Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:49 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer 10 euro per les.
Ik heb 1 keer in de week les, privé les dus, 60 minuten lang, soms ook langer, en dat koste mij 10 euro per keer en sinds kort 12 euro...
10 euro voor 20 minuten![]()
Mn laatste bericht in het vorige topicquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:36 schreef Even het volgende:
Kennen mensen hier Acoustic Alchemy?
Ik heb namelijk een nummer van ze die ik ken als: 5 playing..
Dacht ik nou ga ik eens tabs zoeken, wat blijkt nou nergens te vinden en op hun site staat het nummer ook nergens (discography staat er met alle nummers)..
Als ik em kan vinden upload ik em wel ergens..
Zo kuttig als je een nummer hebt maar niet de goeie naam weet en de mp3 niet meer kan vindenquote:
Maar dan heb je wel les van de beste gitarist van Nederland hequote:Op woensdag 11 januari 2006 22:49 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer 10 euro per les.
Ik heb 1 keer in de week les, privé les dus, 60 minuten lang, soms ook langer, en dat koste mij 10 euro per keer en sinds kort 12 euro...
10 euro voor 20 minuten![]()
Idd, 10 euro voor 20 minuten is ook eigenlijk wat je betaalt als je geen subsidie van de muziekschool krijgt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:35 schreef DuranK het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel les van de beste gitarist van Nederland heJe zelf wel goed inlezen
![]()
Okquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:28 schreef t0nijn het volgende:
Het is inderdaad een vette solo. Maar onze grote vriend doet niet aan tabs. Als hij ergens een grote hekel aan heeft.....
Nee DuranK en ik moeten alles op gehoor doen. Dus bij deze daag ik je uit! Ik heb de February DVD ook en ik ben van mening dat dat met beeld en geluid goed te doen is!
Jaar, zonder lesquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:31 schreef t0nijn het volgende:
Hoe lang speel je zelf dan al?? met een kwestie van veel oefening is dat aan iedereen te leren
.
Hij speelt een niet zo'n supermoeilijke solo. Deze is alleen wel heel goed gespeeld. Ik vind het begin van de solo het gaafste, zodra die heel het publiek aan het klappen krijgt.
Ik heb via een mede gitarist een RP100 (vorig model gok ik) gehoord. Dit is de iets grotere versie, maar volgens mij goed vergelijkbaar.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:54 schreef no1uknow het volgende:
Nee, ik heb zelf de Digitech RP 80, maar heb je verder nog een vraag dan?
Elektrisch, maar zodra ik het geld heb een -fatsoenlijke- akoestische te kopen, is dat het eerste wat ik doe. Ik vind een akoestische eigenlijk veel mooier.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:39 schreef t0nijn het volgende:
Hij geeft aan iedereen les, als je maar je best doet. Ik heb zelf 9 jaar viool gespeeld eerst (van mn 4,5e tot mn 13,5e (toen was ik ineens een stoere puber) en heb na 2 jaar pauze bij Cor aangeklopt voor electrische gitaarles). Dus in principe kon ik ook nog voor geen meter gitaar spelen. Maar alle accoorden onder de knie is voor een beginner nog lastig. Een "grote-mensen-F-accoord", die met die barré, is voor de meeste mensen al lastig.
Speel je dan electrisch of klassiek? Klassiek heb ik een half jaar gedaan, maar moet het binnenkort maar weer eens aan oppakken. Nu nog ff lekker blues-en...
Khebt de body van n beginnerssetje en de electra van een Fender Strat (vraag me niet precies welk type. Dat gecombineerd met stalen snaren specifiek voor een akoestische gitaar heeft mn gitaar bepaald een eigen geluidquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:45 schreef t0nijn het volgende:
Cor speelt daar op een steelstring. Als je Cor wil nadoen, moet je een steelstring kopen.
1 hint: Geef niet AL je geld uit aan gitaar!
Hij speelt daar als ik me niet vergis op een Farmer Steelstring volgens met Martin (& Co) specificaties. En als je meer van hem wil weten: www.cormutsers.nl!
Wat voor Electrische gitaar heb je? of nog een beginners setje (dan wil ik het nog wel weten hoor
Als je trouwens nog wat meer dingen wil lezen over gitaar. Ik heb nog wel een leuk forum voor je:
www.gitaarnet.nl/forum. Hier kan je ongeveer alles vinden over de gitaar. Bovendien heb je een topic van rond de 380 pagina's "Mooie Dames" en dat is zeker een aanrader...
Naja, volgens die snarenboer waren ze eigenlijk voor akoestische gitaar bedoeld. Ze zijn met goudkleurig materiaal omwonden en klinken een stuk voller dan die snaren die ik eerst gebruikte.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:53 schreef t0nijn het volgende:
lol.
Ik heb een fender strat, een usa-tje. Maar stalen snaren specifiek voor een akoestische gitaar ?? erg apart! Maar als je die electra echt uit een fender strat (mex of usa) hebt, dan zou ik die er heel snel uitslopen
of laten slopen. Daar dan een body voor een leuk prijsje bij kopen. Dan die electra er weer in en ik denk dat je dan wat beter geluid uit je gitaar kan halen.
Offtopic: Maar goed Ik kom hier over een uurtje of 10 over terug. Wat is vakantie toch heerlijk!:P
Zo dan ?quote:
Er staat trouwens wel weer gelijk een foute gitaar in de OP!quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:56 schreef Jorikjet het volgende:
bier!
Ga jij eens even snel je mond met groene zeep uitspoelen!quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:21 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Er staat trouwens wel weer gelijk een foute gitaar in de OP!
Nee! (Opstandige puber ben ik, hč?)quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ga jij eens even snel je mond met groene zeep uitspoelen!
Elke gitarist zou zijn/haar weg moeten vinden naar Olga Search, the Google voor gitaristenquote:
Wat ik er van ken vind ik wel ok. Die zanger is een echte gitaren freak trouwens, ik heb ooit een interview met 'm gelezen in een of ander Engels gitarentijdschrift.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:02 schreef Jorikjet het volgende:
woei, wie kent er hier dinosaur jr? best vette muziek. grunge achtig.
Out There vind ik zo'n mooi lied! Heb net de cd tim van die 'andere grote jaren 80 gitaarband' the replacements thuis! is ook mooi! maar niet echt iets voor de gitarist in jullie denk ik, dinosaur jr is dat wel.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:02 schreef Jorikjet het volgende:
woei, wie kent er hier dinosaur jr? best vette muziek. grunge achtig.
Ja idd, ik was gister bij de feedback in utrecht en even op een fender jazzbas gespeeldquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:23 schreef googoodoll het volgende:
[..]
ben ook altijd fan geweest van dat jaren 80 bass geluid. dat zal wel stammen uit de jaren 70 punk of zo. zo heerlijk dof, alsof die snaren er al 10 jaar op zitten.
of vinden jullie dat niet?![]()
musicstore in köln heeft er veel van!quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:29 schreef Sauve_moi het volgende:
Heeft iemand van jullie ooit gehoort van Fame?
Ik heb er laatst een nieuwe bas van gekocht en
het zijn erg goede instrumenten. Ze worden handgebouwdt
in Europa en zijn ondermerk van Mayonnes.
Als je er ooit een ziet staan dan raadt ik aan om hem
te proberen, het zal je zeker niet tegenvallen.
er zijn zoveel onbekende merken die veel beter zijn dan de wat bekendere merken!!quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:29 schreef Sauve_moi het volgende:
Heeft iemand van jullie ooit gehoort van Fame?
Ik heb er laatst een nieuwe bas van gekocht en
het zijn erg goede instrumenten. Ze worden handgebouwdt
in Europa en zijn ondermerk van Mayonnes.
Als je er ooit een ziet staan dan raadt ik aan om hem
te proberen, het zal je zeker niet tegenvallen.
http://guitargeek.com/rigview/223/quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:15 schreef Jorikjet het volgende:
nee ga hem morgen ophalenis ongeveer 2 uur rijden met de trein, maar neem iemand mee die me gezelschap mag houden. die zanger speelt op een jazzmaster, zijn enorm coole gitaren, met een mooi geluid
ik heb liever ditquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:54 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
http://guitargeek.com/rigview/223/
quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja idd, ik was gister bij de feedback in utrecht en even op een fender jazzbas gespeeldnou speelde echt super !!! als ik bassist zou zijn dan wist ik het wel
http://guitargeek.com/rigview/608/quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik heb liever dit
http://guitargeek.com/rigview/598/
edit:
ook mooi
http://guitargeek.com/rigview/308/![]()
vanwege de liedjes of vanwege de switch in het geluid?quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:12 schreef Jorikjet het volgende:
ik dacht dat de tuner altijd als eerst moest vanwege het meest heldere geluid?
het nieuwe strokes album vind ik trouwens erg slecht vergeleken met hun vorige 2 albums
Nouja ligt eraan, hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Idd, 10 euro voor 20 minuten is ook eigenlijk wat je betaalt als je geen subsidie van de muziekschool krijgt.
12 euro voor een uur is iig echt heel goedkoop, kan niet geloven dat dat "wit" is!
Ja weet ikquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:36 schreef t0nijn het volgende:
[..]
Ik heb via een mede gitarist een RP100 (vorig model gok ik) gehoord. Dit is de iets grotere versie, maar volgens mij goed vergelijkbaar.
Om maar meteen kort door de bocht te gaan: Ik ben er niet kapot van.
Voor een beginner is dit wel leuk, een beetje thuis aanklooien.
Zodra je in een bandje gaat spelen adviseer ik je toch om wat beter spul te halen (Boss levert bijvoorbeeld best goed spul voor een niet al te hoge prijs).
Alsof je dan 2x sneller leertquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:35 schreef DuranK het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel les van de beste gitarist van Nederland heJe zelf wel goed inlezen
![]()
Omdat iemand met zo'n muzikale opleiding nooit voor 12 euro per uur rond kan komenquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:08 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nouja ligt eraan, hoe bedoel je dat?
Ben ik te min?quote:
Ik kan zeggen dat ik mensen ken die een jaar les hebben en ik dan 3 kwart jaar, en ik lig licht jaren vooruit. Goeie leraar kan veel schelen. Natuurlijk ook hoe vaak je oefent, soms heb ik et gevoel dat ik wel achterlijk veel speelquote:
Ik kan je Fleetwood Mac - Need your love so bad aanraden, mijn eerste solo van Corquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:25 schreef Tobbes het volgende:
Ik wil wat solo's leren spelen, om zo ook in deze discipline van t gitaarspelen n beetje thuis te raken
Iemand tips voor niet te maklkelijke, maar wel te spelen solo's. Ik heb de solo van I will keep my head down - Kane vrij snel onder de knie gekregen, dat niveau zoek ik.
Ben ik met je eens jack. Een goede leraar is vaak wel een duurdere investering, maar als je een goede basis wil leggen raad ik je aan een goede leraar te zoeken (die eventueel wat meer kost), in plaats van zo'n waardeloze leraar. Uiteindelijk scheelt het bijna niks in relatie met wat je leert.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:34 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik kan zeggen dat ik mensen ken die een jaar les hebben en ik dan 3 kwart jaar, en ik lig licht jaren vooruit. Goeie leraar kan veel schelen. Natuurlijk ook hoe vaak je oefent, soms heb ik et gevoel dat ik wel achterlijk veel speel![]()
lekkere uhm...wa istquote:
Jaah daar kwam ik net ook achter, maar bedankt voor de opheldering. Ik moest even denken, maar toen schoottie me ineens weer te binnenquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:09 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dat is nou armand!
de enige echte hippie van NL
nee die zaten in het bos afgelopen week!quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:09 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dat is nou armand!
de enige echte hippie van NL
Nee, dat waren steuntrekkende wereldverbeteraars.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:42 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nee die zaten in het bos afgelopen week!
Mijn oma woont daar vlak bij en soms als ik er was, kwam zo'n AWAC-vliegtuig langs. En laagquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, dat waren steuntrekkende wereldverbeteraars.
Das klote manquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
ahhh pokke, nu heeft die gast bij zijn andere gitaar een nekbreuk, en wilt hij even kijken hoe hij dat gaat oplossen, dus van de london city die nek op zijn gitaar zetten ofzo, dus misschien (nog) geen telecaster voor deze jongen.
Hmm, vaag verhaal... Ik zou het niet doen, zo'n Frankenstein-gitaar...quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
ahhh pokke, nu heeft die gast bij zijn andere gitaar een nekbreuk, en wilt hij even kijken hoe hij dat gaat oplossen, dus van de london city die nek op zijn gitaar zetten ofzo, dus misschien (nog) geen telecaster voor deze jongen.
Fuck! Maar, je zou er vast meer voor betalen dan de prijs van een losse nek? Oftewel, die jongen kan beter een nieuwe nek kopen én die tele aan jou verkopen!quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
Anders issie hier nieuw nog geen 240 euroquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:20 schreef Jorikjet het volgende:
ja lijkt me ook, hij belt me morgen terug, en anders ga ik achter die link van svyagator aan (dank u), en anders koop ik die gitaar bij de lokale gitaar boer !
maar die kleur is niet mooiquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Anders issie hier nieuw nog geen 240 euro![]()
ja een keer, maar dat al een tijdje heel langzaam laten merken, en toen met goed overleg de knoop door gehakt. is moeilijk, maar je moet dan eventjes band en prive gescheiden houden, zodat je nog wel vrienden kunt blijvenquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:28 schreef guitarist.nl het volgende:
heey jongens hebben jullie ooit een bandlid uit de band moeten zetten ?
Wat is de reden? Te slecht? Ik heb het nooit gedaan maar het lijkt me niet het leukste wat je kunt doen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:28 schreef guitarist.nl het volgende:
heey jongens hebben jullie ooit een bandlid uit de band moeten zetten ?
Volgens mij hebben ze ze wel in alle kleuren hoor (3 in totaal)quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:32 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
maar die kleur is niet mooi![]()
die creme met zwarte slagplaat wel![]()
niet echt te slecht, maar verkeerde invloeden op de muziek. was een grunge type terwijl wij strokes muziek (eerste twee albumsquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:42 schreef DuranK het volgende:
[..]
Wat is de reden? Te slecht? Ik heb het nooit gedaan maar het lijkt me niet het leukste wat je kunt doen.
maar die kleur die ik wil maken ze niet meer helaas.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze ze wel in alle kleuren hoor (3 in totaal)
Mijn leraar is godzijdank niet waardeloos.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:38 schreef t0nijn het volgende:
[..]
Ben ik met je eens jack. Een goede leraar is vaak wel een duurdere investering, maar als je een goede basis wil leggen raad ik je aan een goede leraar te zoeken (die eventueel wat meer kost), in plaats van zo'n waardeloze leraar. Uiteindelijk scheelt het bijna niks in relatie met wat je leert.
Lijkt me erg grappig om eens te maken in een vakantie. Ben totaal niet technisch aangelegd, maar ik doe wel N&T, dus het zou moeten lukkenquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:19 schreef Jorikjet het volgende:
leuke site voor zelfbouw pedaaltjes:
http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=101&Itemid=131
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |