abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34793309
Verschil in ontwikkeling is m.i. de voornaamste reden van de onlusten in verschillende steden in het MO. Landen met een overwegend Islamitische bevolikng behoren doorgaans tot de armere landen (op een paar oliestaatjes met enorme welvaartsverschillen na ....) en moslims in de westerse samenlevingen vormen vaak de maatschappelijke onderlaag.
Simpele mensen laten zich nu eenmaal makkelijk ophitsen door slimme idioten in het MO. Daarnaast hebben wij in Europa immigranten de kans gegeven op kosten van de staat hun verwerpelijke ideologieen te preken ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34793327
Mohammed zelf ziet er de humor wel van in:

pi_34793351
Zoals ik al het vorige deel zei, waar niet veel op gereageerd werd: Je kan de spotprenten ook anders zien. Je kan er ook in zien dat het terrorisme de islam gekaapt heeft en misbruikt voor zijn eigen doeleinden. Het is Bin Laden die van Mohammed een bom heeft gemaakt. De moslims die nu in Beiroet zitten te rellen zien gewoon wat ze er in willen zien.
pi_34793389
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

De tekeningen komen uit Denemarken. De tekenaars komen uit Denemarken. Wat heeft Saudi-Arabië ermee te maken?
Helemaal niks, evenmin als het hele middenoosten
pi_34793398
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:11 schreef MrBean het volgende:
. De moslims die nu in Beiroet zitten te rellen zien gewoon wat ze er in willen zien.
Niet eens. De mensen die aan het rellen zijn hebben de prentjes waarschijnlijk helemaal niet gezien. Blinde woede.
eeeh
pi_34793423
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:11 schreef MrBean het volgende:
Zoals ik al het vorige deel zei, waar niet veel op gereageerd werd: Je kan de spotprenten ook anders zien. Je kan er ook in zien dat het terrorisme de islam gekaapt heeft en misbruikt voor zijn eigen doeleinden. Het is Bin Laden die van Mohammed een bom heeft gemaakt. De moslims die nu in Beiroet zitten te rellen zien gewoon wat ze er in willen zien.
Dat gaat de meeste relschoppers helaas boven de pet...

Ik hoor moslims nooit zo massal wanneer weer een of andere idioot uit naam van de Islam kinderen vermoord ... Maar wanneer een westerse cartoontekenaar hun gedrag even scherp op papier zet ontploft men.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34793437
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Mohammed zelf ziet er de humor wel van in:

[afbeelding]
Dus Mohammed sprak engels,
wist ik nog niet
Lurf is the message and the message is Lurf
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 14:15:08 #33
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34793454
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:10 schreef Idiosincrasico het volgende:

Simpele mensen laten zich nu eenmaal makkelijk ophitsen door slimme idioten
Een waarheid als een koe.

Nu alleen nog doorkrijgen dat het voor beide partijen geldt.
pi_34793460
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:13 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Niet eens. De mensen die aan het rellen zijn hebben de prentjes waarschijnlijk helemaal niet gezien. Blinde woede.
Men laat zich al ophitsen omdat men denkt dat een of ander leider zich bedreigd zou kunnen gaan voelen.
Dit biedt weinig goeds als er écht eens wat aan de hand is.
Het optreden van de regeringen stemt me ook zeer somber, zij lijken het allemaal prima te vinden wat hun onderdanen aanrichten tegen hun geldschieters.
Yeah baby Yeah!
pi_34793463
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:14 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Dus Mohammed sprak engels,
wist ik nog niet
En hij leest een Nederlandse 'krant'
pi_34793467
het reve-proces was oveirgens in 1966, my bad
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34793501
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Men laat zich al ophitsen omdat men denkt dat een of ander leider zich bedreigd zou kunnen gaan voelen.
Dit biedt weinig goeds als er écht eens wat aan de hand is.
Het optreden van de regeringen stemt me ook zeer somber, zij lijken het allemaal prima te vinden wat hun onderdanen aanrichten tegen hun geldschieters.
Niet helemaal. Meen gehoord te hebben dat iemand afgetreden is naar aanleiding van de rellen, dat zou dus betekenen dat dit zeker niet de bedoeling was.
eeeh
pi_34793542
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Niet helemaal. Meen gehoord te hebben dat iemand afgetreden is naar aanleiding van de rellen, dat zou dus betekenen dat dit zeker niet de bedoeling was.
Er is zelfs excuus aangeboden richting Denemarken wegens de vernielingen.
pi_34793555
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er is zelfs excuus aangeboden richting Denemarken wegens de vernielingen.
Dat is toch positief.
eeeh
  maandag 6 februari 2006 @ 14:19:49 #40
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34793591
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.
[..]

bron
Ik geloof eerder Akkari dan Jyllands-Posten, de telegraaf van Denemarken. Wel een goede afleidingsmanoevre om de schuld bij een ander neer te leggen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34793609
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:18 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dat is toch positief.
Ja, landen als Syrie en Libanon moeten ook wel ... Zonder steun van de westerse wereld zijn ze namelijk helemaal nergens. Want die broederliefde krijgen ze alleen wanneer er voor de sponsorende partij (bv. SA) macht te winnen valt.
pi_34793611
iedereen weet inmiddels dat spotprenten uitlokken tot..
Vrijheid van mening ok, waarom toch provoceren? in mijn ogen is dat het

respect? nah dat heeft niemand meer
watching you })
pi_34793635
M.i. ,wat ik al eerder zei, komt het voornamelijk doordat de relatie tussen t westen en midden-oosten zo enorm op scherp staat (door 9-11, gazastrook, irak/afghanistan oorlog etc. etc...)
bij zoiets kleins krijg je dan enorme escalatie
wat hebben we ons toch in een trieste situatie gewerkt
geloof zou iets moois moeten zijn, en nu wordt het gebruikt om zieltjes te winnen voor je eigen doeleinde..
pi_34793640
Wie heeft trouwens gisterochtend bij Villa Achterwerk de slotaflevering gezien van die Deense kinderserie over dat jongetje dat graag moslim wil worden?
pi_34793646
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:18 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dat is toch positief.
En verstandig wil men nog enigzins in de toekomst verzekerd zijn van ontwikkelingshulp.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:21:28 #46
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34793647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:13 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Rellende Libanezen zijn net als Nederlandse voetbalhooligans?

Dan zijn ze toch aardig aangepast volgens jou.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34793667
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

In Libanon meen ik ja, maar dat is natuurlijk mooie schijn.
Kom nou toch! dat het tot dit soort ongeregeldheden zou gaan leiden was van meet af aan duidelijk te zien in he Westen en ik neem toch aan dat de regeringen daar hun onderdanen nét iets beter kennen dan wij.
Toch kunnen demonstranten blijkbaar ambassades in brand steken en daarvoor bradweerauto's sabotteren zodat een eventuele brand niet geblust kan worden.
Je zet er een klein legertje neer en iedereen die over de strep komt schiet je zonder pardon af, gesteund met een noodverordening moet zoiets in de hand gehouden kunnen worden.
Ik heb Hamas ook nog niet gehoord dat dergelijke zaken in hun gebieden niet getolereerd worden....
Yeah baby Yeah!
pi_34793699
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:20 schreef devilseye het volgende:
iedereen weet inmiddels dat spotprenten uitlokken tot..
Vrijheid van mening ok, waarom toch provoceren? in mijn ogen is dat het

respect? nah dat heeft niemand meer
Tja ... die prenten zijn een reactie op misdragingen uit naam van de Islam. Wanneer moslims zich op een zelfde manier zouden verzetten tegen het misbruiken van de volgens hun vreedzame Islam waren die prenten er nooit geweest.
pi_34793702
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:19 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik geloof eerder Akkari dan Jyllands-Posten, de telegraaf van Denemarken. Wel een goede afleidingsmanoevre om de schuld bij een ander neer te leggen.
quote:
However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.
klinkt idd erg betrouwbaar.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34793723
Het hele probleem is dat er in het middenoost blijkbaar ook een soort van Wilders figuren zijn die de boel opblazen en willen laten escalleren om zodoende aan de macht te komen.
De Hamas in Israel is het bijvoorbeeld aardig gelukt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')