En mijn reacite daarop:quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:39 schreef CecilBDemented het volgende:
ik doe nu bijna 2 jaar kung fu
niet shaolin. gewoon kungfu moet wel zeggen dat dat erg hard kan zijn
heb nu al meerdere botbreuken gehad.
vechtsporten zijn echt leuk
Game on!quote:
Volgens mij doe jij aan ninjutsu ofnie?quote:Op zondag 18 december 2005 22:52 schreef ninja-mod het volgende:
Wat leuk dat dit topic nog steeds loopt![]()
( Eigenlijk ook een tvp ...)
* Hintjequote:
Weet jij of er iets in de uurt van eindhoven zit? En ik moet eerlijk zeggen dat ik niks over die verschillende organisaties weetquote:Op zondag 18 december 2005 23:00 schreef ninja-mod het volgende:
[..]
Hoe raad je het zo...![]()
[..]
Hangt er een beetje vanaf welke organisatie je voorkeur heeft maar ook dan is het aantal dojo's helaas erg beperkt![]()
Systema + Wing Chun. Feiloze zelfverdediging gecombineerd met razendsnelle hand technieken. Erg praktisch als je weinig ruimte hebt.quote:welke vechtsport vind jij het best toepasbaar in een no holds barr gevecht, of welke combinatie van verschillende vechtsporten.
Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef AgLarrr het volgende:
Ondanks dat het een combinatie van deze verschillende factoren is, toch in deze volgorde:
[..]
Systema + Wing Chun. Feiloze zelfverdediging gecombineerd met razendsnelle hand technieken. Erg praktisch als je weinig ruimte hebt.
hmhmquote:Op dinsdag 27 december 2005 04:52 schreef cultheld het volgende:
Sambo is gaaf.
Met alle respect, ik ben niet onder de indruk van Fedor, hij is natuurlijk vreselijk goed, maar niet mijn ding.quote:Op dinsdag 27 december 2005 05:00 schreef cultheld het volgende:
Misschien word je dan wel de nieuwe Fedor
Toen er nog bij U.F.C. met de blote handjes gevochten werd, was Tank Abbot bvb de grote man, ook Basje Rutten en een trainer van een collega van me (ff de naam kwijt, wel een Nederlander)quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:18 schreef Cartman84 het volgende:
welke vechtsport vind jij het best toepasbaar in een no holds barr gevecht, of welke combinatie van verschillende vechtsporten.
ik denk dat je met een combinatie van brazillian juijitsu en muaythai t verste komt.
Maak je een grapje?quote:Op dinsdag 27 december 2005 05:06 schreef cultheld het volgende:
Arlovski? Daar heb ik nog niet van gehoord
www.arlovski.tvquote:Op dinsdag 27 december 2005 05:10 schreef cultheld het volgende:
Nee, ik heb hem serieus nog niet zien vechten. Ik kan me alleen nog MMA/UFC partijen van Fedor, Le Banner, Sapp en Schilt herinneren
goede keusquote:Op dinsdag 27 december 2005 05:17 schreef cultheld het volgende:
Coole site, ik zal eens wat downloaden
quote:Op woensdag 28 december 2005 23:44 schreef egilio het volgende:
iemand trouwens vorige week op NL1 eat your enemy gezien? Is nog terug te vinden op www.uitzendinggemist.n
Muay thai, 100% zeker, ga je geen spijt van hebbenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:55 schreef gijsbert2002 het volgende:
Ik zit erover na te denken een vechtsport te gaan doen, maar ik weet helemaal niet welke.
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er lenig van wordt en dat ik er een goede conditie van krijg.
Ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb jaren getafeltennist en wat ik daar leuk aan vond was het bliksemsnel moeten reageren op gebeurtenissen, daarom lijkt een vechtsport als judo me niet zo interessant, ik heb liever vooral op afstand en snelheid, stoten en afweren enzo. het zou leuk zijn als het meer is dan alleen vechten.
Is er hier toevallig iemand die voor mij een vechtsport/stijl weet? Ook misschien belangrijk, ik woon in Leiden ben niet zo lang en ben een 20 jarige student.
Ik zat zelf onder andere te kijken naar ninjitsu vanwege de volgende dingen (aldus mikodojo.nl de belangrijkste dingen):
1 het zo natuurlijk mogelijk bewegen.
2afstand bepalen.
3 ritme en vloeiende bewegingen.
4 en je hele lichaam te gebruiken.
Als ik het doe dan zal ik wel iedere week kunnen trainen, maar ik begrijp van die website dat echt doorzettingsvermogen vereist is. Botst dat niet met een zware studie en werk? Ik doe natuurkunde en zit in het bestuur van een stichting (geen vereniging) en ben daar denk ik meer dan 50 uur per week mee bezig en dat laat weinig ruimte over om er meer tijd aan te besteden dan die ene avond. Iets anders wat ik jammer vind is dat het geen wedstrijden heeft, maar dat is niet heel belangrijk.
Kan iemand mij helpen met informatie? Iemand die iets doet wat geschikt zou zijn voor mij?
Ik moet eerlijk zeggen dat het begrip pijngrenstraining me niet zo erg aantrekt persoonlijk, sport hoeft niet geheel pijnloos te zijn, maar om er nou voor te gaan. Mentale training wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Muay thai, 100% zeker, ga je geen spijt van hebben
1 keer trainen per week kan meestal wel, maar je gaat natuurlijk niet al te snel vooruit dan
Fysiek het zwaarste, elk hard punt van je lichaam is een wapen, al je puntjes worden dus aangehaald
Tevens is het zware mentale training en pijngrens-training
Die gene die het geeft is volgens mij wel goed, maar was toen de enige nieuweling dus niet echt iemand van zelfde niveau om mee te oefenen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:08 schreef cultheld het volgende:
Ja, maar ook de manier waarop men traint bepaalt een boel. In Doetinchem hadden we een kickboksschool waar les gegeven werd door 1 of andere kampsjaak uit een achterbuurt, die veel te hard trainde. Een vriend van mij moest dan naar voren komen en moest zoveel mogelijk leverstoten incasseren. Als je bij een meer professionele school gaat trainen, gaat alles meer geleidelijk en is de drempel om het langer vol te houden dus lager.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |