abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28299423
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:25 schreef egilio het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het goed gegaan is. Heb je ze nog uitgeschreven online kunnen vinden?
Maar kyu's bij karate? Karate is toch japans, en japanners hebben toch dan'en ipv kyu's?
Eerst heb je de kyu graden en daarna de dan graden
Bovendien is kyu overduidelijk een japans woord
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_28310100
True, was in de war met toan.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_28310120
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:25 schreef egilio het volgende:
Ik hoop voor je dat het goed gegaan is. Heb je ze nog uitgeschreven online kunnen vinden?
Maar kyu's bij karate? Karate is toch japans, en japanners hebben toch dan'en ipv kyu's?
Niet meer gevonden, wel gehaald Dus ik kan nu echt gaan trainen voor de zwarte band

En ik zie dat de kyu's en dannen al zijn uitgelegd
pi_28567137
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:08 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Niet meer gevonden, wel gehaald Dus ik kan nu echt gaan trainen voor de zwarte band

En ik zie dat de kyu's en dannen al zijn uitgelegd
Voer een kata 1000 keer uit, dan haal je ze echt niet meer door elkaar.
Lijkt een waardeloze tip, maar Funakoshi zei het zelf ook vaak.
pi_28569291
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:07 schreef belikewater het volgende:

Voer een kata 1000 keer uit, dan haal je ze echt niet meer door elkaar.
Lijkt een waardeloze tip, maar Funakoshi zei het zelf ook vaak.
En ik denk dat hij daar gelijk in heeft

Maar aan 1000 keer kom je niet met twee technieklessen in de week In het gunstigste geval oefen je een kata twee keer per les = 4 keer per week. Dan heb je 250 weken nodig en aangezien ik pas 5 jaar op karate zit
pi_28577754
thuisoefenen...ik oefen yuru's, verdedigingen, lange vormen onder de douche, op mn werk, anywhere. Niet altijd helemaal tot in de puntjes, maar je kunt natuurlijk ook de bewegingen aanzetten en in je hoofd 'verder denken'. Helpt ook al een heel stuk hoor! En dan kom ik wel aan 10 per dag....
fok! fotoboek
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:37:21 #257
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28578517
Ik kan me herinneren dat ik in mijn Wushu tijd ook ontzettende lange vormen moest oefenen. Deze oefende ik natuurlijk elke dag op een fysieke manier maar ook in het openbaar vervoer. Elke ochtend op weg naar school/college's/werk oefenende ik mijn vormen in mjin hoofd. Op deze manier maken je hersens ongeveer hetzelfde proces door en begint het de vormen te onthouden. Ik heb hier een goed artikel over gelezen waarin dit wetenschappelijk wordt onderbouwd. Ik ga het eens opzoeken, succes!:)
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_28593673
Ik oefen wel eens in de tuin, maar alleen als het mooi weer is.

Maar het is iets om te onthouden, moet nu natuurlijk voor de zwarte band gaan trainen
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:24:45 #259
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_28597533
Voor zwarte band moet ik nog 2 jaar wachten... pas 2007 ...
pi_28597849
Ik ben van plan om binnenkort ook op een vechtsport te gaan, ik zit vooral naar Wushu te kijken nu ben ik alleen bang dat je daar erg lenig voor moet zijn. Ik ben 22 en niet bijzonder lenig (ook niet stijf hoor!) zijn er nog bepaalde "richtingen" die ik vooral niet zou moeten nemen?? Of juist wel?
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:33:44 #261
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_28599873
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:56 schreef Hello_Kitty het volgende:
Dit topic verdiende volgensmij een kleine kick.
Ik vroeg me af of er hier nog mensen jodo (neen, het is juist geschreven) doen of kennen? In België is het haast onbekend.
Zelf doe ik ook tomiki aikido, even onbekend hier in België maar 3 tomiki clubs en allemaal in het Atwerpse. Ik ben na 2 jaar afwezigheid terug beginnen trainen, leuk dat ze me daar allemaal nog kennen maar ze zijn wel vergeten dat ik na 2 jaar niet meer zo soepel ben als toen ik stopte. Ik ben nu zo stijf als een plank en vanavond terug de mat op, pijn is fijn
Ik heb 1.5 jaar Takeda-Ryu Aikido (en dat lijkt veel op Tomiki stijl) gedaan en daar zit ook Jodo in.

Daarna heb ik 3 jaar Kobudo gedaan onder Albert van Mildert en daar kreeg ik onder andere ook 'echt' stokvechten, maar met een iets langere stok dan bij Jodo 150cm ipv 120cm geloof ik).

Ik kan je wel vertellen dat Kobudo je VEEL beter daadwerkelijk leert vechten met een stok. Hard, snel, effectief en met alle eindeloze gemene bewegingen en aanvallen die ze er bij Jodo eruit gesloopt hebben.

Ik weet vrij zeker dat als ik nu met mijn blauwe band Kobudo zou stokvechten tegen mijn 3e dan Takeda-Ryu leraar hij echt geen schijn van kans zou hebben. Stokvechten zoals in Jodo is te kwetsbaar en de taktiek is gewoonweg fout.

Een stok is maar een relatief zwak verdedigingswapen, je beste verdedigingswapens zijn je rijkwijdte en dat je een blok meteen in een aanval kunt omzetten. Maar dat is lang niet genoeg om een verdedigende taktiek erop na te houden. Dus of je moet uitlokken of anders zeer actief aanvallen en gebruik maken van het feit dat je bliksemsnelle, bijna onstuitbare aanvalscombinaties kan maken, de stok zich erg goed leent voor schijn- en dreigaanvallen en dat de eerste rake klap bijna altijd meteen het einde van het gevecht betekent. Ook werkt het verdedigen met een stok zich veel meer voor aanvallen omdat je er zeer goed en snel globaal mee kunt blokken zolang de tegenstander maar niet de kans krijgt doelgericht aan te vallen.

Als iemand bij mij de Aikido/Jodo aanpak van 'parry-attack' zou proberen, heb ik zoveel opties om dat af te straffen en in alle gevallen kan hij maar weinig terug doen.

Een simpele directe aanval maar van richting veranderend naar zijn vingers als hij te traag is, of een schijnaanval gevolgd door een opgedrongen blok gevolgd door een schop in zijn ballen, of als hij teveel op mijn stok focused, doe ik een schijnaanval gevolgd door een stoot op zijn voet (of ik ga er gewoon op staan gevolgd door een schouderduw)

Allemaal vuiligheid waar Jodo gewoon geen rekening mee houdt (maar wel DE manier om met een stok tegen een ander wapen te vechten).

Verder is de normale Jodo stok iets te kort om er volledig tweehands mee te vechten en zou het meer gebruik moeten maken van twee- en enkelhandige combinaties zoals te zien zijn in Escrima.

Het is altijd wel grappig als je op tv van die eindeloze stokgevechten ziet. De enige stokvechtscene die ik ooit gezien heb die enigzins realistisch leek, was van Mark Dacascos in 'Le Pacte des Loupe' maar zelfs daar zaten fouten in die feilloos waren afgestraft tegen iemand die echt kan vechten met een stok. Bijvoorbeeld, zodra iemand stom gaat ronddraaien met een stok wordt deze binnen een seconde uit zijn handen geslagen.

Overigens: Bij Kobudo leer je ook vechten met tonfa's en die zijn nog stukken gevaarlijker dan een stok.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stroomschok op 07-07-2005 21:07:48 ]
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:05:36 #262
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28616749
Voor Wushu (en alle andere vechtsporten) is het niet nodig om super lenig te zijn. Daar wordt je tijdens de training op getraind. Het feit dat je wat ouder bent betekend alleen dat je er misschien wat langer over doet. Maar ook dit is weer anders bij elk individue! Bij stijlen hoef je niet naar zoveel dingen te kijken. Bekijk alleen naar je lichaamsbouw. Als je heel lang bent heeft het minder zin om monkey stijl te gaan maar dan is crane weer perfect.

Mijn oude Sifu vertelde me altijd dat je eerst naar het dier moest kijken en dan naar jezelf. Zie je jezelf terug in het dier dan zit het goed en kan je het leren. Ik ben lang...........dus monkey stijl was voor mij niet het ding. Natuurlijk zijn er ook nog honderen stjilen waarin lengte en gewicht niets uitmaakt

Veel succes, en zoek please een goede school. Want er lopen zoveel nepscholen met zelfbedachte nepstijlen rond in Nederland
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:35:17 #263
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_28631865
en scholen moeten wel aan bond aangesloten..
Zoals mijn judoclubschool is ook aangesloten aan JBN.
pi_28713884
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:33 schreef Stroomschok het volgende:

[..]

Ik heb 1.5 jaar Takeda-Ryu Aikido (en dat lijkt veel op Tomiki stijl) gedaan en daar zit ook Jodo in.

Daarna heb ik 3 jaar Kobudo gedaan onder Albert van Mildert en daar kreeg ik onder andere ook 'echt' stokvechten, maar met een iets langere stok dan bij Jodo 150cm ipv 120cm geloof ik).

Ik kan je wel vertellen dat Kobudo je VEEL beter daadwerkelijk leert vechten met een stok. Hard, snel, effectief en met alle eindeloze gemene bewegingen en aanvallen die ze er bij Jodo eruit gesloopt hebben.

Ik weet vrij zeker dat als ik nu met mijn blauwe band Kobudo zou stokvechten tegen mijn 3e dan Takeda-Ryu leraar hij echt geen schijn van kans zou hebben. Stokvechten zoals in Jodo is te kwetsbaar en de taktiek is gewoonweg fout.

Een stok is maar een relatief zwak verdedigingswapen, je beste verdedigingswapens zijn je rijkwijdte en dat je een blok meteen in een aanval kunt omzetten. Maar dat is lang niet genoeg om een verdedigende taktiek erop na te houden. Dus of je moet uitlokken of anders zeer actief aanvallen en gebruik maken van het feit dat je bliksemsnelle, bijna onstuitbare aanvalscombinaties kan maken, de stok zich erg goed leent voor schijn- en dreigaanvallen en dat de eerste rake klap bijna altijd meteen het einde van het gevecht betekent. Ook werkt het verdedigen met een stok zich veel meer voor aanvallen omdat je er zeer goed en snel globaal mee kunt blokken zolang de tegenstander maar niet de kans krijgt doelgericht aan te vallen.

Als iemand bij mij de Aikido/Jodo aanpak van 'parry-attack' zou proberen, heb ik zoveel opties om dat af te straffen en in alle gevallen kan hij maar weinig terug doen.

Een simpele directe aanval maar van richting veranderend naar zijn vingers als hij te traag is, of een schijnaanval gevolgd door een opgedrongen blok gevolgd door een schop in zijn ballen, of als hij teveel op mijn stok focused, doe ik een schijnaanval gevolgd door een stoot op zijn voet (of ik ga er gewoon op staan gevolgd door een schouderduw)

Allemaal vuiligheid waar Jodo gewoon geen rekening mee houdt (maar wel DE manier om met een stok tegen een ander wapen te vechten).

Verder is de normale Jodo stok iets te kort om er volledig tweehands mee te vechten en zou het meer gebruik moeten maken van twee- en enkelhandige combinaties zoals te zien zijn in Escrima.

Het is altijd wel grappig als je op tv van die eindeloze stokgevechten ziet. De enige stokvechtscene die ik ooit gezien heb die enigzins realistisch leek, was van Mark Dacascos in 'Le Pacte des Loupe' maar zelfs daar zaten fouten in die feilloos waren afgestraft tegen iemand die echt kan vechten met een stok. Bijvoorbeeld, zodra iemand stom gaat ronddraaien met een stok wordt deze binnen een seconde uit zijn handen geslagen.

Overigens: Bij Kobudo leer je ook vechten met tonfa's en die zijn nog stukken gevaarlijker dan een stok.
Maar dan moet je wel een stok bij de hand hebben als iemand je aanvalt...
fok! fotoboek
  dinsdag 12 juli 2005 @ 03:31:37 #265
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_28726843
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:35 schreef Dovenwereld het volgende:
en scholen moeten wel aan bond aangesloten..
Zoals mijn judoclubschool is ook aangesloten aan JBN.
Yep

En Jiu-Jitsu is verdeeld over de scholen die zijn aangesloten bij de JBN, en degene die zijn aangesloten bij de SJKN.

JBN scholen zijn meer talrijk (zeker omdat ze het dan vaak in combinatie doen met Judo, beide bij JBN), maar mijn ervaring is, na verschillende scholen en stages te hebben bezocht, en mensen die ik ken die elders trainen, dat de kwaliteit van de JBN Jiu-Jitsu leraren laat soms nogal wat te wensen over laat.

Echter als je wedstrijden Judo/Jiu-Jitsu wil doen moet je bij JBN zitten aangezien zij zich echt heel erg richten op het competitieve element in sommige krijgskunsten en daarbij soms wat kwaliteit op andere gebieden in moeten leveren. Bijvoorbeeld mensen die op superjonge leeftijd al zwarte banden halen op wedstrijdpunten of veel simpelere technieken en lichtere examinatie.

Ik geloof trouwens dat de meeste andere oosterse krijgskunsten behalve sommige Aikido scholen, ook bij de SJKN zitten.
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:00 schreef egilio het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel een stok bij de hand hebben als iemand je aanvalt...
Klopt. Echter een simpele stok komt echt nog wel eens voor in een gevecht.
Fok! Fotoboek
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:32:43 #266
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28729908
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 03:31 schreef Stroomschok het volgende:

[..]

Klopt. Echter een simpele stok komt echt nog wel eens voor in een gevecht.
Heb genoeg gevechten meegemaakt, zowel in dorpen als in steden. Heb vanalles langs zien komen maar mensen hebben simpelweg geen stok bij zich en ze liggen nu ook niet echt voor het oprapen. Tenzij je met twijgjes wil gaan meppen

Maar wie ben ik........misschien dat jij het wel bent tegen gekomen
  dinsdag 12 juli 2005 @ 20:15:38 #267
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_28747810
Ja... als een duel met zo'n draadjes dweil telt...
Fok! Fotoboek
pi_28748113
Heeeee een vechtsporten topic
Nog meer mensen hier van karate? En kyokushin karate? Hoelang doe je het al? Waar train je? Welke band heb je?
Ik doe het nu zo'n 11 jaar, train in Drachten bij karate do tettsuï.. en heb de bruine band...
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_29001715
Om maar met de deur in huis te vallen, ik zit er aan te denken om taekwondo te volgen, maar ben nu 21 jaar is dat niet te oud om er mee te beginnen?

Ik doe nu 6x per week krachttraining, maar valt dit wel te combineren met taekwondo (ik minder dan wel met die 6x p/w)
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:42:56 #270
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_29023670
Je bent (bijna ) nooit te oud om te starten , gewoon proberen en kijken of je het leuk vind
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_29039688
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:32 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Heb genoeg gevechten meegemaakt, zowel in dorpen als in steden. Heb vanalles langs zien komen maar mensen hebben simpelweg geen stok bij zich en ze liggen nu ook niet echt voor het oprapen. Tenzij je met twijgjes wil gaan meppen

Als je toevallig een gevecht in een achtertuin houd kan je een hark als stok gebruiken. Principes zijn wel ongeveer hetzelfde
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_29039813
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:42 schreef ninja-mod het volgende:
Je bent (bijna ) nooit te oud om te starten , gewoon proberen en kijken of je het leuk vind
Waar moet je goed opletten dan als je een sportschool zoekt (woon zelf in Enschede).
pi_29040505
Mischien interessant voor jullie hier
We hebben samen met aantal mensen bij onze wushu vereniging een fitness schema opgesteld ter ondersteuning en ontwikkelen van meer dynamische kracht. Het gaat hier om 2 keer per week trainen, waarbij je op de eerste dag voornamelijk je beenspieren traint en op de andere dag voornamelijk je buik en arm spieren.

Als je net begint met fitnessen moet je ongeveer de eerste aantal weken het eerste schema volgen, en daarna kan je overgaan op het 2e schema.

http://www.wushustudent.nl/fitnessdocs/Trainingsschema.doc
http://www.wushustudent.nl/fitnessdocs/Trainingsschema2.doc
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:50:19 #274
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_29155205
Ziet er wel degelijk uit die schema's

Misschien wat toelichting op the diverse 'Bu's' dier er in staan?
Fok! Fotoboek
pi_29167179
Dat zijn specifieke wushu standen. Vooral Ma Bu, ook wel de 'horse riding stance' genoemd, is heel belangrijk in wushu. Je traint er ook heel goed je bovenbeenspieren mee! Een uitdaging voor iedereen om dit langer dan 5 min vol te houden!

Hier wat plaatjes van de standen die in het schema staan

Ma Bu

Gong Bu

Xu-Bu
Wandelen in Noorwegen
pi_29227659
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:33 schreef RobertC het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort ook op een vechtsport te gaan, ik zit vooral naar Wushu te kijken nu ben ik alleen bang dat je daar erg lenig voor moet zijn. Ik ben 22 en niet bijzonder lenig (ook niet stijf hoor!) zijn er nog bepaalde "richtingen" die ik vooral niet zou moeten nemen?? Of juist wel?
Ik ben ook net begonnen met Wushu in Singapore . De eerste lessen zijn dodelijk zwaar en je flexibiliteit wordt erg op de proef gesteld. Ik dacht dat IK lenig was, maar niet ZO lenig. Mijn leraar zei wel dat lenige mensen sneller zullen bevorederen. Ik zit hier nog tot januari 2006, maar wil daarna waarschijnlijk wel doorgaan in Eindhoven (wekkend) / Tilburg (door-de-weeks)!!!! weet iemand daar een goeie school te vinden?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:33:22 #277
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_29233028
En te warm voor je
pi_29559597
Ik doe nu alweer een jaar aan Kyokushin Karate (6e kyu) met veel plezier.
Hier een paar links over Kyokushin Karate:

http://www.kyokushinkata.com/ (duidelijke filmpjes, foto's & beschrijving van de kata's t/m Pinan 4)
http://www.kyokushintoday.nl/html/
http://www.karateinfo.nl/stijlen/stijlen_kyokushin.php
http://www.masutatsuoyama.com/index.html
http://www.musashi.nl/
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
pi_29578595
Even een vraagje: ik heb eigenlijk al jaren interesse in een mooie vechtsport, waarbij zeker niet alleen technisch maar ook mentaal veel van kan opsteken. Een echt concrete sport heb ik nog niet gevonden, maar ik twijfel min of meer tussen Wing Chun, Jeet Kune Do of Wushu. Wushu is veel breder dan de andere 2 heb ik begrepen.

Echter, ik heb nooit de stap gezet om ook daadwerkelijk te beginnen. Gebruikelijke smoesjes: te druk, school, geen geld, drukke stage, etc. Ik ga straks een jaar naar het buitenland, maar daarna wil ik toch echt fanatiek beginnen. Hopelijk voor jarenlang. Maarrrr, om even een concrete vraag te stellen, ik ben dan 24. Is dat niet een beetje laat om met een vechtsport te beginnen? Ik heb niet echt interesse in competitie, maar dan nog lijkt het me vrij 'laat'.

Hoewel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Wing Chun en daar zaten ook gewoon veertigers tussen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kontiki op 12-08-2005 11:22:22 ]
pi_29580067
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:16 schreef Kontiki het volgende:
Even een vraagje: ik heb eigenlijk al jaren interesse in een mooie vechtsport, waarbij zeker niet alleen technisch maar ook mentaal veel van kan opsteken. Een echt concrete sport heb ik nog niet gevonden, maar ik twijfel min of meer tussen Wing Chun, Jeet Kune Do of Wushu. Wushu is veel breder dan de andere 2 heb ik begrepen.

Echter, ik heb nooit de stap gezet om ook daadwerkelijk te beginnen. Gebruikelijke smoesjes: te druk, school, geen geld, drukke stage, etc. Ik ga straks een jaar naar het buitenland, maar daarna wil ik toch echt fanatiek beginnen. Hopelijk voor jarenlang. Maarrrr, om even een concrete vraag te stellen, ik ben dan 24. Is dat niet een beetje laat om met een vechtsport te beginnen? Ik heb niet echt interesse in competitie, maar dan nog lijkt het me vrij 'laat'.

Hoewel, ik heb eens een demonstratie bijgewoond van Wing Chun en daar zaten ook gewoon veertigers tussen.
Zoals al vaker gezegd in dit Topic: je bent nooit te oud om met een vechtsport te beginnen.

Toegeven: des te jonger je begint des te beter (meestal), maar laat je hierdoor niet afschrikken om op latere leeftijd te beginnen!
pi_29591822
Laat beginnen met vechtsport heeft voor- en nadelen. Het nadeel is het lichamelijke gedeelte. Maar vergeet niet dat je op geestelijk niveau hoger zit (hoop ik ^_^). Hierdoor pik je de dingen die je handig vind er sneller uit, en kan je een betere keuze maken in de vechtsport en/of dojo/kwoon/zaal waar je wilt gaan trainen!

Succes
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:35:08 #282
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_29832875
Wanneer komt K1 nou weer op eurosport? Ze kondigen het al 4 dagen aan, maar het word steeds opgeschoven voor f***ing snooker...
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_29878396
Ik las dat er in Barendrecht nu ook voor het eerst kyokushin gegeven gaat worden door sportschool Musashi. http://www.musashi.nl/heetnieuwsindex.htm
  donderdag 29 september 2005 @ 05:20:47 #284
131496 Bluestar75
Stars are falling down, you to
pi_31017633
Binnenkort Start in Tilburg ook Krav Maga heb ik gehoord!
pi_31802879
Dit topic is aardig dood, heb ik gehoord!
pi_31813854
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:32 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Nonsens. Met een opgerolde krant kan je iemand een hersenschudding slaan.
  maandag 7 november 2005 @ 22:22:17 #287
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32071175
Iemand net op Eurosport het vechtsportgala in Parijs gezien?

Zaten echt paar mooie demo's tussen. Vooral die oude Okinawa karate meesters waren cool om te zien. Zat er een van 75, een van 76 jaar oud tussen
Krekker is de bom!
pi_32071257
Oeh, komt er ook een herhaling?

Eurosport kennende wel
  maandag 7 november 2005 @ 23:16:16 #289
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32072989
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:24 schreef ChrisJX het volgende:
Oeh, komt er ook een herhaling?

Eurosport kennende wel
quote:
19:15 MARTIAL ARTS
Parijs Bercy (Frankrijk) (21:00)
Dit was het trouwens (copy/paste van Eurosport.nl site).
Krekker is de bom!
pi_32081142
Dus vandaag om 19.15 komt er vechtsporten
En om 21.00 de herhaling van Parijs?
pi_32081644
fout.
pi_32081654
fout.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:39:55 #293
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32094678
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:14 schreef Dinamiet het volgende:
Dus vandaag om 19.15 komt er vechtsporten
En om 21.00 de herhaling van Parijs?
Sorry, onduidelijk aangegeven door mij. Dit was dus gister. Maar dan weet je naar welk kopje je moet zoeken voor de herhaling
Krekker is de bom!
pi_32249405
Een vriend van mij heeft me over weten te halen om met kickboksen te beginnen. Ik hoop dat ik in februari kan starten bij Fred Royers.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32292695
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:33 schreef Keraunos het volgende:
He, ik wil nieuw judo pak kopen maar het is nog niet zo eenvoudig om hier in nijmegen een vechtsportwinkel te vinden.

Heeft iemand misschien een adres voor mij. Of is het makkelijker om gewoon via internet te bestellen?

Plus, zit er een beetje verschil tussen pakken van verschillende fabrikanten? Is een adidas pak van 86 euro beter dan een bv Ronin pak van 59 euro?
In arnhem (tegenover velperpoortstation) zit OLB sport, die verkoopt van alles en nog wat op vechtsportgebied.

Ik doe trouwens sinds een jaar aan karate, shodokan met wat andere invloeden erin (trainer heeft van alles en nog wat gedaan) en vind het super om te doen: de combinatie van een half uur (regelmatig) flink zware warming up waarna meestal techniek een half uur en een half uur sparren. Wisselt nog weleens maar meestal komt het hier opneer en bevalt me goed!
Alleen die blauwe schenen he...
  donderdag 24 november 2005 @ 19:09:58 #296
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32544493
wat zijn nou aanvals vechtsporten en wat zijn nou verdedigings vechtsporten?

Boksen leek mij aanval maar jiu jitsu of judo?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 24 november 2005 @ 19:11:39 #297
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32544529
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:16 schreef Kontiki het volgende:

aikido niet iets?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32599758
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:09 schreef McCarthy het volgende:
wat zijn nou aanvals vechtsporten en wat zijn nou verdedigings vechtsporten?

Boksen leek mij aanval maar jiu jitsu of judo?
Och, in principe zijn het misschien verdedingssporten. Maar alleen afweren is toch bij geen enkele sport aan de orde. Misschien komt aikido in de buurt, maar dat is toch ook een aanval overnemen als het ware.

Zijn er overigens mensen die Eskrima beoefenen? Ben helemaal verslaafd!
pi_32716845
tvp
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_33139764
ik doe nu bijna 2 jaar kung fu
niet shaolin. gewoon kungfu moet wel zeggen dat dat erg hard kan zijn
heb nu al meerdere botbreuken gehad.
vechtsporten zijn echt leuk
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')