moslims.
Door de gefabriceerde tekeningen die nergens ooit gepubliceerd zijn is wereldwijd de vlam in de pan geslagen, zijn mensbedreigende situaties ontstaan en overheidsgebouwen vernield en in brand gestoken. Ondertussen heeft het hoofd van de delegatie, Abu Laban (foto), wereldwijd, ook op Al Jazeera, de boycot van Deense produkten toegejuicht. De leugens van de moslimdelegatie hebben inmiddels naast talloze gewonden, ook een aantal doden, waaronder een priester, op hun geweten
Nu de derde keer dat het voorbij komtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:25 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
http://nl.novopress.info/?p=213
Jammer dat je meteen begint te schelden, en er niet inhoudelijk op ingaat. Gisteren werd ik ook al uitgescholden voor kinderlokker, toen men de discussie niet kon winnen. Ik hoop dat Spa3c deze keer maatregelen zal nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:22 schreef typtypo het volgende:
[..]
Star7fucker als ik jou was zou ik me toch ernstig zorgen gaan maken aanzien het merendeel van europa niet erg christelijk is en zich niet perse geroepen voelt om zich aan de 10 geboden te houden.
Welk bewijs wil je hebben maat?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:28 schreef Cairon het volgende:
en nog steeds wachten we op BSB met zijn "bewijs"
last van selectief leesgedrag?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sorry, ik heb niet alle topics gevolgd, maar kun je me het bewijs leveren?
Alvast bedankt.²
Neen, ik kan onmogelijk alles volgen. Deze topics gaan zo ontzettend snel. Vergeet ook niet dat ik met een schuin tijdens mijn werk meelees en probeer te posten. Het is dus zeer aannemelijk dat ik heel veel posts niet heb gelezen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
last van selectief leesgedrag?
Ik geloof dat het de bedoeling is om je aandacht te richten op een bepaald nieuwsbericht, dat onlangs is verschenen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, ik kan onmogelijk alles volgen. Deze topics gaan zo ontzettend snel. Vergeet ook niet dat ik met een schuin tijdens mijn werk meelees en probeer te posten. Het is dus zeer aannemelijk dat ik heel veel posts niet heb gelezen.²
Ik heb daar mijn mening al over gegeven: het is simpelweg afschuwelijk als dit waar blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:36 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Ik geloof dat het de bedoeling is om je aandacht te richten op een bepaald nieuwsbericht, wat onlangs is verschenen.
speciaal voor jou. en alle anderen met last van "schuin meelezen op werk waardoor ik posts die me minder aanstaan legitiem kan skippen"; hij staat in m'n signature (onderaan elke post).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, ik kan onmogelijk alles volgen. Deze topics gaan zo ontzettend snel. Vergeet ook niet dat ik met een schuin tijdens mijn werk meelees en probeer te posten. Het is dus zeer aannemelijk dat ik heel veel posts niet heb gelezen.²
Daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb daar mijn mening al over gegeven: het is simpelweg afschuwelijk als dit waar blijkt te zijn.²
Dan weet je wel bitter weinig over de bijbel wonend in een overwegend christelijk land.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als dat zo is is het gewoon afschuwelijk, dit is gewoon fraude. Maar laten we de berichtgeving van de wat objectievere media afwachten alvorens we een oordeel vellen.quote:
je kunt wel iemands ezel begeren zonder straf te ontvangenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan weet je wel bitter weinig over de bijbel wonend in een overwegend christelijk land.
Is zoiets wel eens vaker voorgekomen, dat je weet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als dat zo is is het gewoon afschuwelijk, dit is gewoon fraude. Maar laten we de berichtgeving van de wat objectievere media afwachten alvorens we een oordeel vellen.²
Verwacht je dat de desbetreffende imam aan het spies geregen gaat worden? Dat zou toch een mooi gebaar zijn richting de Denen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb daar mijn mening al over gegeven: het is simpelweg afschuwelijk als dit waar blijkt te zijn.²
Dat veel christenen tegenwoordig zich niet zo strikt aan de Bijbel houden, betekent niet dat ik geen kennis van de Bijbel heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan weet je wel bitter weinig over de bijbel wonend in een overwegend christelijk land.
De verwerpelijke neo conservatieve christenen. Maar who cares?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:44 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dat veel christenen tegenwoordig zich niet zo strikt aan de Bijbel houden, betekent niet dat ik geen kennis van de Bijbel heb.
Zelfs in de huidige Bijbels staat dat varkensvlees en alcohol verboden is. Maar welke Christen houdt zich daaraan?
Neen, niet dat ik weet. De de (Ssoenitische) Islam verwerpt fraude en leugens, vandaar dat ik het moeilijk kan bevatten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Is zoiets wel eens vaker voorgekomen, dat je weet?
Bron http://www.volkskrant.nl/buitenland/article211695.ecequote:Ook Nederlanders doelwit cartoonprotest Afghanistan
ANP
OSLO/KABUL - Een Nederlandse militair is donderdagmorgen in Afghanistan lichtgewond geraakt door een steen die boze Afghanen naar hem gooiden. Dit gebeurde tijdens een demonstratie van ongeveer driehonderd Afghanen voor de poort van de Nederlandse PRT-basis in Pol-e Khomri in de provincie Baghlan. De marineman liep een bloedlip op. Het protest was gericht tegen de Deense spotprenten.
---
Meer westelijk van Pol-e Khomri bij de stad Mey Manna in de provincie Faryab kwam een Nederlandse F16 dinsdag een Noorse PRT-basis te hulp die werd belegerd door woedende Afghanen. Nadat laag overvliegen geen effect had, werden enkele waarschuwingsschoten gelost. Het is de eerste keer dat een Nederlandse F16 in een operatie onder de vlag van de Internationale veiligheidsmacht ISAF schoten heeft gelost.
Volgens een woordvoerder van Defensie begon de demonstratie in Pol-e Khomri vreedzaam, maar namen de emoties geleidelijk de overhand. Nadat de groep met stenen begon te gooien, greep de plaatselijke politie in en werd de demonstratie ontbonden. Een tweede demonstratie ging uiteindelijk niet door na intensieve gesprekken met de organisatoren in de stad.
Naar aanleiding van de af en toe hoog oplopende emoties rond de Deense spotprenten zijn de veiligheidsmaatregelen in het Nederlandse kamp verscherpt. Er wordt meer bewaking ingezet en de snelle reactiemacht is in een hogere staat van paraatheid gebracht. Verder vertonen de Nederlandse militairen zich voorlopig niet buiten de poort als zij daar niets te zoeken hebben.
Het Noorse kamp van de NAVO-vredesmacht ISAF werd door zo'n driehonderd demonstranten aangevallen. Bij deze rellen zijn zeker vier actievoerders omgekomen en zijn vijftien mensen gewond geraakt, aldus een Afghaanse arts.
Met onder meer molotov-cocktails en stenen bekogelden de demonstranten de kantoren van het regionaal reconstructieteam in Mey Manna, een stad in het noordwesten van Afghanistan. Zij brachten de twintig Noren die er gelegerd zijn zo in het nauw, dat die luchtsteun van F-16's en versterking over land hebben gevraagd. Een Nederlandse F-16 gaf gehoor aan deze hulpvraag.
De gewraakte cartoons hebben ook in een Noorse krant gestaan. In Afghanistan vielen maandag al zeker drie doden bij gewelddadige protesten tegen de tekeningen. Moslims ervaren de karikaturen wereldwijd als beledigend. Volgens de islamitische traditie is het verboden God of Mohammed af te beelden.
In het naburige Pakistan gingen dinsdag ook duizenden demonstranten de straat op. Met name in het grensgebied met Afghanistan uitten moslims hun woede over de tekeningen.
In Bangladesh zijn dinsdag 4000 woedende moslims de straat opgegaan om te protesteren tegen de spotprenten. De betogers staken onder meer een Deense vlag in brand en eisten dat de tekenaar wordt opgehangen.
De demonstranten riepen ook op tot boycot van Deense producten. De betoging was georganiseerd door de jongerenvereniging van de Jamaat-e-Islami, de op een na grootste partij in de regeringscoalitie.
In de Iraanse hoofdstad Teheran Iran hebben demonstranten dinsdag voor de tweede opeenvolgende dag de Deense ambassade bestormd. Een groep van twintig tot dertig woedende moslims wist over de muren rond de diplomatieke vestiging te komen. De oproerpolitie verwijderde hen snel weer.
Op straat gooide een menigte van circa driehonderd anderen voorwerpen, waaronder molotov-cocktails, naar het pand. Ze riepen leuzen als ‘Dood aan Denemarken’ en verbrandden Deense vlaggen. De demonstranten vochten met de politie die probeerde hen van de ambassadeweg te houden. Het is volgens een cameraman van het persbureau Reuters onduidelijk of demonstranten het gebouw zelf wisten binnen te dringen.
Ook maandag vielen honderden demonstranten de Deense en Oostenrijkse ambassades in Teheran aan. Zij uitten hun woede over karikaturen van de profeet Mohammed, die vorig jaar voor het eerst verschenen in een Deens dagblad. Iran heeft alle handelsrelaties met Denemarken opgeschort. Moslims ervaren de karikaturen wereldwijd als beledigend. Volgens de islamitische traditie is het verboden God of Mohammed af te beelden.
Iraans grootste krant heeft een wedstrijd georganiseerd voor de beste spotprent over de holocaust. De krant Hamshahri zegt dinsdag er de grenzen van vrije meningsuiting mee te willen testen. Om de gemoederen te bedaren overlegt de Deense krant Jyllands-Posten, die de cartoons oorspronkelijk publiceerde, met Deense moslimorganisaties over een gezamenlijke verklaring. Jyllands-Posten wil opnieuw zijn spijt betuigen voor het beledigen van moslims, maar geen excuus aanbieden voor het plaatsen van de spotprenten. De cartoons waren juist bedoeld als pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting en tegen zelfcensuur.
Denemarken, dat als eerste de cartoons publiceerde, heeft dinsdag ook zijn burgers in Indonesië opgeroepen het land te verlaten uit angst dat demonstraties over cartoons van de profeet Mohammed uit de hand lopen. Dat heeft de ambassade in Jakarta gemeld.
Jammer dat de verschillende media berichten van elkaar kopiëren zonder te verifieren of het bericht wel authentiek is. Vooral als Jylland Post dit nieuws al 2 dagen geleden de wereld in verstuurde.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef milagro het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/8959820
het originele artikel, wat door Deense imams op tournee in een andere context geplaatst is (zo schijnt het).
tja... wat scheelt het
Oke.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:45 schreef sp3c het volgende:
gejammer over de bijbel en christenen kan ook ergens anders
Hopen dat deze verwerpelijke actie van die imam je wereldbeeld een beetje ten positieve bij doet stellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, niet dat ik weet. De de (Ssoenitische) Islam verwerpt fraude en leugens, vandaar dat ik het moeilijk kan bevatten.²
Toch ben ik bang dat het best wel eens zou kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jammer dat de verschillende media berichten van elkaar kopiëren zonder te verifieren of het bericht wel authentiek is. Vooral als Jylland Post dit nieuws al 2 dagen geleden de wereld in verstuurde.
Dat is toch geheel volgens de "hysterische-moslim" traditie?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jammer dat de verschillende media berichten van elkaar kopiëren zonder te verifieren of het bericht wel authentiek is. Vooral als Jylland Post dit nieuws al 2 dagen geleden de wereld in verstuurde.
Nieuw kapsel, nieuw brilletje, en gelijk maar een ruggegraat aangeschaft, JP?quote:Ook Balkenende wil geen gedragscode
Ook Balkenende wil geen godsdienstcode opleggen aan de media. Dat zei de premier vandaag in de Tweede kamer. Eerder liet Minister Bot al weten dat hij een gedragscode voor de media niet zag zitten. De Europese Commissie kondigde vorige week een voorstel voor een code aan waar tv-zenders en journalisten aan mee konden werken. Balkenende ziet meer in zelfregulering binnen de media, zoals de Raad voor de Journalistiek.
En er dan vervolgens een aanleiding in zien om Joden te schofferen, want als zij het doen dan mogen wij het ook ...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat is toch geheel volgens de "hysterische-moslim" traditie?
Een cartoon uit de context van de aanleiding trekken, er zelf een motivatie aan vast plakken, het doorbrieven aan moslims 1000-en km's verderop, die dan puur afgaan op het woord van een paar rancuneuze gefrustreerde geloofszeloten?
Volgens dezelfde type berichten hielden deze 'troubadours' een bespreking over het intolerante klimaat in Denemarken ten aanzien van moslims. In deze context is het begrijpelijk om deze en andere haatprents te tonen om de doelgroep te informeren over de stand van zaken in de Deense samenleving omtrent de behandeling van Deense moslimburgers.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat is toch geheel volgens de "hysterische-moslim" traditie?
Een cartoon uit de context van de aanleiding trekken, er zelf een motivatie aan vast plakken, het doorbrieven aan moslims 1000-en km's verderop, die dan puur afgaan op het woord van een paar rancuneuze gefrustreerde geloofszeloten?
well duh, het is dan ook een door de Joden geregisseerde zaak, die cartoons, uit afgunst op de overwinning van Hamas.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
En er dan vervolgens een aanleiding in zien om Joden te schofferen, want als zij het doen dan mogen wij het ook ...![]()
Maar dat plaatje met de varkensneus kwam heel ergens anders vandaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Volgens dezelfde type berichten hielden deze 'troubadours' een bespreking over het intolerante klimaat in Denemarken ten aanzien van moslims. In deze context is het begrijpelijk om deze en andere haatprents te tonen om de doelgroep te informeren over de stand van zaken in de Deense samenleving omtrent de behandeling van Deense moslimburgers.
*onder voorbehoud dat de berichten waar zijn
van Nu.nlquote:Balkenende ziet niets in gedragscode voor media
DEN HAAG - Premier Balkenende ziet niets in een door de overheid opgelegde gedragscode over de omgang van media met religies. Ook moet de politiek journalisten niet oproepen zelf regels te maken. Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer
De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, kondigde vorige week aan met de Europese organisatie van televisiezenders EBU en de internationale journalistenfederatie IFJ te willen werken aan een gedragscode. Daarin zouden ook aanbevelingen moeten staan om problemen zoals nu met de Deense cartoons over de profeet Mohammed te voorkomen.
Zelfregulering
Balkenende ziet meer in zelfregulering binnen de media, zoals dat in Nederland al gangbaar is met de Raad voor de Journalistiek.
Boycot
Momenteel bestudeert de Europese Commissie de aankondiging door Iran dat producten uit Denemarken worden geboycot. "Een boycot tegen Denemarken is per definitie een boycot tegen de EU", zei een woordvoerder dinsdag.
Iran kondigde maandag aan Deense goederen te weren, als reactie op de spotprenten in een Deense krant waarop de profeet Mohammed was afgebeeld. Die cartoons hebben tot felle reacties geleid in moslimlanden.
Volgens de Commissie is een boycot "niet de gepaste manier om te reageren".
Oh jah.. Het Joodsche complot, dat was ik helemaal vergeten. Bij nader inzien geheel begrijpelijk dus dat men de noodzaak voelt om Joden erbij te betrekken..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:57 schreef milagro het volgende:
[..]
well duh, het is dan ook een door de Joden geregisseerde zaak, die cartoons, uit afgunst op de overwinning van Hamas.
Die kwamen ook uit Denemarken volgens diezelfde brichten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:58 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Maar dat plaatje met de varkensneus kwam heel ergens anders vandaan.
Ik dacht te hebben gelezen dat het een plaatje was van een deelnemer aan een wedstrijd varkens nadoen (je weet wel, dat oink oink geluid maken)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Die kwamen ook uit Denemarken volgens diezelfde brichten.![]()
Jah, die zal de imam in questie vast niet in verwegistan in elkaar gezet hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
quote:Nederlandse F-16 helpt belaagde Noren
Een Nederlandse F-16 heeft vandaag bij betogingen in Afghanistan schoten gelost. Dat gebeurde om de Noorse NAVO-basis in het noordwesten van het land te beschermen. De basis werd bestormd door een woedende menigte die protesteerde tegen de spotprenten. De F-16 wilde de menigte eerst verjagen door laag over te vliegen, maar dat werkte niet. Vervolgens werden er enkele waarschuwingsschoten afgevuurd. Bij de basis viel een dode, waarschijnlijk door kogels van de Afghaanse politie.
Bij een betoging van ongeveer 300 Afghanen bij de Nederlandse basis in de provincie Baghlan raakte een Nederlandse militair lichtgewond.
Lijkt me juist bijzonder gepast. Solidair zijn met Denemarken en de handelsstromen richting Iran stopzetten. Maar ja dat kun je natuurlijk niet verwachten van de ruggegraatloze klaplopers uit Brussel.quote:Momenteel bestudeert de Europese Commissie de aankondiging door Iran dat producten uit Denemarken worden geboycot. "Een boycot tegen Denemarken is per definitie een boycot tegen de EU", zei een woordvoerder dinsdag. Volgens de Commissie is een boycot "niet de gepaste manier om te reageren".
En als je in milagro's post kijkt, dan kun je dat verifieren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:02 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Ik dacht te hebben gelezen dat het een plaatje was van een deelnemer aan een wedstrijd varkens nadoen (je weet wel, dat oink oink geluid maken)
ik heb een weddenschap lopen dat we 60 topics vol gaan krijgen, dus ik hoop van wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me af of dit zal aanhouden...
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik heb een weddenschap lopen dat we 60 topics vol gaan krijgen, dus ik hoop van wel.
Welnee, dit zakt allemaal vanzelf weer af... Als die ''demonstranten'' hun aandacht weer hebben gehad, het westen weer eens goed heeft kunnen afzijken, zijn ze het allemaal binnen een week weer vergeten..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me af of dit zal aanhouden...
Objectiever? Voor jou dan zeker? Al Jazeera zou dat dan moeten worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als dat zo is is het gewoon afschuwelijk, dit is gewoon fraude. Maar laten we de berichtgeving van de wat objectievere media afwachten alvorens we een oordeel vellen.²
Mwah, als je de reacties ziet is de haat jegens het Westen alleen maar toegenomen de afgelopen dagen. We zitten nu al op het niveau van een boycot... dit waait naar mijn idee echt niet zomaar over....quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:16 schreef Thuodor het volgende:
[..]
Welnee, dit zakt allemaal vanzelf weer af... Als die ''demonstranten'' hun aandacht weer hebben gehad, het westen weer eens goed heeft kunnen afzijken, zijn ze het allemaal binnen een week weer vergeten..![]()
Dat is een leuke foto idd. Als je goed kijkt op de gemanipuleere foto, staan er ook een aantal mensen dubbel op.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:04 schreef milagro het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/41052
dat varkensplaatje deed me denken aan bovenstaand gelinkt verhaal.
je manipuleert het plaatje een beetje, de context verandert en er onstaat een compleet ander, negatief beeld.
wat in dit geval dus uitmond in een hysterie van heb ik jou daar, zonder dat het gros daadwerkelijk weet heeft van de aanleiding , of zonder ook maar 1 cartoon gezien te hebben, laat staan zich te verdiepen in de betekenis van die cartoon of te willen luisteren naar een uitleg.
Interpreteren zoals het je uitkomt, is te veel gelovigen niet vreemd natuurlijk
Van een radicale moslim om precies te zijn: Ahmed Abdel Rahman Abu Labanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:00 schreef Super7fighter het volgende:
Ze bewandelen de juiste weg, naar de rechter dus, hulde en zo, maar wat ik me dan weer afvraag, wat doen vrome moslims op de site van Geert Wildersquote:Tegen Tweede Kamerlid Wilders is vandaag aangifte gedaan wegens godslastering. De aanklacht is afkomstig van het bestuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam en komt als een reactie op het plaatsen van de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed op de website van Wilders. "Het bestuur van de stichting is bijzonder gekwetst, gegriefd en hoogst beledigd. Door de schokkende gebeurtenissen in het Midden-Oosten als reactie op de publicatie van de spotprenten, wist Wilders wat dit onder moslims zou losmaken", aldus advocaat Westendorp van El Tawheed.
Ik kom ook weleens op de site van Wilders, en dat is niet omdat ik zo'n fan ben van zijn kapsel hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze bewandelen de juiste weg, naar de rechter dus, hulde en zo, maar wat ik me dan weer afvraag, wat doen vrome moslims op de site van Geert Wilders
Wilders zit ondergedoken, wordt streng bewaakt en heeft geen ambassade die ze in brand kunnen steken. Resteert nog slechts de gang naar de rechter. Bummer.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze bewandelen de juiste weg, naar de rechter dus, hulde en zo, maar wat ik me dan weer afvraag, wat doen vrome moslims op de site van Geert Wilders
De confrontatie met beledigingen opzoeken is ook een kunst natuurlijk
Ze hebben het westen vanzelf weer nodig, en andersom ook, daar maak ik me absoluut niet druk overquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, als je de reacties ziet is de haat jegens het Westen alleen maar toegenomen de afgelopen dagen. We zitten nu al op het niveau van een boycot... dit waait naar mijn idee echt niet zomaar over....
het wachten is trouwens nog steeds op een inhoudelijke reactie van jou op het bewijs dat een Imam de Profeet belachelijk heeft gemaakt, en misschien wel belangrijker, op ergere wijze dan de Deense cartoonisten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kom ook weleens op de site van Wilders, en dat is niet omdat ik zo'n fan ben van zijn kapsel hoor.²
Hij woont bij mij in de wijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:27 schreef Sniper het volgende:
[..]
Wilders zit ondergedoken, wordt streng bewaakt en heeft geen ambassade die ze in brand kunnen steken. Resteert nog slechts de gang naar de rechter. Bummer.
Wederom wil ik een woordje van dank aan de PvdA uitspreken, zonder de tegenstem van de PvdA was het wetsartikel over godslastering afgelopen jaar uit het wetboek van strafrecht gehaald. Vriendelijk bedankt dus. Maar het schofferen van Mohammed heeft totaal niets met het lasteren van God te maken. Raar dat de baarden in die geile soepjurken dat wel zo willen zien. Komt op mij over als een zwaktebod eerlijk gezegd.quote:Tegen Tweede Kamerlid Wilders is vandaag aangifte gedaan wegens godslastering. De aanklacht is afkomstig van het bestuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam en komt als een reactie op het plaatsen van de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed op de website van Wilders. "Het bestuur van de stichting is bijzonder gekwetst, gegriefd en hoogst beledigd. Door de schokkende gebeurtenissen in het Midden-Oosten als reactie op de publicatie van de spotprenten, wist Wilders wat dit onder moslims zou losmaken"
en jullie gaan naar dezelfde kapper?quote:
Je post doet me denken aan de anekdotes die ik hier wel vaker van moslimbashers heb gezien : Waarom was het meisje te uitdagend gekleed? Ze vroeg dus om de verkrachting!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef milagro het volgende:
[..]
De confrontatie met beledigingen opzoeken is ook een kunst natuurlijk
Gaan die ratten ook die Deense 'imams' aanklagen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:32 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Wederom wil ik een woordje van dank aan de PvdA uitspreken, zonder de tegenstem van de PvdA was het wetsartikel over godslastering afgelopen jaar uit het wetboek van strafrecht gehaald. Vriendelijk bedankt dus. Maar het schofferen van Mohammed heeft totaal niets met het lasteren van God te maken. Raar dat de baarden in die geile soepjurken dat wel zo willen zien. Komt op mij over als een zwaktebod eerlijk gezegd.
Nee, maar feit blijft dat hij in mijn wijk woont. (Randwijk van Den Haag)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en jullie gaan naar dezelfde kapper?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef milagro het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/id/8959820
het originele artikel, wat door Deense imams op tournee in een andere context geplaatst is (zo schijnt het).
tja... wat scheelt het
Jij bent niet woedend dat extreemrechts die plaatjes in Denemarken naar moslims en moslimorganisaties gestuurd heeft?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:30 schreef HiZ het volgende:
Ik zit echt met verbijstering te kijken naar die bewerkte plaatjes. Volgens mij dienen de personen die vanuit Denemarken het midden-oosten in brand hebben gezet voor de rechter gesleept te worden voor een (geslaagde) poging tot het aanzetten tot geweld.
En ik hoop dat ze daarvoor een gevangenisstraf krijgen. Wat dan alweer een heel stuk humaner is dan wat hun mohammedaanse vriendjes voor dat soort mensen in gedachten zou hebben.
Nu ben ik pas echt woedend.
Zij waren ook aan het gillen toen hun auto's in de brand stonden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
om te gillen
wat een afgang!
Ik zeg het maar voor de 3de keer: het is echt afschuwelijk mocht dit waar zijn: het is frauduleus en leugenachtig: niet Islamwaardig, absoluut niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het wachten is trouwens nog steeds op een inhoudelijke reactie van jou op het bewijs dat een Imam de Profeet belachelijk heeft gemaakt, en misschien wel belangrijker, op ergere wijze dan de Deense cartoonisten.
Jij bent dus een randgroep jongere of een randdebiel?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:33 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, maar feit blijft dat hij in mijn wijk woont. (Randwijk van Den Haag)
Dit is toch geen humor man! Ik kon er zelfs niet om glimlachen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij bent dus een randgroep jongere of een randdebiel?
Ahha daar komt het dus vandaan.![]()
Een imam de profeet belachelijk heeft gemaakt? Mis ik iets?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het wachten is trouwens nog steeds op een inhoudelijke reactie van jou op het bewijs dat een Imam de Profeet belachelijk heeft gemaakt, en misschien wel belangrijker, op ergere wijze dan de Deense cartoonisten.
Aan jouw spelling te zien spreekt er nu eentje direct tot mijquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij bent dus een randgroep jongere of een randdebiel?
Ahha daar komt het dus vandaan.![]()
1- kun jij aantonen dat die beslissing door één en dezelfde hoofdredacteur genomen is?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:38 schreef stukovich het volgende:
Maar voor mij is de dialoog met de betreffende krant (Jylands hoerenkrant) niet meer mogelijk. Aangezien zij bewust met twee maten meten:
1 - Christenen gaan wij niet beledigen. Deze spotprenten laten wij niet zien
2 - Laten we lekker moslims belachelijk maken.
Vrijwel alle imam`s maken Jezus belachelijk...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een imam de profeet belachelijk heeft gemaakt? Mis ik iets?
Er is door die Deense Haat-Imams een foto van een man met een varkensneus van het net geplukt en bewerkt waarna ze hebben beweerd dat dit een spotprent van Mohammed was.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom begint iedereen altijd gelijk over spelilng, als hij niks te antwoorden weet?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:41 schreef stukovich het volgende:
[..]
Aan jouw spelling te zien spreekt er nu eentje direct tot mij
check m'n signaturequote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je zou jezelf eens moeten horenquote:
erg sterk antwoord, zo inhoudelijk ook.quote:
Heeft hij een vraag gesteld dan, naar mijn weten heeft hij conclusies getrokken die hij op basis van lucht genomen heeft...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:42 schreef Thuodor het volgende:
[..]
Waarom begint iedereen altijd gelijk over spelilng, als hij niks te antwoorden weet?![]()
Dit is onzin, dat weet je.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:41 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Vrijwel alle imam`s maken Jezus belachelijk...
Waarom zou ik Wilders moeten veroordelenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je post doet me denken aan de anekdotes die ik hier wel vaker van moslimbashers heb gezien : Waarom was het meisje te uitdagend gekleed? Ze vroeg dus om de verkrachting!
Dan is nu precies hetzelfde wat jij nu alweer doet. De schuld bij een ander neerleggen. In plaats van Wilders te veroordelen, leg je de schuld bij de mensen die Wilders site zijn gaan bezoeken. Te gek voor woorden.![]()
Wat een gezwets.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:41 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Vrijwel alle imam`s maken Jezus belachelijk...
Sterker nog, als die plaatjes niet allemaal vertoond waren, dan waren we nooit achter het bedrog gekomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:45 schreef milagro het volgende:
[..]
Waarom zou ik Wilders moeten veroordelen
Hij doet toch niets onwettigs?
Mag ik dan ook gaan mekkeren als ik doelbewust een Saudische krant ga kopen puur om me beledigd te gaan lopen voelen over iets wat zij publiceren en wat in hun land mág?
Kom op, zeg, dit is de confrontatie zoeken om je opnieuw all over beledigd te voelen.
De mensen van die moskee bezoeken wekelijks die site?
Nee, ze hebben gehoord dat Wilders ze óók geplaatst heeft, net als de VK dat gedaan heeft, net als ze te zien waren op het journaal, alleen tegen Wilders dienen ze een klacht in.
Dat die man, hoe suf hij ook moge zijn, tig doodsbedreigingen van geloofsgenoten in zijn mailbox vindt, is natuurlijk weer iets waar "hij omgevraagd heeft".
Die prenten zijn 7 maanden geleden geplaatst in een krant, en nu laten andere sites ze zien, opdat men kan zien waarover nu al die ophef is, of om een statement te maken, en dat statement is NIET "moslims pesten" maar laten zien dat een ander niet gaat bepalen wat de een mag zeggen, zolang de wet het toestaat.
Ik ben met stomheid geslagen dat deze mensen zó ontzettend dom kunnen zijn. Godsamme, de moslimgemeenschap wordt nu wel heel erg te kakken gezet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is door die Deense Haat-Imams een foto van een man met een varkensneus van het net geplukt en bewerkt waarna ze hebben beweerd dat dit een spotprent van Mohammed was.
Gisteravond ook al gezegd of ik nou tegen de muur praat of tegen 150.000 fokkers. Wij zullen een permanent verschil van inzicht blijven houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
erg sterk antwoord, zo inhoudelijk ook.
Komop zeg, vanuit christelijk oogpunt is het pure laster wat de koran allemaal over Isa te melden heeft, net zo als dat vica verza het geval is.quote:
Jezus is de zoon van god.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat een gezwets.
Jesus is een van de profeten van de Islam, dus hoe kom je erbij?
kom op met die inhoudelijke reactie dan. Want voorlopig voldoe je alleen maar aan het standaard calimero-syndroom.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:46 schreef stukovich het volgende:
[..]
Gisteravond ook al gezegd of ik nou tegen de muur praat of tegen 150.000 fokkers. Wij zullen een permanent verschil van inzicht blijven houden.
Telkens als wij weer argumenten/feiten vertellen is de reactie standaard:
1- Doet er niet toe
2 - Daar hebben wij het nu niet over
3 - Aangezien het nu moslims zijn betreft het een andere situatie
Waarom zou ik 10 minuten een heel levensverhaal typen als ik de reactie erop toch al weet?
Oh ja, het is veel minder erg als een mohammedaan een spotprent maakt he?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:48 schreef stukovich het volgende:
Onze Profeet met een tulband in de vorm van een bom heeft mij en vele moslims meer gekwetst dan een Profeet met varkensneus
kwalificeert nu al als belangrijkste kandidaat voor de Understatement-van-de-eeuw trofeequote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben met stomheid geslagen dat deze mensen zó ontzettend dom kunnen zijn. Godsamme, de moslimgemeenschap wordt nu wel heel erg te kakken gezet.
Nee. Hij is niet de zoon van God.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jezus is de zoon van god.
Erken dat eerst maar dan houden wij rekening met mohammed.
Idd. Dat is ook een belediging voor veel christenen. Op een van die tempels in Mekka staat "God had geen zoon". Dat staat er niet voor niets zo duidelijk. Dat is redelijk beledigend voor mensen die geloven dat Jezus de zoon van God was.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
als de imam de bom-tulband had gemaakt had je exact het omgekeerde gezegdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:48 schreef stukovich het volgende:
Onze Profeet met een tulband in de vorm van een bom heeft mij en vele moslims meer gekwetst dan een Profeet met varkensneus
Die hypothese mag jij opstellen... jammer dat je niet uit eigen ervaring praatquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh ja, het is veel minder erg als een mohammedaan een spotprent maakt he?
Lasteraar! Vroeger was je hiervoor op de brandstapel gesmeten!!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee. Hij is niet de zoon van God.
Ga jij nou maar eerst even een lijkwade vinden die WEL van Jezus was, want voorlopig hebben wij het lichaam van Mohammed en jullie niets
hoe weet je zo zeker dat dat mighty mo is?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eerst even een lijkwade vinden die WEL van Jezus was, want voorlopig hebben wij het lichaam van Mohammed en jullie niets
Maar je kan niet ontkennen dat de asociatie een logisch gevolg is van de kamikazen die onder de vlag van de islam aan het koordje trekken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:48 schreef stukovich het volgende:
Eens kijken hoe men zich uit dit zelfgegraven moeras draait...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh ja, het is veel minder erg als een mohammedaan een spotprent maakt he?
Ik vraag me af wie hier nou de moslim is...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als de imam de bom-tulband had gemaakt had je exact het omgekeerde gezegd
dit is nu een calimero reactie
Ok, maar dat is wat anders dan je net zei.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:47 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Komop zeg, vanuit christelijk oogpunt is het pure laster wat de koran allemaal over Isa te melden heeft, net zo als dat vica verza het geval is.
Liever erkennen we helemaal niets waarvoor we geen bevestiging kunnen krijgen. Het is altijd moeilijk discussieren met gelovigenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus houden wij geen rekening met mohammedquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
ik vraag me af wanneer je eindelijk eens inhoudelijk reageert.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:52 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier nou de moslim is...
Mogen we daarover van mening verschillen en toch respect hebben voor elkaar? Blijkbaar een Christen fundamentalistquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:52 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier nou de moslim is...
Ik erken dat Jezus een Profeet van God is...ga jij eens je lijkwade tevoorschijn toverenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dus houden wij geen rekening met mohammed
Erken nou maar dat jezus de zoon van god is.
Dan houden wij rekening met mohammed zeg ik nogmaals.
Volgens het Christendom was hij wel de zoon van God...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Kolonisten. Ja, daar lijkt het wel op als je alleen de media en deze forums volgt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik zit me nu eigenlijk af te vragen of het inderdaad onjuist is om te spreken over immigranten of allochtonen als we het hebben over moslims in Nederland. Is een deel daarvan niet gewoon kolonist?. Kolonisten zoals bekend integreren niet, die koloniseren. Het zou eigenlijk best een hoop verklaren.
Ik meldde gisteren al dat ik met jou niet meer in debat ga, omdat je een zeer laag bij de grondse opmerking hebt gedeponeerd op dit forumquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik vraag me af wanneer je eindelijk eens inhoudelijk reageert.
Beledigend! Katholieken onder ons, pikken jullie dit!!!!!!!!!!! Ten aanval!!!!!!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Thanks voor de bevestigingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:52 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Lasteraar! Vroeger was je hiervoor op de brandstapel gesmeten!!
Gast ik ben moslim dus ik kan moeilijk erkennen dat hij wel de zoon van God isquote:
achossie, heb ik je gekwetst? Heb ik je beledigd? Is calimero boos dan? DE TIEFES VOOR JE DAN!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:55 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik meldde gisteren al dat ik met jou niet meer in debat ga, omdat je een zeer laag bij de grondse opmerking hebt gedeponeerd op dit forum
in elk geval niet inhoudelijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:58 schreef HiZ het volgende:
Weet je wat me trouwens opvalt bij de mohammedanen die deze topics gaande houden? Het lukt ze nu al 20 topics om iedere vraag niet te beantwoorden.
Zolang jullie christenen belachelijk maken door te zeggen dat jezus niet de zoon van god is kunnen wij plaatjes van mohammed maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mogen we daarover van mening verschillen en toch respect hebben voor elkaar? Blijkbaar een Christen fundamentalist![]()
Doe dat dan hier ook niet..quote:behalve over Jezus
Honderden jaren zijn jullie in de aanval geweestquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:56 schreef milagro het volgende:
[..]
Beledigend! Katholieken onder ons, pikken jullie dit!!!!!!!!!!! Ten aanval!!!!!!
Jammer dat je dan toch na #20 topics moet schelden om je gelijk te halen, tevens weer een zeer laag bij de grondse overtrokken reactiequote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
achossie, heb ik je gekwetst? Heb ik je beledigd? Is calimero boos dan? DE TIEFES VOOR JE DAN!
komend weekend feest dus in A'dam. KOMT ALLEN! Kermis, met hoofdattractie: prijsschieten voor gevorderden.quote:Beste moslim broeders en zusters,
Bij deze roepen wij u allen op om op zaterdag 11 februari om 13.00 uur aanwezig te zijn op de Dam in Amsterdam bij een demonstratie tegen de belediging van onze profeet en onze godsdienst.
De bedoeling van de demonstratie zal zijn om te tonen dat de ook de moslims in Nederland zich beledigd en vernederd voelen door de plaatsing en herplaatsing van de Deense spotprenten door o.a. De Volkskrant.
Met de demonstratie willen wij een vredige boodschap overbrengen. Namelijk dat wij als moslims ons kunnen verenigen op een vredige manier om onze stem te laten horen.
Wij willen heel graag dat u met zijn allen aanwezig zult zijn. Tijdens de demonstratie is het de bedoeling dat wij zwijgend zullen protesteren.
Wij roepen u allen op om uw verantwoorselijkheid als moslim te nemen en aanwezig te zijn zodat wij massaal een boodschap kunnen overbrengen.
Mensen die van plan zijn om voor ongeregeldheden te zorgen vragen wij uitdrukkelijk om thuis te blijven. Breng ons aub niet wederop ten schande!!!
Ons geloof is een vredelievend geloof waarin respect centraal staat. Dus ook respect voor andere religies en andermans eigendom enz.
Moge Allah ons steunen in ons voornemen, Inshaallah.
De moslimgemeenschap in Nederland
ik ben europeaan dus ik kan niet erkennen dat wij geen afbeelding van mohammed mogen maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:57 schreef stukovich het volgende:
[..]
Gast ik ben moslim dus ik kan moeilijk erkennen dat hij wel de zoon van God is
Als Christenen daar anders over denken dan mag dat, dat is het mooie van vrijheid van godsdienst. Eén van mijn beste virenden is een Christen, en wij gaan over veel in debat, behalve over Jezus
Er zijn twee mogelijkheden:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:57 schreef stukovich het volgende:
[..]
Gast ik ben moslim dus ik kan moeilijk erkennen dat hij wel de zoon van God is
Als Christenen daar anders over denken dan mag dat, dat is het mooie van vrijheid van godsdienst. Eén van mijn beste virenden is een Christen, en wij gaan over veel in debat, behalve over Jezus
Ik kan me voorstellen dat Moslims Jezus niet zien als zoon van God, het lijkt me vrij logisch als God geen zoon zou hebben... Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel ophef over een spotprent word gemaakt, terwijl ze er zelf ook niet vies van zijn...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:59 schreef typtypo het volgende:
[..]
Zolang jullie christenen belachelijk maken door te zeggen dat jezus niet de zoon van god is kunnen wij plaatjes van mohammed maken.
Dus jullie repect tonen door jezus de zoon van god te noemen dan houden wij rekening met mohammed.
Afgesproken wederzijds repect weet je.
Ik kan niet anders, de betreffende user EIST dat ik Jezus als zoon van God erken, niet direct weer de beschuldigende vinger naar mij wijzenquote:
Blijkbaar weten mensen als jij niet wat de vrijheid van religie inhoud. Het heeft dan ook geen zin om met zulke mensen een dialoog aan te gaanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:59 schreef typtypo het volgende:
[..]
Zolang jullie christenen belachelijk maken door te zeggen dat jezus niet de zoon van god is kunnen wij plaatjes van mohammed maken.
Dus jullie repect tonen door jezus de zoon van god te noemen dan houden wij rekening met mohammed.
Afgesproken wederzijds repect weet je.
Welk gelijk valt er te halen? Ik heb mijn gelijk allang gehaald, dat geef jij wel aan door keer op keer niet inhoudelijk te reageren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:01 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jammer dat je dan toch na #20 topics moet schelden om je gelijk te halen, tevens weer een zeer laag bij de grondse overtrokken reactie
Christus zou het menselijk evenbeeld zijn van Godquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden:
Óf jezus is god.
Óf jezus is een profeet.
Als iemand het over een zoon heeft, heeft ie het dan over een profeet of over god? Mij is ook nooit echt duidelijk hoe christenen de status 'zoon' nou precies interpreteren.
Ehm, God is NIET de vader van Jezus als in biologische vader. Er is iets met drie eenheid binnen het Christelijke geloof.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef rotsbloque het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden:
Óf jezus is god.
Óf jezus is een profeet.
Als iemand het over een zoon heeft, heeft ie het dan over een profeet of over god? Mij is ook nooit echt duidelijk hoe christenen de status 'zoon' nou precies interpreteren.
Nog nooit van ''negeren'' gehoord?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik kan niet anders, de betreffende user EIST dat ik Jezus als zoon van God erken, niet direct weer de beschuldigende vinger naar mij wijzen
julliequote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:00 schreef stukovich het volgende:
[..]
Honderden jaren zijn jullie in de aanval geweest
[afbeelding]
Verzonnen door een monnik in frankrijk ofzo, ja..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:03 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ehm, God is NIET de vader van Jezus als in biologische vader. Er is iets met drie eenheid binnen het Christelijke geloof
Heb jij weleens research gedaan naar deze kranten. Moet je eens doen, leuke conclusie kan je dan trekken....quote:
Ja, die verklaring zocht ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:06 schreef Thuodor het volgende:
[..]
Verzonnen door een monnik in frankrijk ofzo, ja..
Volgens mijn Godsdienst leraar moet je het zo zien:
3-eenheid (God, Jezus, Heilige geest): 3 personen -> Personen afgeleid van persona (ofzo), latijns
Persona (Ofzo) betekent stokmasker. Een masker met een stok er aan, waarmee je andere personages kunt spelen. Drie personen in 1, dus..
Vertel...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:07 schreef stukovich het volgende:
[..]
Heb jij weleens research gedaan naar deze kranten. Moet je eens doen, leuke conclusie kan je dan trekken....
Het is algemeen bekent dat (enkele) Moslimlanden niet vies zijn van spotprenten, die conclusie trek je dan...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:07 schreef stukovich het volgende:
[..]
Heb jij weleens research gedaan naar deze kranten. Moet je eens doen, leuke conclusie kan je dan trekken....
Volgens mij weet jij echt niet wat in de Bijbel staat. Het in het Oude Testament wordt alcohol verboden voor Nazareers (simson) en ook varkensvlees is onrein.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:44 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dat veel christenen tegenwoordig zich niet zo strikt aan de Bijbel houden, betekent niet dat ik geen kennis van de Bijbel heb.
Zelfs in de huidige Bijbels staat dat varkensvlees en alcohol verboden is. Maar welke Christen houdt zich daaraan?
En dat je maagd moet blijven tot aan je huwelijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:12 schreef fjs het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij echt niet wat in de Bijbel staat. Het in het Oude Testament wordt alcohol verboden voor Nazareers (simson) en ook varkensvlees is onrein.
In het Nieuwe Testament (na de komst van Jezus) wordt over eten gezegt dat ook andere vlees gegeten mag worden (droom van Petrus).
Hier wordt zowieso veel op het GOt forum gezegt over de Bijbel door mensen die alleen de kaft hebben gezien.
Ach er zijn zoveel bijbelse waarheden(Jezus enige boodschapper, drie-eenheid etc.) die de koran weer tegenspreekt. ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant erkennen moslims Jezus als profeet, aan de andere kant blijft het vreemd dat zijn openbaringen/teksten niet als heilig worden gezien door moslims. Waarom eerst een imperfecte profeet neerzenden om er vervolgens nog een andere perfecte profeet achteraan te zenden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:06 schreef Thuodor het volgende:
[..]
Verzonnen door een monnik in frankrijk ofzo, ja..
Volgens mijn Godsdienst leraar moet je het zo zien:
3-eenheid (God, Jezus, Heilige geest): 3 personen -> Personen afgeleid van persona (ofzo), latijns
Persona (Ofzo) betekent stokmasker. Een masker met een stok er aan, waarmee je andere personages kunt spelen. Drie personen in 1, dus..
Wel eens gehoort van Hemelvaartquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:58 schreef Godslasteraar het volgende:
waar is dat lichaam dan? interessant voor medish onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |