abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33154259
centraal vechtsporten deel 7

Ik zag nu pas dat ik met mijn laatste reactie het vorige topic dicht heb gegooid.

De laatste 2 posts in het vorige topic waren:
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:39 schreef CecilBDemented het volgende:
ik doe nu bijna 2 jaar kung fu
niet shaolin. gewoon kungfu moet wel zeggen dat dat erg hard kan zijn
heb nu al meerdere botbreuken gehad.
vechtsporten zijn echt leuk
En mijn reacite daarop:
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:48 schreef egilio het volgende:

[..]

doe je goed
Game on!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_33154321
Terugvindpost. Ik ga over niet al te lange tijd met kickboksen beginnen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33154415
Knock out!
(geen vechtsport-filmpjes maar ik wou ze gewoon ff plaatsen)

Grappig: http://movies26.enwhore.com/one_punch.wmv

Niet grappig: http://skoften.mine.nu/video/vriendentikje.wmv

[ Bericht 11% gewijzigd door ilona-scuderia op 17-12-2005 04:54:33 ]
pi_33205073
Wat leuk dat dit topic nog steeds loopt

( Eigenlijk ook een tvp ... )
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_33205222
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:52 schreef ninja-mod het volgende:
Wat leuk dat dit topic nog steeds loopt

( Eigenlijk ook een tvp ... )
Volgens mij doe jij aan ninjutsu ofnie?
Lijkt me erg gaaf om te doen. Er zijn alleen zo tering weinig scholen waar ze dat geven.
pi_33205355
quote:

In Eindhoven kun je trainen hoor > Meer info
* Hintje

[ Bericht 37% gewijzigd door ninja-mod op 19-12-2005 21:15:07 ]
> BTi <
pi_33205426
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:00 schreef ninja-mod het volgende:

[..]

Hoe raad je het zo...
[..]

Hangt er een beetje vanaf welke organisatie je voorkeur heeft maar ook dan is het aantal dojo's helaas erg beperkt
Weet jij of er iets in de uurt van eindhoven zit? En ik moet eerlijk zeggen dat ik niks over die verschillende organisaties weet
pi_33226518
* schopje
> BTi <
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:09:19 #9
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_33242513
leuk dat dit topic nog leeft ,zij het met een ander nummertje nr 8 al weer

Ik ben even nieuwsgierig naar jullie voornaamste redenen om te trainen.
Zouden jullie dit rijtje voor jullie in de juist volgorde willen zetten?
(volgorde is willekeurig)

1) gezelligheid / ontspanning
2) conditie
3) zelfverdediging
4) cultuur/geschiedenis
5) technische kennis opdoen
6) competitie
pi_33260641
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:00 schreef ninja-mod het volgende:

[..]

* Hintje
Kijk, daar heb ik wat aan
In januari ga ik zeker eens een kijkje nemen. Bedankt!
pi_33260800
1) zelfverdediging
2) techniek
3) cultuur/geschiedenis (maar dan vooral in de vorm van levenswijze)
4) ontspanning
5) conditie (maar dat komt er nauwelijks bij kijken)
6) competitie is er niet bij de vorm van Kung Fu die ik doe
fok! fotoboek
pi_33263523
1) Technische kennis
2) Zelfverdediging (komt voort uit punt 1)
3) Gezelligheid / ontspanning
4) Cultuur/geschiedenis (leuk om ook mee bezig te zijn naast de training zelf)
5) Conditie (eerder doorzettingsvermogen dan conditie )
6) Competitie
> BTi <
  donderdag 22 december 2005 @ 21:23:50 #13
136282 Football_Lad
IK SCHIJT OP DE F-SIDE.....
pi_33322052
Ik zit al zolang op vechtsport,dat ik niet meer zonder kan.Ik kan er gewoon alles in kwijt,is moeilijk om uit te leggen.....
1) Technische kennis (je raakt nooit uitgeleerd)
2) Competitie (ik raad 't iedereen aan)
3) Conditie (je lichaam is je tempel)
4) Gezelligheid/ontspanning (niks lekkerder dan je helemaal de pleuris trainen)
5) Zelfverdediging (was wel m'n reden om destijds te beginnen)
6) Cultuur/geschiedenis (heb ik niet zoveel mee.....)
"Feyenoorder ben je,dat kun je niet worden......"
  donderdag 22 december 2005 @ 23:57:41 #14
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_33329851
1) technische kennis opdoen
2) conditie
3) competitie
4) gezelligheid / ontspanning
5) zelfverdediging
6) cultuur/geschiedenis

En over ongeveer 2 - 3 jaar ook op nummer 3: lesgeven
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_33338651
welke vechtsport vind jij het best toepasbaar in een no holds barr gevecht, of welke combinatie van verschillende vechtsporten.

ik denk dat je met een combinatie van brazillian juijitsu en muaythai t verste komt.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:23:47 #16
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_33340261
Ondanks dat het een combinatie van deze verschillende factoren is, toch in deze volgorde:

1)technische kennis opdoen
2)zelfverdediging
3) conditie
5) cultuur/geschiedenis
6) competitie
quote:
welke vechtsport vind jij het best toepasbaar in een no holds barr gevecht, of welke combinatie van verschillende vechtsporten.
Systema + Wing Chun. Feiloze zelfverdediging gecombineerd met razendsnelle hand technieken. Erg praktisch als je weinig ruimte hebt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:23:40 #17
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_33357915
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef AgLarrr het volgende:
Ondanks dat het een combinatie van deze verschillende factoren is, toch in deze volgorde:

[..]

Systema + Wing Chun. Feiloze zelfverdediging gecombineerd met razendsnelle hand technieken. Erg praktisch als je weinig ruimte hebt.
Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.

Systema is meer een zelfverdedigings sport en dat past meer in chaotische gevechten tegen minder ervaren tegenstanders waar je snel en effectief een einde aan wil maken. Wat ik er van gezien heb lijkt het erg veel op Krav Maga en Jiu-Jitsu (indien het goed gegeven wordt).

Echter deze werken allen een stuk moeilijker met een enkele sterke, ervaren en vooral geconcentreerde tegenstander. Dan moet je het meer van sporten hebben die meer zijn bedoeld voor competitie, waarbij het meer gaat om incasseren en hard terug slaan of een geforceerd grondgevecht.

Wing Chun is een gebrekkig systeem met een paar nuttige dingen die enorm lang duren om goed onder de knie te krijgen (en dan nog steeds beperkt bruikbaar) en verder alleen maar 'martial art'
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_33360597
1) Zelfverdediging
2) Conditie
3) gezelligheid/ontspanning

De rest interesseert me niet

Oh en Engels boxen btw
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  zondag 25 december 2005 @ 13:18:45 #19
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_33392914
> BTi <
pi_33410233
1. Zelfontplooiing
2. Zelfverdediging
3. ontspanning
4. gezelligheid
pi_33417053
Jammer dat er hier in twente geen krav maga scholen zijn, toch maar eens vlak over de grens een school bezoeken
  dinsdag 27 december 2005 @ 04:36:33 #22
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431296
Ik wil beginnen met Sambo, alleen is dat nergens bij mij in de buurt te volgen (Arlovski!!!!!!!!)
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
pi_33431347
Sambo is gaaf.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 27 december 2005 @ 04:56:33 #24
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431355
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 04:52 schreef cultheld het volgende:
Sambo is gaaf.
hmhm
En er dan bij gaan kickboksen net als Arlovski
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
pi_33431366
Misschien word je dan wel de nieuwe Fedor
  dinsdag 27 december 2005 @ 05:03:52 #26
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431376
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 05:00 schreef cultheld het volgende:
Misschien word je dan wel de nieuwe Fedor
Met alle respect, ik ben niet onder de indruk van Fedor, hij is natuurlijk vreselijk goed, maar niet mijn ding.
Geloof dat Arlovski hem als eerste KO had geslagen
pi_33431382
Arlovski? Daar heb ik nog niet van gehoord
  dinsdag 27 december 2005 @ 05:07:48 #28
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431390
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:18 schreef Cartman84 het volgende:

ik denk dat je met een combinatie van brazillian juijitsu en muaythai t verste komt.
Toen er nog bij U.F.C. met de blote handjes gevochten werd, was Tank Abbot bvb de grote man, ook Basje Rutten en een trainer van een collega van me (ff de naam kwijt, wel een Nederlander)
Kyokushin is bvb altijd handig, snel en dodelijk.
Bij een 'straatgevecht' zal je vooral goed kunnen moeten incaseren, dan de omgeving gebruiken en de ander raken waar het pijn doet en effectief is.
Ik kies Sambo en kyokushin of Sambo en Kickboksen
  dinsdag 27 december 2005 @ 05:08:09 #29
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431391
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 05:06 schreef cultheld het volgende:
Arlovski? Daar heb ik nog niet van gehoord
Maak je een grapje?
pi_33431395
Nee, ik heb hem serieus nog niet zien vechten. Ik kan me alleen nog MMA/UFC partijen van Fedor, Le Banner, Sapp en Schilt herinneren
  dinsdag 27 december 2005 @ 05:12:42 #31
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431402
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 05:10 schreef cultheld het volgende:
Nee, ik heb hem serieus nog niet zien vechten. Ik kan me alleen nog MMA/UFC partijen van Fedor, Le Banner, Sapp en Schilt herinneren
www.arlovski.tv
Ik heb hem zo'n gruwelijke snelle K.O. zien maken bij U.F.C. 55, ongelofelijk.....
Verder is hij nu de onbetwiste kampioen zwaargewicht bij de U.F.C. en pas 26 jaar jong.
pi_33431414
Coole site, ik zal eens wat downloaden
  dinsdag 27 december 2005 @ 05:18:40 #33
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33431418
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 05:17 schreef cultheld het volgende:
Coole site, ik zal eens wat downloaden
goede keus
pi_33451459
Dit is mijn rijtje .

1) technische kennis opdoen
2) conditie
3) gezelligheid / ontspanning
4) competitie
5) zelfverdediging
6) cultuur/geschiedenis
pi_33489882
iemand trouwens vorige week op NL1 eat your enemy gezien? Is nog terug te vinden op www.uitzendinggemist.n
fok! fotoboek
  donderdag 29 december 2005 @ 01:02:49 #36
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_33492581
*steekt vinger op*
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:44 schreef egilio het volgende:
iemand trouwens vorige week op NL1 eat your enemy gezien? Is nog terug te vinden op www.uitzendinggemist.n
  donderdag 29 december 2005 @ 01:57:12 #37
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_33494164
Ik doe aan TaeKwonDo, het is nu mijn 3e seizoen en ik heb er nog steeds lol in.
Ik doe ook af en toe mee aan wedstrijden. De vorm van TaeKwonDo waar ik aan doe is WTF, deze vorm is helemaal gericht op wedstrijden. Je hebt ook nog ITF, deze is meer gericht op zelfverdediging en de traditionele vorm.

Mijn volgorde:

1) competitie
2) conditie
3) zelfverdediging
5) technische kennis opdoen
6) cultuur/geschiedenis
The truth is relative, pick one that works!
pi_33778319
http://media1.yourdailymedia.com/files/ygLDa8HvrSTB.wmv

Welke vechtsport is dit????? Jeet Kune Do?
Damn die is snel...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:58:45 #39
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_33779032
Ik neem aan dat het een soort w/v ing t s/j/ch ung is.
Heb al eerder soortgelijke filmpjes en vraag me nog steeds af of het wel echt is...
Het lijkt haast onnatuurlijk snel gewoon...
> BTi <
pi_33779285
wing chun is waarop jeet kune do gebaseerd is dacht ik, dus ws de tragere versie
Zit er eigenlijk slagkracht achter zijn stoten?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:55:48 #41
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_33786923
Ik zit erover na te denken een vechtsport te gaan doen, maar ik weet helemaal niet welke.
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er lenig van wordt en dat ik er een goede conditie van krijg.

Ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb jaren getafeltennist en wat ik daar leuk aan vond was het bliksemsnel moeten reageren op gebeurtenissen, daarom lijkt een vechtsport als judo me niet zo interessant, ik heb liever vooral op afstand en snelheid, stoten en afweren enzo. het zou leuk zijn als het meer is dan alleen vechten.

Is er hier toevallig iemand die voor mij een vechtsport/stijl weet? Ook misschien belangrijk, ik woon in Leiden ben niet zo lang en ben een 20 jarige student.

Ik zat zelf onder andere te kijken naar ninjitsu vanwege de volgende dingen (aldus mikodojo.nl de belangrijkste dingen):

1 het zo natuurlijk mogelijk bewegen.

2afstand bepalen.

3 ritme en vloeiende bewegingen.

4 en je hele lichaam te gebruiken.

Als ik het doe dan zal ik wel iedere week kunnen trainen, maar ik begrijp van die website dat echt doorzettingsvermogen vereist is. Botst dat niet met een zware studie en werk? Ik doe natuurkunde en zit in het bestuur van een stichting (geen vereniging) en ben daar denk ik meer dan 50 uur per week mee bezig en dat laat weinig ruimte over om er meer tijd aan te besteden dan die ene avond. Iets anders wat ik jammer vind is dat het geen wedstrijden heeft, maar dat is niet heel belangrijk.

Kan iemand mij helpen met informatie? Iemand die iets doet wat geschikt zou zijn voor mij?
ete
pi_33794366
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:55 schreef gijsbert2002 het volgende:
Ik zit erover na te denken een vechtsport te gaan doen, maar ik weet helemaal niet welke.
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er lenig van wordt en dat ik er een goede conditie van krijg.

Ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb jaren getafeltennist en wat ik daar leuk aan vond was het bliksemsnel moeten reageren op gebeurtenissen, daarom lijkt een vechtsport als judo me niet zo interessant, ik heb liever vooral op afstand en snelheid, stoten en afweren enzo. het zou leuk zijn als het meer is dan alleen vechten.

Is er hier toevallig iemand die voor mij een vechtsport/stijl weet? Ook misschien belangrijk, ik woon in Leiden ben niet zo lang en ben een 20 jarige student.

Ik zat zelf onder andere te kijken naar ninjitsu vanwege de volgende dingen (aldus mikodojo.nl de belangrijkste dingen):

1 het zo natuurlijk mogelijk bewegen.

2afstand bepalen.

3 ritme en vloeiende bewegingen.

4 en je hele lichaam te gebruiken.

Als ik het doe dan zal ik wel iedere week kunnen trainen, maar ik begrijp van die website dat echt doorzettingsvermogen vereist is. Botst dat niet met een zware studie en werk? Ik doe natuurkunde en zit in het bestuur van een stichting (geen vereniging) en ben daar denk ik meer dan 50 uur per week mee bezig en dat laat weinig ruimte over om er meer tijd aan te besteden dan die ene avond. Iets anders wat ik jammer vind is dat het geen wedstrijden heeft, maar dat is niet heel belangrijk.

Kan iemand mij helpen met informatie? Iemand die iets doet wat geschikt zou zijn voor mij?
Muay thai, 100% zeker, ga je geen spijt van hebben
1 keer trainen per week kan meestal wel, maar je gaat natuurlijk niet al te snel vooruit dan
Fysiek het zwaarste, elk hard punt van je lichaam is een wapen, al je puntjes worden dus aangehaald
Tevens is het zware mentale training en pijngrens-training
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:41:15 #43
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_33794911
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Muay thai, 100% zeker, ga je geen spijt van hebben
1 keer trainen per week kan meestal wel, maar je gaat natuurlijk niet al te snel vooruit dan
Fysiek het zwaarste, elk hard punt van je lichaam is een wapen, al je puntjes worden dus aangehaald
Tevens is het zware mentale training en pijngrens-training
Ik moet eerlijk zeggen dat het begrip pijngrenstraining me niet zo erg aantrekt persoonlijk, sport hoeft niet geheel pijnloos te zijn, maar om er nou voor te gaan. Mentale training wel.
ete
pi_33955331
Ik ga binnenkort een keer meedoen met Wushu (volgens mij, lastige naam ) geen idee wat ik kan verwachten maar lijkt me wel leuk.
pi_33955540
Wushu is met name erg spiritueel. Het is in ieder geval geen sport met aanvallende pretenties, zoals kickboksen en boksen. Jet Li is er acteur mee geworden, maar op straat heeft ie er niet veel aan.
pi_33955595
Kickboksen heb ik ook paar keer gedaan, vind het heel leuk maar ben een beetje te zwak en instabiel :/
pi_33955734
Het hangt er natuurlijk ook maar net vanaf wáár je gaat kickboksen he. Ik zou eerst in Arnhem gaan kickboksen, maar omdat een opleiding dit jaar niet door gaat, heb ik dus geen OV om naar Arnhem te reizen (niet echt in de buurt). Daarom ga ik nu een half jaartje full contact Ashihara trainen en daarna sluit ik me aan bij de beginnersgroep van Fred Royers.
pi_33956214
Uhm.. nou het hangt meer van mij af? Denk dat ik na paar maanden trainen wel sterker ben
pi_33957372
Ja, maar ook de manier waarop men traint bepaalt een boel. In Doetinchem hadden we een kickboksschool waar les gegeven werd door 1 of andere kampsjaak uit een achterbuurt, die veel te hard trainde. Een vriend van mij moest dan naar voren komen en moest zoveel mogelijk leverstoten incasseren. Als je bij een meer professionele school gaat trainen, gaat alles meer geleidelijk en is de drempel om het langer vol te houden dus lager.
pi_33957608
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:08 schreef cultheld het volgende:
Ja, maar ook de manier waarop men traint bepaalt een boel. In Doetinchem hadden we een kickboksschool waar les gegeven werd door 1 of andere kampsjaak uit een achterbuurt, die veel te hard trainde. Een vriend van mij moest dan naar voren komen en moest zoveel mogelijk leverstoten incasseren. Als je bij een meer professionele school gaat trainen, gaat alles meer geleidelijk en is de drempel om het langer vol te houden dus lager.
Die gene die het geeft is volgens mij wel goed, maar was toen de enige nieuweling dus niet echt iemand van zelfde niveau om mee te oefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')