Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:check trouwens wat een achterlijk sampletje dunlop op hun site heeft staan bij de fuzz face
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/fuzzface/
http://www.jimdunlop.com/(...)/audio/fuzz_face.wav
DATING JAPANESE MADE FENDER INSTRUMENTSquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
375. Trouwens, als het E7 is uit Japan, dan is het geen 87! E7 is 87 voor Amerikaanse fenders!
hmmz ibanez tubescreamerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:56 schreef Even het volgende:
Welk distortion pedaal raden jullie aan?! (eerst een wah pedaal nu dit)
Dan kan ik kijken hoeveel ik kwijt ga raken
Ik heb een DOD metal Fx 70, die heeft een vette distortion maar meer metal achtig, ik weet niet wat je zoekt.quote:
..... Über alleschquote:
dat is een overdrivequote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:43 schreef Mennosson het volgende:
Gewoon een leuk plaatje:
[afbeelding]
ik zou zeggen HOI!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:46 schreef Pluto_Nium het volgende:
Hoi, ik kom hier ook eens even rondkijken![]()
Gaaf hoor, maar zijn er ook dergelijke plaatjes waarop een SG in plaats van een Stratocaster staat?quote:
En die pak je met je duim? Als ik een D/F# pak dan pak ik die met mijn wijsvinger en de hoge e snaar sla ik dan niet aan. AC/DC style.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef S_T_W het volgende:
je ziet het vaak bij een D. normaal gesproken sla je de lage E niet aan als je een D speelt (een D (majeur) bestaat uit D, Fis en A) maar als je met je duim een Fis pakt op je E snaar past het wel.
Voor zover ik weet heeft het geen naam.
Wat is er mis met een strat ?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:33 schreef Djaser het volgende:
[..]
Gaaf hoor, maar zijn er ook dergelijke plaatjes waarop een SG in plaats van een Stratocaster staat?![]()
Toeval, ik verdacht je er stiekem van om 'amerikaanse' vertaalslag te gebruiken. Maar weet je het precieze jaar? (1984-87 is vrij ruim!)quote:DATING JAPANESE MADE FENDER INSTRUMENTS
SERIAL NUMBERS CIRCA
JV+ 5 DIGITS 1982-1984
SQ + 5 DIGITS 1983-1984
E + 6 DIGITS 1984-1987
Plaatjes?quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Heb gister mijn LC Comet gehaald.. wat een geweldige gitaar!
quote:
Ik ken niet alle merken die je noemt, maar een burny is iig niet beter (zowel qua materiaal/afwerking als geluid) dan een gibson.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:43 schreef roy25 het volgende:
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een "Japanse Gibson" (Orvile, Tokai, Burny, Greco)
Ik heb gehoord dat dit exacte kopien zijn en beter klinken dan de huidige Gibsons.
't nadeel is dat je ze via Ebay moet bestellen en ze niet van te voren kan bespelen...
Is het de gok waard?
Waar doe je die cursussen? Lijkt mij wellicht ook wel eens interessantquote:Op woensdag 18 januari 2006 08:53 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb me gisteren opgegeven voor een cursus Algemene Muziektheorie [afbeelding]
Ik heb het allemaal ooit wel eens gehad, maar wil het wel weer even opfrissen. Bovendien is het een instapvoorwaarde voor allerlei andere toffe cursussen, zoals compositieleer en muziektechnologie
Bij Parnassos in Utrecht, een culturele instelling die aan de universiteit gelieerd is. In principe heeft elke universiteitsstad wel zo'n instelling volgens mij. Voordeel is dat je als (oud-)student korting krijgt. Helaas ben ik in Utrecht geen van beide, maar goed, het kost nu 50 euro voor 7 bijeenkomsten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
Waar doe je die cursussen? Lijkt mij wellicht ook wel eens interessant.
neej zou het niet weten, en heb geen zijn om de hals er af te schroevenquote:Op woensdag 18 januari 2006 08:28 schreef TeleluvR het volgende:
Goede OP!
[..]
Toeval, ik verdacht je er stiekem van om 'amerikaanse' vertaalslag te gebruiken. Maar weet je het precieze jaar? (1984-87 is vrij ruim!)
Kan ik me voorstellen... Ik zou ook heel graag weten hoe oud mijn 52RI tele is, maar dat staat dus niet op de code van de brug, maar alleen in de halspocket... Om alleen daarvoor de gitaar uit elkaar te halen....quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
neej zou het niet weten, en heb geen zijn om de hals er af te schroeven
Even een filosofische reply op het verkopen van gear. Ik wil hier wel eens een discussie over zien!!!quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:58 schreef guitarist.nl het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)Rn2GBc%253D%26df%3D1
Ook dat ben ik niet met je eens. Hij redeneert juist dat veel mensen te snel maar iets kopen, zonder dat ze er bij stil staan WAT ze nu eigenlijk kopen. Natuurlijk kun je missch geen gibson veroorloven als eerste aankoop, maar in mijn mening zijn er wel veel mensen die niet lang genoeg denken/doorsparen, naar wat ze eigenlijk willen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:53 schreef Hammet het volgende:
If you bought the right thing in the first place...
Die drol gaat er vanuit dat je eerste koop altijd de juiste is, en dat iedereen zich topkwaliteit kan veroorloven. Ik vind het een naïeve redenatie van die man.
Ik geef hem op zich ook wel gelijk, je kunt beter een beetje doorsparen en toevoegen dan constant vervangen. Het gevolg is wel dat je eindeloos veel zooi krijgt waar je niks meer mee doet. Bij mij gaat het wel een beetje in cycli; als ik maar lang genoeg wacht vind ik die ouwe zooi wel weer leuk.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Even een filosofische reply op het verkopen van gear. Ik wil hier wel eens een discussie over zien!!!
Golden gear rules:
1. Never sell.
2. Never upgrade.
Shocked? There is an incredible market in second-hand music and recording equipment and many people, for whatever reason, find the need to sell their gear. But why are they selling it? Is it worn out? Have they exhausted its possibilities? Have they taken up gardening? Did they buy the wrong thing in the first place? And how much are they going to lose on the deal? Golden Rule Number 1 is to buy only those things that you can use until they wear out. Buy a good guitar, new or second-hand, and it will last you 20 years -- literally. Buy a mediocre guitar and it will always be mediocre, even on the day you buy it. Buy a good keyboard and eventually it will become a classic, and even in the interim period when it appears to have been superseded by newer models, it will still be as good as when you bought it -- providing that it's well maintained, of course. Golden Rule Number 1 leads to Number 2: never upgrade. If you bought the right thing in the first place, why should you have to trade it in to upgrade to something better? Hang on to it and buy something else when you have the money. Add to your earlier purchases rather than replacing them, so that you're building up your facility and it's getting better all the time. Habitual upgraders may have a few of the latest models, but for the same amount of hard-earned cash, your studio will be more comprehensively equipped. And these days the best is not necessarily the most expensive.
Hoe denken jullie erover.. Ik geef de man opzich wel gelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |