Dan is dat jammer voor Babel maar de beste staan gewoon in de basis, zo is voetbal nu eenmaal. En het is precies zoals Blind of van Geel zei: "Als je bij Ajax zit betekend dat nog lang niet dat alles van zelf gaat".quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Voor hoe lange tijd wil je Babel dan verhuren? Huntelaar en Rosenberg spelen nog wel een tijdje voor Ajax, en Charisteas wil niet weg. Dan komt Babel de komende seizoenen zowiezo niet voor in de basis 11. En al helemaal niet als er weer 4-3-3 word gespeelt.
1 |
Beter dan Boukhari.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:46 schreef Suijk het volgende:
Heb de wedstrijd gister niet gezien, hoe deed Sarpong het?
Kan deze er niet standaard bij de openingspost erin?quote:
Niet veel ballen gehad.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:46 schreef Suijk het volgende:
Heb de wedstrijd gister niet gezien, hoe deed Sarpong het?
Dat lukt mij ook nog wel, heb ik soms het idee.quote:
Ja da's eigenlijk ook de bedoeling. Maarjaquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:47 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kan deze er niet standaard bij de openingspost erin?
Jullie krijgen 'maar' 15%quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:48 schreef cultheld het volgende:
Volgens Riemer is Huntelaar voor 9 miljoen verkocht. Als dat klopt, dan dank ik Ajax voor de 3,6 miljoen die richting Eindhoven gaat.
Kunnen jullie je schulden weer een beetje gaan af betalen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:48 schreef cultheld het volgende:
Volgens Riemer is Huntelaar voor 9 miljoen verkocht. Als dat klopt, dan dank ik Ajax voor de 3,6 miljoen die richting Eindhoven gaat.
Riemer noemde dat bedrag op omroep Fryslan. Ik weet vrij zeker dat het PSV-deel 40 % betreft. Ook Dylan Dog is ervan overtuigd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Kunnen jullie je schulden weer een beetje gaan af betalen.
Overigens geloof ik die 9 miljoen niet en gaat er zeker niet zo'n groot percentage naar PSV.
Alle media noemen 15% als bedrag..quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Riemer noemde dat bedrag op omroep Fryslan. Ik weet vrij zeker dat het PSV-deel 40 % betreft. Ook Dylan Dog is ervan overtuigd.
40% zou dom zijn van Heerenveen......quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Riemer noemde dat bedrag op omroep Fryslan. Ik weet vrij zeker dat het PSV-deel 40 % betreft. Ook Dylan Dog is ervan overtuigd.
Alle media beweerden ooit ook dat Kalou naar PSV zou komen en dat Roque Santa Cruz naar NEC had kunnen gaan (dat blijkt nu dus Nieto te zijn)quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:55 schreef Jajong het volgende:
[..]
Alle media noemen 15% als bedrag..
En waarom heeft jouw bron het wel goed en alle media niet?quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alle media beweerden ooit ook dat Kalou naar PSV zou komen en dat Roque Santa Cruz naar NEC had kunnen gaan (dat blijkt nu dus Nieto te zijn).
Nee hoor. Zowel PSV als SCH gingen er niet vanuit dat hij ooit zo goed zou worden als hij nu is. SCH hoefde daardoor slechts een paar ton te betalen in ruil voor die 40 % deal. Sibon is gewoon "apart" gekocht voor 7 ton.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:55 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
40% zou dom zijn van Heerenveen......
Zit wat in, maar toch zou ik als club nooit hoger dan 10% tot 15%. Maar goedquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee hoor. Zowel PSV als SCH gingen er niet vanuit dat hij ooit zo goed zou worden als hij nu is. SCH hoefde daardoor slechts een paar ton te betalen in ruil voor die 40 % deal. Sibon is gewoon "apart" gekocht voor 7 ton.
Mijn bron is niet onbekend met Ajax en zit er zelden naast.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:57 schreef F1Bas het volgende:
[..]
En waarom heeft jouw bron het wel goed en alle media niet?
Net of ze bij Ajax precies weten hoeveel Heerenveen moet gaan afdragenquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Mijn bron is niet onbekend met Ajax en zit er zelden naast.
't is ook geen Ajaxman maar iemand die met alle clubs van doen heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:00 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Net of ze bij Ajax precies weten hoeveel Heerenveen moet gaan afdragen
quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:08 schreef devv05 het volgende:
Boeit me weinig hoeveel psv krijgt, dit is het Ajax topic en ik ben blij met de aankoop.
Ontopic svp
Kom op zeg.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind het weinig sportief van Ajax om halverwege het seizoen bij de directe concurrenten te gaan shoppen
Heeft ie wel hoor. Een Ajaxhart weliswaar, maar hij heeft wel een clubhart.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:35 schreef SCH het volgende:
Veel plezier met Huntelaar hoor.
Ik gun het hem niet dat hij over 2 maanden al door jullie weer verguisd wordt als ook hij niet blijkt te scoren. Zoals eerder Babel de held was en nu al weer wordt afgeschreven.
Ik vind het weinig sportief van Ajax om halverwege het seizoen bij de directe concurrenten te gaan shoppen maar vind het nog veel minder sportief van Huntelaar zelf. Blijkt wel dat hij niet echt een groot clubhart heeft dus ik kan er ook niet zo rouwig om zijn.
SCH wel hoor, PSV heeft het verkeerd ingeschat, bij Heerenveen zien ze dit soort dingen doorgaans vrij scherp.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee hoor. Zowel PSV als SCH gingen er niet vanuit dat hij ooit zo goed zou worden als hij nu is.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind het weinig sportief van Ajax om halverwege het seizoen bij de directe concurrenten te gaan shoppen
Dan had Heerenveen ook gewoon Nee kunnen zeggen hoor. Of 30 miljoen kunnen vragen. Maar ze zijn het er blijkbaar mee eens.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:37 schreef SCH het volgende:
[..]Is toch vrij slap?
Maar ach, het past wel bij ajax - dat onethische gedoe.
Wat een onzin zeg. De transferperiode is er gewoon in de winterstop, waarom zou je er dan geen gebruik van maken als je het wil.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:37 schreef SCH het volgende:
[..]Is toch vrij slap?
Maar ach, het past wel bij ajax - dat onethische gedoe.
Ja, dat vind ik ook vrij slap. Had ik niet verwacht. Maar de grootste schuld ligt natuurlijk bij Huntelaar zelf. Een beetje prof doet zoiets niet - het is dat Heerenveen zulk sportief publiek heeft. IN Amsterdam zou zijn veiligheid in het geding zijn geweest.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:38 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dan had Heerenveen ook gewoon Nee kunnen zeggen hoor. Of 30 miljoen kunnen vragen. Maar ze zijn het er blijkbaar mee eens.
Zlatan wordt anders niet bedreigd hoor. Wordt nog als een held gezien.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook vrij slap. Had ik niet verwacht. Maar de grootste schuld ligt natuurlijk bij Huntelaar zelf. Een beetje prof doet zoiets niet - het is dat Heerenveen zulk sportief publiek heeft. IN Amsterdam zou zijn veiligheid in het geding zijn geweest.
Blijkbaar heb je weinig op met fatsoensnormen en omgangsvormen. Ik neem het Ajax nog het minst kwalijk hoor, maar een beetje sneu gedrag is het wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:39 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. De transferperiode is er gewoon in de winterstop, waarom zou je er dan geen gebruik van maken als je het wil.
En onethisch, dat is wel erg dramatisch zeg.
Ook als hij naar Feyenoord was gegaan?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:40 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zlatan wordt anders niet bedreigd hoor. Wordt nog als een held gezien.
Goeie vergelijking kerel.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook als hij naar Feyenoord was gegaan?
Van Ajax naar Feyenoord was een stapje terug. Van Heerenveen naar Ajax is natuurlijk een stap vooruit. Dat we op dit moment beiden strijden om de 4e plaats is maar tijdelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook als hij naar Feyenoord was gegaan?
Haha, je gaat toch niet menen dat je werkelijk vindt dat Heerenveen een directe concurent van Ajax is hé?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh god, krijgen we dat weerJongejonge, jullie zijn echt arrogant he
![]()
Klopt, heb een offday. Dus ik stop maar, even trainen en daarna het weekend aanvangen!quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:39 schreef Suijk het volgende:
Ik heb je ooit boeiendere posts zien maken, M0NTANA.
Ik heb je anders ook nog nooit stampij zien maken over transfers die Heerenveen in de winterperiode deed.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je weinig op met fatsoensnormen en omgangsvormen. Ik neem het Ajax nog het minst kwalijk hoor, maar een beetje sneu gedrag is het wel natuurlijk.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:43 schreef Suijk het volgende:
[..]
Van Ajax naar Feyenoord was een stapje terug. Van Heerenveen naar Ajax is natuurlijk een stap vooruit. Dat we op dit moment beiden strijden om de 4e plaats is maar tijdelijk natuurlijk.
Maar dit zag je natuurlijk zelf ook wel.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:45 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha, je gaat toch niet menen dat je werkelijk vindt dat Heerenveen een directe concurent van Ajax is hé?
Die kwamen uit Lapland, dat zijn geen directe concurrenten van Heerenveen natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik heb je anders ook nog nooit stampij zien maken over transfers die Heerenveen in de winterperiode deed.
Noem eens een vergelijkbare transfer?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik heb je anders ook nog nooit stampij zien maken over transfers die Heerenveen in de winterperiode deed.
Waarom zou Huntelaar niet slagen bij Ajax? Aan de ene kant vind ik het leuk voor hem, maar aan de andere kant ben ik best jaloers op deze transfer. Vooral omdat hij gewoon de ideale spits is voor deze concurrent van PSV.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]Waar heb je het over. Ajax zit in een structurele crisis. Maar van mij mag hij best naar Ajax hoor en binnen 2 maanden weer uitgekosts worden. Maar niet in de winterstop.
Jammer dat jij ook al zo arrgogant en flamerig reageert. Blijkbaar kan er in het ajax-topic nooit eens op niveau gesproken worden.
Maar aanbid hem maar, ik hoor jullie wel over 3 maanden als hij niet zo veel scoort![]()
Kijk, dat Ajax in een crisis zat/zit ( als we nu van Groningen en Heerenveen x2 winnen, zijn we al een heel stuk overeind gekrabbeld ) weet iedereen wel, slechtste seizoen sinds '64. Maar dat betekent natuurlijk niet dat jou club een concurent is.quote:
quote:
Doet dat er toe dan? Het gaat toch om het clubhart? Of is er dan opeens sprake van een positieverbeteringquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Noem eens een vergelijkbare transfer?
In een structurele crisis? Hij is bij Ajax zeker om de 2 jaar verzekerd van Champion's League voetbal, van kampioenschappen, van bekersucces. Ik flame niet, maar vind het eerlijk gezegd wel lachwekkend dat je dit met droge ogen wilt beweren.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]Waar heb je het over. Ajax zit in een structurele crisis. Maar van mij mag hij best naar Ajax hoor en binnen 2 maanden weer uitgekosts worden. Maar niet in de winterstop.
Jammer dat jij ook al zo arrgogant en flamerig reageert. Blijkbaar kan er in het ajax-topic nooit eens op niveau gesproken worden.
Maar aanbid hem maar, ik hoor jullie wel over 3 maanden als hij niet zo veel scoort![]()
1 jaar slecht is een structuele crisis??quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:46 schreef SCH het volgende:
Waarom moet hij vergelijkbaar zijn? En wat is vergelijkbaar? Gaat het nu niet eens meer op het principe?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Noem eens een vergelijkbare transfer?
Nee, ik erger me echt aan zoveel domheid en arrogantie. Zeker van jou. Dat eeuwige geteer op het verleden is zo doorzichtig.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:49 schreef Suijk het volgende:
[..]
In een structurele crisis? Hij is bij Ajax zeker om de 2 jaar verzekerd van Champion's League voetbal, van kampioenschappen, van bekersucces. Ik flame niet, maar vind het eerlijk gezegd wel lachwekkend dat je dit met droge ogen wilt beweren.
Al weet ik bijna zeker dat je nu schaterlachend voor je pc zit, om alle happers.
Ach ik kan best begrijpen dat je het niet netjes vind, maar dit hoort nu eenmaal bij het voetbal.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]Ik vind het niveau hier erg infantiel. Van de week in een ander topic waren een stuk of 6 ajacieden het met mij eens dat deze transfer in de winterstop niet zo netjes is. In dit topic komen blijkbaar de wat puberalere supporters.
Dat ben ik wel met je eens hoor, ik had het ook liever na het seizoen gehad. Gewoon omdat Heerenveen in een goed seizoen zit en ik het ze ook wel gun om wat meer succes te hebben in Europa. Dat is met KJH waarschijnlijker dan zonder.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]Ik vind het niveau hier erg infantiel. Van de week in een ander topic waren een stuk of 6 ajacieden het met mij eens dat deze transfer in de winterstop niet zo netjes is. In dit topic komen blijkbaar de wat puberalere supporters.
Lees anders even. Of vraag het aan Vaduz of Tong80.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Waarom moet hij vergelijkbaar zijn? En wat is vergelijkbaar? Gaat het nu niet eens meer op het principe?
HF met Tajvalätonylihienenkov SCH !quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik erger me echt aan zoveel domheid en arrogantie. Zeker van jou. Dat eeuwige geteer op het verleden is zo doorzichtig.
Maar masturbeer vooral lekker verder
Nou kijk, dan zijn we het toch eens?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor, ik had het ook liever na het seizoen gehad. Gewoon omdat Heerenveen in een goed seizoen zit en ik het ze ook wel gun om wat meer succes te hebben in Europa. Dat is met KJH waarschijnlijker dan zonder.
Dat vind ik zo'n dooddoener. Niks hoort nou eenmaal ergens zomaar bij.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ach ik kan best begrijpen dat je het niet netjes vind, maar dit hoort nu eenmaal bij het voetbal.
Nilsson en Hanssen kwamen afgelopen winter.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees anders even. Of vraag het aan Vaduz of Tong80.
Als je hem toch niet nodig hebt, maakt het ook niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou kijk, dan zijn we het toch eens?
Ik maak me trouwens geen zorgen over Heerenveen zonder KJH hoor, ik ben nooit een groot fan van hem geweest, vindt hem geen stabiele speler, zeker mentaal niet en niet het soort speler dat bij Heerenveen hoort. Het gaat mij puur om de kwestie van de winterstop. Maar maak je geen zorgen, wij redden het wel. Waarschijnlijk gaat Ajax in mei een bod op Tarvajarvi doen omdat die bij Heerenveen meer blijkt te scoren dan Huntelaar bij Ajax.![]()
Inderdaad, wat zeur je nou SCHquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:54 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je hem toch niet nodig hebt, maakt het ook niet uit natuurlijk.
Natuurlijk wel, anders was die transfer periode halverwege het seizoen er niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n dooddoener. Niks hoort nou eenmaal ergens zomaar bij.
Da's ook wel weer zo dan. Moet ik hem nog voor je in pakken?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:54 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je hem toch niet nodig hebt, maakt het ook niet uit natuurlijk.
Hij is vanmiddag medisch gekeurd geloof ik.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:55 schreef Roeni3 het volgende:
Weten we zeker dat het rond is? VI.nl houdt nog een slag om de arm: 'bijna akkoord'.
AJAX
En kam zijn haartjes even. Scheren hoeft nog niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's ook wel weer zo dan. Moet ik hem nog voor je in pakken?
Maar niet in de winterstop van hun eigen competitie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:54 schreef zjroentje het volgende:
Nilsson en Hanssen kwamen afgelopen winter.
Beugeltje?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:57 schreef Suijk het volgende:
[..]
En kam zijn haartjes even. Scheren hoeft nog niet.
Niet speculeren over onmogelijke transfers. Heb je niks aan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar niet in de winterstop van hun eigen competitie.
Bovendien: als Heerenveen dat ook zou doen, is dat toch ook niet goed.
Wat zou je er van vinden als Sneijder nu naar PSV gaat? Of Stekelenburg?
Het is nog steeds officieus.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:55 schreef Roeni3 het volgende:
Weten we zeker dat het rond is? VI.nl houdt nog een slag om de arm: 'bijna akkoord'.
Huntelaar wilde zelf graag naar Ajax. Sneijder zou nooit van zijn leven naar PSV willen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:57 schreef SCH het volgende:
Als, als, als ...quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:57 schreef SCH het volgende:
Mwah, dat moet ik nog zien. Maar het gaat om het principe. Zou je het een probleem vinden?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:59 schreef JaWi het volgende:
[..]
Huntelaar wilde zelf graag naar Ajax. Sneijder zou nooit van zijn leven naar PSV willen.
Geen antwoord dus. Zegt voldoende. Je durft je niet uit te spreken over het principe, ik vermoed dat je het net als Tong80 en Vaduz en Suijk eigenlijk ook niet zo heel erg netjes vindt.quote:
achja je moet het maar zo zien, het stadion is over een aantal jaar in eigen bezitquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Kunnen jullie je schulden weer een beetje gaan af betalen.
Overigens geloof ik die 9 miljoen niet en gaat er zeker niet zo'n groot percentage naar PSV.
Ja.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Mwah, dat moet ik nog zien. Maar het gaat om het principe. Zou je het een probleem vinden?
Ja, want PSV is toch een rivaal van Ajax en Heerenveen niet. Wel concurent op het moment (laten we eerlijk zijnquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Mwah, dat moet ik nog zien. Maar het gaat om het principe. Zou je het een probleem vinden?
Zit je nou echt reacties uit te lokken of snap je er gewoon echt geen kloot van?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb met het principe geen enkel probleem. Het is nu eenmaal zo.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen antwoord dus. Zegt voldoende. Je durft je niet uit te spreken over het principe, ik vermoed dat je het net als Tong80 en Vaduz en Suijk eigenlijk ook niet zo heel erg netjes vindt.
Aan de ene kant kan het je niets schelen, aan de andere kant druipt de jaloezie er vanaf. Wie is hier nou kinderachtig. Heerenveen een directe concurrent van Ajax noemen is alleen maar lachwekkend, hoop voor je dat dat sarcastisch bedoelt was.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat Ajax in mei een bod op Tarvajarvi doen omdat die bij Heerenveen meer blijkt te scoren dan Huntelaar bij Ajax.![]()
Die hele vergelijking die je trekt tussen Heerenveen - Ajax en Ajax-PSV-Feyenoord is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Heerenveen is een mooie club, een structurele subtopper die regelmatig Europees voetbal haalt in de UEFA cup. Ajax is een landskampioenschaps-kandidaat die altijd Europees speelt en regematig dat op het hoogste podium doet. Het stadion is 3 keer zo groot, de faciliteiten zijn beter. Kortom, het is een grote stap vooruit.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:57 schreef SCH het volgende:
Dan waren er meer clubs die aan em zouden gaan trekken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:16 schreef Radegast het volgende:
Ik vind eigenlijk net als SCH dat deze transfer best tot de zomer had kunnen wachten, dan had ie misschien ook nog minder hoeven kosten...
Hij heeft overduidelijk een voorkeur voor Ajax, dan kan je best effe wachten en je werk bij Heerenveen netjes afmaken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:17 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dan waren er meer clubs die aan em zouden gaan trekken.
Die waren er nu ook al hoor.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:17 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dan waren er meer clubs die aan em zouden gaan trekken.
Die waren niet concreet, en degenen die concreet waren hadden geen geld.quote:
Dat vind ik ook. Vooral ook omdat we nu met 5 spitsen zitten.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:16 schreef Radegast het volgende:
Ik vind eigenlijk net als SCH dat deze transfer best tot de zomer had kunnen wachten, dan had ie misschien ook nog minder hoeven kosten...
0 in de CL. Stuk of 7 á 8 in de competitie en beker.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:21 schreef cultheld het volgende:
Hoeveel goals denken jullie dat Huntelaar dit seizoen nog gaat maken voor Ajax? Ik gok zelf op 9.
Jawel hoor maar hij wilde naar Ajax - had hij in juni ook nog wel gewild.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:18 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die waren niet concreet, en degenen die concreet waren hadden geen geld.
3quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:21 schreef cultheld het volgende:
Hoeveel goals denken jullie dat Huntelaar dit seizoen nog gaat maken voor Ajax? Ik gok zelf op 9.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:19 schreef zjroentje het volgende:
Maar dat heeft dus niks te maken met het eventueel onethisch zijn van een transfer in de winterstop.
dat dacht Charisteas ookquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:21 schreef cultheld het volgende:
Flauw. Prima voetballer, Nourdin.quote:
Niet voor Ajax.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Flauw. Prima voetballer, Nourdin.
9 miljoen heeft hij zelfs gekostquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Flauw. Prima voetballer, Nourdin.
En Klaas, 8 miljoen...
Ik heb er een hard hoofd in, hopelijk valt het straks mee.
Je mag hem hebben.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:43 schreef SCH het volgende:
Ik zou Boukhari graag bij Heerenveen hebben, geweldige voetballer. Imo beter dan KJH.
Als ze weer 4-3-3 gaan spelen: 1quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:21 schreef cultheld het volgende:
Ook voor Ajax. Zeker in 4-4-2 zeer bruikbaar.quote:
Jij wordt met de reactie ongeloofwaardiger.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook voor Ajax. Zeker in 4-4-2 zeer bruikbaar.
Jij valt gewoon op mocros, dat is iets heel anders.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:43 schreef SCH het volgende:
Ik zou Boukhari graag bij Heerenveen hebben, geweldige voetballer. Imo beter dan KJH.
Als Ajax 4-4-2 blijft spelen weet ik zo al iemand uit de selectie die als linkermiddenvelder beter zal presteren dan Nourdin. Binnenkort zelfs twee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Overigens lijkt ook Nigel de Jong door Bert van Marwijk binnengehaald te worden.
Nee man, die jatten je voorhuidquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:47 schreef JaWi het volgende:
[..]
Jij valt gewoon op mocros, dat is iets heel anders.
Waarom? Boukhari is gewoon een goede voetballer. Maar het is blijkbaar populair om bepaalde spelers van Ajax altijd af te zeiken. Boukhari, Charisteas... Lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:47 schreef Nashje het volgende:
[..]
Jij wordt met de reactie ongeloofwaardiger.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die hebben hadden tenminste wel een sfeervol stadion![]()
Valt mij ook op, heb ik nooit begrepen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waarom? Boukhari is gewoon een goede voetballer. Maar het is blijkbaar populair om bepaalde spelers van Ajax altijd af te zeiken. Boukhari, Charisteas... Lekker makkelijk.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Overigens moet Babel ook maar gewoon weg, want die speelt dan nooit meer. Kan hij beter ook naar Dortmund.
Ja, maar als Blind het niet aan durft... Is voor Babel zelf beter. Als Ajax hem niet waardeert, dan kan hij beter ergens anders spelen. Doet Ajax wel vaker, spelers niet zo waarderen....quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
![]()
Zeer schokkend dit.....
Babel het super talent dat 10x beter was en werd dan Kalou volgens de helft van alle Ajax supporters op dit forum![]()
![]()
Als hij na een duel of 6 nog geen goal gemaakt heeft, is het niet ondenkbeeldig.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Valt mij ook op, heb ik nooit begrepen.
Wie weet staat Klaas Jan dat lot ook te wachten?
Bekijk voor de gein eens de foto's van het bouwen van de euroborg, het straalt gewoon sfeer uit zonder dat er supporters in zitten. Bij jullie straalt het stadion al geen sfeer uit, en de supporters al helemaal nietquote:
KJH moet wel presteren ja. Maar dat geldt voor iedere speler. Er wordt erg (soms te) veel van ze verwacht. En dat afzeiken gebeurt dan al snel, erg jammer.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de komst van Huntelaar.... Rosenberg begon net lekker op dreef te komen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, maar als Blind het niet aan durft... Is voor Babel zelf beter. Als Ajax hem niet waardeert, dan kan hij beter ergens anders spelen. Doet Ajax wel vaker, spelers niet zo waarderen....
Dat denk ik niet, namelijk omdat van Charisteas iedereen van te voren al riep dat het niet de speler voor ajax zou zijn terwijl dat bij KJH helemaal niet (of iig veel minder) is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij in de Arena dan, dat je dit allemaal al weet? Kappen maar weer he.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Bekijk voor de gein eens de foto's van het bouwen van de euroborg, het straalt gewoon sfeer uit zonder dat er supporters in zitten. Bij jullie straalt het stadion al geen sfeer uit, en de supporters al helemaal niet![]()
Foei Suijkie, hij heeft wel een beetje gelijk hoor al is het een afgekloven discussie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij in de Arena dan, dat je dit allemaal al weet? Kappen maar weer he.
Wel te verstaan 3 keer, ben er niet meer van plan te komen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij in de Arena dan, dat je dit allemaal al weet? Kappen maar weer he.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die hebben hadden tenminste wel een sfeervol stadion![]()
Is AGOVV zo rijk tegen die tijd?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:59 schreef cultheld het volgende:
De mensen die nu lachen om die 9 miljoen hebben het dus echt niet begrepen. Als KJH over 2 of 3 jaar wordt verkocht, vertrekt hij echt wel voor meer dan 9 miljoen uit de Arena.
Wie zegt dat hij bij Ajax gaat slagen? Ze zullen dan eerst eens 2 fatsoenlijke buitenspelers aan moeten trekken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:59 schreef cultheld het volgende:
De mensen die nu lachen om die 9 miljoen hebben het dus echt niet begrepen. Als KJH over 2 of 3 jaar wordt verkocht, vertrekt hij echt wel voor meer dan 9 miljoen uit de Arena. Daarnaast is hij vooral om sportieve redenen gehaald en niet direct om winstgevende.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:00 schreef MaxPower het volgende:
Die krijgen tenminste wel weer een sfeervol stadion
Wat vind je zo goed aan hem dan? Ik vind hem slordig bij balverlies, zijn handelingssnelheid te laag, en hij wordt overmoedig als er een keer iets goed gaat.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, hij is een leuke hype maar functioneert bij Heerenveen vooral goed door Yildirim en Pranjic. Heeft ook een grote dip gehad en wie weet krijgt hij die in de Arena wel weer.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:02 schreef methodmich het volgende:
Precies en ook van Klaas Jan zelf is nog niet echt in te schatten dat hij goed genoeg is om bij Ajax te slagen.
Lekker boeiend dat stadion van jullie.quote:
Ik vind Nourdin een echte Ajax-speler. Technisch zeer begaafd. Heeft een goed inzicht, goede pass. Okee, hij is net wat te langzaam misschien, maar dan nog. Ideale verbindingsspeler. En hij werkt altijd hard.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:04 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat vind je zo goed aan hem dan? Ik vind hem slordig bij balverlies, zijn handelingssnelheid te laag, en hij wordt overmoedig als er een keer iets goed gaat.
Technisch is ie wel goed, maar meer een zaalvoetballer als je het mij vraagt.
In een 4-4-2 zie ik liever Sneijder of Emanuelson als linkermiddenvelder. In een 4-3-3 komt ie als je het mij vraagt al helemaal niet in aanmerking op het middenveld en als linkerspits mist hij snelheid.
Misschien wel, misschien niet. Hij heeft toch ook regelmatig laten zien gewoon goed te kunnen voetballen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, hij is een leuke hype maar functioneert bij Heerenveen vooral goed door Yildirim en Pranjic. Heeft ook een grote dip gehad en wie weet krijgt hij die in de Arena wel weer.![]()
Maar heeft te weinig rendementquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik vind Nourdin een echte Ajax-speler. Technisch zeer begaafd. Heeft een goed inzicht, goede pass. Okee, hij is net wat te langzaam misschien, maar dan nog. Ideale verbindingsspeler. En hij werkt altijd hard.
Ja hè, komt omdat ie zo mooi is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat stadion van jullie.
Dat valt naar zijn speelminuten gemeten heel erg mee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar heeft te weinig rendement
Huntelaar heeft zich alleen maar bewezen in de HCE, internationaal nog niet. Gewoon een grote, dure gok. Heeft niets met Pienaar te maken, meer met het feit dat je dus nu vijf spitsen hebt, waarvan drie niet aantoonbaar minder en misschien wel beter zijn dan Huntelaar.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:14 schreef MrDoegewoon het volgende:
Dirk Kuijt ga is spelen in het Feyenoord topic
En nou durft Ajax eindelijk is een dure speler aan te kopen die zich al bewezen heeft en vind MM het nog niet goed alleen omdat z'n favo speler Pienaar weg mag en zogenaamd geen kans heeft gehad bij Ajax
Wat zit jij nou weer te bazelen?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:14 schreef MrDoegewoon het volgende:
En nou durft Ajax eindelijk is een dure speler aan te kopen die zich al bewezen heeft en vind MM het nog niet goed alleen omdat z'n favo speler Pienaar weg mag en zogenaamd geen kans heeft gehad bij Ajax
Hij heeft toch aardig wat laten zien bij Heerenveen, ook in Europa overigens!quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:18 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat zit jij nou weer te bazelen?
Heeft KJH zich al bewezen? Dat ie bij Heerenveen zo goed is, geeft toch geen enkele garantie dat ie bij Ajax gaat slagen? En wat heeft Pienaar er in godsnaam mee te maken?
Rosenberg en Charisteas zijn niet minder, maar van beiden kun je zeggen dat het geen spitsen zijn die de trekker direct overhalen. Beiden hebben ze hun looplijnen nodig met een diepe bal achter de verdediging. Dus dan is 't handig als je er eentje hebt die dat wel doet. Charisteas en Rosenberg zie ik als hetzelfde type spits, hoewel Charisteas misschien meer kopsterk is (overigens alleen tegen H'veen vorig jaar wat van gemerkt).quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Huntelaar heeft zich alleen maar bewezen in de HCE, internationaal nog niet. Gewoon een grote, dure gok. Heeft niets met Pienaar te maken, meer met het feit dat je dus nu vijf spitsen hebt, waarvan drie niet aantoonbaar minder en misschien wel beter zijn dan Huntelaar.
Nou, dat is ietwat overdreven hoor.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
Huntelaar loopt al anderhalf seizoen goed te spelen in Heerenveen.
Daar kun je dan ook weer tegenin brengen dat ploegen tegen Ajax anders spelen dan tegen Heerenveen. En dat Babel nooit een serie wedstrijden vast op 9 heeft gestaan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik vind Huntelaar dus geen rare aankoop en zelfs beter dan Babel, Babel heeft twee leuke wedstrijden gespeeld in Ajax 1, Huntelaar loopt al anderhalf seizoen goed te spelen in Heerenveen.
Ik heb liever Babel dan Huntelaar vooralsnog. Is veel meer iemand die zelf een duel kan beslissen en niet afhankelijk is van de voorzetten van Rosales die nooit komen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik vind Huntelaar dus geen rare aankoop en zelfs beter dan Babel, Babel heeft twee leuke wedstrijden gespeeld in Ajax 1, Huntelaar loopt al anderhalf seizoen goed te spelen in Heerenveen.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hij heeft toch aardig wat laten zien bij Heerenveen, ook in Europa overigens!
Het is geen Ibrahimovic, maar hij schiet ze er gewoon in. Een spits die ze erin schiet is een goede spits. En het zijn ook niet allemaal intikkers a la Machlas, maar gewoon goeie goals van binnen de hele 16. Eigenlijk precies wat Ajax nodig heeft.quote:
Ik zeg dat ie bij Ajax gaat slagen. In de 16 een koning, een behoorlijke aanname en Ajax heeft in Rosales potentieel een goede vleugelspits. Die zie ik nog wel een comeback maken met Huntelaar in de spits. Bovendien schijnt Ajax serieus werk te willen maken van Jenner (goed voor omsingelvoetbal).quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij bij Ajax gaat slagen? Ze zullen dan eerst eens 2 fatsoenlijke buitenspelers aan moeten trekken.
Dat is waar maar ik reageerde op die anderhalf goed seizoen. Huntelaar heeft regelmatig een dip. Vorig seizoen bijhoorlijk langs zelfs en de eerste paar wedstrijden van dit seizoen ging het ook niet meteen crescendo. Bij Heerenveen sta je dan alleen niet direct zo ter discussie als bij Ajax.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef twi het volgende:
[..]
Het is geen Ibrahimovic, maar hij schiet ze er gewoon in. Een spits die ze erin schiet is een goede spits. En het zijn ook niet allemaal intikkers a la Machlas, maar gewoon goeie goals van binnen de hele 16. Eigenlijk precies wat Ajax nodig heeft.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
.... en Ajax heeft in Rosales potentieel een goede vleugelspits. ...
Tjah, dat is ook waar. Maar ik zie een grote toekomst voor Rosenberg en Huntelaar samen. Hoeft niet eens in een 4-4-3 systeem, want in de laatste 4-4-3 wedstrijden speelde Rosenberg ook steeds beter. Al zie ik in Rosenberg niet de echte afmaker, maar daar heb je Klaas Jan dan voor en kan Rosenberg gaan spelen als de man van de voorzet en ook hij zal dan z'n goals blijven mee pikken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:25 schreef twi het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook weer tegenin brengen dat ploegen tegen Ajax anders spelen dan tegen Heerenveen. En dat Babel nooit een serie wedstrijden vast op 9 heeft gestaan.
Hij heeft een redelijke trap, hij heeft snelheid, hij heeft een actie. Ik kom nooit bij trainingen van Ajax, maar er moet toch wel iemand lopen die Rosales tijdens die trainingen wat rushes laat geven langs de zijlijn om net voor de achterlijn de bal voor te geven?quote:
Dat een spits beter voetbalt door goede buitenspelers snap ik, maar waarom zou Rosales opbloeien door de komst van Huntelaar?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zeg dat ie bij Ajax gaat slagen. In de 16 een koning, een behoorlijke aanname en Ajax heeft in Rosales potentieel een goede vleugelspits. Die zie ik nog wel een comeback maken met Huntelaar in de spits.
Klopt, hij is dan ook niet goed gebruikt. Als ie bij het olympisch elftal van Argentinië wel wist te renderen en bij zijn oude club ook, dan zou hij nooit zo'n laag rendement mogen hebben bij Ajax. Ik vermoed dat hij er nog bovenop gaat komen.quote:
Ik snap het idd ook niet bij die gozer...quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:29 schreef twi het volgende:
[..]
Hij heeft een redelijke trap, hij heeft snelheid, hij heeft een actie. Ik kom nooit bij trainingen van Ajax, maar er moet toch wel iemand lopen die Rosales tijdens die trainingen wat rushes laat geven langs de zijlijn om net voor de achterlijn de bal voor te geven?
Man, dat deed Blind in zijn jeugdjaren als rechtsback zelfs beter dan Rosales.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:29 schreef twi het volgende:
[..]
Hij heeft een redelijke trap, hij heeft snelheid, hij heeft een actie. Ik kom nooit bij trainingen van Ajax, maar er moet toch wel iemand lopen die Rosales tijdens die trainingen wat rushes laat geven langs de zijlijn om net voor de achterlijn de bal voor te geven?
Euh dat slaat dus nergens op idiootquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef SCH het volgende:
MrDoegewoon staat gewoon symbool voor al die successupporters. Is de eerste om KJH straks af te branden, vrees ik.
Dat heeft te maken met vertrouwen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat een spits beter voetbalt door goede buitenspelers snap ik, maar waarom zou Rosales opbloeien door de komst van Huntelaar?
Ik vond Rosales zeer sterk beginnen, een verklaring heb ik voor die terugval niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Man, dat deed Blind in zijn jeugdjaren als rechtsback zelfs beter dan Rosales.
Rosenberg is wel een afmaker, maar niet in de kleine ruimte. Rosenberg is in elk geval zeer zeker geen technisch wonder of tactisch brein. Dus dan moet 'ie wel een afmaker zijn. Net als Charisteas trouwens. Als je die twee nou echt goed wilt bedienen, moet je Boukhari (jaja, ik zeg het echt) gewoon dicht erachter zetten. Ga je een soort 4-4-2 met ruit spelen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:29 schreef MrDoegewoon het volgende:
Tjah, dat is ook waar. Maar ik zie een grote toekomst voor Rosenberg en Huntelaar samen. Hoeft niet eens in een 4-4-3 systeem, want in de laatste 4-4-3 wedstrijden speelde Rosenberg ook steeds beter. Al zie ik in Rosenberg niet de echte afmaker, maar daar heb je Klaas Jan dan voor en kan Rosenberg gaan spelen als de man van de voorzet en ook hij zal dan z'n goals blijven mee pikken.
Dat zal snel verdwijnen bij hem nadat hij door heeft dat Huntelaar niet scoord omdat hij kut ballen geeft.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met vertrouwen.
Scouts hebben nou eenmaal meer kijk op voetballers dan de "leek". Er waren ook maar weinig mensen die de transfers van Castelen, Huntelaar (naar SCH) en De Zeeuw konden begrijpen. Geloof me, Ajax volgt Jenner nadrukkelijk. Vergeet ook niet dat hij nog maar een halfjarig contract heeft en dus geen moer kost.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:28 schreef methodmich het volgende:
Jenner, nou dat zou ik een nog vreemdere aankoop vinden. Die is nog niet eens onomstreden bij NAC Breda.
Ik bedoelde dus met afmaker in dit geval iemand die hem vanuit de 16 erin ramt, Rosenberg ramt ze er idd van afstand wel in. Maar ik zoals ik al zei in het vorige topic is Rosenberg een goede man voor een Litmanen rol, afgeven op de spits voor hem en z'n goals mee pikken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:33 schreef twi het volgende:
[..]
Rosenberg is wel een afmaker, maar niet in de kleine ruimte. Rosenberg is in elk geval zeer zeker geen technisch wonder of tactisch brein. Dus dan moet 'ie wel een afmaker zijn. Net als Charisteas trouwens. Als je die twee nou echt goed wilt bedienen, moet je Boukhari (jaja, ik zeg het echt) gewoon dicht erachter zetten. Ga je een soort 4-4-2 met ruit spelen.
Jij ziet toch ook wel dat Rosales best een aardige trap heeft. Regelmatig toch wel een leuk schot richting goal.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Man, dat deed Blind in zijn jeugdjaren als rechtsback zelfs beter dan Rosales.
In dat geval gewoon halen natuurlijk. Is 'ie niet goed voor de basis is 'ie goed voor de breedte.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scouts hebben nou eenmaal meer kijk op voetballers dan de "leek". Er waren ook maar weinig mensen die de transfers van Castelen, Huntelaar (naar SCH) en De Zeeuw konden begrijpen. Geloof me, Ajax volgt Jenner nadrukkelijk. Vergeet ook niet dat hij nog maar een halfjarig contract heeft en dus geen moer kost.
quote:
dat is ook een kwaliteitquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef twi het volgende:
[..]
En het zijn ook niet allemaal intikkers a la Machlas, maar gewoon goeie goals van binnen de hele 16.
Natuurlijk, maar niet de kwaliteit die bij Ajax past, blijkbaar. Alhoewel hij het niet heel verkeerd deed, natuurlijk.quote:
quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:20 schreef mikey99 het volgende:
weet iemand waar ik de wedstrijd van gister nog kan bekijken?
Precies, laat maar komen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scouts hebben nou eenmaal meer kijk op voetballers dan de "leek". Er waren ook maar weinig mensen die de transfers van Castelen, Huntelaar (naar SCH) en De Zeeuw konden begrijpen. Geloof me, Ajax volgt Jenner nadrukkelijk. Vergeet ook niet dat hij nog maar een halfjarig contract heeft en dus geen moer kost.
Omdat wij wel scoren en jullie niet?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die wil je niet zien
uuhm..die was eigenlijk slecht want hij kwam achter v.d.vaart.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:38 schreef twi het volgende:
(Mitea - Pass op v.d. V tegen Feyenoord)
quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:11 schreef Jasza het volgende:
Ryan babel voor een half jaar naar Heerenveen verhuurd, heb ik vernomen van de redacteur van voetballive.nl en die heeft het van betrouwbare bronnen binnen heerenveen.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:11 schreef Jasza het volgende:
Ryan babel voor een half jaar naar Heerenveen verhuurd, heb ik vernomen van de redacteur van voetballive.nl en die heeft het van betrouwbare bronnen binnen heerenveen.
Nee man, dit soort bullocks is toch heerlijkquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:22 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar wegga hier na deze blunder![]()
![]()
Achja SCH moet nog tegen Ajax dus dan mag Klaas er nog even 2 inschoppenquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:02 schreef frenzy2003 het volgende:
als ik zo het topic doorlees denk ik dat SCH het gewoon niet kan hebben dat we hun topschutter wegkapen terwijl we nu heerenveen hebben geloot en binnenkort nog tegen heerenveen moeten spelen
quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:10 schreef SCH het volgende:
Wij zullen Huntelaar in ieder geval niet toezingen op de manier waarop Ajax-supporters dat in dit geval zouden doen.
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Enge ziektes misschien niet, maar er zal vast wel wat geroepen worden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:10 schreef SCH het volgende:
Wij zullen Huntelaar in ieder geval niet toezingen op de manier waarop Ajax-supporters dat in dit geval zouden doen.
Leuk artikelquote:[Highlow.nl]Rosenberg verheugd met Huntelaar
Written by Jacques Happe
Friday, 23 December 2005
Sinds Ajax met het 4-4-2 systeem experimenteert, is de effectiviteit van de spitsen stukken hoger. Vooral Markus Rosenberg liet in die wedstrijden zien dat hij een talentvolle aanvaller is. Hij kan nu ook in het Ajax-systeem 4-3-3 goed uit de voeten, vindt hij zelf. Rosenberg is daarnaast verheugd met de komst van Klaas Jan Huntelaar naar Ajax.
Bijna zes maanden woont Markus Rosenberg nu in Nederland. Al in de eerste weken werd aan zijn schotkracht getwijfeld, want hij scoorde zo weinig. Om maar te zeggen, helemaal niet. In de eerste drie oefenwedstrijden bleef de teller op nul staan, maar hij maakte zich half juli absoluut geen zorgen. "Als spits wil ik doelpunten maken. Daar ben ik ook voor gehaald, maar het is nu allereerst zaak om de spelers te leren kennen en dat zij aan mij wennen. Dat kost tijd en daar moet je geduldig in zijn." De Zweed had vooral aanpassingsproblemen met het befaamde Ajax-systeem. Kwam hij uit een twee spitsen situatie, waarbij de aanvoer via middenvelders gaat. Nu moest hij opeens in het centrum ballen ontvangen van vleugelspitsen. Veel kaatsen ook en daar was hij niet op voorbereid. “Ik weet dat ik kan scoren, maar het is moeilijk omschakelen. Ik heb mijn hele leven met twee spitsen gespeeld en nu speel ik in een systeem met twee vleugels. Dat kost tijd, maar het went al.” Wat in zijn voordeel sprak was zijn leergierigheid. Hij wilde zelf ontdekken wat zijn mogelijkheden waren en stelde zijn ego niet op de voorgrond. “Ik weet dat ik het kan.”
Maar na twee maanden Ajax bleek Markus Rosenberg nog niet de goaltjesdief waar iedereen bij de Amsterdamse club op zat te wachten. Dus ruimde hij na een aantal wedstrijden het veld. Coach Danny Blind paste zijn elftal om meer doelpunten te krijgen, maar niets hielp; Ajax had een scorend probleem. Ook de andere spitsen, Angelos Charisteas, Yannis Anastasiou en Ryan Babel maakten niet het noodzakelijke verschil. Na een lange dip kreeg Rosenberg langzaam maar zeker zijn vorm en zelfvertrouwen terug. Eerst scoorde hij voor zijn geboorteland tijdens een interland en even later maakte hij tegen FC Twente het eerste Ajax-doelpunt in een hele lange tijd. “Het is erg fijn om weer eens te scoren. Ik heb vertrouwen in mezelf en in de club. Het voetballeven heeft nu eenmaal hoogte- en dieptepunten. Het heeft me twee maanden tegen gezeten, maar nu gaat het hopelijk weer beter. Je kunt zeggen dat ik terug ben!”
Maar tegen Sparta Praag begon hij weer op de bank. Blind begon weer met Anastasiou in de basis. De Griek is te statisch en beschikt over onvoldoende acceleratievermogen voor zulke Europese topwedstrijden. Hij wordt vaak ingezet als Ajax verwacht veel op de helft van de tegenstander te spelen. Tegen Sparta Praag pakte het niet zo goed uit, want pas heel laat in de wedstrijd werd er eindelijk gescoord. Zeker na zijn prima invalbeurt had Rosenberg eigenlijk in de basis moeten staan. “Natuurlijk zie ik hoe een wedstrijd verloopt. Misschien had ik meer gecreëerd, omdat ik beweeglijker ben,” vertelde hij toen. “Ik vond dat ik een goede invalbeurt had tegen Twente en hoopte dat ik in de basis mocht starten. Ik begrijp het niet, maar wat kan ik er aan doen? De trainer wilde met Yannis beginnen. Hij vertelde me voor de wedstrijd waarom ik niet in de basis stond en dat heb ik geaccepteerd. Ik was teleurgesteld, maar misschien sta ik er de volgende wedstrijd wel weer in.” Markus is niet de persoon om Blind dan met zijn teleurstelling? Te confronteren. “Nee, ik ga er gewoon nog harder tegenaan.”
En dat deed hij. Want Ajax en Markus Rosenberg begonnen langzaam maar zeker beter te draaien. Er werd weer gescoord en nog belangrijker. Er werd weer gewonnen. Dat laatste was zeker te danken aan het feit dat Danny Blind de traditionele 4-3-3 tactiek verving door het gangbaardere 4-4-2. Markus kwam weer terug in de basis en toonde zich een aanspeelbaar en wenbaar spits. Hij scoorde zowel tegen RKC als tegen NAC. Vooral in Breda toonde hij zijn grote klasse als diepe spits. NAC zette Ajax behoorlijk onder druk in het eigen doelgebied, totdat Wesley Sneijder de bal wegwerkte en heel ver naar Rosenberg trapte. De Zweedse spits ving de bal beheerst op en rende er met twee verdedigers in zijn nek mee richting het doel. Daar kwam keeper Arno van Zwam op hem af. Markus hield zijn hoofd koel en scoorde prachtig. “Ik raakte de bal maar één keer en was al in de 16”, herinnerde Rosenberg zijn doelpunt. “Toen hoefde ik alleen nog maar te schieten.”
Tegen Eindhoven had Markus Rosenberg geen goede avond. Juist hij was statisch en nauwelijks aanspeelbaar, ondanks dat Ajax nu al een paar wedstrijden in het 4-4-2 systeem speelde, waar hij mee opgroeide. “Dat maakt me niks meer uit”, vertelt hij nu. “Het 4-3-3 systeem is ook goed voor me. Ik speel nu bijna 6 maanden bij Ajax en ik kom er steeds meer in. We worden steeds beter en dat is goed voor ons. We kunnen nu twee systemen aan.” Die variatie is niet alleen voor het elftal een goede keuze gebleken, maar ook voor Rosenberg. De Zweed opereert altijd op randje strafschopgebied. Hij duikt regelmatig in gaten die verdedigers laten vallen, maar zijn eigen medespelers weten hun teamgenoot nog onvoldoende te doorgronden. Die passen dan verkeerd. “Het is altijd moeilijk als je nieuw in een team komt”, legt Markus uit. “Ze moeten nog wennen aan hoe je speelt. Dat kost tijd. Ik ren veel de diepte in. Als je 20 keer de ruimte zoekt en maar drie keer de bal krijgt, dan lijkt het alsof je maar weinig te doen krijgt. Maar ik blijf het zo doen, want het levert uiteindelijk gevaar en doelpunten op.”
Markus Rosenberg krijgt in het nieuwe jaar bij Ajax concurrentie van Klaas Jan Huntelaar. Ziet Rosenberg de Achterhoeker als een gevaar voor zijn positie? “Nee hoor, het maakt je alleen maar scherper. Ik heb niet zoveel problemen met meer concurrentie. Een sterke club is altijd op zoek naar goede spelers en ik zou niet weten waarom ik niet samen met Huntelaar kan spelen. Volgens mij is hij een goede voetballer. Ik kan dus alleen maar blij zijn met zijn komst.” Ook Angelos Charisteas is niet bang voor meer competitie, maar Ryan Babel is er allerminst van gecharmeerd. Hij speelt al bijna nooit als centrale aanvaller en ziet het met lede ogen aan dat zijn club weer een nieuwe spits haalt.
Ajax heeft de afgelopen weken de weg omhoog ingezet en weet weer wat winnen is. De achterstand op de top drie bedraagt acht punten. “Dat is niks,” vindt Rosenberg, “die achterstand lopen we nog wel in, want we gaan er alles aan doen om heel snel heel dicht bij Feyenoord te komen.”
Geen langdurige spreekkoren.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Enge ziektes misschien niet, maar er zal vast wel wat geroepen worden.
Heb jij ooit gezien hoe Litmanen werdt onthaald in de ArenA toen ie daar met Liverpool moest spelen voor het A-dam Tournament.quote:
Seedorf vergeten?quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:31 schreef MrDoegewoon het volgende:
Je bent echt kinderachtig bezig nu
Dat had een reden SCH en dat weet je donders goedquote:
Dat bedoel ik. Die reden is er bij Huntelaar ook en toch zal het niet gebeuren. Wij gaan niet zo tekeer tegen oud-spelers.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:33 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat had een reden SCH en dat weet je donders goed
Ik Foppe olequote:Op vrijdag 23 december 2005 23:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk 90 minuten lang anti-ajax schreeuwen
Dat is gewoon het verschil tussen het harde Amsterdam en het zachtaardige Heerenveenquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Die reden is er bij Huntelaar ook en toch zal het niet gebeuren. Wij gaan niet zo tekeer tegen oud-spelers.
Ach, meer het verschil tussen fatsoen en lompheid.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:36 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat is gewoon het verschil tussen het harde Amsterdam en het zachtaardige Heerenveen
Bij Feyenoord zal het ook gebeuren als daar reden toe is
Same, ik heb nog nooit een speler van Ajax uitgeflotenquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:31 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Euh dat slaat dus nergens op idioot
Ik ben een van de weinigen hier die zowel in Zlatan, Charisteas en Rosenberg bleef/blijft geloven. Tot nu toe heeft Zlatan het waargemaakt, Rosenberg begint het waar te maken en Charisteas doet het ook redelijk.
Een speler afbranden zal ik nooit doen, wel zal ik na 2 seizoenen hem beoordelen of ie wel of geen Ajax matriaal is. 1e seizoen is altijd wennen voor de meeste
Verschil tussen boeren en de stadquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, meer het verschil tussen fatsoen en lompheid.
Je kan een boer wel verkassen naar de grote stad, maar het is en blijft een boer hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:00 schreef SCH het volgende:
Ik woon in een grote stad maar ik ben graag boer als dat betekent dat ik fatsoenlijk ben.
Proud to be a boerquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kan een boer wel verkassen naar de grote stad, maar het is en blijft een boer hoor.![]()
Vreven moet doodquote:En fatsoen is natuurlijk ook een zeer relatief begrip, meneer Balkenende.
Dus KJH uitschelden voor kankerjood valt binnen jouw fatsoensnormen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kan een boer wel verkassen naar de grote stad, maar het is en blijft een boer hoor.![]()
En fatsoen is natuurlijk ook een zeer relatief begrip, meneer Balkenende.
Heb ik dat ooit gedaanquote:Op zaterdag 24 december 2005 01:06 schreef MaxPower het volgende:
Dus KJH uitschelden voor kankerjood valt binnen jouw fatsoensnormen?
Ja, nogal.quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:11 schreef MaxPower het volgende:
Vanwaar dan dat vage verhaal van jou dat SCH te strakke fatsoensnormen hanteert? Of begrijp ik iets helemaal verkeerd?
Doet dat dan lekker via MSN, hier lezen anderen mee.quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, nogal.
Was geintje tussen SCH en mij.
Gewoon een voorbeeld tussen schijnbaar stadse scheldwoorden en boerse, waar het hier over gaat. KJH is gewoon een actueel voorbeeld in dat geval.quote:En dat k-j verhaal van jou ontgaat mij nog steeds
Wel leuk om te zien dat je je avatar veranderd hebt van KJH in de volgende speler die door je clubje gaat verkocht wordenquote:
Denk dat je dan gelijk op verkeerde voet begint met Klaas-Jan.quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik had overigens voor negen miljoen nog wel willen zien dat Huntelaar niet mee zou spelen tegen Ajax.
9 miljoen is ook wel erg veel voor een speler die nog niks heeft bewezen. 9 miljoen daar had je 3 jaar geleden 9x Dirk Kuijt mee kunnen kopenquote:Op zaterdag 24 december 2005 02:54 schreef Jajong het volgende:
Pff.. Wat een gehuil weer door sommige "Ajax-fans".. Die jongen krijgt meer vertrouwen van de PSV en Feyenoord-fans in dit topic dan van de Ajax-fans.. Echt uitermate triest.
Inderdaad, ik vind het een leuke voetbal en indien hij niet teveel kost zou ik hem best een kans bij Ajax gunnen. Aangezien ze toch weer het elftal naar een 4-4-3 willen zetten.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:39 schreef twi het volgende:
[..]
In dat geval gewoon halen natuurlijk. Is 'ie niet goed voor de basis is 'ie goed voor de breedte.
Dat is niet vreemd, maar heeft met technisch (wan)beleid te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:25 schreef Radegast het volgende:
Mogen wij het niet vreemd vinden dat Ajax binnen één jaar voor de 3de keer een centrumspits koopt? Heeft niks met de persoon KJH te maken.
Hij heeft nog geen wedstrijd in jullie shirt gespeelt en je wilt al een shirt van hem.... Successupporterquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:41 schreef DeTolk het volgende:KJH
Ga m'n uitshirt van dit seizoen laten bedrukken met HUNTELAAR
Je bent toch pas een successupporter, als je je shirt met Huntelaar laat bedrukken als hij er 20 voor Ajax heeft ingeschotenquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen wedstrijd in jullie shirt gespeelt en je wilt al een shirt van hem.... Successupporter![]()
hij mag toch niet spelenquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:58 schreef -Wolf- het volgende:
KJH gaat ons mooi even langs Inter loodsen!
gewoon rosenberg harry en kjh in de spits zetten!quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk ook niet echt dat Harry en Markus erg happy zijn met de komst van KJH..
Zijn ze net lekker op dreef in een 4-4-2 formatie, komen ze wsl beide weer op de bank.
Zeker omdat het ene uefa cup is en het andere champions league?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ja mag wel
Net zo als Robert straks in de UEFA-cup met Real Betis mag meedoen.
En die nog meer gaat opleveren dan KJHquote:Op zaterdag 24 december 2005 01:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Wel leuk om te zien dat je je avatar veranderd hebt van KJH in de volgende speler die door je clubje gaat verkocht worden
Dat is ook zoveel werk.quote:Kan je weer op zoek naar een nieuw user-icon.![]()
Klopt. Champions League en UEFA-cup worden gewoon gescheiden bekeken. Huntelaar mocht alleen niet meedoen in de CL, als hij met Heerenveen had meegedaan in de CL voor de winterstop.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zeker omdat het ene uefa cup is en het andere champions league?
Je mag zeker niet na de winterstop in de CL voetballen als je dat al voor een andere club in de CL hebt gedaan?
en met Robert is dat dus precies andersomquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:30 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Klopt. Champions League en UEFA-cup worden gewoon gescheiden bekeken. Huntelaar mocht alleen niet meedoen in de CL, als hij met Heerenveen had meegedaan in de CL voor de winterstop.
Het lijkt mij niet dat ze Huntelaar hebben gekocht voor een 4-4-2 systeem.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:09 schreef S-Two het volgende:
Leuk trouwens dat veel mensen het steeds over een 4-4-3 hebben, dan winnen we vast zeker wel
quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Doet dat dan lekker via MSN, hier lezen anderen mee.
Dat lijkt mij ook niet nee.. Daarom heb je wel 3 spitsen nodig.. Harry en Rosenberg voor 442 en misschien Markus wel als ''schaduwspits'' en KJH dr voorquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:10 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat ze Huntelaar hebben gekocht voor een 4-4-2 systeem.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Wel leuk om te zien dat je je avatar veranderd hebt van KJH in de volgende speler die door je clubje gaat verkocht worden
Ik doelde meer op het feit dat je met 4-4-3 met 12 spelers speeltquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:10 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat ze Huntelaar hebben gekocht voor een 4-4-2 systeem.
Vliegende keepquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:17 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat je met 4-4-3 met 12 spelers speelt.
edit: of wil je zonder keeper spelen?
Hebben de aandeelhouders geen behoefte aan een goede spits dan?quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:42 schreef H.Flick het volgende:
Het wanbeleid gaat gewoon door. Nu heeft ajax in de laatste paar maanden voor bijna 20 miljoen spitsen gekocht. Dat kan je toch niet maken ten opzichte van je aandeelhouders.
Maar of dit nou een goede investering is....quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:53 schreef Erwtensoep het volgende:
En die word ook terug verdient met goede investeringen
Ja, lijkt me wel, of er moeten hele gekke dingen gebeuren. De jongen heeft zoveel kwaliteit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar of dit nou een goede investering is....
dit is geen wanbeleid. V. Geel heeft een visie en in die visie moet een nieuwe spits. Hierna is het klaar....nu gaat van geel naar zijn volgende target en dat zjin goede buitenspelers en de verkoop van meerdere spitsen..... 't komt allemaal goed maar v. Geel moet reorganiseren...quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:42 schreef H.Flick het volgende:
Het wanbeleid gaat gewoon door. Nu heeft ajax in de laatste paar maanden voor bijna 20 miljoen spitsen gekocht. Dat kan je toch niet maken ten opzichte van je aandeelhouders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |