Rosenberg en Charisteas zijn niet minder, maar van beiden kun je zeggen dat het geen spitsen zijn die de trekker direct overhalen. Beiden hebben ze hun looplijnen nodig met een diepe bal achter de verdediging. Dus dan is 't handig als je er eentje hebt die dat wel doet. Charisteas en Rosenberg zie ik als hetzelfde type spits, hoewel Charisteas misschien meer kopsterk is (overigens alleen tegen H'veen vorig jaar wat van gemerkt).quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Huntelaar heeft zich alleen maar bewezen in de HCE, internationaal nog niet. Gewoon een grote, dure gok. Heeft niets met Pienaar te maken, meer met het feit dat je dus nu vijf spitsen hebt, waarvan drie niet aantoonbaar minder en misschien wel beter zijn dan Huntelaar.
Nou, dat is ietwat overdreven hoor.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
Huntelaar loopt al anderhalf seizoen goed te spelen in Heerenveen.
Daar kun je dan ook weer tegenin brengen dat ploegen tegen Ajax anders spelen dan tegen Heerenveen. En dat Babel nooit een serie wedstrijden vast op 9 heeft gestaan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik vind Huntelaar dus geen rare aankoop en zelfs beter dan Babel, Babel heeft twee leuke wedstrijden gespeeld in Ajax 1, Huntelaar loopt al anderhalf seizoen goed te spelen in Heerenveen.
Ik heb liever Babel dan Huntelaar vooralsnog. Is veel meer iemand die zelf een duel kan beslissen en niet afhankelijk is van de voorzetten van Rosales die nooit komen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik vind Huntelaar dus geen rare aankoop en zelfs beter dan Babel, Babel heeft twee leuke wedstrijden gespeeld in Ajax 1, Huntelaar loopt al anderhalf seizoen goed te spelen in Heerenveen.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hij heeft toch aardig wat laten zien bij Heerenveen, ook in Europa overigens!
Het is geen Ibrahimovic, maar hij schiet ze er gewoon in. Een spits die ze erin schiet is een goede spits. En het zijn ook niet allemaal intikkers a la Machlas, maar gewoon goeie goals van binnen de hele 16. Eigenlijk precies wat Ajax nodig heeft.quote:
Ik zeg dat ie bij Ajax gaat slagen. In de 16 een koning, een behoorlijke aanname en Ajax heeft in Rosales potentieel een goede vleugelspits. Die zie ik nog wel een comeback maken met Huntelaar in de spits. Bovendien schijnt Ajax serieus werk te willen maken van Jenner (goed voor omsingelvoetbal).quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij bij Ajax gaat slagen? Ze zullen dan eerst eens 2 fatsoenlijke buitenspelers aan moeten trekken.
Dat is waar maar ik reageerde op die anderhalf goed seizoen. Huntelaar heeft regelmatig een dip. Vorig seizoen bijhoorlijk langs zelfs en de eerste paar wedstrijden van dit seizoen ging het ook niet meteen crescendo. Bij Heerenveen sta je dan alleen niet direct zo ter discussie als bij Ajax.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef twi het volgende:
[..]
Het is geen Ibrahimovic, maar hij schiet ze er gewoon in. Een spits die ze erin schiet is een goede spits. En het zijn ook niet allemaal intikkers a la Machlas, maar gewoon goeie goals van binnen de hele 16. Eigenlijk precies wat Ajax nodig heeft.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
.... en Ajax heeft in Rosales potentieel een goede vleugelspits. ...
Tjah, dat is ook waar. Maar ik zie een grote toekomst voor Rosenberg en Huntelaar samen. Hoeft niet eens in een 4-4-3 systeem, want in de laatste 4-4-3 wedstrijden speelde Rosenberg ook steeds beter. Al zie ik in Rosenberg niet de echte afmaker, maar daar heb je Klaas Jan dan voor en kan Rosenberg gaan spelen als de man van de voorzet en ook hij zal dan z'n goals blijven mee pikken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:25 schreef twi het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook weer tegenin brengen dat ploegen tegen Ajax anders spelen dan tegen Heerenveen. En dat Babel nooit een serie wedstrijden vast op 9 heeft gestaan.
Hij heeft een redelijke trap, hij heeft snelheid, hij heeft een actie. Ik kom nooit bij trainingen van Ajax, maar er moet toch wel iemand lopen die Rosales tijdens die trainingen wat rushes laat geven langs de zijlijn om net voor de achterlijn de bal voor te geven?quote:
Dat een spits beter voetbalt door goede buitenspelers snap ik, maar waarom zou Rosales opbloeien door de komst van Huntelaar?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zeg dat ie bij Ajax gaat slagen. In de 16 een koning, een behoorlijke aanname en Ajax heeft in Rosales potentieel een goede vleugelspits. Die zie ik nog wel een comeback maken met Huntelaar in de spits.
Klopt, hij is dan ook niet goed gebruikt. Als ie bij het olympisch elftal van Argentinië wel wist te renderen en bij zijn oude club ook, dan zou hij nooit zo'n laag rendement mogen hebben bij Ajax. Ik vermoed dat hij er nog bovenop gaat komen.quote:
Ik snap het idd ook niet bij die gozer...quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:29 schreef twi het volgende:
[..]
Hij heeft een redelijke trap, hij heeft snelheid, hij heeft een actie. Ik kom nooit bij trainingen van Ajax, maar er moet toch wel iemand lopen die Rosales tijdens die trainingen wat rushes laat geven langs de zijlijn om net voor de achterlijn de bal voor te geven?
Man, dat deed Blind in zijn jeugdjaren als rechtsback zelfs beter dan Rosales.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:29 schreef twi het volgende:
[..]
Hij heeft een redelijke trap, hij heeft snelheid, hij heeft een actie. Ik kom nooit bij trainingen van Ajax, maar er moet toch wel iemand lopen die Rosales tijdens die trainingen wat rushes laat geven langs de zijlijn om net voor de achterlijn de bal voor te geven?
Euh dat slaat dus nergens op idiootquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:26 schreef SCH het volgende:
MrDoegewoon staat gewoon symbool voor al die successupporters. Is de eerste om KJH straks af te branden, vrees ik.
Dat heeft te maken met vertrouwen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat een spits beter voetbalt door goede buitenspelers snap ik, maar waarom zou Rosales opbloeien door de komst van Huntelaar?
Ik vond Rosales zeer sterk beginnen, een verklaring heb ik voor die terugval niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Man, dat deed Blind in zijn jeugdjaren als rechtsback zelfs beter dan Rosales.
Rosenberg is wel een afmaker, maar niet in de kleine ruimte. Rosenberg is in elk geval zeer zeker geen technisch wonder of tactisch brein. Dus dan moet 'ie wel een afmaker zijn. Net als Charisteas trouwens. Als je die twee nou echt goed wilt bedienen, moet je Boukhari (jaja, ik zeg het echt) gewoon dicht erachter zetten. Ga je een soort 4-4-2 met ruit spelen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:29 schreef MrDoegewoon het volgende:
Tjah, dat is ook waar. Maar ik zie een grote toekomst voor Rosenberg en Huntelaar samen. Hoeft niet eens in een 4-4-3 systeem, want in de laatste 4-4-3 wedstrijden speelde Rosenberg ook steeds beter. Al zie ik in Rosenberg niet de echte afmaker, maar daar heb je Klaas Jan dan voor en kan Rosenberg gaan spelen als de man van de voorzet en ook hij zal dan z'n goals blijven mee pikken.
Dat zal snel verdwijnen bij hem nadat hij door heeft dat Huntelaar niet scoord omdat hij kut ballen geeft.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met vertrouwen.
Scouts hebben nou eenmaal meer kijk op voetballers dan de "leek". Er waren ook maar weinig mensen die de transfers van Castelen, Huntelaar (naar SCH) en De Zeeuw konden begrijpen. Geloof me, Ajax volgt Jenner nadrukkelijk. Vergeet ook niet dat hij nog maar een halfjarig contract heeft en dus geen moer kost.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:28 schreef methodmich het volgende:
Jenner, nou dat zou ik een nog vreemdere aankoop vinden. Die is nog niet eens onomstreden bij NAC Breda.
Ik bedoelde dus met afmaker in dit geval iemand die hem vanuit de 16 erin ramt, Rosenberg ramt ze er idd van afstand wel in. Maar ik zoals ik al zei in het vorige topic is Rosenberg een goede man voor een Litmanen rol, afgeven op de spits voor hem en z'n goals mee pikken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:33 schreef twi het volgende:
[..]
Rosenberg is wel een afmaker, maar niet in de kleine ruimte. Rosenberg is in elk geval zeer zeker geen technisch wonder of tactisch brein. Dus dan moet 'ie wel een afmaker zijn. Net als Charisteas trouwens. Als je die twee nou echt goed wilt bedienen, moet je Boukhari (jaja, ik zeg het echt) gewoon dicht erachter zetten. Ga je een soort 4-4-2 met ruit spelen.
Jij ziet toch ook wel dat Rosales best een aardige trap heeft. Regelmatig toch wel een leuk schot richting goal.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Man, dat deed Blind in zijn jeugdjaren als rechtsback zelfs beter dan Rosales.
In dat geval gewoon halen natuurlijk. Is 'ie niet goed voor de basis is 'ie goed voor de breedte.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Scouts hebben nou eenmaal meer kijk op voetballers dan de "leek". Er waren ook maar weinig mensen die de transfers van Castelen, Huntelaar (naar SCH) en De Zeeuw konden begrijpen. Geloof me, Ajax volgt Jenner nadrukkelijk. Vergeet ook niet dat hij nog maar een halfjarig contract heeft en dus geen moer kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |