Derhalve een interessant onderwerp om over te discussieren.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:57 schreef stukovich het volgende:
Je kan nog wel 100 topics volkrijgen, echter denk ik dat er een blijvend verschil van inzicht zal blijven bestaan.
Jurisprudentie zou gewenst zijn, of in ieder geval een standpunt van de rechtsprekende machtquote:Op maandag 6 februari 2006 13:58 schreef Verbal_Kint het volgende:
stimmt, t gaat uiteindelijk om de rek van de wet op vrijheid van meningsuiting, tis verdomde lastig een grens te trekken
Daarom moet er ook aan een oplossing gewerkt worden.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:57 schreef stukovich het volgende:
Je kan nog wel 100 topics volkrijgen, echter denk ik dat er een blijvend verschil van inzicht zal blijven bestaan.
Als slavernij geaccepteerd wordt in Afrika moeten wij ons daarbij neerleggen........Op die redenering komt het neerquote:Op maandag 6 februari 2006 13:57 schreef DaveHarris het volgende:
Hier verder
Mijn standpunt; Mohammedanen dienen respect te hebben voor de vrijheid van meningsuiting zoals wij die in het Westen kennen. Als het in Denemarken mag om zulke tekeningen te maken dan heeft iemand in Beirout daar geen drol mee te maken. Een gepaste reactie op het in brand steken van de Deense ambassade zou het wat mij betreft gepast zijn om alle Europese Ambassadeur`s uit de landen waar de fik erin gegaan is terug te halen.
jaren 70, reve, god, ezel. Reve en de vrijheid van meningsuiting kregen gelijk, Christelijke kerk ongelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:00 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jurisprudentie zou gewenst zijn, of in ieder geval een standpunt van de rechtsprekende macht
Op welk niveau?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:00 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jurisprudentie zou gewenst zijn, of in ieder geval een standpunt van de rechtsprekende macht
Nee, vrijheid van meningsuitting kun je niet vergelijken met slavernij, maar is een algemeen goed dat de wereld heeft geaccepteerd, dat Moslims daar nog steeds niet aan kunnen wennen is hun probleem.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:01 schreef stukovich het volgende:
[..]
Als slavernij geaccepteerd wordt in Afrika moeten wij ons daarbij neerleggen........Op die redenering komt het neer
Weer zo`n onzinnige vergelijking van jouw kant. Hoe kun je de vrijheid van meningsuiting en expressie vergelijken met slavernij?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:01 schreef stukovich het volgende:
[..]
Als slavernij geaccepteerd wordt in Afrika moeten wij ons daarbij neerleggen........Op die redenering komt het neer
Jouw redeneringswijze, eindelijk een beetje zelfreflectie toegepast?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:04 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Weer zo`n onzinnige vergelijking van jouw kant. Hoe kun je de vrijheid van meningsuiting en expressie vergelijken met slavernij?
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jaren 70, reve, god, ezel. Reve en de vrijheid van meningsuiting kregen gelijk, Christelijke kerk ongelijk.
Dus dan bekijken we het wéér vanuit Westers perspectief? Zou het 'conflict' opgelost worden als de rechterlijke macht in Saudie Arabie er uitspraken over zou doen?quote:
erm, mijn leven is me iets te veel waard. En ik heb het vermoeden dat er niet echt geluisterd gaat worden.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:05 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
![]()
vertel jij het aan de protesterende moslims?
Eindelijk iemand die oplet..!quote:Op maandag 6 februari 2006 14:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jaren 70, reve, god, ezel. Reve en de vrijheid van meningsuiting kregen gelijk, Christelijke kerk ongelijk.
De tekeningen komen uit Denemarken. De tekenaars komen uit Denemarken. Wat heeft Saudi-Arabië ermee te maken?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dus dan bekijken we het wéér vanuit Westers perspectief? Zou het 'conflict' opgelost worden als de rechterlijke macht in Saudie Arabie er uitspraken over zou doen?
Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:01 schreef YuckFou het volgende:
Ik zag trouwens gisteren op een van de journaals een Deense meneer ('k ben kwijt wie) die ondermeer vertelde dat er ook een groep Deense Imams door het M-O aan het reizen was en daar via andere geestelijken de mensen daar ophitsten tegenover Denemarken...iemand meer info daarover?
bronquote:A Muslim religious organisation in Denmark, Islamisk Trossamfund, has brought attention to the cartoons during a tour of the Middle-East, and has allegedly represented that Muslims in Denmark have been exposed to much more overtly offensive images.[41] However, these additional images, none of which had previously been published by any mainstream media outlet, would be considered deliberately profane and obscene by many non-Muslims. On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]
Akhmad Akkari, spokesman of the Danish Muslim organisations which organised the tour, claimed to be unaware of the origin of the three pictures, claiming that they had been sent by unknown persons to Muslims in Denmark. Arkkari purported to justify the use of the three drawings as providing "insight in how hateful the atmosphere in Denmark is towards Muslims." However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.[43]
Nee. Net zomin als een gerechtelijke uitspraak van het Deense Hof iets zou kunnen uitmaken.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dus dan bekijken we het wéér vanuit Westers perspectief? Zou het 'conflict' opgelost worden als de rechterlijke macht in Saudie Arabie er uitspraken over zou doen?
Slavernij is een schending van de mensenrechten, tegen schendingen van mensenrechten dient opgetreden te worden. Vrijheid van meningsuitng en expressie is een fundamenteel recht dat ieder mens zou moeten doen toekomen en dat maakt de vergelijking totaal onzinnig.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:04 schreef stukovich het volgende:
[..]
Jouw redeneringswijze, eindelijk een beetje zelfreflectie toegepast?
Over polariseren gesproken...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef schatje het volgende:
[..]
Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.
dus daar hebben we de boosdoeners die het van denemarken naar het midden-oosten brachtenquote:Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef schatje het volgende:
[..]
Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.
[..]
bron
Helemaal niks, evenmin als het hele middenoostenquote:Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De tekeningen komen uit Denemarken. De tekenaars komen uit Denemarken. Wat heeft Saudi-Arabië ermee te maken?
Niet eens. De mensen die aan het rellen zijn hebben de prentjes waarschijnlijk helemaal niet gezien. Blinde woede.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:11 schreef MrBean het volgende:
. De moslims die nu in Beiroet zitten te rellen zien gewoon wat ze er in willen zien.
Dat gaat de meeste relschoppers helaas boven de pet...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:11 schreef MrBean het volgende:
Zoals ik al het vorige deel zei, waar niet veel op gereageerd werd: Je kan de spotprenten ook anders zien. Je kan er ook in zien dat het terrorisme de islam gekaapt heeft en misbruikt voor zijn eigen doeleinden. Het is Bin Laden die van Mohammed een bom heeft gemaakt. De moslims die nu in Beiroet zitten te rellen zien gewoon wat ze er in willen zien.
Dus Mohammed sprak engels,quote:Op maandag 6 februari 2006 14:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Mohammed zelf ziet er de humor wel van in:
[afbeelding]
Een waarheid als een koe.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:10 schreef Idiosincrasico het volgende:
Simpele mensen laten zich nu eenmaal makkelijk ophitsen door slimme idioten
Men laat zich al ophitsen omdat men denkt dat een of ander leider zich bedreigd zou kunnen gaan voelen.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:13 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Niet eens. De mensen die aan het rellen zijn hebben de prentjes waarschijnlijk helemaal niet gezien. Blinde woede.
En hij leest een Nederlandse 'krant'quote:Op maandag 6 februari 2006 14:14 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dus Mohammed sprak engels,
wist ik nog niet![]()
Niet helemaal. Meen gehoord te hebben dat iemand afgetreden is naar aanleiding van de rellen, dat zou dus betekenen dat dit zeker niet de bedoeling was.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:15 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Men laat zich al ophitsen omdat men denkt dat een of ander leider zich bedreigd zou kunnen gaan voelen.
Dit biedt weinig goeds als er écht eens wat aan de hand is.
Het optreden van de regeringen stemt me ook zeer somber, zij lijken het allemaal prima te vinden wat hun onderdanen aanrichten tegen hun geldschieters.
Er is zelfs excuus aangeboden richting Denemarken wegens de vernielingen.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Niet helemaal. Meen gehoord te hebben dat iemand afgetreden is naar aanleiding van de rellen, dat zou dus betekenen dat dit zeker niet de bedoeling was.
Dat is toch positief.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er is zelfs excuus aangeboden richting Denemarken wegens de vernielingen.
Ik geloof eerder Akkari dan Jyllands-Posten, de telegraaf van Denemarken. Wel een goede afleidingsmanoevre om de schuld bij een ander neer te leggen.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef schatje het volgende:
[..]
[..]
bron
Ja, landen als Syrie en Libanon moeten ook wel ... Zonder steun van de westerse wereld zijn ze namelijk helemaal nergens. Want die broederliefde krijgen ze alleen wanneer er voor de sponsorende partij (bv. SA) macht te winnen valt.quote:
Rellende Libanezen zijn net als Nederlandse voetbalhooligans?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:13 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Niet eens. De mensen die aan het rellen zijn hebben de prentjes waarschijnlijk helemaal niet gezien. Blinde woede.
In Libanon meen ik ja, maar dat is natuurlijk mooie schijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Niet helemaal. Meen gehoord te hebben dat iemand afgetreden is naar aanleiding van de rellen, dat zou dus betekenen dat dit zeker niet de bedoeling was.
Tja ... die prenten zijn een reactie op misdragingen uit naam van de Islam. Wanneer moslims zich op een zelfde manier zouden verzetten tegen het misbruiken van de volgens hun vreedzame Islam waren die prenten er nooit geweest.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:20 schreef devilseye het volgende:
iedereen weet inmiddels dat spotprenten uitlokken tot..
Vrijheid van mening ok, waarom toch provoceren? in mijn ogen is dat het
respect? nah dat heeft niemand meer
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:19 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik geloof eerder Akkari dan Jyllands-Posten, de telegraaf van Denemarken. Wel een goede afleidingsmanoevre om de schuld bij een ander neer te leggen.
klinkt idd erg betrouwbaar.quote:However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.
uitlokken tot discussie ja, niet tot rellen en t in brand steken van ambassades...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:20 schreef devilseye het volgende:
Hoe weet jij dat nu weer?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
In Libanon meen ik ja, maar dat is natuurlijk mooie schijn.
Provocatie is niet bij wet verboden en dat is gelukkig maar goed ook. Anders is het zometeen voor een Feyenoorder onmogelijk om in Amsterdam te zeggen dat hij voor Feyenoord is. Zo heeft iedereen wel iets wat hij provoverend vindt..quote:Op maandag 6 februari 2006 14:20 schreef devilseye het volgende:
Jouw bewering slaat als een varken op Mohammed..quote:Op maandag 6 februari 2006 14:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Rellende Libanezen zijn net als Nederlandse voetbalhooligans?
Dan zijn ze toch aardig aangepast volgens jou.
Juist! Probleem is echter dat het ontwikkelingsniveau van de gemiddelde westerling vele malen hoger ligt dan die van een doorsnee moslim. Tel daarbij nog eens de religieuze haatindustrie in het MO en geweldadige reacties zijn onvermijdelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:24 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
uitlokken tot discussie ja, niet tot rellen en t in brand steken van ambassades...![]()
dit was idd een weinig respectvolle actie, maar gerechtvaardigd omdat het de terrorisering van de islam aan de kaak wil stellen
iedere uiting van religie is in mijn ogen een provocatie naar anders- en niet-gelovigen. Is dat een excuus om moskeeën en kerken in de brand te steken?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:20 schreef devilseye het volgende:
Als je niet pas sinds 2 weken geleden interesse getoond hebt in het M-O zou je zoiets ook wel kunnen weten.quote:
quote:Den Haag beducht voor rellen
Door Dick Hofland
Maandag 6 februari 2006 - DEN HAAG – De regering houdt er rekening mee dat ook in Nederland ongeregeldheden uitbreken als reactie op het plaatsen van spotprenten van de profeet Mohammed. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de bemanning van het Nationaal Coördinatie Centrum (NCC) in Den Haag uitgebreid. Volgens een woordvoerder is er meer dan gewoonlijk ‘aandacht voor de veiligheidssituatie van ambassades en andere gebouwen.’
Welke concrete maatregelen zijn genomen, wilde de woordvoerder niet kwijt.
Ook het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt ‘scherp en alert’ te zijn op eventuele geweldsuitbarstingen tegen Nederlandse ambassades en consulaten.
Op het Binnenhof in Den Haag liet de politie zich gisteren vaker zien dan anders.
Macht zullen "ze" niet zo gauw krijgen. Economische macht is toch de doorslaggevende factor en die macht verschuift gedeeltelijk naar China en India .... beide niet Islamitisch.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:28 schreef devilseye het volgende:
hoe dan ook, de macht krijgen "ze " uiteindelijk toch
de wereld is op, ik ook
Ook in verscheidene topics hier op Fok heb ik veel haat zien komen en gaan. Zo halen Daveharris en Hiz steevast moslims aan met de beledigende schertsnaam Mohammedanen. Van Hiz kan ik het nog begrijpen, want die ligt overhoop met zijn homoseksualiteit. Dus zo ontwikkeld is de gemiddelde westerling ook niet echt.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:26 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Juist! Probleem is echter dat het ontwikkelingsniveau van de gemiddelde westerling vele malen hoger ligt dan die van een doorsnee moslim. Tel daarbij nog eens de religieuze haatindustrie in het MO en geweldadige reacties zijn onvermijdelijk.
Groenlinks en de SP zijn nog wel in staat om flyers en kopjes koffie uit te delen aan de sociaal zwakkeren die dan de straat op gaan om te demonstreren...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bndestem.nl/binnenland/article70201.ece :
[b]
[..]
Economische macht? de wereld ten onder brengen, dat is "hun" doelstellingquote:Op maandag 6 februari 2006 14:30 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Macht zullen "ze" niet zo gauw krijgen. Economische macht is toch de doorslaggevende factor en die macht verschuift gedeeltelijk naar China en India .... beide niet Islamitisch.
Mohammedaan is wat mij betreft de juiste benaming voor iemand die zich wilt houden aan de leer die ze via Mohammed hebben mogen ontvangen.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ook in verscheidene topics hier op Fok heb ik veel haat zien komen en gaan. Zo halen Daveharris en Hiz steevast moslims aan met de beledigende schertsnaam Mohammedanen. Van Hiz kan ik het nog begrijpen, want die ligt overhoop met zijn homoseksualiteit. Dus zo ontwikkeld is de gemiddelde westerling ook niet echt.
Wat is daarbij anders dan bij onze westerse regeringen? (zie bijvoorbeeld hoe wij met China omgaan, bij hen interesseren wij ons ook alleen voor hun economische voordelen, wat er met die Tibetanen en Falung Gong gebeurd zal ons een worst wezen)quote:Op maandag 6 februari 2006 14:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je niet pas sinds 2 weken geleden interesse getoond hebt in het M-O zou je zoiets ook wel kunnen weten.
Dat aftreden is mooie schijn richting het Westen om te laten zien dat zij er ook mee in hun maag zitten.
Het enige wat hen interesseert is of de financien niet in gevaar komen, wat er met de Europese burgers gebeurd zal ze worst zijn.
Inderdaad, niet macht in de zin van controle, maar macht verwerven via aantallen en geweld.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:32 schreef devilseye het volgende:
[..]
Economische macht? de wereld ten onder brengen, dat is "hun" doelstelling
krijg nou tieten. ik wist helemaal niet dat mohamedaan een beledigende term was.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ook in verscheidene topics hier op Fok heb ik veel haat zien komen en gaan. Zo halen Daveharris en Hiz steevast moslims aan met de beledigende schertsnaam Mohammedanen. Van Hiz kan ik het nog begrijpen, want die ligt overhoop met zijn homoseksualiteit. Dus zo ontwikkeld is de gemiddelde westerling ook niet echt.
Ontwikkeld hoeft niet automatisch te betekenen dat iemand een vriendelijk persoon is. Westerlingen hebben niet voor de touwtjes in handen op deze wereld. Die touwtjes zullen ze straks moeten delen met Chinezen en Indiers, maar dat is het dan ook wel.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hiz een moslim????quote:Op maandag 6 februari 2006 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Hiz is zover ik weet moslim én homosexueel. Maar Hiz kan relativeren itt vele moslims.
Je moest eens weten wat de gemiddelde moslim wel niet allemaals als "beledigend" kan opvattenquote:Op maandag 6 februari 2006 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
krijg nou tieten. ik wist helemaal niet dat mohamedaan een beledigende term was.
Wij geven ook allen om belangen inderdaad, alleen zijn onze belangen wat breder dan kabinet Balkenende 1 tot en met 54 vol krijgen over de rug van de armoede van onze burgers.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:33 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wat is daarbij anders dan bij onze westerse regeringen? (zie bijvoorbeeld hoe wij met China omgaan, bij hen interesseren wij ons ook alleen voor hun economische voordelen, wat er met die Tibetanen en Falung Gong gebeurd zal ons een worst wezen)
quote:
Inderdaad. Die gozer is een van de grootste anti-islampreker hier op Fok.quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Hiz is zover ik weet moslim én homosexueel. Maar Hiz kan relativeren itt vele moslims.
Ayaan HiZzi Ali.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Inderdaad. Die gozer is een van de grootste anti-islampreker hier op Fok.![]()
ik mis even de grapquote:
Ligt er denk ik maar net aan hoe het overkomt en hoe het gebracht wordt. Als ik jou tegenkom en ik roep "bezemsteel" naar je, kan jij dat opvatten als dat ik je houterig of dun vind.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:38 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat de gemiddelde moslim wel niet allemaals als "beledigend" kan opvatten![]()
Tsja.. Ik had het ook niet verwacht eerlijk gezegd. Maar moslim zijn in de zin van onderworpene betekend natuurlijk niet dat je het eens hoeft te zijn met de prediking van Mohammed.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Identiteitsprobleempje .... De grootste anti-Islamprekers zijn overigens moslims zelf. Niemand kan een religie zo goed in een kwaad daglicht zetten dan een gelovige zelf.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoe kan je in hemelsnaam moslim zijn als je zoveel afgeeft op de Islam, de Koran en de profeet?quote:
Ja, we missen blijkbaar de islamitische humor en begrijpen de islamitische woede ook al niet.quote:
iddquote:Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk van mening dat moslims geen homo kunnen zijn.
Wat ook zou kunnen, dat Hiz een WARE islam gelovige is. Heb je dáár al bij stilgestaan?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
dus jij beweert dat moslims geen zelfkritiek kennen?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoe kan je in hemelsnaam moslim zijn als je zoveel afgeeft op de Islam, de Koran en de profeet?En dat homoseksuele aspect erbii, dat is helemaal van de zotte.
![]()
zoals je ziet lijkt het wat geregiseerd. oh oh oh wat ben ik benieuwd wie er aan de touwtjes achter de schermen trektquote:Op maandag 6 februari 2006 14:46 schreef erkel het volgende:
Wordt er wel van dat tuig opgepakt in die gebieden waar ambassades gesloopt worden?? Ik hoor of lees daar niks over....Ik weet dat er wel (oproer)politie aanwezig is en dat ie er soms op los slaan, maar misschien doen ze dit meer voor de vorm en gedogen ze het eigenlijk allemaal ??
![]()
Iemand die claimt zichzelf aan god onderworpen te hebben, wat moslim zijn eigenlijk betekend, kan net zo goed een Jood een Christen of wat dan ook zijn en kan dus ook bezwaar maken tegen de leer zoals Mohammed die voorhield. Een christen die de koran verwerpt kan wel zeggen dat hij zich volgens hem aan de islam houdt aangezien dat ook niets anders betekend dan jezelf onderwerpen aan God. Met al die verwarrende termen is het eigenlijk niets anders dan gepast om te spreken over Mohammedanen als we volgelingen van Mohammed`s leer bedeolen.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoe kan je in hemelsnaam moslim zijn als je zoveel afgeeft op de Islam, de Koran en de profeet?En dat homoseksuele aspect erbii, dat is helemaal van de zotte.
![]()
Zelfreflectie noemt men da ofwel klokkenluiders...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
![]()
geenstijl.nlquote:Priester vermoord om cartoons
De moord op een rooms-katholieke priester in Turkije gisteren was het eerste fatale incident in de toenemende onrust rond de omstreden spotprenten. Dat schrijft de Italiaanse krant La Repubblica. De 60-jarige priester Andrea Santaro werd zondag in zijn kerk in Trabzon aan de Zwarte Zee doodgeschoten. Hij werkte ongeveer vijf jaar in Turkije. Hij zou eerder zijn bedreigd wegens zijn "zendingsactiviteiten". De ambassadeur van het Vaticaan in Turkije had gezegd dat de aanvaller 'Allah akhbar' had geschreeuwd toen hij op de priester vuurde. Ook de krant Corriere Della Sera gaat ervan uit dat de moord te maken heeft met de rellen die zijn ontstaan na de publicatie van de illustraties van Mohammed in een Deense krant. "Zoals was te voorzien hebben de spanningen door de publicatie van de Mohammed-cartoons geleid tot een excuus om te moorden."
"quote:Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Identiteitsprobleempje .... De grootste anti-Islamprekers zijn overigens moslims zelf. Niemand kan een religie zo goed in een kwaad daglicht zetten dan een gelovige zelf.
oh ja, waar zie je dat aan dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals je ziet lijkt het wat geregiseerd.
True, maar dat geldt niet alleen voor religie, maar ook voor niet-rokers (die eerder wel rookten) en bijv vegetariers (die eerst wel vlees aten).quote:Op maandag 6 februari 2006 14:51 schreef MrBean het volgende:
[..]
"
Precies. Andersom geldt het ook overigens. Bekeerde gelovigen zijn vaak feller dan gelovigen die het van hun ouders hebben "geerfd".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |